Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

T-shirt onthult de hoofdrolspeler van nieuwe Assassin's Creed

Door , 64 reacties, submitter: Zeror

De hoofdrolspeler in de nieuwe Assassin's Creed-game van Ubisoft is te zien op shirts die hangen in de fysieke winkels van de keten GameStop. Op het T-shirt, waarschijnlijk onderdeel van promotiemateriaal, houdt hij een schild en een boog vast en is de naam Ba Yek te zien.

Op het T-shirt, waarvan een foto op een fanpagina op Facebook werd geplaatst, staat ook de tijdsperiode waarin de nieuwe game zich zal afspelen: 49 jaar voor Christus. Dat betekent dat het spel zich afspeelt in de Romeinse tijd tijdens de burgeroorlog tussen Pompeius en Julius Caesar. Ook zijn op het T-shirt onder meer Egyptische symbolen te zien, waaruit valt op te maken dat het verhaal in de game zich in ieder geval in Egypte zal afspelen.

Eerder deze maand kondigde Ubisoft de nieuwe Assassin's Creed aan via een teaser met daarin de tekst 'A new era begins'. Hoewel Ubisoft de naam van de nieuwe Assassin's Creed-game niet noemde, is eerder al uitgelekt dat deze Origins gaat heten en zich afspeelt in Egypte. Het zou gaan om een prequel. Begin mei lekte er al een afbeelding uit waaruit bleek dat er boten in het spel zitten en er mogelijk marinegevechten zullen plaatsvinden.

Op 12 juni geeft Ubisoft een persconferentie op de E3-beurs, waar waarschijnlijk meer details zullen worden bekendgemaakt. Tijdens de meest recente presentatie van de financiële cijfers van Ubisoft werd gemeld dat de nieuwe Assassin's Creed nog in dit fiscale jaar uitkomt. Dat betekent dat de game uiterlijk eind maart 2018 zal verschijnen.

Reacties (64)

Wijzig sortering
Ben toch wel enigszins enthousiast voor een nieuwe AC. Het zal voor mij geen pre-order worden, maar ik heb wel zin in een nieuwe game in de reeks. Wat dat betreft goed dat ze een jaartje tussenstop hebben gehouden. Elk jaar een AC uitpoepen werd too much.

Hopelijk brengt het aardig wat vernieuwing. Please niet meer 30 torens opklimmen om een nieuw gebied te ontdekken.
Maar alleen als ze die tussenstop hebben gebruikt om AC eens goed onder de loep te nemen en met vernieuwingen binnen de game te komen en dat jaartje niet alleen heeft gediend om ons even een AC-pauze te geven.
Mijn issue met Ubisoft-games, en dan vooral AC, Far Cry en Watch Dogs, is dat de setting en verhaal me altijd aanspreken maar dat het spelen van de game uiteindelijk neerkomt op weer exact dezelfde dingen doen, maar dan alleen in een andere setting.
Maar, heel veel games die een opvolger hebben, zijn toch gemaakt om "hetzelfde te doen in een andere setting"?
Maar, heel veel games die een opvolger hebben, zijn toch gemaakt om "hetzelfde te doen in een andere setting"?
Hij bedoelde eerder dat AC, Far Cry en Watch Dogs grofweg hetzelfde spel zijn in een ander jasje geloof ik. Dat opvolgers van spellen zelf veel hetzelfde doen lijkt mij niet meer dan logisch.
Ja oke, dat is waar. Ben het overig wel eens met de algemene bezwaren omtrent AC. Heb brotherhood en 3 best veel gespeeld. Daarna was voor mij de lol er een beetje vanaf.
Precies, wat DonVermicelli zegt.
Absoluut dit. De setting en omgevingen zijn altijd fantastisch, maar het is telkens opnieuw een teleurstelling als blijkt dat ze er veel te weinig mee doen en het weer de klassieke icoontjesjacht van weleer wordt.

