Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

LG geeft informatie over oledtelevisies van 2018

Er is informatie verschenen over de oledtelevisies die LG in 2018 uitbrengt. De W8, E8, C8 en B8 zijn de opvolgers van de huidige oled-modellen uit 2017. Alle modellen ondersteunen high frame rate en alleen de B8 kan hfr-beelden in 4k niet combineren met hdr.

De belangrijkste wijziging ten opzichte van de oledmodellen in 2017, is het feit dat de B8 wat betreft de specificaties iets lager wordt gepositioneerd dan de andere modellen. De B7 en de C7 waren al de minst dure oled-tv's van LG, maar wat beeldprestaties en hardware betreft waren deze nagenoeg identiek aan de duurdere modellen. Dat zal ietwat veranderen in 2018, aangezien de B8 niet de nieuwe Alpha 9-processor krijgt waar de C8, E8, en W8 wel over zullen beschikken; de B8 moet het doen met de minder presterende Alpha 7-processor.

De C8 kan in tegenstelling tot de huidige C7 ook worden verkregen met een beelddiagonaal van 77 inch; de huidige oledmodellen op de W7 en de G7 na zijn allemaal beschikbaar in 55 of 65 inch. De W7 Picture-on-Wall oled-tv die in mei uitkwam voor 7999, krijgt weer een opvolger van 77 of 65 inch in de vorm van een zeer dunne tv waarbij alle elektronica en componenten zijn ge´ntegreerd in de bijbehorende soundbar. Ook de E8 en de C8 zullen wat betreft het ontwerp niet heel erg afwijken van hun voorgangers. De G7-oledtelevisie krijgt in 2018 geen opvolger. De vier 2018-modellen krijgen naast de hdr-formaten hdr10, Dolby Vision en hlg ook de beschikking over Advanced HDR van Technicolor. De W8 en E8 krijgen een 4.2-geluidssysteem met een vermogen van 60W; bij de C8 en B8 is dat een 2.2-systeem met een vermogen van 40W.

De Alpha 9-chip zorgt ervoor dat hfr wordt ondersteund en de weergave van 4k-beelden met maximaal 120 beelden per seconde mogelijk zijn. Omdat de B8 deze chip niet krijgt, is dit model volgens CNet niet in staat om 4k-content af te spelen in zowel hdr als hfr. De B8 kan wel hfr-materiaal in 4k afspelen en 2k-beelden in hfr met hdr. De C8, E8 en W8 hebben deze beperking niet. Geen van de vier oledmodellen krijgt hdmi 2.1-ondersteuning, waardoor hfr alleen via streamingdiensten beschikbaar kan komen en niet via extern aangesloten apparatuur zoals uhd-bluray-spelers.

De Alpha 9-processor is volgens LG ook specifiek ontworpen om ruis te onderdrukken en de kleurweergave te verbeteren. Naast de afwijkende hfr-ondersteuning bij de B8 is onduidelijk wat precies de verschillen tussen beide chips zijn. De Alpha 7 wordt vooral ingebouwd in nieuwe 4k-lcd-televisies van LG. De chip ondersteunt fald-backlight en moet bij de lcd-topmodellen zorgen voor diepere zwartwaarden en een verbeterde beeldverwerking. LG gebruikt quantumdots voor de lcd-tv's.

Alle oled-modellen worden voorzien van de ThinQ-technologie, waardoor er ondersteuning komt voor smarthometoepassingen en kunstmatige intelligentie. Gebruikers kunnen verschillende spraakcommando's en zoekopdrachten geven die door de afstandbediening worden opgevangen. In sommige landen zal ook Google Assistant worden ondersteund, al is nog niet duidelijk om welke landen dat gaat.

De W8, E8 en de B8 komen allemaal beschikbaar vanaf juni 2018, terwijl de C8 vanaf maart op de markt moet verschijnen. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt. Meer details en specificaties zal LG waarschijnlijk bekendmaken tijdens de aankomende CES-beurs.

