Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Ubisoft brengt Assassin's Creed Origins uit op 27 oktober'

Door , 133 reacties Linkedin Google+

Ubisoft zou van plan zijn om de nieuwe telg in de Assassin's Creed-serie uit te brengen op 27 oktober. De releasedatum werd verklapt in een gametijdschrift, maar de officiŽle aankondiging wordt volgende week op de E3-beurs verwacht.

De datum van 27 oktober staat genoemd in het blad Game Informer, dat ook een serie foto's van de game heeft opgenomen. Afbeeldingen van het tijdschrift met daarin de informatie over de nieuwe game zijn door lezers online gezet. Het was al bekend dat Ubisoft nog dit jaar met Assassin's Creed Origins zou komen, maar de uitgever heeft nog geen precieze datum bekendgemaakt.

Tevens bevestigen de foto's van Game Informer dat Assassin's Creed Origins dat de game zich afspeelt in Egypte, iets dat eerder in geruchten al werd genoemd. Waarschijnlijk gaat het om de tijd van Cleopatra. Tevens zouden er meerdere speelbare personages zijn, zou er een nieuw vechtsysteem zijn ontworpen en een dag-en-nachtcyclus zijn ingebouwd.

Ubisoft kondigt Assassin's Creed Origins waarschijnlijk op maandag aan, op de vooravond van de E3-beurs. Het bedrijf geeft dan een persconferentie.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (133)

Reactiefilter:-11330130+141+23+30Ongemodereerd41
'Season Pass' Okť, I'm out. Een season pass is maar al te vaak een manier om je game eerder uit te kunnen brengen en de rest van de content tegen betaling vrij te geven op een later moment. Handige manier om nu 100 euro te vangen in plaats van 60. Oh, en een pre-order missie, leuk! Dus alleen als je zo gek bent de game te pre-orderen mag je het hele verhaal spelen. Serieus Ubisoft (en andere uitgevers/ontwikkelaars), kap 's met die praktijken.

Ik ben niet perse tegen DLC maar ik ga niet betalen voor iets waar nog niks over bekend is. Shitty praktijken.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 10 juni 2017 11:52]

Dan koop je hem toch later in de budget bak? Dat is het fijne aan het kapitalisme, je kunt kiezen. Je hoeft niets.
" Oh, en een pre-order missie, leuk! Dus alleen als je zo gek bent de game te pre-orderen mag je het hele verhaal spelen."
Dan koop je hem toch niet? Het is aan de ontwikkelaar/verkoper om het verdienmodel te bepalen. Blijkbaar werkt dit voor Ubisoft erg goed.
Net zoals BMW ook de hoofdprijs mag vragen. Aan jou als consument om te kiezen wat je doet: je koopt hem, of later tweedehands, of eentje van de concurrent. Je hoeft niets te kopen. Als je het teveel vindt laat je hem liggen.
Niet kopen werkt niet omdat genoeg mensen het wťl kopen. En ze verdienen er bakken met geld mee omdat je er alles aan doet om mensen zoveel mogelijk geld afhandig te maken. Nu is daar opzich niks mis mee, maar vaak zijn de praktijken zů verschrikkelijk doorzichtig.

Met andere woorden, je kunt het wel niet kopen, maar het is toch pijnlijk als je je favo gameserie ziet veranderen in een DLC en pre-order bonus feest. Veel mensen hier zijn nog van de oude generatie gamers. Vroeger kreeg je een volledige game met soms een uitbreidingspakket dat ook ťcht wat toevoegde. Nu betaal je al snel 15 euro voor wat wapens en een map. Dat vind ik gewoon krankzinnig en is pure geldkopperij, niks meer en niks meer.
elke gameserie, net als elke filmserie, verandert uiteindelijk in een karikatuur van zichzelf. het moet meer over the top, en het liefst met een knipoog. zie: die hard, fast and furious, call of duty, etc etc etc.

je kunt dan beter voornamelijk games in nieuwe ip's spelen, en als deel 2 tegenvalt, snel alt f4, iets anders zoeken en niet meer omkijken. ja het is zonde, maar je kunt mensen niet dwingen betere games te willen.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:35]

Maar waarom moet Ubisoft zich aan jou regels houden? Je geeft zelf al aan ze verdienen er goud geld mee. Dat jij het er niet mee eens bent is prima. En dat jij er niet 60/100 euro voor wil geven is prima en begrijp ik ook. Maar als de rest dat wel wilt laat ze dan lekker. Het is hun recht om te vragen wat ze er voor willen hebben. Ashes of Creation had tijdens kickstarter een life time subscripion voor 400dollar. Ik betaal dat er niet voor. Andere wel. Ga ik dan ook mekker? Nee dan laat ik hem lekker en wacht ik tot de game uit is.
Ja, jij hebt gelijk! Ze verplichten je niks en meestal kan je de all in bundel voor iets van 10-20 euro kopen een jaar latrer maar het blijft toch te triest voor woorden dat ze die al elke keer doen met die seasonpas.
Mee eens! Ik doe het ook niet! Koop ze wel een jaar later. De goty editie voor 20 euro.

