EvLeaks: Samsung Galaxy S9 krijgt stereospeakers en behoudt 3,5mm-jack

De Samsung Galaxy S9 en S9+ krijgen stereospeakers en behouden de 3,5mm-jack, zo claimt telecomjournalist Evan Blass. Het ontwerp zou nagenoeg gelijk zijn aan dat van de Galaxy S8 van dit jaar, zo schrijft hij.

De grootste verandering is de plaatsing van de vingerafdrukscanner, die onder de camera komt, schrijft Blass, ook bekend als EvLeaks, op Venturebeat. De scanner zit nu naast de camera en dus niet gecentreerd op de achterkant zoals bij veel andere smartphones.

De S9 zou een 5,8"-scherm krijgen, terwijl de S9+ een 6,2"-paneel krijgt. Dat zijn de exacte afmetingen van de S8 en S8+ die dit voorjaar verschenen. Samsung voegt stereospeakers toe aan de behuizing, maar Blass laat in het midden waar het geluid vandaan komt. Boven en onder het scherm is weinig ruimte en fabrikanten als HTC en Huawei kozen afgelopen jaar voor een setup met een speaker aan de onderkant van de behuizing, in combinatie met de speaker die standaard boven het scherm zit. Samsung behoudt de 3,5mm-aansluiting voor zijn belangrijkste toestellen van komend jaar, claimt Blass. Concurrenten als Apple en Google hebben ze dit jaar weggelaten en ook andere merken als Lenovo, Huawei en HTC hebben high-end modellen zonder de aansluiting.

De S9 zou een enkele camera hebben, terwijl de S9+ net als de Note 8 over een dubbele camera zou beschikken. Bovendien zou de fabrikant in de kleinere variant een werkgeheugen ter grootte van 4GB plaatsen en in de grotere een van 6GB.

De toestellen zouden als codenamen Star en Star 2 hebben. Samsung zou al een glimp van de toestellen willen laten zien op elektronicabeurs CES in Las Vegas begin januari, terwijl de volledige presentatie in maart zal plaatsvinden, claimt Blass.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

22-11-2017 • 20:06

350 Linkedin

Submitter: AnonymousWP

Reacties (346)

346
299
141
16
1
98
Wijzig sortering
Als dit waar is, dan speelt Samsung het erg slim tegenover Apple. Samsung wekt de indruk dat ze luisteren naar hun klanten door Stereo Speakers te leveren en het behouden van de koptelefoon ingang. Misschien levert het ze wel overlopers op.
Dat denk ik niet, iedereen wil af van die onhandige kabels. ( een handje vol mensen daar gelaten)
Zoals gezegd denk ik dat Samsung hiermee de fout in gaat, want sinds wanneer gaan bedrijven naar de sterke minderheid luisteren?
Waarom moet ik BT oortjes hebben, die 4 a 5 uur meegaan + dat mijn telefoon batterij sneller leegloopt? En wie is volgens jouw iedereen? mensen die elke keer de nieuwste iPhone halen en het voor over hebben om de earpods te halen?

Samsung gaat juist niet de fout in, ze luisteren naar de mensen de de 3.5 mm oortjes nog volop gebruiken. Ja, BT is fijn, omdat je geen geknoei hebt met draden. Maar oortjes met BT moet je elke keer aan de lader zetten. Ik denk niet dat er BT oortjes zijn die een 1250 MAh accu erin hebben zitten om meer dan 100 uur muziek te luisteren. Daarnaast schakel ik veel tussen mijn smartphone, laptop en mixer. Ja, ik kan natuurlijk alle soorten adapters halen, maar heeft dat nu als er nu 1 standaard is? Of je moet de hybride oortjes hebben zoals de KZ ZS5. Deze hebben een verwisselbare draad, waardoor je niet alleen bij kabelbreuk een andere kabel kan bestellen, maar ook de BT kabel kan halen. Zo kun je dus ook draadloos genieten van je muziek.

Daarnaast ben ik iemand die een oortje of koptelefoon heeft die 32 of 64 Ohm wilt hebben. Ja. de KZ ATE zijn bedraad en hebben 16 Ohm, maar dat was omdat ze goedkoop waren. Als je veel met muziek bezig bent, dan wil je ook goede oortjes/koptelefoons en kies je natuurlijker 1 uit die een hogere weerstand heeft. Beyer Dynamic heeft de DT 770 pro die 250 Ohm heeft.

Dus ja, er zullen altijd mensen zijn die bekabeld kiezen, omdat dat betere kwaliteit afgeeft, via BT heb je immers kans dat er veel storing zit, of dat er iemand met jou meeluistert.

Waarom kiezen wij dan nog om via kabel te internetten? Laten we alleen maar Wi-Fi gebruiken omdat dit veel meer wordt gebruikt. Maar via kabel kan je wel hogere snelheden behalen dan via Wi-Fi ;)

Elke ding heeft zo zijn eigen voor- en nadelen, bij BT audio is dat je accu sneller leeg gaat en je oortjes het niet zo lang kunnen volhouden. Daarom blijf ik nog bij de oude en vertrouwde 3.5 mm, scheelt mij met de verloopstekkers :P Voor hetzelfde geval gaan laptop/desktop fabrikanten hun eigen aansluitingen maken, waardoor je nog meer adapters nodig hebt :P
Ik vind juist dat Samsung ook de headphone jack weg had moeten laten. Ze hebben hem in deze generatie verwijderd, dus dan moet je ook bij je beslissing blijven.
"Ze"? S7 had t, S8, nu S9 ook. Verder voegen andere telefoonfabrikanten het weer toe, waarschijnlijk omdat er vraag naar is (of de telefoon minder goed verkoopt).

Een verloopkabeltje is werkt niet lekker zoals enorm vaak hier aangegeven. Je kan niet tegelijk opladen bijvoorbeeld (b.v. bij lange vlucht in vliegtuig en muziek luisteren). Andere optie is de meerdere verloopkabels nodig; ook niet handig. Het is allemaal niet erg praktisch en maakt de verandering onzinnig. Verder heeft zo'n kabeltje toch nog een DAC in zich zitten... tjah.
Ik ben toevallig sinds 2 weken overgestapt van Iphone 7 Plus naar een Galaxy S8+.

Hoe vaak ik me bij de Iphone 7 niet heb geergerd aan het gebrek van de 3,5 jackaansluiting, je krijgt namelijk bij de Iphone maar 1 verloopstukje.

Ikzelf, maar ik denk de meeste mensen, hebben meerdere setjes zowel met oorschelpen als ook die gewoon in de oren gaan, de verloopstukjes kosten 15 euro per stuk, en als je op kosten wil besparen door het bij een verloopstukje te houden dan wordt deze de helft van de tijd vergeten.

Tuurlijk is er echt wel omheen te werken, maar wie heeft er bedacht dat de 3,5 aansluiting niet meer voldeed?

Het werkt nog steeds goed, levert prima 2 kanaals geluidskwaliteit, het is een universele aansluiting die op ieder audio- en media apparaat aanwezig is, oortjes hoeven niet op te laden en er hoeven geen batterijen in.

Leg me nu nog eens uit wat de noodzaak is om de 3.5 aansluiting weg te halen 8)7
Waarom denken mensen meteen dat je geen koptelefoon meer kunt gebruiken?
Wie denkt dat?
De aanwezigheid van de headphonejack is gewoon een prettige feature, ik zelf maak op mijn werk gebruik van een BT headset wat automatisch verbind met mijn Galaxy S7 Edge. Prive gebruik ik gewoon een setje Apple Earpods (beste geluid uit alle verschillende oordopjes die ik gebruikt heb, waaronder ook sennheiser en beats) omdat ik dan makkelijk kan switchen tussen telefoon tablet en laptop.

Voor mijn werkt repareer ik vaak iPhones, (5/6/6S) en een niet goed werkende Lightningpoort is één van de meest voorkomende problemen.

Aangezien er bij die toestellen enkel gebruik werd gemaakt van de Lightningpoort voor het opladen van het toestel, lijkt het mij één van de minst logische keuzes om de intensiviteit van het gebruik ervan te verdubbelen, zo niet te verdriedubbelen.
Ten eerste: Samsung heeft de headphone jack nooit verwijderd. Ten tweede: Wat doet die jack fout? Wat zit hij in de weg? Een S8/S8+/S9 offert niks op voor de headphone jack, dus waarom weglaten?
Hoge impedantie op een telefoon aansluiten?
Hier zie ik geen logica in, ik kan me geen telefoon bedenken die echt een fatsoenlijke versterker heeft, ik zelf zou niet veel verder als 50 ohm max gaan, er moet nog wel wat geluid uit komen natuurlijk.
Lg v10, lg v20, lg v30
Een koppelcondensator kan helpen om de telefoon een wat lagere impedantie te laten zien.
Plus het feit dat je met een mini-jack gewoon nog steeds de meeste keuze hebt op het gebied van oortjes. En de geluidskwaliteit is bedraad nu eenmaal beter dan via Bluetooth waarbij er een extra transcoding tussenstap plaatsvindt. En aangezien je een telefoon meestal bij je hebt als je je oortjes in hebt snap ik het probleem niet zo erg.

Plus het ongemak dat je BT-oortjes natuurlijk net leeg zijn als je wilt gaan luisteren, want het accuutje wat er in zit moet natuurlijk heel klein zijn vanwege het gewicht. Bluetooth vind ik alleen handig voor bellen met zo'n klein BT-headsetje voor aan één kant waarbij er meteen noise-cancelling plaatsvindt.

Maar mijn grootste bezwaar blijft de lagere geluidskwaliteit en prefereer ik altijd bedraad luisteren met kwaliteits in-ears.
Het gaat erom dat wanneer je al reeds lossy gecomprimeerde muziek luistert in de vorm van mp3, er via Bluetooth nog een keer compressie overheen gaat. Dubbelop dus.
Goed punt!

Dan nog vraag ik me af hoe hoorbaar dat is, zou leuk testje zijn (neemt natuurlijk niet weg dat compressie op compressie niet wenselijk is).
Lossy compressie op lossy compressie is niet wenselijk. Compressie op compressie (op compressie, ...) is geen enkel probleem, behalve voor de verwerkingstijd natuurlijk.
Goede nuance, uiteraard bedoelde ik lossy compressie (daar hebben we het nu ook over)
Ze zeggen tegen andere fabrikanten: 'investeer in draadloos, het is dé toekomst'. Die luisteren enkel pas, als de vraag van de consument wat hoger is. Forceer de consument, dan lukt het wel.

Als we een beetje kijken naar de stappen die Apple neemt en de patenten die ze hebben: wireless moet zo snel mogelijk (incl. chargen - 4 meter?)
Laat Apple eerst maar eens bewijzen dat draadloos qua kwaliteit mee kan komen met goede bedraadde systemen. Vooralsnog is alle high end bedraad, met een reden! Superieure geluidskwaliteit.

