Hoesjes laten vermoedelijk ontwerp Samsung Galaxy S9 zien

Er zijn afbeeldingen verschenen van hoesjes voor de aankomende Samsung Galaxy S9-smartphone. De hoesjes laten het vermoedelijke ontwerp van het toestel zien. Het toestel in de hoesjes lijkt op de vorige week verschenen renders.

De hoesjes op MobileFun tonen de Galaxy S9 met een vingerafdrukscanner recht onder de camera, waar die bij de Galaxy S8 nog naast de camera zit. De onlangs aangekondigde Galaxy A8 heeft de scanner ook op die plek zitten. Verder is de Bixby-knop nog altijd zichtbaar op de linkerkant van de behuizing, onder de volumeknoppen.

Het algemene ontwerp van de Galaxy S9 lijkt volgens deze renders veel op de Galaxy S8 die eerder dit jaar verscheen. Deze renders lijken bovendien veel op de afbeeldingen die vorige week verschenen.

Het is niet vreemd als het ontwerp uiteindelijk blijken te kloppen. Hoesjes van dit merk op deze website bleken eerder al voortijdig het ontwerp te laten zien van de Galaxy S8 en van de Apple iPhone X. Accessoiremakers zijn vaak tijdig op de hoogte van het ontwerp van een smartphone, om zo bij de release accessoires op de markt te kunnen hebben.

Samsung presenteert de Galaxy S9 vermoedelijk komende winter. De vorige Galaxy S-telefoons hadden vrijwel allemaal een aankondiging in de winter met een release in het voorjaar.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

20-12-2017 • 20:49

117 Linkedin

Reacties (117)

117
104
38
4
0
42
Wijzig sortering
Nog steeds geen dubbele camera? Jammer.
Beter 1 goede dan 2 minder goede camera's. Is ruimte verspilling waar je imo weinig aan hebt. Een 'zoom'-lens erbij geeft nog een zichtbaar verschil, maar een opstelling zoals die van Huawei is echt waardeloos. Je kan niet eens een verschil zien of de 2 foto's worden gecombineerd of niet. Waarvoor dient dan de extra kost en ruimte van zo'n camera? Puur en alleen omdat het 'in' is, en beter verkoopt..

(Bron: reviews: Huawei Mate 10 Pro - Te weinig pro voor zijn prijs en gebruik zelf een P10)

Dus eigenlijk goed dat ze niet meegaan met de tendens om een 3.5mm aansluiting weg te laten en voor een dubbele camera te kiezen. Hopelijk een lekker lichtsterke lens (die niet te ver uitsteekt om krassen te voorkomen) en een grote sensor!
Vandaar ook dat de camera in de Mate 10 (Pro) als een van de beste wordt beschouwd op dit moment (in zowat elke review behalve die van Tweakers, zie bijv DP Review, die ik qua camera reviews toch vele malen hoger inschat).
Huawei heeft met de setup juist laten zien wat dual camera's kunnen, als sinds de eerste Honor modellen met dual camera setup.
Zonder die dual setup zijn bijv de Wide Aperature effecten niet mogelijk (tenzij je dit met software gaat doen zoals als die goedkope bokeh effecten wat er toch een stuk minder uitziet).
Zonder die dual setup zijn bijv de Wide Aperature effecten niet mogelijk (tenzij je dit met software gaat doen zoals als die goedkope bokeh effecten wat er toch een stuk minder uitziet).
Je bent ervan op de hoogte dat het nog steeds met software gebeurd? :? De 2de camera helpt de software wel wat om te bepalen waar het 'onderwerp' eindigt en de achtergrond begint, maar het is nog steeds de software die gaat blurren. Sterker nog, je kan dit gewoon uitschakelen achteraf nadat je een foto hebt genomen, of de focus gaan verplaatsen achteraf op diezelfde foto. 100% de software aan het werk dus om het bokeh effecten te verkrijgen.
Die 2de camera is hardwarematige ondersteuning. Zonder die camera is het resultaat een stuk minder mooi. Dus die het is helemaal niet "waardeloos". Huawei en Apple hebben bewezen dat dual setups wel degelijk goed kunnen werken. De P10 is inderdaad wat minder dan bijv de P9 Plus, maar de Mate 10 wordt overal geprezen om zijn camera dus Huawei zal wel iets goed doen.
En is nog steeds de software die de 2 cameras samen voegt.

