Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties

Bethesda brengt de zesde en laatste uitbreiding voor Fallout 4 op 30 augustus uit. Nuka-World speelt zich af in een voormalig pretpark, dat nu verlaten is en bevolkt wordt door Raiders. De uitbreiding bevat nieuwe missies, wapens en monsters.

Nuka-World is de laatste uitbreiding voor Fallout 4 en de tweede die een nieuwe gebied met een nieuwe verhaallijn toevoegt aan het spel. De uitbreiding werd tijdens de E3 aangekondigd, maar destijds was nog geen precieze releasedatum bekend.

Uitgever Bethesda heeft geen details gegeven over de grootte van het nieuwe gebied. Bij de vorige verhalende uitbreiding, Far Harbour, sprak de Fallout 4-maker over de grootste 'landuitbreiding' in een dlc van alle Bethesda-games. De bestandsgrootte van Nuka-World blijkt met 3,66GB groter te zijn dan die van Far Harbour. Hoewel dat niets hoeft te zeggen over de grootte van de spelwereld, lijkt het in ieder geval aan te geven dat de uitbreiding veel nieuwe assets bevat.

Voor 19,99 euro kan het pakket los aangeschaft worden, maar het is ook onderdeel van de Season Pass, die recht geeft op alle zes de uitbreidingen voor Fallout 4.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

De muziek was erg onverwachts _/-\o_ Ik hoop heel erg dat Bethesda heeft geleerd van de feedback van Far Harbor en meer skill/ speech check gerelateerde dingen doorvoert in deze dlc.
Vond zowieso de role playing elementen in fallout 4 erg afwezig. Weinig echte customization zoals de unieke perks in New Vegas. Het enige wat de perks in 4 deden was je stats nog een beetje verhogen wat dus eigenlijk de standaard skill tree al deed. Daarnaast was er maar weinig effect van je keuzes op de conversaties en het verhaal.
Vond dit bijvoorbeeld bij The Witcher 3 echt perfect gedaan. Je keuzes waren niet zwart wit (goed/slecht) maar waren complexe dillemas waar je vaak pas veel later achterkwam wat de effecten waren, net als in het echt.
Fallout 4 is zeker een goede game maar had toch graag iets minder focus op combat en meer op role playing gezien.
Dat zat er toch in bij Far Harbor dlc, klagen mensen daarover ja?
Volgens mij is het meer een algemene klacht dat het bijna altijd een zwart\ wit keuze is en dat je nooit een middenweg kan kiezen. In Fallout 3 had je vaker een middenweg (ik maak hen af\ ik maak jou af\ ik overtuig beide elkaar niet af te maken) :)
Ja idd dat klopt. Maar dat 'probleem' heb ik zelf met heel deel 4. Gelukkig heb ik veel lol met mijn verzameldrift hehe.
Wellicht wat onduidelijk geschreven.. Ik bedoelde wat ze al een klein beetje hebben gedaan in Far Harbor en dezelfde kritiek/ feedback van de main game mee nemen in zowel deze dlc als eventuele toekomstige games. :) Het is namelijk veel te weinig een rpg (kort gezegd) :X
Mooi geformuleerd. Ten opzichte van Fallout 3 en NV voelt deel 4 niet echt als een RPG aan idd.
Kan niet wachten totdat de GotY/Complete uit is, kan ik hem ook eens gaan spelen ;)
Ik heb me ook prima (200+ uur) vermaakt met Fallout 4. Ik heb echter ook slechte ervaringen met DLC's (met name die van Borderlands), dus ben een beetje gaan twijfelen. Ik speel op veilig en wacht de Steam sales wel af.
De season pass is nog steeds voor §30 te vinden op cd-key sites als kinguin.net.
Daar wacht ik eigenlijk ook op... samen met de hele rits aan mods die er altijd zijn om de game nog leuker te maken, verder op te poetsen etc.

