Treyarch publiceert trailer van Zombies Chronicles voor CoD: Black Ops III

Ontwikkelaar Treyarch heeft de trailer van Zombies Chronicles gepubliceerd. Het gaat om de vijfde dlc voor Call of Duty: Black Ops III. Het pakket gaat 30 euro kosten en is vanaf 16 mei voor het eerst voor de PlayStation 4 beschikbaar. De dlc zit niet bij de originele season pass.

Zombies Chronicles bevat acht opgepoetste maps met zombies die al in de eerdere titels van Treyarch zaten. Van Call of Duty: World of War zijn de maps Nacht der Untoten, Verruckt en Shi No Numa in de dlc opgenomen. Uit Call of Duty: Black Ops zijn de maps Kino Der Toten, Ascension, Shangri-la en Moon overgenomen. Tot slot is uit Call of Duty: Black Ops II de map Origins gebruikt.

Deze maps zijn grafisch verbeterd, hebben beter geluid en bevatten zombies met een verbeterde ai. Ook kunnen spelers gebruikmaken van custom wapens, wat in de originele games niet het geval was. Spelers kunnen in Zombies Chronicles ook gebruikmaken van de GobbleGum machine. Hiermee kunnen spelers speciale eigenschappen en bonussen bemachtigen. In totaal zullen er acht nieuwe GobbleGums beschikbaar zijn voor alle spelers.

De dlc komt op 16 mei beschikbaar voor de PlayStation 4. De pre-order voor de PlayStation 4 gaat gepaard met een geanimeerd thema. Waarschijnlijk komt de dlc een maand later uit voor de Xbox One en de pc.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Joris Jansen

Redacteur

09-05-2017 • 12:04

89

Reacties (89)

89
80
35
8
1
39
Wijzig sortering
"voor het eerst voor de PlayStation 4 beschikbaar"
"De dlc zit niet bij de originele season pass."

Heb >100 euro betaald voor de game + season pass op PC. Een season pass is "Ik wil gewoon alle uitbreidingen zonder dat iemand 1 van de uitbreidingen niet heeft dank u". Ik vind de zombies games heel leuk van CoD (en alleen de zombies, single player en multiplayer doen me niets) maar de fragmentatie onder de user-base is gigantisch. De game is duur, de DLC zijn duur en nu komt er ook nog eens een extra DLC die niet in de season pass zit.

Ze zijn wel erg de grenzen aan het verkennen. Nu weet ik dus dat ik ook niet meer kan vertrouwen om met z'n allen een "ultimate edition" te kopen, want ze verzinnen achteraf gewoon nieuwe betaalde content om de fragmentatie erger te maken.

Ik heb meerdere kennissen met de game maar kan regelmatig alleen maar de "basis" map spelen, omdat mensen dan bepaalde DLC niet hebben. Zelfs als ik dus geld uitgeef aan de DLC, heb ik niemand om het te spelen, behalve vreemdelingen.

Ik snap dat ze meer geld willen - het blijft een bedrijf, maar doe dan ook even zo'n "shared premium" systeem zoals EA dat doet met battlefield. Dan tolereer ik het wel. Nu is het gewoon kut dat ik nooit met anderen kan spelen omdat er zoveel fragmentatie is.

Gelukkig is mijn tolerantie voor dit soort bullshit wat kleiner geworden omdat ik minder tijd heb voor gaming. Dan kan ik mezelf beloven geen geld meer te steken in bedrijven die dit soort bullshit doen. BF1's uitbreiding heb ik ook pas gekocht toen dat "shared premium" systeem er kwam, omdat ik al weer voorzag dat er dan weer net 1 iemand is zonder de premium en dat je dan alsnog met z'n allen de normale maps speelt.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 4 augustus 2024 13:40]

Groot gelijk. De multiplayer is geen ruk aan. En ik had het gekocht om met mijn oude zombieteam dit te spelen. Ik vind het schandalig nadat ik 110 euro voor de ultimate edition(inclusief seasonpass) had betaald dat ze nu schaamteloos een dlc5 uitbrengen die 30€ zal kosten.

Ze weten ook dondersgoed dat de zombiefanbase lang hierop hadden gewacht in dit veeeelste laat uit is gekomen. Bij de oude delen waren het altijd minimaal 8 zombie mappen bij deze deel zaten de zombiefans 2jaar lang met maar 5 zombiemappen(4 DLC mappen) waarvan er 2-3 nauwelijks gespeeld wordt. De dlcs zijn te duur voor een enkel zombiemap per dlc. De playersbase is volledig gefragmenteerd.

Als Treyarch in de laatste 4 delen van het spel maar een keer de fanbase had geluisterd hadden ze allang een standalone van zombies uitgebracht, maar tevergeefs helaas de huidige manier levert geld op dus zetten ze het door.
Ik bezit alle cod zombies van Treyarch sinds de eerste deel cod:w@w en blops1-2-3. Waarom ze nu oude mappen erin stoppen heeft te maken met het verhaallijn...die flink uit de duim wordt gezogen.
Net op reddit gelezen dat veel mensen klagen dat de oude mappen zijn gekozen omdat ze makkelijk zijn voor een remake omdat ze simpel en klein zijn. En er wordt zomaar een verhaallijn eraan geplakt.
De remake mappen van W@W is de 2e keer dat ze een remake van maken die zaten al in blackops1 die remake dlc werd in die deel al nauwelijks gespeeld na een korte tijd toen het was uitgebracht. Waarom dan weer die zelfde mappen die eerder toch al geen succes waren?
Het liefst zag ik voor die prijs van 30€ een standalone van zombies met alle mappen van blops 1 en 2. Leukste en meest varieerende map vind ik toch "Five" van blackops1, zeer uitdagend. En die zit er natuurlijk niet in. Kino wordt nog steeds veel gespeeld in de oude deel omdat het geen dlc toevoeging is en stoppen ze die erin...shang ri la werd na 2 maanden niet meer gespeeld online. En "moon" werd ook door een beperkte groep gespeeld en is te moeilijk voor een random gamesessie online. Zonder coordinatie zijn er gauw veel players dood en gaan ze ragequiten.
Wat betreft de "host immigration" die voor geen meter werkt zuigt de quickmatch waardoor er altijd iemand ragequit (alt+f4) zodat hij/zij geen speciale kauwgumballen verliest zoals de percaholic (alle perks ingame) die je voor 500$ bij de start kan kopen. Als de host ragequit met alt+f4 wordt iedereen disconnected omdat er geen dedicated servers zijn, wat dus ook de gameplay aantast en de reden waarom veel mensen stoppen met dit spel.

[Reactie gewijzigd door iganinja op 4 augustus 2024 13:40]

Het begon al met betaalde mappacks, (die vroeger gewoon gratis en vaak user created waren), daar overheen DLC, daar overheen de pre-order bonussen, daar overheen de "Content exclusives" welke bij een of twee zaken te kopen waren en nergens anders en daaroverheen de "console exclusives" en "timed exclusives" en nou daarover dus nog wat extra DLC over...

Elke keer weer, is eer eerst outcry (zoals jouw reactie) vervolgens koopt iedereen het mopperend toch maar, een paar jaar later is het de standaard, en verzinnen ze weer iets extra's. (abbo om COD te mogen spelen, naast je PSplus of XBOX live abbo bijvoorbeeld, maar dan krijg je wel dedicated servers terug, wat vroeger ook gewoon de standaard was...)

Ik ben al een tijdje gestopt met games kopen die meer dan twee/drie van de bovengenoemde shit bevatten, bevalt me prima zo.
Een season pass is "Ik wil gewoon alle uitbreidingen zonder dat iemand 1 van de uitbreidingen niet heeft dank u".
Leuk dat je dat vind, maar zoals de naam al aangeeft gaat het om een pass voor een seizoen, niet de hele levensduur.
Technisch gezien heb je gelijk, maar in praktijk stond "season pass" gelijk aan "alle betaalde content die in de toekomst uit komt". Dat is het tenminste in de CoD serie tot nu toe geweest, en in vele andere games ook.

Ik ben tevens niet de enige die deze aanname heeft gemaakt, zie bijv. de negatieve reviews bij de "Season pass" van Borderlands 2 die niet alle DLC bevat:

http://store.steampowered...on_Pass/#app_reviews_hash

Ik voorzie dan ook meteen dat de reviews onder deze nieuwe DLC van BO3 veruit negatief gaan zijn, ongeacht of de content goed is of niet. Of je nou technisch gezien gelijk hebt of niet, mensen voelen zich in de maling genomen, en ik sluit me daarbij aan.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 4 augustus 2024 13:40]

Helemaal eens, alleen is het zo dat het standaart lijkt te worden voor veel games, net zoals microtransacties, die zie je nu ook bijna overal.
Tja, op zich begrijp ik het wel. Games maken is duur, en het blijven bedrijven. De game development wereld is keihard en vereist grove investeringen en risico's. Ik vind het dan ook niet erg om te betalen ervoor, ook meer dan de op dit moment gebruikelijke 40-80 euro.

Wat ik wel erg vind, is dat het grove fragmentatie tot gevolg heeft: Al stop ik 150 euro in zo'n game (wat ik het op zich waard vind - het is een hele leuke game en omgerekend in euro per uur is het alsnog vrij laag), dan doen mijn kennissen/vrienden het niet en heb ik niemand om de game mee te spelen.

Ik speel zeer zelden online met vreemden; ik speel voornamelijk met vrienden/kennissen of in clans. Dat werkt alleen als iedereen ervoor betaalt en de meeste doen dat niet (en terecht, het is een hoop geld)

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 4 augustus 2024 13:40]

Klassieke 40-80 euro? Er waren NES games van 250 gulden. Dat is ondertussen gewoon 250 euro. Zo heel vreemd is het niet om 150€ aan een game uit te geven :)
Je hebt helemaal gelijk. Heb mijn reactie gewijzigd naar "op dit moment gebruikelijke"
Ik had in 89' NES welke spel bedoel je dan?
Vroeger betaalde je zo 200 gulden voor street fighter 2.
We zijn gewoon erg verwend met lage prijzen, al vind ik het wel heel krom dat je buiten DLC om nog een uitbreiding maakt. Voor mij is dit al te ver. Ik blijf lekker Overwatch spelen the whole package in 1 keer.
Dat is geen NES maar SNES of in andere woorden supernintendo hoe het werd genoemd.
Ik vind niet dat we worden verwend als je kijkt hoe het leven zo duur is geworden vergeleken met jaren 90'. Nu bedenk je je wel 2 keer voordat je 150€ uittrekt voor een game.
Ik mag aannemen dat je salaris ook wel gestegen is sinds die tijd...
De gemiddelde prijs van een NES game was 50 USD, met een exchange rate van ~3 was dat ~150 gulden per game.

De gemiddelde AAA titels of games met addon chips in de cartridge zaten al snel op 250 gulden, met een handje vol games richting de 400 gulden.

Door inflatie en omdat we onze gulden veel te goedkoop ingewisseld hebben voor de euro, kan je dat vandaag de dag wel 1 op 1 doorrekenen.

[Reactie gewijzigd door batjes op 4 augustus 2024 13:40]

Anoniem: 391619 @batjes9 mei 2017 22:14
Wat een onzin man.

Ik haalde vroeger US SNES spellen en de duurste daar van was 'maar' fl 180,- en daar was MegaMan X2 ook nog eens voorzien van een speciale chip.

Het enige europese SNES spel wat ik kende wat zo duur was bij de release was SF2, Turbo en SUPER had ik nog zelfs gekocht voor fl 129,-......

Fl 400,- laat me niet lachen, bedoel je niet Neo Geo of zo?
Volgens mij waren Mario 2 en Mario 3 iets van 120 gulden. Dus ik geloof eigenlijk niet echt dat andere games 250 gulden kostten toen.
Waren voornamelijk AAA titels die niet van Nintendo afkwamen of omdat de game gebruik maakte van addons in de cartridge. Er waren zelfs duurdere games dan 250 gulden, het piekte rond de 400 gulden als ik het me goed herinner uit een artikel/blog. (aantal jaren terug eens een artikel gelezen die hier op inging, kan die niet terugvinden)

Ik herinner me dat de goedkopere -nieuwe- games begonnen bij 100 gulden oid en ik begon zelf pas rond 1990. Als ik snel google, zie ik ook dat de gemiddelde game ~50USD koste en dat in 1985 de Gulden - Dollar op een exchange rate van ~3.5 zat.
Sorry, dat games maken duur is gaat hier niet op. Het is duur maar het is nu ook de industrie waar het meeste geld in omgaat qua industrie. Activision maakt mega winsten.

Maar kijk bijvoorbeeld naar overwatch. Daar betaal je 1 prijs voor en alle DLC is gratis. Wat inderdaad een voordeel is dat het fragmentatie voorkomt. Het kan dus echt wel.

Een game als COD proberen ze gewoon tot het uiterste te melken. Ook is het een verkapt gokspel met supply drops waarvoor je kan betalen om toch een kans op wapens te krijgen die een stuk beter zijn dan de rest in het spel.
Anoniem: 525224 @Sn0wblind9 mei 2017 15:37
Vergis ik me niet en kan Payday (1 en 2) als voorbeeld dienen over een 'maatschappelijkere' oplossing?

Als je zelf de DLC niet hebt, kan je nog steeds meedoen met de host. Even terzijde dat het voornamelijk alleen werkt met vrienden. Waarschijnlijk kicken de meeste hosts gewoon randoms zonder de DLC.
Leuk spel, maar beetje toxic community naar mijn ervaring.
Ik koop überhaupt geen DLC meer totdat ze daadwerkelijk bewijzen wat toe te voegen. De meeste DLC paketten van Fallout 4 bijvoorbeeld, dat zijn echt toevoegingen op een behoorlijk complete game.
Al dat goedkope cashen door gewoon core elementen los te verkopen of het te houden bij wat maps en wat wapens heb ik geen meer zin in.
Zouden meer mensen moeten doen.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 4 augustus 2024 13:40]

Fallout 4 heeft terecht kritiek ontvangen op hun dlc pakketjes. Alleen far harbor en nuka world waren echte dlc. De andere pakketjes her-verpakte mods, waar zei op cashen en de mod makers een middel vinger kregen.
Automatron was ook een solide DLC.
Wat je met die middelvinger naar de modders bedoeld snap ik niet.
Niet mee gekregen? De DLC op far harbor en nuka cola na waren al tijden te downloaden als mods van gebruikers. Ze hebben letterlijk een aantal populaire mods gepakt, en daar hun eigen versie van gemaakt.
Vraag er €15 voor en je scoort dikke winstmarge's. Bethesda gebruikt maar een relatief kleine studio, en maakt minder kosten. Dat is hun bedrijfsmodel zo lijkt het.
De Apple van de game developers.

Net als de high-resolution texture pack van 60gb, die al in meerdere vormen bestond en veel efficiënter met compressie omgaan. Zelfde resultaat met zo'n 15gb totaal.
Dit is natuurlijk een waardeloze aantijging zonder bronvermelding.
Haha, ja zo kun je er tegen aan kijken idd. Je bent dan wel de enige met deze mening.

Maar op de vraag: niet mee gekregen? Is het antwoord dus nee, dat heb ik niet. Prima terug te vinden, maar het interesseert je weinig begrijp ik.
Ik vind het vrij normaal dat als je zo'n beschuldiging de ether in slingert dat je daar ook een bronvermelding bij hebt. Ik ga natuurlijk niet googlen naar jou argumentvoering angezien ik helemaal niet weet hoe die tot stand is gekomen.

Maargoed, het feit dat jij mijn interesses meent te kennen op basis van een vraag die je blijkbaar niet aanstaat zegt wel weer genoeg over jou analytische vermogen.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 4 augustus 2024 13:40]

Serieus type ben je Ton, zo ernstig is het allemaal niet toch.

Bronvermelding word lastig, geen idee of daar uitgebreide artikelen over geschreven zijn.

Maar iedereen die gamed, het game nieuws volgt en bespreekt, heeft dit debakel wel mee gekregen iig.
Als je daar niets om geeft, tjah dan gaat dat aan je voorbij. Kan goed zijn dat de besproken mods al een tijd geen support meer krijgen en verwijderd zijn.
Heb je het 'no man sky' gefaal ook gemist overigens?

Hoe dan ook ik vind het teveel moeite het op te zoeken. Wat jouw twee opties geeft: zelf googelen of je ergens anders druk over maken.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 4 augustus 2024 13:40]

Ik heb ruim 150 uur in een ongemodde fallout gezeten, en minstens datzelfde aantal uren met driekwart van alle serieuzere mods op Nexusmods in mijn fallout installatie en ik weet niet waar je het over hebt. Dus dat valt wel tegen.
Ik ruim over de 400 uur, wat is je punt?
Ik trek dit niet uit mijn reet ofzo, alle game nerds hadden het er destijds over op het internet. Dan geloof je het niet prima. Zo ernstig is het allemaal niet.
Gewoon wat geouwehoer over games, net zoals dat het geval was bij fallouts dlc debakel.
wat is je punt?
Dat je uit je nek kletst.
Is goed Ton, wat jij wilt. Wist niet dat je het zo persoonlijk op zou nemen. :X

Veel plezier met de luie DLC van een lui bedrijf die best aardige games ontwikkelt die ze vervolgens door de gebruiker zelf laten beta-testen. Vandaar dat ze Bethesda als naam hebben. Oké dat laatste lul ik idd uit mn nek

Fijne dag nog Ton, veel plezier in the commonwealth vanavond. Had je al een melee/sneak build geprobeerd? Wel erg OP maar zeker leuk. Explosives build is het sterkste maar dan heb je wel een machine geweer of minigun met explosive damage nodig.
Je hebt ook duidelijk je content gehad met 4 dlc map packs. Deze 5e dlc behoort ook niet tot de season pass content.

ik ben het zeker met je eens dat de term dlc eens anders aangepakt moet worden. De community voor alle games word in tweeën gehakt door deze vorm, zoals je zegt zijn er mensen die de season pass hebben en anderen niet. Hierdoor krijg je dus een tweedeling met je game.

Als ze nou eens voortaan de map packs eens gratis toekennen en hun verdien model in content nou eens verdiepen in de cryptokeys/codpoints et cetera dan heb je ook geen twee verdeling in je game.
ben een vent, blijf bij je standpunt; doe het niet!!!
Ik wacht inderdaad af met kijken wat mijn omgeving doet :) Als tenminste 2-3 kennissen 'm hebben, haal ik 'm ook wel weer. Maar ik ben sceptisch dat ze 'm gaan halen, gezien de meesten al de season pass ook niet wilde halen omdat ze het te duur vonden en/of de game te weinig speelde (en terecht)
"4 DLC's, 1 great price!"
Anoniem: 836007 @Gamebuster9 mei 2017 17:30
Het is ook een schaamte dat cod geen crossplatform is, speciaal PCMR is hier de dupe van.... IW kan je niet eens een match zombies vinden, ik heb de game gekocht omdat het 10 euro was dus ik was like why tf not. Als je wil kan je met mij spelen want ik heb ook niemand, maar ik denk dat dat het "vreemden" deel dan weer obsolete maakt. De season pass is gwn fucking gay imo, ik denk gwn OP ZN MINST konden ze het 20 euro maken want 2 DLCS kosten al 30 en dat is nieuwe content, zombies chronicles is geen nieuwe content en geen 10 mappen, Blyattlefield 1 premium friends met premium early access ipv "EVERYONE BUY OUR DLC OR UR FUCKED" "WE VERNEUKEN DE PC PORT EN DAN VERWACHTEN WE DAT JE EEN MAAND KAN WACHTEN EN 140 EURO BETAALD AAN EEN GAME DIE JE PASSIE IS" "OH DUS JE HEBT BO1 EN BO2 CAMPAIGN GESPEELD? F U JE KRIJGT GEEN SHIT MEER TE HOREN OVER MASON"
Hey Gamebuster,

Helemaal met je eens dat dit ronduit belachelijk is. Ik zou persoonlijk veel liever zijn dat men een standalone versie uit zou brengen van COD Zombies. De multiplayer van COD III valt bij mij persoonlijk echt niet in de smaak op zijn zachts gezegd. De zombiemodus daarintegen vind ik wel goed in elkaar zitten. maar om nu € 100,- te betalen voor game + mappacks iis dan wel erg overdreven, laat staan als er nu weer zaken zijn die niet in de season pass zitten.

Hoop dan ook van harte dat men zombies ook stand alone beschikbaar gaan maken, al zou het enkel middels een digitale aankoop beschikbaar zijn. Zou mooi zijn als de development company eens iets zou gaan merken van de starre houding die men al jaren hanteert. Echter zijn er blijkbaar nog steeds genoeg spelers die het voor lief nemen. Wat mij betreft een boyCOD.
Hey Sequence.nl,

Ik betwijfel zeer sterk dat ze bij CoD ervoor kiezen om zombies "los" te verkopen, gezien ze zelfs complete games niet los verkopen (denk aan CoD4: Remastered). Ik voorzie dan ook dat ze lekker doorgaan met fragmenterende DLCs

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 4 augustus 2024 13:40]

Die key-sites zijn vaak verkregen uit gestolen credit cards en zijn in het verleden wel eens geblokkeerd. Zie link and link

Het is minder schadelijk om de game illegaal te downloaden dan via zo'n key-store te kopen. Je geeft geld aan dieven en fraudeurs. De enige rede dat die stores nog online staan is omdat er ook legitieme keys te krijgen zijn, maar dat lijkt me een kwestie van tijd uiteraard.

Ik koop het vanaf een schijfje of via het download platform aangewezen door de game developers zelf. Als ik vind dat de prijs te hoog ligt, koop ik de game gewoon niet. Ik download 'm niet illegaal en ik ga ook niet meedoen met de koop van gestolen goederen.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 4 augustus 2024 13:40]

Blijf dat jezelf vertellen, misschien dat je op die manier het kopen van gestolen goederen aan jezelf kan goedpraten terwijl game-development bedrijven hun verdiensten ontnomen krijgen en daarnaast gigantische kosten hebben aan credit card chargeback kosten, terwijl g2a al hun inkomsten in zak steekt.

g2a is een handelsplaats voor dieven, of je het nou wil geloven of niet. Bronvermeldingen heb ik reeds gegeven.
Ja dat is natuurlijk hoe die winkels zichzelf goed praten, net zoals zeggen dat thepiratebay ook legale Linux distributies heeft. In praktijk is het gewoon grotendeels een marktplaats voor gestolen goederen en de betreffende winkels ondernemen geen stappen om het tegen te gaan.

Bron? Zie de video die ik linkte in de post hierboven. Daarin staat een uitgebreide uitleg met uitgebreide bronvermeldingen. Overigens claim ik niet dat 100% uit gestolen goederen bestaat, maar zeker wel meer dan 50% en waarschijnlijk meer dan 90%

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 4 augustus 2024 13:40]

Nee dat heet vrije markt met vraag en aanbod. Een ieder is vrij om zijn of haar marge te bepalen.
Zeg dat maar tegen meneer agent wanneer je een gestolen fiets koopt?
Zolang tijdens of voor de verkoop niets er op wijst dat het illegaal was, mag ik de fiets gewoon houden.

Ze bieden namelijk geen titels aan voor 1 cent, maar voor +/- dezelfde prijzen als op Steam tijdens hun sales.
En je weet dat die vorm nog erger is als hem een keer downloaden? 99% van wat er op die sites is "gekocht" met gestolen CC. Je kan hem soms wel iets goedkoper halen bij officiële resellers zoals green man gaming. Maar dat scheelt niet super veel.
Dat gebeurd ook, maar de meeste keys worden gewoon massaal ingekocht tijdens sales op Steam zelf en met een paar % extra doorverpatst.

Onze koningsdag sale op Steam werd 1 op 1 over genomen door g2a.
Tuurlijk zullen de latere keys uit sales etc zijn. Maar pre-orders zijn nog niet echt in de sale geweest. En toch worden ze vaak genoeg voor 20/30 euro goedkoper aangebonden.
Heb jij dan bronnen die anders beweren? De hele reden dat ze nu niet meer terug worden gehaalt komt omdat het slechte reclame was. Maar dat wil niet zeggen dat het niet meer op grote schaal gebeurt.
Hoewel ik de CoD Zombie serie een van de leukste games in de afgelopen jaren vind, vind ik dit toch wel een beetje triest. €30 voor opgepoetste maps, en de Season Pass is niet eens geldig. Verder zit er waarschijnlijk geen nieuw verhaalelement in.

De CoD Zombie serie begon heel verfrissend en met een gave verhaallijn. Ondertussen is deze verhaallijn onbegrijpelijk geworden en wordt de serie compleet uitgemolken met ook een hoop maps die niks met het verhaal te maken hebben.

Wat ik echt gaaf zou vinden is als Treyarch met een aparte CoD Zombie game komt en doorgaat op de open plekken in het oude verhaal, of nieuwe elementen toevoegd (zoals de bus bij Tranzit). Gave nieuwe grote maps met een leuk verhaal ipv een onbegrijpelijke samenhang en wat remasters. :) Stop er een campaign in die coöp gespeeld kan worden en je hebt volgens mij een bestseller te pakken.

[Reactie gewijzigd door brick5492 op 4 augustus 2024 13:40]

Wat ik echt gaaf zou vinden is als Treyarch met een aparte CoD Zombie game komt en doorgaat op de open plekken in het oude verhaal, of nieuwe elementen toevoegd (zoals de bus bij Tranzit). Gave nieuwe grote maps met een leuk verhaal ipv een onbegrijpelijke samenhang en wat remasters. :) Stop er een campaign in die coöp gespeeld kan worden en je hebt volgens mij een bestseller te pakken.

I.d.d. Brick dat heb je mooi omschreven en zeker de zin:
Stop er een campaign in die coöp gespeeld kan worden en je hebt volgens mij een bestseller te pakken.
COD verkocht slechter dan ze gehoopt hadden, dus willen ze het een beetje compenseren door apart DLC te verkopen. ( denk dat de reden erachter zit)
Ik denk dat ze dit altijd wel op de planning hebben gehad en dat het niet veel te maken heeft met de slechte verkoop cijfers van infinity war.
Er is al een zombie co-op campaign in black ops 3, zie in menu.
Alleen is die niet zo een succes met al die futuristische onzin. Er is geen uitdaging in omdat je zombies makkelijk kan ontwijken met je jetpack/doubleboostjump.
De huidige mappen worden het meest gespeeld omdat die simpel zijn en je kunt gebruik maken van speciale powerups uit kauwgumbal machines en geen overpowerd boostjumps en meer survival.
Voor de rest van je verhaal geef ik je groot gelijk.
Klopt, de Nightmare modus. :) Heb deze ook helemaal gespeeld, vond dat eerlijk gezegd leuker dan de standaard BO3 Campaign. Ik vind het gewoon zonde dat ze óók qua Zombies de laatste tijd op meer de futuristische/onrealistische/steampunk look zijn gegaan. Veelste moderne wapens, vreemde lichtgevende machines en vreemde aliens/bijen/apen/monsters om de zoveel rondes ipv een WO2 setting, een 'horror'-element en geheimzinnigheid. De map an sich hoeft niet heel simpel te zijn, ik vond de extra elementen (zoals de bus in Tranzit en de liften in Die Rise) altijd juist heel leuk. Alleen iets meer naar de oude Zombie setting toe zegmaar. :)
Idd geef je groot gelijk zo is ook die zombies begonnen. En die futuristische wapens zijn een dikke minpunt. Ik vind ook dat de eastereggs te moeilijk zijn gemaakt voor nieuwe spelers die geen interesse hebben om een research te doen online van 2 uur om die uittevoeren. Dat is namelijk de enigste manier om een map volgens de geheime verhaallijn te spelen. En meestal moet je met 4 spelers van alles perfect timen wat averechts werkt in een quickmatch.

Alleen nu zoeken ze ook manieren om de zombiefanbase van Treyarch naar de andere cod series te lokken van IW en sledgehammer. Alle nieuwe series hebben momenteel ook zombiemodus die ik nog niet heb geprobeerd. Ik vind het een leuk idee maar ik ga niet elk jaar 110euro voor een nieuwe cod reeks te betalen voor 4-5 zombie mappen. Die multiplayers van cod speel ik sinds moderwarfare2 niet meer. Simpelweg ze zijn niet interessant genoeg vergeleken met oude delen.
Eigenlijk is het behoorlijk triest als je eens echt kijkt wat er allemaal geboden wordt:
- 8 maps die van oudere engines zijn omgezet naar de nieuwe engine. Veelal is dit gewoon simpel kopieerwerk. Voor de textures is het een kwestie van de bestaande (master) textures te laden op een hogere resolutie. Vanwege de nieuwe engine met verbeterde belichting, etc. + de scherpere textures ziet het er al snel beter uit.
- Verbeterde AI is ook iets wat gewoon een bestaand iets is, dat vervolgens wordt toegepast op de nieuwe maps. DIt is veelal een kwestie van gewoon de nieuwe AI laden en that's it.
- custom weapons, etc. zijn veelal een aanpassing van settings die dit soort dingen mogelijk maken.

Het is ronduit belachelijk dat hier vervolgens een prijs van €30 aan vast zit. In mijn optiek veel te hoog voor hetgeen daadwerkelijk geboden wordt. Daarnaast zou er echt wel enige financiele tegemoetkoming mogen zijn richting de trouwe klanten die een season-pass gekocht hebben. Maar nee... Einde seizoen dus gewoon de volle mep betalen, ongeacht of je een trouwe klant bent.

Dit geeft ook maar weer eens aan hoe de industrie tegenwoordig in elkaar steekt. Ik kan me nog herinneren dat er voor Unreal Tournament vele gratis, volledig nieuwe, maps uitkwamen. Ook vele andere uitbreidingen waren gewoon gratis. Enkel wanneer er echt een uitbreiding voor de singleplayer kwam moest je betalen. Dit had natuurlijk ook met de hogere productiekosten te maken. Dit zag je vervolgen wel weer terug in het feit dat er voice-acting, nieuwe muziek, etc. in verwerkt zat.

Gelukkig weet Titanfall 2 het wel juist te doen. Ook the Witcher 3 weet de juiste balans tussen goede (lees: behoorlijk uitgebreide) DLC voor een nette prijs te vinden...
Ligt eraan of ze een kiezen voor een remaster of een kopie. Ik denk wel dat het meer richting een remaster is en dus meer is dan copy/paste :)
Dit is niet hoe game development werkt. Mappen maken in een andere engine is niet zomaar kopiëren plakken ofzo. Betekend nog niet dat de prijs gerechtvaardigd is natuurlijk.
Aangezien de BO3 een doorontwikkeling is van de BO2 engine, die op z'n beurt weer een doorontwikkeling is van de BO1 engine, acht ik de kans behoorlijk groot dat het importeren van maps uit voorgaande versies, stukken makkelijk gaat dan bijvoorbeeld van de Unreal Engine naar CryEngine...
Dat zonder twijfel, maar dat betekend niet per definitie dat het in een paar minuten copy/paste klaar is. Als je het verschil ziet tussen de World at War mod tools en die van BO3 dan is dat ook aardig geëvolueerd over de jaren, neem aan dat hun tools voor intern gebruik ook wel met de tijd meegaan.
Natuurlijk is het wat meer werk dan copy/paste, echter is het behoorlijk treurig dat er nauwelijks nieuwe content gemaakt wordt (waar toch ook aardig wat tijd in gaat zitten om van idee -> tekeningen -> concept -> final te komen) en je toch de volle mep mag gaan betalen. We moeten ook niet vergeten dat menig spel dat 1,5 jaar oud is voor minder dan €30 te krijgen is.

Ook uitbreidingen zoals Blood and Wine (Witcher 3) en compleet nieuwe uitbreidingen van WoW kosten vaak minder (tot iets meer) maar bieden zoveel meer...
Ik snap je punt. Jason Blundell van Treyarch Zombies heeft echter aangegeven dat het geen simpele oppoetsbeurt is geweest van de textures. Alle maps zijn van begin tot eind letterlijk opnieuw gemaakt met verbeteringen voor de huidige hardware. Desondanks had ik het ook wel op 15 a 20 euro geschat.
Geldwolven daar bij Activision/Treyarch. 8)7

1. €30 is een belagelijk prijs voor een paar maps met zombies.
2. Het had wel standalone gekunt, maar nee ze willen natuurlijk​ dat iedereen de hoofdgame weer koopt.
3. Mensen met de season pass worden genaait.

[Reactie gewijzigd door WhySoSerious? op 4 augustus 2024 13:40]

1. 30 is idd veel echter de zombie dlc van black ops 1 was ook een remaster met maar 1 nieuwe zombie map en daar werd destijds ook 15 euro voor gevraagd dus vind ik dit wel een reële prijs
2. Hoe had je dit willen doen ? Bij black ops 1,2 en 3 zit de zombie mode bij de hoofdgame omdat het een onderdeel is van de hoofdgame.
3. nee absoluut niet, als seasonpass houder weet je dat je voor dat het spel uit komt je sowieso voorzien wordt van 4 dlc content, het is jammer dat ze niet anders zijn omgegaan met seasonpass houders ( bijvoorbeeld korting of zo )
Had eerlijk gezegd verwacht dat wij als season pass houders hem kregen, is toch wel een dikke minpunt voor treyarch vindt ik, voor mij niet het geld waard tenzij dat ik hem ik hem in een aanbieding kan kopen :Y)
Seasons pass betekend tegenwoordig niets meer voor de meeste games. Het is jammer maar zo gaat het.
Aan de andere kant, meestal zeggen ze wel netjes bij dat de season pass geldt voor de eerste 4 of x DLC's. Dat de massa dan de season pass koopt en bij de DLC nummer 5 of bij DLC nummer x+1 erachter komen dat die nog 30 euro moet betalen voor nog een DLC. Tja dat is gewoon kapitalisme of mensen zijn gewoon dit soort bedragen en fratsen 'gewend'.

Hoe dan ook je kunt altijd wel 'stemmen' met je portemonnee. Ik had het spel gratis gekregen door mijn aankoop van mijn laptop. Maar ik vond het echt helemaal niks voor mij... Ik mis de oude COD4. Die heb ik gelukkig ook en je kunt er nog steeds online mee spelen :D . Alleen heb ik op dit moment iets te veel spellen die ik nog moet uitspelen... Damn you steamsales en humblebundle :+ .
Daar heb je een punt. Maar het was een paar jaar geleden toch anders als nu, ik vind het niet op een positieve wijze.
Ja klopt, maar als ik Tweakers reacties lees dan stopt iedereen met het kopen van die DLC's. Maar in de rest van de wereld blijven ze nog steeds alles kopen...

Ikzelf koop meestal pas een game nadat die alle DLC's heeft. Op die manier hoef ik niet me zorgen te maken of ik nou wel of niet die ene DLC heb :/ .
Het Seizoen van de game is voorbij, daarom gaan ze het apart verkopen. Bedenk je ook dat die mensen er extra tijd aan hebben besteed terwijl ze ook aan COD2018 hadden kunnen werken.

Ik praat het gedrag echt niet goed (ik heb de game + season pass zelf ook op pc), maar je moet je ook bedenken dat dit eigenlijk een loveletter naar de community is ipv geplande dlc.
Ik wilt trouwens ook nog even deze link er bij zetten, het co-studiohoofd van 3arc die gaat over de campaign en zombies praat over wat ze wilden doen met de dlc: https://www.youtube.com/watch?v=2zwOnvnM1Fw
Dat ze nog niet klaar zijn met BO3 uitmelken. Desondanks klinkt de dlc wel goed, alleen wederom een remake....

Edit: Dit is niet alleen richting BO3 maar erg veel games doen dit tegenwoordig! Nieuwe content blijft moeilijk zo te zien!

[Reactie gewijzigd door M. Smid op 4 augustus 2024 13:40]

Zullen ze nooit mee klaar zijn, bij elke spel komt er wel een extra manier op geld uitmelken, een goede voorbeeld is supply drops of hun eigen in game currency, jij betaalt je blauw voor het spel + Season pass, wil jij bijvoorbeeld een leuke gun of camo dan kan jij geld gaan uitgeven aan supply drops en dan is het alleen maar hopen of jij überhaupt de gun of camo krijgt die jij wilt, maar wij weten allemaal dat die kans ook verdomd klein is aangezien zij zoveel spul hebben :X
Is dat raar dan ? persoonlijk vind ik black ops 3 de beste cod van de afgelopen 5 jaar ( inclusief infinity war ). Ik speel black ops 3 nog dagelijks net zoals ik destijds en jaren daarna call of duty 1,2 heb gespeeld. Ik voel me niet gedwongen om het nieuwe content te kopen via crypto keys ik vind het gewoon leuk als ik een paar potjes domination achter elkaar kan spelen en soms met een whiskey erbij solo zombies heerlijk.

30 euro is eerlijk toegegeven veel geld, echter voor iemand zoals ik de game dagelijks speel is het voor mij waard om dat neer te leggen ook omdat er nostalgie bij komt ( met name nacht der untoten en kino der toten ). Ik vind dit geen uitmelken, ik vind dit je game blijven ondersteunen waarbij normaal gesproken na de jaar cyclus van cod bijna geen ondersteuning ( double xp etc ) aanwezig is.
Het lijkt mij als groot Zombies fan een fantastisch stukje DLC. Treyarch heeft geweldige maps gemaakt over de jaren, en het is mooi hoe ze daar de fans verder mee bedienen.

Ik heb echter wel mijn twijfels. 30€ is een hoop geld, en de map keuze is in mijn ogen wat ongelukkig. Ik mis Der Riese en Call of the Dead, en Shangri-La is nou niet echt een keuze waar je veel fans blij mee gaat maken. In mijn ogen hadden ze beter ervoor kunnen kiezen om alle maps van BO1 en BO2 te remasteren, en dan misschien in een tweede DLC voor een mindere prijs alle WaW maps nog eens uit te brengen.

Voor alle mensen die benieuwd zijn naar de muziek: het is Remember Forever door Brian Tuey, Jack Wall en Cindy Shapiro, gezongen door Tori Letzler.
Het idee erachter is dat nu alle maps met de originele (en reworked) karakters geremasterd zijn voor de spelers die de verhaallijn toendertijd niet hebben meegekregen. Call of the Dead zou denk ik een beetje duur worden voor een remaster met acteurs als Robert Englund en Sarah Michelle Gellar. Der Riese zit al anderhalf jaar in Black Ops 3 overigens...
Klopt, ik was even vergeten dat The Giant er ook nog was, thanks! Bij nader inzien was het inderdaad Shangri-La waar de storyline uit kwam, en niet CotD, plus dat de rechten waarschijnlijk dan inderdaad veel meer zouden kosten dan opleveren. Voor de rest is het toch best een mooi pakketje, zeker met Ascension en Shi no Numa, mijn favorieten op Der Riese na!
Ik ben niet zo'n Zombie fan dus deze DLC laat ik liggen.

Wel goed voor de Zombie fans dat ze Black Ops III nog zo lang ondersteunen.
Anoniem: 861337 9 mei 2017 13:19
Kan niet wachten
Laat ze de game eerst eens fixen voor pc! Ik heb vorige week Black Ops 3 gekocht maar die zooi wil letterlijk niet eens starten. Dit is blijkbaar een bekend probleem sinds de laatste paar updates. Als ze deze pack op pc gaan uitbrengen wil ik wel dat ze eerst de base game gaan fixen.

Als je trouwens schrikt van de prijs, kun je altijd nog een paar weken (of dagen?) wachten tot iemand de maps op de Steam Workshop heeft gegooid, zoals ze bij Der Riese gedaan hebben. Scheelt weer 30 piek.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.