Gebruikers Nintendo Switch kunnen voortgang in games niet back-uppen

Gebruikers van de Nintendo Switch kunnen hun voortgang in games niet back-uppen. Dat heeft Nintendo bevestigd nadat de info in een faq verscheen. Als gebruikers de Switch resetten of de opslag raakt corrupt, zijn gebruikers de voortgang kwijt.

Daarmee verschilt de Switch van voorgangers als de Wii U en de 3DS van Nintendo, die beide wel manieren hebben om de voortgang in games op te slaan, zegt Kotaku. Veel consoles laten gebruikers de voortgang kopiëren naar een geheugenkaart om verder te kunnen spelen als de console bijvoorbeeld defect raakt, maar Nintendo ondersteunt die functie niet.

Het statement van de Japanse spelmaker laat de mogelijkheid open dat de functie later nog op de Switch beschikbaar komt. Nintendo zegt dat de voortgang in games back-uppen 'op dit moment' niet mogelijk is.

De Switch kwam afgelopen vrijdag uit, ook in de Benelux. De belangrijkste game bij release is The Legend of Zelda: Breath of the Wild, die afgelopen week ook uitkwam voor de Wii U. Daarnaast verschenen bij de release van de console ook de partygame 1-2 Switch en diverse indiegames.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

06-03-2017 • 07:46

347

Reacties (347)

347
315
138
2
0
96
Wijzig sortering
De switch lijkt meer en meer op een product dat erg gehaast en veel te snel op de markt is gezet.

- serieus probleem met de (voornamelijk linker) joy-con die wegvalt
- geen browser
- geen streamingdiensten
- geen virtual console
- geen backup mogelijkheden
- GEEN fatsoenlijke online-omgeving
- WEL friend-codes
- geen andere zaken die je zou verwachten op een hybride (tablet) apparaat
- welgeteld 1 game (Zelda, die meesterlijk goed is), de rest zijn games die er of gratis bij hadden moeten zitten (1,2, switch) of games die eigenlijk €10-20 hadden moeten kosten, maar door nintendo als full-priced (winkel) games op de markt zijn gezet om toch nog maar wat spellen in de winkel te hebben.
Ik heb sinds Zondag een Switch en ik ben er uitermate tevreden mee.
De joy-con wegval problemen zijn in de day 1 Switch firmware update opgelost. Daarnaast zijn de frame-stotter problemen in docked mode van Zelda ook day 1 gepatched en opgelost.

Ik heb sinds de Wii geen Nintendo console (of handheld) gekocht.
Maar v.d Switch word ik wel blij van, heb er al 7 uurtjes op zitten.

" Andere zaken die je zou verwachten van een hybride tablet"
Sorry, voor mij is het een handheld gameconsole.
Hij speelt games bijzonder goed af zonder poespas.
Ik ben blij, "13 in 1 dozijn" apperaten hebben we al genoeg.

Kwa game line-up komop zeg. De Playstation 4 had Knack en Killzone 4, waarbij alleen Killzone 4 de moeite waard was en zelfs daar zijn de meningen nog steeds over verdeeld.

Op mijn switch staat nu al :

Zelda: Geniaal
Puyo Puyo Tetris: Idem ditto long-term Puyo Puyo fan
Super Bomberman R : Wie houd er nou niet van bomberman ? Ik heb 2-3 op de SNES kapot gespeeld.

De laatste 2 speel ik zodadelijk tegen mijn collega's in de lunch, want sommige hebben ook een switch voor de 4 player actie.

Blaster Master ook een top retrogame waarvan ik het origineel ook plat gespeeld heb. Die haal ik binnenkort.

Dan komt MarioKart 8 Deluxe binnenkort uit en rollen er steeds meer games op dat ding. Ik snap de drang niet om 20+ games op launch te hebben want realistish gezien heb je daar geen tijd voor.

Altans. Ik niet met mijn 35 jaar , 60 urige werkweek.
De joy-con problemen zijn absoluut niet opgelost. Maar ikzelf vermoed dat er 1 probleem is dat 2 redenen heeft.
Je hoort van mensen dat hun joy-con probleem is opgelost na de day1 patch, daarnaast heb je mensen (waaronder ik) waar dit niet opgelost is en het gewoon onspeelbaar is, zelfs mijn rechter joy-con geeft problemen maar niet zo fel als de linker.

Ik heb dit uiteindelijk verder getest omdat zowel ik en mijn vriendin een switch hebben en dit gaf een opmerkelijk resultaat:
Laten we mijn switch die problemen heeft de rood/blauwe noemen en de switch van mijn vriendin de grijze noemen.
De rood/blauwe switch had meteen problemen met de Joy-cons ook na de day1 update en alles was gewoon onspeelbaar, de grijze switch heeft ook de day1 update gedaan en werkt perfect zelfs om "langere (7m) afstand ging dit zonder probleem"

We hebben toen de rood/blauw Joy con's aangesloten op de grijze switch en deze werkten perfect
Hierna hebben we de grijze joy-cons op de rood/blauwe switch aangesloten en dit gaf het zelfde resultaat:gewoon onspeelbaar.

Beiden switchen zijn in dezelfde dock op dezelfde lokatie gebruikt.

In mijn mening zijn er dus problemen doe software matig opgelost kunnen worden voor de joy-con maar zijn er dus ook effectief switch consoles zoals mijn rood/blauwe waar de console het probleem is en niet de joy-con.

Indien er mensen ideeën hebben of testen mag je deze gerust delen
De joy-con wegval problemen zijn in de day 1 Switch firmware update opgelost.
Bij jou misschien, maar bij mij niet. Bij mij is de switch zo goed als onspeelbaar met de joy-cons. Ook na de switch-update.
Daarnaast zijn de frame-stotter problemen in docked mode van Zelda ook day 1 gepatched en opgelost.
We hebben het over Zelda toch? Ik heb ook een game-update gehad, maar gigantische framedrops zijn niet uitzonderlijk in docked modus.

Het is een heel leuk apparaat en de game is erg goed, maar problemen rondom de switch gewoon ontkennen terwijl er legers spelers zijn die klagen is een beetje eigenaardig.
[...]

Bij jou misschien, maar bij mij niet. Bij mij is de switch zo goed als onspeelbaar met de joy-cons. Ook na de switch-update.
Heb je al een volledige disconnect + powercycle geprobeerd?
Then, about an hour later I was digging around the settings a bit and in System Settings> Controllers and Sensors I found something at the bottom that said "Disconnect Controllers" This seems to be more in depth than simply un-syncing and re-syncing. I tried it out, then fully power cycled the console (not just putting it to sleep) and I have been playing flawlessly for over an hour now without issue.
(Meer info in de discussiedraad op reddit)
Ben ook erg tevreden over het algemeen, maar ook die Reddit oplossing is voor mij geen oplossing helaas. Ik heb de problemen niet constant, maar af en toe gebeurt het toch.

Ik verwacht trouwens dat er binnen korte tijd wel een oplossing komt voor het wel kunnen backuppen van de saves, maar voor nu is het wel onhandig als je lekker gespeeld heb en toch een defect hebt waardoor je hem om moet ruilen. Gelukkig zijn die problemen vrij zeldzaam voor iedereen.

[Reactie gewijzigd door Koldur op 22 juli 2024 15:01]

Daarnaast zijn de frame-stotter problemen in docked mode van Zelda ook day 1 gepatched en opgelost.
Dat is dus onzin. Ik merk nog steeds dikke frame-stotter in docked mode en voornamelijk in drukke gebieden met veel schaduw. Zelfs al een freeze gehad van 5 seconde en toen ging de game verder.

[Reactie gewijzigd door Blubkens op 22 juli 2024 15:01]

Ik heb de Nintendo Switch ook sinds vrijdag. Heb ook geen last gehad van wegvallende Joy-Cons terwijl m'n AirPort Extreme op een meter afstand staat. Gisteren wel in Zelda voor het eerst frame drops op TV (dus docked) gezien toen ik met Link door een grasveld ging terwijl het regende. Beetje jammer.

Al met al ben ik ook erg blij met m'n Switch en zie het ook als een casual game ding. Merk bij mezelf dat ik 'm ook meer portable gebruik dan via de tv. Boeie dat dat ding geen browser heeft ook. Heeft de gemiddelde persoon niet al genoeg devices in huis waarop gesurft kan worden en waarmee Netflix bekeken wordt? Moet de Switch ook weer het wiel opnieuw uitvinden met een eigen app store? Voor mij hoeft dat niet zo.

Dat er geen manier is om reservekopieën te maken van saves stemt mij wel een beetje somber. Heb iets te vaak meegemaakt dat hardware plotseling stuk ging.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 532811 op 22 juli 2024 15:01]

Ik ben erg blij met mijn Switch maar de Joycon problemen zijn niet opgelost. De linker valt nog steeds af en toe weg helaas als de tablet in de Dock zit.
De joy-con wegval problemen zijn in de day 1 Switch firmware update opgelost. Daarnaast zijn de frame-stotter problemen in docked mode van Zelda ook day 1 gepatched en opgelost.
Wat ik zo overal lees bestaan beide problemen nog. Probleem 1 ervaar ik niet omdat ik met een pro-controller speel. Probleem 2 is echter nog gewoon aanwezig, ik stoor me er niet heel erg aan.

Ik vind Zelda heel erg goed. Bomberman echter helemaal niet, vroeger ook veel gespeeld, maar deze versie vind ik ruk. Daarbij is €50 veel te veel voor die game.
"Sorry, voor mij is het een handheld gameconsole."

Leuk dat jij dat zo ziet, uiteindelijk is dat ding gewoon 80% tablet hardware.
En in een PlayStation of XBox vind je hardware die ook in een PC had kunnen zitten. Dat doet er toch helemaal niet toe? De Switch is een handheld+console en geen tablet. Dat het technisch mogelijk zou kunnen zijn om er tablet-zaken mee te doen, ok, maar daarvoor is-ie dus niet bedoeld.
Bij de meeste gebruikers? Dat is dus meer dan 50%. Weet je het zeker, en waar kan ik de aantallen terugvinden?
De WiiU zou nog steeds prima voldoen idd als je niet veel extras zoekt. Toch zijn de meestye op zoek naar iets nieuws en het concept is geweldig. Eerdere vraag is of dit concept en idee stand kan houden over een jaar.

Het geen van de controller valt in feite niet goed te praten, echter vermoed ik dat de meeste niet helemaal op zijn plaats is, Geloof dat er 2 miljoen switched uitgeleverd zijn, bij de meeste szouden dit een miljoen klachten moeten zijn en dat lijkt mij een beetje sterk.

Ik heb andaag 6 uur lang de grip getest met Zelda en ik heb geen enkele desync gehad, geen idee hoe maar wellicht heb ik betere ideale situatie voor de controller dan de rest.
De friend codes zijn overigens verbeterd. 1 iemand hoeft een ander toe te voegen. Dan kan die ander direct accepteren, vroeger moest je beiden FCs ingeven. Overigens zijn er nog meer opties om vrienden toe te voegen. De browser kan je al wel benaderen via een omweg.

[Reactie gewijzigd door TheRealProcyon op 22 juli 2024 15:01]

In een tijd waar je gewoon op naam of e-mailadres kan zoeken is het beschamend dat Nintendo in 2017 nog steeds met friend codes durft te werken.

Friend codes waren ten tijde van de introductie al gedateerd en beschamend en het is een zeer slecht teken dat Nintendo dit, ondanks mooie beloftes over een compleet vernieuwd online-systeem, bij release van de Switch nog steeds gebruikt.

Ook het feit dat Nintendo verontrustend karig was met het delen van informatie over bepaalde zaken van de Switch, geeft ook niet echt bepaald vertrouwen in de visie van Nintendo.
Heeft waarschijnlijk te maken dat Nintendo een veel bredere leeftijdsgroep heeft. Ook onder de 18 jaar moeten gebruikers er gebruik van maken (wat op andere consoles over het algemeen verboden is, je dient 16/18 te zijn, of het door een ouder/verzorger in laten vullen/beheren). Vandaar dat chatten over het algemeen dan ook niet kan, om gezeur te voorkomen met taalgebruik.

Het is een ruksysteem, daar ben ik het mee eens, maar er zit wel een gedachtegang achter. Heeft niks met 2017 te maken (of juist wel, aangezien iedereen zich overal druk over maakt tegenwoordig).

Zeker het een aziatisch bedrijf is, die ook veel in America/Europa verkoopt waar de regels nog wel eens anders/strenger zijn. Nintendo wil z'n vingers er niet aan branden en vermijd het gewoon. Dus begrijpelijk dat ze er wat langer over doen om het beter uit te werken (althans, dat hoop ik dan).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 22 juli 2024 15:01]

Vind het eigenlijk wel privacy-vriendelijk om niet meteen je naam en email beschikbaar te maken in een zoeksysteem wanneer je een account aanmaakt.
Misschien hadden ze dan de optie moeten bieden of je wel of niet publiekelijk gevonden wilt kunnen worden (op de PS4 kun je dit volgens mij ook kiezen in de privacy instellingen), maar als ze maar 1 van de 2 kunnen ondersteunen vind ik het wel netjes om deze te kiezen. Dan kunnen ze later altijd nog de optie toevoegen om in een database opgenomen te worden als je wilt dat iedereen je toe moet kunnen voegen, in plaats van bij voorbaat al te beginnen met het lekken van gebruikersgegevens.
of games die eigenlijk €10-20 hadden moeten kosten
Snipperclips kost 20 piek, maar dan zul je wel reageren dat het spel is dat eigenlijk minder dan 10 euro had moeten kosten.
serieus probleem met de (voornamelijk linker) joy-con die wegvalt
Ik heb het gevoel dat dit probleem beter onderzocht moet worden om te zien op welke schaal dit probleem zich voordoet. Ik heb op de eerste avond een test uitgevoerd met de linker joycon (handen er omheen, dichtbij, op afstand, achter de rug, achter een betonnen muur terwijl ik zelf in de deur opening stond), maar het ging allemaal prima.

