Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

Ondanks de introductie van de HTC 10 en volgens het bedrijf goede verkopen van de Vive-bril, heeft HTC een verlies van 4,2 miljard Taiwanese dollar geleden, omgerekend 118 miljoen euro. Het is het vijfde achtereenvolgende kwartaalverlies voor het bedrijf.

HTC's kwartaalomzet bedroeg 18,9 miljard Taiwanese dollar, omgerekend 534 miljoen euro. Ten opzichte van een jaar geleden is het kwartaalverlies daarmee wat verbeterd; toen leed HTC een verlies van 5,1 miljard Taiwanese dollar. De omzet daalde echter ook, met 33 procent.

Omdat het verlies ten opzichte van vorig kwartaal minder groot was en de omzet 27 procent hoger, sprak HTC van 'verbeterde prestaties' in het tweede kwartaal. Volgens het bedrijf blijft de HTC 10 voor sales momentum zorgen in de tweede helft van 2016 en de ceo van HTC, Cher Wang, ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Eind eerste kwartaal van 2016 zorgden pre-orders van de Vive volgens het bedrijf voor goede verkopen. De leveringen zijn 5 april gestart waardoor de verkopen van de bril zijn meegenomen in de kwartaalcijfers voor afgelopen kwartaal. De leveringen leden echter onder verminderde beschikbaarheid. HTC belooft de beschikbaarheid van de vr-bril te verbeteren met een 'agressief' programma in de VS, Europa en Azië.

HTC Vive

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Als ze de HTC10 voor minder hadden aangeboden bij launch, had de verkoop het een stuk beter gedaan. Ook het feit dat er amper daling was toen de S7 uitkwam, heeft niet geholpen. Als je wilt concurreren met Samsung moet je een beter toestel leveren, of goedkoper aanbieden en beiden hebben ze niet gedaan
Als je wil concurreren met Samsung kan je ook een vergelijkbare kwaliteit en prijs aanbieden, maar er bovenop zitten met updates ipv maanden later pas te updaten. Het grote manco van Android en de reden dat ik geen android telefoons meer koop is update beleid.

Een Nexus voldoet eigenlijk ook niet aan mijn eisen. Ik doe 2 a 3 jaar met een toestel en zelfs Google wil zich niet vastleggen op meer dan 18 maanden updates. Bied als fabrikant snelle updates met een termijn van minimaal 2 jaar (gangbare contractduur) en ik ben je klant.

De enige concurrentie die ik nu zie is op prijs met shit updates (chinese fabrikanten) of op updates (google zelf) maar met irritante beperkte hardware (geen SDCARD) en keuze (maar twee toestellen)
Wat je zegt over het update beleid van Google klopt niet. 2 Nexus toestellen die erg poplair zijn (geweest) en nog niet uit de updates:

- Nexus 5 is uitgekomen op 31-10-2013 en heeft de Android update van gisteren, 01-08-2016, ontvangen. 2 jaar en 9 maanden dus. Dat Android Nougat niet meer lukt vind ik niet heel vreemd, dat zou een erg grote update zijn (die ook zeker weer minor fixes daarna vereist) op de 3 jaar termijn.
- Nexus 7 [2013] is uitgekomen op 26-07-2013 en heeft ook gisteren weer gewoon de update gehad. Dat is dus 3+ jaren updates.

- Nexus 4, release op 13-11-2011 en laatste update op 05-10-2015, heeft dus 3 jaar en 11 maanden updates ontvangen.

Ik heb dagelijks mijn iPhone 6S Plus en een Nexus 5 (binnenkort Nexus 5X) op zak, en de stabiliteit van iOS waardeer ik zeer, maar de omslachtigheid en beperkingen van navigeren, als snelle poweruser, door apps en het toestel zelf irriteren mij daarentegen weer erg.