De hele lore van Fallout vind ik wel erg goed. En dit reclamefilmpje is weer echt in de fallout stijl.
Niet nodig. Op cd-key sites als kinguin.net zie ik hier fallout 4 voor §21 en de season pass voor §30.
Rond de kerst ofzo? Ik wacht met Bethesda games tegenwoordig ook tot ze af zijn en de meeste bugs geplet zijn voor ik ze in huis haal :)
Begrijp ik echt niet... Zitten er nog bugs in? Ja. Maar ik heb er sinds release net geen 300 uur opzitten en dat spel is perfect speelbaar, met of zonder bugs. Tenzij je elk dubbeltje 3 keer omdraait is er geen reden om nu niet te spelen.
Vroeger waren games bijna bugvrij omdat als ze eenmaal op de cartridge stonden je er niks meer aan kon doen, en je geen boze klanten wou hebben die hun geld terug willen.

Tegenwoordig gooien ze er na release maandenlang tientallen updates tegenaan om het speelbaar te maken.
Dat is niet de enige reden though. Een moderne AAA game is een enorm complex stuk code. Honderden mensen hebben verschillende delen hiervan geschreven en dit wordt vervolgens gecombineerd tot een enkele game. Vervolgens gaan game testers kritisch en systematisch te werk om problemen in de code of gameplay problemen te vinden en te rapporteren.

Het probleem is echter dat ondanks de steeds grotere schaal van games, de aandeelhouders die 0.0000 verstand hebben van het achterliggende proces en de wensen van de consument, uit hun eigen korte termijn winst handelen.
Zij pushen massaal uitgevers om de developer de game sneller uit te laten brengen. Er moeten immers mooie kwartaalcijfers gehaald worden, of het de studio op de lange termijn imago schade oplevert maakt de aandeelhouders niet veeel uit. Zij schieten enkel geld en laten de ontwikkelaar achter met de rotzooi nadat hun een mooi percentage hebben geclaimd.
Dat is niet de enige reden though. Een moderne AAA game is een enorm complex stuk code. Honderden mensen hebben verschillende delen hiervan geschreven en dit wordt vervolgens gecombineerd tot een enkele game. Vervolgens gaan game testers kritisch en systematisch te werk om problemen in de code of gameplay problemen te vinden en te rapporteren.
Dat wat vroeger ook al, vroeger koste het ook enorm veel werk om AAA games te maken, verschillende dingen zijn zelf nu makkelijker geworden, nu kun je een persoon helemaal inscannen in een computer, vroeger moest ALLES met de hand, en kon je niet iemand laten rennen en springen en lopen en ga maar zo door in een zaal, waar die persoon een speciale pak aan heeft.

Ja Fallout 4 heeft HEEL veel bugs, en grafische gezien is hij ook niet al te best al ben ik eerlijk, slecht zelfs, als je het vergelijkt met spellen die jaren eerder uitgekomen waren, en ja toch heb ik de spel gekocht en al weer 200+ uur gespeeld, en ja graphics zijn ook belangrijk, vooral als er zo VEEL andere spellen uit zijn/waren die er VEEL beter uitzien zo als op de PC en Xbox One en Playstation 4.

Ik ben eigenlijk wel over alles eens wat HIER staat.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 15 augustus 2016 18:27]

Je punt over graphics moet ik echter toch een tegenargument voor geven. Of de graphics nu wel of niet gelijk zijn met andere recente games is het minst belangrijke. Ja een mooi plaatje is goed voor marketing maar als je 200+ uur in een spel gaat stoppen maken de graphics vrij weinig uit. Belangrijker is hoe de gameplay vloeit en hoe lang deze gameplay interessant blijft. Crysis (de originele) ziet er bijvoorbeeld nog steeds fenomenaal uit en zou niet misstaan tussen moderne titels als het op gameplay aan komt. Echter zou ik voor geen goud 200+ uur in die game pompen.

En ondanks fallout's betere graphics en shooter mechanics zou ik zonder aarzelen fallout New Vegas nog een keer door willen spelen.

