Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties

HP, Dell, Lenovo, Asus en Acer brengen begin 2017 vr-brillen uit met een prijs vanaf 299 dollar. Dat zegt Microsoft tijdens zijn aankondiging van de Windows 10 Creators Update, die eveneens begin volgend jaar verschijnt. Specificaties zijn nog niet bekend.

Windows Creators Update vr-brillenMicrosoft noemt de hardware vr-accessoires voor zijn Creators Update en de vr-brillen zijn dan ook compatibel met de 3d-functies die de update van Windows 10 krijgt. Tijdens de presentatie toonde Microsoft hoe de vr-brillen gebruikt kunnen worden in HoloTour, een applicatie die het bedrijf voor de HoloLens ontwikkelde, waarin plekken zoals Rome virtueel bezocht kunnen worden.

De vr-brillen vereisen geen aparte kamer of een ingewikkelde opstelling, stelt Microsoft. De brillen zelf zijn uitgerust met sensors die gebruikers in staat moeten stellen om vrij te bewegen in de virtuele omgeving.

Prijzen van dergelijke vr-brillen zullen volgens Microsoft bij 299 dollar beginnen. Het is nog niet duidelijk wat de specificaties van de brillen zijn. Ook is het onduidelijk of de vr-brillen gebruikt kunnen worden in combinatie met bijvoorbeeld Steam VR of andere virtualrealityplatforms.

Microsoft vr-brillen

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

Belangrijk bij de aankondiging van deze VR-brillen: Microsoft gaat bij de volgende update, de Creator's Update, inzetten op 3D. Belangrijkste stap daarbij is Paint 3D met 3 dimensionale bewerkingsfuncties. Daarnaast komt er Office-integratie voor 3D modellen gemaakt met Paint. Zo kan je eenvoudig een 3D-model integreren en animeren in powerpoint. Ook gaat Microsoft samenwerken met Sketchup en een platform aanbieden met 3D-modellen, waar je onder andere Minecraft modellen kunt uploaden als 3D-model.

Hier meer info over de VR-brillen.

[Reactie gewijzigd door matroosoft op 26 oktober 2016 18:41]

Mag ik vragen waarom dit AR-brillen zijn?
Ik had bij het luisteren van de presentatie AR verstaan, maar bij terugluisteren bleek het VR te zijn. Goed dat je erop wijst, ik heb het even aangepast.
Zie moeten ook wel want Google timmert hard aan dezelfde weg. Daarnaast heeft Google een enorme voorsprong met Tiltbrush.

Hun laatste update voor muziek is echt fenomenaal: https://www.youtube.com/watch?v=uFzAB4mr3KI

Ik kan niet tekenen maar ik sta soms een half uur gewoon lijnen te trekken met spotify op de achtergrond.
Kwijl je er ook bij als je lijnen trekt? Niet om vernederend en vervelend te doen, begrijp me niet verkeerd.
:/
Begrijp je het niet? Hier.

Als je dat kijkt denk dan aldoor aan lijnen trekken. Vanaf 0:53 seconden snap je mijn opmerking. :)
Dit is een betere prijs dan de gemiddelde vr headset op dit moment
Let wel dit is een vanaf prijs. Het kan maar zo zijn dat je daarvoor maar een FHD resolutie met LCD in huis haalt Ipv 4k OLED 120 FPS enzovoorts. Maar desalniettemin is het mooi dat VR steeds toegankelijker gaat worden.

Toch hoop ik nog steeds op een comfortabele goedkope bril die een mobiel nodig heeft als scherm (om zo nog meer kosten te besparen) die gebruikt kan worden als 2de scherm. Met Gear VR is dit niet mogelijk zonder een hoge input lagg.
Gaat niet gebeuren want met een telefoon heb je altijd input lag tenzij de telefoon een directe video input heeft waarbij het beeld niet door de telefoon hoeft te worden verwerkt, maar ik ken geen telefoons die dat bieden.
Dat bedoel ik ook eigenlijk en als je daardoor 'goedkoop' een 4k OLED 120 FPS scherm voor VR kan gebruiken dan lijkt het mij best een mooi verkoopargument voor een mobiel (tenminste ik zou het serieus gaan overwegen).
Ik gok dat die kans heel klein is. Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat je dan een losse display chip in je telefoon moet bouwen, dit neemt extra ruimte in en verhoogt het energieverbruik. Misschien als je dit op de SOC inbakt, maar dan moet die opnieuw worden ontworpen. Het is niet onmogelijk, maar het is heel veel gedoe en geld voor een feature die waarschijnlijk maar weinig mensen gaan benutten.
Vroeger was het ook ondenkbaar om een complete grafische kaart in een processor te integreren. Let maar op, over een jaar of 5 heeft iedere moderne soc genoeg kracht voor 4K op hoge refresh rates.
Daar twijfel ik ook niet aan, het gaat in dit geval meer om het scherm van de telefoon een dubbele functie te geven. (Beeld van de telefoon en beeld van een externe input zonder lag)
De s8 zou volgend jaar met een 4k scherm telefoon uitkomen op vr gericht. Wat de refresh rate word word niet over gesproken