[Reactie gewijzigd door Malarky op 2 augustus 2016 16:59]

Mja mede dat was ook mijn redenatie om dan gewoon een Samsung te kiezen. Middels roms kun je nog wel wat doen maar echt missen van features doe ik momenteel niet
Wat Omega Supreme is wel waar, als hij uitgaat van de aanschafdatum.

How long your Nexus will get updates
After a certain period, Google can no longer guarantee that a device will get version updates or security patches.

Nexus devices receive:

Android version updates
For at least two years from when the device became available on the Google Store.
Security patches
For the longer of 3 years from availability or 18 months from when the Google Store last sold the device.


https://support.google.co...wer/4457705#nexus_devices
Als je wil concurreren met Samsung kan je ook een vergelijkbare kwaliteit en prijs aanbieden, maar er bovenop zitten met updates ipv maanden later pas te updaten. Het grote manco van Android en de reden dat ik geen android telefoons meer koop is update beleid.
Welnee daar word jij en een paar handen vol andere tweakers (terecht) blij van, maar in de winkel heb ik nog nooit een vraag over updates gehoord bij smartphones, het lijkt de consument dus echt helemaal niks uit te maken, en HTC zou met goede updates dus net zo min doorbreken als het nu doet.
Misschien dat het allemaal wat beter zou worden als banken apps met grote rode letters waarschuwingen gaan geven bij telefoons met oude bekende beveiligingslekken en dan ook exppliciet het risico bij de gebruikers gaan leggen.

De meeste mensen beseffen de gevaren niet van achterhaalde android kernels en systeem bibliotheken :(

Wat dat betreft hoop ik dat Blackberry enigzins succes met zijn android telefoons weet te krijgen. Die moeten vanwege de markt wel updaten (in ieder geval security patches, wellicht geen nieuwe android versies).
Google doet 18 maanden Android update en totaal 3 jaar security updates dus dan zit je in die 3 jaar van je.
Dat is mooi, alleen wil ik een telefoon met sdcard, en welke andere fabrikant doet 3 jaar security updates?

Buiten google is er uberhaupt geen android gebruiker die zich daarop vast wil leggen. Het blijft gewoon een zwak punt van Android, alhoewel het tegenwoordig wel wat beter is geworden. Maar met het update beleid van Apple en Blackberry kan niemand in het android kamp zich meten.
Ja, maar wij zijn tweakers en kijken natuurlijk anders naar een telefoon. Een iets meer "leek" kijkt er niet zo naar en houdt ook niet zoveel rekening met updates en dergelijke als wij. Zolang het prima werkt, de camera en batterij goed genoeg is en het er goed uit ziet, is het vaak al goed. Hier en daar een voorkeur van een merk en het is wel klaar.

Wil je dan toch wat opvallen, moet je ook echt wat opvallends of cools hebben. En daar ging het wat mis, de HTC 10 is een prima ding maar in grote lijnen is het niet een heel speciale of opvallende telefoon en dat is nou juist wat HTC niet moet (wil..) hebben. De prijs was vrij hoog, hij doet alles wel goed maar daar houdt het in principe ook op.

Daarnaast komt nog eens dat het lijkt alsof de HTC 10 meer voor een bepaalde groep is gemaakt. Prima hoor, maar daar moet je wel de user base voor hebben. De verkopen gaan al niet lekker, dus dan zou ik dat soort praktijken eigenlijk achterwege houden. Misschien voor in de toekomst, maar niet nu..

