Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PSVR-shooter Farpoint krijgt gratis uitbreiding op 27 juni

Door , 19 reacties

PlayStation VR-shooter Farpoint krijgt eind juni een gratis uitbreiding met de naam Cryo Pack. Het dlc-pakket bevat twee nieuwe omgevingen van de planeet, bedekt met sneeuw en ijs. De nieuwe levels kunnen in co-op gespeeld worden.

De nieuwe levels worden voorzien van vijanden met nieuwe outfits, die bij het cryo-thema passen. Ook krijgen spelers een nieuwe skin. Met de komst van de dlc wordt het ook mogelijk om alle eerder uitgebrachte co-oplevels te spelen in de Challenge Mode.

Het Cryo Pack voegt geen nieuwe inhoud toe aan de verhaallijn. Het gaat enkel om een uitbreiding van de omgevingen waarin spelers zich samen kunnen bevinden. Sony stelt in de aankondiging van de dlc dat de vraag naar de game alle verwachtingen heeft overtroffen.

Farpoint is een van de eerste volwaardige vr-games. De game is exclusief verkrijgbaar voor de PlayStation VR en wordt gebundeld met de Aim Controller.

Terugkijken: videoreview van Farpoint. Tweakers publiceerde ook een geschreven review.

Reacties (19)

Wijzig sortering
Ziet er zo inaccuraat en schokkerig uit in het review filmpje dat aim assistants wel nodig lijken :/

Komt dan een beetje neer op zwaaien met je controller en een knopje drukken voor de rest.

[Reactie gewijzigd door B. Olle op 13 juni 2017 18:47]

De aim controller is juist erg nauwkeurig. Momenteel de beste manier om een fps te spelen.
Dan zal het de onvaste hand van de reviewer zijn? ;)
Als je het zelf speelt is het heel anders omdat het schieten natuurlijk en intuÔtief werkt. Door naar een VR game te kijken ervaar je nog geen 10% van de werkelijkheid.
Dat snap ik wel maar kijk hoe het geweer zelf trilt.
Ik denk dat je zelf zo'n ding moet hebben om het echt goed te testen.

[Reactie gewijzigd door B. Olle op 13 juni 2017 19:45]

Als ik bijvoorbeeld Raw Data speel op de Vive ziet het er soms ook trillerig uit op een gewoon beeldscherm, als ik het zelf speel merk ik daar niets van.
Ja ik had een vermoeden dat er na een aantal keren pollen een gemiddelde genomen wordt oid.

Na bewegingen lijkt het 'te kalmeren'.

Opmerkelijk hoe moeilijk het is om goedkoop en praktisch accuraat objecten te tracken in 3D.

[Reactie gewijzigd door B. Olle op 13 juni 2017 19:54]

De aim controller werkt juist zeer goed en is heel nauwkeurig. Perfect voor FPS games.
Zeer fijne game, zeker icm de Aim Controller ťťn van de beste VR ervaringen op dit moment. Leuk dat er extra content komt, helemaal gratis. Maar zelf heb ik dan liever singleplayer content. Daar wil ik desnoods best nog een klein bedrag voor betalen.
Wat mij betreft is de aim controller dť manier om FPS te spelen. Men zweert doorgaans bij de muis-toetsenbord combo. Maar de aim controller vervangt de digitale input van het toetsenbord door een meer accurate analoge input van de analoge sticks, waarbij overige knoppen binnen duimbereik zij. En de muis wordt vervangen door daadwerkelijk richten met een geweer.

Ik ben in elk geval buitengewoon enthousiast en wil eigenlijk niet meer terug naar het spelen van FPS met muis en toetsenbord of een gewone controller.
Ja want Metacritic is altijd een zeer accurate en betrouwbare graadmeter voor games (en films etc.)... De User score (die net zo weinig zegt als de critic score) is trouwens 8.5.
Ben ik het niet mee eens. De overgrote meerderheid van de sites die ze op Metacritic meetellen zijn helemaal niet gerenommeerd. Ook tellen ze IGN nog steeds mee en daarmee verliezen ze sowieso alle geloofwaardigheid (een slechtere game review site bestaat bijna niet).

Als games een beetje hype hebben (Zelda bijvoorbeeld) regent het bij de "professionals" tienen terwijl gamers zelf een stuk kritischer en realistischer zijn.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 13 juni 2017 20:32]

Ik kijk uitsluitend alleen nog maar naar user scores/reviews, en daarbij heb ik Šltijd een veel beter en genuanceerder beeld kunnen vormen dan afgaan op officiŽle critics of metacritic. Over het algemeen is het echt waardeloos om alleen naar zo'n score van 1-10 te kijken. Veel beter is het om naar een aantal inhoudelijke kritieken te kijken vanuit verschillende hoeken via echte gamers, en dan bepalen of de minpunten/kritieken voor jou persoonlijk van belang zijn. Zo'n cijfer is vaak echt kul of gebaseerd op kritieken die je zelf misschien onbelangrijk vind.

[Reactie gewijzigd door menne op 13 juni 2017 21:09]

Het is precies andersom. De mening van een grote groep gamers zegt veel meer dan de mening van 1 zelfbenoemde game-expert. Al helemaal met VR, omdat bijna alle media niet weten hoe ze deze games goed moeten beoordelen.
Farpoint is verre van een matige shooter. Onder gamers zeer populair en hoog gewaardeerd. Zeker met de aim controller is het een geweldige ervaring.
Het probleem is dat de reviews geen rekening houden met het VR effect. Zonder VR, zonder aim blijft er een matige shooter over, en zou die 7,5 best gerechtvaardigd zijn. Maar dat zou hetzelfde zijn als een pc shooter beoordelen op een crappy pc en zonder muis.
Over het algemeen moet ik 1 a 2 cijfers optellen bij VR gamereviews om het cijfer overeen te laten komen met mijn speelplezier.
Klopt helemaal. VR games worden vaak beoordeeld alsof het een normale platte game is en dat is niet correct en eerlijk. Helaas doet Tweakers hier ook vaak aan mee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*