Bron: https://androidworld.nl/n...edge-nogmaals-verschenen/
Over welke games heb je het dan, die van nu? Dat zou kunnen, maar de games die er dan uitkomen zullen waarschijnlijk problematisch worden, maar we zullen zien. :)
Dat kan nog niet, maar met usb type C zouden ze dat mogelijk kunnen maken in theorie.
Vind de input lag van de gear vr wel meevallen als ik games stream vanaf mijn pc naar de gear vr(s7)
Als je je router en telefoon op 5ghz hebt staan wordt het nog minder naar mijn mening ( als je het via de wifi doet )
Welke applicatie gebruik je daarvoor? En werkt headtracking dan ook? Heb wat 3rd party tools geprobeerd maar die laten toch wel te wensen over...
Helemaal mee eens, ik vindt het ook goed om te zien dat ook andere grote computer fabrikanten steeds meer met vr doen.

Ik heb zelf met de Htc vive gespeeld, super gaaf. Alleen de scherm resolutie laat soms nog wat wensen over, zeker bij focus-momenten.

Hopelijk worden ze snel (binnen enkele jaren) goedkoper (en de randapparatuur ook). Dan wordt 'echt' VR pas geschikt voor het grote publiek. Dit zijn zeker gave ontwikkelingen, al ben ik geen gamer. Ik zie er ook een toekomst in de niet gaming in. Bijvoorbeeld voor je nieuwe huis, dan maak je met de architect een rondje door je nieuwe huis.
Het is sowieso verstandig nog ff af te wachten, totdat het zich beter ontwikkeld heeft, alvorens er 1 aan te schaffen ;)
Ik blijf niet wachten, nu is het nog een nieuwe ervaring, straks algemeen goed. ;)
De eerste keer is toch altijd een nieuwe ervaring? Ik denk dat zo'n eerste keer alleen maar beter wordt als je nog even wacht op technische verbetering en leukere functies, ipv het nu te verpesten met saaie techdemo's.

Is eigenlijk niet veel anders dan met andere producten. Games zijn tegenwoordig ook pas speelbaar na de eerste paar grote patches, dus beter niet meteen spelen bij de launch maar pas na een maand of 2.
En wie wil er nu nog een iphone 1? Nieuwere telefoons zijn toch beter op elk vlak?
Gewoon op de laatste dag van je leven alles proberen, want dan is het het meest uitontwikkeld :)
LOL, je grapje wordt niet helemaal begrepen :)
nee hoor... het gaat gewoon door met ontwikkelen. het stopt niet als jij stopt met leven!

gewoon nu kopen en nu genieten.
Dat was mijn punt ook (ben de sarcasme tag wel vergete), als er wat nieuws is ben ik er ook als de kippen bij ;)
J zo kun je het ook bekijken inderdaad. Maar ik vond mijn eerste keer Mario in 1986 toch echt een betere ervaring dan het spelen van een huidige game, puur omdat het zo'n nieuwe ervaring was. Zo is het lijkt mij ook met VR, tenzij je er inderdaad nooit één gaat dragen voor de aankomende 5 jaar en dan plots in de ervaring duikt als er verbeteringen zijn doorgebracht. En het is waar wat je zegt, de ervaring kan nog stukken verbeterd worden.
Als iedereen zo denkt wordt het helemaal niet verder ontwikkeld. Ik zie deze reactie telkens weer bij nieuwe technologie en vind het telkens weer een kansloze reactie.

Als het je cool lijkt en je wil dat het een succes wordt moet je juist nu instappen! Support het waar je kan. Natuurlijk heb je zo nu en dan een miskoop, maar dat is beter dan dat nieuwe dingen nooit iets worden omdat iedereen maar afwacht.
Zo hey wat een zuurpruim ben jij zeg. Ga jij snel eens je zelf verwennen en gewoon wat leuks kopen! Daar is helemaal niks mis mee hoor.