Model W8 E8 C8 B8
Hdr/hfr 4k hdr en 4k hfr 4k hdr en 4k hfr 4k hdr en 4k hfr 4k hdr of 4k hfr
Geluid Dolby Atmos, 4.2 kanaals, 60W Dolby Atmos, 4.2 kanaals, 60W Dolby Atmos, 2.2 kanaals, 40W Dolby Atmos, 2.2 kanaals, 40W
Formaten 65 en 77 inch 55 en 65 inch 55,65 en 77 inch 55 en 65 inch
Processor Alpha 9 Alpha 9 Alpha 9 Alpha 7
Releasedatum Vanaf juni Vanaf juni Vanaf maart Vanaf juni

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

03-01-2018 • 14:34

99 Linkedin Google+

Reacties (99)

Wijzig sortering
Wat raar, dan bouw je netjes HFR support in en "vergeet" je je HDMI poorten even te upgraden naar 2.1. Gemiste kans wat mij betreft..
De HDMI 2.1 specificatie is pas ruim een maand (eind november 2017) volledig vast gezet. Er zijn dan ook nog geen chips voor te krijgen, niemand gaat een chip in massaproductie gooien zonder zeker te weten dat hij volgens de specificatie werkt.

Er zullen vast fabrikanten zijn die, net zoals Microsoft met hun Xbox One X, wat features via een software update toevoegen, maar features die een bandbreedte van 48 Gbps nodig hebben zullen nog een heel wat maandjes op zich laten wachten. Ik verwacht de eerste echte HDMI 2.1 tv's niet voor eind 2018. Zodra de chips beschikbaar zijn moet er nog een tv omheen ontworpen en getest worden ;)

Maaaaar, hopelijk heb ik het mis :) HDMI 2.1 (voor mezelf vooral eARC en VRR) lijkt me een prima upgrade die nu direct al nuttig is en nog redelijk toekomstbestendig ook.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_2.1
HDMI 2.1 was officially announced by the HDMI Forum on January 4, 2017, and was released on November 28, 2017.

[Reactie gewijzigd door job_h op 3 januari 2018 15:17]

De standaard is inderdaad pas net gereleased MAAR dit is niet iets binair in de zin dat er niet op 27 november niets was. Die standaard ligt in de praktijk al maanden op voorhand zo goed als vast (Committee draft) en kan gerust al geimplementeerd worden. De kleine wijzigingen die er eventueel nog gebeuren kunnen zeker gewoon met firmware worden aangepast. In de tijd van wifi 802.11n zag je dit in de praktijk heel vaak bvb.
Het grote verschil is dat HDMI 2.1 alleen aangekondigd was. Er was geen certificerings programma om producten uit te brengen die gecertificeerd waren voor HDMI 2.1 draft.

De wifi 802.11n standaard heeft 11 drafts gehad. Vanaf draft 2, ruim 2 jaar voordat 802.11n final was, was er een officieel certificerings programma. Vanaf dat moment konden fabrikanten producten maken die officieel 802.11n draft ondersteunden, met de garantie van de Wi-Fi Alliance dat 802.11n final backward compatible was met 802.11n draft. Daarom waren er in die jaren zoveel 802.11n draft producten, want mensen wilden wel sneller internet ;)

Fabrikanten kunnen inderdaad eerder beginnen met hun HDMI 2.1 chip implementaties, maar wanneer er geen garantie is dat hun implementatie (al dan niet na eventuele software updates) door het officiŰle certificerings programma komt lijkt massaproductie mij onverstandig.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11n-2009#Timeline
June 25, 2007
The Wi-Fi Alliance announced its official certification program for devices based on draft 2.0.

.... veel drafts....

June 23, 2009
Draft 11.0 passed sponsor ballot recirculation.
October 29, 2009
Published.

[Reactie gewijzigd door job_h op 3 januari 2018 16:54]

De Xbox One X zou hdmi 2.1 al moeten ondersteunen na een firmware update.
Ja maar doet de one X "native 4k" spellen? Ik dacht dat die enkel 4k upscaling deed, aangezien de spellen identiek zijn voor alle Xbox One consoles.
Sommige spellen speel je in native 4k en enkele worden naar 4k geupscaled idd.
Framerate bij online spellen wordt over het algemeen gelijk gehouden omdat er anders een voordeel optreedt.

[Reactie gewijzigd door Schaap360 op 5 januari 2018 12:04]

Ligt er maar net aan of de game online te spelen is. Een Hitman heeft op de X1X en Pro een hogere framerate dan op de base modellen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Dat hebben ze inderdaad aangekondigd. Ik dacht eerst dat ze daarmee de functies van HDMI 2.1 bedoelden die geen 48 Gbps nodig hebben, en dan vooral Variable Refresh Rate. De Xbox One X is namelijk niet krachtig genoeg om op 120hz te produceren op 4k in games. Het zou dan nog wel nuttig zijn voor streaming.