Als je nu 2 fotos maakt achter elkaar en samenvoegd heb je zelfde idee.

Belangrijkste blijft de sensor. Zonder goeie sensor kan software er nog niks mee. Door 20megapixel sensor te gebruiken en foto maken van 8mega pixel is beter en helderder door het samen voegen van de pixels. Dat gebeurt door software.

Dan heb je nog steeds een betere foto dan als je 2x 8 megapixel sensor hebt die minimaal 2x zoveel ruimte nodig hebben.
De software zorgt dat restultaat goed is of niet.

Tevens met dubbele sensor maak maar eens een macro opname. Dan staan de sensors te ver uit elkaar om goei werk te leveren
Ik heb de mate 10 pro gehad en weer verkocht mede om zijn slechtere cameraprestaties dan bijvoorbeeld de note 8. Ik ben het dus met de review van Tweakers eens. Verder zie je vooral revieuw die het hiermee eens zijn: goede camera die zich echter niet kan meten met de s8 of note 8 of pixel 2.
Sterker nog, het blijkt dat in veel gevallen de tweede camera geheel niets toevoegt.
Bij veel modellen werkt het blurren even goed met twee als met één camera.
Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=DQ_lLx-dD_E

Dus inderdaad, die placebo die 'tweede camera' heet, kan beter weggelaten worden en in plaats daarvan de 3,5mm jack behouden.
Stereo is een redelijk goed alternatief voor raster/TOF 3d scanning en waarschijnlijk met minder patent problemen. Ik kan me voorstellen dat het nuttig is voor gezichtsherkenning.
Je neemt nu de T.net review maar alle andere sites zijn unaniem positief over deze telefoon en camera. Het is zelfs toestel van het jaar op een bekende Android fansite.
In de Galaxy Note 8 werkt een dubbele camera heel goed. Ik had gehoopt dit ook in de S9 terug te zien.
Vind je dat echt zo'n gemis? Verschillende brandpuntafstanden en wat spelen met diepte?
Plus model krijgt dubbele camera
Jammer, die ga ik sowieso niet kopen. Te groot.
Hij wordt naar het schijnt wel iets minder lang dan de huidige S8+, mocht dat nog iets uitmaken
Niet dus.

Er is een melding op de Galaxy S7 die je gewoonweg niet kunt uitzetten.

Mensen klagen hier ook massaal over maar Samsung luistert niet.
Wel mooi dat ze wel degelijk iets hebben gedaan met de kritiek van de vingerafdrukscanner. Ingebouwde vingerafdruk zal dus voor de S10 zijn vermoed ik
Of... zowel op de voor- als achterkant? :+ zijn we ook eindelijk van de eeuwige discussie af welke kant beter is.
Daar bestaat geen discussie over . Dat is gewoon de voorkant 8-)
Onzin, dus bij deze is de discussie geopend! Achterkant!!!

Maar even serieus, ongeacht wat je voorkeur is, voor- én achterkant zou natuurlijk ideaal zijn.
Als die op de achterkant maar uit te schakelen is :+
Ik zie echt geen reden om een vingerafdrukscanner op de achterkant te hebben anders dan dat het toestel er kleiner door zou worden. Maar omdat ik ook een voorstander van hardware buttons ben.....

Ben wel bang dat er uiteindelijk alleen nog 18:9 toestellen te koop zijn, maar hopelijk dan wel met een vingerafdrukscanner onder/in het scherm of zoiets
Hoezo voorstander van hardware buttons? Na paar jaar een toestel met onscreen buttons voelt mn nieuwe s7 heel ouderwets aan. Het neemt ook nutteloos ruimte in beslag.

