Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 105 reacties

Nintendo heeft zestig miljoen stuks van de Nintendo 3DS weten te verkopen. Die prestatie werd ongeveer vijf jaar na de introductie van de handheldconsole behaald. Overigens is het aantal van zestig miljoen wel aanzienlijk minder dan bij andere gaming-handhelds van Nintendo.

Het Japanse bedrijf heeft de verkoopcijfers zelf naar buiten gebracht, in een statement dat naar verscheidene gamenieuwssites is gestuurd, waaronder Eurogamer. Aan het eind van het vorige kwartaal lag het aantal verkochte 3DS-consoles nog op 58,5 miljoen stuks, waardoor wel blijkt dat de verkopen afnemen. Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met de leeftijd van het apparaat: Nintendo bracht de 3DS iets meer dan vijf jaar geleden op de markt.

Met een verkoopaantal van zestig miljoen stuks doet de 3DS het minder goed dan andere apparaten van Nintendo. Zo werd de DS meer dan tweemaal zo veel verkocht, en deed ook de GameBoy Color het beter. Wel wordt de 3DS nog ondersteund met nieuwe games; zo moeten Pokémon Sun en Moon in november uitkomen.

Nintendo lijkt te werken aan een opvolger voor de handhelds uit de DS-serie. Volgens geruchten wordt er een apparaat ontwikkeld onder de codenaam MH. Overigens liet het Japanse bedrijf zelf al weten dat er een nieuwe gamingconsole ontwikkeld wordt onder de codenaam NX, bedoeld voor een release in maart volgend jaar. Veel details ontbreken nog, maar het is mogelijk dat Nintendo bij de aankomende E3-beurs meer informatie prijsgeeft.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (105)

60 miljoen is zeker een mooi getal voor een handconsole in deze tijd.

De PS vita is blijven steken op nog geen 14 miljoen en deze handheld is op sterven na dood.

Voor cijfers over een boel andere consoles..
http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/
60 miljoen is zeker een mooi getal voor een handconsole in deze tijd.

De PS vita is blijven steken op nog geen 14 miljoen en deze handheld is op sterven na dood.

Voor cijfers over een boel andere consoles..
http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/
Vita was natuurlijk ook wel een tikkeltje duurder
Heeft niets met prijs te maken.
Vita werd al heel snel door Sony niet meer ondersteund en gamemakers lieten en masse het systeem vallen.... Geen content = geen console.
Je kan hem niet eens meer kopen in de benelux.
De psp was ook duurder dan de ds maar daar zijn er toch wel heel veel meer van verkocht
De psp had het voordeel van niet alleen meer games maar vooral custom firmware voor homebrew en iso's. Daardoor zijn er zoveel verkocht.
De DS had ook zulke mogelijkheden met R4 kaartjes en soortgelijke dingen. Die werden dan ook massaal gebruikt.
Nah, dat viel opzich wel mee hoor. Ik heb die van mij voor ¤180 incl. game. Een N3DS zit ook ongeveer daar.

Grote probleem van de Vita waren de uitzonderlijk dure geheugenkaarten. Die waren echt buiten proporties en hebben nooit een prijsverlaging gezien.
De ps vita mag dan bijna "dood" zijn ik vind het persoonlijk nog steeds de beste handheld van dit moment en game er nog met veel plezier op.
Ik moet ook zeggen dat de vita een mooi concept is,
maar dat dat concept wordt gedragen door de games. Handhelds van Nintendo hetzelfde verhaal.

Ik kan me prima vermaken met een games die soms wel 5 jaar oud zijn.

Games op de smartphones boeien mij in de regel niet. Het gros is helaas ingedeeld in het halen van levels en/of aanschaffen van de level als het (praktisch) niet kan. En helaas kan bijna niemand op tegen gratis.
Op sterven na dood? Er komen al ruim 2 jaar een stapel games ervoor uit in het westen en er staat nog een hele stapel games op schema, probleem is dat het te lang duurde voor mensen tot er goede games voor de Vita kwamen, daarnaast verwachten mensen te veel van een handheld en willen ze games die gewoon niet werken op zo iets kleins.