Aan de andere kant heeft de Corporate Vice President van Microsoft Gaming letterlijk getweet dat de Xbox One X gecertificeerd gaat worden voor HDMI 2.1. Dat lijkt te impliceren dat alle functies van HDMI 2.1 ondersteund worden. Ik ben benieuwd :) Bron: https://twitter.com/xboxqwik/status/902562860370280448
Het goede nieuws: eARC kan los van de 48gbps ge´mplementeerd worden!
Jup, zeker blij om :) Er zijn al fabrikanten die eARC aangekondigd hebben voor bestaande producten. Bijv. https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx4400h
Enchanced Audio Return Channel zal beschikbaar worden gemaakt via een toekomstige firmware upgrade.
De hogere resoluties/refresh rates/extra kleurbereik zullen veel extra bandbreedte nodig hebben, maar de meeste nieuwigheden uit HDMI 2.1 lijken me protocol updates die weinig bandbreedte nodig hebben. eARC kan dacht ik zonder grote upgrades over de 2 pinnen die sinds HDMI 1.4 al gereserveerd zijn voor het "HDMI Ethernet and Audio Return Channel". Hopelijk gebeurt het ook bij bestaande tv modellen :)

[Reactie gewijzigd door job_h op 4 januari 2018 16:35]

Dacht ook dat dit een vreemde keuze was in eerste instantie, maar kwam daarna dit tegen:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/hdmi-tv-201712194520.htm

Dus zo te zien geen (echte) hdmi 2.1 voor alle 2018 tv's..
Ik vraag me af wat er gebeurt als je gewoon een 120 Hz-beeld aanbiedt. In 4K met HDR zal het vast niet werken, maar een 120Hz-frequentie op zich komt in eerdere standaarden voor, zoals DVI. Goede kans dat iets als FullHD met standaardkleuren op 120Hz daarom gewoon werkt. En dat is dan al erg bruikbaar om bijvoorbeeld een computerspel mee te spelen.
Dit kan nu al op de 2017 modellen zonder probleem.
Geen van de vier oledmodellen krijgt hdmi 2.1-ondersteuning, waardoor hfr alleen via streamingdiensten beschikbaar kan komen en niet via extern aangesloten apparatuur zoals uhd-bluray-spelers.

Rare keuze inderdaad.

[Reactie gewijzigd door WhySoSerious? op 3 januari 2018 14:39]

Als dit het enige verschil tussen de w7 en w8 is dan de keuze snel gemaakt. Er is zo weinig hfr content via streamingdiensten dat ik gewoon een w7 aan ga schaffen en over 5 jaar weer een nieuwe.
Of er moeten tijdens ces nog echt significante verbeteringen in motion en banding /burn in zichtbaar zijn.
auch

maar het lijkt me alsnog nuttig voor bijv. de Xbox 1 X, die variabele framerate ondersteund. Ik hoop dat die twee features te combineren zijn.
Ze moeten iets overlaten voor volgend jaar natuurlijk.
Zoals een logisch ingedeelde afstandsbediening?

Ik ken ze niet allemaal van LG, maar die ik gezien heb en ook zelf heb laten echt wel te wensen over qua logische positionering van functies.
Weer die soundbar .. foei lelijk ding en de meeste mensen hebben al een versterker met een stuk betere boxen. ze hadden beter een soort breakout box kunnen maken die je verstopt in je tvkast en die via hdmi naar je versterker kan lopen... dan komt die Wx er wel een keer
Dat komt nog wel! LG gaat de komende jaren enorm inzetten op hun wallpaper modellen, maar het heeft nog wat tijd nodig. Vergeet echter niet dat veel mensen de soundbar juist wÚl een uitkomst vinden! Niet elke TV liefhebber wilt automatisch ook een dikke audio installatie. Het is niet voor de niks dat verkoop van grote luidsprekers en versterkers volledig is ingestort in de westerse wereld, terwijl de TV verkoop lekker doorgaat. Jouw eigen wensen zijn niet representatief voor de algehele markt.
Yep ! true maar het is voor mij persoonlijk dan nog even wachten !
Er zijn inderdaad mensen die de soundbar wÚl een uitkomst vinden.
Er zijn ook mensen die goed geluid wÚl belangrijk vinden.
Door de soundbar als los accessoire ter verkopen bedien je beide groepen, met een ge´ntegreerd product alleen de eerste groep. Als je dat ding toch niet voor geluid gebruikt is het erg onhandig dat die vast bij de TV hoort.
Ze kunnen het audiogedeelte natuurlijk wel optioneel maken. Dan hoef je er ook niet voor te betalen als je thuis al een mooie installatie hebt staan en alleen interesse hebt in het beeld.