Maar dat is precies mijn punt. Je hebt keuzevrijheid. Je hoeft niets te kopen, maar blijkbaar doen een hoop mensen dat wel. Dus slim van deze bedrijven om zo hun winst te verhogen. Ik lijd er niet onder in ieder geval.
dat ga ik ook zeker niet doen, laatse ubi game die ik heb gekocht was AC 1. die had nog iets nieuws. was me wel 20 euro waard. alles daarna, meh. rayman origins en legends was leuk voor een paar uur.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:02]

AC black flag vond ik persoonlijk echt geweldig! Zeker de knaken waard! Unity daarintegen niet (vooral door de performance en bugs op de console), syndicate is meh en alleen leuk als je hem voor minder dan 20 kan krijgen. Van de last gen AC vond ik 1,2 en brotherhood echt geweldig. Delen die ik niet genoemd heb zijn het spelen niet waard.

De meeste kan je voor onder de 10 euro krijgen tegenwoordig dus misschien wel het proberen waard
vanaf deel 2 was het te veel een grind, met te weinig leuke nieuwe dingen. bijv. de grappling hook, of die pistolen, heb ik nauwelijks gebruikt, buiten de scripted stukken waar het moet, omdat je ze niet nodig hebt, het te makkelijk is om te doen, en het de rest van het spel ook nog makkelijker maakt

jij vind de gmes leuk voor het verhaal ofzo, ik niet meer. en dat is zonde want ubisoft heeft genoeg geld om een game te maken die voor meer mensen leuk is
Ook die missies zitten vaak later gewoon in de GOT versie.
Dit soort spellen koop ik helemaal niet, zelfs niet in de budget bak. Season passes en pre-order DLC ga ik niet stimuleren.
Ik wou dat ik dat kon zeggen... Er zit soms echt goed spul tussen en tja... Dan wacht ik wel op de budgetbak.
Gewoon de seasonpass niet kopen. Een singleplayer spel als AC is volledig genoeg zonder dlc, bij multiplayer games word je bijvoorbeeld vaak genaaid door de dlc. Ik kan me namelijk nog een extreem overpowered wapen herinneren in black ops 2 die enkel te krijgen was via dlc. Dat soort dingen zijn echte spelbedervers
Ubisoft zal de inhoud dan niet meer ondersteunen. Er zullen geen community events meer zijn etc. etc. Zo ging het ook met Black Flags. Op een zeer laat moment daarbij ingestapt en een kleine 15% van de game was direct al onbeschikbaar omdat het inhoud was die alleen via de community events te krijgen was. En zo doen ze dat bij meer games.
Heb m snel na release gespeeld maar heb er niets van meegekregen dat er community events zijn? Story mode is prima te spelen zonder verdere verbinding.
Precies! Mensen moeten gewoon eens wat slimmer worden. Geen pre-orders, micro transacties en season passes meer aanschaffen en uiteindelijk volgt de markt vanzelf. Ook het zelfde met buggy games. Wacht gewoon wat de reviews zeggen en koop een buggy game lekker een jaar later of 2e hands. Dan krijg je en een gepatchte game plus dlc voor een veel betere prijs.

In plaats van nutteloos te zeuren moet je gewoon je euros laten spreken. Daar zijn dit soort bedrijven gevoelig voor!!
Het gaat niet om het kopen in het budget bak, het gaat om dat we consumenten (Gamers) dag vandaag dood normal beginnen vinden dat we 60,- euro betalen wat niet ge-optimaliseerd is en wordt pas na aantal patches gedaan waar je soms half jaar over doet, story line ontbreekt of kan je afronden en verder te spellen door DLC te kopen (extra 30-60 euro).

Wij beginnen het normal vinden en dat is heel slecht ook voor jou!!!! Want je ga daar onder ook lijden, misschien niet nu maar straks komt het wel. Want did slaat niet allen op games maar ook je verzekering, auto, boodschappen en ga maar verder...

Zijn reactie is zeer terecht, we moeten dat soort gedraag/praktijken niet accepteren en dat do je door geen product van ze kopen en dat doe ik nu al.

P. vd Loo, sorry voor als het klinkt directe aanval op je maar ik vind dat je daar over misschien te relax denk of niet echt interesseert, maar het probleem is gaande ook in andere gebieden...

[Reactie gewijzigd door umbrella1982 op 10 juni 2017 12:56]

En vroeger was dit anders? Vroeger waren er ook expension packs dit het verhaal veder vertelde. Alleen nu hebben ze het in stukjes gehakt. En het eerste deel eerder uitgebracht.

En ja wij vinden het makkelijk om 60 euro voor een spel neer te leggen. En vroeger deed je het misschien minder snel. Maar vergeet niet dat er vroeger ook erg weinig jongeren waren met een koophuis. En ieder jaar op vakantie gingen. Tijden veranderen. Net zoals de ontwikkel kosten veel meer zijn geworden. Er zijn genoeg game met mindere GFX(en ook minder ontwikkel kosten) die je voor 10/20 euro kan kopen bij een indie developer.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 10 juni 2017 14:49]

Precies wat ik bedoel. En de consument wordt ook nog eens steeds beter beschermd. We krijgen steeds betere rechten. Klantvriendelijk van bedrijven wordt steeds beter. Vroeger moest je brieven sturen. Nu die je een appje en je hebt van binnen een uur antwoord.
Wat pas vreemd is is dat we nog steeds niet meer als 60 euro willen betalen voor games. Waardoor dit soort dingen nodig zijn.

Games hangen echt al jaar en dag op 60 euro, daarbij missen ze een fiks aantal jaren inflatie, en de games moeten maar duurder en duurder worden om te maken terwijl er aan de verkoopkant niets bij mag.

