Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 181 reacties
Submitter: Idiocracy

De eerste bètaversie van Kodi 17 is verschenen, nadat eerder al twee alfaversies werden uitgebracht. De mediacentersoftware krijgt een nieuwe default skin, maar ook onderhuids zijn er tal van vernieuwingen doorgevoerd.

Kodi 17 biedt onder andere de mogelijkheid voor het afspelen van 10bit- en hevc-materiaal, in combinatie met gpu's van Intel of Nvidia die daar ondersteuning voor bieden. Een belangrijke wijziging in vergelijking met oudere versies is dat de code per onderdeel nu zo los mogelijk staat, wat onderhoud in de toekomst makkelijker maakt.

In Kodi 17 wordt de Confluence-skin, die sinds 2009 als standaard staat ingesteld, met pensioen gestuurd. Vanaf versie zeventien is Estuary de nieuwe standaard-skin, met Estouchy als variant voor apparaten met aanraakscherm. De nieuwe skin plaatst meer inhoud op het homescreen, waardoor gebruikers minder hoeven te navigeren door folders.

Ook moet Estuary het zoeken naar media eenvoudiger maken en kunnen er makkelijk tags toegevoegd worden. Verder toont de informatiepagina uitgebreidere details. Gebruikers die liever de oude skin gebruiken, of de interface naar hun eigen wensen aan willen passen, kunnen dat uiteraard doen door zelf een skin te downloaden en in te stellen.

Volgens de ontwikkelaars zijn de verschillen tussen de eerste bètaversie en de derde alfa klein, het zou met name gaan om kleine oplossingen en onderhuidse verbeteringen. De bèta kan bovenop een huidige installatie van Kodi geïnstalleerd worden. Wanneer de definitieve versie van Kodi 17 uitkomt is nog niet duidelijk. Van de voorgaande versie van de mediasoftware verschenen vijf bèta's.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (181)

Ik probeer en test al sinds de eerste Alpha, waar er trouwens 3 van verschenen zijn en niet 2. Maar Tweakers heeft de laatste over het hoofd gezien denk ik?
https://kodi.tv/kodi-v17-krypton-alpha-3/

Afijn, er was wat stuk gegaan bij een van die laatste alpha's en dat verziekte het cover en achtergrond overzicht. Maakte er een zooitje van zogezegd. HD-audio werkte ook niet geheel zoals het hoorde. Maar verder loopt het heel redelijk allemaal. We gaan nu maar eens met de beta versie aan de slag maar dan wel met de variant waarmee 3D (Full resolution 3D MVC decoding with frame-packing rendering), ook fatsoenlijk kan worden afgespeeld; http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=266316

De Beta daarvan is er echter nog niet. We wachten daarom even af.
Overigens is het ook de moeite waard om met een mod van de standaard skin aan de slag te gaan; http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267343
Ik probeer en test al sinds de eerste Alpha, waar er trouwens 3 van verschenen zijn en niet 2. Maar Tweakers heeft de laatste over het hoofd gezien denk ik?
https://kodi.tv/kodi-v17-krypton-alpha-3/
Nee de tekst is gewoon inconsistent. In de eerste alinea staat
... nadat eerder al twee alfaversies werden uitgebracht
maar in de laatste alinea
Volgens de ontwikkelaars zijn de verschillen tussen de eerste bètaversie en de derde alfa klein

[Reactie gewijzigd door rbr320 op 23 augustus 2016 00:15]

Alpha 1 is niet uitbracht. Alpha 2 was dus de eerste en Alpha 3 de tweede. Nee, het is niet logisch ;) maar ik verzin het niet...