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 2 augustus 2016 16:34]

HTC heeft een periode gehad dat ze aan de ene kant slecht presterende budget toestellen uitbrachten (o.a. Cha-cha / Facebook telefoon) en aan de andere kant flagship toestellen die niet of nauwelijks ge-update werden (Sensation, OneX (+)) Ik was trouwe klant van HTC vanuit het windows mobile tijdperk, maar vanaf mijn Desire Z was het iedere keer weer een teleurstelling. Als je maar lang genoeg je klanten verwaarloosd, haken ze uiteindelijk af, zeker als je dan ook nog eens niet onderscheidend meer bent met je toestellen....
Je hebt gelijk. Ik wil wel even opmerken dat volgens mijn weten de nexus toestellen wel degelijk meer dan 2 jaar updates krijgen. Google belooft een minimum van 18 maanden.
In de praktijk is het tot nu toe meer gebleken, maar dat geeft geen garantie op een toestel dat ik nu koop! Stel dat er 1 jaar tussen de release van generaties zit. Dan kan je dus een flagship telefoon kopen die bijna 12 maanden oud is en dus worst case nog 6 maanden geupdate wordt.

Wil je serieus genomen worden, dan moet je keihard toezeggen dat er nog 2 jaar updates komen vanaf het moment dat er een nieuw top model is. Dan krijgt vrijwel iedereen gedurende de gehele contractsduur bij de telco updates voor zijn telefoon.
huh mijn 2 jaar oude Samsung Galaxy S5 krijgt nu nog steeds gewoon updates hoor....
Precies de HTC M8 is twee jaar na dato nog voorzien van een update. Grappig dus dat je dat onder een nieuwsbericht van HTC zet... Zo kan ik ook nog wel vanalles roepen.
niet echt One Plus en Google Nexus doen het goed.
Volgend jaar ga ik een telefoon los kopen.
One Plus of Google Nexus of iPhone ik weet het niet helemaal.

Samsung is leuk maar te veel rommel en features wat bijna niemand gebruik van maakt.
Ik had een HTC ONE maar vanwege de camera heb ik voor een Samsung S6 edge gekozen.
Maar helaas geen VR P*rn ik denk toch om weer terug te gaan naar IOS puur omdat het simpel is
Ik heb een Samsung Tablet gekocht. Wel opgelet dat er geen exynos maar een snapdragon cpu in zit, dan is de kans goed op een werkende custom rom.

128GB SD kaart erin met muziek en films voor onderweg, probeer dat maart eens met een google of apple tablet zonder sd card :(
Al eens nagedacht over een BlackBerry Priv of DTEK50? Die beloven snelle updates, ik weet alleen niet voor hoe lang. Maar als ik kijk naar de BlackBerry 10 telefoons die worden allemaal nog netjes geŁpdatet
Je bent een van de weinigen die zich werkelijk druk maakt om het updatebeleid. De normale consument gaat toch meer op aanbevelingen af van bekenden. Dat is ook waarom apple en Samsung het zo goed doen. De apparaten hebben een bepaalde status gekregen en ze zitten nog altijd goed in elkaar en veel mensen gaan toch af op een soort onderbuikgevoel als het om kwaliteit gaat. Of op de reacties van de massa. Weinig mensen gaan zich echt verdiepen in de specs. Maar als een toestel gewoon tegenvalt voor genoeg mensen is dat reden genoeg om geen hit te worden. HTC lijkt niet echt te snappen wat mensen willen en wat ze tekort komen.
Dit type ik op een HTC 10 die morgen retour gaat. Ook de one m9 is verleden jaar retour gegaan. Ik ben er wel klaar mee na meerdere keren het voordeel van de twijfel.
Als je wil concurreren met Samsung kan je ook een vergelijkbare kwaliteit en prijs aanbieden, maar er bovenop zitten met updates ipv maanden later pas te updaten. Het grote manco van Android en de reden dat ik geen android telefoons meer koop is update beleid.
Ik geloof niet dat er veel 'normale' mensen zijn die kijken naar het updatebeleid van een smartphone fabrikant.
Het 13-in-een-dozijn-ontwerp zal ook niet geholpen hebben...
Daarnaast is de HTC 10 ook niet leverbaar bij alle providers, zowel in Europa niet (NL T-Mobile, Tele2 helemaal niet, Vodafone UK, O2) als in Amerika (AT&T), helpt nou ook niet echt mee.