[Reactie gewijzigd door -Moondust- op 3 januari 2018 20:29]

Ja dat is zeker een goed idee en zoals ik al aangaf gaat dat zeker komen, maar nu worden er nog te weinig wallpaper modellen verkocht om dat commercieel interessant te maken voor LG. Daarnaast zou je zonder soundbar in feite een TV zonder geluid kopen wat weer reacties uitlokt als "zoveel geld voor een TV en dan zit er geen eens geluid bij". Het is altijd een afweging voor de fabrikant in kwestie. Ik vermoed dat de line-up van LG binnen afzienbare tijd van 3 modellen stand mount TV's en 1 model wallpaper TV naar 2 stand mount en 2 wallpaper en dan zelfs naar 1 stand mount en 3 wallpaper. LG gaat ook de technologie toepassen waarbij (net zoals bij de Sony OLED TV) het paneel zelf de speaker is. Dan los je alles op. Geduld ;-)
Geduld inderdaad, OLED, HFR, HDR, 4K (en later 8K) komen nog maar net kijken. Alijd verstandig om het even de tijd te geven om te ontwikkelen. Dat heb ik destijds met FullHD ook gedaan en pas toegehapt toen de 60-inch KURO al een jaar of 1-2 op de markt was. De tv markt is iig interessant om te volgen nu.
In dit specifiek geval kon je de Kuro als een eindstop beschouwen, maar dat lag eerder aan het stoppen met plasma dan aan de evoluties in TV-land. Stel dat Pioneer was doorgegaan dan was jouw Kuro niet anders dan wat een OLED in 2017 is. Een goed product, maar die verder uitgewerkt wordt in de volgende generaties.

Rec 2020 en 4K voor consumenten TV's dat is al 5 jaar in ontwikkeling. Naar analogie met Full HD zullen we verder evolueren naar de "full UHD" (8K) standaard, en tegen dat de tuners e.d. beschikbaar zijn voor 8K broadcast zullen we al >2020 zijn. En opnieuw zal er in 2020 wellicht een andere technologie aan de horizon komen, misschien microLED (aangezien Samsung hiermee ook de bioscopen wilt revolutioneren), misschien quantum dot. Ondertussen kan je speculeren op de komst van geprinte OLED schermen die de prijzen drastisch zullen verlagen.

Daarmee wil ik alleen zeggen dat TVs eigenlijk altijd interessant waren om te volgen (zo ook geluid, 4:3, kleur, stereo, 16:9, 100Hz, vlak scherm, digitaal, plat scherm, enz.), alleen gaan de evoluties steeds sneller.

Zoals een beeldbuis er nu archa´sch uitziet en een plasma van 15 jaar geleden ongelooflijk lomp oogt, zullen binnenkort ook de huidige TV's hopeloos verouderd zijn. Wat ik mij dan afvraagt is of we niet moeten afstappen van het idee van een goede TV kost geld en "investeer" je voor jaren (een goede beeldbuis was ook gemakkelijk 2500Ą, een plasma tussen 5.000-10.000Ą was geen uitzondering) en de trend volgen naar een "wegwerp" gebruik zoals smartphones.

[Reactie gewijzigd door road rebel op 4 januari 2018 16:25]

de meeste mensen hebben al een versterker met een stuk betere boxen
Huh, de meeste mensen hebben geen stereo meer in huis. n =1, maar ik ben zo'n beetje de enige in mijn gehele omgeving (familie, vrienden, kenissen) die nog een mooie Denon heeft voor deftig surround sound.