Zie: https://kodi.tv/kodi-v17-krypton-alpha-2/
Niet officieel aangekondigd en uitgebracht als zodanig, dat is inderdaad geheel juist.
Nieuwe UI ziet er beter uit, vindt de standaard UI in het huidige Kodi niet echt geweldig, terwijl de software zelf dat wel is. ;)
Sinds ik een nVidia Shield TV heb gebruik ik Kodi veel meer en kwam erachter dat je de UI heel gemakkelijk kunt aanpassen via 'builds'.
Bijvoorbeeld de Hyper TT build: https://youtu.be/FNcBpyz39mU
Over the past few years it’s become clear that many users have been watching pirated content using unofficial and unsupported add-ons that frequently break, and they are installing add-on repositories whose trustworthiness is questionable, leaving themselves open to numerous security exploits. Lately there’s even been a move to install “builds,” which intentionally break Kodi and, much like viruses, are almost impossible to uninstall, but have the benefit of adding LOTS of untrustworthy repos full of add-ons that don’t work.
Nu zal het de-installeren op de Shield niet zo een probleem zijn, en zal de kwaliteit per "build" verschillen, maar je hoeft niet te rekenen op support vanuit Kodi.

Bron: https://kodi.tv/the-pirac...omoters-are-killing-kodi/

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 23 augustus 2016 00:06]

nVidia Shield TV is de perfect Kodi Player :-)
Raspberry Pi is de perfecte Kodi Player ;)
Kodi werkt het beste op een Sony Bravia met Android TV natuurlijk.
Kodi op een Qnap is ook niet onaardig.
Niet helemaal mee eens. Ik gebruik de Shield nu vrijwel standaard al media speler met Kodi maar ik heb regelmatig last van crashes. Perfect is hij dus zeker niet, maar het is ongetwijfeld de beste media speler op de Shield. De Shield ondersteund nu ook 4K 60FPS en Dolby Atmos. Kan Kodi dit eigenlijk ook?

Ik hoop dat de nieuwe versie de crashes aanpakt. Het komt niet heel vaak voor maar is natuurlijk wel erg irritant.
Kan het liggen aan het feit dat je library erg groot zijn. Want Kodi kan niet zo goed overweg met grote library. Het schijnt wel beter te gaan als je het in combinatie met plex server gebruikt.

https://forums.plex.tv/di...et-kodi-talk-to-your-plex
Dit is precies de reden waarom ik kodi niet als launcher/ sandbox gebruik. Zodra ik lang in een andere app zit en terugkeer naar kodi dan crashed de boel. Vervolgens moet ik of via de standaard launcher kodi opnieuw starten of zelfs in settings een force stop geven om weer verder te kunnen.

Edit: wat is een grote library? Heb een bescheiden 300 gb zo uit mn hoofd.

[Reactie gewijzigd door headphoneguy op 23 augustus 2016 19:13]

Ik vind hem VEEL te druk en kies er liever voor een skin die mij bevalt en dan zelf bouwen. Ja het kost tijd. Maar ik weet hoe dingen werken en kan dingen ook weer weg halen wanneer ik het wil. Vele malen beter als een pre-build systeem waarvan je niet weet hoe iets werkt.
Je hebt gelukkig veel skins om uit te kiezen
Toch vond ik ze vrijwel allemaal aardig belabberd
Probeer eens Aeon MQ5, MQ6 of MQ7 (deze is net uit)
Deze skins zijn wat mij betreft de benchmark voor alle andere Media center software interfaces
Ik vind de MQ skins echt verschrikkelijk. Veel te druk en het gebruikte font van MQ7 is echt niet om aan te zien. Dan heb ik liever de clean look van Artic Zephyr. Maar dat is natuurlijk smaak en ieder zijn eigen voorkeur.
Deze voorkeur deel ik met je.

Samen met Eminence (2.0) zijn dit naar mijn mening de beste skins gemaakt door de community.

Echter ben ik nu zeer content met Estuary en ben ik blij dat ze deze als standaard skin gebruiken.
Ik gebruikte de laatste tijd Titan. Moest er even aan wennen, maar was toen heel fijn. Ik merk dat veel skins sommige dingen goed doen, en dan weer andere dingen verkeerd. Vooral de overzichten van films en series wil ik bepaalde dingen direct kunnen zien, zoals de imdb rating. Dan valt 80% al af.

De perfecte skin moet ik nog tegenkomen en heb er zelf niet zo'n zin in :)

Veel skins werken ook buggy.
Die van Aeon zijn qua opties en mogelijkheden misschien wel de beste inderdaad en ook redelijk stabiel, maar ik vind t er ook niet uitzien.

Met Titan kun je ook een hoop configureren en vooral de homewidgets en lijstweergave vind ik fijn.
Hier ook tevreden Titan gebruiker. Beetje omdat MediaPortal dit ook had en de vrouw zo ook eenvoudig met Kodi kan werken.
Ik snap wat je bedoelt, het is het vaak kwa skins net niet* :)
Je pakt diegene die het best bij het eisenpakket past en Titan is een mooie kandidaat vanwege alle instellings mogelijkheden.

*kudos voor de skin developers
Of probeer Mimic _/-\o_
De titan skin is wel mooi en werkt fijn en heeft veel instel mogelijkheden. Wordt ook nog eens door een Nederlander gemaakt die goede support geeft op het forum.
Die skin is ook mijn favoriet. Goede support inderdaad en een fijne skin wanneer je veel wilt kunnen aanpassen.
Beter kunnen = uploaden.
PR's met nieuwe skins zijn altijd welkom. :)
kodi 16 kon toch ook al overweg met hevc?
Ja, maar geen 10bit. Het meeste wat er nu is, is trouwens 8bit wat goed werkt onder Kodi 16 (met de juiste hardware)
Ja, maar geen 10bit. Het meeste wat er nu is, is trouwens 8bit wat goed werkt onder Kodi 16 (met de juiste hardware)
Ook al met 10bit. Als ik mij niet vergis kon versie 15 al 10bit videos afspelen. Ik speelde namelijk met enige regelmeet 10-bit anime's, zelfs HEVC's. Alleen het probleem was tot en met versie 16, de GPU 10bit en HEVC niet hardwarematig versnelde. Blijkbaar is de ondersteuning hiervoor nu toegevoegd. Althans zo intepreteer ik dat uit het volgende stukje:
Kodi 17 biedt onder andere de mogelijkheid voor het afspelen van 10bit- en hevc-materiaal, in combinatie met gpu's van Intel of Nvidia die daar ondersteuning voor bieden.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 22 augustus 2016 21:55]

Precies wat ik ook dacht. Er is verschijnlijk hardware accelerator toegevoegd, aangezien dit normaliter gebeurd door CPU.
Ja, eerder was het dan softwarematig.
Alleen het probleem was tot en met versie 16, de GPU 10bit en HEVC niet hardwarematig versnelde.
Er waren tot voor kort ook bijna geen GPUs die 10b HEVC kunnen decoderen: De GTX 960 en 950 waren de enige als ik me niet vergis, tot nu de Geforce 10 en Radeon R9 4xx generaties.

Qua geintegreerde GPUs meoten we wachten op Zen en Kaby Lake wil je 10b HEVC. Daar wacht ik dus op om mijn HTPC een udpate te geven :p

[Reactie gewijzigd door kiang op 23 augustus 2016 10:01]

10 bit hevc bestanden spelen wel af, maar worden waarschijnlijk in 8 bit weergegeven dan?
Of softwarematig?
Ah, op die manier
Of ik heb het niet goed gezien of ik heb informatie gemist, maar waar ik zelf tegen aan loop met Kodi is het knullig installatie proces voor plugins.

Waarom komt er niet gewoon een soort van appstore achtige functie waar je gewoon die meuk kan aanklikken en installeren. Na de installatie kom je gelijk in het configuratie menu terecht en pas je je instellingen aan. Je moet echt niet stoned achter Kodi zitten als je plugins moet activeren en configureren.