In sommige gevallen kun je natuurlijk via winkels als Belsimpel, Coolblue etc hem wel gewoon krijgen; maar dat providers hem niet opnemen in hun assortiment zorgt denk ik wel voor fors lagere verkopen.

[Reactie gewijzigd door crankthisup op 2 augustus 2016 16:32]

Wat denk je dat wat de achterliggende reden is? Juist HTC verkoopt niet, dus waarom zullen providers dan nog interesse tonen.
HTC verkoopt wel maar minder.
En klant is koning toch laat hem dan kiezen.
Maar denken eerder dat telco branding te veel kost voor een laag aantal verkoop.
De klant heeft inderdaad een besluit genomen en dat is om HTC links te laten liggen.
Mwoah, ik vind hem niet lelijk en de vraag is of zij de rest na zijn gaan doen of dat het gewoon een doorontwikkeling is van oudere toestellen.

Maar looks is niet alles anders had de S7 er wel heel anders uitgezien ten opzichte van andere S-toestellen
Als je wilt concurreren met Samsung moet je niet alleen een beter toestel leveren, maar ook MINIMAAL 100,00 euro goedkoper zijn. In het huidige landschap zijn LG, HTC en Sony kansloos tegen Apple en Samsung wanneer ze dit soort prijzen blijven vragen. Het probleem is alleen dat de kosten voor deze bedrijven juist hoger ligger, omdat ze veel kleinere orders plaatsen.
Waarom moet je in jouw ogen 100,00 euro goedkoper zijn dan een Samsung terwijl je toestel al beter is? Waarom koop jij dan een Samsung (of andere mensen)? Ik ben heel nieuwsgierig.

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 2 augustus 2016 16:37]

Zeg ik dat ik er dan 1 koop? Zo werkt de markt nou eenmaal, Samsung zet zijn marketingmachine aan en je ziet ze nooit weer. Iedereen behalve Apple is volstrekt kansloos.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 2 augustus 2016 16:39]

Dat vind ik altijd zo makkelijk gezegd. Dat wordt ook zo vaak over Apple gezegd. Je hebt echt wel meer nodig dan marketing.

De producten komen over het algemeen prima uit de test, doen weinig onder voor concurrenten en zijn toch vaak een stuk goedkoper dan die concurrenten. Ik denk dat juist de prijs een grote rol speelt. Prijs / waarde-verhouding is m.i. erg goed.

(Ook ik koop geen Samsung overigens, hoewel het wel close was bij mijn laatste mobiel-aankoop).

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 2 augustus 2016 16:42]

Je suggereert alleen maar dingen, die ik helemaal niet zeg.

In mijn ogen maken Samsung en Apple ook de beste telefoons, maar zelfs wanneer HTC een toestel maakt dat beter is dan de nieuwste Galaxy S of iPhone, dan maken ze nog geen kans. De smartphone is een volwassen product geworden, daar worden geen grote stappen meer mee gezet, het zal alleen maar moeilijker worden om een comeback te maken. Daarnaast heb ik het nog niet eens over leveranciers, die liever deals sluiten met Samsung en Apple, dan bijvoorbeeld HTC, waardoor ze eigenlijk automatisch al achterlopen.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 2 augustus 2016 16:45]

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Als consumenten echt voor een goede prijs/kwaliteitverhouding zouden gaan, mag je verwachten dat de verkopen van de OnePlus 3 die van de S7 ver zouden overstijgen. Maar dat zal vermoedelijk niet gebeuren, o.a. omdat mensen gevoelig zijn voor naamsbekendheid, keuzes van anderen en marketing.
Eens. Maar dat is ook niet altijd ongegrond. Als ik zie hoeveel klachten en problemen er zijn geweest met de OnePlus 1, dan hoef ik voorlopig nog geen toestel van die fabrikant. Misschien als de OP3 zich het komende jaar bewijst als stabiel en zonder issues, dat ik een volgend toestel wel overweeg.