Misschien dat het ooit kan concurreren met draad, maar voorlopig zeker nog niet.
Sterker nog, in de bus MOET je een hoofdtelefoon gebruiken. Ik zie het: 20-30 personen die muziek afspelen via de speaker in de bus....
Ze doen er gewoon goed aan om aan de koper/gebruiker de keuze te laten of je wel of niet een 3.5 jack wilt gebruiken. Je hebt er immer geen last van aan de onderkant. Alle andere merken hebben die keus al voor je gemaakt, in negatieve zin.

De s9 is afgezien van een extra speaker gelijk aan de s8. Stereo heb je sowieso al via de 3.5 inch jack.
Gebeurt toch niet zo vaak dat je via de speaker luistert op je mobiel.

Zo kun je met een 3.5 inch stereo jack de mobiel aansluiten op een hoogwaardige set. Zonder ben je afhankelijk van BT of de eigen stereo speakertjes, die natuurlijk niet geweldig zijn.

De kwaliteit gaat zo steeds minder achteruit, eerst mp3, nu bij veel merken geen 3.5 jack en daarom verplicht BT.

Er zit niet voor niets de mogelijkheid op om flac, wav of m4a af te spelen! geef de gebruiker dan ook de mogelijkheid om dat goed te gaan benutten.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 11 december 2017 13:22]

Als je af wilt van die onhandige kabels, heb je nog altijd de keuze om een draadloos setje te nemen.
Het gaat er juist om dat je de mensen behoud/wint die het liever bedraad hebben.
En het is misschien voor een minderheid, maar zoals jezelf aangeeft een 'sterke' minderheid.
Het zijn veelal de hardste roeptoeters die je het meeste hoort en waar de meerderheid zich dan (bewust of onbewust) zich door laat leiden.

Ben benieuwd naar de stereospeakers en ik had zelf de vingerafdrukscanner weer liever aan de voorkant gezien, maar mijn S7 is nog niet aan vervanging toe dus wacht wel op de specs van S10 O-)


@WGACA Voor een scanner op de achterzijde snap ik je argumenten, vooral wat betreft stabiliteit.
Maar ik, en veel mensen om mij heen, hebben de telefoon steeds minder in de broekzak en steeds meer op het bureau/tafel of op de bank. (Het zijn grote dingen die telefoons tegenwoordig. Ze laten de broekzakken van mijn spijkerbroeken sneller slijten dan ik de knieën :P ) En is een scanner op de voorzijde makkelijker te bereiken dan op de achterzijde als je de telefoon eerst op moet tillen.

En ikzelf houd mijn telefoon vast met mijn hand in een L-vorm(linker-afbeelding) waarbij ik door mijn korte vingers en verkeerde hoek niet eens bij een scanner kom.

reactie toegevoegd

[Reactie gewijzigd door Raymon1988 op 22 november 2017 23:57]

Ik dacht ook dat ik hem op de voorkant zou willen houden, heb nu S6, maar zie toch ook wel echt de voordelen van de achterkant. Bijvoorbeeld als hem uit je broekzak haalt is hij al ontgrendeld voordat je hem voor je gezicht hebt. Met scanner aan de voorkant moet je hem toch eerst omdraaien en echt ernaar kijken waar je je vinger legt. Daarnaast ligt het toestel minder stabiel in de hand wanneer je je duim naar beneden moet plaatsen.

De volgende stap is in display met Note 9, maar aangezien Samsung waarschijnlijk één van de weinigen is die dat zal hebben zul je hier flink voor moeten dokken. Daarnaast denk ik dat het langzamer zal zijn omdat het door een scherm heen moet en verwacht ik kinderziektes.
Je moet hen sowieso omdraaien anders zie je niets. :+
Maar je vinger meteen op de sensor op de voorkaant leggen is toch gewoon gewenning en doe je blind? Ik kan er niet omheen zegmaar... Echt nog nooit vertraging of problemen gehad. Als ie op de achterkant zit moet je hem ook zoeken met je vinger als je hem niet direct hebt. Plus het lijkt mij juist super irritant als dat ding al unlockt voor ik hem goed vast heb... Tik je allerlei willekeurig spul aan. Neen dank. :)
Juist andersom dus, het is niet natuurlijk om je vinger aan de onderkant van de voorkant te leggen, normaal zou je dat niet doen tenzij er dus een vingerafdrukscanner zit.

Je legt standaard je vinger op de achterkant en als de vingerafdrukscanner slim is geplaatst voelt dat heel natuurlijk.

Ik heb beide gehad en ik prefereer de achterkant.
Ja ik vind die scanners op de achterkant dus juist helemaal niets. Ik hou m'n telefoon ook niet vast in die positie. M'n telefoon ligt als het ware in m'n hand alsof m'n hand een handsfreehoudertje voor in de auto is. :+ Zegmaar? :P Dus de achterkant van m'n telefoon ligt in m'n hand/handpalm en de vingers steken er omheen. Er komt geen achterkant aan te pas. Ik moet m'n greep flink aanpassen wil ik het toestel zo vasthouden, en dat voelt geforceerd ipv natuurlijk en daarnaast ligt de telefoon dan ook minder stevig in de hand... Nee ik vind het niet fijn. :)

Ik zou het eerder fijn vinden als de scanner dan aan de zijkant zou zitten. (Links wel te verstaan :P)
Dat zou nog prima werken. Maar de achterkant? Nee, rampzalig. :)
Smaken verschillen natuurlijk, en I guess dat iedereen z'n toestel anders vasthoudt en prettig vindt.
De vinger op de voorkant is lijkt mij meer een gewenning geworden. Bovendien heb je bij zo'n grote telefoon dan al snel een stabiliteitsprobleem.Vooral als je zelf in beweging bent.
Op de achterkant kan net zo goed makkelijk een vinger worden gelegd. Zo heb ik nu vaker een vinger op mijn camera liggen. Dat is dus wel een goede plek (voor mij in ieder geval)
Dat snap ik, maar het verschil is dat hij dan dus al ontgrendeld is :+

Volgens mij stond dat er ook al...
Ik zie hem juist het liefste aan de voorkant. Ik heb de telefoon tijdens het werken altijd op mijn bureau liggen. Met de sensor aan de voorzijde kan je de telefoon snel unlocken zonder hem te hoeven oppakken.
Weetje dat lukt mij nu nooit. Vinger wordt nooit herkend op die manier, ik heb hem kennelijk getrained zoals ik hem vast heb en dat werkt niet wanneer ie ligt...
Apart, ik heb van beide handen de duim en wijsvinger geregistreerd. Bij het oppakken gebruik ik de duim en als hij op tafel ligt mijn wijsvinger. Werkt prima. Ik werk met een Galaxy S7. Misschien heb je een telefoon met een sensor die iets gevoeliger is voor de houding van je vinger.
Ik heb ook een S7 maar ik denk dat ik de sensor misschien niet so goed getrained heb. Maar ben te lui het opnieuw te doen :D
Uhm ... zoals jij de telefoon vasthoud gebruik je dan toch je wijsvinger op de scanner op de achterkant? VEEL gemakkelijker en sneller en natuurlijker dan je duim naar het midden/onderkant vd telefoon bewegen.

En snel de mobiel ontgrendelen is altijd een prioriteit als je onderweg bent en wel rondloopt. Als je op werk/thuis bent gebruik je veel minder vaak het mobieltje/ontgrendel je hem minder vaak.
Op mijn Nexus 5x had ik ook een vingerafdruk scanner op de achterkant. Ik heb nu sinds kort een Nokia 8 met vingerafdrukscanner op de voorkant, maar ik vind die op de achterkant nog steeds fijner. Voor als ik mijn telefoon op het bureau had liggen gebruikte ik altijd face unlock. Als Samsung de standaard implementatie van android vervangt voor eentje die vergelijkbaar is met die van Apple in combinatie met een vingerafdruk scanner onder de camera, zou dat perfect zijn.
De meerderheid weet niet eens wat kwaliteit inhoudt en is meegelopen met de mp3 rage. Ze denken dat als ze BT erdoor drukken dat de grote massa ook wel braaf mee zal lopen.
Waarom zou je niet af kunnen van die kabels als je een 3.5mm jack hebt? Het is niet alsof je met die jack een verbod op bluetooth er bij krijgt....

Daarnaast is er geen enkele telefoon zonder 3.5mm jack waar je gratis bluetooth oortjes bij krijgt. Al die telefoons worden nogsteeds met bekabelde oortjes geleverd alleen nu met een non-standaard aansluiting of met een verloop plugje.

Dus nee, het argument "iedereen wil af van die kabeltjes" is niet geldig.
iedereen wil af van die onhandige kabels. ( een handje vol mensen daar gelaten)
Heb je daar ook een bron voor of verzin je dat gewoon ter plekke?

Ik gebruik al jaren een wireless koptelefoon en ben er dolgelukkig mee. Ook ben ik iemand die zich stoort aan een trekkend koortje van mijn oordopjes tijdens het hardlopen.
Alleen hoor ik hier nooit mensen over. Letterlijk nooit.
Ja in de Apple 3,5mm discussies op Tweakers die bol staan van de fanboys en haters.

En ik ben toch heel erg blij dat Sony (in mijn geval) 2 opties biedt. Want zowel een wireless koptelefoon ALS wireless oordopjes? Rib uit mn lijf man! :P

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 november 2017 09:41]

Je hebt armbanden waar je de telefoon in kunt doen, en er zijn kabel verlengers met opties die aan je lichaam te plakken.

Nog steeds fijner dan ineens halverwege je training je bluetooth headset die ermee kapt >_<
Je hebt armbanden waar je de telefoon in kunt doen, en er zijn kabel verlengers met opties die aan je lichaam te plakken.
Ook dat. Mijn punt was ook dat ik juist nooit mensen hoor klagen over kabels en het idee heb de enige te zijn.

Ik heb in mijn hardloop jack een clipje waar de kabel achter kan.
Dit combineer ik met een buff over mijn hoofd + oren, waardoor het echt goed op zn plaats blijft.

Er zijn altijd workarounds. Punt van Wireless is natuurlijk dat je die workarounds niet nodig hebt.

Maar als je wil dat je bluetooth er niet mee kapt...... Zorgen dat je een goede set hebt? Mijn 3 jaar oude combinatie werkt nog steeds vlekkenloos in ieder geval.
Goh. Afgezien van dat ik denk dat je er niet verder naast kunt zitten van de populariteit van de 3,5 mm aansluiting: wat is er precies "fout" aan een aansluiting op je telefoon die je niet gebruikt?
Hoezo?

