Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Duitse site zet per abuis foto's van OnePlus 5T online

Door , 170 reacties

De Duitse versie van ZDnet heeft foto's laten zien van de OnePlus 5T die volgende week wordt onthuld. Inmiddels zijn de foto's weer offline gehaald, maar is nu wel alle informatie over de smartphone bekend. In de afgelopen weken kwamen al vele geruchten over het toestel naar buiten.

ZDnet zette een eerste indruk van de OnePlus 5T online nadat het een reviewexemplaar had ontvangen. Die had echter nog niet online gezet mogen worden, en op verzoek van de Chinese fabrikant is het artikel inmiddels weer offline gehaald. Android Police slaagde er echter in om de foto's van het toestel en van de specificaties te achterhalen voordat deze werden verwijderd.

De foto's van ZDnet bevestigen dat de OnePlus 5T een Snapdragon 835-soc krijgt met 6GB of 8GB ram, afhankelijk van de versie. Er is een dualcamera op de achterkant van 16 megapixels en de accu heeft een capaciteit van 3300mAh. De smartphone draait op OxygenOS, dat gebaseerd is op Android 7.1.1 en dus niet de nieuwere 8.0-versie. Het scherm heeft een diagonaal van 6" met een resolutie van 2160x1080 pixels, en dat betekent een 18:9-verhouding.

Door de onthulling lijkt het erop dat er nog maar weinig te onthullen is over de OnePlus 5T. Zowel de vormgeving van het toestel met de relatief dunne bezels, als de gebruikte hardware zijn nu bekend. Overigens kwam er ook al de nodige informatie naar buiten in de geruchtenstroom van de afgelopen weken. OnePlus heeft zelf al bekendgemaakt dat het de 5T-smartphone op 21 november uitbrengt. De officiële onthulling volgt op 16 november, tijdens een evenement in New York.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

11-11-2017 • 10:05

170 Linkedin Google+

Reacties (170)

Wijzig sortering
Misschien nog wel interessant om te noemen dat je uit de gelekte specs ook kunt opmaken dat het een dual sim toestel wordt en dat er een 3,5mm audio-aansluiting is.

Edit: 3,5mm audio was al bekend...

[Reactie gewijzigd door arnovos op 11 november 2017 15:50]

Zie dat er een Amoled scherm gebruikt gaat worden, zijn dit hetzelfde schermen die ook in de s8 gebruikt worden?
Volgens mij houd Samsung zijn eigen schermen volledig voor zichzelf. Edit: daarmee bedoel ik dus dat de S8 schermen niet naar derden gaan.

Wel maakt LG dit formaat display maar dan met een hogere resolutie, onder andere voor de Pixel. Ik vermoed dat deze schermen ook bij LG weg komen.

Samsung fabriceert tot zover geen 6" 18:9 OLEDs met 1080p resolutie.

[Reactie gewijzigd door Richh op 11 november 2017 11:15]

Nee, ze gaan nog steeds bij Samsung blijven. Als je de marketing techniek van OnePlus een beetje kent, kun je in deze tweet lezen dat het een verwijzing is naar hun 5T. Hun subtle marketing is best briljant.
OLED helps us build thinner devices and better display experiences. Samsung's display technology is currently the best for Optic AMOLED.
Bron: Pete Lau (founder & CEO)

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 11 november 2017 12:54]

Apart verwoord, zijn er ook niet optische ledjes?
De OnePlus 5 gebruikt ook al de 'Optic AMOLED' schermen. Geen idee wat deze schermen anders maken dan de reguliere AMOLED schermen, maar dat is hoe OnePlus haar schermen in ieder geval beschrijft. :)

Edit: Optic AMOLED is niks anders dan een fancy naam voor (super) AMOLED.

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 11 november 2017 16:30]

Oké, dat is een goeie hint :) point taken. We wachten af!
Samsung produceert zeer zeker wel schermen voor derden. Een bekende hiervan is bijv Apple. Custom made.
Ja, dat lukt Apple omdat ze een behoorlijke afzetmarkt hebben. Oneplus heeft dat niet. Tot dusver heeft Oneplus standaardformaat panelen gekocht.
ik weet dat bijv Xiaomi ook panelen van samsung gebruikt :) Dus echt gek zou het niet zien. Sterker nog ; als een bedrijf een telefoon uitbrengt met een oled paneel, is de keuze zeer beperkt. Dan moet je aankoppen bij LG of bij Samsung. Veel keuze is er niet. Je kunt er dus van uit gaan dat als een bedrijf een telefoon uitbrengt met een oled paneel, dat deze zeer waarschijnlijk afkomstig is uit een samsung/ LG fabriek.

[Reactie gewijzigd door Wouter Lucassen op 11 november 2017 14:49]

iPhone X zit Samsung scherm in en Oneplus gebruikt ook gewoon Samsung schermen. Wat bedoel je precies?
Dat zijn schermen die specifiek voor de iPhone zijn gemaakt omdat Apple een van de grootste afnemers is die er bestaat. Dat zijn zoals je waarschijnlijk zelf wel kan zien ook displays die niet gebogen zijn, met een andere resolutie en een andere vorm. Echt. Totaal anders.

Wat ik bedoel is dat dit niet hetzelfde scherm kan zijn als in een S8. Naast dat het fysiek anders is levert Samsung zijn eigen schermen niet aan derden. Apple is volgens mij de enige derde partij die dit jaar bij Samsung winkelt.
Het zijn andere schermen, ja dat klopt. Die van iPhone doet niet onder voor die van de Note 8 en de S8 (behalve gebogen scherm) dus ik begrijp nog steeds je punt niet helemaal. Maar je bedoelt met 'eigen' dus letterlijk de schermen uit hun zelf gemaakte producten? Maar waarom het vermoeden dat LG de schermen voor de 5T heeft geleverd terwijl OnePlus al een tijd zaken doet met Samsung? Kan best hoor, maar ik ben dan even benieuwd waarom je dat denkt. Het zou voor mij een red flag zijn namelijk.
Is dat zo? De maximale helderheid van de iPhone X ligt veel, veel lager dan die van de Note 8.

Anyhow. Als je nou eventjes het eerste berichtje leest en daarna die van mij, dan begrijp je de context: de vraag was of dit letterlijk een S8 scherm is, dat is het overduidelijk niet.

Verder, vanuit de andere kant bekeken: Samsung heeft ook maar een beperkte productiecapaciteit. Het levert nu schermen voor waarschijnlijk de 3 best verkochte smartphones ter wereld: de S8, S8+ en iPhone X.

Het maakt nog geen enkele 6" 1080p brede OLED voor andere derde partijen of voor zichzelf. Dat gaat Samsung echt niet opeens speciaal voor Oneplus leveren.
Gezien de andere reacties op je statement blijk je zelf niet echt duidelijk te zijn geweest, nu draai je het een beetje om. Qua kleur calibratie schijnt de iPhone X wel beter te zijn af fabriek, en helderheid vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk zolang ik het maar kan lezen in direct zonlicht.
Maar ok, ik begrijp nu wat je bedoelt, nee er zit niet letterlijk het scherm van de S8 in de OnePlus 5T... en voor wat betreft je statement dat Samsung niet een 6" scherm zou willen leveren: zeker ook verkeerd begrepen door mij, maar waarom nou weer "speciaal voor OnePlus"? Samsung verdient daar haar geld mee, dus waarom niet?
Qua kleur calibratie zitten we op een punt dat het een kwestie van smaak is, schermen voldoen aan standaarden. Helderheid heeft een directe relatie met afleesbaarheid.

Oneplus is een zeer kleine speler, daar ga je geen productielijn voor opzetten. Dat wil pas als er heel veel afnemers van het product zijn. De Samsung fabrieken hebben het al druk genoeg met de 'legacy' panelen die ze aan derden leveren, en de S8/S8+/iPhoneX.
Helderheid is volgens displaymate trouwens ook hoger in de X. Maar kan zijn dat die bron niet zuiver is, welke bron heb Jij? Kleurcalibratie is goed of niet goed en dat je bepaalde niet zuivere calibraties mooi kan vinden is weer een ander verhaal. Net zoals ik helderheid niet zo belangrijk vind maar dat maakt de cijfers niet minder waar. Anyway, ik ben het gewoon niet met je eens dat de kans groter is dat LG de schermen gaat leveren. Let's agree to disagree. En ik hoop op een Samsung scherm.
Dsplaymate is vrijwel de enige die speciale hardware gebruikt om schermen te meten. Dus vertrouwen me Displaymate is zo zuiver als maar kan.
DisplayMate maakt onderscheid tussen 'full screen brightness' en 'local brightness'.
Ja, met een 100% volledig wit display staat Apple een hogere helderheid toe, ongeveer 5-10%.
In day to day use is een piekhelderheid, bijvoorbeeld als de helft van je scherm zwart is en de andere helft wit, veel relevanter. Een Note 8 kan dan de 1200 nits aan tikken, wat 25% feller is dan een iPhone X.
Dat maakt mijn punt niet minder waar. Ik beweer nergens het tegenovergestelde van wat jij beweert. Ik zeg alleen dat displayMate een betrouwbare bron is.
Is ook zeker geen persoonlijke aanval :)
DisplayMate maakt onderscheid tussen 'full screen brightness' en 'local brightness'.
Ja, met een 100% volledig wit display staat Apple een hogere helderheid toe, ongeveer 5-10%.
In day to day use is een piekhelderheid, bijvoorbeeld als de helft van je scherm zwart is en de andere helft wit, veel relevanter. Een Note 8 kan dan de 1200 nits aan tikken, wat 25% feller is dan een iPhone X.
Een letterlijk citaat van DisplayMate:
The iPhone X has a record high Full Screen Brightness for OLED Smartphones of 634 nits, which improves screen visibility in high Ambient Light. The Samsung Galaxy Note8 can produce up to 1,240 nits
Zie ook de review van Tweakers reviews: Apple iPhone X - Tussen vernieuwing en verfijning

Maar let's agree to disagree inderdaad, wellicht weet je meer over het productportfolio van Samsung Display dan ik. We zien het vast terug in reviews over een paar weken.
Het is een wonder haha :P

Ik ben benieuwd of het hetzelfde scherm is als wat we in de Galaxy A5/A7 2018 gaan vinden.
De helderheid van het de iphone X is hoger met een helemaal wit scherm maar lager als maar een klein deel van het scherm helder moet zijn.
En de Samsung J series die ook OLED hebben. Dat zijn beste aantallen... en de A series...
Is dat zo? ;) DisplayMate (die zichzelf gekozen hebben tot Industry standard in het testen van schermen) is het niet helemaal met je eens

“According to Dr. Soneira at DisplayMate, areas where the iPhone X match or set new smartphone display records include:

Highest full screen brightness for OLED smartphones (634 nits)
Highest full screen contrast rating in ambient light (141)
Lowest screen reflectance (4.5 percent)
Smallest brightness variation with viewing angle (22 percent)”

Dit zijn de waarde die ik in ieder geval belangrijk vind omdat ze iets aangeven over de leesbaarheid in zonlicht/fel licht.

Ja het klopt dat de note 8 meer dan 1200 nits kan produceren, maar dat is alleen maar voor een (heel) klein deel van het scherm. Voor full screen Brightness zit de note op 560 nits, dan doet het scherm toch niet echt onder voor de note 8? En vice versa...

Bovendien is helderheid niet het enige wat er toe doet in een scherm, en hebben zowel de iPhone x als note 8 hoge scores bij displaymate ;)

[Reactie gewijzigd door Captain Jorg op 11 november 2017 13:02]

Jouw punt was dat dit was met een volledig wit scherm en daarom er minder toe doet.
Mijn punt was dat andersom ook het geval is en dat met de maximale helderheidstest het scherm bijna helemaal op zwart gaat. Echter als ik nu, met browsen, pixels ga tellen zijn er toch aanzienlijk meer witte dan zwarte pixels.
Ook reageer je niet op de andere parameters behalve Brightness ;) dus vind je redirect beetje onnodig..

Had wel even moeten refreshen voor ik poste want toen was het hele stuk over displaymate er nog niet :9 sloom WiFi..
En de pixel 2 dan? Scherm komt toch echt van samsung. En de 1+ 3t en 5 hebben exact hetzelfde scherm, maar dan omgekeerd in de 5. Gemaakt door Samsung. Als je ziet dat een telefoon een OLED scherm heeft, dan mag je er eigenlijk van uit gaan dat het door Samsung wordt gefabriceerd. Behalve bij de LG v30 en pixel 2 xl.
Samsung maakt helemaal geen 6" 1080-brede 18:9 schermen. Voor niemand, in geen enkel toestel. Het biedt het gewoon niet aan.

Samsung maakt wel 5,5" 1080p panelen voor zijn eigen A7 bijvoorbeeld, die kan het goed doorverkopen aan bijvoorbeeld OnePlus. Of Googles Pixel.
Als er een fabrikant aanklopt bij Samsung en zegt dat ze een X aantal amoled schermen willen met X verhouding en X resolutie dan maken ze die gewoon. Als er maar betaald word. Kijk maar naar de iPhone X.
Wat jij nu zegt is begrijpelijk omdat je verwacht dat OnePlus de schermen gebruikt die al beschikbaar zijn omdat dat voordeliger is. Echter heb je met 1 ding geen rekening gehouden en dat is de 18:9 (2:1) verschuiving. Ik denk namelijk dat deze schermen wel degelijk beschikbaar zijn in het assortiment. Deze trent is namelijk al even ingezet en Samsung is daar als amoled fabrikant al lang op ingesprongen door deze variant aan te kunnen bieden. In principe is het namelijk gewoon een scherm wat ze al hadden van 1920*1080 echter is deze wat langer gelaten. Om precies te zijn 240 pixels. Dat is verder geen bijzonder productie proces en dus prima mogelijk.
Het verschil tussen de iPhone X en een Oneplus 5T is de afzetmarkt. Bij een iPhone, waar gegarandeerd miljoenen over de toonbank gaan weet je zeker dat de afzetmarkt groot genoeg is.

Maar we zullen zien wat het gaat worden.
Maar ook Oneplus kan een afnamegarantie geven. Contractueel. Dan zit Oneplus met het risico als ze teveel bestellen en zal het Samsung verder niets schelen. Als ze minder bestellen dan gepland betaalt Oneplus een boete.

De aantallen die Oneplus bestelt zijn allicht lager dan wat Apple bestelt, maar dat wordt gewoon in de prijs verwerkt die Oneplus aan Samsung betaalt.

Waarmee ik me niet wil mengen in de discussie of de Oneplus 5t wel of niet een Samsung scherm heeft.
Ik denk dat productiecapaciteit bepalend is voor welke orders Samsung aanneemt.

[Reactie gewijzigd door bilgy_no1 op 11 november 2017 16:27]

Pixel 2 schermen komen van LG.
Nee. Van samsung. De pixel xl 2 heeft een lg scherm.
Levert Samsung zijn eigen schermen niet aan derden? Dat is toch raar, want bij mijn weten levert Samsung enorm veel panelen aan derden,

Of doel je met "eigen schermen" op het feit dat Samsung de nieuwste schermen altijd nodig heeft voor haar eigen smartphones en dat derden dus generatie X-1 schermen krijgen?
Ja natuurlijk. Als iedereen nou even de reacties op volgorde leest zodat men de context begrijpt, zal er een stuk meer duidelijk worden.
Of je schrijft gewoon wat je bedoelt, dan hoeven mensen niet te raden. Eigen schermen zou nog kunnen doelen op de techniek die ze sinds de S1 gebruiken. Dat zijn ook eigen schermen.

Dat anderen dan maar moeten gissen dat jij bedoelt dat ze hun nieuwste generatie schermen voor zichzelf houden, tja, dat kun je alleen jezelf kwalijk nemen imho.
@Replay256 zegt 'zijn dit S8 schermen' en ik zeg 'nee want de specs zijn anders en Samsung verkoopt zijn S8 schermen niet aan anderen'. Sowieso levert Samsung dit jaar inderdaad geen enkel 2017 paneel aan derden.

Het is toch sowieso overduidelijk dat Samsung aan niemand 6" OLEDs verkoopt van 1080 pixels breed? Dat heeft Samsung gewoon niet in zijn assortiment zitten.
Nee mijn Honor Note 8 heeft ook een super amoled scherm van Samsung.
Samsung is de enige die op grote schaal OLED panelen maakt en verkoopt aan derden.

Huawei gebruikt Samsung panelen. OnePlus gebruikt al Samsung panelen dus waarom nu dan niet ?
Omdat Samsung Display niet een dergelijk display aanbied. LG doet dat wel.
Nee, want het is een ander formaat (6" ipv 5,8") en andere resolutie (2160x1080 ipv 2960x1440).

Ik ben wel benieuwd of je dat verschil in resolutie gaat zien, ook omdat amoled meestal een pentile subpixel indeling heeft waardoor je effectief een wat hogere resolutie nodig hebt om er geen last van te hebben. Het ziet er voor mij wel apart uit, zo'n lagere resolutie met voor de rest echt highend specs. Iemand enig idee in welke prijsklasse we moeten denken voor dit toestel?

edit: Hmm rond de 500 dollar... Als we dat rechtstreeks naar euro's mogen omzetten, dan is hij dus niet zo gek veel goedkoper dan waar de Galaxy S8 al voor te vinden is. Persoonlijk vind ik dat toch een beetje klein prijsverschil en zou ik liever met een speler als Samsung met lokale support in zee gaan.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 11 november 2017 10:25]

Mijn ervaring is dat de support van Samsung regelmatig ver te zoeken is...
Ik doelde meer op dat ik dacht dat je voor support met China in de weer moest (in de praktijk dus eigenlijk geen garantie tenzij je heel hard kunt zeuren), maar ik zie dat OnePlus al veel verder is dan ik dacht. Ik zie gewoon een Nederlandse site waar je kunt bestellen en met een 15 dagen gratis return policy. Helaas staat er niet specifiek hoe de garantie afwikkeling werkt buiten dat je twee jaar garantie hebt, maar het lijkt er dan op dat dat ook gewoon goed lokaal geregeld is. In dat geval vervalt dat argument.
Oneplus wordt uit polen in Europa verzonden en krijgt twee jaar garantie. En wordt naar Polen ook opgestuurd voor garantie was mijn ervaring. Dus naar China?

Daarnaast is de Chinese variant vaak de gene zonder de meest belangrijke LTE banden
Er is geen hardwarematig verschil, enkel software.
Mijn ervaring met Samsung support is wel erg goed en is sowieso is eea makkelijker te regelen dan met een partij in het buitenland. Over support van Oneplus is daarentegen wel veel op te merken, vaak krijgen toestellen nog minder lang updates dan die van Samsung.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 11 november 2017 10:33]

We hebben het hier toch over smartphones. De support van Samsung is dan niet zoals die van Apple maar is toch twee jaar gegarandeerd. Oneplus daarentegen is zeer onbetrouwbaar gebleken in zijn support afgelopen jaren en weigert soms
pas uitgekomen smartphones nog te updaten.
Oneplus 3 heeft ondertussen al 2 grote updates gehad ;) Software support is sinds de OP3 erg goed.
En hoe zit het ook alweer met bijvoorbeeld de Oneplus X, de telefoon die nog geen twee jaar geleden uitkam en al geen update meer krijgt naar de laatste versie van Android?

En hoe zit het ook alweer met de Oneplus 2?

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 11 november 2017 12:28]

Lees mijn bericht eens goed ;)
En mijn 3T dan? Daar baal ik wel een beetje van.
Daar komt Android 8 ook nog gewoon voor uit :)
En daarna stopt het. Dat is nog geen jaar updates dus.. dat kan je niet 'erg goed' noemen.
De Oneplus 2 lieten ze anders vrij snel vallen. Na ongeveer een jaar geen updates meer.

Ja, eens in de paar maanden een veiligheidsupdate...die je eigenlijk elke maand hoort te krijgen.
Gewoon LineageOS installeren, en je krijgt een toestel zoals het hoort:
- stock Android
- snelle en stabiele werking
- wekelijks de laatste Android update

Wat wil je nog meer?
Ik heb de redmi note 4 voorzien van de LinguasOS 7.1 stable met OTA en moet zeggen ben erg blij met het toestel.

Het is jammer dat de developing MIUI team zo rete traag is met uitleveren
1 update is meer dan de Oneplus 2 heeft gezien, ondanks grootse beloftes :)

En naar welke fabrikant ben je overgestapt? Apple of Pixel, dat zijn de enige? En voor je TV? Het is overal hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door Richh op 11 november 2017 10:48]

Minder lang?
Juist langer als bij Samsung.
De Note 4 blijft ook steken op Marshmallow, hoewel die makkelijk Android 7 zou kunnen draaien.
Samsung vlaggenschip krijgt hooguit 1x een update naar een nieuwe Android versie daarna is het klaar.
Om een vergelijking te maken moet je er toch op z'n minst een OP toestel tegenover zetten? Oftewel onderbouwing voor je claim dat het juist langer is :)
Samsung heeft een iets andere resolutie, deze is 2160x1080 en de galaxy S8 heeft 2960x1440.
Nee dit is niet het Samsung S8 scherm, daarvan is bijvoorbeeld de resolutie hoger.
Nee want geen kromming.
Ik zit zelf te twijfelen tussen drie toestellen nu. Deze, maar ik ben bang voor support aangezien de 3T Oreo als laatste update krijgt. De Honor V10 maar ik hou niet van bloatware en al helemaal niet van opvallende skins. De Razer phone intrigeert me nog het meest maar de batterij en camera's zijn niet top. Altijd lastig een defecte smartphone te hebben op het einde van't jaar in plaats van in het begin aangezien de grootste tech refreshes altijd in het voorjaar zijn.

[Reactie gewijzigd door SolarGlider op 11 november 2017 11:32]

Als je niet bang bent voor een custom ROM, zou ik gewoon voor de 5T gaan. Ik heb de 5 en is echt een fantastische foon. Stock al geen bloatware e.d., maar verder ook gewoon een goed toestel.

Vergeet niet, updaten naar de nieuwste Android is one thing, maar je krijgt gewoon 3 jaar security updates, Los van een update naar een nieuwer OS. Dus voor "support" zou ik het niet laten.

Zeker als je niet bang bent voor een custom ROM, de custom support op OnePlus toestellen is insane. Een van de best supported custom ROM communities out there.
Je leest af en toe toch wel minder leuke verhalen over custom ROM's. Zoals apps die niet goed werken, bepaalde hardware dat in de phone raar begint te doen of spontane herstarts. Is dat nog steeds het geval?
Hangt natuurlijk erg af welke custom ROM je draait. Ik draai al enige tijd Dirty Unicorns op diverse toestellen en zij leveren toch erg stabiele ROM's. Daarbij had ik ook goeie ervaringen met Bliss en Paranoid. En het maakt ook uit welk toestel je hebt, de OnePlus is bv erg geliefd is in de ROM community.

Enige mindere ervaring die ik heb gehad, was toen ik nog SuperSU gebruikte en apps niet werkte die root en unlocked bootloader niet zo leuk vonden. Maar met Magisk zijn die problemen ook verholpen.
Interessante info. Ik wist dat OnePlus goede support kreeg vanuit de community maar ik heb zelf geen ervaring met custom roms. Als er verschillende 'aanbieders' zijn die stabiel zijn lijkt me de OnePlus idd de beste keuze op lange termijn. De OP3 van mijn vriendin is nog meer als vlot genoeg na twee jaar dus dat helpt wel bij het kiezen.
De OP3 is pas onthuld op 14 juni 2016, dus knap dat jouw vriendin 'm al 2 jaar heeft ;-)

OT: ligt het aan mij of is het scherm van de OP5T (in vergelijking met de Samsung ernaast) erg blauw en vlekkerig? Niet echt mooi, maar wellicht dat je er in de praktijk niets van merkt.
18 maanden, correct :). Ik denk dat het scherm van de S8 effectief ook beter is.

[Reactie gewijzigd door SolarGlider op 11 november 2017 15:54]

<autismemodus>Eigenlijk 16 maanden en 28 dagen, er van uitgaande dat ze de telefoon ook daadwerkelijk op 14 juni in ontvangst heeft genomen</autismemodus> O-)
Lol, correct is correct zeker. :D
Paranoid is echt top-kwaliteit. Had OnePlus Paranoid's medewerkers niet ingehuurd? Volgens mij werken er nog steeds mensen bij OnePlus die eerste aan Paranoid gewerkt hebben.

Alleen Nexus, Oppo en OnePlus-telefoons worden officieel ondersteund door AOSPA.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 11 november 2017 15:30]

Klopt inderdaad, al zijn er ook weer weg geloof ik want paranoid developers zijn weer begonnen aan de paranoid roms
LineageOS all the way. betrouwbaar, stipt, geen gedonder, geen schimmige unofficial-achterkamertjes-eenmansprojectjes-ROM's installeren (dus alleen toestellen kopen waar official lineage builds voor beschikbaar zijn - zoals ongetwijfeld ook deze) en je kunt werkelijk jaren en jaren met je toestel voort.
Genoeg van de 'populaire' veel met custom ROMs gebruikte toestellen die zes, zeven jaar later nog steeds ondersteund worden.
Android 7.1 van een betrouwbaar dev team op je Galaxy S2? Geen probleem. Als je zonder gezeik jaren met je toestel wil doen is hardware een tweede overweging, officiële lineage ondersteuning overweging nummer één IMO.
Is lineageOS ook beschikbaar voor oneplus 5?
LineageOS is ook voor de OnePlus 5 beschikbaar. Voor zover ik weet alleen nightlies (dus wat officieel nog onstabiel kan zijn), maar ze zijn er wel.
Nightlies op een redelijk standaard snapdragon platform hoef je je niet zo'n zorgen om te maken. Betekent vooral dat je nooit ver op de laatste beveiligingsupdates achter hoeft te lopen. Stabiel is het eigenlijk altijd wel :)
Interessant. Ik zal het in de gaten houden als de support stopt. Het zal wel een leercurve worden maar voor alles is er een eerste keer

[Reactie gewijzigd door SolarGlider op 11 november 2017 19:32]

Ik ga niet voor elke custom ROM spreken, maar over het algemeen zijn dit things of the past yes.
Ik gebruik LineageOS op de OP2. Probleemloos, snel, elke week een update.
Wat Rebel zegt, OnePlus en custom roms is een goed huwelijk. Mijn ervaringen met customs roms zijn ook goed, en dan praat ik over een niet populair toestel. Een grote community is erg fijn, lees gewoon even de ervaringen van anderen op verschillende fora zou ik zeggen!
Kan het beamen dat mis ik echt sinds ik een S8 heb.
Vergeet niet, updaten naar de nieuwste Android is one thing, maar je krijgt gewoon 3 jaar security updates, Los van een update naar een nieuwer OS. Dus voor "support" zou ik het niet laten.
Dat geldt helaas niet voor alle OnePlus telefoons. Zelf heb ik december 2015, kort na het uitkomen, de OnePlus X gekocht. En vrij snel volgde de update van Android 5.1 naar 6.0. Dat deze geen update naar Android 7 kreeg vanwege de incompatibiliteit met de Snapdragon 801 aan boord, daar kan ik nog inkomen. Maar dat men al per december 2016 staakte met het uitgeven van security updates of bugfixes voor dit toestel, schoot me toch danig in het verkeerde keelgat.

Maar ik moet wel toegeven, hun nagenoeg bloatware vrije Oxygen OS is een verademing t.o.v. vrijwel elke andere rom.
De Razer phone intrigeert me nog het meest maar de batterij en camera's zijn niet top.
Ehm, dit is juist ook goed op de Razer Phone. Waar heb je deze mening vandaan?

[Reactie gewijzigd door IGUANA_MIKE_ op 11 november 2017 20:18]

Voor mij is de belangrijkste reden om de Razer niet aan te schaffen dat hij zelfs niet spatwaterdicht is. Dat gekoppeld aan de in de reviews getoonde cameraresultaten met tegenvallende stroomprestaties en de hogere prijs als de OP5 die in essentie hetzelfde presteert. Pocket-lint, Expertreviews, tomsguide en een paar You-tube reviews zeggen quasi allemaal hetzelfde. Het zou natuurlijk kunnen dat Razer dat allemaal in orde brengt maar daar kunnen we niet zeker van zijn nu.
De "go-to" feature van de Razer phone is namelijk de 120Hz scherm, waardoor de GPU 2x zo hard moet werken om beelden te blijven renderen.
Fair enough, die reviews heb ik nog niet gelezen. Ik was daarom verbaasd om dat te lezen in je comment zonder verdere uitleg. Ben het inderdaad met je eens dat dit goede redenen zijn om de Razer Phone niet aan te schaffen als je voor hetzelfde bedrag die features wel hebt. En dan ook nog het feit dat iedereen verschilt en de ene feature belangrijker vindt dan het ander :)
Ik dacht dat de razer juist wel een flinke batterij had?
Jawel, maar volgens reviews gebruikt dat 120 Hz IGZO scherm zoveel energie dat de batterijprestaties maar karig zijn tov de concurrentie in die prijsklasse. Je kan de refreshrate wel verlagen maar dit is juist het leukste aan die smartphone.

[Reactie gewijzigd door SolarGlider op 11 november 2017 15:15]

Fair enough, maar daar staat dan wel de Qualcomm Quick Charge 4+ tegenover. En zelfs met de 'tegenvallende' batterij prestaties zal de Razer Phone gegarandeerd met average gebruik een dag meegaan, wat voor de meeste gebruikers meer dan genoeg is.
En als de gebruiker dan bijvoorbeeld ergens naartoe gaat waar geen oplaad mogelijkheden zijn, is het simpelweg een kwestie van tijdelijk de refreshrate verlagen totdat de telefoon weer opgeladen kan worden.

Ik vindt het dus onterecht hoe de OP het als een reden aanduid om niet de telefoon te kopen.
Een 18:9 verhouding. Vroeger moesten we breuken altijd versimpelen: 2:1 is dat dus ;)
Ze hebben dat gedaan omdat het dan makkelijker te vergelijken is met de 16:9 standaard. Het maakt het intuïtiever.
Dus net zoiets als iets 4K noemen terwijl het eigenlijk 2K is. Want voor de rest werd altijd 720p en 1080p (hoogte) gehandhaafd en nu ineens de breedte.
Dat is niet helemaal correct, 2K is de resolutie waarbij er 2048 pixels over de breedte zijn (en niet de hoogte zoals 720p/1080p), 4K is dus waarbij er ~4000 pixels over de breedte zijn.
Chefd zegt gewoon dat het niet logisch is om ineens de breedte te gebruiken ipv de hoogte. Dat is boerenbedrog zoals ze in Vlaanderen zeggen.

1920×1080 noemen we 1080p
2048×1080 noemen we 2K.

Het lijkt alsof de kwaliteit dubbel zo goed is, het verschil is echter niet zo groot tussen de 2.
Ja, terwijl 1440p beter is als 2K, wat de gemiddelde consument gaat zien als een downgrade, omdat het getal lager is. Nog leuker is het feit dat 4K niet eens exact het dubbele horizontale resolutie van 2K, maar juist het dubbelde verticale resolutie van 1080p(4K=2160p), het is dus echt een grote zooitje in de benamingen 8)7


Het probleem met deze benamingen uberhaupt is het feit dat xxxxp alleen werkt bij een 16:9 aspect ratio, en dat 2K niet eens 16:9 is, maar 4K dus weer wel.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 12 november 2017 15:29]

Ik bedoelde dat het vanuit de oog van veel consumenten niet zo logisch is. Dat als zij zouden weten dat 720p en 1080p de hoogtes zijn van schermen als zodien aangeduid (wat ik wel betwijfel bij de 'simpele' consument) dan zouden ze wellicht denken dat 4K de hoogte is. Daarnaast natuurlijk nog het feit dat het niet eens 4000 pixels zijn, maar goed dat is een ander verhaal ;)
Het zou jammer zijn als dit nieuwe toestel meer dan 500 gaat kosten. Samsung s8 is dan immers een stuk voordeliger. Deze kost nu 580 incl btw. Deze btw krijg is als ondernemer terug. Dus netto kost de Samsung s8 mij 479 euro. Over de Oneplus 5T wordt middels een vage constructie geen btw geheven. Conclusie voor mij: Samsungs 8s, goedkoper, mooier, betere camera, beter scherm en vrijwel gelijkwaardige hardware.
Over een Oneplus via de eigen shop zal Oneplus wel degelijk btw moeten afdragen lijkt me?
BTW wordt op voorhand (via de transporteur) betaald, maar je krijgt er als ontvanger geen BTW factuur bij, dus je kunt als ondernemer geen BTW terugvragen. Dat is idd een nadeel van Oneplus.
Ik heb nog steeds de OP2 (en mijn vrouw de OPO), maar dit ga ik zeker meewegen als onze phones aan vervanging toe zijn.
OnePlus doet het slim door de goederen te leveren aan de EU land met de laagste BTW, zelfs als ze direct via Nederland verkopen(wat mij niet helemaal legaal lijkt).
Wordt het pakketje dan niet opgemaakt en voorzien van een naheffing voor onbetaalde BTW!? Dat heb ik wel eens gehad namelijk (niet met een telefoon, maar toch).
Ik heb hiermee dus sterk het gevoel dat het enkel een nieuw model is om mee te gaan in de dunne bezels manie.
Zoals elke fabrikant?

De LG G6 had ook een SD821 aan boord, en voor de rest ook redelijk teleurstellende specs. Eigenlijk was het scherm daar ook de grote vooruitgang.

Ik ben vooral benieuwd naar wat Oneplus heeft getuned aan de camera set-up. Uit gelekte documenten blijkt dat ze de telephoto lens hebben geswitched naar een f1.7 lens, met een soort downsampling techniek. 4 subpixels combineren tot 1 om ruis te reduceren in het donker. Als ik zie wat een Oneplus 5 nu al bereikt in Pro Mode met lange sluitertijd, dan is ruis eigenlijk het enige wat ze nog echt tegenhoud. Als ze dat hiermee kunnen verminderen, dan zou dat echt top zijn.
De bezels lijken totaal niet op de renders. Maar wel een nette prijs.
https://cdn3.androidworld...17/10/24/gsmarena_004.jpg
Waar heb jij de prijs gezien? Ik kan hem zo niet vinden, of lees ik er nu echt overheen?
Bij de 6de foto worden 3 telefoons langs elkaar gelegd. Welk model is die in het midden?