Garantie en stabiliteit zonder gedoe (custom firmware etc) is mij ook wat waard. Een telefoon moet het gewoon doen en jarenlang heel blijven zonder eigen oorzaak.

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 3 augustus 2016 13:23]

Die tests alt ook wel wat over te zeggen. Als je ziet dat sommige android telefoons als slecht worden afgedaan omdat ze bepaalde functionaliteit missen, maar zodra een iPhone wordt gereviewed wordt er met geen woord over gesproken.

Zo heb ik de afgelopen jaren bijvoorbeeld reviews gezien waarbij android telefoons zwaar werd aangerekend dat een SD Card niet mogelijk was, terwijl deze sites Apple de hemel in prijzen en het woord SD card niet eens valt. Blijkbaar hoef je als je hip bent niet functioneel te zijn?
Ben ik het ook mee eens hoor. En het updatebeleid en de algemene stabiliteit van de software wordt ook veel te weinig meegenomen, vooral bij reviews van mid-range toestellen, waar de aandacht daarvoor bij vele fabrikanten minimaal is.

Als ik zie dat de Samsung A3 2016 van mijn vriendin (gister binnengekregen) binnen een dag al een keer keihard vastloopt... Is dat een uitzondering of gebeurt dat bij anderen ook, denk ik dan. Blijkbaar niet vaak als je kijkt hoeveel mensen tevreden zijn over hun Samsung, maar ik krijg er meteen een naar gevoel bij in ieder geval.

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 3 augustus 2016 13:22]

Omdat een S7 § 586,69 is en een HTC 10 § 692,64

Dat scheelt meer als 100 euro.

HTC positioneert die 10 gewoon veel te duur en de prijs gaat gewoon niet naar beneden. Ik heb een M7 die aan vervanging toe is, maar ik ga voor dit bedrag geen losse 10 kopen. (met de M7 wel gedaan destijds voor 480 euro)

[Reactie gewijzigd door 3DDude op 2 augustus 2016 19:25]

Dit topic gaat dan wel over HTC, maar ik reageerde in het algemeen op de reactie van NotSoSteady, die aangeeft, dat zelfs ALS een (willekeurige) telefoon beter is dan een willekeurige Samsung, dat je dan minstens 100 euro goedkoper moet zijn.

(Ook in reactie op joco hieronder: ik doe geen waardeoordeel over welke specifieke telefoon dan ook)
Ja en dat is zijn mening. maar het feit blijft dat de Samsung, welke marktleider is op dit gebied, gewoon ruim 100 euro goedkoper is.

Dus je kunt niet de marktleider 'verslaan zullen we maar zeggen' tenzij je een beter aanbod hebt.
Dat kan zijn in een buitengewoon innovatief / goed product; maar dat is de HTC 10 niet echt. hij blinkt niet 'uit op een specifiek vlak'.
Het probleem is juist dat hij alleen uitblinkt in de prijs die aanzienlijk hoger is.

Dus ik kan mij wel vinden in NotSoSteady zijn verhaal:
Zo'n HTC 10 moet gewoon 100 euro goedkoper worden aangeboden dan de Samsung S7. Dit geeft dan gelijk het probleem van HTC aan; als we dat combineren is de telefoon ruim 200 euro te duur :P
Beter is?

De HTC10 lijkt me echt niet beter dan de S7 laat staan de S7 edge.... (die ik dus heb)

op dit moment als ik in pricewatch kijk is de 10 nog steeds zo'n 100 euro duurder dan de normale S7.

En de Edge zit zelfs er nog iets onder, kijk dan doet HTC echt is fout. Want de edge is in mijn ogen nagenoeg de perfecte telefoon, misschien net een tikkie te groot maar kan ik persoonlijk mee leven omdat het uithoudingsvermogen gewoon fantastisch is.

