Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties
Submitter: RoofTurkey

Sony heeft vier PlayStation VR-games in zijn downloadwinkel gezet. Daarmee zijn nu de prijzen bekend van Rigs, Untill Dawn, PlayStation VR Worlds en Tumble VR. De games kunnen vooruitbesteld worden, maar zijn pas speelbaar vanaf 13 oktober, als de headset uitkomt.

Sony had al langer een sectie voor vr-games in zijn PlayStation Store, maar nu zijn er voor het eerst games te bestellen. Rigs: Mechanized Combat League is vooralsnog de enige volwaardige game, met een prijs van 59,99 euro. Tweakers maakte in oktober een preview van de game.

Voor PlayStation VR Worlds, een verzameling van vijf verschillende 'vr-ervaringen', moet 39,99 euro betaald worden. Until Dawn: Rush of Blood is een on-rails-arcade-shooter met horrorthema en gaat 19,99 euro kosten. De goedkoopste game is Tumble VR, een puzzelspel dat 9,99 euro kost.

Sony maakte op de E3 bekend dat de PlayStation VR-headset op 13 oktober in de winkels ligt. De games zijn ook vanaf dan verkrijgbaar. De headset kost 399 euro, maar er is ook een PlayStation Camera vereist om de vr-bril te gebruiken. Een bundel met camera en Move-controllers gaat 499 euro kosten.

Naast de vier games die nu in de digitale winkel staan, zijn er talloze andere virtualrealitygames voor de PlayStation aangekondigd. Deze week werd op de E3 de komst van een Star Wars: Battlefront VR Mission bekendgemaakt, werd Resident Evil 7 voor PSVR aangekondigd en toonde Sony zijn ruimteshooter Farpoint, die werkt met een nieuwe Aim Controller. Een uitgebreide lijst met PSVR-games die op komst zijn, wordt bijgehouden op Wikipedia.

Rigs: Mechanized Combat League is de eerste volwaardige PSVR-game

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Sony pushed VR toch aardig. Ben zeer benieuwd hoe ze in verhouding met elkaar staan.

Dan heb ik het over Vive vs Oculus vs SonyVR natuurlijk.

Hoe ziet het kostenplaatje eruit?

SonyVR bundel is 499. Dan heb je alle benodigde hardware?
De bundel is zonder PS4. Je hebt uiteraard ook een console nodig ;)
Ik kan me goed voorstellen dat er ook wel een complete bundel inclusief console komt.
Ah dank je, had ik niet 123 begrepen:P

Goed, dat veranderd natuurlijk het verhaal een beetje. Dacht dat in totaal de PS4 met VR goedkoper zou zijn dan de concurrenten maar ben nu niet meer zo zeker.

Ik neem aan dat we te zijner tijd een mooi overzicht krijgen met alle drie naast elkaar, pro's en con's etc?
Nouja, wil je de Vive, dan ben je toch ook een ¤800 kwijt? Daarbovenop moet je dan ook een computer hebben die sterk genoeg is om die games te draaien en door te sturen naar de Vive, dus daar ben je ook gauw eenzelfde bedrag kwijt als voor de Vive.

Een PS4 + PSVR zal naar alle waarschijnlijkheid goedkoper zijn dan een Vive of Oculus + PC, maar het uiteindelijke beleving en de kwaliteit van de graphics zal daardoor ook anders zijn
daar heb je een punt.

Totaal kosten plaatje voor ps4+vr zal ongeveer 800 euro zijn give or take(console +pakket). Dan komt het inderdaad aan op beleving, hoe goed is VR op de PS4 in vergelijking met Vive en Oculus(ook dat verhaal van pixels en subpixels in het achterhoofd houden).

Worden in ieder geval spannende tijden:) Nu nog spaarpotje vinden die dat gaat bekostigen^^.
Groot verschil tussen de PSVR en Vive is toch wel dat de Vive echt losse hardware heeft om te detecteren waar jij loopt etc. Je bakent een stuk ruimte af als jouw speelruimte in de game. Met de PSVR zit je echt op de bank. Voordeel van Vive én PSVR tegenover de Oculus Rift is dat deze twee partijen native motion controllers hebben.
Ja dat heet 'roomscale'..