Hopelijk hebben ze ondertussen veel Witcher 3 gespeeld, om te leren hoe je een open world vult met zinvolle content.
Aan één kant wel aan de andere kant vind ik elke nieuwe iteratie leuk. Ik zou hetzelfde kunnen zeggen van shooters, daar zie ik in de laatste 20 jaar alleen de graphics verbeteren en eventueel wat distructability. En dat geldt voor het hele genre ipv een reeks daarbinnen... Dus zolang we accepteren dat mensen niet FPS moe worden, dan mag het toch niet raar zijn dat mensen met smart op de volgende AC wachten?
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Daarom speel ik ook geen shooters behalve Overwatch.
Het verschil is, maar dat is geheel persoonlijk, dat AC mij heel erg aanspreekt.
De setting is vrijwel altijd cool, het verhaal ook, maar de gameplay komt uiteindelijk altijd neer op hetzelfde. Game-ontwikkelaars lijken te denken dat games alleen maar groter en groter moeten worden en dat dat betekent dat de icoontjes-hunt langer moet duren, meer collectibles en noem maar op.
Maar andere onderdelen van de game worden daardoor, naar mijn mening te weinig verbeterd/uitgediept. De combat is saai, blokken en rammen en de AI (in Unity) was ronduit slecht, het klimmen en klauteren was regelmatig frusterend (als ik iemand achtervolgde op straat hing ik ineens aan een deur). Elke game heeft technische mankementen dus die wil ik ze wel vergeven, zolang ze maar niet bewust een brakke game willen uitgeven omdat de kerstdagen voor de deur staan.
En Ubisoft kan het echt wel, ze nemen best risico met The Division, For Honor en Star trek Bridge Crew. Waarom niet dan iets meer ballen tonen met AC?

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 2 juni 2017 09:00]

Ik vind de gameplay eigenlijk niet vaak frustrerend. Niet meer dan GTA, waar ik ook elk deel van heb. En afgezien van de activiteiten is daar sinds de eerste 3d versie ook niet veel veranderd eigenlijk. Ik zal één van de weinigen zijn, maar ik kijk elke keer meer uit naar een AC dan een GTA(ook al kmot die minder vaak). Het is leuk om te spelen, maar het verhaal en de setting vind ik daar een stuk minder interessant. AC heeft een verhaallijn in grofweg 3 tijdperken die alledrie interessant zijn. Als het gewoon een spel was over een de assassins gedurende de laatste drieduizend jaar was ik er al flauw van. Maar juist het verhaal van the ones that came before en hoe dat zich in de tegenwoordige tijd gaat ontvouwen is wat bij betreft een continue cliffhanger. Ik lees hier ook al dat anderen dat tijdverspilling vinden, DAN snap ik ook dat je je buik vol hebt van de serie.

En eerlijk gezegd zou ik het fijn vinden als ze dat verhaal eens deels af gaan ronden, want met de sfeer die gamers creëren(zoals ook in de reacties bij dit topic) is de kans dat de stekker er een keer uit getrokken wordt groot. En dan wil ik wel graag een compleet verhaal meegemaakt hebben... Dat is dus niet omdat Ik er flauw van ben. Aan de andere kant, als je het niet leuk vindt kan je beter een andere reeks zoeken om je mee te vermaken dan proberen het plezier van anderen te verpesten.

Zo ook dat geneuzel over torens. Het is jammer dat ze het ook in andere series zijn gaan gebruiken, maar AC zonder (zeer hoge) toren klauteren is geen AC meer. Ik hoop dat ze dat er nooit uit halen. Far Cry hoeft het inderdaad niet in, maar het is één van de weinige FPS'en die me nog een beetje weet te boeien, dus ik stoor me er ook niet aan.
Hoop dat de pitstop er ook echt toe gaat leiden dat de game een beetje ' verrast'. Zelfs de goede worden na een tijdje zo'n 'pain in the ass'. Black Flag was super vet, maar voor completionists is het na een tijd gewoon niet leuk meer. Zo'n game moet gewoon max 30 uur zijn, geen 70 of 80. Misschien is een Horizon Zero Dawn wel een goed voorbeeld van een format waarvan ik voornamelijk lees en hoor hoe 'leuk' het blijft. Helaas nog geen eigen ervaring want 'tijd' :P

Maar fingers crossed dat deze AC hoge ogen gaat gooien.
Toch is dat bijna een onmogelijke eis denk ik voor Assassin's Creed. Horizon was absoluut goed en ik speelde het graag voor het mooie verhaal, maar de side quests werden na een tijdje herhaling. Mijn favo game (Witcher 3) zelfde; prachtig om doorheen te lopen en het verhaal te volgen, maar verrassen de monsters en side quests je werkelijk nog na 30 uur? Dat is overigens geen slecht punt, je het immers al úren plezier gehad. Om jezelf te pushen die volle 100% completion te halen zal je hoe dan ook repetitieve gameplay tegenkomen.

Het is eerder de vraag hoe snél gaat iets reptitief worden. Erg laat zoals Horizon of Witcher 3, of vrij snel zoals Mafia 3. Ik hou goede hoop door hun tussenjaar :) we'll see.

[Reactie gewijzigd door Piet_Piraat7 op 31 mei 2017 13:55]

Ik denk zeker niet dat het een onmogelijke eis is. Zeker niet in de omgeving van Egypte. Vergeet ook niet dat Ubisoft een reputatie op te poetsen heeft (mag ik hopen)..

De Witcher 3 is mij nooit repetitief gaan aandoen en zeker niet na 30 uur. De sidequests daar zijn geen 'farm' quests, maar echte diepgaande verhalen op zichzelf. Zelfs in de NG+ kunnen enemy scaling en de nieuwe skills van B&W erg verfrissend werken. Ook speel ik het nu in het Frans met Engelse ondertitel, erg verfrissend, zeker in Toussaint! :D
Ik heb eens AC Unity in het Frans gespeeld, maar ik vond de stemacteurs echt ondermaats. Hoe was dit in The Witcher?
Erg goed! Zelfs zo, dat ik juist de Engelse stemacteurs nu niet meer kan aanhoren in The Witcher.
Het pleit voor ze dat ze (uiteindelijk) geluisterd hebben naar de spelers en het even op een laag pitje hebben gezet. Vraag me inderdaad af of deze tussentijdse stop hun goed heeft gedaan. Ik hoop het wel, misschien nemen sommige andere studio's daar wel een voorbeeld aan af.
Dat torens beklimmen vond ik niet zo erg. Je werd vaak beloond met een mooie view en daarna een leuke jump.

Die hele sci-fi laag eroverheen vond ik WEL zeer vervelend en vooral onnodig; het verhaal en main character (Desmond) boeiden niet, en de gameplay en omgeving waren compleet ruk. Als je AC speelt wil je lekker je gang gaan in die mooie open werelden in de oude tijd, niet daaruit gerukt worden om wat sci-fi gezeik te horen.

Weet niet of de nieuwe AC me aanspreekt qua setting. Had liever eens een echte AC game in Azie gezien, met meerdere martial arts, wapens, clans, omgevingen, etc.
Die sci-fi is juist wat de verhalen voor mij verbindt en waarom ik meer AC wil. Ik vind juist dat dat verhaal veel te traag gaat en te weinig aandacht krijgt. Het mag wat mij betreft JUIST eindelijk eens goed los gaan met the ones that came before.

Maar misschien moeten ze een optie toevoegen om dat te skippen, want ik kan me voorstellen dat je er weinig mee hebt. Het is alleen wel de kern van AC die je er dan uit snijdt.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 31 mei 2017 19:22]

Ik ben een paar dagen geleden met Watch Dogs 2. Is al een stuk beter dan de eerste(welke ook niet zo slecht vond als een groot deel van het internet), maar vooral voelde ik me een stuk vrijer, en jr acties worden een stuk minder geforceerd. Ik realiseerde me dat dat komt doordat er geen 'torens' meer zijn die je moet bezoeken. Het beklimmen van deze plekken was eigenlijk niet heel interessant en zorgde dat je meer binnen 1 gebied bleef, omdat daarbuiten je gewoon een stuk minder mogelijkheden had.

Ik hoop ook zeker dat er ook geen torens in het nieuwe deel zitten, ik ben wel weer toe aan een nieuwe AC game. Unity en Sindicate nooit geprobeerd, Unity had te veel technische problemen en Sindicate spreekt me niet zo aan. Wel net Rogue gekocht, kreeg betere reviews en lijkt veel op Black Flag, waar ik ook erg van genoten heb.
Hoe ga je een boog en een schild tegelijkertijd hanteren?
Schild bevestigen aan je bovenarm, zodat je hand altijd vrij is.
Gezien de hoogte van het schild lijkt me eerder onderarm? :9
Schild houd he juist in je hand zodat je ermee kan stoten naar je tegenstander, vrijer bent in je beweging om binnenkomende stoten te blokkeren, en omdat een schild aan je bovenarm meer een last dan lust is om te hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=MG5xkbUxXrg

Misschien niet heel handig maar het kan blijkbaar wel ;)
gleuf in het schild om de pijl door te steken, beetje zoals de Trojaanse schilden die uitsparingen hadden om hun speren door te steken.
http://test.atelierjannae...8/Troje-Jan-Verstegen.jpg
Als je een boog naar achteren trekt en je andere hand houdt nog een schild vast is dat niet echt stabiel lijkt mij.
in het echte leven misschien wel ,
maar in een game als dit, waar we met zwaarden (kruis)bogen en schilden uitgerust volledig onzichtbaar worden door tussen 4 ander personen te staan, is dit echt een detail waar we ons geen zorgen over hoeven te maken.
Misschien niet, maar ik vond AC altijd wel lekker dicht bij de realiteit blijven. Bij een game zoals sainz row kan ik begrijpen dat er dingen niet kloppen.
je kan onzichtbaar worden al sinds ac 1, realiteit not really
om nog maar te zwijgen over eagle sight en van 50m hoog in een hooikar springen.
@Vlizzjeffrey @bigbadbull okee, ja zo had ik het nog niet bekeken :X . Jullie hebben gelijk :+
Zo te zien heeft ie de boog om, dus het lijkt me dat het of schild of boog is, maar dat je wel beiden tijdens een missie kunt gebruiken.
Nee hoor, de boog loopt voor zijn rug langs.
Zo'n schild wordt een beukelaar genoemd (buckler in het engels), maar over het algemeen wordt dit toegewezen aan de middeleeuwen.
Waarschijnlijk een beugel om je arm en je houdt t vast met een handgreep. Als je wil schieten laat je de handgreep los voor de pijl en blijft het schild in bereik :)

Daarnaast, super! Ben dol op AC dus kan niet wachten :p

[Reactie gewijzigd door mrdemc op 31 mei 2017 13:29]

met zn tanden! ;-)
Ik denk dat het juist wel tof is dat je kwetsbaar bent door het ontbreken van een schild tijdens hanteren van de boog. Geeft wat extra tactiek aan de game.
Je kunt gewoon nog een pijl afvuren als je een schild in je hand hebt, op dat moment is alleen schild wat minder stabiel.
49 voor Christus, dus geen tempeliers
Men ging toen ook wel al naar de tempel ;)
Ze bestonden wel. AC universe heeft redelijk wat alt-history. De Templars zijn geen religeuze groep, maar heeft tijdens de kruistochten zichzelf aan het Vaticaan gelieerd.
ouch ze zullen er wel zijn, met een andere naam die dan zogezegd de voorlopers van de Tempeliers orde was.

Maar na black flag was ik wel uitgekeken op AC/ubisoft waar je een game full price CE betaalde en dan sommige delen nog moest kopen met punten of in de ubi store.
2 keer hebben ze me dat gelapt en sinds dien niet meer naar hun omgekeken.
Volgens de AC wiki iig wel, ze zouden in de prehistory al opgericht zijn. Nu moet ik ook heel eerlijk bekennen,ik heb alle delen gespeeld maar kan me al die info die daar staat niet herinneren ;)
Hmmm, 200+ cookies in die link, lekker! Goede marketing in ieder geval.
Dat is een ding van Wikia, het is dat ze een van de simpeler e bronnen van info zijn, maar de cookies en advertenties mogen wel wat minder...
Hopelijk stappen ze af van dat domme verhaal. Samen met de Halo serie komt deze serie in aanmerking voor de dumbest story award.
Ben het mee eens, het templars vs assasins verhaal kent iedereen nu wel, verhaal mag van mij wel een keer comeet gereboot worden.
Ben het mee eens, het templars vs assasins verhaal kent iedereen nu wel, verhaal mag van mij wel een keer comeet gereboot worden.
Als je het hele verhaal compleet reboot dan kun je toch net zo goed een ander spel maken? Andere naam, ander verhaal, zelfde gameplay. Zie niet in waarom alles onder diezelfde naam gepropt moet worden.
Leuk, weer een beetje terug naar de roots zonder "moderne" wapens.

Ik kijk wel weer uit naar een nieuw deel. Het meest vermaakt met de Ezio triologie en Black Flag.
Het laatste deel in Londen nog helemaal niet gespeeld.
Ik heb mij prima vermaakt met Syndicate; geen spijt van de ¤ 50 die ik heb betaald, maar is nu her en der voor minder dan twee tientjes te krijgen.
Ze hadden het bij ezio moeten houden.
Zn verhaal was wel snel verteld

[Reactie gewijzigd door dogan2010 op 31 mei 2017 13:25]

Ezio heeft veruit de meeste games gekregen. En Altair's verhaal zou juist veel verder uitgebreid mogen worden IMHO.
Ik heb alleen deel 3&4 gespeeld dus misschien spelen andere delen anders maar ik als rpg speler wordt telkens in en uit het spel getrokken door de Animus..

Eens een keer een flashback of meerdere character verhaal lijnen akkoord ik vondt bijvoorbeeld Suikoden 3 een verademing van 3 verschillende verhalen die uiteindelijk 1 vormen.

Maar telkens het getrek van heden naar verleden en weer terug of zelfs naar de toekomst en dan nog de Switch tussen verschillende characters..

Ik vindt AC een pracht van een serie vooral de vrijheid en gevechten maar van mij mag je één keer in het begin in het spel duiken en pas weer op het einde eruit en het liefst nog met character creation :)
Egypte in 49 v Chr is een leuke en interessante setting. Wel jammer dat de pseudo-historische basis van het verhaal, die van de Hassassijnen en de Tempeliers, compleet wegvalt. Die onstonden namelijk pas in de 11e en 12e eeuw na Christus. Die pseudo-historische basis vond ik toch altijd een groot deel van de charme van het spel.

Aan de andere kant het blijft een videogame met fantasieverhaal, inclusief aliens. Dus waar mekker ik eigenlijk over.

Overigens blijft Black Flag de beste AC voor mij. Vooral als je de piratengame speelde ipv de assassin game.
Dus we krijgen de Alexandrijnse oorlog met Julius Caesar en Cleopatra. Grappig. Zelf had ik liever gezien dat ze nog een paar honderd jaar verder terug in de tijd waren gegaan en hadden gekozen voor het échte ''Oude Egypte'', als je dan toch voor dat land kiest..
Ik hoop dat de gameplay hiermee inderdaad wat geupdate/veranderd gaat worden. Na meerdere AC's gespeeld te hebben, ben ik een beetje klaar met elke keer dezelfde soort missies: 'sneak sneak, stab stab, hide hide' is eigenlijk waar zo'n beetje elke missie op neerkomt.
volgens mij gaan ze meer de kant op van een elderscrolls en witcher series, als je de leaks mag geloven natuurlijk die tot nu toe wel accuraat zjin.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*