Maar goed ik ben het helemaal eens met NotSoSteady de 10 zou ipv 100 euro duurder 100 euro goedkoper moeten zijn dan de normal S7...
Maar kunnen ze die wel goedkoper aanbieden?
Bijvoorbeeld inkoop prijs kan groot zijn tussen Samsung en HTC
En niet vergeten meeste onderdelen van Samsung zijn inhous gemaakt = goedkoper dan inkopen.

Tijd geleden was HTC ook in het nieuws over het inkopen van onderdelen.
Ze konden bepaalde onderdelen niet krijgen omdat een ander fabrikant voor ging.
Als je wilt concurreren met Samsung moet je hele diepe zakken hebben en schapruimte kopen in de winkels (fysiek dan wel virtueel) en de retailers voldoende kick-back fees bieden zodat jouw merk spontaan de beste keuze is voor de klant aan de balie. Wellicht is het ook nog nodig om de voorraad in eerste instantie te financieren. Een winkelier besteed zijn dure ruimte immers liever aan Samsung en Apple omdat die veel sneller verkopen.
Idd, ben van een HTC m8 naar een Samsung s7 gegaan. Zeker naar de HTC 10 gekeken maar die was 100 euro duurder...
De S7 was uitgebracht voor de HTC10, dus hoezo een daling?

De HTC10 is erg slecht voorradig geweest in Nederland en ik heb 2 maanden lopen zoeken naar een goede deal. Sinds 2 weken zijn ze in ieder geval bij vodafone direct leverbaar en heb er dan ook nu eentje ontvangen vorige week.

In 1 woord een toptoestel het enige toestel dat een hoesje heeft dat direct met je toestel samenwerkt ( en dan niet zo'n pseudo raampje als bij samsung). Iets dat helaas in de review (weer) niet was weergegeven en toch voor mij echt wel een pre is.
Pokemon Go kan ik 3 uur spelen continue voordat hij leeg is (zonder powerbank) en met 45 minuten zit hij weer vol.
Beeld is prima, met zonlicht inderdaad ietsje minder maar in Nederland zie ik daar nietzo het probleem van en het is niet dat hij helemaal niet meer zichtbaar is.
De telefoon is gewoon prima stevig en solide, fantastisch geluid als je muziek afspeelt.
En de interface die bijna nexus stock is, voelt prima en modern.

Ik snap oprecht nog steeds niet waarom mensen voorbijlopen aan een HTC, behalve dan dat ze gek worden gemaakt door commercials en kennissen tijdens verjaardagen.

Ik ben tevreden ermee en mijn vrouw die digibeet is, en er ook eentje heeft genomen ook.
Dan moeten ze eens betere producten gaan maken.

Mijn ervaringen met HTC in het verleden, met zowel hun producten, hun service centrum in BelgiŽ heeft mij doen besluiten om nooit meer iets van HTC te kopen.

Microsoft (en dan met name hun mobiele OS) ook niet.

Uiteindelijk vind er marktwerking plaats en zullen bedrijven overblijven die wel hun klant centraal hebben, of merk moet status krijgen, zoals Apple en Samsung.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met mijn M8(en gehad met mijn One X). en die zijn toch echt meerdere malen op (stoep)tegels en asfalt gevallen. Service heb ik dan ook nog nooit nodig gehad.
Waarom kan Oneplus wel een device maken van 399 euro met dikke specs en HTC niet? Alleen Samsung en Apple komen weg met zulke prijzen en zelfs die bedrijven focussen meer en meer op mid range. HTC, LG, BlackBerry, Sony... allemaal denken ze onwijze high end premium merken te zijn en allemaal draaien ze verlies. En vervolgens loopt Oneplus weg met de beste klanten door een high en telefoon te leveren voor een acceptabele prijs
Omdat OnePlus flink bespaart op de afwerking en HTC niet.
Omdat OnePlus flink bespaart op de afwerking en HTC niet.
Kunt u dat weer meer toelichten?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de OnePlus 3!
Wat een ongefundeerde onzin..
De ontwikkelingskosten van de Vive lagen erg hoog (mag je aannemen) en ze kunnen zo'n VR bril niet voor veel meer dan de kostprijs verkopen aangezien ze anders allemaal naar de concurrent gaan die het wel goedkoper doet. Ik had zelf ook niets anders verwacht.
Maar goed dat HTC de VR afdeling al een tijd terug heeft afgesplitst; ik denk dat het voor HTC toch echt bijna klokslag is. Teveel generaties zijn voorbij gegaan waar ze weer een killer model neerzetten.
Voor mij echt nooit meer HTC iig. Ik had een HTC One M7 gekocht voor 600 euro, die ging net binnen een jaar kapot (touchscreen deed het opeens niet meer) maar werd wel gratis vervangen.
Het vervangende toestel ging iets langer dan een jaar opeens kapot (accu begaf het opeens) zodat ik net over de garantietermijn van 2 jaar heen was...