Maar de PSVR krijgt dat ook hoor *O*

PSVR supports roomscale experience, clearing the way for Vive ports
:)
Ja, maar de vraag is of het ook (adequaat) werkt. Ik heb er zo mijn bedenkingen bij.
Ah zover wist ik dat nog niet. Dan wordt de PSVR gelijk een stuk interessanter.
Aan de andere kant heb je voor een Oculus en Vive ook een aardige pc nodig met goede videokaart.
Wat ik mij afvraag; het laatste nieuws wat ik over de bundel las was dat deze 499 dollar in de USA gaat kosten maar nog niet dat die in Europa beschikbaar komt.
De bundel is ook nergens (via NL sites) te pre-orderen.
Dacht wel een keer via de Engelse Amazon site.
Je bent voor pak 'm beet ¤1000 euro klaar met PSVR (ik neem aan dat je nog een simpel TV'tje nodig hebt voor dingen die niet vanuit de bril geregeld kunnen worden) en ¤2000 voor Rift/Vive (inclusief aanschaf van een computer en in geval van de Rift de controllers). En mocht je hele diepe zakken hebben en vrienden in de VS: ¤3000 voor een Hololens.

Pure speculatie: ik denk dat PSVR's controllers tegenvallen qua precisie (gelukkig heb je daar geen last van bij 'grove' shooters) en dat de beeldkwaliteit gaat tegenvallen omdat een nieuwe computer van ¤1000 een stuk krachtiger is dan een PS4 (dus er moet bezuinigd worden op grafische kwaliteit of op framerate, en dat laatste kan veel mensen misselijk maken).
Minder speculatief: de Vive, en in mindere mate de Rift(+Touch), ondersteunt fysiek rondlopen. Als je hier de ruimte voor hebt, is dat een geweldige toevoeging. Vooralsnog heeft PSVR 1 trackingpunt met een kegelvormig bereik van een paar meter, dus je hebt een klein beetje bewegingsvrijheid.

Over misselijkheid gesproken: die trailer maakt me al zenuwachtig. Ik ben een van die mensen die er niet tegen kan als alle visuele cues zeggen dat je beweegt (lees: hard accelereert) terwijl je evenwichtsorgaan zegt dat er niks gebeurt.

[Reactie gewijzigd door Flumble op 15 juni 2016 14:52]

de playstation move controllers waren redelijk ok op de ps3, met de ps4 camera + software optimalisaties zal de ervaring toch wel redelijk in de buurt komen van de vive controllers, uiteraard worden deze veel nauwkeuriger getracked dan de simpele lichtbol van de move, maar als je de demo's ziet van london heist bijv. lijkt het prima te werken.
Kom op. De Move is fantastisch, ik baal nog steeds als een stekker dat er zoveel hype rondom dat bagger kinect is geweest. De move is zo accuraat. Speel een keer Sports Championship Table Tennis en je bent om. Effect balletjes, snelheid, geweldig...

Dus de combi met VR heb ik wel vertrouwen in.
ik geef toch ook aan dat het allemaal prima werkte? heb er vaker mee gespeeld bij vrienden en de ervaring was zeer positief, de ps4 camera is een stuk beter dus ik verwacht dan ook dat de ervaring met de move controllers i.c.m. psvr erg gaaf zal zijn.
Ah, inderdaad, de precisie is toch best goed volgens sommigen. Hoewel gizmag wat minder enthousiast is en het "niet meer van deze tijd" vindt. Maar voor hetzelfde geld was de opstelling die gizmag heeft geprobeerd niet goed afgestemd of zijn ze te verwend door de vive. :P

@MarkAppsolem, ik raad je zeker aan om de PSVR eens te proberen wanneer hij uit is alvorens te kopen. Je ervaring van de tracking kan achteruit gaan zodra je eigen handen uit het zicht zijn. ;)
Heb hem al gepreordered. Ik heb geen zware grafische PC dus de Vive of Rift ligt buiten budget, dan kom ik echt op de 1500-2000 Euro. Dan neem ik de gok wel voor die 400 Euro (reeds een ps4 staan).
Plus de PS4 zelf natuurlijk. .. Dus nog eens 400 erbij. In totaal dus voor 900 euro klaar. Maar 100 duurder dan de Vive en dan heb je niet eens een Game PC!
Cool, dus dit werkt met de huidige playstation?
Ja, hij is compatible met de huidige playstation (4).
toch alleen met de ps4.5 of??
Welnee ;)

De PS4,5 (PS4K, PS4 NEO) heeft betere(?) VR ondersteuning dmv geupdated hardware..