Ik weet dat je met de iPhone 4 en net zo goed oudere Android toestellen draadloze speakers kunt koppelen.
De jack-plug blijft bij deze Samsung behouden, of je hem gebruikt mag je zelf weten. Bleutooth zal ook hier gewoon blijven werken.
Stel nu dat je gelijk hebt. Dan maak je een minderheid van je klanten, die een 3.5mm jack belangrijk vinden, heel erg blij. En de rest van je klanten? Die hebben geen enkel voordeel, maar ook geen enkele last bij de aanwezigheid van die jack.

Een Samsung S8 is niet wezenlijk zwaarder of dikker dan een iPhone. De jack doet dus duidelijk geen kwaad, zelfs al gebruik je hem niet. Duur is zo'n ding ook niet.

Als je met een bepaalde feature zelfs maar een paar klanten gelukkig kunt maken zonder je andere klanten daarmee schade toe te brengen, is het dom om die feature weg te laten.
Sowieso zoals andere al scheven is het natuurlijk een nogal vreemde redenatie die je volgt. Samsung verplicht niemand om bedrade oortjes te gebruiken, ze bieden enkel de mogelijkheid.

Gezien je gewoon Bluetooth oortjes kan kopen, en gezien volgens OnePlus 80% van hun gebruikers bedrade oortjes gebruiken (nieuws: OnePlus overwoog tweede usb-c-poort in plaats van 3,5mm-jack in 5T-sm...), durf ik wel te stellen dat die 'minderheid' van 80% toch er zelf voor kiest bedraad te blijven. Zo ik ook, en ja het is weleens irritant als de draadjes door elkaar heen gaan, of weer eens een kabelbreuk (dat zou bij een dure set voor mij een goede reden zijn om draadloos te gaan overigens). Maar tegelijk hebben ze ook gewoon voordelen.
Heb je cijfers om je bewering dat slechts een minderheid de ingang voor de hoofdtelefoon wil behouden te staven? Ik heb nog nergens een onderzoek hierover aangetroffen? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar....
Welke minderheid? Lees eens de reacties om je heen...
Van mij mag die blijven hoor. Nooit gedoe met batterijen die leeg zijn, plus BT zit er al lang in om je draadloze headset te kunnen gebruiken :)
Niemand? Grootste kritiekpunt van hedendaagse toestellen. Ik selecteer mijn Phone op aanwezigheid van de jack.
Kabels werken al decennia prima, en zijn nu ineens 'onhandig'. Wat een totaalonzin. Weet je wat pas onhandig is? Van die mini oordopjes met een accu die je moet opladen en die je kwijtraakt..
Mensen die van kabels af willen hebben de mogelijkheid al met oa bluetooth.
Mensen die geen zin hebben om naast een nieuwe telefoon ook een draadloze koptelefoon te kopen kunnen straks ook bij Samsung terecht.

Bij Apple heb je in elk geval geen keus meer, maar misschien richten die zich ook meer op een markt die geen gebruik van koptelefoons maakt (zakelijke markt, minder op jongeren gericht)
ach zolang je de optie hebt? Wat schaadt het om een extra connectie hebben? Als je het niet wilt gebruiken heb je er geen overlast van, zodat je het wel wil is het er toch?

De prijs gaat heus niet omlaag als die uitgang er niet meer is en bij bv mijn s7 edge is die uitgang ook waterdicht.
Als ik af wil van een hand vol kabels is Apple dus het laatste merk aan technologie wat ik zou kopen..... Adapters..... voor...... ALLES
Je lijkt vrij zeker van je stuk; "sterke minderheid" "een handjevol mensen" "iedereen" ... heb je cijfers om dit te ondersteunen of is het eerder een mening die je dan maar op 'iedereen' projecteert om je punt te maken?

Nu zal ik niet voor "iedereen" spreken maar voor mezelf:

Nadelen headphone met draad, volgens mij:
- draad
- ?

Voordelen headphone met draad zijn volgens mij:
- altijd geïsoleerd signaal zonder interferentie en mogelijk kwaliteitsverlies
- prijs (vergeleken met draadloos)
- heel veel keuze in alle prijsklasses
- geen gedoe met opladen (of het vergeten daarvan en dan maar geen muziek kunnen luisteren)
- geen gedoe met het vervangen van je batterijen na een jaar van dagelijks gebruik omdat ze geen 10 minuten meer meegaan.

Dus ik zal wellicht tot die 'sterke minderheid' behoren.
Ik heb liever kabels dan een bluetooth headset die ik ook weer moet opladen.

Zelf wacht ik al tijden op een telefoon met Jack :)

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 23 november 2017 00:15]

Ja daarom heeft samsung 20%+ marktaandeel tegenwoordig, nee iedereen die graag zon jack wil en flipt dat ie bij nieuwste iphone er niet meer is zie ik zo een S9 bestellen...
mensen willen niet verplicht $159 betalen, maar gewoon hun favoriete headset kunnen gebruiken.
"iedereen wil af van die onhandige kabels"...? Wie is iedereen? Want ik wil niet afhankelijk zijn van draadloze verbindingen om oordopjes te kunnen gebruiken, hoor. En bovendien zijn er ook veel oordopjes waar ze lekker en goed in de oren zitten en de keus is daarbij oneindig. Ik gebruik bijvoorbeeld nog steeds de oude Sony MDR-E 818LP en deze bevallen mij nog steeds uitstekend.
Dat denk ik niet velen willen gewoon de 3,5mm jack blijven gebruiken, verder kun je al jaren gewoon prima een bluetooth koptelefoon aansluiten. Als er iets onhandig is dan is het weer een apparaat dat opgeladen moet worden.
Welke kabels? Je wordt niet geforceerd om bedrade oortjes te gebruiken? Galaxy S smartphones hebben letterlijk alle connectiviteit die een iphone heeft plus de headphone jack. Als je hem niet wil gebruiken dan zit hij je toch ook niet in de weg? Wat een logica weer.
Dat denk ik niet. Een heel groot deel van de iphone gebruikers die ik ken vervloeken Apple omdat die de headphone jack heeft verwijderd. Ik wil ook geen draadloze Bluetooth headphone of earbuds. Ik wil gewoon een goeie koptelefoon gebruiken.

Buitengewoon goeie zet denk ik om zowel stereo speakers als headphone jack te gebruiken. Zou ze zomaar iphone gebruikers kunnen opleveren zoals ook Adje23 hierboven zegt.
Dat denk ik niet. Een heel groot deel van de iphone gebruikers die ik ken vervloeken Apple omdat die de headphone jack heeft verwijderd.
Ja en heel veel Apple gebruikers in mijn omgeving die ik ken vervloeken de 3,5mm Jack. Zie je wat ik bedoel? Zowel jouw als mijn omgeving is geen weerspiegeling van de markt. En we kunnen dus niet controleren of deze statements gelogen zijn ja of te nee.
Dat zijn de apple fanboys die zoiets beweerd. Ik ken een paar alles is en moet apple zijn. Wie geen apple gebruikt is niet hip LOL .
Vervloeken de 3,5 mm headphone jack??

Hoezo?? Als je hem niet wil gebruiken hoeft dat toch niet? Draadloos werkt ook op telefoons met headphone jack, mocht je dat niet weten. Dus je hebt zelfs nog een extra keus als consument om hem wel of niet te gebruiken.

Hoe kun je dat nu in godsnaam 'haten'??

[Reactie gewijzigd door WGACA op 23 november 2017 19:27]

Totale onzin waarom zou de headphone jack vervloeken? Slaat nergens op.
Je kan 'm hooguit overbodig vinden.
Je hele logica slaat gewoon nergens op.

Het is een feit, geen mening, dat mensen die 3.5mm jack gebruiken vanwege bestaande hardware er flink op mispakken indien die aansluiting er niet is.

Het is een feit dat mensen die juist wel van draadloos houden geen enkele last hebben van een 3.5mm aansluiting die er toch op zit, maar ze niet gebruiken.

Een enorme hekel hebben aan een 3.5mm aansluiting of bewust een smartphone kopen die dat niet heeft, is krankzinnigheid.
Ik zal nogmaals herhalen wat anderen al meermaals gezegd hebben. Je logica slaat echt nergens op. Claimen dat het onmogelijk is te achterhalen of mensen 3,5mm al dan niet missen, kan ik je nog gedeeltelijk in volgen. Claimen dat mensen de 3,5mm hinderlijk vinden of vervloeken, dat is toch echt 8)7
"Ik nam dat als voorbeeld OMG. Wat interesseert mij t nou of iemand een Jack wel fijn vind of iemand het vervloekt."

Nou, jou interesseert het. Je geeft hierboven aan exclusief een toestel te kopen die een 3.5mm jack NIET heeft. Dat maakt je inderdaad krankzinnig, aangezien je er geen enkele last van zou hebben als het er toch op zat, maar je het niet gebruikt.

Je kunt zo hard tegensputteren als je wil, de logica klopt van begin tot eind niet.
Nou, jou interesseert het. Je geeft hierboven aan exclusief een toestel te kopen die een 3.5mm jack NIET heeft. Dat maakt je inderdaad krankzinnig, aangezien je er geen enkele last van zou hebben als het er toch op zat, maar je het niet gebruikt.
Ja ik koop idd EXCLUSIEF een telefoon die iOS heeft en die hebben vanaf de iPhone 7 geen Jack meer. Dus inderdaad. ik koop alleen telefoons waar de jack niet op zit. En iets dat je al jaren niet gebruikt kan je niet missen.

Zucht. Weet je wat? Ik ga met jullie hetzelfde doen wat ik met betweterige clienten doe. Jullie gelijk geven.

Dus bij deze je hebt gelijk ;)

[Reactie gewijzigd door FrontlineCoder op 23 november 2017 20:12]

Zit die ingang in de weg dan?
Je blijft de plank volledig mis slaan.

Waar iedereen over valt is de belachelijke uitspraak dat je een headphone jack 'haat'.
Er staat NERGENS dat ik de jack haat. Je verspreid #fakenews. Zouden ze wat mij betreft iemand voor mogen laten opsluiten voor een jaartje of 20 zonder eten, drinken en goede bedden. Dan leren ze dat wel af hoop ik.

Ik schrijf alleen dat ik hem niet "GEBRUIK" dus het onnodig vind om deze op mijn apparatuur te hebben. Dat andere statement was een voorbeeld van een statement dat je niet kan controleren of er over dat statement gelogen is of niet. Apple gebruikers in mijn omgeving hebben geen problemen ermee dat de Jack er niet meer is. Maar dat Statement over "Ze vervloeken de jack" was een voorbeeld van een statement dat niet bewezen kan worden. Precies hetzelfde als de statements die Android gebruiker verspreiden over Apple gebruikers. En als Androidgebruikers moeten gaan liegen om hun geliefde Jack te beschermen dan kan ik daar geen respect voor opbrengen en neem ik je niet serieus.