Graphics zijn belangrijk, maar ondanks dat veel gamers (zeker de pc graphics hoeren) anders zullen beweren is het toch de gameplay die uiteindelijk bepaalt of een game je geld waard is.

Natuurlijk is het het beste als een game zowel qua gameplay en graphics top notch is. Daarvoor zou je The Witcher 3 moeten spelen.
Allemaal nerd-drama joh, dat gezeur over de graphics. "Fallout New Vegas zag er nog beter uit", nou zet de games maar eens naast elkaar dramakoning, dan zul je zien dat Fallout 4 er stukken beter uit ziet.

Het enige waar ik me aan stoor, is de vaagheid die TAA met zich mee brengt. Echter krijg je niet van die rare glimmende artifacts zoals bij SSAA, dus het is imo wel veruit de beste AA oplossing.
Nu heb ik daar een simpele mod voor gevonden die sharpness toevoegt en nu springen alle texture's er ineens uit! De game krijgt ineens vťťl meer detail.

Hier een korte uitleg, vraag nagenoeg geen performance.
http://www.tweakguides.com/Fallout4_1.html

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 16 augustus 2016 16:31]

Heh ja, Fo4 is mn eerste bethesda titel en ben geinteresseerd geraakt in de fallout universe. Graphics is nog wel het grootste struikelblok om fallout 3 / nv op te pakken. Ik bedoel, ik zat de wiki te lezen over deathclaws en daar stond een plaatje van hoe ze er uit zien in fo3/nv o_o; ze zijn amper eng, zo goofy zien ze eruit.

Is waarschijnlijk een kwestie van wenning en iets waar ik me gewoon overheen moet zetten, maar om te zeggen dat die game er zo prachtig uit ziet .... nou, nee.. Omgevingen en sfeer wellicht, maar in het algemeen toch echt niet.
Dat zijn zeker aspecten waar je rekening mee moet houden. FO4 heeft een mooiere wereld en het schieten is beter. Daarentegen kom je ook veel fans van FO3 en NV tegen vanwege het superieure RPG element en de weirdo side quests. Ik zelf prefereer een goed verhalende open world fps en in dat licht past FO4 beter bij mij. Ik heb me echter ook prima vermaakt met FO3 en NV maar je moet wel een flinke stap terug accepteren in grafisch omgeving en wapen handeling. Overigens zijn confrontaties met Deathclaws meestal dodelijk in de oude versies.
Dus met andere woorden, laten we maar de graphics op een laag pitje houden zo lang gameplay maar goed is, wat is dat nou voor onzin, ze kunnen met gemak alle twee doen, maar een of andere rede vinden ze dat niet nodig, of nodig om een betere engine te gebruiken.

En ja ik stoor me toch aardig aan de slechte graphics in Fallout 4, de gezichten en de animaties wanneer ze praten of lopen of ga maar zo door is gewoon jammer genoeg ERG slecht in Fallout 4, en ja het zou WEL een stuk beter maken als de personages er wel goed uit zagen, want voor mij zit je dan nog dieper in het spel daar door, omdat het net echt is, en als dan ook de gameplay goed is dan heb een fantastische spel, en ja hij is goed hoor zeker weten maar ja met alles wat ik net noemde zou de spel nog veel beter maken.

En Crysis zag (en nog steeds) er fantastische uit en had ook een erg goede gameplay en verhaal en zo, en zo is dat met veel spellen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 17 augustus 2016 04:05]

Het is dan ook wel een artikel van 20 November 2015.
Vind niet echt dat die op het moment nog in verhouding staat met hoe de game op het moment is en straks met de aankomende Nuka World uitbreiding erbij.
Het is vast wel speelbaar, maar al die DLC houd ik niet van en Bethesda heeft in het verleden steeds bovenmatig buggy games geleverd (die niettemin erg leuk waren) dat ik nu pas instap als ik een versie met alle DLC en een minimum aan bugs kan kopen.

Had ik het in de tussentijd kunnen spelen? Tuurlijk. Zijn er in de tussentijd genoeg andere games in de categorie af en bugvrij die ik kan spelen? Jep.

Als jij de game meteen wilt kopen om m zsm te spelen met bugs en al en zonder alle content die er uiteindelijk in komt is dat je goed recht, ik wil dat niet.

To each his own toch?
Mwah, een backlog van een 1000 games (>1500 steam totaal) zorgen ervoor dat ik me niet hoef te vervelen. Waarom 'gisteren' 120 euro uitgeven aan season pass + base game als ik het geduld heb om te wachten op 20 euro voor het totaal (en hopelijk met unofficial patch). Kan ik mooi 6 games kopen voor de prijs van 1 ;)
Hier nog een. Heb bij FO3 ook de GOTY versie gehaald, en dat beviel uitstekend. Kon in 1x doorspelen. Wel tientallen uren, maargoed ;)
Ondanks dat ik Fallout 4 een zeer gaaf spel vind, word ik ondertussen wel een beetje doodziek van seasonpassess, DLC's en aanverwante geldverslindende acties. Je koopt een spel en vervolgens moet je er bijna nog een keer zo veel aan uit geven om extra content te kunnen gebruiken. Ik stop er gewoon mee.
Bethesda is op dit gebied nog vrij sympathiek te noemen. Ze brengen de dlc niet bij de release al uit (wat altijd betekent dat ze dus resources en mankracht hebben verdeeld de laatste maanden van release om zo extra geld los te peuteren, of dat ze het gewoonweg uit het spel hebben gesneden om te verpatsen)
Ja season passes zijn enorm slecht voor de uiteindelijke kwaliteit van games (als iedereen voor de release al het dubbele betaald zonder dat er enige indicatie van kwaliteit is zullen ontwikkelaars ook minder moeite doen om deze kwaliteit te leveren.)
Maar Bethesda staat erom bekend om vrij goede en waardige uitbreidingen uit te brengen (horse armor daargelaten) n niet net als CoD vier maps van honderd bij honderd meter te verkopen voor 15 $.

[Reactie gewijzigd door Luuk.vanRiel op 15 augustus 2016 17:50]

Als je alle DLC content van FO4 de prijs van een AAA-game waard vindt, dan kun je ze "vrij sympathiek" noemen.

Ik noem ze niet vrij sympathiek.
Dan koop je de Dlc niet. De vanilla game is gewoon af en de dlc is er niet uitgesneden.
Bij die redenering kan ik hetzelfde tegen jou zeggen; "Activision is Sympathiek, koop dan de CoD maps niet als je het niet waard vindt. De game is gewoon af en de DLC is er niet uigesneden."
Dit is een single-player game, en alle DLC bij elkaar is behoorlijk wat content in dit geval. Voor de prijs van §30 iig. §50 vind ik persoonlijk teveel, maar je krijgt er iig content voor terug. Bij call of duty kreeg je 4 gerecyclede maps.
Multi-player DLC en single-player DLC zijn zodanig verschillend, moeilijk te vergelijken.
Om nog maar te zwijgen dat je met Multiplayer dlc met het probleem van player base segmentatie te maken krijgt. Als de helft van de spelers de dlc maps aanschaft dan betekent het dat er een hoop minder mensen op de vanilla maps spelen. Hierdoor verkort de dev dus de levensduur van een online game.
De meeste DLC van Fallout 4 is anders vrij waardeloos. Met uitzondering van Far Harbour zijn het tot nu toe veredelde mods.
Noems eens een game waar van de dlc uit de game is gesneden dan?
Als ik even terugdenk, dan is het eerste wat in mij opkomt, AC 2.
Was dat niet het spel waar letterlijk twee chapters mistten en die later als DLC te verkijgen waren? Verder heb ik dit gevoel bij AC Unity ook steeds gehad.