Maar daardoor werd er meteen overal op internet in blinde paniek geroepen dat de huidige PS4 de PSVR niet aan kan, en dat gerucht ging vervolgens zijn eigen leven leiden :F

Maar goed, ongetwijfeld zullen er in de loop der tijd steeds betere spellen komen, die beter draaien op de nieuwe PS, maar voorlopig zal alles prima op de huidige werken.

De spellen zijn tenslotte gemaakt, getest en ter demo gesteld met de huidige PS4 :)

[Reactie gewijzigd door poor Leno op 15 juni 2016 16:03]

Neo heeft betere hardware, punt. Vooralsnog blijkt nergens uit dat dit tot eeb verbeterde VR ervaring leidt. .. Hoogstens tot mooiere graphics.

Neo lijkt bedoeld te zijn voor 4K. Vreemde reden om al na 3 jaar een nieuwe console uit te brengen? Niet is Sony's belevingswereld. Van oudsher is Sony een consumentenelektronica en media bedrijf. TV's, CD spelers, muziek en films. Dat waren en zijn nog steeds de steunpilaren van Sony. Zo bekeken is het gebrek van ondersteuning voor 4k van de PS4 een ramp. En dus is Neo nodig. .. Zelf geloof ik niet dat die wel echt 4K zal bieden, net zo min als de PS3 echte 1080p bood, maar er zal vast een game gemaakt worden die in native 4K loopt alleen om te laten zien dat het kan.

Anyway, het gaat nu wel snel met PSVR. Chapeau Sony. En MS heeft voorlopig geen antwoord dus dat kan nog best scoren worden voor Sony. Spannende tijden!
dat zou een zeer domme zet zijn, er is al meermaals aangegeven dat de huige ps4 met psvr gaat werken, de ps 4 neo zal alleen 4k kunnen weergeven misschien ook hdr net zoals de xbox one s.
Ik vind het ook wel erg slim van Sony on juist nu al met vr te komen. Het is nu hot and happening. Eind volgend jaar komt Microsoft pas. Ik denk dat Sony hiermee een enorme voorsprong neemt (of eigenlijk de voorsprong uitbouwd). Ik heb zelf de xbox one gekocht en vind het wel jammer dat ik dit moet missen
Toen Sony met de Move uit kwam was motion control helemaal hot and happening. Ze kwamen met een leuk stukje hardware uit (voor een fractie van de prijs die dit VR gebeuren moet kosten). De ondersteuning in het begin was aardig. Daarna bloedde het al snel dood. Er werd niet genoeg hardware verkocht en daardoor werd er geen kwalitatieve software geleverd waardoor er weer nog minder hardware werd verkocht enz enz.

Toevoegingen aan een console zijn zelden succesvol. De eerstvolgende kans die de console fabrikanten hebben is pas bij de lancering van de volgende generatie consoles.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De Playstation Move kwam uit in 2010. Dat is vier jaar na de launch van de Nintendo Wii die toen zeer populair was met zijn motion controls. De Playstation Move kwam toen eigenlijk op het moment dat iedereen die wilde bewegen voor zijn televisie al een Wii gekocht had. Met deze VR bril zijn ze een half jaar na de launch van de Oculus en Vive, wat volgens mij perfect is. Die twee namen hebben de markt gestart en laten mensen kennis maken met VR, waarna Sony met de sales ervandoor kan gaan doordat ze zo'n grote afzet markt hebben, in tegenstelling tot het aantal consumenten dat een high end PC bezit om VR te kunnen draaien.
Er zijn er alsnog 15 miljoen van verkocht en dat was blijkbaar voor ontwikkelaars op een userbase van 85 miljoen niet genoeg om serieus voor te gaan ontwikkelen. Met deze prijs zal deze uitbreiding nooit zo'n hoge dekkingsgraag halen onder PS4 gebruikers.

De markt is bovendien nog zeer klein en op enkele enthousiastelingen na zien de meeste er de toegevoegde waarde er niet zo van in, niet voor die prijs. Komt nog bij dat het gaafste genre om het mee te gebruiken in de praktijk zeer moeizaam blijkt te werken ivm motion sickness.

Maar goed, we zullen het over een jaartje of 2 zien. Ik verwacht er bijzonder weinig van iig.
Alles valt of staat met de games die er ontwikkelt worden voor de VR. Wanneer de mensen het na een paar weken al gezien hebben omdat de games nog niet voldoende aanspreken vanwege de (relatief) beperkte grafische kracht is het snel klaar met de VR op een console.
Sony is er op tijd bij maar kan ook enkele jaren te vroeg zijn, de tijd zal het ons leren. Ik wacht in ieder geval eerst een paar maanden de reacties van de gamers af voor ik er aan ga denken om zo'n bril voor mijn PS4 aan te schaffen.
Microsoft gaat VR samen met Oculus oppakken - ze zullen alles behalve achterlopen bij Sony: ja ze starten wat later (Scorpio moet eerst te koop zijn), maar ondertussen wordt er al genoeg content gemaakt voor de Rift (op Windows platform icm xbox controller, wat toevallig..)
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de psvr. het zou met oprecht verbazen als dit op een niveau is waar het er strak uit ziet. mijn vermoedens gaan uit dat het te vergelijken is met de DK2.

CV1 of Vive kwaliteit kan niet met de hardware beperkingen lijkt me.

tegen die tijd maar eens kijken of het ergens te testen is met een demo stand maar vooralsnog denk ik niet dat dit ook maar enigsinds te vergelijken is met de High end VR die videokaarten van 400+ euro aanbevolen krijgen als minimum specs.
De PSVR gebruikt een ander scherm met een iets lagere resolutie,
alleen schrijven de meeste sites dat het verschil minimaal zal zijn.
Technisch verhaal, maar kort samengevat, elke pixel van oculus en vive hebben twee subpixels, de PSVR heeft per pixel drie subpixels.

De resolutie is dan wel lager, maar de perceptie zou net zo goed en volgens sommigen zelfs beter zijn.

Wat daar van waar is, is nog afwachten.
De theorie is niet alleen interessant, maar ook nog eens plausibel.
http://www.tomshardware.c...vr-comparison,4513-3.html
Denk dat je upscaling wel kan opmerken maar zal subtiel zijn met goede upscaler en uiteraard meer zijn als upscale resolutie extreem is of geen veelvoud is. Belangrijker is rocksteady low latency frame rate en accurate low latency sensor input verwerking.

Zelf lijkt mij Onrail shooter juist leuk om te doen. Heb Wii ervaring met onrail shooters.
Nee met die brillen zit je ook in het high end segment (qua prijsklasse), en met de PS vr zit je in het midrange segment. Is dus ook logisch dat het er minder slick uit zal zien dan een occulus of vive.
Mjah, maar vergeet niet dat ook is dat het High-end segment. De reden dat ze deze specs hebben, is omdat mindere FPS/resolutie/latency/bandwith gewoon problemen veroorzaakte bij teveel gebruikers.

Het is dan wel High-end, voor de techniek, maar de ervaring is nog steeds niet wat veel mensen ervan verwachten.
Ik zou je wat meer inlezen over de psvr als ik jou was, met de FPS, latency en bandwith zit het gewoon goed (als je de specs mag geloven). De resolutie is wel iets minder volgensmij maar ik denk dat je daar snel genoeg aan went.

Heb zelf nog nooit echte vr mogen ervaren (alleen cardboard maar dat telt niet echt) maar de mensen die ik er over gesproken heb vonden de ervaring via de occulus of vive echt helemaal geweldig en hoorde ik niet over de problemen die jij nu aanstipt.
Ik heb recent de HTC Vive geprobeerd en de ervaring is echt heel erg tof. Het hele VR-gebeuren is an sich heel erg tof, maar het grootste probleem is de aanschafprijs.

In mijn geval zou ik het pakket met move-controllers en bril moeten kopen, gezien ik alleen een PS4 heb staan. Dat is dus plotseling ¤500 om alleen de hardware te bezitten, want er zullen geen spellen in het pakket zitten.

Daarna zou ik dus alles in de woonkamer aan de kant moeten schuiven als ik ga spelen. Als laatste ben ik dus ook totaal onbereikbaar als ik VR speel en dat vind ik een erg onprettig gevoel, zeker als ik een keer alleen thuis ben. Het gevoel ergens anders de zijn is echt heel erg vet, maar het zorgt er ook voor dat je geen idee hebt van wat er in de wereld om je heen gebeurt.

Ik ben gewoon nog niet overtuigd van het feit dat VR iets is voor in de huiskamer, dus ik denk dat ik deze ervaring ook aan me voorbij laat gaan, ondanks dat het er wel heel tof uitziet allemaal.

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 15 juni 2016 13:36]

Met de Vive komen berichten op je telefoon gewoon in vr binnen. En met een druk op de knop zet je de camera aan en kun je in je kamer rondkijken.

En dan is er nog de knock knock functie voor als iemand in de kamer je wil bereiken.

Dus helemaal afgesloten ben je niet (met de Vive althans).
En wat als de buurman aanbelt omdat zijn huis in de fik staat en jij staat lekker op je zolderkamer te swingen met je PSVR en controler :+
Moet zeggen dat ik hier nog nooit over nagedacht hebt totdat ik RVervuurt z'n comment las. :9
Haha, op de Vive zit een rook en temperatuur sensor zodat je bij brand wordt gewaarschuwd ;) ;)

Nee, geintje, inderdaad een probleem, want je bent redelijk afgesloten. Ik schik me altijd de t****g als er iemand op mijn schouder tikt als ik bezig ben.

Meer als je slaapt of met een koptelefoon een film aan het kijken bent heb je natuurlijk hetzelfde probleem.
vergroot de beleving vooral bij horror games, gaat denk ik voor leuke momenten zorgen tijdens het game.
Dat heb je ook als luide muziek draait of je cinema TV set op niveau draait.
Dacht ik ook te zeggen, maar met VR is het nog wel wat 'enger' omdat je niet alleen niets hoort uit je omgeving, maar ook niets ziet. Voor het zelfde geld staat er ineens een inbreker voor je en heb je no clue. Al is dat in zo'n geval misschien nog zo slecht niet :).
kan hij rustig ze gang gaan, zet je de bril af is je huis helemaal leeg :P
De meeste mensen hebben wel een brandalarm in huis.
Op het moment dat het huis (of die van de buren) in de hens vliegt worden die rook deeltjes echt wel gedecteerd --> alarm gaat af, dat ga je echt wel horen :9
En wat als je aan het slapen bent en je bent nogal een diepe slaper zoals ik en de buurman belt aan omdat zijn huis in de fik staat ?? Of je staat onder de douche met wat muziek op wat met al het bluetooth speaker geweld en/of waterdichte toestellen geen toekomst praat is en je hoort dan ook die buurman niet ?

Het niet attent kunnen wezen op bepaalde situaties is al langer een "een ding" dan dat VR bestaat.
tja, wat een onzin toch die vergelijking, want als jij op de zolderkamer zit te gamen achter een PC met een koptelefoon op, dan hoor je net zo min die buurman die aanbelt..
Bullshit,
Met VR zit je veel meer in je eigen wereld.
Daarnaast heb ik met VR een noisecanceling headphone op. bij normaal gamen achter de PC niet.

Het probleem zit hem in het feit dat je echt in een andere wereld gezogen wordt.
Bij home cinema of gaming of whatsoever heb je dat gevoel een STUK minder.

Onder de douche al helemaal. Tenzij je een gigantische geluidsinstalatie hebt hangen in de badkamer.
Een bluetoothbox op volluit onthoudt mij niet van het horen van de deurbel.
VR is echt andere koek. ik heb helemaal NIKS meer door van wat er om me heen gebeurd. Dat is in veel hogere mate dan met welk ander medium dan ook.
Ik vind het een interessante, maar ook wel een ''enge'' ontwikkeling. Dan heb ik het vooral over het sociale aspect van VR. Met VR bril en headset zonder jij je toch compleet af van de buitenwereld. Persoonlijk spreekt me dat niet aan. Ik denk om die reden dat het voor mezelf ook niet snel het gewone gamen zal vervangen. Als je alleen bent is dat natuurlijk niet zo'n probleem, maar met partner of gezin wellicht wel.
Ik snap dat je dit eng vind, maar is het niet zo dat je je eigenlijk ook afzonderd van de 'buitenwereld' als je achter je telefoon zit, of achter je computer? Als je in een hevig multiplayer gevecht zit, of met iemand druk aan het chatten bent op whatsapp, dan kun je ook niet zo 1,2,3 reageren op iemand anders om je heen. Ik denk dat je hier niet zo bang voor hoeft te zijn. Ik ben het wel eens dat je je méér afzonderd dan achter een scherm.

[Reactie gewijzigd door UniqKoenie op 15 juni 2016 14:03]

Ja... Maar nu heb je letterlijk geen oog meer voor wat er om je heen gebeurd. Je bent 100% afgesloten. Maar inderdaad, het is meer een onderbuik gevoel.
Dat klopt! Daarom is het heel goed dat de Vive een camera voorop heeft gebouwd, zodat je met een druk op de knop kunt zien wat er werkelijk om je heen gebeurd. Ik vind dat alle VR headsets een soort geijke functie moeten krijgen. Ik weet niet hoe dit zit bij PSVR of bij de Rift.

[Reactie gewijzigd door UniqKoenie op 15 juni 2016 14:13]

als je het eenmaal hebt geprobeerd dan zie je pas wat er mist in het hedendaags gamen, het vergroot de beleving immens, proberen kan geen kwaad ;)
Filmpje ziet er voor mij niet echt appealing uit... maar vind het wel tof dat Sony in ieder geval deze E3 voldoende op VR heeft ingezet en laten zien. Had eigenlijk verwacht dat MS dit ook wel zou doen en een officiele samenwerking / hardware combinatie met Oculus ging pushen.
Zelf pas ik momenteel nog voor de VR toestand, vind het social gaming hiermee verloren gaan...
Ik denk dat een dergelijke samenwerking tussen MS en Oculus mooi gedaan kan worden tijdens Oculus Connect 3 - heeft geen zin om dat tijdens E3 te doen, het laat immers toch nog even op zich wachten (Scorpio).

Een ding is zeker: die 'nauwere' samenwerking gaat er komen, genoeg aanwijzingen:

1) MS levert al Xbox controller bij Rift.
2) Linux en OSX support Rift werden plots gedropped (was het moment dat MS waarschijnlijk ging aanschuiven).
3) het hele crossplatform verhaaltje sluit prima aan op een dergelijke samenwerking: gebruik je Rift voor je PC of Xbox Scorpio, wat jij wil.
4) Allemaal Windows 10 onder water - ik zie Oculus Home compleet beschikbaar komen op Xbox Scorpio - waarschijnlijk een kleine moeite om de games geschikt te maken voor Xbox (met de nodige hulp van MS en cashflow van FB). Dwz: complete Oculus line-up direct beschikbaar wanneer Xbox Scorpio met VR begint: heel sterke lineup, dus ze zullen alles behalve achterlopen qua content.
5) Carmack demonstreert Minecraft tijdens MS event: hij is ook al aangekondigd voor de Rift.
6) MS maakt een sterke console voor 4K die dus ook sterk genoeg is voor VR en lift mee op het 'succes' van Oculus. Daar staat tegenover dat Oculus ineens een stuk bereikbaarder wordt (een xbox console kan je 'makkelijker' kopen als consument als een high-end PC - die laatste staat niet in elke speelgoedwinkel en die eerste eindigt ook vaker onder de kerstboom) en komt te zitten waar het wil: in de woonkamer (kijk maar naar alle trailers van Oculus: in de woonkamer - ik ken niemand die een high-end gaming PC bij de TV heeft staan).

Ik denk dat MS en Oculus straks heel mooi gaan uitpakken en elkaar flink gaan versterken: qua content ook - MS en Oculus kunnen dan nl beiden VR games laten ontwikkkelen: die versterken dan zowel het windows 10 platform als de Rift: win-win.

[Reactie gewijzigd door BaT op 15 juni 2016 16:28]

Werkt de bril ook met normale spellen ?
misschien in theather mode, maar dat zou een beetje overbodig zijn aangezien je al voor de tv zit
Dat ligt er maar met aan. Als je met bril op 55" mooi kan simuleren tov je 32" op 3 meter afstand...
ik denk vooral gezien de resolutie van de headset dat theater mode niet ideaal gaat zijn, in vr games heb je toch minder last van de resolutie omdat je helemaal op gaat in de beleving, zodra je een tv gaat simuleren ben ik bang dat je dit gaat merken en dat een tv toch beter zal zijn voor de non vr games.
Heel erg veel zin in de VR. Filmpje ziet er goed uit. Maar was er bij aankondiging al uit dat ik de PSVR bij de release moet hebben. :)
Valt wel duur uit. Aangezien ik nog geen console heb wacht ik wel tot de kerst periode. Ik hoop erop dat er dan een bundel uitkomt met een PS4 Neo + VR + camera en move controller en nog een leuke game erbij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True