[Reactie gewijzigd door Mutatie op 21 december 2017 13:16]

Net als die onscreen buttons nutteloos zijn in het scherm wanneer je hardware buttons hebt? 8)7
Ik heb 1x een toestel gehad met onscreen buttons....nooit meer.
En dan dat omhoog swipen wanneer ze verdwijnen, om gek van te worden. |:(
Wanneer ze niet nodig zijn heb je meer schermruimte. Andersom zie ik geen voordeel. Verder geen last van gehad :)
Voordeel is dat dat irritante omhoog swipen niet meer hoeft en dat je je geen zorgen hoeft te maken voor inbranden bij Amoled (wat ik toevallig heb). Reden genoeg voor mij.

Wanneer je de buttons wel permanent in beeld laat staan dan heeft het geen voordeel meer, dan ruil je een randje van je scherm in voor de buttons en kun je net zo goed hardware buttons hebben.
Het is alleen maar bedacht om fabrikanten een financieel voordeel te geven. Maar eigenlijk is het armoe.
Het enige wat ik hoor is: ik maak graag problemen waar er geen problemen zijn
Het grappige met mensen als jij is dat je denkt te kunnen bepalen wat anderen problemen vinden. De wereld zit iets anders in elkaar :+
Sony en in navolging van hen ook Razer, hebben hem aan de zijkant...
Ik ga uit van de note 9. De techniek is schijnbaar klaar nu, maar dit was nog niet het geval voor massaproductie voor de s9.
Jammer dat de flitser niet bij de lens en de vingerscanner zit. Dat had er imo nog beter uitgezien.
Komende winter? En wanneer is dat dan?
Vanaf morgen t/m 20 maart 2018.

De winter start op 21 december. ;)

[Reactie gewijzigd door max op 20 december 2017 21:00]

Yes! Morgen de kortste dag, laat het licht maar weer binnen.
Netto gezien is het de kortste dag, maar sinds 11 december is het al wel later donker aan het worden. Subjectief gezien voelt het aan alsof de dagen al langer aan het worden zijn sinds dan.
Op het scherm in het plaatje staat woensdag 28 februari. In 2018 valt 28 februari ook op een woensdag. (Off-topic: dat weet ik omdat het mijn verjaardag is)
De winter start morgen pas officieel tot in maart. Dus ergens daartussen als ze het aankondigen.

Edit: zo te lezen was iemand mij voor.

[Reactie gewijzigd door DannyBevers op 20 december 2017 21:00]

In principe in februari.
Ik wacht op de Note 9. Hopelijk biedt die wel een heuse verbetering tegen de S9 - iets wat bij de huidige varianten amper het geval is.
Dat geld voor iedere Galaxy.

Je moet altijd 1 generatie overslaan anders is het verschil gewoon te klein.
Anoniem: 474132
20 december 2017 20:55
Misschien dat er nog een Galaxy X naast komt als grote verrassing? Anders is het maar een saaie update imho, wel een 3.5 mm aansluiting!
Ik begreep dat de zwarte balk die boven en onder de telefoon ook een stukje smaller wordt. Verder vraag ik me af wat ze zouden moeten verbeteren aan het design, ze hebben gedaan waar men kritiek ophad, de vingerafdrukscanner verplaatsen. Daarnaast wordt de inhoud van de accu weer een beetje meer. Voor de rest hoeven we niet op grote verbeteringen te wachten, want die zullen de aankomende versie niet gaan plaats vinden.

Zelf vraag ik me af wat er nog meer verbeterd zou kunnen worden? Ik denk persoonlijk dat de stapjes in design de komende jaren weer krap gaan worden bij zowel Samsung als iPhone (iPhone X design meegerekend).

Ik denk overigens dat we onze verwachtingen van de Galaxy X moeten koesteren, denk dat het een model zal worden met veel gebreken en echt voor de early adaptors zal wezen. Maar dat is een verwachting die ik bij mijzelf doe, omdat er nu ook al zo'n anderhalf jaar wordt gesuggereerd over een vingerafdrukscanner onder het scherm die tot op vandaag er nog niet is. En aanwijzingen zeggen me dat hij ook niet het komende jaar zal komen, althans niet goed functionerend.