Het kan zo veel simpeler imo. De werking is echt opgezet vanuit het oogpunt van een coder en niet vanuit een gebruiker..
Helemaal juist, moet je een zip van een web adres downloaden, gebruiksvriendelijk is het allerminst, daar valt heel wat winst uit te halen nog.
Als een addon niet beschikbaar is in de ingebouwde add-on manager dan is hij waarschijnlijk niet zuiver!

Zodra je iets via een zip van een web adres moet downloaden heb je waarschijnlijk van doen met addons die illegale content openbaren. Deze addons zijn per definitie onbetrouwbaar en veel van deze addons breken Kodi, het update proces en het uninstall proces. Daarnaast maken ze vaak gebruik van twijfelachtige libraries die je liever niet op je systeem wilt hebben (ik zal niet zeggen "virussen" maar het komt er in de buurt.....)

Ofwel: Gewoon de officiële repositories gebruiken (die standaard in Kodi zitten) en de addons via de manager downloaden. Dan werkt het exact zoals innerchild graag zou willen......
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Veel van de skins kan je zelfs alleen via een zip file vanuit Github downloaden en die zijn allerminst illegaal en heeft het niets te maken met content. Sommige developers hebben er bewust voor gekozen om niet via de repository te werken omdat de eisen die gesteld worden (bij sommige) voor frustraties zorgen. Daar was gisteren nog een hele thread over te vinden op het forum
Illegale content... Volgens welke wetgeving van welk land? Op de RPi3 van m'n ouders draaien enkele plugins uit 3rd party plugins. Eentje daarvan is een plugin voor VPN services. Die werkt erg goed en is allerminst onbetrouwbaar. Het stelt mijn ouders in staat om Nederlandse televisie te kijken vanuit het buitenland zonder dat ze enige technische kennis nodig hebben. Op vergelijkbare wijze kijken ze streaming content. Op deze manier hoef ik niets meer handmatig voor ze te downloaden. Alles is click and play met de afstandsbediening van de TV. Zo hebben ze middels enkele plugins achter een zeer overzichtelijke interface toegang tot allerlei content waar ze anders compleet verstoken van zouden blijven.

Landen plegen dagelijks oorlogsmisdaden onder het mom van terrorismebestrijding. Zolang burgers daar niet wakker van liggen en deze machthebbers keer op keer weer in het zadel helpen lig ik er niet wakker van dat mijn ouders op hun oude dag fijn hun tv, films en series kunnen kijken die lokaal praktisch onverkrijgbaar zijn.

[Reactie gewijzigd door 2fish op 23 augustus 2016 20:27]

Dat tv kijken, hoe lang moet je wachten als je van kanaal veranderd? Als je ouders naar 1 of 2 kanalen kijken kan het nog handig zijn, maar als je 3 min. moet wachten is het al niet meer werkbaar lijkt me.
First world luxe probleem. ;)
Besef je dat er standaard gewoon add ons gedownload kunnen worden? Kennelijk probeer je addons te installeren die niet standaard zijn. We kunnen wel een beetje gissen watvoor addons dat waren als ze niet in de standaard repos staan. Je brandt nu kodi af, omdat je halfgare illegale addons probeert te installeren.
"ASSUMING IS THE MOTHER OF ALL FUCKUPS"

Waar heb ik het over illegale addons ? Ik beschrijf het proces van kodi die in mijn optiek veel te onhandig is.

En daar komt kermit de kikker de hoek om met alle aannames uit de grote hoed.. Als je niet normaal kan reageren dan heb ik liever dat je je grot weer induikt..
Oke tegen welke problemen loop je dan aan? Wat had je makkelijk gezien? Heb je de moeite al eens genomen om ze feedback te geven?

Want ik vind het zeker niet lastig. En zoals wel vaker het probleem is. Kodi is van naturen nooit een out of de box werkend programma geweest. En vergt altijd iets van werk. Daarom zit/zat er een hele community achter.
Je beschrijft het proces voor het toevoegen van een repository die niet standaard is. In andere systemen zoals iOS of Android kan dit niet, of nauwelijks. Je kan beter je beklag leggen bij de addon-makers die zich niet willen aansluiten bij de standaard Kodi repo. Misschien hebben de addon-makers een goeie redenering om dit niet te willen, maar om dan het volgende te zeggen:
Waarom komt er niet gewoon een soort van appstore achtige functie waar je gewoon die meuk kan aanklikken en installeren.
-- is onterecht, je kan nl gewoon wel "meuk" aanklikken.