[Reactie gewijzigd door FrontlineCoder op 23 november 2017 19:45]

Vervloeken = haten en met 'die mensen in je omgeving' bedoel je gewoon jezelf. Wees gewoon eerlijk.

En dan nog, als jij het dan niet 'vervloekt' maar die anderen wel, dan nog is dat een krankzinnige statement waar ik niks van geloof.

En als het wel zo is, dan bevestigt dit alleen maar het stigma dat Apple gebruikers altijd alles vervloeken wat niet op hun iPhone zit, totdat het er wel op zit. En dan is het ineens een revolutie. Vaak wordt dan doodleuk gezegd dat Apple gewacht heeft tot het 'perfect' is en dat anderen het van Apple gekopieerd hebben...

[Reactie gewijzigd door WGACA op 24 november 2017 21:56]

Kijk hij begint het eindelijk te begrijpen.... Heeft lang geduurd jongen.

Je kan dus statements uit iemands omgeving niet geloven omdat je dus niet weet of iemand erover liegt ja of nee. Dat is dus het gehele punt dat ik nu al tig comments probeer uit te leggen.

Wat interesseert mij het nou of je de Jack wel of niet goed vind. Dat was niet het punt van mn comments. Het punt is dat mensen online kunnen liegen over wat er in hun omgeving gebeurd en ik dat bij voorbaat al niet geloof.

En dit is waarom wij geen Nederlanders en belgen meer aan mogen nemen. Zwakzinnig volk.

[Reactie gewijzigd door FrontlineCoder op 24 november 2017 21:51]

Dus als jij geen HDMI aansluiting gebruikt op je laptop, weer jij ook alle laptops met zo'n aansluiting?

Het is juist handig dat er een extra aansluiting op zit die je niet (vaak) gebruikt. Voor het geval dat. Of wanneer je even snel een koptelefoon oid van iemand anders wil gebruiken. Of stel nou dat je Bluetooth oortjes/koptelefoon kapot gaat.
Oei, daar ga je al de fout in, probeer toch eens iets moois met Android joh. Zie het als advies van een betweterige client.

[Reactie gewijzigd door DenOkster op 24 november 2017 00:17]

Nee joh, Android voldoet aan al jouw eisen. Ik heb nog nooit een virus gehad op een Android device en zeer zelden op Windows gewoon een kwestie van het boerenverstand gebruiken. Dat zal voor jou als frontline coder geen probleem moeten zijn. Als iemand die zakelijk een iPhone 6 en privé meerdere Android devices heeft kan ik zeggen dat Android met alle inzage in het bestandssysteem en een betere bureaublad configuratie overzichtelijker is.

Enige nadeel dat ik ervaar is de slechte opgradebaarheid van het OS omdat de fabrikanten dat nou eenmaal slecht ondersteunen. Daarvoor installeer ik altijd Lineage OS, een custom standaard Android. Voor de doorsnee gebruiker zal dit echter lastig zijn.
Met niet lineaire compressie (resulterend in meer ruis bij zachte passages) en een extra aanhangsel dat je met je mee moet dragen. Met andere woorden, dat "prima" is subjectief en wordt door lang niet iedereen gedeeld.
Qua geluidskwaliteit is er niets aan te merken op de dongle die Apple meelevert, ik heb testen gezien met meetbare verschillen in dynamische range (3dB minder ofzo), maar is echt niet interessant.
Een gemeten verschil tot 4.5 dB(A) is niet "niets"
Die 4.5 dB is het grootste verschil uit de test, dit betekend dus dat je ipv 106,7 dB maar 99,6 dB dynamiek hebt. Ga even uit van omgevingsgeluid van ongeveer 30 dB (wordt vaak omschreven als 'stille kamer') kan je dus 'maar' maximaal 129,6 dB op je oren zetten ipv 136,7 dB.

Nee, dit gaat echt nergens over.

offtopic:
Veel interessanter uit deze test is dat blijkbaar bij het afspelen van 24-bit audio je überhaupt maar een dynamisch bereik hebt van max 106.7 dB; hoge samplerate is nog veel erger, bij 96kHz audio is de cutoff _lager_ dan bij 44.1kHz audio, blijkt maar weer eens dat HD audio totale BS is :)
en dat is nog exclusief de eerder aangehaalde dynamische compressie die het waargenomen verschil afhankelijk van de muziek nog kan vergroten , aangezien het gemeten maximale dynamische bereik in de praktijk daardoor ook slechts deels wordt benut.
Dat is zeker een punt, aan de andere kant, het gaat dus om signaal onder -86 dB die niet lineair zijn. Dus als je naar klassieke muziek luistert met hele zachte passages zou je mogelijk wat meer ruis kunnen horen. Maar dit is echt margewerk hoor.
Met andere woorden, je levert in bepaalde situaties aan kwaliteit in t.o.v. de goede DAC in de telefoon. Met als bonus een wormvormig aanhangsel onder het mom van vooruitgang.
Technisch gezien, ja, in de praktijk, knappe jongen als je hier iets van merkt.
Ik ben zelf trouwens pro jack hoor, maar ik denk dat audio kwaliteit van de dongle niet significant genoeg is om daar een punt van te maken.
Dat aanhangsel weegt niets, is 2CM lang en zit eigenlijk altijd in je zak of naar waar je telefoon ligy. Echt een ramp is dat niet... Ik ontdek trouwens geen kwaliteitsverlies bij de jackdongle, al gebruik ik hem eigenlijk bijna nooit. (Voor m’n Marshall, maar merendeel is alles bluetooth)
Je probeert met alle mogelijk moeite iets wat krom is recht te praten. Je moet dan niet vergeten die connector mee te nemen. Je moet 'm ook niet verliezen. Moet ook niet kapot gaan. Moet je niet ook je telefoon willen opladen tenzij je met een splitter aan je phone wil zitten.

Allemaal geen issue als je een headphone jack hebt.

Een auto heb je ook niet nodig. Met een fiets kom je ook in Rome. :)
Nou nee, want ik vind het totaal niet krom. Zoals ik al zei: die connector laat je gewoon gekoppeld zitten aan je headset. Als je je headset meeneemt, heb je dus ook die connector mee en zal je ook niet verliezen (en zo wel: ding kost €9.) Het enige moment waarop het een probleem vormt is als je hem toevallig ergens in wil pluggen en je headset en/of dat ding niet bij je hebt; maar de gemiddelde consument heeft daar eigenlijk geen last van. Telefoon opladen kan je draadloos doen als het zo'n ramp is als je ff 30 minuten geen muziek kan luisteren om je telefoon van 1% naar 50% te laden.

Ik kan wel meer marginale problemen vinden met technologie die ik makkelijk zou vinden als het er in zat inderdaad, maar echt een probleem vormt het niet. Je hoort dan ook bijna geen enkele iPhone-gebruiker er daadwerkelijk over klagen op wat Tweakers na.
Apple, het honderdduizend dongles merk.
Ik vraag me af hoe groot het aandeel klanten is dat blij is met het behouden van de 3,5 mm jack. Natuurlijk is het aandeel onder de Tweakers dat er blij mee is, hoger, maar ik vraag me af of de gemiddelde gebruiker het zo bezwaarlijk vindt.
Of het uiteindelijk in de winkel het verschil maakt durf ik niet te zeggen. Net als bijvoorbeeld een stevige behuizing, of een grote accu duur: Hoewel er een roep is om dat te hebben, is mijn conclusie dat in de winkel uiteindelijk mensen toch voor die dunne, strakke, telefoon gaan, anders zouden fabrikanten wel wat anders maken.

Tegelijkertijd, volgens de mensen van OnePlus gebruikt 80% van hun klanten de 3.5mm jack. Als ik om me heen kijk lijkt me dat geen vreemd getal. Langzaamaan zal bluetooth het vast wel gaan overnemen, maar ik vind het met zulke getallen een hele vreemde move om hem eruit te halen. Misschien valt het mee in hoeveel verkoop het je kost, maar je klanttevredenheid gaat er niet op vooruit door.
Ik weet niet goed hoe bluetooth werkt, maar ik vraag me ineens af wat de invloed zou zijn van iedereen in de trein met een bluetooth headsetje. Stel je zit in een coupé met 15 mensen redelijk dicht bij elkaar, kan bluetooth daar tegen? Gaan ze elkaar niet storen met zoveel zenders en ontvangers vlak bij elkaar?
Jij denkt dat er mensen zijn die een telefoon niet kopen 'want hij heeft een 3.5mm jack'.

Dat zou echt een belachelijke reden zijn, je doet net of dat ding in de weg zit voor je scherm ofzo...
Niet voor je scherm, maar wel andere techniek. Heb jij ook nog een VGA-poort in gebruik toevallig? Nieuwe apparatuur betekent nu eenmaal dat op een gegeven moment afscheid genomen moet worden van bepaalde aansluitingen. Dat is niets nieuws

[Reactie gewijzigd door Naafkap op 22 november 2017 22:29]

Volledig mee oneens. VGA is al jarenlang opgevolgd door andere, superieure formats. Voor geluidskwaliteit is een 3.5 jack nog steeds het beste, ook omdat je dan nooit met een lege accu zit. Dit lijkt sterk op een grote Apple circlejerk, hulde aan Samsung om er niet aan mee te doen. Ik heb 100% vóór verniewing, maar dit is geen verniewing. Pas als de overgrote meerderheid bluetooth naar volle tevredenheid gebruikt kan eraan gedacht worden de 3.5 jack weg te laten. Jammer dat ze blijkbaar denken hetzelfde goede idee te hebben als toen ze flash niet supporten vroeger.
De jack is verre van superieur. Het is een ouderwetse, analoge poort. De kwaliteit van de DAC en de gebruikte kabels bepalen grotendeels de kwaliteit van het geluid. Je argument van je accu leeg kan ik niet volgen. Of je nu een DAC in je toestel hebt of in je koptelefoon, maakt natuurlijk niets uit voor je batterijduur. Stilstand is achteruitgang.
De jack is verre van superieur. Het is een ouderwetse, analoge poort.
Het feit dat iets al lang bestaat betekend niet dat het slecht(er) is, of heb jij geen wielen onder je fiets omdat die al zolang bestaan? Daarbij is audio per definitie analoog, of de DA conversie nou in je telefoon of 30 cm daarbuiten zit maakt niet zoveel uit.

Sterker nog, als je vergelijkt met bluetooth kan je stellen dat de audio uit een jack weldegelijk superieur is, aangezien er bij BT altijd nog van audio compressie gebruik gemaakt wordt (alhoewel dat tegenwoordig zo goed is dat dat argument geneuzel in de marge is).
De kwaliteit van de DAC en de gebruikte kabels bepalen grotendeels de kwaliteit van het geluid.
De invloed van de DAC js nog kleiner dan de invloed van BlueTooth compressie ;), invloed van kabels gaat helemaal nergens over
Daarbij, als je een draadloze headset gebruikt heb je nog steeds een DAC nodig, alleen een stukje verderop.
Je argument van je accu leeg kan ik niet volgen. Of je nu een DAC in je toestel hebt of in je koptelefoon, maakt natuurlijk niets uit voor je batterijduur. Stilstand is achteruitgang.
De accu in je telefoon zal over het algemeen flink wat groter zijn dan die in je headset, daarbij zit er toch al een DAC in je telefoon, dus je wint niets door er nóg een te hebben in je headset qua batterijduur.
Jij maakt de vergelijking tussen Jack en Bluetooth. Ik heb het over bedrade oordopjes met een andere aansluiting dan de Jack. Dan maakt het voor de batterijduur en of kwaliteit niet uit of de DAC nu in het toestel zit of in de koptelefoon.
Ok, prima, helemaal eens; maar de opmerking mbt batterijduur van TheMaurice was natuurlijk wel in het licht van jack vs BlueTooth.
Ja, nog steeds een VGA-poort in gebruik. En dat werkt ook nog steeds prima. Het zorgt ervoor dat ik 2 schermen aan kan sluiten op mijn mini desktop. Daar zit 1 Displayport en 1 vga op. Op de DP een kabel met aan de andere kant dvi en de vga voor de tweede monitor.
Dat is mooi. Je moet echter wel erkennen dat het een verouderde techniek is en dat, zeker bij mindere kwaliteit kabels of andere storingsbronnen dit meteen zichtbaar is op het scherm. Dit is niet het geval bij een digitale aansluiting.
Nog nooit meegemaakt in alle jaren dat ik D-sub als aansluitkabel gebruik. En ik heb echt de goedkoopste rommel gebruikt in 25 jr, maar eigenlijk wel altijd met 2 ferrietkernen eraan.

Verouderd niet direct, maar hdmi/dvi/dp hebben wel als voordeel dat audio meegestuurd kan worden, dat zal ik niet ontkennen.

[Reactie gewijzigd door Miglow op 23 november 2017 13:34]

Nooit kabelreflecties oid gehad bij lange kabels?
Nee, al heb ik nooit echt lange kabels gebruikt. Rond een meter, max 1,5 ofzo?
Dat scheelt zeker heel veel.
Je hebt gelijk, maar die vergelijk gaat niet op voor audio.
Niet in gebruik nee maar hij zou ook niet in de weg zitten moest hij op m'n laptop aanwezig zijn. En ik heb met USB-C ook lang genoeg lopen klooien, nieuwe techniek geen probleem maar er moet een degelijke overgangsperiode zijn.
Je vergelijkt appels met peren

Of moet jij ook steeds je HDMI/Display Port opladen t.o.v VGA?
Niet zo wijs. Het gaat niet om opladen. Het gaat over het feit dat verouderde poorten op den duur worden vervangen door nieuwere poorten.
Mij wel, grootste heikelpunt.

Bovendien heb ik hier een headset met jack van 200 euro die wil ik graag blijven gebruiken. Ik vind die bluetooth headsets maar irritant.

Maar smaken verschillen.


Veel opname studios werken ook nog analoog + digitaal, waarom kiezen als beiden kan? J

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 23 november 2017 09:29]

Nee, geen VGA in gebruik gelukkig. Maar ik zie dan ook alleen voordelen in de nieuwe aansluitingen die er nu zijn: een HDMI scherm kan door een beschikbaar assortiment aan kabels prima op HDMI, DVI of Displayport aangesloten worden zonder verloopje. Zelfs al heb je er wel een nodig dan maakt dat niet zo uit omdat je apparatuur over het algemeen stilstaat zodra er een extern scherm aangesloten wordt. Bovendien waren er altijd meerdere verschillende poorten beschikbaar in een overgangsperiode! (VGA en DVI in het begin, toen vaak HDMI erbij, op high end kaarten nu vaak alleen digitaal)

Het grote verschil met audio is denk ik toch wel het gebrek aan een breed aangenomen nieuwe standaard. Met een telefoon loop je wél rond, en daarom levert een lightning naar 3.5mm jack verloopje een zwak punt op. Bij mij althans zitten de kabelbreukjes meestal bij het stekkertje in de buurt, lijkt me niet handig er nog meer aan toe te voegen.

Maar welke standaard is er dan wel, waar ik een goede grote koptelefoon in kan steken en ook kleine compacte oordopjes? En als ik die koptelefoon op meer plekken wil gebruiken, kan ik die in plaats van op een telefoon ook op andere apparatuur zoals een PC, TV of HiFi installatie gebruiken?

Naar mijn mening was de overgang van VGA een compleet andere situatie.

[Reactie gewijzigd door grasnek op 23 november 2017 12:08]

Inderdaad als alle punten die hier op Tweakers vaak als dealbreaker worden aangedragen hadden gegolden voor de massa dan verkocht Apple amper telefoons en dan was Windows 10 Mobile een gigantisch succes geweest.
Als je gebruik maakt van "personal audio" dan heeft bijna iedereen wel een koptelefoon met draad in huis, op oordopjes.
Die dingen zijn ook erg goedkoop te verkrijgen als je geen interesse in kwaliteit hebt.

Geen 3,5"jack betekent dat je óf al het geluid over de speaker mot afspelen óf dat je geld moet investeren in een draadloze koptelefoon/oordopjes.
Draadloze koptelefoons zijn ook nog eens duurder dan koptelefoons met draad.
Apple heeft zelf draadloze oordopjes gemaakt maar daar zijn vrij veel klachten over, vooral dat ze niet helemaal stereo zijn (ene dopje ontvangt de audio sneller dan de andere) en dat de batterij snel leeg is.
Plus dat je die losse oordopjes sneller kwijt kan raken en goedkoop zijn ze niet.
Niet helemaal stereo en batterij snel leeg? Ik weet niet of je het over de AirPods hebt, maar deze worden juist geroemd om hun batterijduur (ca 5 uur) en geluidskwaliteit: beter dan de standaard bedrade EarPods.
Weet je hoelang ik met bedrade oordopjes kan gebruiken?

Zo lang de telefoon het vol houdt, en dat is langer omdat ik bluetooth niet aan hoef te zetten.

Amazing!

- Geen kosten van batterijen/opladen headset
- Langer muziek luisteren omdat je geen Bluetooth/RFI hoeft te gebruiken
- En een headset die niet zomaar uitvalt omdat de batterijen/accu leeg zijn
Ik heb nooit last gehad van draad die blijft haken, omdat je hem onder je kleding kunt doen waardoor die strak zit.

Ik wil niet elke 3 uur hoeven op te laden, ik wil mijn headset pakken en hij werkt, zit ik midden in een treinreis moet ik ineens een powerbank gaan pakken om mijn headset op te laden.

Verder gebruik ik geen Apple(hou niet van vendor lockin) dus zou het niet weten.
Dit gaat over het feit van een Jack op Samsung telefoon.

Jij verteld mij dat jij elke 3 uur je oordopjes moet opladen, ik ga vanuit mijn praktijk situatie uit en hoe dat zou uitpakken voor mij. Dat het voor jou werkt geweldig, maar ik heb nou eenmaal alles liever bedraad. Bovendien alles wat door de lucht gaat kan onderschept worden.
Aan de hoeveelheid mensen die in de bus/trein met oortjes in zitten zal ik zeggen, heel veel
Hoevaak gebruik jij of zie jij iemand anders speakers gebruiken?

Ik zie alleen hangjongeren het gebruiken en soms speelt die van mij onder de douche muziek af omdat me horloge Mi band 2 spotify opstart.

Die paar keer dat ik videoconference heb ik liever koptelefoon op.
Voor een filmpje op facebook of dumpert ga ik geen koptelefoon opzetten hoor. Iig niet in huiselijke sferen.
Om maar iets simpels te noemen.
Als je een beetje stereo speakers in je telefoon hebt zal je verbazen hoe kwalitatief goed dat geluid is en eenmaal gewend wil je niet meer anders.
Heb een sennheiser op oor en bose qc 15 over oor.

Betwijfel of kleine speakers boven die kwaliteit uit komen... en helemaal niet qua bass.
Uiteraard niet te vergelijken, maar nogmaals, ik ga niet helemaal mn oortjes uit de kast trekken als ik even een facebook filmpje wil bekijken. Sowieso, ik vraag me af wat "minder" sociaal is: met een koptelefoon door de woonkamer banjeren of een facebook filmpje op een laag volume afspelen op je telefoon (ja, bij front facing stereo speakers heb je geen hoog volume nodig).
Beide zijn a-sociaal.

In kijk niet willekeurig iets.

Doe niet aan sociale media en klik niet op op filmpjes / links als mensen die zonder context of relevante dialoog sturen.

Als iemand mij stoort met zacht geluid zeg ik er iets van, kan me er aan irriteren.
Er is ook zoiets als youtube of dumpert.
Ik ken beide. Maar kijk geen random dingen.
Nou dan zoek je een specifiek filmpje op.
Ga toch weg met dat elitaire gedoe man. Dat je niet aan SM en random filmpjes doet, prima. Doe ik ook tot op zekere hoogte. Maar om beide te bestempelen als a-sociaal? jij vindt het a-scoiaal, dat houdt niet in dat het zo is. Ik stoor mij er niet aan. Leven en laten leven.

Waar ik mij wel aan stoor en wat van zeg, zijn onjuiste uitspraken zoals "kan me er aan irriteren" . Je vindt iets irritant, of je kunt je er aan ergeren. Pick one.

[Reactie gewijzigd door carlhendrix op 23 november 2017 10:43]

Ga toch weg met dat elitaire gedoe man
Waar ik mij wel aan stoor en wat van zeg, zijn onjuiste uitspraken zoals "kan me er aan irriteren" . Je vindt iets irritant, of je kunt je er aan ergeren. Pick one.
Necrosis R.I.P.
Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt.
Ik gebruik het vrij veel. In de woonkamer, keuken, in de badkamer. En inderdaad hangjongeren, vrij grote groet zo....
Nou als fabrikanten telefoons aanbieden die richting de 1000€ kost mag het ook een telefoon zijn met alles erop en eraan ook al gebruik ik niet alle features en ik weet zeker dat een hoop consumenten hetzelfde denken als ik. Dus graag stereo speakers erbij.
Ik krijg juist het gevoel dat vooral Tweakers hier een probleem maken van de 3.5 jack. De consument ansich (dzn refereer ik naar mijn omgeving) heb ik hier nog niet over horen klagen.
Tweakers zijn ook consummenten ;-)
Ja maar geen graadmeter voor “de consument”. Over het algemeen kijkt een tweaker naar hele andere dingen dan de gemiddelde iphone gebruiker.
Want de Techosphere bestaat alleen uit gebruikers die op Tweakers.net zitten |:(

Dat argument slaat nergens op, weet je hoe groot vergelijkbare sites als Tweakers zijn? Bij elkaar zijn dat milioenen gebruikers.

