Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

Far Harbour, de derde en grootste uitbreiding voor Fallout 4 tot nu toe, komt op 19 mei uit. De dlc bevat een nieuw gebied, waarin spelers een nieuwe zaak van Valentine's Detective Agency moeten oplossen. De uitbreiding is onderdeel van de season pass en ook los te koop.

Volgens uitgever Bethesda heeft de Far Harbour-dlc de grootste oppervlakte van alle uitbreidingen die ooit zijn gemaakt door studio's van het bedrijf. De uitbreiding voegt een nieuw gebied toe, het eiland Far Harbour, met nieuwe faction quests, nederzettingen, nieuwe wezens en dungeons.

Het verhaal speelt zich af rond de zoektocht naar een jonge vrouw en een verborgen kolonie van synths. Op het eiland heerst een conflict tussen deze synths, de Children of Atom en de lokale dorpsmensen. Met de bekendmaking van de releasedate van de dlc heeft Bethesda ook een video vrijgegeven waarin het nieuwe gebied te zien is.

Fallout 4-spelers die de season pass in bezit hebben kunnen de uitbreiding vanaf 19 mei downloaden. De dlc is ook los te koop vanaf die dag voor 24,99 euro, zowel op Windows, de PlayStation 4 en Xbox One. Verder laat Bethesda weten dat er dit jaar nog meer toevoegingen komen, maar specifieke details zijn nog niet bekendgemaakt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Ik vind de helft van de kosten van het spel zelf best veel voor een DLC welke alleen zaken binnen een enkel nieuw gebied toevoegd.
Dat ben ik op zich wel deels met je eens,

aan de andere kant voegen ze wel weer meer toe dan vele andere dlc dezer dagen.
En als je de season pass hebt scheelt het ook weer. Zelf wacht ik nog even met fallout 4 aanschaffen; mooie packet deal ofzo.
... aan de andere kant voegen ze wel weer meer toe dan vele andere dlc dezer dagen. ...
Ik vind het nog steeds karig, dat is dan ook de reden dat ik geen DLC meer aanschaf, Season Pass of niet. Ik heb mijzelf al vaak genoeg in de vingers gesneden met 70% van de kosten van het spel betalen voor DLC welke nog niet 10% extra content toevoegen.

Wacht tegenwoordig inderdaad ook liever af tot er een "Game of the Year" versie uitkomt met alle DLC voor een leuk prijsje.

[Reactie gewijzigd door Garfrost op 4 mei 2016 17:00]

Hoe kan je het karig vinden als je niet weet wat de exacte inhoud is? Als deze dlc nog eens 20 of 30 uur gameplay bevat, is het dan nog steeds karig? Ik snap dat dlc een slecht imago heeft gekregen door de praktijken die game-uitgevers hebben uitgehaald de afgelopen jaren, maar om bij voorbaat alle dlc af te schilderen als een soort van uitmelkerij is ook niet fair.

Bethesda heeft in het verleden behoorlijk goede dlc's gemaakt. Dragonborn voor Skyrim bijvoorbeeld. Die kost ook twee tientjes. Naar eigen zeggen is deze Fallout 4-dlc wat gebied betreft dus in ieder geval groter. Dragonborn bevatte zeker minimaal 20 uur gameplay. Meer dan sommige volledige releases. Voor liefhebbers van de game lijkt mij 24,99 euro dan ook geen onredelijk bedrag. Sceptisch zijn is prima. Verstandig is om eerst de reviews af te wachten, zoals bij iedere release.

[Reactie gewijzigd door Xtuv op 4 mei 2016 17:58]

Precies dat. Maar als ik wel verder redeneer zoals Garfrost;
Dan is het spel zelf ook al veel te duur. Want wees nou gewoon eerlijk. Het basis spel geeft heel veel content. Maar de engine is sterk verouderd. Het is dus vooral gewoon content. Iets wat DLCs in wat mindere mate brengen.