Ik kocht de HTC mede vanwege het homescreen, en daar gingen ze op een gegeven moment ook reclames op zetten. Verder kreeg het toestel maar 2 jaar beveiligingsupdates.

In vergelijking, mijn vorige iPhone 3GS ging 6 jaar mee en kreeg 4 jaar updates.

Ze vragen wel bijna Apple prijzen maar qua kwaliteit en support leek het meer op een budget toestel.

Het enige positieve vond ik de skin (reclames hebben ze op een gegeven moment weer verwijderd) en de kwaliteit van de speakers (echt heel goed als je beats audio uit gezet hebt)
zodat ik net over de garantietermijn van 2 jaar heen was...
Nou en? Gewoon over conformiteit bitchen en een reparatie eisen om hem weer conform te krijgen.
Reparatie eisen is weer een paar maanden een vervangtoestel nemen en dan weer wachten totdat het toestel het plots begeeft, nee dank je. Ook stuurt HTC je doodleuk een refurbished toestel op met hierop SMSjes en apps van de vorige eigenaar. Qua privacy vind ik het ook niet fijn als mijn telefoon elders belandt + ik moet dan al mijn wachtwoorden gaan wijzigen.

Ik heb nu al een beter toestel van een ander merk, en ook als ze de M7 gratis zouden repareren dan hoef ik hem niet meer terug, ben echt helemaal klaar met dit merk. Slechtste koop ooit (en ik zeg dit als eigenaar van een Surface RT 1).
Of je reset het toestel eerst. ;)
Nooit problemen gehad met de M7, een van de beste toestellen die ik ooit heb gehad. Na 1 jaar en 11 maanden ging een boomsound speaker stuk... kreeg meteen een gloednieuwe telefoon van ze met opnieuw 2 jaar garantie. Prima gedaan. :)
of je reset het toestel eerst... Ja dat is makkelijk met een kapot touchscreen of een kapotte accu.. nou ja fijn om te horen dat jij wel betere ervaringen hebt iig :)
Ja je bent Tweaker of niet natuurlijk; met ADB shell kan je gewoon een factory reset uitvoeren via de firmware. :P
de telefoon reageerde nergens meer op, ook niet als ik deze aan de pc verbond [de pc herkende ook niet dat er een apparaat verbonden was via usb] (al snap ik niet zo goed waarom een factory reset zou helpen tegen een hardwaredefect?)

De telefoon kreeg trouwens 1/10 van iFixit
(https://nl.ifixit.com/Device/HTC_One)

Nou ja, beste Tweaker, nog heel veel plezier (als een van de weinige tevreden klanten) met je HTC, ik snap echt niet waarop het kwartaal op kwartaal zo slecht met dit bedrijf gaat 8)7 |:(

[Reactie gewijzigd door Ivanek op 5 augustus 2016 18:21]

Het ging niet om het helpen, het ging om de angst dat je data elders terecht kwam. Maar als het moederbord dusdanig beschadigd is dat hij niets meer doet, een dood mobo dus, dan hoef je daar niet voor te vrezen.