Je hoeft echt niet elke minuut van de dag alleen maar met wereld verbeterende dingen bezig te zijn hoor. Gewoon lol hebben mag ook he

[Reactie gewijzigd door ro8in op 27 oktober 2016 12:45]

Mensen zijn alleen maar met lol bezig. Waarom werken ze anders? Om eindeloze stromen apparaten, meubels en knick knacks te kopen. Je wilt toch niet met droge ogen beweren dat we werken om de wereld te verbeteren?
Dat wil ik zeker wel met droge ogen beweren. Ja misschien niet iedereen, maar genoeg mensen die werken aan wereld verbeterende dingen hoor. Denk aan windmolens, zonnepanelen, dierenasielen, recycle fabrieken etc.. Je hebt ook mensen die werken voor goede doelen of vrijwilligers werk doen. Of om maar iets simpels te noemen op zaterdag helpen bij de kids sport club. We zijn echt niet met de hele bevolking alleen maar bezig met bergen aan gadgets in huis te halen. Maar er is niks mis met af en toe ook aan je zelf denken en gewoon iets cools voor je zelf kopen. Gun je zelf ook eens wat plezier.

Misschien moet je eens de gordijnen open doen en van de bank af komen. Waarom zie je alles zo grijs?

[Reactie gewijzigd door ro8in op 28 oktober 2016 21:09]

Ik wist niet grijs de kleur van realisme was.

Ik stel me voor dat mensen die werken in een fabriek voor zonnepanelen, dat allereerst doen vanwege het geld, zodat ze normaal kunnen leven. Het is een prachtige bijkomstigheid dat ze een bijdrage leveren aan de vergroening van de economie.

Dat argument zie je politici en captains of industrie ook maken. 'Laten we een bedrijf beginnen en wat we produceren is nog groen ook.' Een goed verkoop 'punt'.

Dat er een hoop mensen zijn die vrijwilligerswerk doen is mooi, maar vergeet niet dat een deel het doet omdat ze geen betaalde baan krijgen kunnen. Niettemin is het mooi dat ze dan toch besluiten iets onbetaald te doen.

De meeste activiteiten doe je dan voor je plezier. Je kiest het vrijwilligerswerk dat bij je past, wat leuk is. Dat is normaal. Maar de meeste mensen hebben gewoon geld nodig. Hoe veel mensen werken in de ICT? Dat is een technologie die nu niet bepaald gunstig is voor mensenrechten. En toch doen ze het.

Er is een verband tussen iets cools kopen en de gevolgen daarvan voor de samenleving end e wereld als geheel. En dat willen de meeste mensen liever niet zien.

Als het om klimaat gaat, wel...met moeite zijn we nu zover dat we soms bereid zijn onszelf iets te ontzeggen, bijvoorbeeld door meer te betalen voor die A klasse wasmachine. Maar als het om gadgets gaat en ICT, dan is het een stuk moeilijker.
Tja, Google cardbord kost maar een paar euro, maar dat is toch niet het zelfde als een Oculus Rift.
IKEA cardbord is gratis bij IKEA ;) ;)
Off-topic: IKEA heeft een app om video's in AR te bekijken in de Delft Concept Store.
Het gaat mij niet zozeer om die prijs, maar de kwaliteit. Als je nu kijkt heeft Sony bij zijn PS4 een bril die zeer fijn zit! Rust niet op je haar en op de voorzijde van je hoofd, maar rondom.

Echter vind ik dat alle brillen een te lage resolutie hebben voor hetgeen hoe je het beeld waarneemt. Daarnaast heb je amoled schermen nodig met een hoge lichtopbrengst, voor mij is dit bij de Sony VR niet goed genoeg en is het beeld veel te contrastloos.

Het succes van die brillen gaat het hem echt in het draagcomfort en beeldkwaliteit zitten. Het eerste punt heeft Sony al best aardig aangepakt (de rest totaal niet), daarnaast valt ook hieronder de eventuele bekabeling zoals je bij Oculus e.d. hebt (je wil draadloos beeldoverdracht met minder dan 1ms latency) en de resolutie moet echt minimaal 2x hoger dan nu het geval is, wil het ooit aanslaan.
En de prestaties en specificaties zullen hier dus ook naar zijn.
Nuja mijn cardboard-vr was toch een stuk goedkoper [:
De prijs vormt voor velen een beperkende factor in de aanschaf, maar is niet de enige. Naast de lagere prijs zou de simpelere setup ook wonderen doen voor de wife -acceptance factor en het gebruiksgemak
Ik ben wel benieuwd naar waar je die informatie vandaan haalt.

De prijs is naar mijns inziens een grote factor om nog geen VR in huis te hebben. 500 euro voor een nieuwe videokaart (die redelijk future proof is) en +/- 800 euro voor een bril met accessoires is voor mij te veel om een paar veredelde techdemo's te kunnen spelen. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Als de prijs een paar honderd euro lager ligt zouden de meeste pc gamers er al een thuis hebben liggen. Denk dat die Playstation VR daarom ook erg hard gaat lopen.

[Reactie gewijzigd door drjonkoe op 26 oktober 2016 17:21]

Probleem met de 'goedkope' VR oplossingen is dat ze niet dé VR ervaring bieden die je krijgt met een Vive of Rift of gelijkwaardig product.
Dat je met google cardboard een beetje me VR kunt spelen is leuk maar het word pas echt immersief wanneer alles vloeiend loopt, je geen pixels ziet, geen vertraging merkt en alles er cool uit ziet wat je ziet (en niet simpel a la mario 64 graphics).

De vrees onder VR enthousiasten is dan ook dat de 'massa acceptatie' van VR niet gaat komen omdat de 'massa' voornamelijk blootgesteld word aan Gear VR en PSVR en soortgelijke VR oplossingen die niet de échte kracht en meerwaarde van VR kunnen overbrengen.
Ik denk dat de psvr voor meer acceptatie zorgt dan de vive en rift bij elkaar.

Zou me niet eens verbazen als vr straks uitsluitend op de consoles overblijft.
Probleem met de 'goedkope' VR oplossingen is dat ze niet dé VR ervaring bieden die je krijgt met een Vive of Rift of gelijkwaardig product.
Dat je met google cardboard een beetje me VR kunt spelen is leuk maar het word pas echt immersief wanneer alles vloeiend loopt, je geen pixels ziet, geen vertraging merkt en alles er cool uit ziet wat je ziet (en niet simpel a la mario 64 graphics).
Een Vive of Rift met systeem die daarvoor een beetje goeie graphics kan produceren kost je bij elkaar dan ook een factor 10 meer dan een opstelling met Cardboard, PSVR of Gear VR.

Zolang de high-end apparaten die prijzen blijven houden zal het midden- en bodemsegment de mainstream gaan worden.
Je herhaald gewoon wat hij ook zegt. Geen idee waar "Ik ben wel benieuwd naar waar je die informatie vandaan haalt." op slaat.

"De prijs vormt voor velen een beperkende factor in de aanschaf, "

"De prijs is naar mijns inziens een grote factor om nog geen VR in huis te hebben."
De vraag is of het ook dezelfde ervaring bied.

wat je zegt is dat een Lada beter te betalen is dan andere auto's. maar ondertussen geen rekening houd met het feit dat er een kwaliteitsverschil (kan) zitten met bv. een tesla.
Als dit waar is betekent dit de einde van HTC Vive en Oculus Rift, want wie gaat er dan nog ¤ 959,- of ¤ 710,75 neer leggen voor de HTC Vive en Oculus Rift, als je er een heb voor maar ¤ 300,- ook al is de HTC Vive en Oculus Rift van wat betere kwaltijd.

Nee ben echt bang dat het de verkeerde kant op gaat voor hun, ben blij dat ik toch niet ging voor de HTC Vive, en dat ik ben gegaan voor de 34" 3440x1440 21:9 scherm.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 26 oktober 2016 23:22]

Dat is een goed punt. De consument is amoreel.

Eerst accepterend e innovators en early adopters de tech. Daarna komt de early majority die meer kwaliteit wil voor een lagere prijs. Dat heeft als effect dat de winstmarges van de eerste producten onder druk staan want die moeten in prijs zakken.

En zo kiest de consument een goedkoper en slechter product vanwege de prijs. Dat remt innovatie bij de eerste bedrijfjes want die hebben net zwaar geïnvesteerd. Ze zullen dus goedkoper moeten produceren en dus vallen er ontslagen. Die werknemers zijn ook consumenten overigens.

En zo nemen de meeste genoegen met een relatief slechter product. De VHS onder de VR zeg maar.
Het is vooral dat mensen totaal onrealistische verwachtingen hebben bij de prijs als het om elektronica gaat.

Vroeger had mijn vader een HTC One bij zijn abbonnement (daarom wist hij niet dat die los iets van ¤700 kostte). Toen die versleten was ging hij zelf een losse telefoon kopen. Hij nam een Motorola Moto G3 van ¤200 en verwachtte blijkbaar serieus dat die net zo goed ging presteren als zijn vorige telefoon.

Neem ook dat sommige mensen boos waren over dat een Nintendo DS 'maar liefst' ¤150 kost en dat je voor zo'n torenhoge prijs grondrecht zou hebben op gratis spellen.
Ja het is jammer, Ben benieuwt of het wat gaat woorden, maar zo zie je het ook bij de HTC Vive ¤ 959,- en de Sony PlayStation VR + Move Motion Controller Twin Pack ¤ 472,- is goed koper als je al een Playstation heb en Game-PC, maar toch is de beeld schermen van de HTC Vive beter en de controllers ook, en dat je door de kamer kan lopen en dat kan niet met de Sony PlayStation VR, maar dan zeggen ze
we zien toch niet dat de resolutie lager is van de Sony PlayStation VR, en we vinden dat je echt in de spel kan lopen en zo toch niet nodig
Wanneer het toch echt mooier is met de HTC Vive dan met de Sony PlayStation VR, maar geld is belangrijker dan kwaltijd.
Wel, vriend van me heeft een Sony VR besteld en die moet hopelijk snel geleverd gaan worden. En dan hoor ik wel hoe het is. Hij heeft de andere rand apparatuur al dus dat scheelt nu kosten.
Ze schijnen wel beter te zitten op je hoofd dan de PC VR brillen, maar de beeld scherm en zo is minder dan de HTC Vive en Oculus Rift, en de move pads van de HTC Vive zijn beter, ook omdat het niet uitmaakt hoe je staat, en die probleem heb je wel met die van de PlayStation, want als de camera je niet ziet doen de Move Motion Controllers het niet meer, heb het allemaal gezien op YouTube reviews van de Sony PlayStation VR + Move Motion Controller Twin Pack, en dat je met de HTC Vive kan bewegen door de kamer en dat je dat dan doe in de spel, wat het veel echter maakt.
inderdaad en ik denk juist dat dit wel eens nodig kan zijn voor de VR markt. Ik heb bijvoorbeeld zelf weinig zin 1000+ euro neer te tikken voor een setup. De resolutie is dan wss niet zo heel goed bij de goedkopere varianten, maar als je nog steeds veredelde techdemo's voorgeschoteld als games maakt het imo niet veel uit. Wat wel uitmaakt is de gebruikersschare, die bij goedkopere apparaten wss veel groter wordt.
Afhankelijk van de kwaliteit kan dit de prijzen sterk omlaag halen. Ik vind de Oculus en de Vive toch veelst te duur voor wat je krijgt.
Waarschijnlijk is de (beeld)kwaliteit dan ook niet om over naar huis te schrijven.
Of misschien juist wel. Dat je niet een keer de naam betaald maar gewoon voor het product.

Ik droomde even.
Je heb wel gelijk. Het zal minder zijn voor een lagere prijs. Maar dat is meest zo.
Ik heb besloten om PSVR aan te schaffen. Voor nu de meest toegankelijke vorm van VR met aardig wat goede games/ervaringen in de pijplijn. De prijs is in principe acceptabel, ergonomisch zit hij prima en technisch gezien kan die aardig goed meekomen met Oculus en Vive.
Zodra ze PSVR ook werkt op andere hardware (PC..) dan is 't wel nice, en blijkbaar zit dat er wel aan te komen volgens tweakers artikel; nieuws: Sony overweegt om PSVR pc-compatibel te maken in de toekomst
Iemand op Reddit heeft 't blijkbaar al draaiend op een Mac dus je hebt niet eens een PC nodig!
Nee, je hebt nog wel steeds de PS4 nodig, dus je kunt de headset niet standalone gebruiken op de mac...
Je kan in ieder geval elk HDMI signaal omzetten in een 'theater-modus' voor VR, wat inhoud dat het beeld op een soort scherm wordt gepresenteerd in een driedimensionale ruimte. Echter moet hiervoor wel een PS4 aangesloten worden.
Beste mede-tweakers, het gaat hier om wat Microsoft noemt Holographic VR. Dit is wat wij gewone stervelingen Augmented Reality (AR) noemen.

Zo, kunnen we nu ook stoppen met alle vergelijken met Vive en Oculus.
Beide - de devices die uitgebracht gaan worden zijn niet alle augmented reality brillen maar ook closed VR.
Indien 't in enige vorm kan concurreren met de vive voor die prijs zijn ze natuurlijk per direct binnen. Al vermoed ik dat deze VR brillen niet met de gedachte van games zijn ontworpen. Ben iig benieuwd dus even dit in de gaten houden.
Heel tof, dit kan ik alleen maar toejuichen, ja het zullen geen Vive's/Rift's worden (hoewel in ieder geval sommige brillen dus 'room scale' zullen doen, afgaand op het artikel) maar dat hoeft ook niet, waar het hier om gaat is dat er wederom een erg grote speler groot inzet op VR (oke oke, VR en/of AR) en dat is iets wat 'nodig' is om (de huidige iteratie van) VR naar een groter publiek te krijgen.

En het is ook weer concurrentie voor het SteamVR platform (hoewel het me niets zal verbazen als Valve en Microsoft al om de tafel zitten) wat er voor zal zorgen dat ook zulke VR brillen in prijs gaan dalen.

Al met al, tof, kan niet wachten.
Mooi dan wacht ik nog even met aanschaf. Ik wil graag een virtuele desktop (alternatieve multimonitor oplossing) voor werkzaamheden die ik met regelmaat uitvoer.

Www.vrdesktop.net bied deze oplossing alleen is daar een Rift of Vive voor nodig en die zijn mij nog te prijzig.
Voor iedereen die helemaal hyped is en blind staart naar "VR bril $300". Vergeet niet dat dit de vanaf prijs is voor een VR bril. Verwacht dus niet een HTC Vive ervaring voor $300. De Oculus zou aanvankelijk een target prijs hebben van $250, maar zoals we allemaal weten hebben ze dat bij lange na niet gered, geheel begrijpelijk.

Hoe dan ook, positief nieuws voor de VR markt! Toegankelijker voor de gemiddelde consument en zal ongetwijfeld een boost geven aan VR content.
De Oculus zou aanvankelijk een target prijs hebben van $250, maar zoals we allemaal weten hebben ze dat bij lange na niet gered
$250 is toch iets te laag maar kom op de huidige prijs is gewoon gebaseerd op wat mensen ervoor willen uitgeven. Ze gaan gewoon puur voor winst. Ik weet wat er aan hardware in zo'en bril zit. Ze hebben gewoon hun belofte verbroken om VR aan de massa te brengen anders zouden ze wel voor kostprijs aanbieden wat waarschijnlijk lager dan $300 is inclusief verzenden/belasting.

Daarbij hebben ze ook geprobeerd om het om te toveren naar een console door exclusives te maken en andere vr-headsets uit te sluiten. Als Valve niet met de Vive kwam(die ook veelst te duur is trouwens) dan hadden ze dat ook geflikt.

Ik hoop dat deze brillen degelijk zijn zodat ze concurreren met de kwaliteit van de Oculus en Vive waardoor de prijzen zullen zakken.
De huidige CV1 is veel uitgebreider en geavanceerder dan de $250 variant die ze indertijd tijdens de kickstarter champagne voor de DK1 hadden gezegd.. De Rift is echt bij lange na geen $300 kostprijs.. En Valve kwam niet met de Vive, maar HTC kwam met de Vive...
Ja, en als je die teardown leest, dan zie je dat die ook nog wel een paar zeer belangrijke punten mist, zoals de kosten van de lenzen en de kosten van R&D, marketing etc. (jij werkt immers ook niet voor nop). Veel winst zullen ze er in iedergeval zeker in het begin niet op hebben gemaakt.
Kan niet wachten tot ik in Solidworks kan rondlopen en mijn designs kan maken met mijn handen :)
Dit ziet er uit als een goed instap model voor VR ervaringen, misschien niet voor gamen maar wel binnen een bedrijf. Nu denk ik zelf wel aan een Bouwbedrijf waarmee de 3d tekening tot leven wordt gebracht doormiddel van VR. En ook is het een leuk dingetje om te hebben als je er even voor opspaart om het VR toch een te evaren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True