Bij DLC die wapens, classes of een extra map toevoegt heb ik ook steeds het idee van, "kon dat niet meteen bij release toegevoegd worden?"
Enkel met DLC waar compleet nieuwe gebieden met scenarios/quests worden toegevoegd kan ik mee leven. Een beetje zoals het old school Rome Total War of AoE 2: The Conquerors.
Precies. Er was een tijd dat uitbreidingen ook werkelijk uitbreidingen waren. Een toevoeging aan het spel die een substantiŽle hoeveelheid features en speluren toevoegde. Tegenwoordig is het te vaak niet meer dan overpriced micro transactions.

Ik ben enorm blij dat er nog ontwikkelaars als CD projekt Red bestaan die snappen dat het op de lange termijn loont om de klant tevreden te houden. Voor hun laatste game gaven ze de eerste paar DLC (wat vrij korte maar diepgaande quests) gratis om zo spelers bezig te houden terwijl ze werkten aan grote uitbreidingen die nieuwe gebieden en quests toevoegden. Met Blood and Wine maakten ze zelfs aanpassingen aan de engine om zo hun visie nog beter uit te kunnen werken.
CD projekt Red is zo ongeveer de enige studio die echt lijkt te luisteren naar de consument en die hierdoor dan ook enorm snel zijn gegroeid en een positieve toekomst tegemoet gaan. In tegenstelling tot studio's als EA en Ubisoft die enorm snel het roer om zullen moeten gooien voordat mensen echt hun praktijken spuugzat zijn.
De laatste tijd zijn er geen games uitgekomen waar zo een stuk verhaal van is weggesneden. Wel is het irritant dat games vanaf dag 1 al beginnen met geld vragen voor skins als wapen of je krijgt die dingen alleen bij een special edition of pre order bonus.
Destiny volgens mij miste een stuk van het verhaal, wat later verkrijgbaar was als dlc.
Leuk en aardig, maar waarom horen we maar niks over de mods op de PlayStation 4?
Ik heb het gevoel dat er een veel nauwere samenwerking is tussen microsoft en bethestha. Xbox gebruikers plukken hier de vruchten van. Als we de tweets mogen geloven ligt het mod verhaal nu bij bij sony onder review en is daar het wachten op.
Het is niet zo zeer de goede samenwerking tussen microsoft en bethesda, maar eerder de slechte samenwerking tussen sony en bethesda.
"I'm cappie"... G***$%@!~@#% Bethesda :)

[Reactie gewijzigd door cappie op 15 augustus 2016 22:06]

Vind het leuk dat we nu artikels maken over non geconfirmeerde informatie.

De enigste reden dat mensen DENKEN dat het uitkomt op de 30ste is een bug via Steam Mobile.
Het kan een place-holder zijn mensen. Als je een artikel wilt maken hier over zet dat er ook neer dat het niet door Bethesda of Bethesda gerelateerden is geconfirmeerd.
Volgens de officiel fallout 4 Facebook pagina komt hij 30 augustus uit
Ik zag aliens whoop whoop HEADSHOT !! :P
Grappige muziek, ze zouden een film van Fallout moeten maken :)
Dat zou nu wťl een leuke game film zijn idd!

Probleem met bv. Warcraft en de nog uit te komen Assassins Creed film, is dat de settings bij voorbaat al afgezaagd zijn. Warcraft had destijds veel geleend uit de LotR boeken, en kan daar simpelweg niet van 'winnen'.
Assassins Creed lijkt me nog wel tof, omdat ik het verhaal wel cool vond maar de games niet. Echter als ik de trailer kijk, ben ik bang dat de meeste mensen ook hierbij zoeits hebben van 'dat ken ik nu wel'. Een jaartje of 10 terug had je bergen met films over historische gebeurtenissen al dan niet doorspekt met wat fantasy. Nu zijn mensen toch al een flinke tijd meer bezig met superhelden films, en Game of Thrones neemt niet af aan populariteit.
In het geval van de AC film is het nog koffiedik kijken uiteraard, maar ik verwacht matige 'box office' resultaten.

Fallout daarin tegen.. een retro-future setting. Dat heb ik nog nooit eerder gezien op het witte doek.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True