[Reactie gewijzigd door ArmEagle op 4 mei 2016 18:05]

zou je dat niet beter in een topic kunnen gaan verkondigen waar het over call of duty of fifa ofzo gaat?

fallout 4 is lang opgewacht door een behoorlijk grote fanbase,
bij release een van de, indien niet grootste game world tot op heden,
deze dlc is groter dan de tot nu toe grootste dlc, gezamelijk dus een enorme game met echt bergen content..
ik vind dan ook dat mensen die claimen dat fallout slechts enkele tientallen aan gameplay heeft,
ja alleen de main story zou je zo snel af kunnen raffelen maar dan mis je letterlijk 90% van de game naar mijn mening.

ik vind dat bethesda echt ontzettend goed bezig is,
en dan is het jammer dat zeker mensen boven jouw reactie nu al claimen dat de game en/of dlc karig zijn terwijl ze in diezelfde post aangeven dat ze hem niet hebben of niet gaan hebben totdat de game goedkoper wordt..
mensen geven dus een conclusie gebaseerd op.. lucht om de filters maar even te plezieren hier op de site

bethesda kan je niet afrekenen op de vele fouten en falen van andere studios. simple as that.
als we in 2026 bij fallout 15 zijn ga ik je groot gelijk geven maar tot nu toe laat bethesda zien enorme hoeveelheden fun (en daar gaat gamen om toch?) toe te voegen voor een prijs die zeker afgezet tegenover de .. laten we het respectvol noemen, competetie.. (no way lol) dan nog is er geen enkele reden om nu al op voorhand te gaan lopen zeiken.

daarbij is de dlc niet een los deeltje wat er bij aangeplakt word zoals bij zoveel games,
het zal ook je main game gaan veranderen,
en fallout is niet een game die je zomaar even uitspeelt als je een echte fallout speler bent, ben nu met mijn 3e playtrough (survival) bezig, in totaal 400+ uur en heb me nog weinig verveeld.
en nog steeds kom ik nieuwe dingen tegen die ik nooit eerder zag in de game, zeker nu met de survival mode is de game leuk, een echte uitdaging en oh my god wat zit er enorm veel content in alleen de vanilla game alleen al
Ik zeg nergens dat er niet ontzettend veel content is. Ik heb er nu zelf 200 uur op zitten en ben er nog lang niet klaar mee.

Ik begon met "ik redeneer verder zoals" en deed toen een vergelijking en zei dat het een oude engine betrof.

Er zal vast vernieuwing zijn. Maar de veroudering zie je op vele vlakken. Ondanks de vele, vele content zou je Fallout 4 als een hele grote DLC kunnen zien. Dat is het punt wat ik wou maken.
In die context zou je vrijwel alle games die de afgelopen 5 jaar zijn uitgekomen bijna als dlc kunnen beschouwen. En daarbij JUIST diegene die jaarlijks de honderden miljoenen binnensluipen.

Fallout 4 is een nieuwe installment en ziet er behoorlijk goed uit naar mijn idee maar ik vind het niet eerlijk dat mensen als jij Bethesda loopt af te kraken op het hergebruik van engine en het uitbreiden met DLC'S terwijl andere fabrikanten dit continue doen en daarbij vele malen meer geld vragen en vele malen minder inhoud leveren dan Bethesda doet.
25 euro voor een dlc is inderdaad veel geld. Maar het voegt meer toe dan een expansion pack voor wow en daar betaald iedereen lachend opnieuw de hoofdprijs voor.
En laten we het dan maar niet over call of duty gaan hebben waar ze 50% van het bedrag waar jij moeilijk over doet voor een enkele map vragen en dat een dlc durven te noemen.

Ik snap de vele comments over de prijs maar ook die moet je dan in alle eerlijkheid afsteken tegenover de rest qua content. Dat doe je namelijk over de prijs wel. Dat is je hele punt toch... steek dan de daadwerkelijk geleverde content ook in ratio af tegen de vele andere games die een dlc uitbrengen en dan mag je mij vertellen waarom of dat je moeilijk doet over 25 euro voor een enorme expansion die dlc heet. Terwijl er zoveel bedrijven rustig een tientje per map of soms letterlijk voor 1 extra gun vragen. Welke in verhouding natuurlijk geeneens een vergelijk mogen zijn met wat Bethesda uitbrengt.. en tja.. dat Bethesda 25 euro vraagt komt denk ik voor een groot deel omdat er genoeg idioten zijn die 15 euro betalen voor een enkele map.. die prijzen veroorzaken wij zelf..
Zodra mensen geen call of duty meer kopen gaan ze ook de reputatie van DLC'S niet verder uitmelken en krijgt de term dlc ineens inhoudelijk een heel andere betekenis.
Ik vind dan ook dat Bethesda dit een expansion pack had moeten noemen maargoed veel mensen kijken niet verder en zien alleen een dure dlc terwijl ze niet beseffen wat een dlc zou moeten zijn en het verstand blijkbaar missen om zelf het vergelijk te maken met bedrijven die misbruik maken voor vele tientjes achter elkaar of een bedrijf wat meet content in de aankomende dlc stopt voor 25 euro dan al die tientjes DLC'S gezamenlijk doen..
Mensen zijn voor een volledige versie van een uit melk game dik 100 euro kwijt voor amper content. En veelal een game die ze na 2 maandeniet al niet meer spelen. Maar ja.. 80 euro voor fallout is dan ineens een mega probleem. .
De reden waarom ik deze dlc waarschijnlijk zelf niet zal gaan kopen is dat ik nu al genoeg andere spellen te spelen heb (inclusief Fallout 4 zelf). Zeker nu mijn HTC Vive onderweg is.

De prijs vind ik geen enkel probleem.

Maar je hebt gelijk hoor. Met Fallout 4 betaal je in de meeste gevallen een goede prijs voor veel content. Veel andere developers doen een stuk 'minder'.
n map kan, door het multiplayer karakter echter ook vele uren spelplezier geven.

Mijn poging tot advocaat van de duivel spelen is faliekant mislukt :).

[Reactie gewijzigd door ArmEagle op 6 mei 2016 13:18]

Ik denk dat de discussie over prijs versus content bij Bethesda er ook over gaat dat je binnen de mod community grote projecten tegenkomt die kwalitatief en qua content niet onder doen voor deze 25 euro kostende DLC.

Dat zet eea toch wel in perspectief. Het maken van content voor een Skyrim of Fallout is kinderlijk eenvoudig vergeleken met vele andere games. De engine is erop ingericht.

En die engine blijft tegen zijn beperkingen aan lopen. Persoonlijk vind ik dt vooral de plek waar Bethesda zaken nalaat, en dat doen ze al sinds Fallout 3. Dat is best een behoorlijke periode om een in de kern zwaar verouderde engine te hergebruiken.

Er is veel content in de Bethesda open world games. Maar over de kwaliteit van die content valt toch wel het een en ander te zeggen. Ubisoft is bijvoorbeeld ook heel goed in 'veel content' brengen, maar dat maakt nog geen goede game.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 7 mei 2016 15:40]

Relatief gezien krijg je wel minder bij zo'n DLC. Ik heb 35 euro voor Fallout 4 betaald en inmiddels zit er zo'n 226 uur in. Voor deze DLC zou je 25 euro betalen voor 20 uur wat natuurlijk een mindere prijsdichtheid (speeluren / prijs) heeft dan het origineel.

Overigens lijkt het me wel een toffe DLC.
en de 60 euro die mensen elk jaar betalen voor de vanilla CoD brengt je meer value?
of zijn het die extra dlc packs die op de dag van release meekomen al moet je ze los betalen (nog altijd oplichterij in mijn ogen, dan hadden ze in de game moeten zitten of later uit moeten komen)
of de vele extra dlc's die er daarna nog bij komen voor de astronomische bedragen volgens jouw prijsdichtheid formule..
Lekker belangrijk hoeveel 'uur gameplay' het bevat, beoordeel je een film ook naar het aantal minuten en de prijs van het bioscoopkaartje?

Ik vind dit wel de meest kromme redenering in gameland tegenwoordig. Met die 15 euro CoD map packs kan je ook prima 200 uur vooruit, als dat je ding is. Het een staat nooit in verhouding tot het ander.

Je kan F2P games vinden waar je rustig 300 uur in kwijt bent. Tetris bijvoorbeeld.

Eigenlijk - als je echt eerlijk tegen jezelf bent - is elke aankoop waarbij je over het aantal gespeelde uren versus prijs moet nadenken een miskoop geweest. Al ben je er na 3 uur klaar mee, als die 3 uur onvergetelijk waren, dan was het toch een goede ervaring die het geld waard was?

Bovenstaande had ik met de eerste God of War bijvoorbeeld. Dat duurde wat, 8 uur? Maar het was wel machtig.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 6 mei 2016 10:16]

Ja precies, BF4 was de laatste waarbij ik vroegtijdig spel + Season pass gekocht had. (premium) Heeft mij 100 euro gekost en wat een spijt heb ik daar nog steeds van zeg, heb het spel 20 uur gespeeld en bijna nooit meer aangeraakt.

Ik zoek nu liever wat oudere spellen op onder de 30 euro die al tijdje uit zijn en het wel waard zijn om voor te betalen.
ik doe het zelfe heb toevalig net The Witcher 3 gekocht bij Bart smit voor 28 euri ga me daar wel even mee vermaken en wie weet koop ik Fallout ook een keer in de aanbieding.
nog een rede dat ik online de serial koop met vaak een season pass. ik had hem voor 23 euro plus 50 via origin om de season pass te halen(die wou ik meteen hebben en aangezien dat toen maar 3 euro scheelde deed ik het gewoon via origin) geloof mij het loon echt wel hoor die serials via kinguin.net werken altijd en anders buyers protect kopen :)
Dat je voor een Call of Duty map 15 euro betaalt (bij wijze van) wil niet zeggen dat 25 euro voor een nieuw gebied, nieuwe wapens, quests, etc opeens wel ok is. Nu speel ik geen Fallout 4 dus ik weet niet wat de DLC precies toevoegt, maar ik ben snel geneigd te zeggen dat 25 euro voor downloadable content nogal wat geld is, ongeacht welke game.
Ja nee precies, ik probeerde er eigenlijk ook alleen mee te zeggen dat er al wat progressie in zit vergeleken met andere uitgevers.

Zoals ik hierboven net aangaf heb ik geleerd van mijn fouten en koop ik geen dlc/season pass meer nieuw. Never - ever anymore.
Ikzelf probeer dat ook te doen.
Echter bij d titels van bethesda (oa. Fallout en The elder scrolls) lukt het me structureel niet om te wachten met de aanschaf. Maar ik zit dan ook al jaren te wachten op het uitkomen van de nieuwe spellen. Die zijn mij gelukkig het geld tot nu toe allemaal waard geweest.
Je vergeet pre-orderen, dat is de grootste ziekte die publishers verpest.
Uiteraard! Vanzelfsprekend,... Aan de andere kant zijn wij (de mensen die pre-orderen) zo stom om het te doen natuurlijk.

2x gedaan in mijn leven als ik early-acces niet meetel, 2x een flater geslagen dus ik heb ervan geleerd. Early-acces is mij echter wel goed bevallen, maar daar kun je nog een beetje research voor doen.
Niemand heeft de DLC nog gespeeld dus we weten het allemaal niet... maar ik vind het ook wel aan de prijzige kant. Ik ben wel voor de season pass gegaan, maar heb die dan ook voor 24 euro kunnen kopen (de oude prijs van 30 + 20% kortingscode van greenmangaming.com). Dan is het wel een goede deal want ik heb dus voor een iets lagere prijs niet alleen deze DLC, maar ook de vorige twee en als ik me niet vergis komen er nog twee grote DLC's aan.
DLC 2 heb ik nog niet gespeeld omdat ik ook nog wel eens andere games wil spelen ;) maar DLC 1 vond ik in ieder geval een stuk leuker dan ik verwacht had al. Als ze die kwaliteit vasthouden maar vooral veel meer bieden, dan ga ik wel tevreden zijn.
dlc2 voegt niet echt iets toe in de zin van story content,
wel geeft het je een rits nieuwe items om te bouwen (sommige zijn daarvan echt lang verwacht en hadden eigenlijk al in de vanilla moeten zitten)
de toevoeging van concrete-buildings is wel handig.
ook zijn er wat dingen aangepast zodat het spel nu wat soepeler lijkt te zijn qua bouwen en snap-on van dingen die eerder soms wat moeilijk te doen waren, je hebt nu halve muren, die echt veel beter te plaatsen zijn etc
maar het hele concept om nu zelf allerlei npc's te vangen (van kat tot deathclaw of zelfs gunners of raiders) die allemaal hun eigen nut hebben, ik gebruik in mijn settlements in survival mode vaak junkyard dogs om snel en makkelijk verdediging op te zetten, extra handig is dat ze niet meetellen als bewonder maar wel 5 defence geven + happyness aan je setlers, en je kan ze naar andere settlements moven..
alleen dat al is zo waardevol..
deathclaw meat nodig? vang ze en farm ze :P (wel uitkijken, sommige gevangen varianten kunnen verschillende speciale versies zijn die soms ronduit gruwelijk sterk zijn)

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 5 mei 2016 02:18]

je speelt zelf geen fallout. maar durft wel uitspraken te doen hierover.
beetje kinderachtig en dom eigenlijk vind ik dan..
een nieuwe map van 5000x5000 pixels vind je 25 euro waard tegenover een map van minstens 20x die grootte, inclusief bergen aan inhoud, content dus.. quests, items, npcs, nieuwe dingen om te bouwen en natuurlijk weer bergen aan fun om te ontdekken..
ja je hebt gelijk, dat een studio als bethesda 25 euro vraagt is geheel onterecht.. ze hadden er in jouw eigen vergelijking ook 150 voor mogen vragen, maar bij bethesda leveren ze gelukkig nog altijd waar voor hun geld in tegenstelling tot de meeste andere gameboeren
dlc van bethesda is echt heel anders dan andere.
het is gewoon een grote expension pack.
normala bne ik tegen dlc ook, allene bethesda maakt het geld het wel waard met vooral de hoeveelheid dingen.
1 expension bethesda is rustig een nieuwe triple a title van ea qua content voor de helft van het geld.
Ik heb nog een grote backlog aan ps3 games en moet fallout 3 GOTY ook nog uitspelen. Ik wacht dan ook op fallout 4 GOTY. Zelfs over 3 jaar weet ik dat ik veel plezier ga beleven aan deze game O+
Daarom is het ook beter om een Season Pass aan te schaffen. Die is sinds 1 maart 50 (daarvoor 30). Daarmee krijg je deze drie DLC's tot nu toe (5 + 10 + 25 waarde) en sowieso nog n grote onaangekonigde DLC die hierna volgt met een waarde van 30. Bijna de moeite niet waard zou je zeggen, maar op alternatieve sites zoals G2A is de season pass voor 22 aan te schaffen zolang de voorraad strekt :)
Daar moet je echter ook weer mee uitkijken... Nu bij Fallout 4 heb ik het ook gedaan en heb ik er toch wel weer vertrouwen in, maar bij bijvoorbeeld Borderlands the Pre Sequel vond ik de season pass echt een ripoff. Dat terwijl de season pass bij Borderlands 2 echt flink waar voor zijn geld bood (ook al was er wat controverse rond dat de season pass niet lles omvatte), en de DLC bij Borderlands 1 ook erg goed was (die heb ik pas later gekocht als goty, geen idee van de season pass, als die er was).
Je kan dus ook niet echt afgaan op de reputatie van een uitgever/ontwikkelaar helaas.
Vroeger had het gewoon een expension pack geheten.
En als deze echt groter is dan elke andere uitbreiding, dan is het de prijs zeker waard.

Voor expensions van morrowind, oblivion en skyrim heb ik ook dit soort prijzen neergelegd. Het heet nu gewoon dlc maar deze kan je toch echt zien als een expension.
moet je je voorstellen dat dit call of duty was...
dan had je voor elk vierkantje op je map grid 15 euro kunnen neerleggen,
maar daar zijn mensen in de posts hierboven het allemaal volledig mee eens,
maar dat je 25 betaald (of veel minder als je gelijk de season pass had (met bethesda durf ik die gok zeker te nemen))
voor een dlc voor fallout 4 dat vinden ze dan weer niet kunnen, ook al is die alleen qua map grootte groter dan de hele call of duty als je alle maps naast elkaar zou plakken.
en dan heeft een fallout dlc nog veel meer daarbij,
en bij call of duty krijg je letterlijk alleen een nieuw speelveld in dezelfde game en verder niks
ik word zo doodziek van die call of duty kindjes

om terug te komen op je reactie,
ik mis de echte oude tijden van de expansion packs..
soms kosttte een expansion pack hetzelfde als de game zelf..
maargoed, je kreeg ook dan waar voor je geld..
tegenwoordig zijn er weinig studios over die dit kunnen doen, en bethesda is daar een van.
het is alleen jammer dat de nieuwe generatie gamers, compleet gebrainwashed door EA en activision nu een zooitje gaat zitten afgeven op een game/studio waarvan ze letterlijk de klok amper hebben horen luiden laat staan dat ze weten wat een klepel uberhaupt is. :)
Idem, moet ook een beetje lachen om de mensen die denken een goede deal te hebben door 30 piek voor een Season Pass neer te leggen (omdat de DLC duurder zijn gemaakt).

Over een maandje is ie te koop voor tien euro... Dt staat meer in verhouding tot wat hier geleverd wordt en je hebt gelijk alle onvermijdelijke community patches ervoor. Maar goed.

En niet om te azijnpissen, maar ik vind de trailer n grote verzameling van DoF en blur met wat wazige, super slecht geanimeerde ventjes erin. Het zal het slechte weer wel zijn? Of gewoon textures uit het jaar blok...

Al met al sla ik dit over. FO4 wist me ook niet lang te boeien. Uiteindelijk toch allemaal bijzonder 'shallow'.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 6 mei 2016 09:53]

Trailer ziet er veelbelovend uit. Ik heb er zin in! :*)
Weinig toe te voegen, DIT is nou nog eens DLC. Ben benieuwd hoe het verhaal loopt!
Jaaaaaa!!! Ik wil het! Blij dat ik de season pass heb gekocht toen deze nog 30 was! :D

Ik heb erg veel zin in een nieuwe brok verhaal en andere omgeving! :D
Komen hier dan ook nieuwe Settlements beschikbaar?

Enige reden waarom uberhaupt iemand het spel zou moeten willen spelen is om Preston zo blij mogelijk te maken! (en mij is dat gelukt want hij loopt rond in een bloemetjes jurk..)
Ziet er heel vet uit. Doet mij een beetje denken aan de Point Lookout dlc voor Fallout 3. Toch nog blij dat ik de season pass heb aangeschaft voor de originele prijs. :)
Season pass kun je halen op Kinguin voor 25 euro ;). Zo koop je de season pass voor 25 en kun je het uit eigen perspectief bekijken dat je alle andere DLC's gratis erbij krijgt :). Aangezien deze DLC al los 25 euro was.
Maar op kinguin zal deze DLC ook voor minder te koop zijn. Dus krijg je ze niet gratis.
Ik heb geen ervaring met Kinguin, is dat een beetje normaal betrouwbaar?

[Reactie gewijzigd door Wren op 4 mei 2016 17:59]

Ik vind ze erg goed en zeker betrouwbaar. Bestel daar bijna al mijn pc games :)
Zolang je wegblijft van de RU VPN keys en ook geen steam gifts koopt zit je top!
Zelfs vaak voor release al AAA games voor rond de 30 euro.
Nog bedankt voor je feedback, season pass gekocht :)
Top! Goed om te horen!
En graag gedaan :*)
Dit gooit hoge ogen ;)

Ziet er erg veelbelovend uit _/-\o_


Good Job Bethesda!
kon eind februari op de ps4 de season pass niet meer aanschaffen. Daarna de game niet meer aangeraakt.
Jammer, want de dlc ziet er goed uit.
Bijna de achievements rond, alleen nog wat story stuff. Als je nu met mods speelt (grafische mods uitgezonderd) save je als [modded] en kun je geen achievements meer scoren. Erg jammer, cheaten kan nog steeds want: console, dus ik snap niet goed wat de achterliggende gedachte is.
Je kunt altijd de betreffende mods uitzetten en een niet modded savegame laden, maar toch erg irritant.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True