De rest komt niet verder dan een sound bar of zo'n logitech achtig 2.1 setje waarbij zelfs de zang de subwoofer uit komt.
Ja of check mijn bose 3 2 1 veeel beter dan fysieke boxen .. right.....
Vind ik ook vervelend. Ik heb een speciaal kastje van mijn Klipsch waar alle audio bronnen op binnenkomen, die van de TV en connected devices (HDMI ARC), maar ook bijvoorbeeld mijn netwerkspeler, bluetooth, enz... Dus ik hoef echt zo'n stomme soundbar niet.
En je betaalt er weer de hoofdprijs voor. Voor het mooie concept dat ze hebben + die soundbar kan je ook een entry C8 kopen met twee losse deftige actieve speakers + preamp met dac en je bent vertrokken. (afhankelijk van wat je neemt)
Ik snap iets niet als ik lees: De Alpha 9 is specifiek gemaakt om ruis te onderdrukken.

We zitten met digitale signalen. Welke ruis? Als ik een film zou zien en die heeft ruis, wil ik de ruis ook zien. Eerste dat ik die bij een nieuwe tv is alles uitzetten dat processing doet om een zo puur mogelijk beeld te verkrijgen.

Wat ze misschien bedoelen is "pixelbrei" bij bitrate starving bij digitale TV te verminderen? Maar ook dat is dan weer beeld verzinnen, wat ik ook niet zou willen.
OLED panelen hebben 'veel' last van ruis bij donkere beelden en wanneer er meer sharpening wordt toegepast. Dit is vooral nog goed zichtbaar bij de 2016 OLED panelen. Deze ruis valt enigszins te vergelijken met ISO ruis van beeldsensoren. Onder andere Sony en Panasonic hebben in 2017 grote stappen gezet met hun beeldprocessoren om deze ruis te onderdrukken. Het heeft dus niks met analoge ruis of ruis in de opnames te maken.
Ik snap iets niet als ik lees: De Alpha 9 is specifiek gemaakt om ruis te onderdrukken.
Daar keek ik ook al van op. Het eerste wat ik bij een nieuwe TV doe is ruisonderdrukking uitzetten, want ik kijk alleen maar digitale TV en andere digitale bronnen. Er is geen ruis om te onderdrukken dus die functie zorgt er alleen maar voor dat er scherpte verloren gaat. Weg ermee dus.

Je gaat zo'n spiksplinternieuwe TV toch niet op analoge kabel aansluiten?? :?
Ik ben precies hetzelfde.

Alles is digitaal an "as is/should be" ook die nieuwe Samsung die ik heb (MU8000) man man wat zag het er slecht uit! Alle postprocessing uit beetje (semi) kalibreren met test patronen en zooooo veel beter nu. Ook normale (digitale) televisie
Exact mijn gedachte bij het lezen van die zin over ruisonderdrukking! :D
Ruisonderdrukking is echt iets uit het verleden, uit de tijd dat we nog met antennes op ons dak zaten te klooien om analoge zenders (vˇl met ruis) uit de ether op te pikken, of met iets te slechte coax-bekabeling vanuit de kabelmaatschappij die SD zenders op het scherm gingen weergeven.

Als er in deze tijd nog ruis in het weergegeven beeld zit (wat via je digitale HDMI kabel van een digitale bron afkomt, door digitale studio-processing is gegaan, en met grote kans zelfs met digitale camera's is opgenomen), dan komt dat waarschijnlijk doordat de regisseur die ruis bewust heeft toegevoegd! Bijvoorbeeld om een bepaalde sfeer te creeren, of om een impressie van ouderdom van de beelden te geven (flashback of zo)... Dan wil ik toch zeker niet dat mijn televisie dat wel weer even op eigen houtje besluit weg te gaan poetsen?? (met daarnaast verlies van een hoop details die de tv niet kan onderscheiden van "ruis").. Dus inderdaad... Weg met die processing!
Ik zou gokken dat de Google assistant beschikbaar is in de landen die overeenkomt met de landen waarin de Pixel 2/XL en of Google home verkocht worden.
https://support.google.com/store/answer/2462844?hl=en
Maar hopelijk zijn er geen verschillende firmwares en hangt de assistant gewoon of van de interface taal, die overeenkomt met de landen uit die lijst.