Zo mijn glazen bol houd er weer mee op vandaag ;) Misschien dat ik morgen weer een nieuwe voorspelling heb.
Jammer dat ze de telefoon net te vroeg launchen een snapdragon 845 zou wel een verbetering zijn.
Waarom zou Samsung moeten wachten op de release van een Snapdragon? Ze stoppen in de meeste uitvoeringen hun eigen Exynos chips.
In de s8 zit gewoon een snapdragon 835 hoor.
Nope, Exynos 8895. Bron: De Galaxy S8 waarop ik dit typ.
Jullie hebben beiden gelijk. Er is zowel een S8 Exynos 8895 als een S8 Snapdragon 835.
De 835 variant wordt (o.a.) verkocht in de US en China (ivm CDMA modem begrijp ik).
Het schijnt dat de Snapragon versie wel iets beter performed.
Voor custom roms is de snapdragon versie ook makkelijker te ontwikkelen. Er is fors minder documentatie rondom de Exynos serie soc's beschikbaar helaas.
Dat was altijd wel zo, maar voor de S7 weet ik dat XDA vol staat met roms voor de Exynos variant en er vrijwel niets is voor de Snapdragon. Eerlijk gezegd heb ik me er niet in verdiept waarom dit zo is.
Dat komt omdat de Snapdragon variant van de S8 niet bootloader unlockable is, maar de unlocked/international Europese Exynos variant wel(waarschijnlijk door Europese regels).

[Reactie gewijzigd door MrFax op 21 december 2017 07:40]

Ah de us versie heeft snapdragon.
https://www.qualcomm.com/...tphones/samsung-galaxy-s8

Andere landen weer samsungs exynos chip.
Klopt en dat zal deze keer ook zo zijn USA heeft vrijwel altijd de snapdragon.

Het zal ook gewoon een 845 zijn, Sansung heeft ze allemaal opgekocht want ze moeten ze zelf produceren.
Volgens wat ik gelezen had zou het toch om een 845 gaan? Sinds de verschillen met de note serie ondertussen zo klein geworden zijn wacht ik even af wat de S9 gaat brengen.
Zelf vraag ik me af wat er nog meer verbeterd zou kunnen worden?
  • Minder/geen bloatware
  • Een vlottere UI
  • Mogelijkheid tot adblocken, in browser en apps, zonder roottoegang
  • Geen privacyschending.
  • Misschien gewoon mogelijkheid tot roottoegang.
Misschien zijn sommige dingen te veel gevraagd, maar dat is wel wat ik in een smartphone hoop te zien, eerlijk gezegd. Ik ben bang dat als Samsung de bloatware achterwege laat, dat nog de beste verbetering zal zijn. Alleen het is triest dat dat, hoe hard het al jaren ook geroepen wordt, niet zal gebeuren.
Minder/geen bloatware
Dit is al echt een stuk minder geworden dan vroeger, en je hebt er vrijwel geen last van. Je kunt de apps gewoon deinstalleren, waar dat vroeger niet kon
Een vlottere UI
De UI van de Galaxy S8 zou ik als een van de snelste beschrijven
Mogelijkheid tot adblocken, in browser en apps, zonder roottoegang
Dit is een ding van Android, niet Samsung. Kan je volgensmij ook doen met een bepaalde DNS server oid, en dat kan je instellen zonder root toegang.
Geen privacyschending.
Dit is een ding van Android, misschien ook Samsung, maar zo ook andere grote namen. Eens dat het beter kan
Misschien gewoon mogelijkheid tot roottoegang.
Die mogelijk is er ook gewoon, als je Google gebruikt

[Reactie gewijzigd door thomas1907 op 20 december 2017 22:29]

Overigens heb je voor de browser van samsung al een adblocker.
Welke bloatware bedoel je eigenlijk. Vrijwel alle apps zijn gewoon te verwijderen. Dit itt een hoop troep op de iPhone die absoluut niet te verwijderen is.
Klopt niet wat je zegt.

