Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Afbeelding suggereert dat OnePlus zijn 5T-smartphone op 16 november presenteert

Er is een afbeelding online verschenen die suggereert dat OnePlus zijn 5T-smartphone op 16 november presenteert. Eerder ging het gerucht dat de aankondiging een tot twee weken later zou plaatsvinden. OnePlus heeft nog altijd niets gezegd over de mogelijke nieuwe smartphone.

De afbeelding toont dat de aankondiging plaatsvindt op 16 november, maar weggekrast is wanneer de telefoon in de verkoop gaat. De site DealNTech, die de afbeelding postte, wijst erop dat OnePlus vorig jaar de 3T-smartphone ook op 16 november presenteerde. Het aanhouden van dezelfde datum voor de aankondiging komt vaker voor in de mobiele markt. Zo presenteerde Google in 2016 de Pixel op 4 oktober en de Pixel 2 dit jaar op dezelfde datum.

Er gaan al enkele weken geruchten over de 5T, die er heel anders zou uitzien dan de OnePlus 5 die deze zomer verscheen. Zo zou hij een 18:9-scherm krijgen met een diagonaal van 6" en een resolutie van 2160x1080 pixels. Dat 6"-formaat met langere beeldverhouding zou het scherm even breed maken als het 5,5"-paneel met 16:9-verhouding in de OnePlus 5. De vingerafdrukscanner zou naar de achterkant gaan, omdat er niet genoeg ruimte is op de voorkant door de kleinere bezels.

Vorig jaar bracht OnePlus in november de 3T uit, een variant van de OnePlus 3 met hetzelfde ontwerp. Daarbij kregen de soc, accu en frontcamera een upgrade, terwijl voor de rest alleen de behuizing een iets andere kleurtint kreeg.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

27-10-2017 • 08:53

66 Linkedin Google+

Submitter: contrast

Reacties (66)

Wijzig sortering
Voor degene die het gemist hebben: hier het topic wat ik onderhou waarin de meest recente geruchten en nieuwtjes worden gepost: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten

Tevens is er een nieuwe render verschenen van de achterkant: https://tweakimg.net/g/fo...FIkKlCG7NHRZut%2Ffull.png

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 27 oktober 2017 09:15]

Vingerafdruk scanner op de achterkant is echt een doodzonde imo. Iedere keer je telefoon op moeten pakken zou ik gek van worden. Een van de redenen dat ik een OP3 heb gekocht was juist omdat de scanner aan de voorkant zit. Snap niet dat er niet meer fabrikanten zijn die de scanner in de zijkant inbouwen zoals Sony dat doet.

Maargoed met wat mazzel heeft de volgende generatie de scanner in het scherm geÔntegreerd.

En nee ik ga niet de hele dag met mn hoofd boven een telefoon hangen om te unlocken. Hopelijk blijft die marteling voorbehouden aan Apple gebruikers.
Personenlijk vind ik prima, als ik mijn telefoon uit mijn broekzak hal, kan ik het direct unlocken.

Daarnaast het is veel natuurlijker positie van je wijs vinger (m.u.v. Samsung en de camera gemonteerd scanner) dan je duim helemaal naar beneden trekken.
Dat is nog bij de 'oude' Samsung-toestellen waarbij je je duim of wijsvinger eroverheen moet halen. Bij de OnePlus 2, 3, 3T en 5 kun je hem er gewoon opleggen en daarbij is het toestel binnen 0,2 seconden ontgrendeld (OnePlus 5).

Bovendien ken ik helemaal niemand die z'n wijsvinger gebruikt. Als ik m'n OnePlus 3 vast heb, hoef ik eigenlijk alleen maar m'n duim naar beneden te doen en ik zit op de vingerafdrukscanner.
Ik gebruik juist vaak mijn wijsvinger. Als ik aan het werk ben dan ligt mijn OnePlus 3 vaak rechts van de muis. Als ik dan even snel wil checken op mijn telefoon kan ik sneller met mijn wijsvinger dan met mijn duim. Als je het toestel beet hebt dan is de duim weer makkelijker.
Op die manier is het inderdaad makkelijker om je wijsvinger te gebruiken, want het ziet er nogal debiel uit om je hele hand te buigen als je je toestel wilt ontgrendelen met je duim terwijl je toestel op je bureau ligt :p. Dan is inderdaad de wijsvinger makkelijker.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 27 oktober 2017 09:55]

Is het niet zo dat je met 2 vingers kan laten scannen? (heb geen smartphone met vingerscan)
Je kan zelfs alle 10 vingers inscannen om te gebruiken. Ik heb zelf m'n beide wijsvingers en m'n duimen geconfigureerd voor unlocken. Dat zijn volgens mij ook de meest gangbare vingers die je gebruikt om je toestel te unlocken. Mits je de scanner aan de voorkant (in home knop) hebt in ieder geval. Zelf zal ik denk ik m'n wijsvinger en middelvinger inscannen om te gebruiken als je de scanner aan de achterzijde hebt. Maar het is natuurlijk ook weer persoonlijke voorkeur.
Totaal offtopic, maar je kunt ook je egeltje gebruiken om de telefoon te unlocken :D
https://www.youtube.com/watch?v=HQ7Y5aL2GmI
Nouja, ik dacht ik reageer er ff op zodat hij het nu wel weet, of er wat meer van weet. Misschien had ik erbij moeten vermelden dat ik een oneplus 3 heb. Zodat het nog een beetje ontopic is?
Bedoelde dat die van mij offtopic was. Excuses voor de verwarring :(
Toch als je de telefoon normaal vast houdt, valt (in mijn geval) de duim op 1/3 van het scherm, ik moet dus of duim yoga doen om de scanner te raken of moet ik mijn telefoon van beneden halen.

Ik heb al non-samsung mobieltjes met een goede front facing scanner maar ik vind het niks, heb ik liever in de achterkant.
hij bedoelt waarschijnlijk dat je je duim helemaal naar beneden moet doen om de scanner te gebruiken
En wat als je telefoon niet in je broekzak zit? Ik heb mijn telefoon meestal naast mij liggen op een bureau en dan moet ik hem dus iedere keer oppakken als de scanner op de achterkant zit.
Meestal zit je toch aan dezelfde bureau, en dan stel je die omgeving in als een vertrouwde plaats.
Dan moet je alsnog je telefoon steeds overal mee naartoe slepen want anders loop je nog steeds het risico dat collega's of kinderen je telefoon grijpen als je even ergens anders naartoe loopt of bv naar de wc gaat.
Dit is praat van een vrijgezel die altijd alleen is/zit/werkt. Op het moment dat je mensen om je heen hebt, kan je niets meer als vertrouwde plaats opgeven, want je laat je telefoon slingeren. Zeker mensen die zich storen aan de vingerscanner aan de achterkant; want die hebben hem namelijk bijna altijd ergens liggen.

Juist omdat je je telefoon laat slingeren lijkt mij de scanner aan de achterkant ideaal, want dat traint je om hem in je zak te houden.

[Reactie gewijzigd door ABD op 27 oktober 2017 13:11]

Verschillende manieren van gebruik, ik leg mijn telefoon nooit op tafels of bureau, en als ik het doe, dan is met het scherm naar beneden.
Ik weet niet hoe het met deze telefoon zit, maar op mijn LG kan ik ook twee keer kort op het scherm tikken om 'm te (un)locken.
Ik ben na 5 jaar iPhone overgegaan naar Samsung S8. Dus ik moest me ook aanpassen qua locatie vingerafdruk sensor. Ik moet zeggen: het valt me niet tegen. In de praktijk scheelt het nauwelijks. En als ik eens wil unlocken als het toestel op tafel ligt, dan doe ik dat met een gesture. Gaat quasi net zo snel.
Grappig, ik heb hele grote handen maar ik vind de locatie waar Samsung dat ding heeft geplaatst eigenlijk weer net niet handig. In ieder geval in het geval van de plus size.
Oh, maar ik heb een gewone S8. Ik heb ook vrij grote handen en heb geen probleem. Kan me wel voorstellen dat dat met de S8+ een andere zaak is.
Ik snap het wel als je een beetje mee moet met die bezels ergens naartoe moet met die scanner. En als hij dan niet op de voorkant zit heb ik hem persoonlijk ook liever op de achterkant.
Wat is een AmazonExclusive? Dat wordt niet in het artikel vermeld. Ik vermoed dat de eerste release exclusief via Amazon gebeurt? Ik wist niet dat OnePlus via verkopers werkte. Toen ik m'n OnePlus One kocht (gebruik deze nog steeds!) ging dat rechtstreeks via OnePlus voor zover ik weet.

Ik vermoed dat deze weer een vijftigtal euro duurder zal zijn dan de OnePlus 5, zoals ook het verschil tussen 3 en 3T was. Ben benieuwd naar de reviews. Misschien wordt dit de opvolger voor m'n OnePlus One?

[Reactie gewijzigd door BramVroy op 27 oktober 2017 09:01]

OnePlus toestellen kun je ook via AliExpress, Banggood en Gearbest kopen bijvoorbeeld.

Je zou zelfs een OnePlus-toestel kunnen aanschaffen in combinatie met een abonnement:

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 27 oktober 2017 09:51]

Is er een reden waarom je via Ali, Banggood en Gearbest zou kopen ipv rechtstreeks bij Oneplus zelf? Bij Oneplus betaal je toch geen import, heb je geen issues met garanties,...?
Zoals @rens-br al zei: de prijs. Er was laatst zelfs een actie waarbij je voor 329 euro de OnePlus 5 kon kopen: https://gathering.tweaker...message/52936409#52936409

Qua garantie valt de garantie inderdaad niet onder die van OnePlus. Garantie van 2 jaar krijg je alleen als je hebt bestelt via oneplus.net: https://oneplus.net/nl/support/faq#85000005+GD00000043

Er is inderdaad kans dat je importkosten moet betalen, al is dat niet bij iedereen gebeurd.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 27 oktober 2017 10:22]

Garantie valt gewoon onder die van OnePlus
Bron? Zover ik weet kun je geen aanspraak maken op officiŽle OnePlus support?
Als het goed is kan je het toestel naar de derde partij sturen en sturen zij hem vervolgens op naar OnePlus. Wellicht dat je hier kunt vragen hoe het zit: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie

Dan valt het niet direct onder de garantie van OnePlus, maar zij zijn wel degene die het toestel repareren.

https://gathering.tweaker...message/52501925#52501925

Ik zal m'n reactie even aanpassen om verwarring te voorkomen.

Heb het even opgezocht, en de garantie valt inderdaad niet onder die van OnePlus: https://oneplus.net/nl/support/faq#85000005+GD00000043

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 27 oktober 2017 10:22]

En een hele hoop gedoe als je garantie wil claimen krijg je er gratis bij.
De importkosten moet je altijd betalen, al moet je daar in bepaalde gevallen zelf voor zorgen, namelijk wanneer je een verzendoptie kiest waarbij het pakje per pallet van China naar een land binnen de EU gaat en vanuit de EU met een vervoerder meegaat; bijvoorbeeld Priority Direct mail). In dat geval dien je zelf te zorgen voor de BTW en eventuele invoerrechten afdrage, want de vervoerder(DHL, DPD, UPS etc) weet niet dat het pakje van buiten de EU komt. Dit scheelt weer zo'n 15-20 euro aan afhandelingskosten.
De grootste reden is de prijs. Bij Bangood en Aliexpress is het toestel vaak in de aanbieding en al te krijgen voor zo'n 380 euro.
Dat geldt alleen voor India. In de Benelux kan dat niet, want hier verkoopt Amazon geen smartphones :)
Via Amazon.de kan het alsnog volgens mij, net zoals dat je alle andere producten via Amazon.de kan kopen.
Fire TV of Fire TV stick lukt anders nog steeds niet via Amazon.de dus het is niet zo dat je daar wel alles kunt kopen.
Heb hier inderdaad een oude Lumia liggen die bij Amazon.de vandaan komt.
Arnoud bedoelt dat Amazon zelf dat niet doet. Je kan op Amazon ook producten kopen van andere partijen.
Ben benieuwd! Blijven altijd erg interessante toestellen.

Misschien een beetje offtopic, maar waarom kiest Tweakers ervoor om dit soort geruchten als nieuws te plaatsen op de website in plaats van gewoon de officiŽle uitnodiging van OnePlus af te wachten? Iedereen kan zo'n afbeelding fabriceren. Dit is net zoals die YouTube fanboy clickbait videos met geruchten.

Dit past volgens mij niet echt bij de professionele journalistiek die ik van een website als Tweakers verwacht. Mogelijk moeten rectificeren is beter dan van afwachten tot de feiten bevestigd zijn, blijkbaar.
Omdat deze insider informatie van betrouwbare bronnen afkomen. Laten we Evan Blass als voorbeeld nemen. Hij heeft het vrijwel altijd bij het rechte eind.