(edit: plus het feit dat sommigen geen issues meer hebben na de update met een powercycle)
WEL friend-codes
Ja, voorlopig wel. Er komen meer opties, plus dat deze implementatie van friend-codes beter is dan voorheen (je hebt alleen de friendcode van een ander nodig, niet van elkaar). De keuze voor friendcodes zou trouwens te maken kunnen hebben met de Japanse markt.
geen backup mogelijkheden
Hoewel het artikel aangeeft dat dit wel mogelijk was op de vorige systemen, waren die mogelijkheden echter redelijk beperkt. Je kon een save wel backuppen of verplaatsen naar een extern medium, maar zo'n SD kaartje of harde schijf was cryptografisch gekoppeld aan het systeem. Als je systeem dus stuk ging had je niets aan zo'n backup.

[Reactie gewijzigd door RayNbow op 22 juli 2024 15:01]

Feit is dat we in 2017 leven en we van mobiele apparaten een bepaald verwachtingspatroon hebben over de geboden functionaliteit.

Daar de Switch eigenlijk niets meer is dan een tablet (shield) met externe controllers en een dock die tv-out functionaliteit biedt, verwacht je gewoon zaken die je op elke tablet vindt en ook mag verwachten.
Daar hoort een browser en verschillende streamingdiensten bij. Zeker gezien het soort apparaat mag je zoiets tot de basisfunctionaliteit rekenen. Ook het soort games en daarbij horende prijs is anno 2017 anders dan in 2005. Niemand zal er een probleem mee hebben €60 voor een zelda of andere "volle" game te betalen. Dit is echter anders wanneer Nintendo voor games die normaliter op PSN en Xbox live voor €10-20 verschijnen opeens €50 kosten om maar een game in de winkel op release te hebben liggen (dit zie je ook terug aan de scores van alle switch games buiten zelda om). Ook kun je niet wegkomen om smartphone/tablet games van €5 te verkopen voor €20

Houden we de switch in de huidige staat eens kritisch tegen het licht dan zien we een product dat in de huidige staat, buiten Zelda (die er in identieke staat voor de WiiU is), op vele vlakken tekort schiet. Ook het feit dat Nintendo nog steeds zijn online zaken niet op orde heeft. Natuurlijk belooft het beterschap maar dan verandert niets aan het feit dat de switch in maart 2017 vele gebreken kent. Gebreken die mogelijk maar ten dele door Nintendo worden opgelost.
Feit is dat we in 2017 leven en we van mobiele apparaten een bepaald verwachtingspatroon hebben over de geboden functionaliteit.

Daar de Switch eigenlijk niets meer is dan een tablet
De Switch is géén tablet. De Switch lijkt op een tablet. Maar met zijn 6,2" scherm is hij kleiner dan ALLE tablets die nu op de markt zijn. De Switch is ook geen smartphone. Je kan er niet mee bellen. Nee, de Switch is een spelcomputer met een touchscreen. Vergelijkbaar met de GameBoy, GameBoyAdvance, DS, 3DS, PSVita. De DS en de 3DS hadden bv ook geen browser bij de launch. De GameBoys hebben überhaupt geen browser gehad.

Het "gebrek" (ik mis ze niet) van een browser of Netflix is simpel om de vergelijking met een tablet tegen te gaan. Verder is het een handige manier om hacks te verkomen. Nintendo geeft hun consoles regelmatig firmware updates en in de eerste paar jaar voegen deze steeds dingen toe.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 22 juli 2024 15:01]

Dus omdat het scherm kleiner is, is het geen tablet? Dit terwijl het afgezien van de afschuifbare controllers gewoon een tablet is....
Dus een draagbaar touchscreen is per definitie een tablet? ONZIN!
Kom dan met argumenten waarom het geen tablet is.
Wat lopen hier veel mensen ontiegelijk uit hun nek te kletsen zeg. Mijn god. Het is een gameconsole xoniq, geen tablet. Indien het je nu wel lukt om fatsoenlijk te lezen ipv het comment van sanderev66 over te slaan, dan raad ik je aan om de productpagina er nog eens op na te lezen: http://www.nintendo.com/switch/

Hint: Iets met een console. Die je mee kunt nemen.

En MazeWing, als jij zo nodig films en Netflix wilt kijken op een tablet, waarom koop je dan niet gewoon een Ipad ipv hier je drogredenen te verkondigen. Een browser op een console werkt niet lekker. Ik gebruik hem NOOIT op mijn Xbox noch op mijn PS4. Ik heb de Switch gekocht omdat ik Zelda kan spelen, ik kijk nu al uit naar Mario Kart 8 en ik kan niet wachten tot de nieuwe Mario eind dit jaar. Ga wat met je tijd doen, ipv hier het hele topic te versmurren met je negativiteit.

[Reactie gewijzigd door thijsken op 22 juli 2024 15:01]

Ach kom op. Het is een tablet. Natuurlijk noemt Nintendo de "console" expliciet geen tablet, want dat creeert verwachtingen (zoals browser, app store etc.). Maar je weet ook wel dat het een tablet is. Alleen puur voor console gaming.
Het is een tv, maar dan heel klein en met touch screen. Waarom kan ik er geen tv (kabel) op kijken?!

(geldt ook voor je telefoon)
Nog beter: koop een chromecast. Heb je alsnog de klein scherm -> tv transitie van de switch, maar dan beter :)
Ja, inderdaad bewijs dat maar eens.

Graag ook meteen argumenten dat het geen pot appelmoes is, want als ik de switch en een pot appelmoes naast elkaar zet zie ik daar ook veel overeenkomsten in |:(
Omdat het niet zo in de markt gezet is?
Omdat Nintendo zegt dat het geen tablet is?

Misschien kun je het daarom aannemen dat het geen tablet is?
ja, het heeft er iets van weg. Maar het is er geen dus je kunt klagen om het klagen maar het wordt het niet.

Een Fiat is ook geen Ferrari terwijl de Fiat group wél Ferrari bezit. Het meest in de buurt kom je met de nieuwe alfa Gulia die een motor heeft die mede ontwikkeld is door Ferrari.

Maar dat is naast de discussie, Wikipedia is ook niet volmaakt he?
Het is een mooi begin punt maar je kunt je thesis of ander unief werk ook niet maken op enkel wikipedia.

Waarom zouden wij met argumenten moeten komen als Nintendo zegt "het is geen tablet". Lijkt me een onnodige discussie. Dat wij/sommige van ons dat gelijk associëren is niet het probleem van Nintendo. Ze verstrekken daarin gewoon goede informatie op hun website.


On-topic. Ergens snap ik het wel op andere consoles kon je ook andere savegames inladen om wat voor reden dan ook. Ook zijn er diverse consoles gehakt doormiddel van de browser etc. Dus ik snap dat Nintendo daar even langer mee wacht.
Simpelweg omdat het niet gemarket word als tablet? Het is een console, het word verkocht als console, het is in gebruik een console, het is ontworpen als een console. Toevallig omdat de console op een geintegreerd scherm bruikbaar is uit zijn dock betekent niet dat het een tablet is, het is nog steeds een (draagbare) gameconsole.
Volgens Wikipedia zijn het wel degelijk dunne draagbare computers met een touchscreen van normaliter 7-10 inch. Erg wordt echter ook vermeld dat de scheidingslijn tussen tablet en telefoon de laatste jaren erg klein is geworden.

Gezien het feit dat de Switch nergens anders zijn computerkracht vandaan haalt en over een geïntegreerd touchscreen beschikt, zou ik niet inzien waarom het geen tablet zou zijn.
Dus de GameBoy, GameBoyColor, GBA, GBASP, GBMicro, DS, 3DS, PS, PSVita zijn ook allemaal tablets? Nope. DE SWITCH IS GEEN TABLET! Nergens op de site van Nintendo staat dat de Switch een tablet is.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 22 juli 2024 15:01]

Anoniem: 55563 @907106 maart 2017 10:55
Dit zegt Van Dale erover:
1ta·blet (de/het; v(m) en o; meervoud: tabletten)
1 plaatvormige hoeveelheid; = plak: een tablet chocolade
2 platte pil

2ta·blet (de; m; meervoud: tablets)
1 computer van klein formaat met relatief groot aanraakscherm en zonder toetsenbord
Dus ja, in strikte zin mag de Switch wel een tablet genoemd worden. Maar wat maakt het eigenlijk uit wat voor label mensen eraan hangen? Als mensen het een tablet willen noemen, laat ze.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 55563 op 22 juli 2024 15:01]

maar een motor met 4 wielen is toch ook geen auto? ondanks dat de beschrijving van een auto:

vierwielig voertuig, aangedreven door een motor, voor het transport van personen of goederen

Dat een Switch op een tablet lijkt.. wil echt niet zeggen dat hij ook zo gedefineerd mag worden.

Ik vind het een beetje een onzinne reactie van MazeWing
Anoniem: 55563 @Nibbz6 maart 2017 19:55
Niet mogen vind ik ook wel weer sterk uitgedrukt. En de vergelijking met een auto vind ik een beetje vergezocht. De Switch voldoet op veel punten aan de definitie van een tablet. Sterker nog, wie weet hacken ze ooit de bootloader en maken ze er een Android rom voor, gewoon omdat het kan. Dan mag het wel ineens een tablet genoemd worden en dus kunnen we in feite zeggen dat de Switch puur softwarematig van de apparaten wordt gescheiden die we doorgaans als tablet labelen.

Mijn punt is alleen dat het geen bal uitmaakt hoe je het apparaat noemt. Als iemand het een tablet wil noemen met Nintendo OS voor Nintendo games ach waarom niet. Ik vind het niet zo ver gezocht. Laten we het ruimdenkend noemen. ;)
Anoniem: 857639 @907106 maart 2017 10:35
Dat waren game handhelds, aangezien de Switch ook als Tablet gebruikt kan worden, is de Switch ook een Tablet.
Of het wel of geen tablet is, doet er imo niet toe. Het feit dat sommige potentiële gebruikers dit missen (al dan niet terecht) gedeeltelijk.

Degene die hier over klagen, zullen waarschijnlijk nooit early adapters zijn geweest. Ik hoop wel dat Nintendo dit nog toevoegt. Persoonlijk heb ik interesse, maar dan dus wel graag met uitgebreidere mogelijkheden (browser, misschien YT of NF) en met games.

De eerste zou voor mij geen deal breker zijn (browser misschien), maar als het er wel zou zijn, zou het voor mij een extra duwtje in de rug zijn het wel te kopen.

Voor nu wacht ik nog even af.
Whoa easy there, big guy O-)

Ergens snap ik MazeWing wel: alles wat we tot nu toe kennen als tablet lijkt verschrikkelijk veel op de Switch zonder de dock en de joycons. Dat hij het als een tablet ziet kan ik hem niet kwalijk nemen.

Maar wie definieert nu wat wel en wat niet een tablet is? Wikipedia? De massa? Wat mij betreft bepaald de fabrikant dat en in dit geval zegt Nintendo niet dat het een tablet is maar een spelcomputer. Hij moet dus goed doen waar hij voor gemaakt is: games spelen. Al het andere is bijzaak. Als het als een tablet werd weggezet door Nintendo dan pas was het een slechte launch geweest.

@MazeWing omdat de maker bepaald waar een door hem gemaakt apparaat voor dient, is de Switch een spelcomputer en geen tablet. Can we all go home now?
Laten we stoppen met Caps en het apparaat proberen te classificeren als Tablet, Handheld of Console. De meningen zijn hier verdeelt en ik denk dat dit niet helpt. Het is een prachtig ding wat mij veel plezier gaat opleveren.. Maar dat terzijde nu lekker genieten. Game On!
YouTube was gehacked op de 3DS net zoals de browser, dus ik vermoed inderdaad dat het daarmee te maken heeft.
Plus nu blijkt ook nog dat het scherm snel krast bij in/uit de dock halen (wat dus ook betekend dat het scherm ansich snel krast).
Ook blijkt het materiaal van de controllers niet goed bestand tegen gebruik van stickers, terwijl andere oudere controllers er geen problemen mee hebben. Dit betekend dus dat de controllers ook niet goed bestendig zijn tegen veel gebruik.

En Zelda is ook gewoon voor de Wii-U beschikbaar, dus daar hoef je geen switch voor aan te schaffen.
"Ook blijkt het materiaal van de controllers niet goed bestand tegen gebruik van stickers, terwijl andere oudere controllers er geen problemen mee hebben. Dit betekend dus dat de controllers ook niet goed bestendig zijn tegen veel gebruik." ik snap deze link niet helemaal. Materiaal kan niet tegen stickers, materiaal is ongeschikt voor veel gebruik. Hoe kom je tot die conclusie op basis van stickers? er had gewoon dit moeten staan "Dit betekend dus dat de controllers ook niet goed bestendig zijn tegen stickers."
Er zijn speciale skin stickers die je op controllers kunt plakken, maar het blijkt dat bij het verwijderen van de sticker de controller beschadigd. Dit betekend dat de duurzaamheid van het materiaal niet denderend is, en dus bij normaal gebruik (als in 'zonder stickers) redelijk snel zal slijten.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 22 juli 2024 15:01]

Er zijn speciale skin stickers die je op controllers kunt plakken, maar het blijkt dat bij het verwijderen van de sticker de controller beschadigd. Dit betekend dat de duurzaamheid van het materiaal niet denderend is, en dus bij normaal gebruik (als in 'zonder stickers) redelijk snel zal slijten.
Nee, dit betekent alleen dat er in de kleefstof die in bepaalde skinstickers iets zit dat zich hecht aan de coating die op de Switch en controllers zit. Dat is alles. Het zegt niets over de duurzaamheid in het algemeen (tenzij je dagelijks je vingers insmeert met lijm en vervolgens je spelapparaten gaat vasthouden).
Zelda was al gereed en kon jaren geleden al op de Wii U worden uitgebracht. Maar omdat de verkopen van de Wii U niet lekker liep, is de titel over ee hek getild. Begrijp absoluut niet dat de Switch zoveel tekortkomingen heeft, ja. Niet anders dat Nintendo in vreselijk zwaar weer zit, erop of eronder.... als ik een Switch zou kopen, zou ik wachten.
Wachten, wachten. Ben bang dat een hoop dat gaan doen en er weinig games zullen verschijnen.
Ik ben het er mee eens dat het allemaal erg karig is, maar het feit dat je geen backup van je saves kan maken vind ik een non-issue. Back-ups maken van saves doet vrijwel niemand.
nou vind het wel top op mijn PS4 en PS vita dat ik in de cloud mijn save games kan zetten. mijn zoon heeft wel eens on bedoeld de geheugenkaart gewist, dus kon ik het makkelijk terug halen. Heeft Nintendo een dergelijke save dienst?
Anoniem: 181786 @Kappie19776 maart 2017 21:41
Op dit moment helaas niet.
jammer mogelijk met de komende dienst dat ze toch even goed gekeken hebben bij de concullega :-)
Toen ik deze tube zag ging er een wereld voor me open en ik heb het gevoel dat hij het helemaal bij het rechte eind heeft: https://www.youtube.com/w...57Q3p1EU&feature=youtu.be
D'r zijn nog meer problemen gemeld:

- slechte WiFi-ontvangst
- Switch-scherm krijgt krassen bij het plaatsen in docking station
- Z:BotW draait soepeler stand-alone dan in docking station
Ik heb ook wel het gevoel dat het allemaal iets té gehaast uitgebracht is. Maar ik denk ook dat veel functies en diensten ontbreken simpelweg omdat Nintendo zo min mogelijk opties wilt ''hebben'' waar eindgebruikers misbruik van kunnen maken (lees; hackers). Back to basics I guess.

Maar gezien Nintendo nu ook van haar gebruikers verwacht/verlangd een maandelijkse/jaarlijkse vergoeding te krijgen voor online functies, moeten ze maar gewoon heel snel een cloud-service voor savegames opzetten.
dat is grappig je een aantal dingen noemt die totaal niet hoeven te komen in een gaming apparaat zoals de switch...

1. op de eerste plaats is het een game hybride/handheld waar het om gamen gaat en niet om films en muziek te beluisteren.
2. geen browser, waarom zou je een browser willen hebben? om snel even een walktrue te kijken op youtube of even te gaan facebooken ?
3. virtual console dat komt echt nog wel hoor, maar niet direct!
4. als ze dit vol zouden stoppen met apps en streaming diensten, dan zouden dit slechte recensie afgeven op internet, want dan wordt het te veel vergeleken met een ipad of tablet,
dus alles stapje voor stapje doen niet alles in een x willen doen.

voor mijn is dit op de eerste plaats een handheld waar je een dock bij krijgt om te gaan gamen... dus vergelijk het dus niet met een tablet/smarphone/xbox/ps4 een hybride zoals die van nintendo zit heel anders in elkaar dan een console!

verder snap ik je ontevredenheid, maar nintendo maakt keuzes en die zijn dus op korte termijn niet beschikbaar...
waarom valt deze discussie telkens weer, totaal niet relevant voor dit onderwerp van het bovenstaande nieuws
Als je nu op reis gaat en je wil ook een filmpje kijken mag je mooi je tablet of telefoon meenemen. Dit terwijl het gewoon op de switch zou kunnen (en moeten, gezien het in de basis gewoon een tablet is).

Kijk je heel kritisch naar de switch dan is het gewoon een WiiU waar ze de gamepad standalone van hebben gemaakt en hebben voorzien van een beter scherm!
Kijk je heel kritisch naar de switch dan is het gewoon een WiiU waar ze de gamepad standalone van hebben gemaakt en hebben voorzien van een beter scherm!
Als je zo reductionistisch redeneert, wat onderscheidt de PS4 en XBO van de PS3 en 360?
Anoniem: 302359 @RayNbow6 maart 2017 09:53
[...]

Als je zo reductionistisch redeneert, wat onderscheidt de PS4 en XBO van de PS3 en 360?
Zwaardere hardware waardoor soepelere gameplay, hogere fps, minder framedrops en mooier beeld.
Dat geldt dus ook voor de Switch t.o.v. de Wii U, dus als dit al genoeg onderscheidend is, dan kan men niet stellen dat de Switch "gewoon een Wii U" is.
Anoniem: 302359 @RayNbow6 maart 2017 10:33
Dat geldt dus ook voor de Switch t.o.v. de Wii U, dus als dit al genoeg onderscheidend is, dan kan men niet stellen dat de Switch "gewoon een Wii U" is.
Mwoah, vind ik persoonlijk niet vergelijkbaar. Ondanks dat de Switch krachtiger is. Het verschil in kracht tussen de 360 en ONE of de PS3 en PS4 is een stuk groter dan het verschil tussen de WiiU en de Switch.
Afgezien van de verbeterde hardware met als gevolg mooiere games relatief weinig. De sprong op het gebied van graphics is echter dusdanig hoog dat de overstap het waard is. Ook het feit dat alle developers overstappen op het nieuwste platform is een reden om toch maar de nieuwste console te kopen.

Gezien de laatste 11 jaar bij Nintendo is het maar zeer de vraag of developers massaal gaan ontwikkelen voor de Switch. Daarnaast is de grafische sprong van de WiiU naar de Switch behoorlijk klein.

En zowel bij de Wii alsmede de WiiU waren vele developers erg gecharmeerd en enthousiast over de console en gingen ze er allemaal voor ontwikkelen. Als vervolgens blijkt dat de consument je spel niet koopt, het poorten aanzienlijk lastiger gaat en je uiteindelijk verlies maakt door een spel uit te brengen, houden ontwikkelaars het na 1 game wel voor gezien.

Zolang de Switch grafisch flink achterloopt tov de PS4 en Xbox One zullen vele problemen blijven. Ook is het erg vreemd dat Bethesda en Nintendo niet willen zeggen welke versie van Skyrim er voor de Switch verschijnt. Iets wat volgens mij ook al aangeeft dat multiplatform games een lastig iets gaat worden...
Uhm das een beetje een slecht voorbeeld dat je probeert aan te halen.
Die zijn hardware matig echt totaal anders opgebouwd waardoor het voor game designers simpel is geworden om games te poorten en te ondersteunen.

Xbox one en PS4 hebben X86 architectuur en PS3 Cell proc, X360 SIMD vector processor (VMX128)
zijn echt TOTAAL anders op gebouwd.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 22 juli 2024 15:01]

Ja, en? De Wii U is een PowerPC en de Switch heeft een ARM architectuur. Als je de architectuur aanhaalt als een valide onderscheidende feature, dan kan er dus niet gezegd worden dat "het gewoon een WiiU" is.
Anoniem: 302359 @RayNbow6 maart 2017 10:42
Ja, en? De Wii U is een PowerPC en de Switch heeft een ARM architectuur. Als je de architectuur aanhaalt als een valide onderscheidende feature, dan kan er dus niet gezegd worden dat "het gewoon een WiiU" is.
Je klampt teveel vast aan specs, men heeft het hier over gevoel en beleving. Maar ook qua specs is de hardware van de Switch is gewoon matig vergeleken bij de concurrenten. Het is een verbetering over zijn voorganger maar niet enorm. De Switch had een stuk krachtiger moeten zijn om het een ware opvolger te kunnen noemen. Het porten van games gaat zo gewoon niet optimaal, niet alleen vanwege de architectuur maar met name het grote verschil in kracht van de hardware. Het is lastig om een extreem high end game te maken met daarin opties open houden om het ook op low end hardware te draaien. Dat zag je bij de Wii en WiiU ook. En met alle respect, de Switch met 720p scherm en een mobile processor noem ik dan in vergelijking met de ONE en PS4 ook low end hardware.

Zelda is werkelijk een prachtige game maar oh oh wat had ik deze graag op native 4k of met wat anti aliasing gespeeld. Lets be honest, het spel had er nog veel mooier uit gezien met iets betere hardware.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 302359 op 22 juli 2024 15:01]

De hardware van de Switch is gewoon matig vergeleken bij de concurrenten. Het is ook een matige verbetering over zijn voorganger. De Switch had gewoon veel krachtiger moeten zijn om het een opvolger te kunnen noemen.
[..]
Zelda is werkelijk een prachtige game maar oh oh wat had ik deze graag op native 4k of met wat anti aliasing gespeeld. Lets be honest, het spel had er nog veel mooier uit gezien met iets betere hardware.
Ik ben het hier wel mee eens, ik wil best ver gaan om Nintendo te verdedigen want hun platforms en games hebben toch altijd toegevoegde waarde gehad, en alleen daarom overweeg ik nog steeds wel om uiteindelijk een Switch te kopen voor Zelda, Mario, Metroid en in de hoop dat ook de beste Wii/Wii-U games er uiteindelijk voor beschikbaar komen. Maar met de hardware hebben ze inderdaad wat mij betreft weer te plank compleet misgeslagen. Ik weet ook wel dat Nintendo niet voor de hoogste specs gaat en dat 'gameplay belangrijker is dan graphics', maar wat ze voor de Switch hebben gebruikt is gewoon te ver onder de maat.

Ik had tot voor kort nog de hoop dat ze echt iets vernieuwends hadden gedaan en extra hardware in de dock hadden gestopt (bijv. een externe GPU) om een heel duidelijk verschil te maken tussen de handheld-mode en de docked mode. De technologie bestaat al, maar inderdaad het is duur en complex, en daar houdt Nintendo niet van. Nu zitten ze de komende 5 tot 10 jaar vast aan een console die in docked mode vergelijkbaar is met de Wii U die kwa grafische mogelijkheden al bijna 5 jaar achterliep op de PS4/XOne, laat staan een recente game PC... Dat is wat mij betreft een misser.
Een handheld device met native 4K
maar zeker wel voor 300 ook hahahahha

echt typisch dit. Mensen willen van alles maar er niet voor betalen.

Met de huidige mobiele hardware is dit het maximale wat je kan krijgen.

En dan 720p in handheld mode. Alsof je dat ziet op een 6 inch scherm. Dat vind ik al helemaal onzin. Mijn 65 inch is 4K ja. Consoles spelen daar met 1080p op. Wat zou een grotere pixeldichtheid hebben, 720p op 6 inch of 1080p op 65 inch...

leuk dat napraten van mensen altijd. lijken wel een stel schapen.

Mijn PS4 en Xbone gaan een slechte tijd tegemoed want de Switch is met stip mijn nieuwe favo console!
Anoniem: 302359 @hb19816 maart 2017 16:10
Een handheld device met native 4K
maar zeker wel voor 300 ook hahahahha

echt typisch dit. Mensen willen van alles maar er niet voor betalen.
Dat zijn conclusies die jij zelf trekt, leg mij geen woorden in de mond a.u.b. Zo kijk ik en naar mijn idee niemand hier er tegen aan. Volgens mij zijn de meeste het er wel over eens dat de Switch voor het gros van de tijd in het dock komt te staan. Ik hoef helemaal geen handheld met 4k, ik wil een console die 4k ondersteund OF zoals ik al aangaf en jij tactisch achterwege laat, 1080p met Anti-aliasing opties ingeschakeld. Nintendo probeert handheld en console gaming in één apparaat te proppen waardoor je dus aan beide kanten concessies doet die je anders niet had hoeven doen. Niets typisch aan, gewoon feiten.
Als ik on the road wil gamen koop ik liever een device die daarvoor gemaakt is dan eentje die voor beide werelden (console en handheld) concessies doet. Daarnaast waar heb ik het over kosten, je trekt direct de conclusie dat ik er niet voor wil betalen. Says who? Als er morgen een Switch in de winkel ligt die de hardware van een ps4pro heeft zonder enige vorm van handheld gaming kocht ik het direct. Al was het ding 500 euro dan kocht ik het nog.
Met de huidige mobiele hardware is dit het maximale wat je kan krijgen.
Dat is nou het hele punt, de Switch heeft een identiteitscrisis. Het had helemaal geen mobiele hardware moeten hebben of er had extra hardware in het dock moeten zitten.
En dan 720p in handheld mode. Alsof je dat ziet op een 6 inch scherm. Dat vind ik al helemaal onzin. Mijn 65 inch is 4K ja. Consoles spelen daar met 1080p op. Wat zou een grotere pixeldichtheid hebben, 720p op 6 inch of 1080p op 65 inch...
Jahoor jij hebt zeker ook nog een 720p scherm op je telefoon wat je prima vind werken of niet? Men roept jaren moord en brand dat de pixeldichtheid op mobiele devices omhoog moet omdat je anders de pixels zo goed zichtbaar hebt. Nu is dat redelijk gemeengoed, zelfs in budget telefoons heb je betere schermen dan 720p. Jouw vergelijking tussen je tv en je telefoon slaat nergens op, je zit geen 30 cm van je tv verwijderd.
leuk dat napraten van mensen altijd. lijken wel een stel schapen.
Je slaat wel een bijzondere toon aan voor iemand die enorm zwart wit denkt. De Switch is een leuk apparaat maar ver van perfect. Jij doet net alsof elk beetje kritiek onterecht is. Ik begrijp het wel dat is mens eigen. Je wil jouw aankoop toch enigszins verantwoorden maar doe dat dan omdat je het gewoon een mooi apparaat vind met een goede game(Zelda). Niet omdat je blind bent voor elk beetje kritiek. 720p op een 6.2" apparaat is gewoon niet van deze tijd.
Mijn PS4 en Xbone gaan een slechte tijd tegemoed want de Switch is met stip mijn nieuwe favo console!
Give it some time. Ik hoop het uiteraard niet maar gezien de developers het moeilijker krijgen om hiernaar te porten ben ik bang dat dit netzoals de WiiU geen enorm succes wordt mits Nintendo alles op alles zet om van hun eigen games nieuwe versies uit te brengen. Men kan de wat mindere graphics best vergeven als de games maar top zijn, laat het daar nou de laatste jaren wat naar beneden mee gaan.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 302359 op 22 juli 2024 15:01]

ik zit geen 30cm van mijn televisie nee, maar meer dan 3 a 3.5m is het niet van een 65 inch scherm en dat voldoet prima, sterker nog max 1.5 a 2m wordt aangeraden. Als ik zelda op mijn switch speel is het gewoon haarscherp hoor.

Ik denk niet erg zwart wit, ik denk gewoon zoals het feitelijk correct is.
Ik ben een mega video en audio liefhebber. Heb niet voor niks een 65 inch oled en zeer goede audio installatie aangevuld met oppo uhd speler. streamen doe ik niet ivm slechte audio videokwaliteit dus trust me als ik tevreden ben met het scherm van de switch dan is het echt niet slecht, ik heb de laatste 1.5 jaar 3x van televisie verwisseld omdat ik nog niet tevreden was....

Mij gaat het nog altijd om de gameplay en Zelda is van een kwaliteit die ik op de PS4 en Xbone bij geen enkele game ben tegengekomen. De enige die in de buurt kwam is the witcher, de rest een beetje mainstream crap.

Zou van ellende niet weten wat ik moet kopen voor die consoles aan games.
Eh nee het poorten van games op de PS3 vooral ging heel erg stroef.
Men had veel moeite met de moeilijke instructie sets en architectuur van cell cpu's
Bij multiplatform games had de ps3 versie er vaak onder te lijden inderdaad. dat samen met grafische gelijkheid met de xbox360 bij die games, ondanks de krachtigere hardware.

Het savegame debacle van skyrim op de ps3 zit nog vers in mijn geheugen.

Ps het is grappig dat zowel Sony als Microsoft onafhankelijk van elkaar besloot dezelfde architectuur te gebruiken als pc. Porten is in ieder geval een stuk makkelijker geworden
Ok maar wie heeft in deze tijd nu geen smartphone op zak? Ja er zijn genoeg mensen met een dumpphone, maar hoeveel mensen met zo'n telefoon nemen ook een switch mee? Die ook nog eens op reis gaan?

Kinderen vermaken dan misschien? Wellicht maar laat hun dan maar spelletjes spelen op de Switch in plaats van een filmpje kijken, dat overleven ze ook wel :)

Zoals vaker aangehaald hier, de Switch is een handheld spelcomputer en geen tablet ook al ziet hij er zo uit en zou hij het aan moeten kunnen. Dan kijk je er kritisch naar en dan kom je tot de conclusie wat mij betreft dat de Switch doet waar hij goed in moet zijn: gamen (nee voor mij niet perfect, maar wel goed)
Sorry, maar het is niet de hardware wat bepaalt of het een tablet is ja of nee...

Het is juist de intentie van de switch om juist geen tablet te willen zijn voor op dit moment.
Het is de software wat bepaalt of het een tablet is of niet!

Kijk naar de surface pro, omdat er windows native op draait is het een PC en van wege de UWA wordt het ook nog is een tablet genoemt...

Je moet niet meer de fout maken om hardware als de richt punt te gebruiken als definieer baar is als tablet...
Al apple er een intel processor in zou doen, dan is het nog steeds een tablet van wege de software, als alles werkt!

Maar ik ga niet reageren, omdat het verspilde tijd is!

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 22 juli 2024 15:01]

Je telefoon neem je zowiezo mee, lijkt dat je ook wil kunnen bellen.

De switch is eigenlijk wat Nintendo met de WiiU wou maar de techniek toen te duur/er nog niet klaar voor was. Ze zeiden toen al met de WiiU kan je overal in je huis spelen... Nou ik was een muur voorbij en lol was over. Nu is dat er niet meer omdat alle hardware achter het scherm zit.

Daarom vermoed ik ook dat dat de reden is waarom ze de WiiU direct ze nek hebben omgedraaid toen de Switch bijna leverbaar was.
In snap je niet helemaal, dus omdat er en terga x1 in zit, die ook in de nvidia shield zit moet weer het maar meer een tablet vergeleken worde?

Ze hebben de terga x1 van nvidia genomen omdat voor het doeleinde van nintendo de krachtigste chip is op dit moment!

Jij moet nog heel veel lere overdit onderwerp en ik ga nu echt niet alles in details uitleggen want daar heb ik op dit moment niet de tijd voor!
Ik reageer normaal nooit in dit soort topics, maar jij haalt wel echt het bloed onder m'n nagels vandaan. De switch moet filmpje kunnen afspelen, omdat jij dat wilt? Als je het zo goed weet, ga dan zelf zo'n ding ontwikkelen. Nintendo heeft het gemaakt zoals het is, en als je het niet bevalt, dan koop je het lekker niet, maar ga niet zo *****
Zowel de Wii, Wii U als 3DS hadden een internet browser en een Netflix-app. En ook oude en moderne consoles (PS3, PS4, Vita, Xbox 360, Xbox One) ook. Dan is het niet gek dat mensen verwachten dat de gloednieuwe Switch beschikt over die basisfuncties. En ja, het zijn daadwerkelijk basisfuncties als elk andere gamingdevice die in de afgelopen tien jaar is uitgebracht erover beschikt. Ik vind het vreemd dat jij zo in de stress raakt als mensen vinden dat Nintendo hier een steek laat vallen.
Wat een gelul

een browser op het zoveelste apparaat, telefoon mee moeten nemen?
ga je weleens weg zonder telefoon dan?

Mijn switch heb ik om te gamen, verder niks.
Ik heb al 100 apparaten waar ik netflix op kan kijken, kan browsen en noem maar op. Op mijn gameconsole hoef ik dat niet te kunnen.

Misschien dat die dingen nog komen, de PS4 kon bij launch ook geen youtube etc afspelen voor het geval je het vergeten bent....
Het apparaat is net 3 dagen uit.
Dan is dat heel vervelend voor je, maar dan heb je een verkeerde verwachting. Misschien helpt het, om eerst naar jezelf te kijken, en niet zo te verkondigen dat het slecht is, omdat jijj dat vind.
Tot zover zeer teleurstellend dat Nintendo de console in deze staat heeft uit gebracht.

Echt veelste vroeg uitgebracht, zelf verwacht ik er niet veel van, zal wel weer de Wii(u) achterna gaan die vrij snel bij vrijwel iedereen staat te verstoffen als die er ubberhaubt is.

De console is innovatief maar ik zie hier niet meer op verschijnen dan de traditionele Nintendo games, ik betwijfel of de grote publishers meer dan een paar titels gaan uitgeven.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 22 juli 2024 15:01]

Ik denk niet dat ze de Wii U achterna gaan. Zie namelijk maar al de tweets/berichten dat ze zijn uitverkocht etc
De Wii was ook overall uitverkocht en kon niet aangeleept worden echter gebruikte velen hem maar redelijk kort en was de raw power er niet, mede deze punten hebben ervoor gezorgd dat de 3rd party games enorm snel afnamen of uitgevers zich gewoon volledig terug trokken of titels annuleerden. Van de Wii U wist de helft niet eens dat het om een nieuwe console ging, dus dat ging uiteindelijk al helemaal nergens heen.

Innovatie is er zeker bij Nintendo echter weten ze de mensen niet langdurig actief aan hen consoles te koppelen, uiteindelijk is het traditioneel gamen & mediaservices zoals op/door de XBOX & PlayStation geboden worden op langer termijn interessanter.

https://www.aol.com/artic...ss-or-a-failure/21611854/

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 22 juli 2024 15:01]

Dat is een standaard strategie.. het komt namelijk over alsof het echt een hit is.
Kan ook te maken hebben met te weinig productie, i.p.v. hoge populariteit. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van het idee van de Switch, ik vind 400 euro voor het apparaat + 1 spel wel veel geld. En Zelda ziet er goed uit, maar ik heb het idee dat het een beetje Horizon Zero Dawn voor kids is.

Als er meer goeie spellen uitkomen zal ik zeker nog eens een blik werpen op de Switch.
En Zelda ziet er goed uit, maar ik heb het idee dat het een beetje Horizon Zero Dawn voor kids is.
Waarom denk je dat? Het zijn totaal verschillende games. In die zin zou je dan ook Elder scrolls skyrim met Horizon vergelijken? Ja het zijn RPG's maar toch wel heel verschillend van opzet. Zelda is in lijn met zijn voorgangers en als ik de reviews zo lees het beste deel ooit.

Horzion is iets totaal anders.
Elke game is een eigen game dus in feite mag je nooit een game vergelijken? Er bestaat altijd bad practice, good practice en een game die iets goed doet is good practice.

Breath of The Wild is goed maar zou het niet het beste deel ooit noemen, ben toch bang dat Breath of The Wild altijd onder Ocarina of Time zou blijven staan. Want die was naar mijn idee net iets verder uitgewerkt als Breath of The Wild.

Breath of The Wild heeft misschien de mooiste grpahics (iets wat OoT ook had) voor de tijd dat het uitkwam. Het probleem is echter bij Breath of the Wild dat het misschien TE groot is. De laatste items vinden worden daarom een hell zonder enige vorm van guide waarbij OoT ook wel lastig was maar niet zodanig groot dat het letterlijk onvindbaar werd. Want in dit geval kan je laatste item op een berg liggen waar je letterlijk nog nooit bent geweest

Het is een beetje opwegen tegenover elkaar en kijken waar je het meeste fan van bent om te zeggen welke game beter is

Begrijp me niet verkeerd, beide games zijn geweldig op hun eigen manier. Maar eerlijk gezegd vond ik OoT net iets beter en dat zou heel goed kunnen zo kunnen zijn door de wat kleinere en lineaire wereld
Voor mij staat OoT ook nog altijd bovenaan. Maar ik heb deze dan nog niet gespeeld.

Ik heb geen idee of dit de beste Zelda gaat zijn of niet, de review scores liegen er lig niet om. Maar het is natuurlijk altijd nog een deel persoonlijk. Ik moet het zelf ervaren en daar heb ik reuze zin in.

Games mag je zeker vergelijken! Maar wel met de daarbij behorende kant tekening dat een Horizon vs Zelda niet echt tot verhouding is. Dan zou je direct ook met de opzet van het spel, doel publiek etc mee moeten nemen. En daar gaat het in mijn idee niet helemaal goed als mensen die twee games vergelijken. Dan misschien nog eerder Zelda vs Skyrim. Dit vooral door de grote wereld. Ja het is logisch dat er stukken 'verlaten' zijn van de wereld. Als we hier de bergen in trekken kom je ook niet heel veel mensen tegen. Trek Canada in en je kan weken geen mens zien.
1-2 switch voor €49,99
Arms €59,99
Setje Joy-con's €79,99 exclusief de polsbandjes a €5,99 per stuk
Meent u dit? Zijn de polsbandjes echt niet standaard toegevoegd? En dan ook nog 6 euro voor vragen? Dit is afzetterij als dit echt zo is
De polsbandjes zitten er wel standaard bij.
Polsbandjes zaten bij mij er bij inclusief Snipperclips voor 89 euro bij MM

Je kan ze echter ook los er bij kopen in neon en blauwe variant en die kosten 6 euro. Dat valt dan wel weer mee mocht je er een keer eentje kwijt raken of van felle kleuren houden :)

[Reactie gewijzigd door Ssparc op 22 juli 2024 15:01]

Dat klopt, zal wel mooi passen met de gekleurde Joy-Cons! 😉
Ik weet het niet meer zeker na de reactie van @RayNbow.
Euh...
Setje Joy-con's €79,99 exinclusief de polsbandjes a €5,99 per stuk
...tenzij je per se gekleurde polsbandjes wil.

Edit: Ter onderbouwing, zie hier een unboxing van een extra set Joy-Cons.

[Reactie gewijzigd door RayNbow op 22 juli 2024 15:01]

Hmm, dit is wel erg retrogaming. Onbegrijpelijk dat dit (nog) niet kan. |:(
Anoniem: 181786 @mhnl19796 maart 2017 07:59
Dat is de nieuwe manier van werken in agile/scrum. Iets snel op de markt zetten en in sprints functionaliteit toevoegen.

Edit; -1 zelfs. Zeker van mensen zonder ervaring in de software ontwikkeling.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 181786 op 22 juli 2024 15:01]

Of je in stappen/iteraties werkt of in een grote big-bang je console uitbrengt, maakt voor de buitenwereld niet uit. Die zien namelijk één product, ongeacht hoe deze tot stand is gekomen.

Wanneer het gros van de mensen (en dat is hier discutabel/lastig na te gaan) het product dan niet compleet vinden, voldoet het niet aan de notie van 'Minimum Viable Product' (ik gooi ook even met Agile termen).

Want zien we ergens staan dat Nintendo dit op gaat lossen (in een volgende Sprint)? Nee.
Maar er staat ook niet direct dat ze er niets mee gaan doen. Dus het is om het even.

Een minimum viable product is overigens een product wat sowieso niet compleet is. Het is niet voor niets een: "Minimum viable product" oftewel, het product bevat genoeg functionaliteit om er informatie over in te winnen om het beter te maken. Precies wat hier gebeurt, kopers merken op dat een backupfunctie mist. Daar wordt dan iets mee gedaan.
Je hebt gelijk en mijn verwoording was niet gelukkig omtrent het 'compleet zijn'.

Aan de andere kant, ondanks het vet maken van 'minimum' gaat het ook om 'viable' en dat is lastiger te meten. Dit geeft @BeosBeing ook aan.
Het wordt dan eerder als volgt:
het product bevat genoeg functionaliteit om gebruikers over te winnen om het product te gebruiken en daarna informatie over in te winnen om het beter te maken.
Dat kun je in het midden laten, inderdaad. Echter, doet het product wat het moet doen op wat extra features na. Ik ben het wel eens dat dit iets is wat standaard zou moeten zijn. Maar minimum viable is de Switch wel.
Maar er valt zeker wat voor te zeggen dat deze functionaliteit in de "Minimum Viable Product" had moeten zitten. Dat geeft namelijk aan wat er so wie so in een product moet zitten voordat je het released, en de kritiek is dus dat dit iets is wat er so wie so in had moeten zitten.
Volgens Scrum heb je al na 1 sprint een potentially shippable product.
En het is de Product Owner die bepaald of het product op de markt mag vebracht worden, niet een aantal mensen die functionaliteiten missen want dat doet het hele idee achter Scrum teniet. Niet volledig is geen enkele reden om een launch tegen te houden.
Nee, volgens scrum heb je na 1 sprint een product waar je een demo van de op dit moment geïmplementeerde functionaliteiten kan geven. Je hebt nog steeds een "Minimum Viable Product" zoals Junketsu al zei, en die behaal je echt niet in 1 sprint. Alleen de kleinste projecten kunnen dat.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 22 juli 2024 15:01]

Als de PO blindt is voor de markt, wens ik je veel succes. Het gaat ook om het stukje 'viable'.

Zie ook mij reactie bij @SacreBleu: Junketsu in 'nieuws: Gebruikers Nintendo Switch kunnen voortgang in games nie...
Anoniem: 181786 @Junketsu6 maart 2017 09:07
Het maakt voor de gebruiker juist heel veel uit of er op regelmatige basis kleine updates met nieuwe functies komen of dat hetzelfde pas in 1 grote batch komt na een half jaar oid.
Absoluut, zeker wat betreft uitkomen van games. Echter ook vanaf het begin moet het product voldoende waarde voor zijn geld zijn. De Wii U was dat in de ogen van de gebruiker niet en de verkoop kwam nooit goed op gang. Ja de liefhebbers kopen het toch wel, maar het grote publiek is kritischer.
MVP is LEAN niet agile
Wellicht in de theorie, maar in de praktijk wordt het in ieder geval hand-in-hand gebruikt. Daarnaast ook op cursussen als Scrum Master en Product Owner.
Je hebt helemaal gelijk. Als je alleen al in de Steam store kijkt val je over de early access titels. Ook op twitch zie je veel streamers die de laatste alpha of beta spelen.

Het zelfde zie je bij console/hardware gebeuren, om het product toch op tijd op de markt te krijgen worden onderdelen in een later stadium toegevoegd.

BTW de oude games van nintendo werkten of met passwords of met het interne geheugen van de games om progressie bij te houden. Vanaf de gamecube ging nintendo over op de memory cards.

Eigenlijk was het vroeger makkelijker om je progressie mee te nemen dan nu :)
Handhelds bleven op cartridges saves bevatten. Kijk maar maar de 3DS/DS/GBA.
Toch gek dat ze dat niet met de Switch doen, zou al heel wat zijn als de saves in ieder geval op de cartridge blijven staan. Zou liever cloud save zien zoals nu op vrijwel elke console en zelfs smartphones gangbaar is. Het kost Nintendo denk ik vrij weinig serverruimte maar wat een verademing is het. Het komt een enkele keer nog wel eens voor dat je om wat voor reden dan ook een game opnieuw moet installeren of een apparaat moet resetten, in het geval van de switch ben je dan dus mooi de lul.
Ninteno is niet handig met de cloud. Kijk maar naar freeshop en cdn downloaders.
Juist. Daarom waardeer ik de retro-consoles / systemen ook zo, van voordat er internet was. Je moest iets op de markt zetten wat werkte, want updaten van je cassettebandje of cartridge was er niet bij. Natuurlijk was de software ook veel minder complex dan nu, maar toch verlang ik terug naar de tijd dat er iets op de markt wordt gezet wat daadwerkelijk 'af' is.

Overigens, reageren op je -1 levert je alleen extra minnetjes op...
Nou een beetje perspectief mag ook wel hoor. Vroeger kwam er ook gewoon bagger uit, zelfs zonder dat er nog iets aan gedaan werd met patches. Kijk maar eens naar wat game magazines uit 90' of 00', dikke onvoldoendes waren echt geen uitzondering en je kon prima een onspeelbaar spel op cartridge of disk kopen. Niet alles was rozengeur en maneschijn.

Het idee achter patches was altijd heel nobel, je kon achteraf kleine foutjes aanpassen of de balans hier en daar aanpassen. Kijk maar naar al die pc patches rond 2000/2005, die waren hoogstens een tiental MB en daar hield het op.
Maar tegenwoordig worden patches als excuus en uitvlucht gebruikt om games die niet af zijn in de winkel te leggen en met tientallen gigabytes aan patch op acceptabel niveau te krijgen.

Kortom, uitgevers en platform houders zijn echt uitgeschoten met hun patch beleid. Over 20 jaar als de psn servers niet meer bestaan en xbox live al lang geen 360/xbone ondersteund heb je niets meer aan je fysieke schijfje.
Idd. Opschuiven van het testtraject/sprint gewoon uitvoeren na release. Zo gaat dat met games tegenwoordig ook, dunkt me.
Anoniem: 181786 @Juantinto6 maart 2017 09:29
Er is binnen agile/scrum geen enkele sprake van een opschuiven van testtrajecten. En ook hier niet, datgene wat opgeleverd is aan functionaliteit werkt.
Naar mijn kennis is het mogelijk functionaliteitstesten in de algehele plannen op te schuiven tot na de release met in achthouding dat een vaste set functionaliteiten wordt behaald. Het is theoretisch mogelijk om de oplevering voor het eind van ontwikkeltraject te plaatsen.
Je hebt gelijk hoor.

Ik zou overigens ophouden om na 10 minuten al op een "-1" te reageren.
Je staat nu op een normale "+1" zoals dat hoort.
Van mensen die Google niet kennen voor als ze iets lezen dat ze 't snappen.
Agile/scrum is niet alleen bekend/groot in de IT branche ;)
Nou ja wij voegen altijd wel bewezen features toe aan onze software. Nintendo niet. Waarom moeten ze precies agile werken als het gaat om basis features?
Lijkt me stug dat dit zo ver onderaan een backlog heeft gestaan. Domme productowner.
Niet echt: vroeger had je memorycards, dus als je console stuk ging had je je savegame gewoon nog ;)
Het was zelfs zo dat bij een zwik cartridges de opslag gewoon onboard hadden..
Tot dat je memorycard kapot ging. Maar daarom kwam later de oplossing om meerdere memorycards te kunnen gebruiken.
Memory card kapot? Dat is me in 10 jaar tijd ps2 nog nooit overkomen. Vol wel, maar kapot? Nee, zeker niet.
Jep: je kon gewoon terwijl je speelde je memorycard wisselen en nog eens opslaan, waardoor je dus eigenlijk wel een backup had :)
Duur dat die krengen waren trouwens! En ze waren nog super snel vol ook!
Nee, retrogaming is het pas helemaal als je totaal niet kan saven :)
Hmm, dit is wel erg retrogaming. Onbegrijpelijk dat dit (nog) niet kan. |:(
Niet helemaal, bij retro gaming moest je passwords opschrijven en als je die kwijtraakte kon je ook opnieuw beginnen ;) Of de savegame stond op de game cartridge zelf, dus als je console kapot ging was je ook niks kwijt (als de cartridge daarentegen te overlijden kwam had je alsnog hetzelfde probleem).

Ik snap niet dat er geen optie is om gewoon de savegame op te slaan op een SD-kaart, of inderdaad cloud backup. De Xbox 360 had al de optie om voor opslag van game data het opslag medium te selecteren :/
Weet ik, heb zelf nog de commodore 128 en MSX gehad haha :)
Hadden ze haast met de switch uitbrengen ofzo? Lijkt me toch een redelijk gewenste feature tegenwoordig.
Dit.

Geen virtual console
Bijna geen launch games (en voornamelijk ports, inc Zelda)
Software waar vanalles en nogwat aan ontbreekt dat al jaren standaard is

Ik wil graag een Switch maar ga toch een tijdje wachten om te kijken hoe het gaat met software updates, games etc.
Zo sta ik er ook in, ik koop altijd 4 generaties bij launch de nieuwe Nintendo maar ik heb deze even over geslagen.

Geen VC
Weinig duidelijkheid over toekomstige games
Geen browser
Geen Netflix
Weinig interessante games
Gedoe met disconnetende controllers

Ik wacht wel even een jaartje kan ik mooi mijn WiiU backlog even afmaken
Het is een gameconsole, geen multimedia device zoals de Xbox.

Geen browser, geen netflix... Onzin argument.
Bovendien, waar leg je de grens? Spotify er ook maar op zetten dan? En Videoland? En weetikveelhoeveelanderecontentaanbiederserzijn?
Nou ja, waarom niet gewoon een App winkel? Kunnen devs dan gewoon hun apps in plaatsen, iedereen die 't wil kan die dan downloaden. Betere oplossing dan voorinstallatie
Nou ja, waarom niet gewoon een App winkel? Kunnen devs dan gewoon hun apps in plaatsen[...]
De eShop dus? :)
Jup de Switch kan gewoon media streamen (zie maar de vele filmpjes in de eShop), nu is de bal bij Netflix om er een app voor te maken.
Nee, allereerst moet Nintendo dit platform ook voor die partijen openstellen. Gegarandeerd dat het gebrek aan Netflix niet door Netflix komt. Die willen juist hun dienst op elk apparaat met een scherm en internet en zullen maar wat graag een Switch client maken.
Geen browser, geen netflix... Onzin argument.
Lekker kort door de bocht, hoe kan iets wat zijn mening is nu een onzin argument zijn. @4play geeft toch aan dat hij hier behoefte aan heeft. Voor jou misschien niet relevant maar voor anderen juist wel. Hoe handig is het om je kind de switch in de handen te drukken voor een spelletje of netflix of vind je dat er maar een iPad aanwezig moet zijn hiervoor. Zaken als cloudsaves, maar ook netflix, videoland e.d. geven een apparaat gewoon meerwaarde. Jaren lang de discussie gehoord dat Sony of Microsoft achter liepen op elkaar qua features die niets met gamen te maken hadden. Blijkbaar heeft dit voor heel veel mensen wel meerwaarde. Daarnaast hadden zowel de Wii als WiiU gewoon Netflix dus zo vreemd is het niet om het te verwachten.

[Reactie gewijzigd door thijssie83 op 22 juli 2024 15:01]

Het punt is dat Nintendo de Switch niet als multimedia device op de markt heeft gezet, maar als gaming console. Dus zonder verdere poespas.
Een vergelijking met Sony of MS is al jaren niet meer interessant. Als je op Tweakers kijkt heeft bijna iedereen die een Nintendo thuis heeft, ook een PS4 of X1. Laat die 2 nu net wel beschikken over allerlei apps en mogelijkheden die (vrijwel) niets met gaming te maken hebben.

Waarom zou Nintendo zich dan nog druk gaan maken om al die multimedia opties? Kost alleen maar meer tijd en geld, ook als er gebruik wordt gemaakt van een app store.
"als je op tweakers kijkt" denk je nu echt dat dat representatief is voor de gehele markt. Heel veel mensen kopen niet een xbox1 en een switch voor hun kinderen. Die mogen 1 ding hebben en dat komt er in huis. Dan is het wel handig als dat apparaat soort gelijke features heeft.

Waarom Nintendo zich daar druk om zou moeten maken? Omdat veel ouders die een console voor hun kinderen willen kopen de aanwezigheid van iets als netflix wel degelijk belangrijk vinden.

Wij gebruiken de ps3 als netflix apparaat als er straks een vervanger voor komt moet die wel Netflix hebben want we gaan niet de oude ps3 handhaven alleen voor netflix. Dus voor ons valt de Switch al af.

[Reactie gewijzigd door Mirved op 22 juli 2024 15:01]

Precies! Het gaat niet erom of je zelf al een tablet hebt of dat je al genoeg netflix machines hebt. Het gaat erom dat Nintendo eens hun ogen moeten openen en met een console komen die zich kan meten met alles wat er in 2017 bestaat.