Voor mij zou het de E8 worden omwille van de soundbar en ik zou het ding bestellen bij een webshop waar pixelgarantie kan gekocht worden. Eens zien wat de policiy wordt. Voor de Google assistant zal het dus misschien een aankoop in Duitsland worden, waar ook mijn Pixel 2 en mini vandaag komen. Nu kan ik mijn TV aanzetten via de mini mbv Chromecast. Het zou leuk zijn ook nog de source en zo te kunnen kiezen. Ik vraag me wel of je die LG hub nodig hebt om de Google assistant te kunnen gebruiken.
Ik zou zelf graag zien dat er een optie is dat alle smart mogelijkheden blokkeert en de tv dom maakt. Of misschien alleen de Netflix app inschakelt.

Ik moet namelijk niets van Google hebben en wil dus ook geen tv met Google producten voorge´nstalleerd.
Jammer dat ze vanaf 55 inch beginnen. Vind dat persoonlijk net even te groot. Kleinere modellen zouden dan misschien ook wat goedkoper zijn.
Onder de 55 inch heeft 4k niet zo heel veel zin. 49 inch zit al op de grens. De meerwaarde van 4k vind ik op de kleinere schermen amper meerwaarde geven.
4K is ook niet zo belangrijk aangezien we Full HD uitzendingen hebben op tv.

Wel belangrijk is om een Oled tv in kleinere formaten dan 55 inch te kunnen kopen bv 40 inch 43 of 49.

Dat die dan net zo duur is als een 55 inch is ook niet zo belangrijk,punt is dat in een kleine kamer ook het beste beeld mogelijk moet zijn.
Tv zenders geen 4k uit idd. Wellicht wel in de toekomst. Echter zijn streamingdiensten wel al zover. Daarnaast is er ook nog voor de gamers onder ons het gamen in 4k.
Ik zou graag 40 inch willen in oled aangezien ik wel een grotere TV kan plaatsen maar de kijkafstand is veel te klein. Dus ik hoop dat ze daar ooit mee afkomen.
Steeds minder mensen kijken kabelTV. Streamingdiensten en videowebsites zijn de toekomst en biedern volop 4k materiaal aan.
Ik ben het wel met gijsjanr eens... ik zou ze graag kleiner zien. Voor wat betreft de beperkte meerwaarde van 4k, daar kan ik me ook in vinden. Ik ben best tevreden met een 40-43" FHD paneel. Wat ik wel graag zou zien is OLED in dat formaat. Of dat dan al dan niet 4k is maakt me minder uit. Helaas is het aanbod van OLED TV's in een formaat dat hier zou passen 0.
Ik ben het met @gijsjanr eens. Het gaat mij niet zozeer om de 4k (al is dat een leuke bonus), maar om de OLED en goede HDR. Ik vind 49" eigenlijk de max, en zoek meer naar een 43" model. Dan is 4K inderdaad niet zo heel relevant (hoewel we niet zo ver van het scherm af zitten), maar goede zwarwaardes en HDR is natuurlijk nog net zo relevant als het voor 55"+ is.
77 inch is ook te klein voor de gemiddelde kijkafstand die mensen hebben.
50 inch zou voor mij ook perfect zijn, jammer dat ze het niet aanbieden.
Kleiner modellen komen pas in 2019, maar zijn waarschijnlijk even duur als een 55 inch model.
Heb je een bron? Want ik hoop ook heel erg op een kleiner formaat...
Kan zo gauw even niet de bron vinden. Maar er komen nieuwe fabrieken die op verschillende formaten oleds gaan printen. Waarbij het ook mogelijk was voor 49" modellen te maken. De prijzen zullen alleen gelijk blijven. Je ziet het nu bij LCD modellen ook. 49" en 55" is even duur.
Eens, ik zou graag OLED willen maar dan op 40-43" Hoeft geen 4K te zijn maar wel gewoon HDR met 1080P en dan rond de 500-600 euro prijs.

Ik denk dat die best goed zouden verkopen aangezien er zoveel mensen zijn die of geen grote 50+ inch tv willen of er fysiek de ruimte niet voor hebben.
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar prijzen. B7 doet nu rond de 1900 euro. HLG en Technicolor HDR is leuk, maar er is nul content.

Kan natuurlijk ook dat LG de B7 & C7 in productie houd tegen lagere prijzen.

