Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Starlink: Battle For Atlas laat speler ruimteschip bouwen uit fysieke onderdelen

Door , 13 reacties

Ubisoft kondigt tijdens de E3 Starlink: Battle For Atlas aan, een game waarin spelers een ruimteschip kunnen samenstellen uit fysieke onderdelen. Het gebouwde schip kan vervolgens in de game bestuurd worden. De game verschijnt in 2018, voor PS4, Xbox One en Nintendo Switch.

Met Starlink: Battle For Atlas haakt Ubisoft aan bij het succes dat Activision heeft met de Skylanders-games, al geeft Ubisoft een geheel eigen draai aan het toys to life-genre. Spelers krijgen in Starlink een opzetstuk voor hun controller, dat de basis vormt van een ruimteschip. Die basis kan met losse onderdelen verder uitgebouwd worden. Net als bij de Skylanders-games zijn de veranderingen die aangebracht worden direct waarneembaar in de game. Spelers kunnen op die manier hun schip aanpassen aan de uitdagingen die de game biedt. Het gebruik van fysieke onderdelen is geen vereiste; de basismodellen van de schepen en de diverse onderdelen zijn ook in digitale vorm beschikbaar.

De game volgt een groep piloten in het Atlas Star System. Spelers zien hun schip vanuit derde persoon perspectief. Vliegen kan zowel in de ruimte als binnen de dampkring van verschillende planeten. In beide situaties kunnen dogfights uitgevochten worden met andere piloten. Over de prijs van de game en van de fysieke en digitale onderdelen laat Ubisoft nog weinig los. De game verschijnt in 2018, voor PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch. Starlink wordt gemaakt door de eigen studio van Ubisoft die eerder verantwoordelijk was voor Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist.

Reacties (13)

Wijzig sortering
Klinkt als hetzelfde business model als Skylanders maar dan nóg meer cash grabby. Het blijft wel Ubisoft.

De gameplay klonk op zich niet slecht in de 5 minuten die de presentator er wat over vertelde maar ze hebben niets laten zien. Niet echt iets om warm van te worden lijkt me.
dit zijn al geen micropayments meer om je schip uit te breiden... dit gaat veel geld kosten als je een paar ruimteschepen en bijhorende loadouts wil...

ik zie maar 2 dingen in dit systeem: CashCow as hell, en na 4x je ruimteschip te hebben moeten aanpassen in een spelletje ben je het constante geswitch van items beu, je wil namelijk een videogame spelen en niet lego'en ... ik zou iig na de 4e keer het spel gewoon uitzetten en iets anders opzetten omdat ik het constnante gewissel beu zou worden..
Het gebruik van fysieke onderdelen is geen vereiste; de basismodellen van de schepen en de diverse onderdelen zijn ook in digitale vorm beschikbaar.
Je wordt dus zeker niet gedwongen om te legoën, maar gratis zal het ook niet zijn..

[Reactie gewijzigd door dragonsoldier op 13 juni 2017 01:34]

je wil namelijk een videogame spelen en niet lego'en
Dat zeg je nou wel, maar van de andere kant: écht 3D, oneindige resolutie, oneindige FPS, de allerhoogste grafische settings... en dat allemaal zonder je systeem te hoeven upgraden. Doe mij de Lego maar hoor. :p

Ow ja, dan heb je wel gelijk dat de game zelf gaat floppen.
Nou ja, dat hangt natuurlijk wel allemaal af van de paint en model jobs die Ubisoft heeft (laten) gedaan.

Anders ziet het 3D model op je TV er nog beter uit dan het plastic op je controller.

Dat laatste vind ik trouwens een enorm slecht idee. Je heb dat ding dus op je controller zitten wat het super lomp maakt. Dat doet de concurentie (en vooral Nintendo) toch beter.

Het zag er allemaal interessant uit al ben ik nog niet overtugit van space combat op de planeet zelf (zag er raar uit) en vooral de kosten. Ik heb geen zin om allemaal schepen te moeten kopen.

Plus punt, het was in ieder geval een nieuw IP.
Volgens Ubisoft zelf komt de game in herfst 2018 uit. Dus nog een dik jaar wachten...
Waarschijnlijk betaal je straks +100 euro voor een schip anders kan je het pel niet uitspelen…
heeft failure all over it. Spel zit er mooi uit, maar het idee om iets fysieks te moeten wisselen om een ander wapen o.i.d. te activeren suckt gewoon als een deur. Heb genoeg AVGN gezien om te weten dat dit nergens heen gaat.
Een mooie (ahum..) manier om ook desktop gamers in het microtransactions-net te lokken. Die lego-achtige scheepjes moet je vast voor heel veel geld los kopen. Want owee, je zal es een game kopen die vanaf launch compleet is.

Ik noem dat soort games ook geen AAA meer. Of ze nou door Ubisoft of Bethesda of Gearbox gemaakt zijn, een shitgame is een shitgame. En deze game is daar een uitstekend voorbeeld van. Het hele concept zelfs, omwille van wat voor game ze eromheen verzinnen.
Onderdelen op je controller moeten zetten lijkt mij niet echt prettig spelen.
Gelukkig is het dan ook digitaal in-game te verkrijgen maar of je dan net zo snel onderdelen kan wisselen vraag ik me af.
Ja... Het zal wel. Ik ben onderhand helemaal klaar met Ubisoft en heb ook besloten niks meer van die oplichters aan te schaffen. De constante downgrades, leugens en marketing taktieken en ultra special editions hebben mij compleet weggejaagd en voorlopig gaat het nog heel lang duren voor ik weer bij ze in de buurt durf te komen. EA begint trouwens de zelfde kant op te gaan wat mij betreft en ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer de laatste keer was dat ik me echt heb verheugd op een "AAA" title. Ik merk dat in deze context indie-developers vaak meer waar leveren voor het geld wat je neerlegt. De enige ontwikkelaars die ik echt vetrouw zijn Deep-silver en CDPR.
Doet me eem beetje denken aan Ronin / Ronin wars van het oude cellentertainment.se

Maar dat was lood/plastic mecha met grab packs met loden wapens en uitrusting.

IIRC hadden die ook zo iets als crossout nu van gaijin.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*