Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

Uitgelekte documenten van gameaccessoiremaker Hori tonen onder andere een fightstick voor de Nintendo Switch. Het bestaan van een dergelijke accessoire betekent dat de kans op een snelle introductie van een vechtspel voor de console aanwezig is.

Het lek komt van Twittergebruiker DroidXAce. Op de documenten van Hori is te zien dat de fightstick de Real Arcade Pro SW zal heten en 149,99 euro zal kosten. Het Japanse Hori zou deze stick maken met een officiële licentie van Nintendo, wat doet vermoeden dat er tegen de tijd dat deze stick op de markt komt ook daadwerkelijk een vechtspel voor de Switch beschikbaar zal zijn. Welke game dit is, is niet duidelijk.

De foto's tonen verder een breed scala aan accesoires voor de Nintendo Switch die allemaal onder licentie van Nintendo ontwikkeld zijn. Dit zijn laders, grippads, stands, screenprotectors, frontjes, een gamepad, autoladers, een lan-adapter, een koffertje voor de cartridges en meer. De lading foto's is overzichtelijk op een rij gezet op gamingforum NeoGAF.

Nintendo maakt zelf op vrijdagochtend 13 januari Nederlandse tijd meer bekend over zijn nieuwe console, die in maart op de markt verschijnt.

Gelekte Real Arcade Pro SW fightstick voor Switch

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Lol 150 euro voor een controller zijn ze helemaal gek geworden dat ze zoveel geld hiervoor vragen.
Ik ben benieuwt of dit enig toegevoegd waarde heeft aan de huidige markt van Arcade controller buiten dat het merk Nintendo erop staat.

Als je wil dat mensen deze controller massaal bijkopen naast Nintendo Switch denk dat een retail prijs kaartje 49,95 / 69,99 aanhangen.

[Reactie gewijzigd door DarklordLelouch op 11 januari 2017 09:33]

Net zoals mensen verschillende voorkeuren hebben mbt muizen en mechanische toetsenborden (waarvan een combi veelal ook in deze prijscategorie zit) heb je dat met fightsticks net zo. Het verschil tussen Sanwa, Seimitsu, Happ of IL componenten kan voor sommige mensen aanvoelen als een verschil van dag en nacht. Afhankelijk van welke sticks, knoppen en microswitches Hori gebruikt kan zo'n stick best nog wel eens prijzig worden.

Je zou bijvoorbeeld eens bij Slagcoin of FocusAttack moeten kijken naar wat mensen betalen voor een basis stick om vervolgens de sticks en knoppen te vervangen, of naar wat mensen neerleggen voor een custom tournament grade fightstick. Die prijzen liggen vaak nog veel hoger dan de 150 euri.

Edit:
Als je wil dat mensen deze controller massaal bijkopen naast Nintendo Switch denk dat een retail prijs kaartje 49,95 / 69,99 aanhangen.
Hori is geen onderdeel van Nintendo. Zij verkopen de fightstick dan ook als een losse accesoire. Het enige voordeel wat Hori heeft dat Nintendo deze stick licensed is dat Nintendo garrandeerd dat deze stick werkt op de Switch, en dit in de toekomst blijft doen, in tegenstelling tot de vele 3rd party controllers voor de Xbox 360 welke na een update niet meer werkte.

Daarnaast is het voor Hori best mogelijk om een stick te ontwikkelen voor een lagere prijs (wat ze voorheen voor verschillende systemen ook wel gedaan heeft), maar daar is deze stick niet voor bedoeld. Het gaat hier dan ook om fatsoenlijke hardware en een degelijke bekisting, bedoeld voor de fanaten en niet voor het grote publiek.

Op het moment dat je een goedkopere stick gaat maken en toch nog winst wilt maken op je product, dan gaat dit gewoon ten koste van de materialen en daardoor ook aan de kwaliteit. Als je dit wilt bevoorbeeld zou doen met de 25 euro setjes van Aliexpress dan kom je daar heel bescheten vanaf. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de springveren van die sticks niet om over naar huis te schrijven zijn en sommige van de microswitches het niet lang overleven :)

[Reactie gewijzigd door detheavn op 11 januari 2017 15:46]

offtopic:
Er is dus helemaal geen economische crisis ;) #BigSpenders

On-topic: inderdaad is er een (niche) markt voor. En ik denk dat Hori, als producent van accessoires sinds lange tijd, wel enig inzicht heeft in — de wensen van — de doelgroep.

Net zoals anderen hier in de reacties, ga ik er zelf niet 150 euro voor betalen. Maar er zijn vast genoeg mensen (die waarschijnlijk beter zijn in vechtspellen dan ik :P) wel bereid om zo'n fightstick te kopen voor een prettiger "button bashing" ervaring. Ook voelt zo'n arcade-achtig pookje heel anders aan (mogelijk met een 'klik' wanneer je helemaal naar één kant beweegt) dan de kleinere analoge sticks op de Switch zelf danwel zo'n losse (pro) controller.

[Reactie gewijzigd door NetAmp op 11 januari 2017 14:17]

Nja wat is er mis met de prijs?
Je ziet ook race sturen-pedalen voorbij komen voor 150 euro maar ook voor 900 euro, voor 50 euro zie je ze niet snel.
Wie zegt dat Nintendo dit product massaal wilt verkopen?
Het is volgens mij gericht op een exclusievere groep, oftewel alleen voor hun ga je min of meer produceren, oftewel die prijs gaat omhoog. Deze exclusievere groep die zoiets graag en met plezier gebruiken hebben die 150 daar ook wel voor over.
Het is gewoonweg een product voor een groep gamers die van een bepaald genre houden, niet voor de massa die misschien eens in het jaar een spelletje speelt in deze categorie. Want in dat geval is zelfs 50-70 euro teveel.
Als je het als een bundel (special edition) verkoopt met street fighter en controller voor een redelijk prijs dan zie sommige mensen geneigd om het te kopen.
Als je al 150 euro vraagt voor controller dat misschien alleen werkt op de Switch is het gewoon te duur.

Ik speel zelf Street Fighter beter op een Arcade controller ik zie mij zelf niet 150 euro neerleggen.
voor mij is Steam Controller voldoende voorheen xbox 360 controller
Voor jou wel, voor de ander niet.
Ik vind een toetsenbord van 25 euro en een muis van 20 euro meer dan voldoende. In de tijd toen wij voor prijzen SoF2 speelde, deed ik het nog met een vergeeld toetsenbord uit de euro bak en een lasermuis van een 10-tje +enkel headsetje van 2-5 euro.
Toch zijn er mensen die 100 euro voor een toetsenbord uitgeven en 80 voor een muis 50 euro voor een headset is tegenwoordig ook niet vreemd, waarom? Ik zou het niet weten, ik was toen der tijd met mijn euro toetsenbord beter dan hun.
Een kennis van mij die onze clan joinde toen der tijd haalde maar 10-15FPS, hij ragde iedereen kapot alsof het niks was. Tsja kwam ik met een fps van circa 300 aanzetten.. Veel ligt echt aan de gamer, de 1 heeft profijt van dure accessoires en systemen, de ander doet het net zo goed of beter met budget meuk.
Toch worden die duren toetsenborden en muizen verkocht aan gamers.
Net als met deze controller, zal er vast en zeker wel een groep voor zijn. Aangezien deze groep kleiner zal zijn dan de doorsnee gamer, gaat veelal de prijs omhoog. Premium product - premium prijs.

Dat het product niet voor jou geschikt is met de bijbehorende prijs, wilt niet zeggen dat het een ongeschikt product is dankzij de bijbehorende prijs (voor jou persoonlijk is het niks, voor de niche groep wel).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 11 januari 2017 11:47]

Kijk nog hoe het met Nintendo Switch gaat worden.
ik moet eerlijk zeggen ik wil er misschien wel een Switch aanschaffen aan ene kant twijfel ik gewoon puur van dat ontwikkelaar spellen hiervoor gaan maken.

Ik was vroeger als kind vanaf SNES en gameboy color grote fan van Nintendo.
Het probleem is ik weet niet hoe Switch gaat uitpakken buiten de korte preview televisie programma Jimmy Kimmel Live.
Ja ik vond het vroeger ook leuk, ik had als laatste nintendo de Nintendo 64. Daarna vond ik de concurrentie beter en beter worden en vanaf dat moment de overstap gemaakt.
Wel weet ik nog hoeveel lol ik had met Donkey Kong, Super Mario Smash Brothers (iets in die richting), Mario Kart en Ninja Turtles.
Ik kon er uren in kwijt met veel plezier.. Ik denk dat voor mij voornamelijk het online gedeelte en de graphics missen bij Nintendo. Ja het is grafisch niet slecht, maar ze lijken er ook niet beter in te willen worden dan de rest.
Ze lijken dus alleen hun zeer trouwe fanbase te ondersteunen (imo wel beperkt) maar geen nieuwe klanten willen.

Ik zou wel weer in een mooie kwaliteit 1080p (of eind dit jaar / begin 2018 4K) Donkey Kong willen doen of Mario Kart.. Wel in combinatie met een echte Nintendo controller, en niet zo'n apparaat met allemaal vreemde fratsen (schermpjes, touchscreens en ik weet niet wat allemaal).
Ik zou wel weer in een mooie kwaliteit 1080p (of eind dit jaar / begin 2018 4K) Donkey Kong willen doen of Mario Kart.. Wel in combinatie met een echte Nintendo controller, en niet zo'n apparaat met allemaal vreemde fratsen (schermpjes, touchscreens en ik weet niet wat allemaal).
Je zou ( afhankelijk van je PC power ) eens kunnen kijken naar Cemu:
https://www.reddit.com/r/...dule_and_troubleshooting/

Met de public release die over 5 dagen uitkomt kun je o.a. Mario Kart 8, Super Smash Bros, New Super Mario Bros en andere Wii-U spellen in 4K spelen.

Voor Wii spellen kun je bij Dolphin terecht, deze kan op 4K Wii games emuleren:

https://nl.dolphin-emu.org/

Nintendo games in 4K zien er echt subliem uit. in combinatie met Tridef software zelfs in stereoscopic 3D te spelen, wat echt hilarisch is.
Werkt met verschillende controllers.
Nintendo is sowieso niet degene die dit product verkoopt: HORI is geen first party onderdeel van Nintendo, dus is het een third party peripheral.
Exact. Als ze accessoires aan premium prijzen gaan verkopen, moeten ze verdomd zeker zijn dat de switch gaat werken. Ik ga alvast niet die prijzen betalen.
Bij Streetfighter tournaments zie je ze bij iedereen wel.
en het lijkt erop dat die standaard 150 kosten dus lijkt mij niet veel duurder.
Misschien als die echt puur voor de switch is gebouwd dan zou die idd veel te duur zijn maar als je die ook op PC, Xbone, PS4 kan gebruiken zie ik de waarde daar wel in.
Het is ook ontzettend veel geld, om enkel "een spelletje te spelen". Dat zelfde geld wordt echter ook betaald voor toetsenborden van pc-gamers.

[Reactie gewijzigd door Jorgen op 11 januari 2017 09:31]

Verschil is dat je met je toetsenbord zowat elk spel kan spelen. Daarbij kan je je toetsenbord gebruiken om tekst te typen, dus je toetsenbord is multifunctioneel.

Deze fightstick zal mogelijk alleen bij bepaalde spellen werken.
Zeker, dat klopt helemaal. Zo kan je met je Dakar-rally-auto ook gewoon boodschappen doen en met je kite-surf-uitrusting ook niet. Je kunt er wel allebei mee racen. ;)

De prijs van zo'n toetsenbord zit natuurlijk niet alleen in gamen, de meerprijs t.o.v. een gewoon toetsenbord hoogstwaarschijnlijk wel.
we zullen het dan anders zeggen, hoeveel geld geven sommige gamers niet uit aan een race stuurtje?
En wat wil je daar nu mee zeggen? Ook met racestuurtjes kan je niet typen en is het dus specifiek voor bepaalde spellen.
Inderdaad, dat wil ik daar exact mee zeggen
En ook de Xbox One Elite controller kost 150 euro, dus die prijs is zo gek nog niet. Zolang de kwaliteit maar goed is.

Zelf zit ik hier niet op te wachten, maar ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die dit echt te gek vinden :)
Het punt is dat je hier verschillende versies heeft.

IMHO zouden ze prima zo'n controller-ding kunnen maken voor ±50,- zou prima verkopen en daardoor misschien net zoveel opleveren.

Dan kunnen ze nogsteeds een "premium versie" met van zo'n echte merk arcadeknoppen waar een niche zo blij van wordt.
zeker..maar een toetsenbord gebruik je op je hele PC...niet maar voor 1 spelletje! ;-)
die zijn niet gek, die weten precies dat er een publiek is dat het er voor over heeft.
Wellicht vooral in aziatische landen?
Je kunt een product goedkoper maken zodat meer mensen het kopen, dan maak je netto soms meer winst.
Nintendo wil helemaal niet dat deze controller massaal verkocht wordt. Hell, het hele ding is niet eens van Nintendo, maar van Hori (een soort van Big Ben). 99 van de 100 games gaan dit ding niet eens supporten :P

Deze zelfde arcade stick is ook verkrijgbaar voor de PS4, Xbox One en ik geloof ook voor de PC. En jawel, voor dezelfde prijs :) Er is een groep hardcore fighter gamers die zweert bij dit soort hardware. Een kleine groep vanzelfsprekend, wat direct verklaart waarom de prijs zo hoog is (dit ding zit niet in massaproductie).

De controller die Nintendo graag wil dat je bij koopt bij je Switch, is hooguit een tweede set Joycons (een accessoire uit dit artikel bevestigt zo goed als dat die dingen los te koop komen) of een Pro Controller (waarvan Hori dus een namaak-unit gaat uitbrengen voor ¤30). Dat is imo ook de interessante info.
99 van de 100 games gaan dit ding niet eens supporte
Que? Een game hoeft dit helemaal niet te supporten. De knoppen mappen gewoon naar die van een normale controller.
Dat is natuurlijk waar, maar je hebt hier maar 1 stick. Games die twee sticks vereisen zullen niet speelbaar zijn met deze controller.
Om maar niet te beginnen over mogelijk analoge triggers en de IR-pointer/touchscreen.
Natuurlijk is hij niet snel bruikbaar in een willekeurige game. In dat opzicht kun je er idd van spreken dat games het niet gaan ondersteunen :). Maar dat doel dient de controller natuurlijk ook helemaal niet.
Hori heeft ook fightsticks voor de PS4 voor een vergelijkbare prijs, ze bedienen hier een niche markt, waardoor ze meer kunnen vragen
Als het fatsoenlijke knoppen en stick gebruikt valt de prijs overigens mee... dat betaal je voor een degelijke controller voor de PC of PS4 ook.
De Hori Real Arcade pro kost namelijk 135 euro http://www.consoleshop.be...Puw-ZnXudECFQoLaQodfNQGjA.

Je moet niet onderschatten wat voor een punishment dit soort controllers op hun dak krijgen... als je weet dat een gewone PS4 controller al 60 euro kost... dan is in verhouding 150eur ook nog 'redelijk'... met als biggest IF statement als het de abuse aan kan.


-
Een price breakdown als je het zelf zou maken een fatsoenlijke arcade button kost je 10 -15euro.
de fight stick 20-25 euro...
8x 10 euro, 80 euro
1x 20, 20
1x case errond... 20?
zit je al aan 120euro.. zonder de PCB, R&D en loonkost... pak nog dat ze 20-30% korting hebben op het materiaal dan zit je nog steeds op >84 euro aan materiaal kosten

[Reactie gewijzigd door Icekiller2k6 op 11 januari 2017 09:38]

"fatsoenlijke arcade button kost je 10 -15euro.
de fight stick 20-25 euro... "

Ik denk dat deze onderelen, inkoop, ongeveer gedeeld door 5-10 kunnen hoor.
Een snelle Google Search laat zien dat als je hier in Nederland koopt je best duur uit bent, en de prijzen genoemd door Icekiller2k6 redelijk kloppen.
Ebay is al goedkoper voor complete kits, maar de kwaliteit daarvan durf ik niet te beoordelen. Let wel dat op deze componenten flink gehamerd en aan getrokken wordt bij 'normaal' gebruik.
Maar ook vergelijkbare producten, zoals de Venom Arcade Stick of de RAZER Atrox zijn vrij prijzig, al vermoed ik dat dat niet alleen maar de kwaliteit is.

Wil je kwaliteitsspul, dan ben je meestal duur uit omdat het tegen een flinke stoot moet kunnen.
Maar die fabrikanten kopen dat niet in Nederland, en al helemaal niet van Ebay.

Ze starten al bij één cent:

https://www.alibaba.com/p...h-buttons_1421568505.html

https://www.alibaba.com/showroom/arcade-push-buttons.html

[Reactie gewijzigd door S0epkip op 11 januari 2017 10:06]

Dat is echt de grootste meuktroep :D Niet te vergelijken met goeie kwaliteit buttons.

Al is 10-15 euro ook wel weer overdreven, buttons van Sanwa kosten rond de 3-5 euro:

https://www.focusattack.c...ons/popular-brands/sanwa/
Dan nog hebben we het dus over consumenten-retailprijzen van 2,5 Euro incl BTW. Dat is inkoop dus echt wel minder dan een Euro, zeker bij hoge volumes.

http://www.arcadeshop.de/...wa-OBSF-24-black_953.html
Die Nintendo fight stick zal inkoop ook geen 150,- kosten ;)
Eens, mijn commentaar was dan ook @IceKiller2k6

"Een price breakdown als je het zelf zou maken een fatsoenlijke arcade button kost je 10 -15euro."
quality...... daar draait het hier om.. kun je je voorstellen dat ze cheap ass buttons en sticks gebruiken in arcade kasten...? Dan had je om de week tech support nodig die de buttons/sticks ging vervangen van de arcade kasten...dat is pas kostelijk.

ik zeg niet dat 150euro niet veel geld is, echter is dit de ADVIES prijs deze gaat dus dalen naar rond de 120 schat ik. Als je voor 50euro een B of C kwaliteit kunt kopen maar elke 2 maanden moet vervangen ben je na 6 maanden dus goedkoper uit....
Als je dit in een Arcade stick stopt mag je na elk potje streetfighter je knoppen vervangen. 8)7
Ik heb bij de release van SFIV een arcade stick gekocht en ben daar nog altijd heel erg content mee. Origineel aangeschaft voor de Xbox360 en wordt nog regelmatig gebruikt voor de PC. Deze controllers komen gewoon niet veel goedkoper als je enige vorm van kwaliteit wil hebben. Mensen die dit als duur beschouwen zijn waarschijnlijk niet de mensen die regelmatig een fighting game spelen.

Edit: Als ik hier zo de reacties lees krijg ik de indruk dat weinig mensen maar doorhebben dar de Hori RAP een reeds bestaande controller is die sowieso niet voor veel minder verkocht wordt. Diezelfde stick komt nu ook beschikbaar op de Switch, en het is niet een Nintendo-extensie die je aan dient te schaffen om een game op de Switch te spelen.

[Reactie gewijzigd door Seroczynski op 11 januari 2017 09:53]

Precies!

Iedereen die klaagt over de prijs van de arcade stick snapt denk ik niet zo goed voor welk publiek de arcade stick bedoelt is. Het is een niche product.

Zo heb ik al mijn consoles enkel gekocht om fighting games te kunnen spelen, waarbij ik een keer een arcade stick heb gekocht, welke inmiddels al weer 10+ jaar mee gaat. Ik ga er van uit dat deze Hori stick (zoals gewoonlijk bij Hori) daarnaast ook op de PC gebruikt kan worden. Cross console is lastig wanneer je de officiële Nintendo license wil gebruiken, want die zitten natuurlijk niet te wachten op een arcade stick die ook op de Xbox en PlayStation gebruikt kan worden. Dit is overigens zelf vrij makkelijk te verhelpen door de arcade stick te modden, wat ik met mijn huidige stick ook heb gedaan (360/PS3). Het zal echter nooit officieel ondersteund worden, buiten dat er een aantal Chinese arcade sticks zijn die wel multi-console support bieden.

Als we puur naar materiaal kijken dan hoeft een gewone console controller ook geen 60 euro of meer te kosten. De aankoop van dergelijke hardware is incidenteel, zoals de console zelf en het is de bedoeling dat de controllers minstens even lang mee gaan als de console zelf.

En het is daarbij een accessoire die niet per se nodig is om fighting games te kunnen spelen, dat kan natuurlijk ook gewoon op de standaard controller. Maar er zijn genoeg mensen die het geld er wel voor over hebben :p

[Reactie gewijzigd door fryght op 11 januari 2017 09:58]

En dat is het hem nou juist .. Dit is voor de Switch !
Zet eventuele emulator wensen maar uit je hoofd want voorlopig ga je al die klassiekers niet draaien op een switch.
Voor de switch zal het een tijdje duren eer zoiets echt de moeite waard is of je moet wel heel erg van dat ene of die 2 fighting games op de switch gaan houden.

Hem gebruiken op een ander platform zal waarschijnlijk ook niet gaan, dus heb je een dure stick die bij velen het grootste deel van de tijd niet gebruikt zal worden.

Leuk voor de freaks, en de mensen met geld teveel.
Ik heb mijn PS2 destijds voor 1 game gekocht (Guilty Gear), als ook de DreamCast (Street Fighter III: 3rd Strike) en de GameCube (Naruto Gekitou Ninja Taisen 4). Bij geen van deze aankopen spijt gehad, want ik heb er vele uren plezier uit gehaald! Tegenwoordig zijn steeds meer fighting games ook beschikbaar voor de PC en heeft dat platform mijn voorkeur (zeker gezien er bij de consoles tegenwoordig altijd een abonnement aan vast hangt om online te kunnen spelen).

De speculatie is dat in ieder geval Marvel vs Capcom: Infinite uit gaat komen voor de switch. Zelf verwacht ik dat Street Fighter 5 en een versie van Tekken ook hun weg naar de Switch vinden en verder heeft Arc System Works (maker van mijn geliefde Guilty Gear) aangekondigd dat ze de Switch ook zullen supporten. Meer dan genoeg fighting games in het vooruitzicht dus!

Verder voorzie ik ook nog wel dat er verschillende shmup titels uit gaan komen op de Switch, wat ook lekker speelt op een arcade stick (zijn immers arcade games).

Maar goed, zoals ik al gezegd had in de eerdere post: Het is een niche product van een premium kwaliteit, waar een premium prijskaartje aan hangt, wat voor alle andere systemen blijkbaar lucratief genoeg was om het ook voor de Switch te introduceren, anders zou Hori dat niet doen, lijkt mij ;)

[Reactie gewijzigd door fryght op 11 januari 2017 11:13]

Een price breakdown als je het zelf zou maken een fatsoenlijke arcade button kost je 10 -15euro.
http://arcadeforge.net/Buttons/Sanwa-Buttons:::52_62.html

Sanwa en Seimitsu buttons zijn voor consumenten maar 3 euro per stuk. Je hebt er wel 10 nodig overigens (vergeet de Start en Select button niet :-)) Deze buttons worden ook in arcade kasten gebruikt en kunnen een metric asston misbruik weerstaan.

Als je zelf handig bent en een stevige case kan maken dan ben je voor 90 euro aan buttons/PCB/stick (allemaal top onderdelen) al de trotse eigenaar van een multiplatform fightstick.
(als consument zonder bulk korting dus)

[Reactie gewijzigd door Ethikka op 11 januari 2017 10:19]

Gek dat die stick aan de linkerkant zit. Dat hebben ze allemaal zo te zien. Bij een normale controller zitten de knoppen ook aan de rechterkant, dus misschien is het zo gek nog niet, maar op een of andere manier dacht ik gelijk "hee, waarom zit die stick niet rechts?". Misschien omdat keyboard-muis ook links-rechts zitten, of zo.
De moeder der arcade kasten, space invaders, had de stick ook links. Dus zal wel door overerving zijn dat het nog steeds zo is.
Ja, inderdaad, op arcadekasten zitten ze ook links. Zal wel aan mijn brein liggen dan, dat ik het gek vond ogen.
gebruikelijke layout van een arcade setup, zoek maar eens op arcade controllers / kasten:
https://www.google.nl/sea...RAhWBOhQKHQAqDRwQ_AUIBigB

https://www.google.nl/sea...tbm=isch&q=arcade+cabinet
Mortal Kombat 1, 2 en 3 hadden in de Arcade ook de stick links en de knoppen rechts. ;)

[Reactie gewijzigd door seppevs op 11 januari 2017 13:12]

We kunnen allemaal kritisch zijn over de Switch, maar dit soort ontwikkelingen klinken mij als muziek in de oren :)

Ik moet wel zeggen dat een prijs van 150 euro boven op de (verwachte?) prijs van 350 euro vrij stevig is...
150 euro voor een fight stick is redelijk 'normaal', ik ben wel benieuwd wat voor switches/knoppen er in dat ding komen. Voor die prijs verwacht je wel onderdelen van Sanwa.
Idd redelijk normaal ...
Daardoor verkoopt men er relatief weinig van, je moet echt een arcade freak zijn voor dit soort zaken en blijven de prijzen dus ook hoog.
De PS4 en XboxOne versies van de Real Arcade Pro gebruiken Hori's eigen Hayabusa of Kuro buttons. Ik weet zelf niet in hoeverre ze verschillen van Sanwa (lees: ik ben niet goed genoeg om het verschil te merken) maar gezien deze reddit thread lijkt er nagenoeg geen verschil in kwaliteit t.o.v. Sanwa onderdelen te zijn
Welke ontwikkeling? Een fightstick?
Ik hoop op Soul Calibur, maar killer instinct ligt meer voor de hand.
Killer Instinct? De exclusive van Microsoft?
Is dat zo ja? Ik herinner me KI2 op de supernintendo, maar das al even geleden :P
Is dat zo ja? Ik herinner me KI2 op de supernintendo, maar das al even geleden :P
Heb veel tijd besteed aan KI op de SNES :9

Sinds Rare overgenomen is door MS, hebben ze de game naar de X1/PC uitgebracht: https://en.m.wikipedia.or...nstinct_(2013_video_game)
KI is helaas bij MS nu. Die heeft Rare toen d'r tijd uit gierigheid opgekocht en bijna vermoord.
KI is altijd van Rare geweest. In de jaren 90 was dit een second party developer van Nintendo, na het succes op de Nintendo 64 zijn ze weggekocht door Microsoft. Star Fox Adventures op de Gamecube was de laatste titel die Rare op een Nintendo thuisconsole mocht uitbrengen. De meeste goede werknemers uit die tijd zijn al lang weg overigens, zoveel heeft Rare niet opgeleverd voor MS.

Overigens mocht Rare nog wel titels uitbrengen voor GBA en DS, op de mobiele markt konden ze wel op de Nintendo systemen terecht. De switch is echter zowel thuisconsole als handheld. Zou MS het Rare gaan toelaten?
Dat ziet er strak uit ook de controler op het laatst zou mijn voorkeur naar uit gaan wanneer die wss gedockt is en aangesloten op mijn scherm.
Moet echt eerst afwachten tot die uit komt en de kinder ziektes er uit zijn gewerkt.
wel 'cool' ding toch :) ik snap wel dat je hier geld voor kan vragen aangezien Arcade gaming opzich al premium is. Maak maar eens je eigen controller stick voor een retrokastje dat kost ook flink wat geld voordat alles up and running is. Ik vind het wel tof dat ze een bepaalde 'niche' markt hiermee bedienen. Uiteraard is dit afhankelijk van de games die hiervoor uitkomen.. denk aan bijv. Street Fighter of soortgelijk.