[Reactie gewijzigd door DLGandalf op 24 augustus 2016 08:44]

Ze hebben gewoon de legale/ondersteunde addon in hun eigen repo(app store). En is ook makkelijk te bereiken. Dat jij de grijze kan op wil gaan is prima. Maar dan zal je er ook moeite voor moeten doen. Tevens is het na een avondje kneutelen prima te doen. En zijn andere addon toevoegen een piece of cake.
Werkt kodi al met de chromecast? Dat zou mijn overstap van plex naar kodi worden! Puur omdat plex vereist mijn pc aan te hebben als transcoder. Maar omdat deze met de chromecast werkt vind ik Plex een stuk fijner.
Ideaal is dat draadloos gedoe toch niet? Meer ideaal zou een NAS zijn en dan een goedkoop ding ala raspberri met kodi erop.
Hoe ik het nu heb lopen is via een server in de hobbykamer met x aantal TB. Helaas is deze CPU te zwak om te transcoden voor 1+ clients. Dus heb ik mijn pc aan om te transcoden. (thuis hebben we 100mbit up/down).

Werkwijze momenteel:
Server met opslag incl. sonarr, deluge, couchpotato en al die heutemeteut om alles te automatiseren;
PC voor transcoden;
Plex op telefoon en streamen naar chromecast.


Ik ontvang 0 buffertijd. Ik open de nieuwe aflevering van mr robot door op mijn telefoon "mr robot" aan te klikken en bam hij staat op mijn tv via chromecast.

Als kodi chromecast zou ondersteunen zou ik dus geen extra cpu kracht nodig hebben om te transcoden en kan ik gewoon werken via ftp.

Ideale werkwijze:
Server met opslag;
Telefoon met kodi connecten via ftp met mijn server en gelijk door streamen naar de chromecast.


Hoe weet ik of dit ideaal werkt? Ik heb momenteel ook een raspberry pi met OSMC die dit werk voor mij doet, maar het is natuurlijk allemaal fijner als dit allemaal gewoon met mijn telefoon kan zonder de yatsee plugin.

[Reactie gewijzigd door Chris van der G op 23 augustus 2016 00:21]

Maar om te transcoderen op de pc, heb je dan PLEX server op de pc draaien en de client versie op chromecast?
Yes, omdat mijn server niet krachtig genoeg is om te transcoden (althans nog niet). Dus vandaar dat ik graag mijn pc ertussenuit haal en met kodi gelijk vanuit mijn telefoon kan streamen. Dit is nu ook mogelijk met de yatsee app alleen werkt dat niet altijd even soepel..
Wat een moeite om een filmpje te streamen :P Volgens mij kan je van 1 jaar stroomkosten van je PC die aan staat voor transcoderen ook een Kodi/Android box aan je TV hangen, waardoor geen transcoderen meer nodig is. Dus Server > (LAN) > Kodi box > (HDMI) > TV.
Evt kan je dan Yatsee/Kodi app op je telefoon gebruiken als remote of de remote van de Android box.
Hoezo moeite? Het was een middagje instellen en sindsdien hoef ik alleen maar op m'n plex app te kijken op de telefoon. De server heb ik in een maand al niet meer zeld aangeraakt. Enige nadeel is dat er nu een pc tussen moet hangen. Als kodi goed chromecast ondersteund hoeft dat dus niet. De yatsee app werkt bij mij niet correct en dus veel hoofdpijn.

Vandaar mijn bericht: Ondersteund kodi al zelf chromecast? Dat zou alles een stuk makkelijker maken. Als je mijn andere berichten had gezien is dat ik van alles een beetje gebruik om te kijken wat het fijnst werkt. Raspberry met osmc, plex etc. Het nadeel van plex is transcoden en het nadeel van raspberry is dat ik een toetsenbord moet hebben of met yatsee moet werken wat niet altijd werkt en dus geen gemak heb.
Dat hangt af van de add-on die je gebruikt en en het platform waarop je KODI draait.

Thuis heb ik chromecast kunnen doen werken via Kodi op mijn GSM met de exodus addon (ik had wel nog een speciale cast app nodig). De andere addons (turktv, de redactie, ...) gingen dan weer niet om te casten wegens niet ondersteunde formaten.

Ik heb een Raspberry aan mn tv gehangen en daarop kodi gezet. Dat werkt altijd.
Ja dat heb ik ook, alleen gebruiken meer mensen mijn server en die hebben niet allemaal een raspberry. Zelf gebruik ik geen addons, series worden automatisch gedownload met sonarr op de server.
volgens deze link kan het enkel in combinatie met android of op pc via chrome:
http://www.alphr.com/goog...odi-on-google-s-streaming

de android werking kan ik bevestigen. de pc+chrome combo heb ik nog niet getest
Interessant! Zal eens uitproberen. Thanks! Word maar eens tijd dat kodi het zelf gaat ondersteunen :p. Mijn vriendin heeft een iphone
Zie x265 steeds vaker terug bij de series die ik volg of nieuwe films, toch maar tijd om mijn raspberry pi v1 te vervangen voor een odroid-c2!
De raspberri 1 speelt x265 toch perfect af? Ik heb hem ook en download al mijn filmen in dat formaat.
Nee, dat is x264 voor zover ik weet.
Geen enkele raspberry pi die op dit moment uit is kan x265 afspelen, hier zijn de processors niet geschikt voor. Zoals hier boven aangegeven bedoel je denk ik x264.

[Reactie gewijzigd door waktak op 23 augustus 2016 09:47]

Op het moment doet x264 het nogal altijd een stuk beter dan x265 in de meeste gevallen. Ik zou nog niet per se naar upgrades gaan kijken enkel voor HEVC.
achja, heb een rbpi 1, deze heeft al moeite met dts-hd (ook met oc). Een upgrade was sowieso al aan de orde, maar nu sickbeard steeds vaker x265 files naar binnen trekt is het toch wel noodzakelijk aan het worden, vind ik.
Ik heb thuis een rpi 1, NUC2820, odroid-c2 ,en rpi3. (in die volgorde gekocht)

In den beginne had ik enkel de rpi1. Het begon mij na verloop van tijd echter te storen dat als je iets keek, het menu navigeren te traag was. Ik heb mij dan een NUC gekocht, deze deed alles perfect en ik draaide er ook een minecraft server op. Deze kan 265 absoluut niet trekken. Daarom een odroid c2 binenngehaald en hier ben ik heel tevreden van. Je hebt wel wat tijd nodig om alles te proberen:

Ik heb 4 images uitgeprobeerd : Android, LibreElec, Odrobian (x64 of hybrid) and ubuntu mate. Mijn keuze gaat toch uit naar odrobian (hybrid). Android past niet voor mijn use-case omdat je er geen sickrage server op kan draaien.Deze draait wel perfect een N64 emulator. LibreElec heeft hetzelfde probleem, je kan geen externe packages installeren, miscshien in de toekomst met docker wel, maar dat staat nog zo ver niet. Ubuntu mate is te full fledged, ik heb al die extra zaken niet nodig + in kodi kwam er soms een cursor tevoorschijn op het scherm. Dan maar odrobian geprobeerd, de x64 versie heeft nog niet support voor alle zaken die ik wou. Dus viel de keuze uiteindelijk bij odrobian hybrid. Hier moet je wel alles zelf installeren, xorg e.d. . Ik draai hier nu sickrage, couchpotato, vpn client, transmission en natuurlijk kodi op en het werkt perfect. Als extra bonus heeft de c2 gigabit ethernet, dat is bij rpi3 niet het geval.

Ik heb mij dan nog een extra rpi3 gekocht omdat , waarom niet ? het kost 2 keer niets. Ik gebruik deze nu als entry point in mijn netwerk. Als mijn odroid verbonden is met de VPN is hij niet van buitenaf bereikbaar. De NUC ga ik uitfaseren, de enige use-case die ik mij er nog voor kan indenken is steam streaming en stievie , dat gebruik ik zelden of nooit..
In combinatie met mijn Logitech Harmony Elite werkt deze skin en Kodi versie perfect! Heb geen toetsenbord meer mogelijk! En als ik toch echt wat moet zoeken / tikken gebruik ik de app. Met de oude versie had ik daar nog de nodige problemen mee!
Gebruik je een ir ontvanger? Of een andere manier?
Kodi werkt heel goed samen met hdmi-cec, meeste tv's supporten dit ook waardoor je de ir ontvangen van je tv kunt gebruiken voor het aansturen van Kodi, en dus je eigen afsyandsbediening.
Ik gebruik gewoon de tv afstandsbediening, in combinatie met libcec. Werkt ook perfect.
Goede zaak, ben zelf erg ervaren met Kodi maar zie toch dat op de HTPC van mijn ouders Kodi vaak voor gedoe zorgt. Het is voor hen niet heel logisch ingedeeld en er zitten veel opties verborgen achter menu's of sidebars.
Vind het nieuwe design erg interessant en lijkt ook behoorlijk van PLEX te lenen. De enige reden waarom ik mijn ouders geen PLEX laat gebruiken is het feit dat er gewoon geen subtitle scraper is ingebouwd. KODI's scraper daarentegen werkt bij vrijwel alle films perfect voor Nederlandse ondertitels zelfs bij wat oudere films.

Kan niet wachten tot deze versie stable is en ik hem kan installeren.
Sinds jaren al ingebouwd in Plex: https://support.plex.tv/h...g-Your-Own-Subtitle-Files

Wil je nog fijnere afstemming van je subtitles kan je de plug-in subzero installeren, die mist zo goed als niets.
Wait wot? Waarom heb ik hier nog nooit van gehoord. Ga het eens uitzoeken. Weet jij toevallig ook of plex op een of andere manier 24hz ondersteund. Ik bedoel het synchroniseren van de display refresh rate met de framerates. Dit om 4:4:3 pulldown te voorkomen op tv's die native 24hz weergave ondersteunen.
Ook dit werkt uitstekend. Gebruik een Pi2 in de slaapkamer en die switch keurig naar 24hz. (gebruik trouwens de rasPLEX build die speciaal voor de Pi's ontwikkeld is).
Hmmm ik ga toch maar weer eens kijken of plex een geschikte optie is voor mijn HTPC en die van mijn ouders. Kijk zelf als ik buitenshuis ben wel eens films of series via remote streaming en daar blinkt Plex wel echt in uit. Maar nu ga ik dus uitzoeken of ie dat ook doet op alle dingen waar ik Kodi tot nu toe voor heb gebruikt. Thanks voor de info.
En wat al jaren mist in Plex is de mogelijkheid tijdens het afspelen naar subs te zoeken en zelf de juiste uit te kiezen. Voor mij de reden dat ik geen Plex gebruik. Als een sub mist of niet synchroon loopt wil ik gewoon op een knop drukken en een andere kunnen downloaden.
Maar kan je hiermee ook net als in KODI tijdens het kijken van een film / serie de plugin aanroepen en dan handmatig een subtitle kiezen? Die autoscripts gaan soms nog weleens de fout in en dan vind ik het handig om zelf even de subtitle te kunnen kiezen/
dat word dan maar snel ALLE repo's instaleren op mijn boxeebox voordat deze de support voor kodi 14/15 vaarwel zeggen.

er is een instable beta van kodi 15 voor de boxeebox
gebruik nu de last stable van 14
Waarom zet je er geen kodi 16 op?
dat gaat nog niet.

zoals ik al had al zei er is een BETA van kodi 15 maar deze heeft bij mij een BOOT-loop

kodi 14 is de laatste STABLE versie die er op draait.
dit is ook een unofficial build

zodra kodi 15 stabiel erop draait kan ik er pas 15 op draaien
KODI 16 is nog niet eens een alpha build van voor de BOXEEBOX. verwacht ook niet dat deze nog zal komen voor 6 jaar oud apparaatje.
-------------------
had al met iemand samen linux erop proberen te draaien, maar helaas had de boxee een locked bootloader en zo'n lichte versie van linux waarop je weinig code kon draaien

dus dit eindigde in een enorme FAILIURE
Waarom haal je geen "NEXBOX A95X Android TV Box"? Voor minder dan 24 euro heb je die al en draait probleemloos kodi 16. Link naar aliexpress.
Goeie tip,

Wat nou als je de memory format geeft, hoe en waar kun je dan nog de orginele os downloaden/flashen
Ik zou persoonlijk niet gaan rommelen met de roms, dit heb ik zelf al wel gedaan met mijn MXQ pro 4k. Na een wereld aan verschillende roms geflashed te hebben heb ik er maar weer de stock rom opgezet :P.
Waar download je de orginele stock rom?
Bij aliexpress geven verkopers je originele roms als je problemen hebt. (Moet je wel een verkoper hebben met goeie feedback e.d.).
Jij koopt dat, en je hebt problemen met je orginele rom, waar download ik dan die huidige orginele rom?
omdat mijn boxee nog steeds prima functioneerd en ook nog stabiel kodi kan draaien. waarmee ik 1080P video's kan kijken zonder enige problemen

en daarnaast zijn niet alle china/knockoff mediaboxen zo goed als ze beschrijven.
ze staan trouwens ook op ebay voor ongeveer diezelfde prijs
----------------------------------
de specs van de boxee staan op wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Boxee_Box
ik draai kodi via een kinston data-traveler usb3.1 32GB usb stick (mini version)
Die ontwikkelaars verdienen een dikke kus. Geen dag gaat voorbij dat ik kodi niet gebruik.
nou dat kan je wel zeggen ja
jaren geleden kon ik er maar moeilijk aan wennen, maar nu ik het onder de knie heb, elke dag altijd en met de juiste plugins, die ik maar niet op de frontpage ga zetten, lach ik elke smart TV of Smartmediaplayer uit

een dikke kus idd en daarna kijk ik ze goed in de ogen en zeg dat ik het echt meen
wat een edelsteen
Zonder namen te noemen, waarvoor gebruik je dan bepaalde plugins? En welke mag je wel noemen?
Je kunt plugins toevoegen waarmee je binnen Kodi (ilegale) streams van sport, series en films kunt kijken.

Er zijn verder ook gewoon veel 'legitieme' plugins, waaronder Tweakers(video), Uitzending Gemist, RTL XL etc.
Ja maar eerlijk, goed werkt het alles behalve, een heel gedoe voor het te installeren, wil ik een westrijd in Engeland kijken draait het voor geen meter.
Ik stream er alleen gedownloade films mee, voor voetbal gebruik ik mijn pc en een Russische site.
Wellicht ten overvloede (en wie trekt er zich hier eigenlijk iets van aan: https://kodi.tv/the-pirac...omoters-are-killing-kodi/

Naast alle repo's en plugins-toestanden is het intern bij het Kodi-team ook niet allemaal pais en vree. Laatste maanden zijn er weer enkele developers opgestapt. Op deze manier gaat het feestje met Kodi niet oneindig door.
https://kodi.tv/contribute/donate/
Beter dan een kus.

//Edit ivm grammatica nazi

[Reactie gewijzigd door DRaakje op 22 augustus 2016 21:45]

haha idem hier