Bovendien worden er ook geruchten over de nieuwe iPhones besproken.
In mijn optiek is de enige betrouwbare bron in dit geval OnePlus. Ik ken niet alle insiders van OnePlus, maar ik vind zo'n afbeelding gewoon niet heel erg professioneel overkomen, wat de bron ook is.

En jouw tweede argument bevestigd alleen maar mijn punt. Dat gebeurt inderdaad ook veel bij Apple en bij Google producten. Tweakers gaat meer en meer mee in deze geruchtenmolen, alles voor de hype, alles voor de kliks. Het is geen NU.nl oid, Tweakers heeft ook veel betalende abonnees. Dan vindt ik dat je dit soort geruchten links moet laten liggen en moet gaan voor kwaliteit en harde feiten.
Dan heb je toch mis, want keer op keer blijkt dat de geruchten van onder andere vorig jaar en dit jaar (over de OnePlus 3, 3T en 5) vrijwel altijd klopte. Verder is het ook gewoon leuk om discussies te houden over dit soort geruchten. Met name omdat je elkaar essentiŽle informatie kan geven, zoals hier bijvoorbeeld: AnonymousWP in 'nieuws: EvLeaks: OnePlus presenteert eind november 5T-smartph.... Het is misschien niet professioneel, maar als er geruchten worden gepost, zijn deze goed onderbouwd en is hier onderzoek naar gedaan door de redactie of de bron vertrouwelijk is.

Mwah, ik geloof niet zo in dat clickbait gedoe. Waar hebben we het Łberhaupt over? Ik lig er niet wakker van wat Tweakers wilt doen, of ze nou clicks willen genereren of niet.

Die betalende abonnees doen dit om hun steentje bij te dragen en om die extraatjes te krijgen.
offtopic/ een gerucht hoeft nooit gerectificeerd te worden ;) Want het is een gerucht ;)
Ook als je iets als feit preseteerd, maar een duidelijke verwijzing maakt naar een andere artikel waar dit geclaimed wordt hoef je ook niet te excuseren.

Los daarvan, speculeren hoort erbij. Net zoals een vakantie boeken; laten we in de zomer vakantie plannen want dan is het 'waarschijnlijk of hopelijk' lekker weer.

Veel mensen baseren ook hun aankopen daarop: De iPhone X is binnenkort leverbaar, maar aanbod is eerste weken laag wegens productie perikelen. Maar vraag is hoog, dus de kans dat ik deze snel krijg is laag. Ik ga toch een pre-order plaatsen zodat ik hopelijk deze als een van de eerste krijg.
Dit kan dus dus 2 november zijn, maar ook 2 maanden.
Ook de aandelen beurzen of de bitcoin handel; het is allemaal speculeren. Een nieuw bedrijf starten is ook speculeren. Kinderen opvoeden en naar de duurste school sturen is speculeren. Garantie heb je nergens als je goed bekijkt ;)

Ontopic: Lijkt beetje op de LG en is waarschijnlijk een kopie van de Vivo V7 Plus. Uiterlijk is dus eigenlijk geen geheim meer ;)
https://www.forbes.com/si...esnt-matter/#22063028462a
Waarom kies jij ervoor om geruchten te lezen? Niemand verplicht je.

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 27 oktober 2017 12:01]

Amazon Exclusive,

Intressante partner keuze wat in mijn ogen wel slimme keuze lijkt voor distributie (en waarschijnlijk meer)
Waarschijnlijk geld dit voor Amazon in India. Hiermee had oneplus eerder ook al een deal.
Hopelijk is bij de 5T het scherm niet op z'n kop gemonteerd ;)
Vinger afdruk sensor op de achterkant, ugh. Ik kan er gewoon niet aan wennen. Ik heb nu een OnePlus3T en dat is een fantastisch toestel. Hou lekker die bezel aan de onderkant, het stoort totaal niet.
Mooi dat ze eindelijk een toestel met 18:9 uitbrengen,, eindelijk!!
Maar die fingerprint aan de achterkant kan ik echt niet aan wenne..
Jaaren geleden hadden cheapo chinese toestellen dit al, blijf me daarmee associeren ofso.
Wel jammer dat ik 'pas' (bij de release) de OP5 heb gekocht, het enige minpunt dat ik ervaar is de resolutie.
Ze gebruiken die Tweakers (T) logo.