De wereld is groter dan Tweakers.net
Het zijn echt niet enkel tweakers die hier een probleem van maken. Mijn moeder klaagde dat ze haar koptelefoon niet meer kon gebruiken met haar nieuwe iPhone 7 plus! Gelukkig bestaat er een lightning --> 3.5 jack convertertje, niet ideaal maar het werkt.
Precies dit. Mensen van eerdere generaties, zullen niet snel een BT headset aanschaffen. Gebruiken liever gewoon oordopjes, met kabel.. Die doelgroep wordt ook aardig gepasseerd met deze ontwikkeling. Je een verloopje 'kan prima'. Maar dat is weer nét iets aanvullends wat men mee moet nemen, dus ook kan vergeten.

Nee, doe mij maar 3,5mm. Ik heb een BT headset, maar de kwaliteit van mijn wired headset steekt er toch wel met kop en schouders bovenuit. Voor een fractie van de prijs van zo'n BT ding.

Ook zie je de 'gewone consument'(want tweakers zijn zogenaamd tot god verheven) nog maar al te vaak met de kenmerkende witte oortjes lopen/bellen. Die zijn echt nog niet zo ver om hier afscheid van te gaan nemen hoor. Maargoed, we zullen het zien.

[Reactie gewijzigd door carlhendrix op 23 november 2017 14:04]

Overigens kan je met een simpele mod de tweede speaker activeren. Dit kon als met de s7 en werkt ook prima op de s8. Je merkt het verschil aanzienlijk - Je merkt duidelijk dat er een stereo effect aanwezig is.
De iPhone 7 plus en 8 plus hebben ook al stereo speakers.....
Apple heeft sinds de 7 (2016) ook stereo speakers, het zit alleen niet zo lelijk/aanwezig op de front bezels.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 22 november 2017 20:44]

Mijn Nokia N95 uit 2007 had al stereo speakers. Klonk nog bijzonder goed ook met een goed volume ! :9
Fijn dat high-end toestellen van 1000 euro medio 2018 dat nu ook krijgen, erg innovatief dus |:(
http://www.formymobile.co.uk/Dismantle/n958gb20.jpg
Haha de Nokia N95 was zijn tijd vooruit :), Toch gebruikt niemand hem meer en dat zal heus een reden hebben.

De Nokia n95 was trouwens ook geen goedkoop ding. Als je de inflatie enz mee rekent heb je kans dat het verschil kleiner is dan je zou denken.

Ik kocht in 2007 een nieuwe Nokia E90 voor ruim €700,- best een koopje dus die huidige smartphones :)

[Reactie gewijzigd door Donstil op 22 november 2017 22:39]

Ik kocht in 2007 een nieuwe Nokia E90 voor ruim €700,- best een koopje dus die huidige smartphones
Dat hangt er helemaal vanaf of de Nokia E90 ook stereo speakers had ?
Zo ja, dan was hij ook zijn tijd vooruit. Zo nee, dan was hij met 700 euro vooral te duur...

[Reactie gewijzigd door SLC op 22 november 2017 22:55]

Haha ja stereo speakers zijn de nieuwe benchmark :+
De Motorola Moto g2 had 2 speakers, 1 aan de boven en 1 aan de onderkant, en dat was een budget telefoon voor 150 euro nieuw, dus stereo. Vond dat persoonlijk wel een mooi systeem.
Het is er. Je gebruikt het of niet. Maakt volgens mij niet zoveel uit 8)7
Vind dit maar een slechte ontwikkeling dat de plus versie meer ram krijgt.
Hoezo t/o Apple?, mijn 8 plus heeft ook stereo luidspreker en een 3,5 mm connectie (weliswaar meet een kort tussenkabeltje ... )
Ja en het houdt ook een deel van hun klanten bij hun.
Als zij die 3,5 mm jack laten vallen dan schiet er LG over die dan nog eens een versterker toevoegen.
Dan zouden ze de mensen kwijtspelen aan LG.
Want om eerlijk te zijn, die LG telefoons zijn echt wat onder de radar aan het vliegen maar zowel de G6 als V30 zien er enorm knap uit.

Aan mijn reviews te zien kan je zien dat ik wel een BT headphones fan ben (en dan heb ik nog niet eens alles gerievewed want heb ook nog een paar echte over ears die BT zijn). En toch wil ik van mijn telefoon dat die een 3,5 mm jack heeft voor als ik reis :-).

Vingerafdrukscanner aan de achterkant leek mij eerst ook irritant maar bij nader inzien is dit volgens mij zelfs handiger bij die grote telefoons. Dan moet mijn duim niet eerst even naar de onderkant.
Hij stond wat slecht op de S8 maar als hij op de LG plek komt is dit wel lekker.

Stiekem hoop ik dat zij naar de groothoek 2de camera gaan zoals LG.
Dit vind ik zelf zoveel interessanter.
Die paar x zoom doen mij niet echt iets.
De grote wens van users was volgens mij een grotere accu. Nu ze daar ruim de tijd voor hebben gehad en mensen het fiasco van Note 7 weer een beetje vergeten zijn, zouden ze het aandurven om de marges weer iets te verminderen? Bij teardowns lijkt er nog wat ruimte beschikbaar te zijn...
Ik denk dat Samsung beter kan investeren in efficiëntie in plaats van een grotere accu. Ik blijf het bizar vinden dat iPhones vaak langer of net zo lang meegaan als de Android-concurrenten met soms twee keer meer accucapaciteit. Nu begrijp ik dat iPhones met iOS perfect op elkaar kunnen worden afgestemd, maar volgens mij valt er nog genoeg efficiëntiewinst te behalen bij Android.
Het hangt sterk af van het gebruik en instellen van de telefoon.

Daarnaast hebben Android toestellen een hogere resolutie. Dat kost energie.
En dat de Samsung 'skin' bijna 2x zo groot is als stock android zou hier geen invloed op hebben?

Ik heb 't nooit getest met de s7 ivm de Exynos soc bij gebrek aan custom roms. Maar het viel al op hoe op een LG G2 destijds zoveel winst viel te halen met een meer gestroomlijnde rom tov de lang niet zo heftige LG skinned versie.

Ik denk dat het wel wat meer is dan de scherm resolutie en normaal out of the box gebruik van de gemiddelde gebruiker.
Ik maak me niet druk, vraag 't me alleen af. Ik schrok laatst best wel bij een reinstall van m'n S7 dat de Samsung skin bijna 2x zo groot is als heel stock android.

IPhones hebben wel een kleinere accu en gaan daar net zo goed/beter op.

Klopt wel dat het scherm de grootste energieslurper is inderdaad. Maar dat wil niet automatisch zeggen dat de rest efficiënt is. Bovendien heeft een iPhone ook een scherm. En vooral het scherm qua licht verbruikt veel, niet zozeer de resolutie, al helpt dat zeker niet idd omdat de gpu harder moet werken.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 22 november 2017 22:22]

hahahahaha....jaja...van je bevriende kennis zeker? Of ben je eindelijk een gebruiker met een mening geworden ipv zovelen hier die alleen maar iets roepen zonder gebruikers ervaring?
Rare opmerking. Natuurlijk ben ik een gebruiker met een mening.
Sinds kort een iPhone gebruiker dus...daarvoor riep je maar wat

[Reactie gewijzigd door Isheara op 23 november 2017 16:54]

Sinds 2 jaar ongeveer.
Deze opmerking komt hier op tweakers wel vaker voorbij en dat is gewoon kul.

Mijn iPhone gaat zeker niet langer mee dan mijn Android telefoon bij gelijk gebruik. Ik durf zelfs te zeggen dat het andersom is.

iOS is dan wel efficiënter maar de batterijcapaciteit is ook de helft. Dus aan het eind van de dag maakt het geen barst uit.

Edit: Ah juist. Afwijkende mening over een iPhone gelijk down modden.

[Reactie gewijzigd door Rhys08 op 22 november 2017 23:14]

Gewoon kul? De feiten liegen niet lijkt me. Dat je er per saldo in gebruikstijd niet veel mee opschiet staat los van het feit dat de hoeveelheid werkbare tijd per mAh, de efficiëntie, bij iOS bijna 2x zo groot is als bij de meeste Androidtelefoons.
Welke cijfers? Want die "cijfers" laten altijd zien dat je er een hele dag mee vooruit kan terwijl mijn iPhone gewoon leeg is rond de namiddag. Dus cijfers symboliseren een perfect verbruik en staan niet op gelijke voet met een normale dag gebruik...

En is gebruikstijd niet simpelweg de hoeveelheid werkbare tijd per mAh die je noemt?

[Reactie gewijzigd door Rhys08 op 22 november 2017 23:13]

Dat jouw iPhone leeg is rond het middaguur kan ook andere oorzaken hebben. En blijkbaar begrijp je nog steeds het woord efficiëntie niet. Een iPhone haalt gemiddeld 2x zoveel gebruikstijd uit 1 mAh als de gemiddelde Android. 2x zo efficiënt dus.
Ik begrijp prima de definitie van de begrippen, dus ga nou niet op die manier de discussie aan. Je formuleert het simpelweg niet helder.

Heel mooi dat dat theoretisch zo is. Toch zie ik op mijn werk iedereen om mij heen zijn/haar iPhone aan het draadje hangen tegen 15h. Dus in de praktijk valt dat vies tegen.
Jammer dat je om de kern van de zaak heen blijft draaien: de efficiëntie van iOS tegenover Android. Beetje kinderachtig.
Jammer dat je mijn reactie niet gewoon leest en in je ivoren Apple toren blijft zitten. Beetje kinderachtig.
De grootste 'battery-drain' op andriod ontstaat door third party app's op mijn telefoon, zoals NOS, BUX of FD. Apps die voortdurend 'mee kijken of mee luisteren' vragen continu batterij. Als je de consequent zorgt dat die achtergrond apps uitstaan kan je het behoorlijk rekken.
Zeggen dat gebrek aan efficientie door Android zelf komt, is m.i. niet juist. Ik denk dat de gemiddelde Android-gebruiker zijn telefoon ook anders gebruikt dan de gemiddelde Iphone gebruiker. Dat is giswerk, maar ik zou eigenlijk wel benieuwd zijn naar een onderzoek hiernaar.

Toen ik de S7 net had kon ik hem om de dag laden. Nu ik alle meuk er weer op heb zitten en tegelijk de hotspot gebruik gaat het aanzienlijk sneller, ja. 1 dag max. Net als alle andere vorige telefoons. Maar ik verstook wel 50x meer data dan mijn vorige telefoons.. ca. 50GB per maand.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 22 november 2017 20:47]

Anoniem: 979059
@Naafkap22 november 2017 20:27
Zoek eens op youtube..

En dan de battery drain testen tussen Iphone 7 plus en 8 plus en X en Note 8 en S8 plus en de S7 EDGE...

Het zal je verbazen..
iPhone 7 plus hier.

Sinds laatste volledige oplading.

4 uur 38 min gebruik waarvan 78% safari en 18% video 4% overige (zoals mail, whatsapp enz)
15 uur 12 min stand-by en heb nog 64% over. De batterij gaat aardig lang mee, heel stuk langer dan mijn vorige de Galaxy S6, en dan is de iPhone 7 plus in alles nog 3 tot 4x sneller en stabieler.
Ik heb alle galaxy’s gehad s1 tot de s6 (heel even de S7) en daarna de iPhone...... ik ga nooit meer terug wat een verademing is dat.
Prima toch voor jouw.
Dat is jouw bevinding en ervaring en dat repsecteer ik.
Maar er zijn ook mensen die een andere ervaring hebben dat kan toch ook.

En laat de S6 nu net eentje zijn waarbij de batterij inderdaad slecht was.
Zo zijn er ook lieden die niet terug willen naar IOS

Er is geen goed of slecht.
Probeer alleen duidelijk te maken (daar was het om begonnen) dat Android telefoons net zo lang en soms zelfs langer meegaan dan een Iphone plus (met redelijk dezelfde batterij capaciteit)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 979059 op 22 november 2017 22:59]

YouTube vind ik nu niet bepaald een betrouwbare bron. Kijk jij eens naar de tests hier op Tweakers en oordeel zelf. Met name bij lichte taken is de iPhone ongeëvenaard.
Anoniem: 979059
@Naafkap22 november 2017 20:32
Goede reviewers op youtube zijn niet minder of meer betrouwbaarder als tech sites wat mij betreft,

Beste reviews zijn die van je zelf ;)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 979059 op 22 november 2017 20:35]

Ik heb zelf nog amper goede vergelijkingen gevonden die (dit zijn alleen Mn vermoedens) niet betaald worden door 1 van beide, maar ben wel echt benieuwd. Heb je een aantal links waarover je het zelf hebt of eventueel zelfs namen van de kanalen die je bekeken hebt?
Ja goeie comeback. Ontkracht je je eerdere uitspraak mooi mee 🤨
Kan ik niet beamen, en gebruik steevast als meerdere generaties iPhones. Einde dag zit ik gemiddeld op nog 40%. Pas naar zo'n 2.5-3 jaar gaat de accu achteruit, wat netjes overeenkomt met de specificatie van de batterij (1000 x laden).

Wellicht komt het omdat ik een normale gebruiker ben die niet 3000 keer per dag zijn smartphone opent.
De S8+ is de eerste telefoon waarbij ik aan het eind van de dag nog 20% accu over heb. Mijn Nexus5x moest tijdens het eten al aan de lader
Mijn iPhone x had laatst na 2,5 uur flits meister, hele dag Bluetooth aan en flink verbruik aan het einde van de dag nog 55% over. Ik was daar erg van onder de indruk.
Erg netjes inderdaad.

Er wordt nog immer hard geroepen dat accu's groter moeten, maar ik vind dat niet zo heel erg nodig meer
Er is nu eenmaal niks irritanter dan met een lege accu te zitten. Maar als je met gemiddeld gebruik 2 dagen haalt is wat mij betreft de accuduur wel goed genoeg.
Die Nexus was dan ook geen hoogvlieger. ;)

Overigens is het vooral omdat mensen die een dergelijke telefoon zoals de S8 kopen een absurd gebruik hebben, niet omdat de telefoon op zich onzuinig is. En volgens mij is dit ook de meest voorkomende klacht omdat er verder weinig te klagen is.
Mijn Galaxy S7 Edge houdt het meer dan gemakkelijk een dag vol, de S8 is toch niet slechter?
Garantie voor starters zodra je custom gaat flashen worden er bits in de bootloader veranderd waardoor je direct je garantie vaarwel kan zeggen. En met het paarae strepen probleem in de s7 heb ik liever garantie dan custom roms zodra garantie over is gaat er pas een custom rom op mijn s7 edge
Waar haal je die onzin vandaan dat je geen garantie meer hebt nar custom rom/rooten? Dat heb je volgens Samsung wel degelijk, en wettelijk gezien ook gewoon...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 november 2017 20:26]

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan hebt maar zodra je custom rom flashed staat de warenty bit op 1 en dat geeft je telefoon ook gewon aan bi het starten.

warenty bit 1 is geen garantie meer omdat je de bootloader unlocked en de recovery partitie herschrift, dit heeft niks met rooten te maken.

Rooten zijn de hogeren rechten binnen android zelf zodat er terminals met su gedraaid kunnen worden.

is een wezeijk verschil tussen rooten en flashen.

flashen is alleen de rom/software herschrijven rooten komt daarna pas en heeft betreking op iets heel anders dan recovery en bootloader waar de warenty bit beterking op heeft.
Wettelijk gezien heeft hij gewoon gelijk. Ook geeft Samsung verder gewoon garantie op een 0x1 toestel als het defect niet door de flash komt.
Probleem is dat Samsung perfect wettelijk kan eisen dat JIJ als gebruiker moet aantonen dat het defect niet door het flashen komt, en dat is quasi onmogelijk.
Maar de praktijk leert dat ze dit dus niet doen.

nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
(Oud maar nog relevant)

[Reactie gewijzigd door Donstil op 22 november 2017 21:22]

flashen is alleen de rom/software herschrijven rooten komt daarna pas en heeft betreking op iets heel anders dan recovery en bootloader waar de warenty bit beterking op heeft.
Het een is afhankelijk van het ander, maar goed het doet er weinig toe, slinkse manier om op het terecht wijze van je loze kreet uit te komen natuurlijk, waarom ga je daar niet (ook) op in? :Y)

Zal ik dan maar het tegendeel bewijzen, terwijl ik niet eens de onzin claim, tada:
http://www.samsung.com/nl/support/warranty/

Daarnaast moet je natuurlijk officieel niet bij Samsung zijn maar bij de verkoper van het product (wat Samsung kan zijn), en die is het wettelijk gewoon verplicht de garantietermijn na te komen...

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 november 2017 21:55]

Rooten is nog steeds iets anders dan flashen van compleet anderen rom. Rooten kan alleen in combinatie met anderen recovery gedaanworden dus is niet afhankelijk van de rom lineage of welke rom dan ook. Maar goed daar zijn de meeningen dhidelijk over verdeelt. En wat rijkswaterstaat hier vind doet er voor de bedrijven als apple en samsung weinig toe is al meerderen keren gebleken.

Je hebg garantie bepaling en werkelijke garantie uitvoering en daar zit wel een wezelijk verschil in maar laat maar zitten. Ik heb al merderen keren onder vonden warwnty bit 1 geen garantie wat de samsung ook op zn site zet voor bepaling
Het gekke is dat we allemaal weten dat iedere leverancier, ook Samsung, ooit afscheid gaat nemen van de archaïsche 3,5 mm jack. We weten nu al zeker dat deze over 10 jaar nergens meer aanwezig is.
Dus ja, dan blijft de vraag over wanneer. Ik geef het nog 3 jaar. Consumenten moeten wennen, zijn erg behoudend, maar uiteindelijk gaan ze overstag. Voor mij is draadloos in ieder geval niet meer weg te denken. En een gat minder in je telefoon altijd welkom.

[Reactie gewijzigd door Optelsommetje op 22 november 2017 21:19]

Nee dankje, ik heb veel liever bedraad. Heb al apparaten zat die bijna dagelijks opgeladen moeten worden. Straks moeten we een oplader voor alles hebben, want één oplader is niet meer voldoende voor al die apparaten. Zit je alsnog met een hoop kabels...
Ik spreek je over 10 jaar wel weer :) Draadloos opladen maakt alles fijner. Ben mij niet meer ervan bewust dat ik aan het opladen ben. Telefoon gaat in houder auto, en op werk en bij slapen op tafel met oplaadbaar element. Geen kabeltje komt er meer van pas. Kom nooit onder de 70%... Die jack is echt snel pleite.
Leuk voor naast je bed, maar de originele S8/S8+ charger met USB-C connector is bijna 2x zo snel dan wanneer je Samsung's eigen 'Wireless Fast Charging' dock gebruikt. Weet niet of je wel eens internationaal vliegt, kan best handig zijn.
Meanwhile......
  • Cowon iAudio 22-pin dock connector
  • Creative Zen 30-pin dock connector
  • iRiver 18-pin dock connector
  • Le Pan 30-pin dock connector
  • Microsoft Zune 24-pin dock connector
  • Olympus m:robe series 18-pin dock connector
  • Panasonic D-snap port (24-pin)
  • Philips GoGear 30-pin dock connector
  • SanDisk Sansa 30-pin dock connector
  • Sony NW-A1000/3000 42-pin multi-connector
  • Sony Walkman WM-Port 22-pin dock connector
  • Tatung Elio 26-pin dock connector
  • Toshiba Gigabeat 40-pin dock connector
  • Plus de 4/5 (?) usb varianten & Apple's 30-pin connector verder .....
Doet ie het nog aardig.
Ik verwacht dat de S9 hetzelfde design gaat hebben als de S8.
Net zoals ze dat deden met de S7/S6.
Niks mis met het design dat ze nu hebben maar ik hoop wel dat ze de vingerafdruk scanner op een andere plek zetten (mijn voorkeur gaat naar de power button).
Heb je het artikel wel of niet gelezen, gezien je hetzelfde zegt als het artikel denk ik van wel, maar doordat je hetzelfde zegt als het artikel denk ik toch ook weer van niet }:O
Bluetooth geluid loopt toch altijd achter op video , of ben ik mis ?
misschien ze dan altijd een delay instellen voor het beeld tov het geluid.

Verder valt met die kleine oortjes niet te luisteren tal van toepassingen (vliegtuig, ... ), ik heb een grote koptelefoon met Bluetooth en 3.5mm, ik gebruik echter voor films te kijken altijd het kabeltje.
Je hebt ook hele lage latency met bluetooth (zoals apTx). Ik heb met mn AirPods en Sony MDR-1ABT o.a. geen merkbare vertraging. Ja, met kabel heb je helemaal geen lateny, maar het is met deze headsets zo laag day het mij niet opvalt met video’s bekijken.

Ik kijk zo hele films en series via mn iPad en Samsung KS7000 TV via Bluetooth audio.
Klinkt misschien heel kinderachtig zeggen, maar vermoed dat Samsung pas zeer laat de jack weghaalt. Ook al zouden ze dit zeer graag weg willen hebben. De jack begint een beetje het volgende “flash” verhaal te worden. Wanneer Samsung nu meegaat krijgen vele het idee dat ze Apple volgen.