Ja dat klopt, maar die 1/10 zegt niets over de kwaliteit van het toestel maar over hoe goed hij te repareren valt. Daarom krijg je van HTC ook negen van de tien keer een nieuwe telefoon als het ook maar iets is waarvoor ze het scherm moeten verwijderen. ;)

Een van de weinige tevreden klanten? Welnee. :)
HTC heeft niet zoveel klanten als Samsung en Apple, maar qua tevredenheid scoren ze over het algemeen heel erg hoog onder de klanten die wťl HTC toestellen willen hebben.
Ach en zo slecht gaat het niet met HTC, maar goed; geen zin in een discussie over de cijfers en hoe HTC vergelijkt met de rest van de markt qua cijfers.
Als ik het goed begrijp zou ik het toestel dus ter reparatie aan kunnen bieden zonder dat mijn data elders terecht komt?

In mijn persoonlijke omgeving zitten enkele mensen die -toen ik mijn HTC gekocht had- tegen mij zeiden: "voor mij nooit meer". Ik kan je wel vertellen dat 2x op rij alle data kwijt raken & opnieuw in moeten voeren van contacten bepaald niet geholpen heeft voor mijn mening over HTC. De tweede keer had ik wel een backup gemaakt maar die bleek alleen te gebruiken op een nieuw HTC toestel, je ziet het probleem waarschijnlijk al daarmee... :P

Cijfers over de markt heb ik verder niet, al valt me wel op dat (behalve Apple) alleen de fabrikanten uit China het nog redden tegen Samsung.

Ik snap de combinatie high end + 2 jaar updates alleen niet zo, al vraag ik me af of de massa hier Łberhaupt wel om geeft. High end + reclames vond ik i.i.g. echt te bizar voor woorden. Je kunt altijd een andere skin nemen natuurlijk (CyanogenMod ondersteunt de M7 wel goed) maar de skin was juist ťťn van de redenen van de aankoop. Ook als de hardware wel betrouwbaar was geweest had ik door hun softwarebeleid na de M7 toch een andere fabrikant gezocht waarschijnlijk.

[Reactie gewijzigd door Ivanek op 5 augustus 2016 18:58]

Ik vond de HTC M9 en HTC 10 als opvolger waar ik op wachtte na mijn M8 geen noemenswaardige opvolger. Het vertroude design was niets mis mee, doen Apple en Samsung ook al jaren. Maar de specs en, in mijn ogen, te hoge prijs hiervoor heeft mij doen besluiten HTC te laten voor wat het is. De HTC 10 is gewoon zeker §100 te duur vergeleken met gelijkwaardige toestellen. Jammer maar helaas, ook ik heb dus bijgedragen aan het verlies van HTC.
Binnen Android zullen fabrikanten zich toch echt moeten gaan onderscheiden op diensten en service. (probleem kan daar een beetje de google "lock-in" zijn, waardoor er nog geen onderscheid is)
Op hardware kan men het grote verschil toch niet maken, op prijs werkt maar voor even.
Dus met standaard Android met een klein sausje komen ze er echt niet.
Vorig jaar juni was HTC niet geÔnteresseerd in een overname door ASUS. Mogelijk als HTC zo doorgaat wordt het wellicht wel een overnamekandidaat voor andere bedrijven die graag op de westerse smartphonemarkt willen uitbreiden.
Jammer jammer, afgelopen week de knoop door gehakt en een zwarte Ten gekocht, ontzettend blij mee, had ik veel eerder moeten doen (als langdurig M7 gebruiker)... Met dit ding heb ik het gevoel dat ik een degelijke telefoon in m'n hand heb, niet het geval bij de fantastische S7, ook niet echt bij de iPhone standaard maatjes, kinderachtig klein

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True