Op mijn S7 krijg ik regelmatig een melding en zelfs bij iedere restart van de telefoon om "enchanced features" bloatware te installeren van Samsung.

Het grappige is als je in de menu naar de reacties kijkt van mensen is iedereen pissig en zie je honderden mensen Samsung verrot schelden over die melding want het is niet uit te zetten.

Samsung luistert blijkbaar ook niet en wilt het koste wat het kost door je strot duwen.
Ik zou ook graag veel Google apps weg willen hebben omdat ik die simpelweg niet gebruik (stuk of 10 Google apps zijn bij mij uitgeschakeld) 'Google luistert blijkbaar ook niet en wilt het koste wat het kost door je strot duwen.' Kijk naar Apple, daar is allemaal nog erger, die beheerst het hele eco systeem.

In tegenstelling tot veel andere fabrikanten heb ik juist het idee dat Samsung wél naar klanten luistert al blijven ze stug doorgaan om met eigen implementaties van Google Android apps. Maar de 3.5mm jack is er nog steeds en de sdkaart is er nog steeds. Toen mensen schreeuwden om van plastic af te stappen gebeurde dat ook. Samsung is zeker niet de slechtste van het stel.
Overigens sommige van hun SApps zijn toch best wel prima om te gebruiken. Neem bijvoorbeeld Shealth. Die kan veel meer als Google Fit en is accurater met stappen etc. Ook merk ik met Shealth dat de batterij veel minder snel leeg loopt als dat ik fit gebruik ( getest op zowel mijn s8+ als een oneplus 3)
Mijn punt is vooral dat alle (grote) fabrikanten (even afgezien van de kwaliteit van de apps want, zoals jij aangeeft, heeft iedere gebruiker zo zijn voorkeur) niet vies zijn van "door de strot duwen".
Google wordt daarbij vaak over het hoofd gezien.
ah oke dat klopt opzich ook wel ja
Als een telefook zonder 3.5mm jack honderden miljoenen stuks verkoopt dan word er blijkbaar niet over geklaagd?

En dat is niet eens te vergelijken want voordat je de telefoon koopt weet je dat die plug er niet op zit.

Bij bloatware weet je dat niet vantevoren omdat je de telefoon niet uitgebreid gebruikt vantevoren.

En je kan wel Apple beschuldigen van het "gesloten" ecosysteem maar dat is een mening, jij ziet het als zodanig maar iemand anders ziet daar niks gesloten in.
Misschien weet je ook waar de term iSheep vandaan komt. Dat is niet omdat het Apple volk zo graag zelf nadenkt maar zich aan het handje mee laten voeren bij de beslissingen die Apple neemt.

Misstanden aan de kaak stellen is een goed ding.
Dat kan zijn door te zeggen dat de 3.5mm jack weglaten grote onzin is of ten onrechte Samsung bekritiseren voor bloatware terwijl Google zelf de grootste verspreider is van bloatware.

Mijn laatste 5 merken smartphones zijn overigens allen van een ander merk.
Isheep is gewoon een term die is verzonnen door de Fandroids, alsof het iets met de realiteit te maken heeft.

En ik weet niet of je het beseft maar een fabrikant maakt 99.9% van de beslissingen, de consument kiest dan vervolgens een widget en welke apps die wilt installeren. Dat is niet echt de vrijheid waar Android fans zo hoog van de toren over blazen.

In het geval van Apple beslist Apple om een 3.5mm jack weg te laten en dat heeft niets te maken met keuzes maken voor de consument want dat kan je eenvoudigweg absoluut niet vergelijken. Ik begrijp sowieso niet hoe je dat verschil niet ziet.

Want je weet dat die aansluiting er niet op zit en koopt het wel of niet, je moet praten over de keuzes die worden gemaakt mrt betrekking tot software en compatibiliteit.