[Reactie gewijzigd door grote_oever op 22 november 2017 22:23]

Ik heb ook nog nooit 1 gebruiker gehoord die zei dat hij graag de headphone jack verwijderd wil zien.
Van mij mag niet alleen de headphone jack weg, maar ook de USB. Voor toetsenbord en bestandsuitwisseling hebben we Bluetooth en wifi. Opladen lekker draadloos. En een mooie strakke achter, onder of boven kant
Lekker handig hoor, als je even wilt bellen als je telefoon op het punt van uitvallen staat... (ja, er zijn nog mensen die met een telefoon bellen)

En ook al fijn als je even in je auto uit 2006 stapt, die een mooie aux aansluiting heeft. Top! Je doet jezelf een hoop bluetooth pairing-unpairing leed aan. Dat is inderdaad de toekomst! :+

Nee doe mij dan maar lekker een S9 met 3.5mm jack, USB-C poort voor snelle dataoverdracht. Die USB C poort kan namelijk 40Gbit/s overdragen (thunderbolt 3 ondersteuning). Best leuk als je met bluetooth aankomt met 2 MB/s.

Doe mij maar kabels, ook wel zo handig als je je telefoon met powerbank op wilt laden (want hè, 50% verlies met inductieladen) ;)
Enig idee wat je allemaal via de USB aansluiting op je smartphone kunt aansluiten? Externe hard-disk, USB stick, CD/DVD speler maar ook en USB ventilator of een warmhouder voor je kop koffie :)
Daarbij is USB nodig voor de Gear VR en DEX. Je kunt zelfs met een USB kabel een andere smartphone opladen met de stroom van jouw smartphone.

https://www.youtube.com/watch?v=8mHH3gPIaeQ

Ooit zal ie verdwijne zoals elke connector maar voorlopig nog maar even niet :)
Ik ook niet, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Ik ga het niet verdedigen. Fabrikanten denken wel dat we zonder jack willen en kunnen. Want Apple is niet de enige die hem eruit haalt. Kostenbesparend, extra ruimte in telefoon, fabrikanten die beter weten wat wij willen, visie of noem een reden. Ik weet in iedergeval niet wat de waarheid is. Kennelijk is er voldoende redenen om hem toch weg te laten.
Fabrikanten moeten niet op mijn stoel gaan zitten en denken dat zij kunnen bepalen wat ik wil.
Een fabrikant hoort juist te luisteren naar zijn klanten en hen te bedienen.
Doen ze ook, maar je kan niet altijd je zin krijgen en er moet ook nog geïnnoveerd worden.
Ik denk dat Samsung gewoon naar de klant luistert.

En zo hoort het.
Ik ben echt van mening dat je niet naar je klant moet luisteren, want anders hadden we snellere paarden.
Slecht voorbeeld.

Je kunt namelijk prima draadloos luisteren op een Samsung Galaxy. De 3,5 mm poort is dus een non-probleem.

En alleen omdat Apple er mee stopt, wordt het ineens een "probleem". 8)7
Mooi dan stoppen we hierbij alle innovatie vanuit de fabrikanten, wat boeit ons het wat de klant wil. ze krijgen het gewoon niet. Wat een verstand.
Innovatie krijg je juist als je niet uitsluitend luistert naar klanten maar zelf ook nieuwe dingen verzint en daar soms iets voor opoffert... Anders noemen we het gewoon evolutie.
Innovatie krijg je niet door enkel te luisteren naar wat mensen willen, denken te willen en kennen; en oh wee als je iets anders doet dan men gewend is.
Iets weg laten noem ik geen innovatie iig.
De innovatie zit in het verloopstukje van lightning naar 3.5 mm |:(
Dat was het punt niet, maar prima als je het over die boeg wilt gooien hoor:
zoals ik al zei kan je dat zien als evolutie, wat iets anders is dan innovatie.
In dit geval maakt het weglaten van de jackplug wel ruimte vrij in het toestel waardoor ruimte is ontstaan voor andere innovaties of om andere evoluties mogelijk te maken; zoals veel betere speakers, de heel erg fijne taptic engine en een fractie meer batterij. Allemaal zaken die ik persoonlijk tig keer liever heb dan een jackplug die ik vrijwel nooit gebruik. :)
Waarheid als een koe.
Ik zie niet in hoe dit een java verhaal is. De jack vormt geen enkel security risico, zit niemand in de weg indien niet gebruikt maar helpt wel een enorm groot publiek van mensen die nog een hoofdtelefoon hebben met een 3,5mm aansluiting en die niet graag een verloopje meenemen omdat ze het verliezen, vergeten, ...
Sorry, ik bedoelde natuurlijk flash ipv Java. Destijds begon er ook 1 partij met het niet aanbieden van flash. Toen werd er bestempeld dat het dom was. Even later had niemand flash meer.

Hiermee wil ik niet aangeven dat er 1 heilig of beter is, maar dat iemand de trend moet starten. Je ziet nu dat er meerdere fabrikanten volgen. Als elke fabrikant domweg de jack zonder reden eruit had gehaald zou het wel onhandig zijn. Kennelijk zijn er toch redenen om de jack eruit te halen.
Niemand meer flash? Was het maar zo'n feest. In de realiteit zie je nog veel te veel flash en vaak nog onmisbaar ook.
Anoniem: 983223
@Kevinp22 november 2017 22:33
want? Samsung heeft altijd grootte schermen gehad? Laat maar, heb weinig zin om met iemand in discussie te gaan die altijd het (merk) vs (merk) verhaal gaan aanhalen..
De Galaxy S lijn heeft inderdaad altijd een groter scherm dan zijn vergelijkbare iPhone concurrent gehad, ja.
Samsung is wel leider in Android wereld. En ja andere hebben dat ook, en daar kijkt mogelijk samsung weer vanaf. Maar gezien samsung een groot deel van de schermen maakt is Samsung daar zeker leidend in.
Allemaal prima, maar voor mijn geen upgrade vanaf mijn S7 als er geen fingerprint op welke wijze dan ook aan de voorzijde zit. Het is totaal niet praktisch om een fingerprint aan de achterzijde te hebben en face id e.d. zijn nog lang niet betrouwbaar en/of qua snelheid vergelijkbaar.
Ik deelde je mening m.b.t. de vingerscanner, maar na vorige maand toch de s8+ gekocht te hebben vind ik het eigenlijk reuze meevallen.
De eerste week zat ik echt elke keer met mijn vinger op de camera maar hierna went het, en de vingerscanner zelf is accuraat en retesnel.

Ik zou toch eens langs een telefoonwinkel gaan om dit voor jezelf uit te testen.
Soms moet je ook eens toegeven om wat mooiers ervoor terug te krijgen (In deze instantie een groter schermverhouding)

Voor nu nog wachten tot dat de vingerscanner in het scherm geïntegreerd kan worden.
Dat ligt dus echt heel aan de manier hoe je werkt met een toestel. Op mijn werk ligt deze op het bureau en natuurlijk niet op het scherm. Thuis heb ik een paar draadloze laders waarvan 1 stand. Ook daar is het scherm aan de voorzijde. Bij gebruik in de auto zit ook het scherm naar voren en heb ik niet altijd auto BT unlock aanstaan... dus al met al bij bovengenoemd gebruik totaal niet bruikbaar. Alleen bij regulier gebruik als je een toestel uit je broekzak haalt. Maar nee, doe maar voorzijde!
Kwa snelheid zijn er fabrikanten die met gezichtsherkenning de vingerafdrukscanner voorbij zijn.
Oneplus, die waarschijnlijk ook de snelste vingerafdrukscanner heeft van elke telefoon, heeft op de 5T een razendsnelle "face ID" functie zitten:

https://youtu.be/Lxet1zLBTM8?t=292

MKBHD legt het even uit :)
Zoals je laatst op tweakers hebt kunnen lezen over de iPhone X, was het alsnog veel trager dan fingerprint. En daarnaast blijft het echt veel onveiliger. Dus helaas een no go ;)
Ik had het ook niet over de Iphone X, maar over de Oneplus 5T
De zijkant vind ik zelf de lekkerste plek voor de vingerafdruk zoals Sony dit heeft.
Dat vind ik ook een zeer goed alternatief!
Ik had exact hetzelfde maar het werkt toch prettig en je bent er zo aan gewend. Ik kom van een S6 en nu de S8.
Hier precies zo... De S7 is helemaal goed. Heb alleen spijt dat ik de edge heb genomen, die zijkant voegt m.i. helemaal niks toe. Naast de mindere plek van de scanner vind ik de schermen van de S8 en nu dus ook de S9 veel te groot.

Hopelijk zijn de geruchten dat er een S9 mini komt waar. Maar dan wel met een scanner aan de voorkant please.
Maar die nep-iPhone unlocked misschien ook bij het gezicht van je buurman, collega of willekeurige voorbijganger die je op straat aanspreekt _/-\o_
Dat ik volledig met je eens. Dan is ie alsnog wel snel :)
Lachen. Totaal niet-functionele hap uit het scherm. Wat een ontzettend fake ding... :)
Haha ja klopt. Zit er echt heel wazig uit..
Anoniem: 983223
@Chozx22 november 2017 20:24
Bron YouTube.... laat maar.
Omdat elke klungel een video op Youtube kan plaatsen; op een gerenommeerde Techsite krabben ze zich eerst 3 keer achter de oren voordat er zomaar een video op hun site geplaatst wordt.
O je kijkt niet mee met de video. Je zet het beeld uit en luistert alleen naar het geluid.
Op Youtube video's van bekende TY Vloggers zoals Xeetechcare zie je precies wat hij doet en zie je zelf het resultaat.

Er zijn ook zat klungels die tests doen op het net en met een uitslag komen. Je weet nooit of ze vooringenomen zijn en hoe ze getest hebben.

Zelf getuige zijn van de test is het meest onafhankelijk.
Stereospeakers en een 3,5 mm jack, zijn wat mij betreft wel een must voor apparaten die zo'n groot deel van de tijd voor media-consumptie worden gebruikt. Goed dus dat Samsung daaraan vasthoudt.
Stereo speakers, headphone jack, dubbele camera waarvan 1 1000 frames per seconde kan opnemen (waaaaaanzinnige slowmo), nog beter OLED scherm en hopelijk Bixby 2.0 met VIV en wat ik op steeds meer sites lees een ''dedicated neural engine for AI tasks" (een afzonderlijke AI processor) en Android Oreo.

Ben zeeeer benieuwd.
Wellicht had of is de Sony XZ1 (Premium) wat voor je. Heb de compact variant maar die heeft stereo speakers, 3,5mm jack, Oreo en 960FPS opname mogelijkheden. En is een stuk handzamer maar dat is mijn mening :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee