Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 74 reacties

Everest VR is uitgebracht op Steam VR. Volgens de makers is het geen game; gebruikers kunnen in de applicatie delen van de Mount Everest-beklimming ervaren. Everest VR kost 22,99 euro en is tijdelijk met tien procent korting te koop.

Volgens de beschrijving op Steam bevat Everest VR vijf iconische scenes. Die spelen zich af tijdens de verschillende fases van het beklimmen van 's werelds hoogste bergtop. Nadat gebruikers alle scenes hebben doorlopen is er een God Mode beschikbaar, waarin het Himalayagebergte vanuit andere standpunten te bekijken is. De makers willen deze modus nog uitbreiden met overlays die informatie over het gebied tonen.

De 'ervaring' is geoptimaliseerd voor de HTC Vive en werkt volgens de makers het beste in combinatie met Nvidia-videokaarten. De applicatie maakt gebruik van MultiRes en moet daardoor beter presteren op de GTX 970 en nieuwer. Door de implementatie van Nvidia-specifieke features is Everest VR minder goed geoptimaliseerd voor AMD-gpu's. Volgens de makers is minimaal een RX 480 vereist om de applicatie te draaien. De ontwikkelaars zeggen samen met AMD en Epic te werken aan verbeteringen.

Everest VR is gemaakt met Unreal Engine 4 en is de eerste productie van Sólfar Studios, die zich enkel richt op het maken van vr-applicaties. De studio heeft samengewerkt met animatiestudio RVX. Beide bedrijven zijn afkomstig uit IJsland.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (74)

Hier een video van de gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=QfxJfEtg78s

Hier een review over de game: http://uploadvr.com/everest-vr-review-breathtaking/

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 3 augustus 2016 12:12]

Mijn god, ik krijg het al benauwd als ik alleen naar dit spel kijk! :D

Het lijkt me wel erg gaaf om dit spel een keer te spelen.

[Reactie gewijzigd door ArtGod op 3 augustus 2016 15:14]

Ik volg vr al een tijdje niet meer, maar zijn er nou al normale spellen? Dit is weer zo'n 'kijk eens wat we kunnen' spel, dat na 10 minuten tot een uurtje gaat vervelen
Ik snap je vraag gezien weinig mensen VR echt volgen. Volgens mij zijn we het stadium van "korte demo's" al een tijd voorbij. Het hangt er natuurlijk van af welke "genre" software / game je geinteresseerd in bent maar ik kom al helemaal niet meer door de content heen. Daarnaast wordt veel software continue geupdate en is er iedere week wel weer iets nieuws.

Hier een aantal zaken waar je minimaal meerdere uren mee bezig bent:

Creativiteit
Tiltbrush (awesome audio update, gisteren meerdere uren gespeeld):
https://www.youtube.com/watch?v=uFzAB4mr3KI

Minecraft, persoonlijke favoriet (Vivecraft):
https://www.youtube.com/watch?v=VpqCeHblcus

Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades (Gun simulator, iedere week een grote update, favoriet nummer 2):
http://store.steampowered.com/app/450540

Daarnaast uiteraard de diverse videospelers zoals big screen en virtual desktop (great for watching porn!)

Social
Rec Room:
https://www.youtube.com/watch?v=Ub023IwvjXY

Alt Space:
https://www.youtube.com/watch?v=CQtQGoMRXaI

Big screen:
https://youtu.be/ENF52IkHemA

Games
Job simulator:
https://www.youtube.com/watch?v=8H9ieJk8AJ4

The Solus Project:
https://www.youtube.com/watch?v=U0YebnaiKLw

Out of Ammo:
https://www.youtube.com/watch?v=3-vpLpgOEQM

Project Cars:
https://www.youtube.com/watch?v=tkrQmflQzhY

Assetto Corsa:
https://www.youtube.com/watch?v=Wz29AjKZPVA

Pool Nation:
https://www.youtube.com/watch?v=CiDmoMhPtxs

Space Pirate Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=4uX0kHJj_4E

Audio Shield:
https://www.youtube.com/watch?v=FhSsdsu4yIk

The Brookhaven Experiment
https://www.youtube.com/watch?v=BPpFG2Q_V2I

Hover junkers:
https://www.youtube.com/watch?v=jZnZrcvvyZM

Cosmic trip:
http://store.steampowered.com/app/427240/

Raw Data:
http://store.steampowered.com/app/436320/

Nog veel meer zoals iRacing, Windlands, vlieg simulators en de dozijn space game simulator dingen (staan nog op mijn to-do lijst). Iedere week zijn er wel een stuk of 7 nieuwe early access dingen. Ik kom er zeker niet meer aan toe om alles te proberen.

Check:
http://store.steampowered.com/tag/en/VR/

En dit zijn dus alleen nog maar de dingen op Steam....

[Reactie gewijzigd door dycell op 3 augustus 2016 17:07]

Bedankt voor je zeer uitgebreide lijst. Sommigen lijken me eigenlijk best leuk. Maar om daar nu al een dure setup voor te kopen, nee. Het lijkt mij best leuk met zo;n bril, maar dan wel als er veel meer 'echte' games zijn, en als die bril een heel stuk goedkoper wordt. Er zit nu -voor mij- nog niets tussen om mij over te halen.
Ik zou VR ook niet aanraden tenzij je een echte 'pionier' wilt zijn. Daar is het gewoonweg te duur voor en het is een echt first version release van een product dat wel veel potentie heeft. Ik zou het beste kunnen vergelijken met de eerste iphone. Duur maar enorme potentie. Of een nieuwe versie van een gameconsole.

De prijzen gaan met de jaren wel naar beneden.
Misschien een andere optie:

Een telefoon (zoals de Samsung S-serie met Gear VR, maar ook goedkopere toestellen zouden prima moeten kunnen) icm de applicatie Trinus en Nvidia Gamestream. Eventueel combineren met TriDef.

Uiteraard niet de 100% ervaring, maar als je al een beetje een goede telefoon hebt zou je hier mee moeten kunnen spelen. Een Nvidia kaart is dus wel een vereiste in deze. Volgens mij een leuk en tweaker-waardig alternatief om in dit stadium toch wat met VR te spelen zonder dat het je duizend euro gaat kosten.

Zelf geen ervaring overigens, mijn telefoon is niet geschikt. Maar de VR meetup en setups die ik heb gezien laten me wachten op Google's daydream om een geode smartphone te halen die ook voor dit doel is te gebruiken.
Is niet echt werken. Het is een komisch spel dat de draak steekt met reguliere baantjes. Zoiets als surgeon Simulator.
Maar het is gelukkig geen game met frustrerende controlls zoals Surgeon Simulator. Het is echt volledig een parodie op het echte leven met alle stereotype gedachte gangen in het extreem. Zeker leuk voor een keer. Alleen weinig replay waarde naar mijn mening. Ook kan je beter geen uitgebreide gameplay videos kijken, zelf experimenteren is veel leuker. Blijft wel leuk om vrienden bezig te zien.
Yep, ook niet mijn favoriet maar kinderen zijn er helemaal dol op. Auto's repareren, Office work en koken met een humoristisch toontje. Ik begrijp eurotruck simulator ook niet maar dat is ook mateloos populair.

Aan de andere kant, ze zijn bezig met een Rick and morty uitbreiding:
https://youtu.be/g6frKRN2HzI

En het is gratis bij de Vive preorder.
Lijkt me anders best leuk om eens barman te spelen
Je vergeet Big Screen bij Social.
Inderdaad! Aangepast, thx.
Ik ben het totaal niet met je eens. We zitten nog steeds in de kijk wat we kunnen tech demo fase. Er is nog geen enkele full expirience uit zoals een fallout 4 of skyrim etc. Ja een aantal apps zijn op de goede weg, maar echt compleet en triple A is er gewoon nog niet. Raw data is leuk, maar zonder vr optie zou je het spel direct links laten liggen. Zelfde geld voor hover junkers etc. Minecraft is ook maar gewoon een mod gemaakt door iemand. Helemaal niet native ondersteund of wat dan ook.

Begrijp me niet verkeerd ik vermaak mij prima met VR, maar we zitten wel heel erg nog in de tech demo fase. Ik ben nog steeds aan het wachten op een echte complete big budget VR titel en die is er gewoon nog niet.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 4 augustus 2016 19:20]

Mijn reactie was op de vraag:
Maar zijn er nou al normale spellen? Dit is weer zo'n 'kijk eens wat we kunnen' spel, dat na 10 minuten tot een uurtje gaat vervelen

Ik geef aan dat er best al wat spellen zijn die prima meerdere uren mee gaan maar ik beweer niet dat er al volledige triple A games aanwezig zijn.

Wanneer je wilt wachten op triple A games dan moet je trouwens ook nog wel even. De ontwikkeltijd is vaak minimaal 3 jaar. Als er binnenkort "grote" games uitkomen dan zullen dat VR-versies zijn van bestaande games zoals:
video: Bethesda doet aan vr - Doom en Fallout 4 gespeeld met de HTC Vive
Ik volg de oculus spellen niet, maar voor de Vive geldt dat er extreem veel early access spellen zijn. Een handje vol heeft veel potentie (b.v. Raw Data en Cosmic trip), maar nog geen afgeronde kwaliteitsproducten. Ik vind ze overigens wel vermakelijk genoeg en kan zo een uur gaan tafeltennissen bijvoorbeeld. Maar als je een complete game-ervaring wil blijf je terug vallen op racegames en Elite dangerous. De rest nog in ontwikkeling. Daar staat tegenover dat ik geen regulier spel meer heb aangeraakt op Rocket League na. Voor mij is het dus al ver genoeg om het leuker te vinden dan de reguliere pc-games.
En vliegsimulatoren als Digital Combat Solutions (DCS).
Schijnt erg gaaf te zijn met de koop add-ons met de volledige 3D cockpits
Of flight simualtor x. Ik gebruik de vive als ik Fsx speel of Falcon BMS.
DCS World is als basis spel gratis te downloaden en als je eenmaal in VR hebt gevlogen wil je niet meer anders!

Bijkomend issue is wel dat je een goede HOTAS nodig hebt want je ziet je keyboard niet meer...
Ik hoop gewoon dat ze een echte MMORPG speciaal voor VR gaan ontwikkelen. Een beetje SAO/Log Horizon/.Hack//-achtig, maar dat kijk ik echt naar uit om met mn Vive mee te spelen.
Dan vind je dit project misschien wel leuk om te volgen: http://blog.orbusvr.com/

Persoonlijk denk ik dat het platform nog te klein is. Er zijn nog te weinig mensen met een VR bril om makkelijk de servers van multiplayer shooters te vullen.
heerlijk om alleen in een MMORPG te spelen :P Of met je groep vrinden. ALle items en achievs voor jou alleen :D

Bedankt voor de tip. Ga ik volgen.
Hover Junkers is wel een aardig spel. Voordat je het weet sta je tot diep in de nacht tegen een paar Japanners te spelen
Wat versta je onder 'normale spellen'? De games die nu worden omgezet naar VR zijn er overduidelijk niet voor ontworpen, en dit merken veel gamers dan ook en vaak in de vorm van bijvoorbeeld misselijkheid e.d.

Ik zie liever dit soort initiatieven die echt vanaf het begin zijn gericht op VR.
Zeg er dan even bij dat er ook al veel spellen specifiek voor VR worden ontwikkeld en heel erg goed werken.
Aan je Karma te zien ben jij daar meer bekend mee. Ik zou zeggen, geef aan welke spellen dat zijn. Ik ken ze zelf niet

offtopic:
Ik blijf nog ver weg van VR en wacht nog even tot de techniek naar mijn idee ver genoeg ontwikkeld is. Ik heb wat hogere eisen dan wat er nu op de markt is.
Je kunt ze o.a. vinden via deze links:
http://store.steampowered.com/search/?vrsupport=102%2C101
https://www.oculus.com/experiences/rift/

Hangt er beetje vanaf wat je zelf leuk vind maar je hebt o.a.:
The Climb,
Chronos,
The Assembly
POLLEN
Pool Nation
Airmech Command
Windlands
Edge of Nowhere
en nog veel meer.

Betreft spellen die omgezet zijn, zijn er ook veel voorbeelden van spellen die echt heel goed werken in VR. In de DK2 tijd liepen spellen/apps vaak niet soepel maar met de Vive en Rift nu wel.
Elite Dangerous, Project Cars, ETS2, Dirt Rally, DCS, War Thunder, Subnautica etc.etc.

Wat voor eisen heb je als ik vragen mag? Ik vermoed aantal pixels?
Eisen die nu nog niet haalbaar zijn tegen een betaalbaar bedrag ;) De PPI moet nog veel hoger gezien deze effectief na de lens veel te laag is. De verversingssnelheid en reactietijd moeten ook nog overal veel hoger. Als je nu snel met je hoofd naar links kijkt merk je dat het beeld er achteraan hobbelt, wat weer voor misselijkheid e.d. zorgt. De vertraging die er in zit is voor mij persoonlijk nog veel te hoog, ook al is dit maar enkele ms.

Zelfde reden waarom ik de Kinect nooit meer heb aangeraakt na aanschaf, gewoon te trage reactie snelheid voor gaming.

Overigens zie ik meer toekomst in cognische VR of hoe ze het ook gaan noemen. Geen beelden voor je ogen maar direct naar je hersenen alsof je droomt. De hersenen werken dan als GPU die de details invult. Alleen is het maar de vraag of ik dat nog ooit mee ga maken maar he, de techniek en de kennis hiervoor beginnen al te komen :)
Heb je de Rift op een goeie pc al eens geprobeerd?
Want dat misselijk worden is er echt niet meer hoor.
Tenzij het een slechte port of gemaakte game is.
Een heel erg klein percentage mensen heeft er nog wel last van, maar veruit de meerderheid niet.
Het kan zeker nog hoger, maar 90 is echt wel een goeie standaard op dit moment.

De pixels moeten wel een stuk hoger, dat is gewoon niet goed genoeg op dit moment. Maar merk je al gauw niet meer als je lekker aan het spelen bent. Net als minecraft. Als je goed kijkt is het hartstikke lelijk (althans dat vind ik :)), maar als je lekker speelt valt dat amper meer op.

Cognische VR haha, klinkt goed! :)
Jep, de meeste varianten inmiddels wel een keer opgehad maar nooit langer dan 5 min uitgehouden. Welke game, techdemo of filmpje maakte niet uit.

Scheelt overigens ook een hoop van mens tot mens. Vroeger kon ik er allemaal veel beter tegen, nu hoef ik geen 3x te blijven zitten in een achtbaan voordat ik de rest van de middag ben uitgeteld ;)
Het is zo een andere ervaring dat het meest simpele spel dat me normaal na 10 minuten zou vervelen nu leuk voor uren is. Alleen al het simpele boogschiet spelletje in de gratis verzameling van The Lab besteed ik al uren met plezier aan. Minecraft met de mod Vivecraft zou me bijna eindeloos bezig kunnen houden. Ik kan niet wachten tot Vanishing Realms een update krijgt met nieuwe chapters, al 2x de eerste 2 chapters gedaan waar je ook al een een paar uur achter elkaar in kan stoppen. Soms zit ik zelfs een kwartier in een game niets te doen, gewoon zitten op de grond te genieten van de omgeving.

Ik stop niet met spelen omdat ik verveeld ben. Meestal stop ik met spelen omdat ik uitgeput ben door al het bewegen in VR. Of omdat er niet meer content voor een game is omdat ze nog in early acces zijn, kleine gratis games zijn of alleen nog maar een demo. Wanneer ik bezig ben heb ik bijna altijd de neiging om er uren er in te steken.
Ja, het grappige is dat mensen niet begrijpen dat VR gaming veel intensiever is. Vivecraft red ik wel uren achter elkaar maar audioshield is na een uur gewoonweg te vermoeiend. Naast physieke intensiviteit giert de adrenaline ook nog door je lichaam bij the brookhaven experiment (die shit maakt me echt nerveus) of hoverjunkers (zere benen van het hurken).

VR gaming is gewoon echt anders maar het is moeilijk uit te leggen aan mensen die het bog nooit geprobeerd hebben.
Alles is intensiever, mentaal en fysiek.
Eerste keren moest ik zelfs even mentaal wennen dat ik steeds in een hele andere omgeving beland. Het is een klein effect maar samen met de andere dingen was dat al een reden om vermoeid te raken.
Vervolgens blijkt de kleinste handeling nog best zwaar te zijn als je het lang genoeg doet. Longbow in The Lab stelt weinig voor, maar mijn linkerhand zit bijna de hele tijd gestrekt om de boog vast te houden en dat is best vermoeiend om te doen. Terwijl ik niet eens een echte boog in mijn hand had en ik best veel kracht en een redelijke conditie heb.
Dan zijn er ook games die mentaal mij iets te veel worden zoals The Brookhaven Experiment. Het is totaal mijn genre niet, maar wou het toch even via de gratis demo uitproberen. Vrij snel gestopt, de constante adrenaline rush werd me te veel.
Minecraft kan ik ook lang doen, maar het is wel zo extreem veel intensiever dat ik echt niet zo lang kan spelen als ik op een monitor doe.

Het verbaasde me in het begin hoe intensief VR kan zijn, ondanks dat ik dat al verwacht had. Maar dat is vaak ook de reden waarom VR zo geweldig is.
En de reden dat ik direct een VRcover heb gekocht voor audioshield ;)
Je kan altijd gewoon Minecraft spelen met VR, daar is nu een mod voor de vive waar je met de controllers kan werken. Kan je uren blijven spelen.

Daarnaast zijn het inderdaad vooral nog experiences.
Al zeggen ze wel dat Raw Data een van de eerste volwaardige games is.
Heb het zelf even gespeeld en is goed gepolished, maar was niet mijn genre dus heb het niet lang gespeeld.
Zeker weten. Ik speel een hoop DCS World en Assetto Corsa, zou echt niet graag meer zonder VR willen spelen.
Lees het artikel. Tweede zin: "Volgens de makers is het geen game". Maar zo te zien hebben meer mensen moeite met lezen. :+

[Reactie gewijzigd door FreqAmsterdam op 3 augustus 2016 13:15]

Ik vraag me af of dit ook hoogtevreesgevoel triggert.

Ik heb een keer op een open dag van de TU Delft (bijna 15 jaar geleden) een VR helm opgehad. De onderzoekers wilden weten of ze VR konden gebruiken voor mensen met hoogtevrees (om deze in een niet bedreigende setting te leren omgaan met de hoogtevrees). Toen merkte je dat het gevoel van hoogte op een hoge duikplank redelijk overkwam, zelfs in een niet realistische omgeving (VR was toen een stuk minder realistisch dan nu).
Ja, ik heb in een demo van een berglandschap met een Vive weleens op de rand van een klif gestaan en een paar honderd meter naar beneden gekeken: Dat is best even slikken, ook al heb ik zo goed als geen hoogtevrees.
Ja, VR zal zeker hoogtevrees triggeren.
Zelf lichtjes ervaren en meerdere vrienden die het bij mij uitgeprobeerd hebben ook.
Ik heb geen echte hoogtevrees, maar ik voelde het toch een paar keer.

Ook andere angsten kunnen er mee opgewekt worden.
Ik heb zelfs bij iemand snel de VR set af moeten halen omdat ze te bang werd van een scene. Iets dat ik zelf niet verwacht had, anders had ik haar natuurlijk een hele andere game laten doen.
Haha, ik had als steamVR enviroment een omgeving in de lucht. Een aantal mensen zetten de headset zo af: nope, nope,nope.

Of de robot repair demo waar ze bang waren naar beneden te vallen.
Ook een vriendin die in the blu begon the flippen omdat ze niet onder water kon zwemmen.

Geen wonder dat ze nog voorzichtig zijn over lange termijn effecten.
De robot van de robot repair demo was toen de reden waarom ik snel bij haar de headset af moest zetten. Ze was doods bang toen dat ding naar binnen liep. Ook iemand anders zien weg springen voor zijn leven in de Butget Cuts demo (bijna tegen mijn muur aan, wat ben ik blij met de chaperone systeem die je op tijd waarschuwen voor de muren).
Verder geen al te extreme reacties nog gezien, maar wel veel kleine schrik effecten van bijvoorbeeld hoogtes.
Op basis van dit filmpje zou ik denken van wel: https://www.youtube.com/watch?v=zhljsCx6Yiw

Edit: op basis van mijn eigen ervaring trouwens ook ;)

[Reactie gewijzigd door Isniedood op 3 augustus 2016 13:26]

Ik heb ook last van hoogtevrees met gewone 3D spelletjes. Als ik bovenop die kerktoren staat in Assassin's Creed, en ik kijk naar beneden, heb ik gewoon last van hoogtevrees. Dus ik denk dat VR dit zeker zal doen.
Wel jammer dat je in de VR omgeving alleen de handen/handschoenen ziet. Het was wat netter of realistischer geweest als ze ook de armen er aan vast gemaakt hadden, zodat het lijkt alsof je met je eigen armen in het spel bezig bent. Het is wel leuk om zo een keertje hoog in de bergen te staan en dat je er fysiek ook wat voor moet doen.
Totdat je een andere huidskleur hebt :P

Ja ik weet, texture swap
Zo te zien hadden de andere in het filmpje en mooie jas aan :P
De positie van de handen volgen is makkelijk met de controllers, je armen niet. Als je armen een hele andere richting op staan is dat wel even heel raar en zou dat juist de immersie weg halen. Het went best wel snel om in VR alleen handen te zien.
Zou er inderdaad wel raar uitzien als het niet helemaal klopt met wat je eigen armen doen. Zou je eigenlijk nog iets van een tracker om/op je elleboog moeten hebben die door camera's in je bril gezien kunnen worden. Bij de PlayStation zou het wat makkelijker kunnen, omdat daar al een motion camera aanwezig is bij je televisie.
Dit zou toch enorm gaaf zijn om dit "spel" in een vriescel te spelen en een ventilator er vol op.. hoe realistisch is het dan? :)
En met de deur dicht en ventilatie uit zodat langzaam de zuurstof op raakt en je niet meer goed kan nadenken :P
Dat is wel heel gevaarlijk, je kan daar verkouden van worden
The Climb leent zich daar ook zeker voor! :)
Zou je ook tijdens het klimmen naar beneden kunnen vallen, of zal het meer een soort rail-shooter (zonder het shooter element) zijn?

Edit: Aha, rail dus.

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 3 augustus 2016 14:18]

Het is meer een documentaire. Weinig interactie maar erg mooi gemaakt. Ik wacht wel op een steamsale
Ik heb deze afgelopen CES in Las Vegas geprobeerd by NVIDIA. Zag er indrukwekkend uit maar om daar nu 22,99 voor te betalen is me beetje te veel.
Er is een tijd geweest dat we makkelijk EUR 22,99 uit gaven voor een film, maar dat was voordat we massaal klaagden dat we voor een tientje per maand geen toegang krijgen tot al het beeldmateriaal ooit gemaakt. Tel daarbij op dat DVD's duurder waren dan VHS, en Blu-Rays duurder zijn dan DVD's, dan vind ik het voor een VR-documentaire niet erg duur. Toch zou ik waarschijnlijk ook wachten tot hij in de virtuele uitverkoopbakken terecht is gekomen.
Als we daadwerkelijk voor een tientje per maand toegang kregen tot al het beeldmateriaal ooit gemaakt zou niemand klagen denk ik. Het gaat zich er juist om dat we dat niet krijgen en meerdere tientjes moeten verdelen over verschillende diensten om te bereiken wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Ja heel tof natuurlijk.. maar na 1x beklimmen heb je het ook wel gezien gok ik..? wat is de replay value van zoiets als dit?
Ik denk hetzelfde als die van een film. Want het is eigenlijk een film.
De reviews spreken van een intense ervaring die zo'n 3 kwartier duurt. Dan is 22,99 wel wat duur. Apollo 11 bv is vergelijkbaar (1 uur) en kost 15 euro.

Toch ga ik hem wel kopen....
Wat een ontzettend nietszeggende trailer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True