Over HDMI 2.1, er gaan al meer geruchten dat de introductie waarschijnlijk 2019 wordt. Afgezien van gaming vraag ik me wel af wat je aan 120 Hz hebt, gaat er content komen ? Van consoles verwacht ik niets, die hebben al moeite genoeg om 30 fps of 60 fps te halen met deze generatie (PS4 Pro en XBX). HDMI 2.1 heeft wel een leuke sync feature.
C7 is al voor 1480,- te koop. Zie ook mijn post op prijsdiscussie OLED in het forum.
Hi Sneljo82, Waar is de C7 al te koop voor 1480?

Hoor het graag
2.1 is nodig voor meer dan 120 Hz, ook de combinatie van resolutie, kleurdiepte, dynamic range, color gamut (ken de NL-term niet), HD-audio etc. kunnen dan ook ineens over dezelfde kabel. Een stukje overhead zou ook niet gek zijn want als je het forum in de gaten houdt dan zie je dat er de vreemdste hdmi-gerelateerde klachten zijn. De volledige bandbreedte wordt op dit moment gebruikt waardoor de omstandigheden optimaal moeten zijn alle elementen in je setup.
Ik heb een htpc aangesloten op mijn tv. 120Hz loopt in alle opzichten vloeiender, vooral als je er nog frame interpolatie op loslaat. Wat mij betreft een zeer welkome upgrade van 60Hz.
@loekf2 Je geeft aan de B7 gaat voor rond de 1900 euro. Kijk even in het OLED prijzen topic op het Forum. Ik heb een paar dagen geleden de C7 gekocht voor 1579 euro met 5 jaar garantie, en als je het forum leest zijn er mensen die hem voor nog minder op de kop hebben getikt. Goed shoppen en de prijzen zijn veel aantrekkelijker. ;)
Een goedkopere 55 inch OLED ga je niet vinden.
prijĚzig (bijvoeglijk naamwoord)
1 tamelijk duur
ik snap je punt niet in je bericht.
Nadeel is ook dat je de soundbar niet kunt vervangen. Je bent aan dit systeem gebonden. Of je moet m uitzetten maar blijf je er tegenaan kijken.

Inderdaad vaag dat de USB poorten niet ff geupgrade zijn. Ben je afhankelijk van streamingdiensten.
HDMI ipv USB bedoel je, denk ik?
Ja klopt. Thanks voor het opmerken
Wat groot!
OLED begint bij 50" maar pas vanaf 55" heb je ruim de keuze.
LCD met full array local dimming begint ook bij 49".

Ik vind 42 of 43 inch echt perfect voor thuis. Dan moet je dus genoegen nemen met edge-lit LCD :(
Misschien heb ik het mis maar bestaat er een OLED van 50" Welk model is dat dan?
Er bestaat zover ik weet geen 50 inch OLED. Maar OLED is prachtig wat een verschil met edge-lit LCD
Ik ben wel benieuwd of de nieuwe modellen eindelijk een gigabit ethernet aansluiting hebben i.p.v. de 100mbit aansluiting van de huidige modellen die echt te traag zijn. De wifi verbinding op de 2017 modellen is sneller dan de ethernet verbinding. Maar heb toch liever een snelle ethernet verbinding.
Maakt LG nog steeds gebruik van de beruchte 4de witte pixel waardoor 4k schermen officieel geen 4k zijn, omdat ze slechts 75% van de pixeldichtheid bevatten?

Ik ben ooit gewaarschuwd door iemand in het LG topic op dit forum hiervoor, alsmede de slechte software ondersteuning destijds op een tv uit 2016. Verder mooi om te zien dat LG stug doorgaat, ik vind de vormgeving van tv's vaak mooier dan bij Samsung. Een kruisbestuiving tussen de twee zou mijn ideale tv zijn. Korte strakke bezelfs of zelfs randloos met de panels en interfaces van Samsung. *Whishfull thinking*
Dit hebben ze alleen toegepast op hun budget 4k televisies in de traditionele LED LCD lijn.
er zijn nooit OLED televisies verschenen met dit probleem.

Artikel waar je het over hebt:
http://4k.com/news/lthree...6400-uh6100-uf6800-16649/

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door JBVisual op 3 januari 2018 14:53]

Dat is inmiddels al doorgevoerd tot in de 800 reeks (in 2017 t/m de SJ810v) ...
De panels van LG zijn superieur aan welke Samsung dan ook (het gaat in dit bericht om OLED, dus neem aan dat jij het daar ook over hebt).