Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ruimteshooter Everspace met vr-ondersteuning komt op 26 mei uit

Door , 13 reacties

De definitieve versie van ruimteactiegame Everspace komt op 26 mei uit. De game was al via Steam Early Access beschikbaar, maar nu kondigt ontwikkelaar Rockfish Games de release van versie 1.0 aan. Het spel ondersteunt de HTC Vive en Oculus Rift.

Everspace is een singleplayergame met procedureel gegenereerde levels en roguelike-elementen. In versie 1.0 wordt een campagne toegevoegd met een ingesproken verhaallijn. De game kan zonder vr-headset gespeeld worden, maar volgens de ontwikkelaars wordt zowel de HTC Vive als de Oculus Rift volledig ondersteund.

Het spel zou een Hardcore Mode krijgen, maar die was niet op tijd af voor de 1.0-release. De ontwikkelaar belooft deze echter later uit te brengen als een gratis update. Evenmin is het gelukt om een Linux-versie te maken voor de officiële release. De makers zeggen meer problemen te hebben gehad dan verwacht, met name in relatie tot Nvidia-videokaarten. De ontwikkelaars wachten op een driver-update die verbetering moet brengen. Als die update niet snel komt, dan komt er een versie van de game die met een work-around toch gedraaid kan worden op Linux, met minder grafische praal.

Het Duitse Rockfish Games bestaat uit de ontwikkelaars die eerder verantwoordelijk waren voor de Galaxy on Fire-games. Met een succesvolle Kickstarter-campagne haalden ze ruim 420.000 euro op om Everspace te maken. Daarna haalden de makers ook nog geld op via hun eigen site, waarmee het totaal op 670.000 euro kwam.

Rockfish gaat de game verkopen via Steam, GOG, Nvidia GeForce NOW en de Windows 10 Store. Ook komt de game uit voor de Xbox One en later dit jaar moet er een PS4-versie verschijnen. De game kost 27,99 euro.

Reacties (13)

Wijzig sortering
T is grappig dat Space sims eerder uitkomen op de PC ipv de consoles , meestal is het anders om :D
T kan zijn dat er een groter aantal enthausiasten zijn op de PC.

Maar eens kijken vanavond of het me bevalt , mischien kan ik in deze game wel mn angsten voor objecten in de ruimte wel overwinnen ;) dat was altijd een probleem in elite:dangerous, sommige mensen zijn bang van clowns , ik van dat ik te dicht bij een gas-reus/Ster kom:P

(starscare ofzo ?? :S t zal niet iets genetisch aangelegd zijn :D)

[Reactie gewijzigd door Metallize op 18 mei 2017 17:16]

T is grappig dat Space sims eerder uitkomen op de PC ipv de consoles , meestal is het anders om :D
T kan zijn dat er een groter aantal enthausiasten zijn op de PC.
Linux en VR ondersteuning heeft hier natuurlijk aardig wat invloed op.
Heb dit spel praktisch sinds de Early Access gespeeld, en het is een stuk verbeterd t.o.v wat het was. Het was de prijs dubbel en dwars waard.
Ik heb een tijdje terug de early access versie gekocht en kan eht spel echt ten zeerste aanraden. Het is een kruising tussen FTL en Elite Dangerous. Een roguelite waar je van sector naar sector springt (zoals FTL), en in elke sector kan je lekker wat dogfighten. Als je dood gaat begin je helemaal opnieuw zoals het een roguelite betaamt, maar je kan dan upgrades kopen voor je schepen.

Beste van al? Het spel ziet er ongelofelijk goed uit, en de performance schaling is ook een positieve verrassing: het draait uiteraard geweldig op mijn GTX 980, maar op mn laptop met gewoon een intel HD530 draait het spel op de laagste setting ook gewoon soepel.

Heb er nu zo'n 27 uur in zitten, best goed voor een early access spel waar ik 20 euro in stopte :)

[Reactie gewijzigd door kiang op 18 mei 2017 19:32]

Lees niks over de Playstation VR versie. Niet dat ik er een heb, maar toch wel opvallend. Volgens mij is het publiek groter dan Oculus en Vive, of heb ik dat mis?
Misschien omdat de PS4 (en Xbox One) versie later dit jaar uitkomen?
Dus waarom zou er nu al een melding over PlayStation VR bij staan als het gaat om de versie die via Steam verkocht gaat worden.
Aangezien de non VR pc versie eerder uitkomt dan de ps4 versie zullen ze zich natuurlijk ook eerst richten op PC VR. Misschien dat psvr ondersteuning komt bij de release van de ps4 versie.
Volgens mij is het publiek groter dan Oculus en Vive, of heb ik dat mis?
Jammer genoeg deelt niemand op dit moment verkoop cijfers, er zijn inschattingen maar die verschillen per maand/artikel

[Reactie gewijzigd door olivierh op 18 mei 2017 22:04]

Ziet er leuk uit, eens kijken wat de game inhoud.
Heb de game echt net gekocht.
De setting spreekt mij wel aan en de meeste reviews op Steam zijn erg positief.
Wauw voor het eerst dat ik onder de indruk ben van een VR game. Lijkt eens een echte game ipv een techdemo. Zonder de ingewikkeldheid van citizen of elite
Ik raadt hem ten zeerste aan, ook zonder vr :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*