Want dan kan je ook zeggen dat Samsung niet naar klanten luistert omdat de Galaxy S toestellen geen verwisselbare batterij meer hebben.

En met jouw redenering kan je ook zeggen dat Playstation gebruikers Playstation sheep zijn en Xbox gebruikers Xbox sheep omdat je niks kunt veranderen aan een Playstation.

Wat decennia aan computers en software heeft bewezen is dat computers alleen goed kunnen werken als hardware en software op elkaar afgestemd zijn zoals bij consoles, zodra je net als bij Android tientallen fabrikanten hebt die met honderden verschillende configuraties van verschillende SOC's, Android versies enz gaat combineren krijg je geheid problemen.

Dat alleen al is de reden dat Android nooit kan tippen aan een iPhone en dat is niet erg maar het is wel erg als je het gaat ontkennen.
Yeah, ontkennen doen alle gelovigen. De iSheep voorop. Ik beschouw me zeker niet tot die groep. Zoals ik al in mijn vorige post zei: mijn laatste 5 smartphones waren allen van een ander merk. Ik zoek een eerlijk toestel voor een eerlijke prijs. En dan kom je vanzelf niet uit bij Apple of Google (tegenwoordig althans)
De minst beroerde keuze is op dit moment Android dus voorlopig beperk ik me tot die groep.
Er zijn een hele groep fanatiekelingen zo gekeerd tegen Apple om een of ander vage reden en niet om software of hardware technische redenen maar puur omdat blijkbaar Apple een emotie teweegbrengt bij die mensen wat gewoon afwijkend gedrag is.

Die mensen kiezen dan automatisch voor Android en niet omdat Android beter is maar omdat ze perse geen Apple willen, wat dus betekent dat bij een bepaalde percentage van die mensen gewoon de verkeerde keuze word gemaakt omdat er sowieso mensen tussen zitten voor wie een iPhone beter is.

Dat zijn hele makkelijke klanten want die kiezen niet voor Samsung, LG, Huawei omdat dat beter is maar omdat die mensen om hele vage redenen geen Apple willen.

Denk daar maar eens over na.

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 23 december 2017 17:44]

Dat doet me denken aan toen de bol.com app. (en nu weet ik het niet meer of dat Samsung of Huawei was) werd meegeleverd en niet te verwijderen was. Iedereen ging toen 1 ster geven en negatieve reacties. Dat vond bol.com niet zo leuk en heeft het de update erna eruit laten halen.

Het kan dus wel werken.
Op mijn S7 (jaren geleden) nooit gehad en ook op mijn S8+ nog nooit iets van gemerkt. Vast wel ergens uit te zetten.
s7 heb ik gehad en ik heb nu de note 8 en ik heb die melding zelf ik nog noot gezien.
je presenteert je hier als een apple lover. ik lees hier alleen in deze thread al in 5 posts hoe superieur Ios volgens jou wel niet is. Wat feitelijk natuurlijk niet klopt, want het mist teveel basisfeatures, dat weet vrijwel iedereen maar dat terzijde. Mij maak je dan niet wijs dat je met een s7 loopt.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 29 december 2017 17:12]

Mogelijkheid tot adblocken, in browser en apps, zonder roottoegang:

Dit is mogelijk met AdHell, wat Knox techniek gebruikt van de Samsung.
Zonder root.
Probeer blokada. Blockt alles. Inclusief volger scripts in apps.
Zojuist geïnstalleerd, werkt tot nu toe goed, dank je.
Saai misschien maar zeer compleet iets wat kennelijk vooral bij highend smartphones steeds zeldzamer wordt. Dus kudo's voor Samsung dat ze vasthouden aan function over form.
gaan ze het door de galerij scrollen ook fixen?

ik kan niet normaal omhoog of omlaag scrollen.
hij springt gelijk weer omhoog.
ik kan alleen met snelle swypes een heel eind naar beneden.