Daarnaast is een console waar nog genoeg games voor uitkomen en waar nu ruim 1300 games voor bestaan alles behalve dood...

Sony is hier de schuldige, ze dumpten de Vita vrij snel door hun eigen domme fouten, 3rd parties hebben juist ervoor gezorgd dat sinds 2014 er weer meer en meer games ervoor uitkomen.

*je zou de Wii U dan nog dooder kunnen noemen met amper 12mln verkopen en toch is de Wii U alles behalve dood, alleen in tegenstelling tot de Vita krijgt de Wii U een opvolger dus het aantal games wordt op ten duur minder dan voor de Vita.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 11 juni 2016 13:16]

Er was een moment dat er alleen indie games voor de Vita kwamen, geen games van EA / Ubi en Sony zelf etc. Die revival sinds 2014 is nog steeds mondjesmaat. Ik heb zelf 1 trouwens, wel enorme backlog door ps plus, waar de meeste helaas indie games van zijn ;)
Er komen inderdaad veel indies erop maar ook games van devlopers zoals Aksys, Marvelous, Square Enix, Atlus, Koei Tecmo, Bandai Namco, Nis, Sega, Spike Chunsoft, 2k Games kwam laatst met paar games, Ubisoft komt ook af en toe met een kleinere titel.

Het zijn vooral de grote jongens in Japan die met games voor de Vita in het westen komen, EA games of Ubisoft met grotere titels komen niet, die hebben liever het grote geld van de consoles, je ziet zelfs op de 3ds ook geen Ubisoft of EA games meer uitkomen en toch hebben beide 3ds en Vita genoeg games.

Alleen spreken de 3ds games de massa meer aan en heeft Nintendo de 3ds nooit gedumpt maar veel gesteund met goede games waar Sony NET als Ubisoft en EA liever voor het grote geld gaat.

Vita heeft meer indies, (j)rpgs, visual novels, vechtspellen en strategische spellen, games voor een specifieker groep dus, Vita heeft stiekem diezelfde type games als wat de PSP had maar waar de PSP nog wat meer "westerse" titels kreeg van begin tot eind kreeg de Vita die alleen in het begin.

Sony's eigen schuld.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 11 juni 2016 14:17]

@Mizgala28

De Vita is wel degelijk aan het sterven.

nieuws: Sony PlayStation Vita is niet meer te koop in Nederland

http://www.ecumenicalnews...ole-likely-dead/43076.htm

Overal dalen de voorraden. Misschien is het nog een "succes" in hun thuisland Japan. Aangezien er genoeg Japanse vita games zijn die nooit op de westerse markt zullen zullen komen, zoals die dating games.

Sony heeft zelf de Vita een doodsteek te geven door dure memory cards te introduceren. Een Vita + 64 GB geheugen kost al gauw 400-500 euro.
Nieuw kostte hij mij 150 euro + 70 voor een 64gb kaartje. Nu betaal je iets van 250-60 voor een nieuwe wat ik zo zag. Kaartje is nog steeds 70 via import. Dus het is nog te doen. Er zijn ook zat 2e hands voor 100-120 in goede staat gelukkig.

Het is imho nog steeds gek dat een sandisk oid gewoon niet die kaartjes had na gemaakt. Of dat Sony die 64gb kaartjes gewoon in de EU uitbracht.
http://www.iplaypsvita.com/upcoming-ps-vita-games-2016/
Echt stapels hoor. De enige naam die ik herkende was world of final fantasy, en die is niet eens exclusive. De rest zijn indie games of voornamelijk gericht op een japans publiek.
De psp verkocht trouwens ook alleen maar omdat je het makkelijk kon hacken (gratis spellen).

En ja, de wii u is ook dood, Nintendo komt zelfs al met een opvolger.

[Reactie gewijzigd door daegranos op 12 juni 2016 08:41]

Dat zijn alleen de games die EN bevestigd zijn EN vooral fysiek uitkomen, en aangezien de meeste Vita games digitaal uitkomen... die lijst klopt dus niet helemaal (en aangezien ik PS Vita nieuws volg weet ik dart heel zeker, er mist ongeveer 30%/40% van de games op die lijst)

Trouwens, ik heb stiekem het gevoel dat je van een simpele handheld evenveel games releases verwacht als van bijvoorbeeld een PS4, zo werkt dat niet en zo is dat met geen enkele handheld *geweest.

*Sinds 2000

Verder heeft de PS4 ook indies en Japanse games alleen daar kijkt niemand naar om omdat het ineens als "slecht" bestempeld wordt omdat het Japans is, westerse markt is gewoon te gericht op zichzelf, alles wat Amerikaans of uit EU komt is goed, en Japanse games of Indie die tegenwoordig vaak beter zijn dan AAA titels worden alsnog als slechts bestempeld, westerse markt is net een klein kind het kijkt naar de verpakking en ziet wat het is en vindt het zonder te proeven vies en slecht omdat het kan.

Als mensen nou eens stoppen met feiten omdraaien omdat ze het leuk vinden, Vita heeft genoeg games en er zijn genoeg games onderweg, dat Vita in het begin dood was klopt aangezien dat Sony schuld is maar omdat een consoles veel games heeft voor een specifieke groep (vooral Japanse en indie games, af en toe een grotere titles) betekend het niet dat het slecht is.

Dat de Vita OF de Wii U geen games hebben die jouw of een ander niet aanspreken betekend niet dat ze beide geen games hebben, dood zijn of slechte games hebben, ik heb een enorme schijthekel aan shooters dus zijn alle shooters ineens slecht en eventueel dood? Nee, IK vind ze slecht maar dat zegt niks over de shooters zelf, dat iemand de Vita dood vindt is prima maar dat is geen feit maar een onterechte mening gebaseerd op wat diegene vindt en het verleden (voor 2014) van de Vita.

(zo kreeg ik laatst te horen dat de Vita slecht is omdat het volgens iemand geen CoD had, Killzone vond hij een shit franchise terwijl Killzone beter is op de Vita, maar goed de 3ds vond diegene wel top ondanks dat er geen CoD voor is.

Why? Nostalgie gok ik, het was iemand uit de SNES tijd en de leuke titels voor hem waren steeds Mario, Zelda en ga zo door, 3ds verkoopt vanwege de games en dat is een feit, Vita had een shit start en toen het beter deed kwamen er games uit die mensen niet aanspreken, Japanse games (oftewel verpakking en inhoud bevallen niet zonder te proeven) en natuurlijk Indie games die zogenaamd "minder" zijn, echter is er nog 1 probleem met de Vita en dat is dat de meeste games digitaal uitkomen, mensen zien niks in de winkel en denken "er zijn geen games voor de Vita" en dat is iets waar Nintendo mee moet oppassen als het gerucht klopt dat de NX volledig digitaal wordt, als mensen geen games in de winkels zien beweren ze dat er geen games zijn voor een console)

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 12 juni 2016 11:16]

er kijkt niemand naar om omdat die consoles genoeg andere spellen hebben.
De vita heeft geen memorabele spellen in tegenstelling tot de 3ds, en de verkoopcijfers spreken dit niet tegen.

http://www.gamefaqs.com/vita/upcoming, 7 spellen voor europa in het komende half jaar. De enige die feiten verdraait ben jij (of dat moet jij echt genoeg vinden voor een platform).

[Reactie gewijzigd door daegranos op 12 juni 2016 20:23]

Aangezien ik PS Vita websites volg, bij deze.

Er zijn 22 games aangekondigd voor het westen voor dit jaar voor de Vita, dat jij een slechte eerste beste bron kiest verbaast mij niet, ik volg de Vita omdat het mij boeit jouw boeit het niet, is dat erg? nee, het is logisch omdat er weinig interesse is voor de console dus alleen de echte verzamelaars zullen dat nieuws volgen.

Is 22 games veel? nee ook niet, maar het is geen 7 zoals jij zegt, daarnaast heeft de Xbox One en de PS4 ook geen memorabele games, zo ook niet de PS3 of Xbox 360, enige consoles/handhelds die ooit memorabele games hebben en hadden zijn die van Nintendo, dat is ook de enige reden dat ondanks de waardeloze verkoop Nintendo toch veel support aan de Wii U gaf (in tegenstelling tot Sony).

Dat mijn feiten jouw niet bevallen vind ik prima, waarom? Omdat ik het keer op keer hoor, mensen hebben geen verstand van de Vita omdat het hun niet boeit en ook dat is prima, wat niet prima is dat die mensen er niks over weten maar wel doen alsof ze het gehele verhaal kennen.

Zal ik het nog leuker zeggen? Ik ken mensen die beweren dat de 3DS geen goede games heeft, ik ken mensen die zelfs beweren dat de PS4 geen goede games heeft, het is hun mening maar geen feit en dat is hun probleem want het boeit mij niet, ik weet net als andere Vita verzamelaars het beter, wij volgen het nieuws en wat mensen zeggen is hun probleem, maar nogmaals moeten mensen stoppen met doen alsof ze een handheld (de Vita dus) kennen, dat doen ze niet en als je iets niet weet praat er simpelweg niet over vind ik, ik praat bijvoorbeeld nooit over Sega consoles omdat ik er niks van weet, waarom zou ik betweterig doen over iets dat ik niet weet.

*beide 3DS en PS4 hebben zat goede mainstream games, maar mensen die beweren dat beide geen goede games hebben zijn mensen die net als met de Vita het nieuws niet volgen maar wel doen alsof ze iets van weten.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 12 juni 2016 21:51]

Als mensen nou eens stoppen met feiten omdraaien omdat ze het leuk vinden, Vita heeft genoeg games en er zijn genoeg games onderweg, dat Vita in het begin dood was klopt aangezien dat Sony schuld is maar omdat een consoles veel games heeft voor een specifieke groep (vooral Japanse en indie games, af en toe een grotere titles) betekend het niet dat het slecht is.
In Nederland is de Vita dood en begraven. Loop ik een Bart Smit of Intertoys in dan kan ik het apparaat (hoe geweldig het ding hardwarematig ook is) niet kopen. Idem bij de Mediamarkt. Zelfs bij speciaalzaken als Gameshop Twente en Nedgame kan ik gewoon geen nieuwe Vita kopen al zou ik willen.
terwijl het qua hardware zoveel te bieden heeft :)
Sony heeft het echt dood laten maken wat echt zonde is....

Als er meer content op zat toffe content niet constant indie-ontwikkelaars was het nog iets.
Maar alleen de indie-ontwikkelaars konden op de PS-Vita geld verdienen....
Ik vind 60 miljoen nog best wel een prima aantal, zeker gezien het feit dat smartphones eigenlijk steeds meer hetzelfde kunnen als een 3DS. Misschien niet precies dezelfde spelletjes, maar als je toch al een 600 euro telefoon hebt waar je best oke op kan gamen, waarom dan nog 200 euro uitgeven aan zo'n 3DS + spelletjes?
Ik heb zowel een iPhone 6s als een New Nintendo 3ds XL, en de reden dat ik een 3ds heb is omdat je niet constant helemaal word uitgemolken bij de 3ds spellen. Ook zijn de spellen completer en origineler.
Met alle respect, maar neem eens de moeite om de kwaliteit van mobiele spellen te vergelijken met de kwaliteit van handheld gaming apparaten, want ik kan je beloven dat de mobiele spellen knap waardeloos zijn.
Daar ben ik het wel mee eens... Mobile games worden uitgemolken met reclame, Downloadable content, Fake internet points & Fake internet money (die je wel eerst betaald).... En als het spel dan nog leuk is.....maar dat valt ook vaak dik tegen.

[Reactie gewijzigd door jayjay_seal op 11 juni 2016 11:03]

Waarom zijn jullie wel beried om 30 tot 40 euro uit te geven aan 3DS spel en niet eens 1 euro aan een mobile game? Sommige games zijn nou eenmaal zo geworden, omdat men gewoon niet wilt betalen. Kijk je voorbij freemium, dan zie det er toch wel degelijke spellen zijn op mobile. Ook hebben sommige hele verhaallijnen en cutscenes. En sommige 3DS spellen zijn veredelde mobile games die net zo oppervlakkig zijn als die jij bedoelt op mobile.
Meningen verschillen uiteraard maar als ik naar mijn Nintendo 3DS games kijk dan staan daar echt pareltjes tussen die ik helaas nog nooit ben tegengekomen voor mijn telefoon/tablet.