Een game-maker moet gewoon heden ten dage 70 tot 90 euro per spel binnenhalen om quitte te draaien, dat kan niet via de initiele prijs (is geprobeerd maar verkocht gewoon niet), dus dan moet het maar via dlc etc.

Het is zoals gewoonlijk de consument die de macht heeft en die de uitgever dwingt tot dit soort praktijken.
Dat is mooie en aardig en ik snap het wel, maar dat geeft ze nog steeds geen excuses om games te release als ze zijn nog niet klaar en nog durven voor hoogbedrag vragen en dan nog roepen over opkomst van DLC (meestal met onbekende content) en dan nog tig hoeveel patches uitbrengen om gemiddelde consument kunnen spellen omdat het slecht ge-optimaliseerd is.

Maar wees eerlijk, vind je het normaal? Zou je echt 70 - 90 euro betalen voor game dat slecht draai op gemiddelde hardware (op het release) en voordat je normaal kan spellen ben je misschien half jaar verder. Niet vergeten dat je nog extra content nodig heb zo als DLC om zeker zijn dat je niks miss en mocht je echt willen weten hoe het verhaal afloopt geef ze nog extra 30 euro bij.

Als ze niet kunnen geen goed product leveren dan horen ze niet in het markt te bestaan en moeten ze dus iets anders gaan doen. Als jij je werk niet goed do, dat wordt je ontslagen.......
Maar wees eerlijk, vind je het normaal? Zou je echt 70 - 90 euro betalen voor game dat slecht draai op gemiddelde hardware (op het release) en voordat je normaal kan spellen ben je misschien half jaar verder. Niet vergeten dat je nog extra content nodig heb zo als DLC om zeker zijn dat je niks miss en mocht je echt willen weten hoe het verhaal afloopt geef ze nog extra 30 euro bij.
Dat is natuurlijk krom, je kan niet zeggen ik ga meer betalen maar zij hoeven niets te veranderen...

De huidige situatie is ontstaan door geen prijsverhoging door te kunnen voeren, dan lijkt het mij wel reeel dat als er meer betaald wordt dat er ook beter opgeleverd wordt. Dan komt het van beide kanten en dat is de enige manier om eruit te komen.
Je weet goed dat het niet gaat gebeuren, consument ga op de deur niet meer betalen en gaat hard verdiende geld op iets anders of bij andere game maker die hun geld waard zijn. Zeker met youtubers en sociale media maken ze eigen graaf.

Maar wie heeft huidige situatie gemaakt om meer betalen? Jij en ik omdat we dom accepteren zulke omstandigheden en management achter bedrijven denk. Lekker laat ze maar eerst meer betalen voordat we uberhaupt iets GOEDS ga leveren.

P.S. Ik heb niet gezegd dan je meer moet betalen, ik vroeg hoe zou jij het leuk vinden ;-)
Je weet goed dat het niet gaat gebeuren, consument ga op de deur niet meer betalen en gaat hard verdiende geld op iets anders of bij andere game maker die hun geld waard zijn. Zeker met youtubers en sociale media maken ze eigen graaf.
De game-industrie is momenteel zo ongeveer groter dan hij ooit geweest is, maar natuurlijk maken ze hun eigen graf...
P.S. Ik heb niet gezegd dan je meer moet betalen, ik vroeg hoe zou jij het leuk vinden ;-)
Hoe ik het zou vinden is redelijk irrelevant, net zoals het redelijk irrelevant is dat ik brood ook steeds maar in prijs zie stijgen en dat ik dat ook niet leuk vind.
Alleen bij games is er iets raars gebeurd wat er bij brood (en eigenlijk alles) niet gebeurd is, bij games werd er echt niet meer gekocht als het duurder werd gemaakt.
Terwijl het bij brood gewoon geaccepteerd wordt dat dat elk jaar 5 cent duurder wordt.
[...]
Hoe ik het zou vinden is redelijk irrelevant, net zoals het redelijk irrelevant is dat ik brood ook steeds maar in prijs zie stijgen en dat ik dat ook niet leuk vind.
Je geeft zelf indirect antwoord dat je het niet leuk vind ongeacht dat het via andere voorbeeld is "Brood". En je kan het gerust toegeven wat er is niks miss mee, geen enkele mens zou het leuk vinden ongeacht wat het is.
[...]
Alleen bij games is er iets raars gebeurd wat er bij brood (en eigenlijk alles) niet gebeurd is, bij games werd er echt niet meer gekocht als het duurder werd gemaakt.
Terwijl het bij brood gewoon geaccepteerd wordt dat dat elk jaar 5 cent duurder wordt.
Omdat we gingen zuren over prijzen games, blijkbaar vonden we het belangrijker dan brood :-) dat elke jaar 5 cent duurder is.
Btw brood is weer aan zaken, al vanaf 2009 LINK: http://statline.cbs.nl/St...tion/?DM=SLNL&PA=80345NED
En om eerlijk zijn is het kwaliteit van brood niet slechter geworden maar dat kan ik niet zegen over AAA titels bij game industrie.

Voornamelijk grote name als EA, Ubisoft, Activision en etc willen meer geld voor weinig en dat pick ik niet en ben ook niet van plan dat stimuleren. Net als toen brood duur was, kond je voor alternative zoeken wat voor jou waardige vervanging is.
Wie van jullie spelen hier Star Citizen? :P
Ik niet, maar vond erg gaaf als het wel gebeurt wat ze beloven. Maar ben bang dat het ga floppen :'( :'( :'(
Daar moet je ook flink wat betalen voor schepen............. Gek genoeg zijn er ook mensen die die bedragen betalen ook....
Die prijs van 70 tot 90euro moet dan ook te verantwoorden zijn. Naar mijn mening valt verreweg het grootste deel van games af als ze er zoveel geld voor zouden vragen. Aan de andere kant is mijn mening vast een beetje gekleurd, want ik vind 60eu ook al heel wat voor een game :p
Besef dan ook dat de afzetmarkt stukken groter is geworden (waar je vroeger 20.000 BEF (500 euro) betaalde voor je PS2, leg je nu 199-299 neer voor een PS4. Dat zorgt voor meer gebruikers) en via digital distribution hoef je ook niet veel te investeren in een CD-druk lijn. Dat gemis aan inflatie wordt wel goedgemaakt hoor.
Dan koop je hem toch later in de budget bak? Dat is het fijne aan het kapitalisme, je kunt kiezen. Je hoeft niets.
Wat een onzin ;)

Het enige "fijne" aan kaptialisme is dat je sensationele uitschieters krijgt. Punt.
Waardoor weinigen winst slaan uit het benadelen en vangen van anderen.
Oneerlijke verdeeldheid tot gevolg door factoren als toebedeeldheden, voorsprong, 'geluk' ten opzichte van 'ongeluk', achter de feiten aan hollen en kansloosheid.
Mensen die zelf kiezen, laat me niet lachen want het is om te huilen.
Consumenten zijn te dronken om hun eigen stupor te ontvluchten of zelfs maar de noodzaak te zien.

Het is een grote illusie die van de bedorvenheid afleid zoals de alcohol van het bedorven fruit. De nuchteren worden altijd maar uitgelachen, afgezonderd en niet serieus genomen = niet gewaardeerd. Succes met je vrije keuze.

Het begint al bij kleine kinderen. Leer jij ze maar dat ze ook gelukkig kunnen zijn als ze er niet bij horen en niet mee 'hoeven' doen met de rest.

Voor dat soort pop-kreten ga ik graag verder offtopic.

Assasins Creed is een interessant voorbeeld van een kapitalistisch bedrijf die maar wat graag op het onvermogen van de meerderheid mee lift.
Het onvermogen van mensen die denken dat ze een systeem ontvluchten/overstijgen/doorgronden terwijl ze in het afvoerputje van een gefabriceerde opgesmukte alternatieve paralelle vertelling van de werkelijkheid verdwijnen, de content-makers, leugensprekers, spekkend.

Vrije keuze hebben we ja. Maar de mens wordt zo misleid dat ze vrijwillig kiest voor de grootste valse beloften.

[Reactie gewijzigd door B. Olle op 10 juni 2017 18:48]

Helemaal met je eens hoor. Ik behoor ook niet tot de grote meute. Echter, indien je afwijkt., zul je inderdaad stevig moeten zijn. Maar de keuze heb je wel. Ik heb hem gemaakt in ieder geval. Ik zeg nee tegen hem veel dingen. Aires mensen daar moeite mee hebben is dat hun probleem niet het mijne. Ik zeg dus ook nee tegen deze game voor een hoofdprijs. Ik zie hem wel over 3 jaar.

En de mens wordt niet misleid. Is zo slachtofferig. Nee de mens laat zich misleiden.
Tegenwoordig gaat het ook niet meer om het maken van een ''goed'' spel. Het gaat erom dat er geld aan kan worden verdiend, hoe dan ook krijgen de publishers hun geld wel.
Ik bedoel, er wordt ook (bijna) ieder jaar weer een Call of Duty of Battlefield uitgepoept, en de krijsbaby's hangen weer bij papa en mama aan de beurs te trekken voor de season pass en de kleurrijke regenboog skins voor je geweren.

Tuurlijk, het ligt er helemaal aan waar je van houdt. Ik ben gek op een verhaal waar IK in kan komen. Er kunnen duizenden slechte reviews zijn voor een game zolang ik er in kan komen en ik er een x-aantal uren in kwijt kan, vind ik het een fantastisch spel. Ik oordeel graag zelf over een game en kijk nooit naar reviews (Daarom ben ik ook zo gek op No Man's Sky(!) en bijna iedere Ubisoft game)
Ik zou deze trend graag breken en teruggaan naar hoe het ooit was (ťťn game, zo bug-vrij als kan, geen online-verbinding nodig voor single player, open-hosting zodat het speelbaar is zelfs als de servers offline zijn, etc) en optioneel DLC, maar dan als uitbreiding/toevoeging op een al compleet spel. Helaas staan mijn financiŽn daar momenteel niet naar :(

Het ergste is, ik weet vrij zeker dat ik met zo'n "fair" business model meer geld binnen zou krijgen dan ubi e.d. puur omdat mensen het zouden respecteren en het om deze reden sneller zouden kopen, en hopelijk minder zouden piratereren.
Precies. In de tijd van de PS2... wat was DLC? Er kwamen voor 2 of 3 tientjes complete games uit waar je uren/dagen aan kwijt kon (o.a. Rayman, Ratchet and Clank, The Sims)

Ik ben toch heel blij dat Insomniac Games normaal is gebleven en gewoon volledige Ratchet and Clank games blijft uitbrengen om de paar jaar(al vond ik Into the Nexus wel wat slechter...). Als EA nou de publisher was geweest had je de RYNO als Pre-Order bonus kunnen krijgen... en extra planeten voor 10 euro per stuk.. maar het schiet me net in mn achterhoofd dat de Ratchet and Clank voor de PS4 'The Bouncer' wapen als Pre-order bonus had... als dat maar geen gewoonte gaat worden.

Kijk nou eens naar CD Project Red. Ze brengen een immense game uit genaamd The Witcher 3, en brengt vervolgens DLC uit die elk een complete game op zich zijn, voor wat... 2 tientjes?.

Zo moet het worden gedaan
CD Project Red is awesome. Echt een voorbeeld van hoe het wel moet. Ze zijn creatief en nemen de tijd om een mooie afgewerkte game op de markt te brengen.
Het is eigenlijk van de zotte dat CDPR zo enorm geprezen wordt om een manier van werken die eigenlijk vroeger als normaal werd beschouwd.
De sims is misschien een slecht voorbeeld want elk deel had wel 10 expansions (dlc) per game
Alleen pc natuurlijk heh ;)
Ik ben het met je eens dat een studio er naar moet streven om een game bug vrij op te leveren. Maar een game helemaal offline gaan halen is niet meer van deze tijd. Neem HZD als voorbeeld. De game werd heel netjes opgeleverd technisch bug vrij. Maar er waren een aantal onhandigheden in de inventory. Via een thread op Reddit hebben ze geluisterd naar gamers. En na elke update kwamen er weer kleine maar briljante toevoegingen bij die echt bijdroegen aan het spel plezier. Zonder online mogelijkheden zou deze dynamiek er nooit zijn.
Helemaal mee eens. Heb dan ook nooit gezegd dat de games niet online zouden zijn... Stelde dat ze speelbaar moesten zijn zonder internetverbinding, heel wat anders ;)
Onzin dat tegenwoordig alleen om geld draait, dat is nooit anders geweest, vroeger waren de games vaak ook erg karig, alleen was het aantal games om uit te kiezen een stuk minder. En het is niet alsof games vroeger goedkoper waren, games zijn nooit echt in prijs gestegen, maar de budgetten om te maken zijn vertien/-honderdvoudigd.
Een season pass is maar al te vaak een manier om je game eerder uit te kunnen brengen en de rest van de content tegen betaling vrij te geven op een later moment.
Dat is denk ik iets te cynisch. Uiteraard is DLC een manier om wat extra te verdienen, maar het is niet zo dat ze opzettelijk minder content in een spel stoppen. Tenminste, dat is niet het idee achter DLC.

Tijdens het ontwikkelen van een spel heb je in het begin veel minder mensen nodig dan op het eind. In het begin van de ontwikkeling heb je voornamelijk developers nodig die aan de engine werken. Pas in een later productie stadium heb je designers, schrijvers, etc. nodig (de mensen die de content maken).

In het verleden was het zo dat na release van een game alle designers, schrijvers, etc. ontslagen werden. Er werd dan gestart met een nieuw spel en zodra dat (1-2 jaar later) in een stadium komt dat er opgeschaald moet worden moesten er weer snel mensen worden aangenomen. Da's vervelend voor die mensen en voor het bedrijf.

Wat er nu gebeurt is dat in die tussenperiode de designers en schrijvers niet ontslagen worden maar aan het werk gezet worden om DLC te maken. Zo verdient de studio wat extra, houden die mensen hun baan, en hebben de gamers meer content. Win/Win/Win situatie dus.
Ehm, veel games tegenwoordig hebben 'day 1 dlc' waarbij je extra moet betalen om content te unlocken die al op de disc staat. Bijv warhammer total war, waarbij bepaalde factions pas speelbaar worden als je extra dokt. Dan worden er dus voor release al mensen op de dlc gezet, terwijl die content ook in de release zou kunnen zitten. de publisher besluit op een gegeven moment "dit is genoeg content voor 60 euro en alles wat je meer maakt voor de deadline kost lekker extra"

vroeger werkte een studio gewoon door tot de deadline en kreeg je de content die ze hadden gemaakt voor 60 euro. dan gingen de devs pas nadat de game intern was opgeleverd aan het test team met de content van de expansions (wat nu dlc is) of de volgende game bezig. die expansions werden dan niet op dag 1 al gereleased, omdat ze zoveel content bevatten dat ze flinke ontwikkeltijd hadden en ook goed getest moesten worden

ook kun je volgens mij prima verhaallijnen schrijven, artwork maken, zelfs textures en models maken, game mechanics uitdenken, voordat de engine klaar is.

de verhaallijnen die nu in de dlc komen, zouden bij de game moeten horen. de schrijvers zouden pas nadat de game intern in teststadium is gekomen, als de content af is, aan dlc moeten beginnen. die dlc moet dan ook getest worden, die wordt dus na de gold release getest omdat die prioriteit heeft, en de gold release zou dus in de winkel moeten liggen zonder dlc op disc. anders moet de game zijn vertraagd, of moet er content uit de game zijn gehaald, of de dlc is niet getest, om dlc op release dag op disc te kunnen hebben. het moet ergens vandaan komen.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:25]

Mijn punt was dat dit niet een universele eigenschap is van DLC, en dat er op zich niks mis is met DLC, in tegendeel, in principe is het een win/win/win situatie voor iedereen. Uiteraard zijn er publishers die er misbruik van maken en day-1 DLC uitbrengen, dat is zeker fout.
het is een sliding slope die altijd bij dat soort praktijken uitkomt. greed rules. iedere publisher die het niet doet, loopt onnodig inkomsten mis.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:49]

Maar dat zeg ik, ik ben opzich niet tegen DLC. Maar ik weiger vooraf te betalen voor DLC waar nog niks over bekend is. Dat een studio na de release aan de slag gaat aan extra content is prima hoor, maar 9 van de 10 keer betaal je grof geld voor relatief weinig content. Dan zie ik liever iets als The Witcher 3 Blood and Wine waar je voor 20 euro bijna een extra game krijgt qua hoeveelheid content. Maar als je dan naar Call of Duty kijkt, dan betaal je dus 15 euro voor 4 mutliplayer maps en 1 zombie map. Persoonlijk vind ik dat best veel geld voor dat soort content.
Een pre-order missie vind ik eigenlijk ook wel een stap te ver gaan. Dat is gewoon je fanbase naaien en buiten sluiten van core content. Leuk als je als 12 jarige puist druk aan het sparen bent met je paar euro zakgeld per week. Dan wil je wel, maar kan je niet.
Vaak zijn het gewoon onbelangrijke missies die geen invloed op het hele verhaal hebben.
Maar wat heeft zo'n missie dan voor een meerwaarde? Als het onbelangrijk was geweest hadden ze of de content er gewoon bij kunnen doen of de manuren beter in iets 'belangrijkers' kunnen stoppen. Zoals ze het nu doen is het gewoon waardeloos.
Met alle respect maar een 12 jarige zou dit soort spellen niet eens mogen spelen volgens PEGI :P
Ik wacht wel weer op de Ultimate Edition of zo, met alle DLC er bij in... en tegen die tijd vaak nog goedkoper dan de nieuwprijs zonder DLC bij release. En dan hebben ze ook de tijd om de meeste bugs er uit te halen voordat ik begin te spelen...
..en dan halen ze de servers offline. :'(
..en dan halen ze de servers offline. :'(
Hi, hi, ho, a pirates life for me...
zolang mensen het slikken, blijft ubi$oft het doen. kun je hen niet kwalijk nemen. geef gewoon iedereen die je kent die ooit nog games preordert een keer een draai om hun oren.

-1 omdat ik geen haat bericht post, maar juist nuance probeer te geven. dat is nieuw :)
was het vanwege het dollar-teken? of hebben mensen gewoon een hekel aan het idee van eigen verantwoordelijkheid?

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 12:18]

Moet zeggen dat ik de DLC van tegenwoordig niet zie als een gemist deel uit het complete spel. Vaak is de DLC een toevoeging en heeft het niks te maken met de verhaallijn van het spel. Ik kan goed zonder DLC, ik koop de DLC alleen als ik het spel heb uitgespeeld en het als een toevoeging zie. Tegenwoordig kan je de game bij release al onder de 50 euro kopen, wat je ook kan doen, de game in de ubisoft store kopen. Dan krijg je 20% korting als je U-Play punten inlevert. Op deze manier kan je voor 70 euro vaak al de Gold editie incl. season pass kopen.
EA's Battlefield 1 heeft ook DLC maar elke DLC voegt weer wat nieuws toe aan het spel.
Als men het goed doet, heeft het zeker toegevoegde waarde. Later DLC uitbrengen zorgt er vaak voor dat er weer een nieuwe impuls komt.
Je kan hem ook over 1+ jaar spelen, gewoon lekker kopen op marktplaats/V&A.
Dit doe ik altijd, zodat ze niet cashen van mij.
Maar er was toch al een dag en nacht cyclus in de AC serie's?
Als ik AC syndicate speel dan word het gewoon nacht, of mis ik weer iets :?
er was wel een vorm van nacht en dag in het spel. helaas was dit dan niet tijdens free roamen en alleen voor missies en bepaalde interacties
in Unity wordt het zwaar donker tijdens het rennen op de daken buiten een missie om.
In Rogue en Blackflag kon je met de cheats je setting kiezen (dag/nacht/storm/zonnig) zonder dat je in een missie.

Zit er al wat langer in ;)

[Reactie gewijzigd door D_Jeff op 10 juni 2017 12:21]

Die stormen waren geweldig in black flag. Heel wat keren in een windhoos terecht gekomen met de jackdaw
zelfs in 2 is er al dag/nacht cyclus :+

1 kan ik het me niet herinneren
Volgens mij was dat meer bij specifieke missies en/of de tijd daar tussen.
Ik zie daar iets van een upgrade staan. :'( Zolang ze collectibles kaarten maar niet weer alleen voor echt geld of extreem grinden verkopen.

[Reactie gewijzigd door Rowin268 op 10 juni 2017 11:44]

Ik denk eerder dat assassins creed al bij Microsoft wordt aangekondigd, maar goed.
Ubisoft heeft een eigen Press Conference..
Een game zomaar preoderen zou ik ook niet meer doen. Maar als je bijvoorbeeld eerst een beta van een spel kan spelen, en op basis daarvan een preoder doen, dan snap ik het wel. In mijn geval met Sudden Strike 4. Beta vond ik erg leuk, dus heb ik het spel ook gepreorderd. :) Daarnaast steun ik ook liever kleinere gameontwikkelaars tegenover EA of Ubi die er in mijn ogen maar een potje van maken met hun DLC/Seasonpass/Deluxe/Premiums/Preorder bonus.

[Reactie gewijzigd door ZombieRofl op 10 juni 2017 12:17]

Wat is daar mis mee? Zo kun je zelf kiezen welke versie je wilt. Voor een casual gamer is de standaard editie dan leuk genoeg en de die-hard gamer koopt de premium editie. DLC eens in de drie maanden uitbrengen zorgt ook weer voor een nieuwe impuls, zodat er weer meer spelers online zijn en houdt het spel langer in leven.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 10 juni 2017 21:20]

Ik denk dat je door DLC spelers uit elkaar haalt.
Ja, dat is ook de bedoeling, toch? Ze bieden niet voor niets een standaard versie en een ultimate versie aan. De servers plaatsen je ook op een server naar aanleiding van skills.
Uit het artikel:
Tevens bevestigen de foto's van Game Informer dat Assassins Creed Origins dat de game zich afspeelt in Egypte, iets dat eerder in geruchten al werd genoemd. Waarschijnlijk gaat het om de tijd van Cleopatra.
Waren er geen geruchten dat het spel zou draaien om de affaire tussen Julius Ceasar en Cleopatra en dat daarom naast Egypte, ook ItaliŽ/Rome in het spel zit?
Ik ben Assassin's Creed moe, dus het aankomende deel Origins pluk ik
wel een keer uit de digitale budgetbak. Wel benieuwd wat Origins voor
extra's gaat geven op de PS4 Pro.
Van de Scorpio is de release datum nog niet bekend.
Dat is zeker waar, maar het lijkt mij dat er deze e3 toch wel echt iets van een datum moet komen anders zijn ze naar mijn mening veel te laat. Ook denk ik dat deze game zijn weg wel vindt naar een scorpio versie. Mogelijk niet meteen maar uiteindelijk wel. :)
Als ik me niet vergist komt die op 13 oktober 2017 uit (er was een best wel duidelijke hint van ms zichtbaar in een teaser)
[speculeer-modus]
Even een request aan iedereen: Er komt vast een pre-order --> niet bestellen!

Dit maakt ontwikkelaars mogelijk geneigd de game eerder uit te brengen voordat alle grote bugs eruit zijn!! Denk aan AC3, AC4 etc. etc.! De exacte (commerciŽle) reden weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt een trend, vooral bij ubisoft!!

Dus pas op!
[/speculeer-modus]
Nee bedankt. Ik ga hem gewoon weer pre-orderen.
AC heeft mij nog nooit in de steekgelaten.
Ze geven al direct een extra missie als je pre-ordert, zie tweede foto.
[speculeer-modus]
Even een request aan iedereen: Er komt vast een pre-order --> niet bestellen!

Dit maakt ontwikkelaars mogelijk geneigd de game eerder uit te brengen voordat alle grote bugs eruit zijn!! Denk aan AC3, AC4 etc. etc.! De exacte (commerciŽle) reden weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt een trend, vooral bij ubisoft!!

Dus pas op!
[/speculeer-modus]
Ik snap niet waarom je minnetjes krijgt. Dit is simpelweg een goed gefundeerd advies. Als men het er niet mee eens is betekent dat niet dat je off-topic of hatelijk bezig bent.

Ik ben het overigens volledig met je eens. Pre-orders en in kleinere mate DLCs en season passes richten mijns insziens grote schade aan in de gameindustrie.
Maak ik zelf wel uit of ik preorder,
Mensen moeten altijd zijken op ubi dice ea enz
En ik preorder deze dan ook meteen
Dus omdat Itcouldbeanyone zijn exemplaar van AC pre-ordered verziekt hij het voor anderen? Wat is dat nou weer voor een logica.

Laat iedereen lekker zelf bepalen waar hij/zij zijn/haar geld aan uitgeeft.
Zelfde logica als bij vaccinaties. Je kunt alleen t probleem oplossen wanneer er voldoende meedoen.

Uitgevers worden door preorders lui en laks.
En? Op het moment dat het spel niet levert wat Itcouldbeanyone verwacht, zal hij bij de komende titel wel 2 keer nadenken voordat hij het pre-ordert.

Vermaakt hij zich met Origins, dan is de kans groot dat hij de volgende wel weer pre-ordert.

Snap werkelijk waar niet waarom iemand die een spel pre-ordered omdat hij/zij het spel leuk vindt, het zou verzieken voor anderen. Want kopen doet hij/zij het toch wel.
Goed dat ze een nieuw vecht-systeem hebben gemaakt. Het vecht-systeem van Syndicate zag er spectaculair uit met allemaal soorten finishes, maar het was helaas niet erg realistisch. Maar zo ook was het vecht-systeem van bijvoorbeeld Black Flag een beetje simpel, maar wel realistischer en werd er gebruik gemaakt van een goede camera angle. Hopelijk wordt dit vecht-systeem beter dan ooit tevoren!
het wordt gewoon weer 30 guards om je heen parry->kill parry->kill en tijdens beide animaties ben je invulnerable. voor de combat moet je ac niet spelen.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 12:05]

Dat hopen we dus zeer zeker van niet, maar we gaan het zien in komende gameplay / trailers.
Ja okť, daar heb je een punt. Ontwikkelaars (kuchkuch: Ubisoft) luisteren heel weinig naar de community en dat is slecht. Games worden namelijk beter hierdoor, kijk maar naar mods in games bijvoorbeeld. Of gewoon zelfs voorstellen op forums. Deze ideeŽn maken de game gewoon beter als ze zouden luisteren naar ons.
Ik denk dat je hier de plank mis slaat of compleet geen Ubisoft games speelt. Voor games als bv the division zijn zelfs complete vragen lijsten naar gamers gegaan om het spel te verbeteren wat duidelijk zichtbaar is geworden.