net als de gast in deze video... https://www.youtube.com/watch?v=_htz7vV19FE
Ik herken dit probleem niet op mijn S8+, maar je kan toch de schuifbalk aan de rechterkant gebruiken als je scrollt?
ja dat kan wel, maar dat is onhandig...

ik vind dit gewoon ECHT NIET kunnen op een toestel uit deze klasse |:(
Eens. Laatste update al gedownload? En al gezocht naar een fix op internet?
ja... alles is up to date... kan nogsteeds niet scrollen...

maar dannog... fuck samsung... ik ben er helemaal klaar mee...
betaal je ff 725 euro voor een telefoon, zitten er 3 ziekelijk stomme fouten in...

ik ge volgende keer voor Sony...
Zal je vies tegenvallen. Ik zou de winkel vragen om een nieuwe telefoon. Maar ik weet wel dat Sony's veel minder goed zijn dan Samsungs, zolang ze niet van deze stomme bugs hebben
Galaxy X wordt buigbaar.
Ik verwacht veel van de camera upgrade.
Misschien dat er nog een Galaxy X naast komt als grote verrassing? Anders is het maar een saaie update imho, wel een 3.5 mm aansluiting!
Geen 3,5mm jack is een deal breaker, ik ga echt geen earpods of whatever kopen om muziek te kunnen luisteren op een telefoon die zo dun is gemaakt dat die jack er niet meer op kan. Dunnere telefoon is leuk, mooi en handig, maar 't kost je ook wat: batterijcapaciteit...
Mooi de Galaxy S9 en moet dat eens zien of de vingerafdrukscanner nu goed zit. Jammer heb bijna niet meer de nieuwste generatie smartphone met mijn S8 Plus nog 1 a 2 maanden, de S9 Plus zal dan niet een groot verschil zijn voor mij.

De Galaxy S9 generatie sla ik wel over dit jaar

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 21 december 2017 00:38]

Gaan ze dat ding niet gewoon de S10 noemen? Windows sloeg de negen over en apple ook. Dan kan Samsung toch niet achterblijven?
Was 9 geen ongeluksgetal ergens in China ofzo?
Nee, dat is nummertje 4:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chinese_Numerology#Four

Daarom heeft onder andere OnePlus de OnePlus 4 overgeslagen.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 20 december 2017 21:04]

Geen wonder dat mijn Galaxy S4 er onderhand mee stopt, hoop alleen dat hij nog even doorloopt tot aan de release van de S9.
Windows sloeg 9 over omdat Windows 9 door software verward zou kunnen worden met Windows 95 of 98.

Apple sprong van 7 naar X wegens 10e verjaardag iPhone
Je moet hem met een ton zout nemen. Zijn andere tweakers accounts zijn MartinCock en maccarendi. Hij flamed en blaat wat af als t om Apple gaat. Dit deed hij op nuJij voorheen ook onder de naam Merel en andere namen.

Er is een rede waarom zn account omschreven is als Blaataap.

[Reactie gewijzigd door FrontlineCoder op 21 december 2017 09:29]

Ik had ook geen idee, maar het blijkt een Virtual Assistant te zijn zoal Siri of Google Assistant.
Belangrijk, want hij / zij / het heeft een eigen knopje.
Misschien dat je het knopje kan gebruiken als camera knop? Ik snap echt niet dat een fysieke sluiterknop niet standaard is geworden. Ik loop altijd te klooien als ik een foto wil maken.
Je kan inderdaad de knop 'remappen' naar wat je wilt met de bxActions app. Ideaal.
Van onder welke steen kom jij? Nu.nl?
Van die ene met de Nexus devices en de Xiaomi's....
Je kan Bixby uitschakelen en de knop aanpassen naar wat je wilt met bxActions app, of uitschakelen zonder dat die iets doet. Dus als je je iets beter had ingelezen had je je niet hoeven gedragen alsof de wereld vergaat.

[Reactie gewijzigd door B00st3r op 21 december 2017 11:31]

wereld vergaat niet, alleen mijn intresse in samsung.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee