Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 33 reacties
Submitter: Moosalicious

Het Zweedse Starbreeze heeft aangekondigd een half miljoen dollar te investeren in de game 'Deliver Us The Moon' van de Nederlandse studio KeokeN. De game moet voor pc en andere platforms uitkomen. Het is nog niet bekend welke dat zijn of wanneer de game uitkomt.

Starbreeze schrijft dat de investering onderdeel is van zijn IndieLabs-projecten, waarbij in dit geval de helft van de opbrengsten van een game bij de originele studio blijven en deze eigenaar is van alle intellectuele eigendom. Dit is het tweede project in deze vorm, na het spel 'AntiSphere' van een Kroatische studio. Het bedrijf meldt verder dat het twee ontwikkelaars van de Nederlandse game tegenkwam op de E3 en 'onder de indruk was van hun voortgang en houding'.

De game speelt zich af in de nabije toekomst. Doordat de grondstoffen van de aarde bijna verbruikt zijn, besluiten alle landen samen een ruimteorganisatie op te bouwen. De speler is een van de astronauten die naar de maan worden gestuurd om de mensheid te redden. Daarbij heeft de speler een enkele metgezel in de vorm van een kleine robot, genaamd ASE.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (33)

Ik heb de developers gesproken op Firstlook, toen verklaarde de developers dat er nog geen plannen waren voor VR. Ik ben van mening dat een story game als deze zich perfect voor VR leent en nu Starbreeze een flinke investering doet kan ik niet anders aannemen dat de game ook VR gaat ondersteunen. Starbreeze is namelijk mede ontwikkelaar van StarVR (http://www.starvr.com) en dit is dan ook een goeie kans om een stevige launch titel neer te zetten naast de momenteel in ontwikkeling zijnde Walking Dead game (http://www.starbreeze.com/games/overkills-the-walking-dead/)
Toch bijzonder dat hun website dit vermeld: "New technologies are very welcome in our company. For example, we support hardware like the Oculus Rift [...]"
(bron: http://keoken.nl/)

De trailer zit wel heel goed in elkaar. Goed geluid, zeer goede muziek. En ik kreeg kippenvel bij die stotteringen :P
Ben wel erg benieuwd wat voor soort spel het worden gaat...

Als ik de beschrijving een beetje mag intepreteren zal het een survival game/walking simulator worden. Wellicht iets in de trand van Alien: Isolation?
"
Together with ASE the player will travel on the moon to complete his mission. Throughout this journey the player will have to use all resources he can find to overcome all difficulties.
"
De sfeer van de trailer is idd erg goed. Ik moet zeggen dat ik weinig game de laatste tijd, maar mijn interesse is gewekt idd. Met name de nieuwsgierigheid hoe, wat, waarmee de moon 'gedelivered' moet worden.

En met die financiele impuls hebben de makers van het spel de mogelijkheid het verhaal, de gameplay en additionele mogelijkheden op een niveau te tillen dat daarvoor wellicht wat verder weg zou liggen. En afhankelijk van het spel zou VR een vette toevoeging zijn. :9~
Ik ben van mening dat een story game als deze zich perfect voor VR leent en nu Starbreeze een flinke investering doet kan ik niet anders aannemen dat de game ook VR gaat ondersteunen.
Hoeveel mensen ken jij die thuis een VR-bril hebben ? VR is momenteel erg overhyped en slecht verkocht. Doet me denken aan een paar jaar geleden toen iedereen riep dat 3D de grote vernieuwing zou zijn. 'ouderwets' gamen is nog steeds de beste oplossing... kan me dus voorstellen dat gamebouwers VR voorlopig uitstellen.
Misschien de hele post lezen? Volgens mij heb ik onderbouwd waarom ik denk dat de game VR gaat ondersteunen. Daarnaast vind ik dat een story game hier zeer voor geschikt is, dat is natuurlijk subjectief. De vraag hoeveel mensen VR gebruiken is helemaal niet aan de orde.
Hoeveel mensen ken jij die thuis een VR-bril hebben ?
Prima argument tegen VR-only games, maar nauwelijks relevant voor een game die zowel op een monitor als me een VR-bril te spelen is.
bullshit, het is helemaal niet overhyped, en het wordt verre van slecht verkocht. HTC, Oculus en Sony hebben meer dan ze verwacht hadden verkocht..
'ouderwets' gamen is helemaal niet nog steeds de beste oplossing, het is een ANDERE oplossing. VR en non-VR zijn niet echt te vergelijken met elkaar (net zo min dat AR te vergelijken is met VR)..
Toch is er heel veel te doen om VR en zie je het nog maar weinig. Het zit nog in de fase dat de early adapters er misschien net aan beginnen. Dat wil zeggen dat mainstream development van gaming zich nog niet vol op VR gaat richten.

Dit zijn nog geen cijfers waarvan de hele game wereld ineens om gaat:
https://www.statista.com/...ets-unit-sales-worldwide/

Laten we dus rustig kijken wat het wordt. 3D films en TV werd ook zo gehyped en is qua hardware goed verkocht. En toch is het een flop gebleken.
Ik vind 3D helemaal geen flop, ik geniet er enorm van, helaas zijn allen 3D blurays veel te duur (buiten degene die door onze lokale uitgevers zoals DFW worden gereleased).. Ik zal dan ook geen projector of tv kopen die geen 3D heeft.
Dat kan de komende jaren nog wel eens lastig worden. Er komen steeds minder tv's met 3D.
Ik zou ook niet meer zonder willen. Liever 3D dan 4k eerlijk gezegd...... En VR is voor mij ook een blijvertje.
Yep voor mij ook liever 3d dan 4k.
Sorry, maar dat kun je niet menen? Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Maar een klein deel van alle content is in 3D beschikbaar. De komende jaren zal de 4K content de 3D gaan overstijgen. Dan heb je dus meer aan 4K, want alle content kun je in 4K kijken. Bovendien werkt upscaling naar 4K beter dan 3D beeld van 2D extrapoleren. Gewoon puur qua kijkplezier ga je dus veel meer aan 4K hebben.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 28 november 2016 00:00]

Ik meen dat wel, aangezien 4K niets meer is dan alleen maar dingen iets scherper kunnen zien en is eigenlijk alleen maar zinvol op hele grote schermen (alles 40" of kleiner heeft het weinig toegevoegde waarde IMHO). Ik heb nog nooit 2D naar 3D gebruikt. En ik heb het ook niet over ALLES in 3D, want dat vind ik ook weer niets, maar af en toe een film in 3D kan ik heerlijk van genieten.
En ik kijk op 3m breed scherm en zit op zo'n 4 meter afstand er van af, en vind dat fullHD meer dan voldoende is, kijk ook nog veel dvd's en daar denk ik af en toe wel eens bij dat het wel mooier zou zijn in fullhd, maar een paar minuten in de film heb ik dat al niet eens meer door (dan ga ik dus wel uit van fatsoenlijk gemasterde dvd's en bluray's, niet van die 700MB crappy dvd rips of 1-2GB blurayrips, en nee HVEC versies zijn vaak nog steeds echt ruk in vergelijking met de originele bluray/dvd). Een zwik mensen denkt werkelijk dat die downloadrips de kwaliteit is van de originele content..
Niet te vergeten de meerderheid van de aardkloters die niet tegen 3d kunnen.
Dat is geen meerderheid..
Er is nog bizar weinig content. Tuurlijk zijn er de obvious suspects voor dit genre, als een paar flight en drive sims (PCars, Elite, ..?). De bigbudget vr rehashes (Batman VR, ...?). En de rest bestaat uit snelle indie cashgrabs die, wellicht soms goed in elkaar zittend, niet langer leuk zijn dan half uur en vooral bedoeld zijn om mee te liften op de hype.
Ik ken er drie met een vive waaronder ikzelf. En de hype is terecht. Als je een Vive op hebt gehad zou je dat weten.
Leuke intro , maar zegt niet veel over het spel. Build & survive game mss ?

Tegenwoordig zijn er toch al heel mooie Indie games, maar kan je ze nog Indie games noemen als studio's ze beginnen te financieren ?
Ja goede vraag. Volgens mij vatten we indies in het algemeen op als kleine studio's die lekker hun ding doen. In plaats van studio's die zelfstandig de financiën voor elkaar boksen.

Maar goed, als een grote partij echt alleen de financiering doet en zich er verder niet mee bemoeit, dan zijn ze toch nog redelijk indie. Ik weet alleen niet of dit vaak gebeurd.

[Reactie gewijzigd door Tsux op 25 november 2016 18:29]

indies zijn independent developers die niet in opdracht van een grote uitgeverij of studio werken...

dat er nu een studio investeert in de game maakt weinig verschil daar ze nog steeds zelf de regie in handen houden.
Het zou anders zijn als ze opgekocht zouden worden, maar nu het blijft een klein zelfstandig team, met volledige controle over hun eigen IP.
Dat een grotere studio investeert, omdat ze ROI zien in de game van een kleine concurrent en daar een graantje van mee willen pikken is alleen maar goed voor beide partijen.

Wel ontstaat de vraag hoe lang KeoKeN zelfstandig zal blijven.
Ik denk als ze Sean Murray als Managing Director aanemen, dat het dan wel echt een geweldige game gaat worden!
Haha, sarcastisch bedoelt zeker? NMS was een zware domper.

Ik ben persoonlijk niet weg van space games maar dit ziet er wel erg mooi uit maar mijn grote vraag is wat exact het doel is in dit spel en wat je kan doen.
Wat ziet er goed uit ? Die paar tellen nikszeggende intro ? Ik heb werkelijk geen idee wat dit voor spel moet zijn... redelijk slecht als je hier een statement mee wil maken.

[Reactie gewijzigd door backspace219 op 25 november 2016 18:24]

Het is niet persé slecht wanneer een bedrijf ervoor kiest om een nietszeggende intro te nemen. Het overgebleven mysterie wekt de interesse van veel spelers, wat op zich weer interessant is voor het bedrijf en het spel. Het is een marketing trucje wat ze veel vaker doen. Niet alleen bij games, ook bij films.

Doordat ze niet kant-en-klaar het spel en het onderwerp voor je uitstippelen blijft er mysterie over. Iets wat vaak gepaard gaat met het 'space' onderwerp in films en games. De heftige muziek, de toon en de woordkeuze van de voice actors en het onderwerp vertellen voor over wanhoop, problemen en drama wat zich in de toekomst afspeelt. Zoiets wil je niet direct verklappen maar je wilt je doelgroep in spanning houden.
Het kan iets moois worden, maar op een intro na weten nog bar weinig van dit spel. En laten we alsjeblieft niet No Man's Sky vergeten die precies hetzelfde deed, en weten allemaal hoe dat is geeindigd....
Sorry maar je hebt het hier best mis. Ze DEDEN het bij films. Truukje maakt studiobazen (lees: aandeelhouders) onzeker over hun centjes (winstgroei). Tegenwoordig weet je na 1 filmtrailer het complete filmplot van voor tot achter inclusief de twist. Hou mn hart vast voor de Alien: Covenant trailer...

Maar deze gametrailer smaak voor mij iig al naar meer :)

[Reactie gewijzigd door chimnino op 26 november 2016 03:06]

Het is belangrijk voor games om meteen een goed idee te krijgen wat voor soort game het is.

Het probleem van Elite Dangerous en Star citzen maar ook Nomans sky is.
MMO kwam ter sprake maar het zijn niet een traditionele MMO .
No man sky is niet een conventionele space shooter.
Zelfde met Flower. Geen idee wat het is maar koper dachten , maar lijkt op ... Of zal ... Soort game zijn. Men koopt het blijkt sightseeing game te zijn. En dan zijn er zelfs kopers die de dev bedreigen.

Met trailer die de backstory ondersteund trek je het verhaal en plot en drame gefocust volk. Alleen wat voor genre is het adventure RPG FPS space sim wat voor core gameplay ?
Je hebt volk dat sterk space dogfighting moet hebben.
Zoals Elite dangerous.
Als die ook sterk hunkeren naar back story oh vet, komen ze er last achter oh geen dogfighting. Bummer. Even lekker gemaakt om niks.

Zelf Tell tale walking dead serie. TV serie is vet.
Quicktime event point klik crap niet mijn ding.
Blijkbaar is gameplay bij mij >> story en drama nou nee , ben cutscene skipper.

No man sky heb ik niet knap af van cell shaded en cartoon style.
Een slechte afgeragde Egosoft X3 waar iig ook wat fun te finden is. Heb ik meer genoten ondanks onaf en veel bugs.
Ik volg space games ook als TV scifi fan. Dus games moeten daar iets mee hebben.
Startrek geen dogfighting zoals startrek legacy lijkt mij wel wat.
Of ghost recon advance warfare in stargate SG1 jassje een mothership innemen in co- op operation fkashpoint 2 red river styl.
Met ARMA achtig , glider air to orbit combat.

Nee niet geinterreseseerd na lezen van bericht, dat ik YT niet eens opstart.
Zaten wij naar het zelfde filmpje te kijken, mediocre animatie, 3d vormgeving, textures, geluid, etc. De premise van het verhaal is in de intro, nietszeggend en ludiek te noemen. Ik ben een grote fan van scifi, maar zie me dit niet spelen, laat staan kopen.

Een goede game hoeft geen goede graphics te hebben, maar de graphics en de sound assets zijn zo 'jarring' dat ze me geheel uit immersie halen. Ik zie dan ook geheel geen potentieel.
Het is helemaal niet duidelijk wat voor soort game dit gaat worden.
Dat er op een gegeven moment iemand door het beeld loopt met schijnbaar iets vooruit gericht in zijn handen hoeft niets met de beoogde gameplay te maken te hebben.

Laten we maar eerst een wachten op ingame beelden voor we conclusies trekken.
Een goede game hoeft geen goede graphics te hebben, maar de graphics en de sound assets zijn zo 'jarring' dat ze me geheel uit immersie halen. Ik zie dan ook geheel geen potentieel.
Wat is er gebeurd met de tijd dat spellen beoordeeld werden op hoe leuk ze waren? Mario had 16x16 sprites, hoe goed kun je je daarin immersen? Ook Dune 2 en C&C heb je vast niet kunnen spelen. Om het over Tetris maar niet te hebben!
Bovendien, denk eraan dat dit een Indie game is! Als ze per ongeluk absurde winst draaien dan is een texture en/of een sound pack zo gemaakt; een simpele patch om een spel waar geen bal aan is opeens super verslavend te maken is veel moeilijker.
Er worden vrachtwagens vol bagger 'indie' producten geproduceerd. Dit zal er vast één van zijn, hoewel een half miljoen investeren imho je toch echt geen kleine speler maakt, ook al, is het peanuts ivm. andere (grote) games.

Ik ben opgegroeid met Packman op de speelkast, later op de Atari 2600. Nooit echt een fan geweest van Mario, maar genoeg van dergelijke games op de C64 en de Megadrive voorbij zien komen. Dune 2 veel gespeeld, fan van Dune (C&C pas heel veel later). Tetris ook nooit een fan van geweest, maar had zo z'n Zen momenten.

Ik speel nog bijna jaarlijks Civilization #1, dat heeft meer te maken met nostalgie en door rosecolored glasses kijken dan dat deze zoveel beter is dan Civ IV, V of zelfs VI, in tegenstelling. We willen met dergelijke games de core gameplay behouden en beter, dieper, uitgebreider en mooier.

Twee dingen:
#1 We leven niet meer in 1984 of zelfs 1994. We wisten toen niet beter, we nemen nu ook geen genoegen meer met jutte zakken als kleding.
#2 Hoeveel bagger games zijn er uitgebracht in die tijd? Legio (E.T.)!

Mario ziet er nu ook niet meer uit als een 16x16 sprite, maar op veel platformen fully 3D.

Terug naar deze game, dit filmpje moet iemand het spel verkopen. Ik luister eerst naar het verhaal, dat is zo slecht verteld (dan heb ik het niet eens over de inhoud), vervolgens de inhoud van het verhaal klinkt... Stupid! Suspension of Disbelief moet werken, dat doet het geheel niet. Omdat ik niet meer oplet wat er wordt verteld ga je naar andere dingen kijken, de animatie van de astronaut is niet alleen slecht maar ziet er zo bizar uit dat het niet eens meer op een mens lijkt. Dan had je het beter niet kunnen animeren, had een hoop tijd en geld gescheeld. Dan de designs van de raket en de omgeving, nogmaals, als je een slechte 3D omgeving maakt omdat je het niet kan of niet voldoende tijd/geld voor heb. Laat het dan en ga op zoek naar een goede 2D artiste.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True