Door juist continue te zeggen dat de Switch alleen een game machine is blijft het alleen een ding 'voor erbij' en zal het nooit serieus de 1ste keus worden voor heel veel gamers.

Als Nintendo nu ook in de secundaire functies zich kon meten met de ps4/xbox one/ tablets en smartphones dan was de Switch een veel gemakkelijkere keuze om als enige console in huis te halen.

Want laten we eerlijk zijn, de meeste gamers halen 1 console per generatie, die hebben echt niet een xbox playstation en een Nintendo console onder hun tv staan. Dat zijn maar een handje vol gamers.

Doordat Nintendo op veel vlakken gewoon niet mee kan met de concurrentie zetten ze zichzelf weg als 2e keus en missen ze gewoon een hoop potentieel.

En dit is niet iets wat hypothetisch is. Al bij de WiiU had Nintendo het doel om 'de gamer' weer aan te spreken, en ook bij die console werd ruime en lange 3rd party ondersteuning beloofd. Maar we weten allemaal wat de WiiU gedaan heeft, namelijk bijna niks. Het ding kon zich gewoon amper meten met de concurrenten van een generatie eerder (360/ps3) en al helemaal niet met de concurrenten in dezelfde generatie. Het ding viel tussen het wal en het schip en moest het echt hebben van die handje vol Nintendo games per jaar.

Dus Nintendo moet nu echt de schouders eronder zetten om nu snel en regelmatig hun software te updaten om deze concurrerend te krijgen. Alleen dan zie ik de Switch een succes worden, maar in zijn huidige vorm voorzie ik een herhaling van falende WiiU zetten.
Maar waarom Netflix op je PS3 dan?
Je hebt toch ook Netflix op je TV?
Of moet volgens die ouders op elk apparaat straks Netflix beschikbaar zijn?

Overigens, als Tweakers niet representatief is voor de huis, tuin en keukengebruiker... Waarom zou laatstgenoemde zich helemaal gaan verdiepen in wat zo'n console nou wel of niet kan? "Is toch voor spelletjes spelen?"
Je hebt toch ook Netflix op je TV?
Uhh nee? Er zijn zat mensen die geen Smart TV hebben.
Nee mijn tv heeft geen netflix app. Hij is 6 jaar oud toen zat dat nog niet standaard op elke tv.

[Reactie gewijzigd door Mirved op 22 juli 2024 15:01]

Wat voor provider heb je dan? Bijvoorbeeld KPN heeft gewoon Netflix standaard op zijn TV-'kastje' zitten?
Ziggo, smart card
Nee blijkbaar niet, dat is juist hun misser. Zoals ik al zei daarom komt Nintendo er niet in. Andere consoles die kunnen dat wel netjes voor mij oplossen dus Nintendo loopt een klant mis. Ik ben echt niet uniek hier in. Heel veel mensen hebben geen SmartTV en zullen dit mee nemen in hun overweging tot aanschaf.

[Reactie gewijzigd door Mirved op 22 juli 2024 15:01]

Dat ze bezuinigen in tijd en geld is wel te zien aan de Joycon connectie problemen.
Ik heb een Switch thuis, maar ik heb geen PS4 of Xone. ;) Ook heb ik andere devices. Echter zou het fijn zijn als ik ergens heen ga, dat ik dan maar 1 device mee hoef te nemen in plaats van (zoals het momenteel is) 2. ;)
Neem jij nooit je telefoon mee dan als je de deur uitgaat ? Lijkt mij dat die prima netflix kan down.
"Ook heb ik andere devices" lijkt mij vrij duidelijk, toch? :) Daarnaast kijk ik inderdaad nooit op de mobiel naar Plex en/of Netflix, het scherm is daar veel te klein voor (ook al heb ik een SGS6) om er prettig naar te kunnen kijken. ;)

Ik zou het echter fijn vinden als ik niet en de Switch en mijn tablet hoef mee te nemen als ik dingen van Plex en/of Netflix wil kunnen kijken en ook nog eens spelletjes wil kunnen spelen op de Switch. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 15:01]

Een bedrijf doet er dus verstandig aan om een product zo simpel mogelijk te houden, omdat de concurrentie al wel over deze opties beschikt. |:(
Het gaat tegenwoordig inderdaad om het aanbieden van een totaalpakket. Daarnaast is het natuurlijk complete onzin dat Nintendo geen concurrent is van Sony en Microsoft, maar ik hoop dat je dat zelf ook beseft. Dat je voor een andere weg kiest, hoeft nog niet te betekenen dat je geen concurrent bent.
Anoniem: 695873 @NotSoSteady6 maart 2017 15:49
Nintendo is geen concurent van Sony en Microsoft want dat is wat Nintendo zelf zegt.

De Switch is geen tablet want dat is wat Nintendo zelf zegt.

Nintendo fanboy logica: Alles wat Nintendo zelf naar buiten toe communiceert is atijd 100% feitelijke waarheid.
De Nintendo Switch is niet de console met de beste graphics, de beste games etc, dus dat is een loze opmerking. De Switch is een draagbaar apparaat en dan is het in 2017 nogal vreemd dat dit soort eenvoudige opties ontbreken.
Ik zeg toch niet dat de Switch over de beste gfx beschikt?
Ik heb het over een console die ik op de markt ga zetten.

Maar dan even verder borduren op jouw reactie: dus omdat het niet over de beste gfx beschikt, moet het maar over volledige multimedia functionaliteit beschikken? Dat is pas een loos argument.

Niet elk draagbaar apparaat hoeft over dezelfde functies te beschikken. En dan is het niet vreemd dat die opties ontbreken, omdat dat het doel blijkbaar voorbij streeft. Ik heb in elk geval nog nooit een spelletje gespeeld op Netflix of Spotify, jij wel?
En welk draagbaar apparaat hebben Netflix of Spotify op de markt gebracht? De Switch is gewoon een gehaast product vanwege de geflopte Wii U, dat blijkt overduidelijk uit het aanbod van games en de functionaliteit van het systeem. Het zal op ten duur wel worden opgelost, maar het excuus van 'het is een console' is gewoon lachwekkend en enigszins zielig (net zoals de fanboys die elke scheet van Nintendo verdedigen). Waarom heeft de Wii U dan wel een browser, Netflix en YouTube? Of is dat geen spelcomputer?
Spotify/Netflix had mijn zoontje erg fijn gevonden. Nu zouden we de switch en zijn tablet mee moeten nemen. Terwijl we de tablet alleen voor Netflix gebruiken.
Tijden veranderen, ik moest al blij zijn dat ik 1 gameboy kloon had (super vision) met een paar games. En nu hebben kinderen tablet/telefoon en handheld mee.

Enfin, batterij leven is gewoon een concern als je het aan mij vraagt.
Max gaat een switch 3 uurtjes mee met zwaardere titels (Zelda) volgens de media. Ik heb zelf een switch maar heb dit nog niet in de praktijk getest (1 uur handheld, 6 uurtjes dock)

Maar ik kan me indenken dat er veel mensen gaan klagen over batterijleven verwachtingen als ze een uur netflixen en dan nog een paar uur gamen verwachten op 1 accu lading. Dat gaat gewoon niet.
uiteraard veranderen de tijden. En vermoed dat hij gewoon in de auto kan opladen. En in een huisje/caravan kan het ook gewoon. Een gemiste kans. Maar ik vermoed dat alleen westerse landen van een alles in 1 apparaat zijn.
Alles in een lijkt me juist meer iets voor de Japanners.
De manier waarop 4Play het omschrijft maakt niet duidelijk of het voor hem daadwerkelijk cruciale features zijn - geen mens die de ontwikkeling van de Switch en de launch coverage gevolgd heeft die oprecht denkt dat de Switch met Netflix uit komt.

Dat maakt het alsnog geen onzinnig argument. De Switch, zoals hij nu gereleased is, is 'jong'. Een beetje rijping (paar firmware-updates om de issues met Joy-cons te verhelpen, etc), wat meer games en enkele extra features hadden kopers als 4Play (en mijzelf) nu al over de streep kunnen trekken.

Meer (goed geïmplementeerde) functionaliteit maakt die keus makkelijker en in dat lijstje passen contentaanbieders als Netflix ook.
Voor al het andere naast gamen koop je geen Nintendo. Ik vraag me af wie weleens de browser op de 3DS of WiiU gebruikt. Virtual console is wel een gemis maar als dat binnen afzienbare tijd komt geen probleem, imo. Als dat een dealbreaker is voor je wacht je tot dat het er wel is. Idem met games, de meeste consoles hebben tegenwoordig bij de release nauwelijks nieuwe games. Ook daarvoor geldt dat je beter de kat uit de boom kunt kijken als je je daar zorgen om maakt, maar met Nintendo weet je zeker dat je een aantal top Nintendo games krijgt en maar weinig 3rd party.
Waarom zou je een console niet gebruiken voor Netflix of een beetje browsen?

Waarom praat men dit goed? Best dat Nintendo keuzes maakt, maar als de vorige consoles dat wel ondersteunen, is het kansloos dat de Switch dat niet doet. (Trapt ook heel dat argument onderuit).

De meeste mensen gebruiken hun console grotendeels voor media consumptie, dat is door Sony met de PSX in gang gezet, nu kan Nintendo wel zo enorm kortzichtig en koppig blijven. Maar dit goedpraten gaat nergens over.

Als ik een Alienware laptop koop doe ik dat om te gamen. Maar niets weerhoudt mij ervan om er een Word documentje op te tikken of een Netflix serie te kijken.

Nintendo had gewoon hun shit niet op tijd klaar, net als Sony met de PS4. Sony (Geen DLNA, BURN SONY BURN! XBO NUMBAH WAN!) werd er door veel mensen op afgerekend maar voor Nintendo is het allemaal maar best.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 15:01]

Anoniem: 181786 @batjes6 maart 2017 17:23
Waarom zou je een console niet gebruiken voor Netflix of een beetje browsen?
Omdat je daar vele andere apparaten voor hebt (de meeste hebben die ook al in huis) die daar voor gemaakt zijn en er dus veel beter in zullen zijn.
Waarom praat men dit goed? Best dat Nintendo keuzes maakt, maar als de vorige consoles dat wel ondersteunen, is het kansloos dat de Switch dat niet doet. (Trapt ook heel dat argument onderuit).
Men praat dit goed omdat men schijnbaar een andere prioriteitenlijst heeft dan jou.
De meeste mensen gebruiken hun console grotendeels voor media consumptie, dat is door Sony met de PSX in gang gezet, nu kan Nintendo wel zo enorm kortzichtig en koppig blijven. Maar dit goedpraten gaat nergens over.
Dat vind jij nergens over gaan, en dat is prima. Maar voor veel Nintendo gebruikers speelt dit geen enkele rol. En Nintendo zal denk ik wel naar het gebruik van Netflix en de browser hebben gekeken op de Wii U en tot de conclusie zijn gekomen dat het leuk is om later toe te voegen maar absoluut geen prioriteit voor lauch was.
Als ik een Alienware laptop koop doe ik dat om te gamen. Maar niets weerhoudt mij ervan om er een Word documentje op te tikken of een Netflix serie te kijken.
.... mooi zo.
Nintendo had gewoon hun shit niet op tijd klaar, net als Sony met de PS4. Sony (Geen DLNA, BURN SONY BURN! XBO NUMBAH WAN!) werd er door veel mensen op afgerekend maar voor Nintendo is het allemaal maar best.
Ik zie hier anders veel mensen huilen alsof de wereld vergaat omdat er op de Switch momenteel geen Netflix is af te spelen of op te internetten is.

"niet op tijd klaar' is ook vrij relatief. Dat hangt sterk samen met de schema's die Nintendo zelf had. Ik lever met een team elke 3 weken nieuwe functionaliteit op voor een applicatie. Dat doen we inmiddels bijna een jaar en zal nog heel lang door gaan. In principe is het product dus nooit klaar en altijd in ontwikkeling. Toch zorgen we ervoor dat datgene wat is opgeleverd wel goed werkt en van toegevoegde waarde is voor de gebruikers.

Zo werkt het vandaag de dag met heel veel software. Een snelle release van een product met weinig functionaliteit om vervolgens uit te bouwen.
Ik kijk Netflix op mn telefoon, tablet, pc en voornamelijk smart tv. Op de WiiU een keer geprobeerd, maar het is gewoon niet handig. Ik geloof niet dat er iemand een Switch koopt voor Netflix. Heeft niks met goedpraten te maken. Net als dat iedereen tegenwoordig meer dan genoeg apparaten in huis heeft waar je Netflix op kunt kijken hebben iedereen ook apparaten die een fabrikant best Netflix functionaliteit had kunnen geven maar daar niet voor gekozen heeft.
Ook bij de Playstation 4 en Xbox One was er sprake van weinig interessante titels of een onbekend toekomst. Het apparaat is minder dan een week uit. Mijn Playstation 4 heeft een lange periode alleen maar stof verzameld omdat er niets interessants op de markt kwam. De launch is mager, maar dat is met bijna elke console wel geweest.

Een browser en Netflix hoort in mijn mening niet op een console. Het is mooi meegenomen, maar ik twijfel dat mensen die nu nog geen Netflix hebben ineens wel Netflix aanschaffen als ze een Switch nemen. Tegenwoordig zijn bijna alle apparaten uitgerust met Netflix.

Ik snap wel dat mensen een all-in-one apparaat willen hebben. Maar volgens mij is er niemand echt gelukkig geworden van een browser op een console. Gebruiksgemak kan zich niet meten aan een browser op een computer of een telefoon.

Het is voor mij, in ieder geval, geen gemis of iets waar ik van verwacht dat het wordt meegeleverd. Tevens kunnen die functies achteraf nog worden toegevoegd.
Ook bij de Playstation 4 en Xbox One was er sprake van weinig interessante titels of een onbekend toekomst. Het apparaat is minder dan een week uit. Mijn Playstation 4 heeft een lange periode alleen maar stof verzameld omdat er niets interessants op de markt kwam. De launch is mager, maar dat is met bijna elke console wel geweest.
Het verschil is natuurlijk wel dat de third party support bij Nintendo al lange tijd dikke bagger is. Kortom, Nintendo is zelf verantwoordelijk om het aanbod te vergoten. Het is echter onmogelijk voor 1 partij om meer dan 1 of 2 goede games per jaar uit te brengen gezien de investeringen.

Bij MS en Sony heb je altijd nog de grote publishers die volop investeren in hun nieuwe platforms. Nintendo moet het op eigen kracht doen.

[Reactie gewijzigd door Pb Pomper op 22 juli 2024 15:01]

of een onbekend toekomst
Kwa games? Misschien wat maar niet zo onzeker als bij de Switch. Bij de launch van bv. de PS4 en de PSVR is er door Sony al gezegd er zijn X aantal studios aan het werk met games voor deze console en X aantal komen als het goed is dit jaar nog uit.

Dat is al heel anders dan bij de waar je niet eens zeker weet of er wel fatsoenlijke 3rd party support is. Daarnaast heb je nog het probleem dat games niet 1, 2, 3 over zijn te porten van PC/PS4/Xbox naar Switch vanwege het grote verschil in kracht dat benodigd en beschikbaar is op de platforms om de games te spelen.

Nintendo heeft bar weinig 3rd party support en zoveel first party studio's hebben ze ook weer niet.
Nintendo heeft nooit goede third-party ondersteuning gehad. Ze hebben wel aangekondigd om nauwer samen te werken. Dus dat is vooral een drogreden.

Wat betreft games is er al een hele boel bekend: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Het zijn niet allemaal nieuwe of exclusive games. Maar wel 19 titels waarvan vijf van Nintendo zijn. Dat is een stuk duidelijker dan een Sony of Microsoft die zeggen: "Er werken x aantal studios aan games". Dat zegt weinig en is, naar mijn idee, alleen maar schijnbevrediging. Een van de parade paardjes voor de X1 die was Scalebound en die is 'ineens' op de plank gezet.

Of porten een probleem gaat worden is altijd nog de vraag. De console heeft daadwerkelijk minder kracht. Maar sinds de Wii worden Nintendo console toch echt voor de Nintendo games aangeschaft. Het is bijna algemeen bekend dat de Playstation en Xbox een veel groter assortiment aan multiplat titels zullen ontvangen.

De discussie over games en probleematiek omtrent porten en wat niet wordt met elke nieuwe release weer naar boven gehaald maar uiteindelijk valt het reuze mee.
Er was in maart 2016 al bekend was dat er 230 studio's werkte aan games voor de PSVR met ~50 games die uit zouden komen binnen 3 maanden van de release. terwijl dit zelfs een veel kleinere launch was dan die van de Switch. Dat vind ik niet echt schijnbevrediging, al helemaal niet omdat het tot nu toe nog geklopt heeft ook.

http://www.eurogamer.net/...king-playstation-vr-games[/s]

Scalebound? Nee niet echt. Want de aankondiging van Scalebound was pas op de E3 van 2014 terwijl de Xbox One al in 2013 gereleased was. Ook al had je hier gelijk dan kan dit net zo makkelijk gebeuren met de switch, ik kan me iets herinneren van Project Cars op de Wii U ?

Volgens jou valt het reuze maar maar toch zijn er verschrikkelijk weinig ports geweest naar de Wii U vergeleken met andere platforms.

[Reactie gewijzigd door Facerafter op 22 juli 2024 15:01]

Ik heb een Switch, maar heb geen last van disconnecting controllers. Dat verschilt dus enorm per gebruiker, denk ik.

Een browser erop is an sich niet nodig. Netflix en Plex apps zouden wel superhandig zijn!

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 15:01]

Komt vooral door het bedekken met je hand of achter obstakels spelen. Slechte chip die ze dan gebruiken.
Is waarschijnlijk gewoon Bluetooth wat ze ervoor gebruiken, dus zo raar is het niet dat het signaal / bereik dan slecht wordt. Is bijvoorbeeld ook met WiFi-signalen. ;) Dus het afschepen op 'slechte chip' is erg kort door de bocht.

Van achter een obstakel spelen lijkt me sowieso al niet handig. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 15:01]

Nou ja, ik heb hele andere ervaringen met bluetooth, met name met bijvoorbeeld de PS4 controller. Gebruikt bluetooth, maar niet dit soort problemen. Als ik m'n telefoon beneden heb liggen, en ik ben boven op zolder de was ophangen, gaat m'n telefoon af op m'n horloge, via bluetooth, zonder gedoe. Dus het is niet aan bluetooth zelf te wijten.

Wifi zou ik juist niet aanraden voor continu connectiviteit. Die is juist gevoelig voor storingen die de hoeveelheid apparaten op 2,4 GHz.
Geen browser
Geen Netflix
Vind ik beiden niet bepaald interessant voor een spel-console.
Ligt eraan. Een browser vind ik overbodig op mijn xbox, maar Netflix daarintegen essentieel. De switch heeft in mijn ogen meer aan een browser dan aan Netflix.
en voor een tablet?
Het is geen tablet.
Waarom niet? Zonder de Joycon is een gewoon een tablet hoor.
Je kunt niet zonder een controller (Joy-con, Pro-controller) de Switch unlocken. Het hoofdscherm bedienen kan, maar in games kun je dan niets meer. Zonder de controllers heb je dus enkel en alleen een scherm. ;) Waar een tablet (ook qua software) ingericht is om juist via het scherm bedient te worden.
Dus je kan alleen de games niet bedienen. De rest wel, dat is dan toch geen argument? Als er straks andere apps op komen zoals Netflix is t toch gewoon een tablet? Los van t feit dat de games niet gespeelt kunnen worden met een aanraakscherm.
Ben benieuwd hoezo dat geen argument is volgens jou.

Ik heb zelf een Switch en kan je zeggen dat je zonder controllers de Switch niet kan unlocken, zoals ik net al zei. Maar zal het even verder toelichten. Je moet dan namelijk op A drukken en daarna (als je dat aan hebt staan) drie keer op de Home-knop. Beide knoppen zitten op de rechter Joy-con, danwel rechts op de Pro-controller en niet op het scherm. ;)

Het hoofdmenu kan je geloof ik wel bedienen zonder controller en dat is het. Meer kun je dan niet, op het moment dan. Mocht Netflix / Spotify / Plex en vergelijkbare apps komen naar de Switch, dan pas komt het argument te vervallen dat je zonder controllers niets kan met de Switch.

Ik heb er echter het volste vertrouwen in dat dergelijke apps gaan komen, dus het is een kwestie van tijd voordat dit argument komt te vervallen. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 15:01]

Laten we het er maar op houden dat uiteindelijk de Switch een tablet wordt. Zal ook de beste optie zijn, zal meer klanten trekken vermoed ik. Mede omdat gamen op de 'reguliere' tablet het net niet is.
Als Nintendo wil dat de Switch een succes wordt, zullen ze wel moeten en dergelijke apps gaan toevoegen, evenals cloud saving van savegames, gekoppeld aan het Nintendo-account (eventueel in combinatie met een gekoppelde Mii). ;)

De hardware is er in ieder geval naar en naar mijn idee ook goed genoeg ervoor.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 15:01]

Omdat het niet geadverteerd wordt als een tablet. Een apparaat dat alleen uit een scherm bestaat en touchscreen heeft, betekent niet dat het gelijk een tablet is.
Op een tablet hoor je te kunnen browsen, videos kijken, muziek luisteren, tekst verwerken, pdfs bekijken. Dat kan allemaal niet op de switch.
Een apparaat dat dezelfde specs heeft als een telefoon, maar je er niet mee kan bellen noem je ook geen telefoon.
De Xbox One noem je toch ook geen pc.

[Reactie gewijzigd door Valinor op 22 juli 2024 15:01]

Omdat het niet geadverteerd wordt als een tablet.
Er zijn ook producten die geadverteerd worden als wat anders. Hier loopt je beredenering op stuk.
Een apparaat dat alleen uit een scherm bestaat en touchscreen heeft, betekent niet dat het gelijk een tablet is.
Ik heb even gezocht naar een definitie van "tablet" maar dat is zo makkelijk nog niet. Dus ik dacht laat ik bij wat grote jongens kijken: Intel en Lenovo, maar daar wordt je niet veel wijzer van.

Maar hetgeen wat toch vrijwel overal naar voren komt is dat het een portable PC is met een bepaald formaat (groter dan phone, kleiner dan notebook).
Een apparaat dat dezelfde specs heeft als een telefoon, maar je er niet mee kan bellen noem je ook geen telefoon.
De Xbox One noem je toch ook geen pc.
Klopt. Een Xbox One noem je inderdaad geen PC, maar dat neemt niet weg dat het een computer is.
De Xbox One komt dichter bij een PC dan welke console dan ook. Maar dat ter zijde. Waar staat in de regels dan dat het op een tablet perse muziek niet kunnen luisteren en PDF bestanden moet kunnen openen?
Heb ik toch nergens op gebaseerd? De definitie van een tablet slaat op de form-factor.
My bad, dacht dat de eerdere post ook van jou was :)
Een browser is echt totaal niet nodig, hebben daar al vele andere devices voor. Playstation 4 heeft het ook niet en ook Xbox One heeft geen native browser support (wel via UWP).

Daarbij is netflix ook z'n app dat je op bijna iedere device al hebt, waarom is het dan zo nodig op de Switch?
Een browser is echt totaal niet nodig, hebben daar al vele andere devices voor. Playstation 4 heeft het ook niet...
De PS4 heeft toch een (web)browser? Ik gebruik het zelf af en toe, wanneer ik mijn phone niet bij de hand heb en even snel iets op wil zoeken. Handig, maar voor mij persoonlijk geen deal-breaker als het zou ontbreken.

[Reactie gewijzigd door Brainsnack op 22 juli 2024 15:01]

De xbox one heeft gewoon vanaf het begin, nog voor dat hele UWP gebeuren IE aan boord
Jou hele comment |:( Zonder die controllers eraan is het gewoon een tablet, dan kan je een browser en netflix gewoon verwachten. Die vergelijking met de PS4 en Xbone slaat ook nergends op want het is een totaal ander soort device.

Ik weet niet of jij denkt dat iedereen thuis een tablet heeft liggen, maar ik weiger er 1 te kopen. De Switch zou een goede vervanger kunnen worden als Nintendo het een beetje slim aanpakt.
Je kan de Switch niet eens zonder controllers gebruiken.
Maar ja, de PS4 en Xbox zijn ook geen tablets he.

De switch is eigenlijk een (gaming) tablet, paar standaard tablet functies is dan een beetje gepast.
Het is geen gaming tablet en dat heeft Nintendo ook nooit geclaimed. Het is een Handheld Gaming Console met een dock voor je TV en afneembare controllers. Snap niet dat mensen steeds verwachten dat er allemaal smart features op zitten aangezien dat Nintendo's intentie niet eens is en dus ook niet claimed dat het een smart device is.
Je snapt het probleem niet helemaal, het product is van Nintendo en zei hebben hun eigen ideeën over het product, waarvoor het is en wat zij ermee willen doen. Nu loopt iedereen te zeuren over functies die er wel of niet op zouden moeten zitten terwijl Nintendo zelf zegt dat het niet bij hun product hoort.

Dat is hetzelfde als zeggen dat je magnetron een slechte koelkast is.
pff dit is echt een slechte houding als consument en als bedrijf. Compromise op functies waarvoor je echt niet hoef te compenseren. En kom nauw niet met security want als Sony en Microsoft het kunnen waarom Nintendo niet.

Consumenten moeten gewoon altijd de maximum eisen en Nintendo moet, zeker nu, gewoon meer moeten bieden dan voorheen.
Goed argument, ware het niet dat de Wii al kon browsen en Netflix kijken, dus het is nogal kansloos dat we 2 opvolgers verder ineens minder kunnen met de Nintendo console.
Er zit een nuance in de zin, namelijk door het woord 'eigenlijk'. ;)

De Switch is dan wellicht niet helemaal een tablet (ik kan het weten, ik heb zelf een Switch), maar tot op zekere hoogte is de Switch wel degelijk een tablet. Sterker nog; er zit zelfs tablet hardware in van nVidia. ;) Dus iets genuanceerder mag best wel. ;)
In de eshop zijn, als ik het goed heb wat Nindies uitgebracht.
Anoniem: 181786 @XLord6 maart 2017 08:01
Klopt beide. Ja het is zeker zeer gewenst en ja, zoals elke elektronica fabrikant die last heeft van concurrentie had ook Nintendo haast om zijn product zo snel mogelijk op de markt te zetten.
Hadden ze beter niet gedaan. Nu spellen al early acces zijn vind ik al teleurstellend genoeg. Maar als consoles nu ook al early acces worden.. Waar gaat het naartoe?

Gelukkig is het voor mij heel gemakkelijk zo een dure grappen in te zien en enkel geld uit te geven aan dingen die het waard zijn. :)

[Reactie gewijzigd door Bennemans360 op 22 juli 2024 15:01]

Dat gaat nergens naar toe. Dit gebeurd ook bij consoles namelijk al jaren. Ook bij PS4 en X1. En volgens mij de generatie ervoor ook al, ook bij Nintendo. Zo is bijvoorbeeld Miiverse pas veel later aan de 3DS toegevoegd.
Toch vraag ik me af hoeveel last ze hadden van concurrentie, ze zitten niet echt op een zelfde release schema als de PS en Xbox of komen ze in de buurt van de kracht van die consoles. Nintendo is in mijn ogen al een tijdje een eigen console lijn binnen de console markt.
De 3DS had het ook "niet echt". Nintendo kwam wel met een tool waar je de savedata van spellen gekocht in de eShop naar SD kaartje kopiëren. Maar van een gamecard weer niet. Van gamecard naar gamecard kopieëren ook niet.

Gelukkig bieden svdt en JK's Save Manager bij sommige games wel die mogelijkheden. Wat is het toch fijn om je consumentenrechten weer terug te winnen :)

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 22 juli 2024 15:01]

Ook geen cloud backup zoals bijvoorbeeld bij Steam? Ergenis ten top als je al je uren plots kwijt raakt. Ik hoop dat Nintendo dit probleem snel oplost.
Er zijn geruchten dat cloud backup een deel uitmaakt van de online dienst die ze in de herfst gaan uitbrengen.
Uit een interview lijkt het in iedergeval niet zo snel te komen, daar werd gezegd dat ze er misschien naar gingen kijken..
Leuk als dat er onderdeel van uitmaakt, maar ik ga niet betalen voor nóg een online dienst. Ik verwacht dan wel dat de cloud back-up gratis is of dat er een andere optie komt om mijn savegames veilig te stellen.
Wat een vreemde keuze?
Zouden ze dit doen zodat er niks aangepast kan worden aan de game saves?
Aangezien vele hacks voor andere consoles vertrekken vanuit een aangepaste save kan het wel eens goed zijn dat dit een bewuste keuze is vanwege beveiliging.
Je kan ook een secure opslag bij Nintendo gebruiken, dan kan je niets doen met de file.
Als uw switch kapot gaat, of het geheugen corrupt. En als je (nintendo Repair) bijgevolg de firmware opnieuw laadt, of een geheel nieuw toestel gekregen hebt, ben je er alsnog niets mee.
Secure opslag op basis van je account misschien? De cloud opslag bij Sony en Steam zijn ook gebaseerd op je account niet op je hardware.
Dat bedoel ik ja.
De 3DS had ook secured opslag/encrypted saves, overigens heeft dat de hacks niet gestopt, maar je kon saves op de 3DS ook niet echt back-uppen/editen. Ten minste niet totdat tools uitlekten.

[Reactie gewijzigd door TheRealProcyon op 22 juli 2024 15:01]

Hij bedoeld in de cloud. Dus als je verbind met internet dat je saves gesynchroniseerd worden. Als je console stuk gaat zijn je saves bewaard.
Weet ik. Ik reageerde alleen erop dat zoiets bij de 3ds niet hiep. Overigens had dat systeem geen cloud. Nintendo is trouwens niet pro-cloud en de eShop servers waren ook gehackt, dus dit kan ook gehackt worden.
Anoniem: 170423 6 maart 2017 07:57
Het is wachten op system software updates voor de Switch om onder andere dit te verhelpen.
Dan ga jij er van uit dat ze dit nog gaan toevoegen. Zo een triviale functie is geen vergetelheid, dat is iets dat je bewust achterwege laat.
Ik heb vertrouwen dat ze dat alsnog gaan toevoegen.
Ik betwijfel dat ten zeerste zoals blokker al zegt dit is een triviale functie zeker voor een bedrijf als Nintendo. Het lijkt mij best plausibel dat ze dit bewust eruit hebben gelaten.
Dat ze het er bewust uit hebben gelaten betekend niet dat het er als nog gaat komen. Als er genoeg mensen om vragen is dat een goede reden om daar naar te luisteren.
Backups van save games zijn in het verleden bij o.a. de Wii veelvuldig gebruikt om via een omweg homebrew en zelfs kopieën van games te kunnen spelen.
Ik denk dat Nintendo nu eerst volledig uit wil kunnen sluiten dat dit niet nog eens voor zal komen met de Switch.

Op een later tijdstip zou deze functie alsnog toegevoegd (of geactiveerd, aangezien de functie misschien al verborgen aanwezig is) worden.
Als ze gewoon met cloud-backups werken, lijkt het me dat ze dat best goed kunnen controleren. Microsoft en Sony hebben het toch ook goed geregeld?
Nintendo heeft tegenwoordig (vanaf de 3DS) ge-encrypte saves. Overigens heeft dat HB niet kunnen stoppen doordat hun toolsets uitlekten, hackers slimmer werden etc.
Dan hadden ze gewoon moeten wachten met de release tot ze de zaakjes op orde hadden. Nu is het een 'rush' console, en waarvoor? Ze hadden alle tijd.
Anoniem: 857639 @Hotmailer6 maart 2017 10:32
Juist, en juist vanwege deze misser kan dit een nieuwe flop worden...
Vorige consoles hadden hacks die via browser of savegame exploits werkten om 'back-ups' te laden. Nieuwe console heeft geen browser of transferbare savegames. Dit zou best een design keuze kunnen zijn van Nintendo ;)

Ik hoop dat ze iets van cloudstorage voor saves gaan aanbieden, gekoppeld aan je Nintendo account. Want ook een Switch kan kapot gaan.
Ik hoop dat ze iets van cloudstorage voor saves gaan aanbieden, gekoppeld aan je Nintendo account. Want ook een Switch kan kapot gaan.
Dit is niet geheel ondenkbaar. De onlinedienst voor de Switch zal geld kosten en Ubitus is een third party partner gespecialiseerd in clouddiensten. Het is dus mogelijk dat iets als cloudsaves een toekomstige feature zal zijn.
Het werkte niet helemaal zo. De 3ds had enkel toegang tot HB geen backups, die kon je alleen installeren. Overigens waren de save game exploitatie pas mogelijk toen toolsets etc. uitlekten.
De browser is gewoon aanwezig op de switch. Tijdens de setup en het koppelen van bijvoorbeeld facebook zie je gewoon een browserscherm met de FB website om je gegevens in te vullen. Het is alleen nu niet handmatig op te starten voor de consument. Een slimme hacker zal die browser popup vast en zeker wel kunnen forceren.

edit: Workaround is al gevonden.

En de eMMC Nand is ook al gedumpt

[Reactie gewijzigd door keepitfrosty op 22 juli 2024 15:01]

Hmmm.. Wat een negatieve reacties. Ik weet nog wel uit m'n NES en Gameboy-jaren dat je niet eens kon saven bij het gros van de spelletjes. Of toen na een jaar of 5 de batterij van Legend of Zelda leeg was en de save-games daarvan ook niet meer beschikbaar waren.

Er staat niet dat je geen save games meer hebt, maar dat je ze niet kunt backuppen. Er staat in de FAQ ook nog eens dat het 'op het moment' niet mogelijk is. Dat is niet zozeer een faal. Omdat backups en save-games van oudsher de ingang tot Homebrew waren, iets wat Nintendo wil voorkomen, is dat juist iets waar ze langer en beter over na willen denken, gok ik.

Wat ik als enige gemis ervaar, is het gebrek aan games. Hoewel je met Zelda natuurlijk wel wekenlang zoet kunt zijn, had ik er graag een paar andere sterke launchgames bij gezien. Ik had graag Skyrim erbij willen hebben (nooit op de wc kunnen spelen) en een leuke Mario-game (of dat nu een Kart-game zou zijn of een platformer). Dat had net wat meer voldoening gegeven. Maar het is zoals het is.

EDIT @michaelboon82: Ik noem ook nergens dat het er niet moet komen. Zeg ook niet dat vroeger alles beter was, verre van! Ik had vroeger graag dit soort opties gehad, om je save-games te kunnen backuppen. Maar ik zeg wel, vroeger had je zoiets ook niet. Jammerde je ook niet als je Super Mario Land bijna had uitgespeeld en de accu leeg was. Dat blijft nu tenminste nog wel opgeslagen. En die online backup die komt er ook wel, want die deur laat Nintendo wagenwijd open.

EDIT @morten: Zo zou je ook over de Xbox One (always online initieel of het feit dat je met Project Scorpion als originele koper een slap in the face krijgt (PS4 vs PS4 pro idem dito)). Dit bij de Switch zijn allemaal softwarematige zaken die opgelost kunnen worden met updates, daarom til ik daar niet zo zwaar aan. Ja.. op de corrupte Switches na.

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 22 juli 2024 15:01]

Een aantal reacties vind ik toch wel terecht. Mijn bouwjaar is 1982 en ik ben dus opgegroeid met gameboys etc. Dus ik weet dat je vroeger soms niet eens kon saven of dat er backup batterijen dood gingen (alhoewel die krengen toch verschrikkelijk lang meegingen, echt wel langer dan 5 jaar gelukkig).

Maar om nu te stellen dat het nu ook geen gemis is "omdat het er vroeger ook niet was".... vroegah was alles beter? Nee het is niet meer van deze tijd dat een console de save games niet meer in de cloud opslaat of in ieder geval niet backupped. Met veel dingen komt Nintendo weg wat niet van deze tijd is maar bij een kapotte of corrupte Switch gelijk ook je save games kwijt zijn vind ik persoonlijk ronduit slordig.

Neemt niet weg dat dit later wel geïntroduceerd kan worden door Nintendo....Let's hope so
De NES is dan ook al weer uit '86 (EU dan, in JP uit 83 ) Je had toen ook geen mogelijkheden tot online spelen, toegang tot een online store, etc,etc. Mensen verwachten tegenwoordig wat anders van een console.

"is dat juist iets waar ze langer en beter over na willen denken, gok ik."
Beetje jammer dit. De console ligt in winkel. Als ze over redelijk -inmiddels- elementaire zaken nog na moeten denken na de release dan is dat in mijn ogen een tekortkoming.

Overigens hoop ik dat de Switch succesvol wordt. Hoe meer consoles hoe meer concurrentie en dat is uiteindelijk weer goed voor de consumenten. Meer keuze vrijheid is altijd fijn.
Voorlopig wacht ik nog wel even af , de WiiU volstaat hier nog prima.

Wat ik persoonlijk wel storend vind is dat ze de WiiU pro controllers niet compatibel hebben kunnen maken ( voor zover mij bekend ) Zo zonde om weer een hoop extra geld neer te moeten leggen voor als je toevallig mensen op bezoek krijgt en een keertje Mario Kart wilt spelen.
Ah ik vroeg me al af waarom Tweakers geen melding gaf van de vele gebreken die aan het licht komen,en dan nu brengen ze en kleiner gebrek als een "beslissing van Nintendo!" ?

Log vanochtend in, pagina grote Nintendo Switch advertentie. Ja kijk dat zegt al weer een hoop ;). Waarom was er geen melding van de Joycon problemen, de Ifixit teardown (Die laat zien dat alleen de rechter Joycon een fysieke antenne heeft, en de andere alleen maar een lijntje op het bord), of de blue en yellow screens of death?

[Reactie gewijzigd door 224237 op 22 juli 2024 15:01]

Weet je of die blue screen vaker voorgekomen is dan die ene gebruiker van Reddit? Ben er wel bang voor geworden :/
Ik ben er zelf ook op afgeknapt ja, hoor gelukkig er niet veel meer van. Maar ik zit zelf ook aandachtig de pagina in de gaten te houden of het erger word. De linker Joycon situatie vind ik al een afknapper, omdat dat iets was wat me gewoon aansprak: het idee van gewoon 2 controllers hebben om met je vrienden onderweg te spelen.

Maar ik ben er echt wat voorzichtiger mee nu. Voelt alsof je eventjes tot kerst moet wachten totdat je de Switch aan kan schaffen. Eventjes de kat uit de boom kijken.
Ach, je krijgt heus wel een nieuwe van Nintendo als het gebeurd. Alleen momenteel jammer dat je save data nu dan niet wordt meegenomen (hopelijk wordt dat snel gepatched!). Maar persoonlijk hou ik juist van een gloednieuwe console, dus dat risico heb ik genomen. En dat bleek so far zeer de moeite waard, ik vind de Switch tot nu toe fantastisch! En gelukkig lees ik behalve die ene persoon op Reddit nog niets over dit blue screen of death. Hopelijk blijft dat zo.
Nou ik ben dus Wii U gamer en PC gamer. En ik wacht even af zodat ik straks zeker weet dat ik geen kat in de zak koop. Ik gebruik het namelijk intens (reis veel), en mijn 3DS aan mijn zusje gegeven ter voorbereiding op de Switch.

Nu dit naar voren komt, wacht ik wel even en neem een paar goede boeken mee in de trein en het vliegtuig. Zelfs een bordspel kan dan leuk zijn (in de trein met wat collega's/vrienden. Je zit toch al gauw een uur of zes tussen Oslo en Stockholm ;). ) .

Dus ja keek er nogal naar uit om lekker onderweg te Mario Karten met zijn allen. Nu wacht ik dat nog eeeeeeeeeeveeeeen af. Kan zijn dat ik gewoon een klein scherm koop en mijn Wii U maar in het stopcontact druk tijdens de treinrit:). Vliegtuig naar de VS ga ik wel een boek lezen of programmeren.

Vind het wel heel jammer hoor. Maar ik wacht gewoon nog even.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.