Dat zie je ook hoe er naar de grote beta's gekeken wordt, om te leren.

Het begint vermoeiend te worden hoe men over Ubisoft denkt. Denk dat ze hun lesje wel geleerd hebben na die a.c. en watchdogs 1 fuckup.

Denk dat zij bij 1 van de weinigen horen die wel luisteren maar dat is mijn mening.
Die hele vragenlijsten zijn onderdeel van het probleem. Iedereen wilt iets anders en de uitgever wilt een zon groot mogelijke doelgroep. Uiteindelijk krijg je games die van alles wat zijn, maar nergens in uitblinken.

Een game ontwikkelen vanuit een goed concept is steeds zeldzamer.
wat nog beter zou zijn dan feedback verwerken: mods toestaan. cut out the middle men. medieval 2 total war + kingdoms + third age total war voor twee tientjes vs warhammer + alle dlc voor 120 euro.

maar ja als je mensen laat modden, dan verkoop je geen dlc meer.

ubisoft kan zelf trouwens ook een beter spel maken, ze kennen de feedback, het is gewoon meer werk. en het levert niet zoveel meer op. de meeste mensen vinden buttonmashen prima en vermaken zich met het platte verhaal.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 12:14]

Het inmiddels platte verhaal...
In deel 1 was het ook niet geweldig hoor. Het was beter dan verhalen van vergelijkbare games uit die tijd. Het ideologische ding van templars vs assassins was super plat. complete totalitaire controle vs anarchie. het had iets genuanceerder gemogen van mij. het verhaal van die dokter die op zieke mensen experimenteerde om anderen te redden, was nog het interessantste, imo. sommige anderen waren echt dom.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:22]

Klopt, het verhaal in de ezio serie was daarentegen behoorlijk goed, diepgaander en complexer. Helaas is de serie daarna, qua verhaal, als een nachtkaars uitgegaan. Het was, in mijn optiek, erg duidelijk dat een dergelijk complex verhaal de snelle releases in de weg zat en daarom geslachtofferd is.
oh ok, nu gaan we eindelijk een keer naar een interessante setting. ze hadden wat mij betreft alle delen na deel 1 mogen overslaan en direct naar egypte/rome in romeinse tijd/een andere interessante historische setting mogen gaan, die geen campy victoriaans sfeertje heeft.

alleen brotherhood was nog enigzins te doen, met een flink groot rome om te verkennen. al was het nog steeds wrang dat ze liever ruines laten zien dan het echte werk. voor de rest was ezio gewoon...irritant. en laten we het al helemaal niet over deeltje 3 en wat daarna kwam hebben.

overigens vreemde naam, enige link met rayman origins?

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 12:11]

Denk je nou echt dat er een link is met Rayman? Dat Rayman ineens tevoorschijn komt in een pyramide ofzo?
Nee, dat leek me onwaarschijnlijk, dus wat is dan de reden voor die naamgeving? Konden ze gewoon niets verzinnen? Wordt het de origin story van de assassins?

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:08]

Nee ubi heeft gewoon jouwn naam gestolen,
Ik denk dat dit de basis is van de assassins,
Het ontstaan van
ea had hem al eerder gestolen, en origin pc (hardware reseller)

ik gebruik nu in games maar een andere naam om de bijdehante opmerkingen te voorkomen

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:39]

Dat gerucht gaat wel ja. En hoe saai de naam ook is, als je 'origins' ziet staan weet je meteen waar het om draait. Marketingtechnisch dus een slimme naam.
waar gaat het dan om? rayman origins was ook geen origin story? het zou ook 'back to the roots' gameplay kunnen betekenen.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:41]

Ja bij Rayman is die titel een beetje vaag gekozen omdat het inderdaad geen origin story betreft. Maar alle pijlen wijzen erop dat dit bij AC wel het geval gaat zijn.
dat zou dan jammer zijn, het assassins creed verhaal liet juist zoveel ruimte voor open eindes en beginnen. het was bij deel 1 al duidelijk dat iedere volgende game op enig moment in de menselijke geschiedenis kon spelen. door eerst enorm veel over te slaan en meteen richting de verlichting te gaan, en dan nu door een beginpunt vast te stellen, schiet ubi zichzelf in de voet. er zouden nog zoveel AC games kunnen komen, van het begin van het ontstaan van culturen en steden en technologie (egypte was niet de eerste beschaving) tot aan de klassieke periode, van daar tot aan AC1 in ~1100, de val van het romeinse rijk, de ottomanen, andalusie, en dan vanaf daar tot aan 1500 de keiharde late middeleeuwen met enorme veldslagen, corrupte pausen, etc.

laat maar weer blijken hoe weinig fantasie men daar heeft.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 10 juni 2017 13:48]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*