Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

Een virtualrealitygame met de naam 'Island 359' wordt een game waarin op dinosaurussen gejaagd moet worden. Het spel komt op 23 augustus via Steam Early Acces beschikbaar. De game wordt gemaakt door CloudGate Studio.

Island 359 wordt een first person shooter waarbij de speler op een eiland in een jungle zit. Het eiland zit vol met dinosaurussen, zoals velociraptors en compsognathus. Het doel is zo veel mogelijk van de levende fossielen over de kling te jagen en zelf het eiland levend te verlaten.

De game werd eind mei aangekondigd door de toen net opgerichte vr-studio CloudGate Studios. Tijdens een interview met Tom's Hardware lieten de ontwikkelaars weten dat de game 'binnen enkele weken' via Steam Early Acces beschikbaar komt. Het enige obstakel was nog de goedkeuring van Valve.

Die goedkeuring lijkt nu gegeven: vanaf 23 augustus is de game voor HTC Vive te downloaden als vroege bèta in het Early Acces-programma. De game gaat vermoedelijk 19,99 dollar kosten, een europrijs is nog niet bekend. Om het spel te spelen is een HTC Vive nodig.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Ik heb nu al een hekel aan die 'zwevende handjes' Hopelijk gaan ze daar wat aan doen en zullen meer spellen gewoon armen toevoegen.. :/
Je zegt wel 'gewoon', maar dat is dus een stuk lastiger dan het klinkt. Met inverse kinematics kun je wel gokken waar een arm zich waarschijnlijk bevind, maar het probleem is dat voor iedere positie van de handen er meer dan één positie van de armen is. Je hebt dan dus drie opties: optie 1: het veilig spelen door de armen simpelweg niet te tonen. Accepteren de hersenen verbazend goed. Optie 2: toevoegen van trackers op de armen met dingen zoals PrioVR. Probleem: erg duur nog en dus nog niet standaard. Optie 3: wel dus gokken en dan maar de armen verkeerd tonen zo nu en dan. Probleem: sommige mensen kunnen er relatief slecht tegen als hun prioceptie niet klopt met wat ze zien, wat dus als gevolg heeft dat je dan misselijk word.

Wilt niet zeggen dat het beste zou zijn als de optie zou worden aangeboden, maar het is op dit moment al moeilijk genoeg om alles überhaupt goed te laten werken, dus goeie opties en settings krijg je pas als de game engines meer VR specifieke functies krijgen en de libraries beter worden.
Het is ongelofelijk hoe veel data die controllers kunnen afleiden uit hun exacte stand. Vanishing Realms ziet het verschil tussen of je op zij stapt, of om een hoekje kijkt. Geen idee eigenlijk of daarbij je armen in beeld zijn. Het voelde veel te echt aan om je daarmee bezig te houden :)
Volgens mij kun je dat afleiden omdat je beide handen ziet. Als je opzij stapt blijven beide in dezelfde hoek staan, als je om een hoekje buigt is dat totaal niet het geval. Toch erg knap moet ik zeggen, heb zelf Vanishing Realms niet gespeeld.
Heb je het wel eens geprobeerd? het is best fijn om geen nutteloze vleesstaven in je beeld te hebben hoor :) en het voelt heel natuurlijk want die handjes doen precies wat je echte handjes doen
Raw Data geeft je armen.
En deze zitten meestal op de juiste plek.
Wel een raar gevoel om kortere armen dan normaal te hebben.
Wow dit lijkt me erg vet ! :O hopelijk geven ze de game nog wel een flinke grafische update though.. Het geeft met een beetje het gevoel van de Turok games..
Ik denk niet dat we hedendaagse VR games moeten vergelijken met andere hedendaagse (toptier) PC games. Het is een heel nieuw werkveld, met hele nieuwe uitdagingen. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat we in VR een (grafische én gameplay) ervaring kunnen hebben die je nu met bv. The Witcher, Mass Effect etc.
qua gameplay zal het inderdaad nog wel even duren. maar wat is er voor rede dat VR games er grafisch minder goed uitzien?
Het trekt een enorme wissel op de hardware? :?
Er zijn momenteel geen games e.d. die het maximale uit bijv. de grafische kaarten halen.
dat is geen reden dat een game er minder goed uit moet zien. de techniek om het er mooier uit te laten zien is er. de huidige hardware hoeft het niet op maximaal te kunnen draaien.
Veel mensen kijken enkel naar de resolutie maar vergeten de framerate die nodig is bij VR. Minimaal heb je 90 FPS nodig, maar om frame dipjes op te vangen zit je liever wat hoger.
Dat in combinatie met de resolutie zorgt ervoor dat je een flink systeem zal moeten hebben om alles in volle glorie te kunnen draaien.

Daarnaast is de Vive markt nog ontzettend klein en is er geen grof geld te verdienen met games.
In een markt met iets meer dan 100.000 potentiele kopers kan je geen hele grote tripple A titels maken. Die brengen een hoop ontwikkelkosten met zich mee die je, op dit moment, nooit kan terug verdienen.
Valt mee, resolutie is wel wat hoog maar er zijn trucjes voor zoals nVidia al heeft geïmplementeerd in hun 1000 series
Daar ben ik me van bewust maar toch moet een iets betere grafische look wel mogelijk zijn ! :) als ik kijk naar wat bijvoorbeeld voor de playstation vr uitkomt zelfs dat ziet er beter uit..

http://www.wareable.com/sony/best-playstation-vr-games-2016
Ik moet zeggen dat (ook al mag het beter) ik het 3d effect belangrijker vind dan de graphics, en dit komt van iemand die een 1080 kocht omdat ie alles op ultra moet spelen. Ik heb de Vive nu een maand en vind zelf de grafische details een stuk minder belangrijk dan de gameplay bij VR. Hoewel het ook smullen is (graphics wise) van bijvoorbeeld 3dMark VR en nVidia funhouse, dat dan weer wel :)
Ik denk dat dit spel grote potentie heeft, en ook andere VR spellen. Ik ben het eens met wat anderen hier op Tweakers zeggen dat we het niet (helemaal) mogen vergelijken met de games van tegewoordig. VR games komen nu nog niet in de buurt van games zoals Doom, The Witcher, Far Cry Primal etc. VR games zijn nu nog volop in ontwikkeling, maar voor nu vindt ik het er nog niet aantrekkelijk uitzien. De grafics zijn vele malen minder dan bij niet VR games, daarbij vindt ik de gameplay nog ondermaats het loopt allemaal niet echt vloeiend. Desalniettemin ben ik erg benieuwd hoe VR zich gaat ontwikkelen en hoe Island 359 zich gaat ontwikkelen. Ik persoonlijk vindt het idee om op dino's te jagen erg aantrekkelijk, ben erg benieuwd hoe je als mens een gigantische T-rex gaat doden.
Het ziet er een beetje onrail achtig uit, het lijkt mij nogal frustrerend als je niet echt een manier hebt om aanvallen te ontwijken zoals het in de trailer ook vaak gebeurd.

Desalniettemin ziek ik wel redelijk wat momenten die 's nachts nog eens langs komen
Doet mij denken aan Trespasser destijds. Een knap spell maar zijn tijd helaas te ver vooruit. Hardware was nog te beperkt voor een open game wereld en dus liep alles traag. Ander een heel knap spel want heb deze uiteindelijk uitgespeeld en er zal veel vernieuwende elementen in. Helaas door de beperkingen ondergewaardeerd gebleven.
Vrees hier hetzelfde. Alles is nog te nieuw wat betreft hardware om echt een succes te worden. Veel zullen het hoe dan ook al niet kunnen spelen. Is misschien iets voor de toekomst al ben ik zelf geen zo'n voorstander van VR.
Ik ga zo voor lul staan als ik dit ga spelen :)
Heb jij even mazzel dat het geen MMORPG is :P
Ziet er gewoon (weer) een wave-based shooter uit, anders. We hebben ondertussen wel zat van die dingen.
Jammer dat het een shooter is. Het lijkt me wel gaaf om meer een overlevingsgame met dinosaurussen te hebben met speren. Zo komt (volgens mij) het echt bedreigende van dinosaurussen erg verdraaid over.
Als ik dit zo zie, lijkt het me weer een heel snel in elkaar geflanste game te zijn..
Wow, ik werd na 15 seconden al wagenziek van dit filmpje, te lage FOV?
Is het beeld van één oog in een VR bril. Vandaar dus inderdaad de lage FOV.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True