Games als;
Animal Crossing: New Leaf
Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate
Kid Icarus: Uprising
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
Luigi's Mansion 2
Mario Kart 7
Monster Hunter 3 Ultimate
New Super Mario Bros. 2
Paper Mario: Sticker Star
De hele professor Layton serie
Super Mario 3D Land

Geven mij (en ook mijn vrouw) gewoon veel gameplezier en dus waar voor het geld.
Ik betaal over het algemeen met gemak 40 euro voor een leuke 3DS titel terwijl ik op de mobiel/tablet eigenlijk nog geen game ben tegengekomen waar ik meer dan een euro voor zou willen betalen. De game beleving is gewoon compleet anders op een 3DS (of welke andere handheld console dan ook).
Final Fantasy mis je. Oké, ze zijn ook uitgebracht voor de Ios/Android. Die heb ik gekocht. Maar dat zijn spellen die de uitzondering zijn en ook best duur. Ze zien er goed uit op mijn Ipad maar toch heb ik liever fysieke knoppen. Ik weet niet wat het is maar FF3 is een geweldig spel. Heb ik ook op de DS gespeeld, maar nu ? minder.
FF heeft mij nooit kunnen interesseren. Maar anderen zullen het ongetwijfeld geweldig vinden.
Ik denk dat games op een smartphone veel te vluchtig zijn. De hardware én het onderliggende OS veranderen voortdurend. Ik ben geen programmeur maar denk dat het moeilijk is een optimaal geprogrammeerd spel te maken.

Daarnaast mis je hardware controls, tappen en vegen op een scherm werkt minder voor games vind ik, zeker arcade achtige klassiekers.
Waking Mars, Osmos en Broken Sword 1 & 2 zijn een paar hele goede games die ik dankzij Humble Bundle op Android heb (toegegeven, BS heb ik nooit op m'n foon geprobeerd). Overigens vind ik m'n DS Lite met resistive touch en knopjes een gigantisch genot i.v.m. m'n telefoon, daar niet van.
Omdat games op een smartphone mij niet aanspreken, ik vind maar 2 games goed op een smartphone en dat is Temple Run 2 en Minecraft echter dat laatste speel ik tegenwoordig op PS Vita.

Games op smartphones spreken mij meestal niet aan, en diegenen die dat wel doen zijn of een port van pc of console en het zijn freemium games.

Echter langer dan een uurtje boeien mij ze ook niet, ik kan uren aan een 3ds, PS Vita of PC game spenderen, bij een smartphone heb ik dat met geen enkele game gehad.
Ga naar de App Store en onder de categorie Games/Verzamelingen moet er een kop staan "Een keer betalen en dan spelen". Daar zijn naar mijn mening echt goede spellen te vinden, waarvan sommigen zelfs mobile-first waren.
Dat zijn echter uitzonderingen die de regel bevestigen. Helaas is zelfs dan de game ervaring minder door het gebrek van fysieke knoppen.
Ik zeg ook niet dat alle spellen in de App store slecht zijn, zo speel ik regelmatig Wayward souls.
Maar... Je kunt niet ontkennen dat dit maar een handjevol spellen zijn tegenover een oceaan van freemium spellen die nauwelijks een kwalitatieve waarde hebben.
Iets meer persoonlijks, maar ik speel nu veel Pokémon op mijn New Nintendo 3DS en dat verveelt eigenlijk bijna niet. En het enige spel dat ik op de telefoon speel is Clash Royale, verder speel ik eigenlijk alleen op mijn New 3DS.

[Reactie gewijzigd door Adinias op 11 juni 2016 12:49]

Daar ben ik met je eens. Ik vond Asphalt 8 echt een heel leuk spel en speelde dat bijna
iedere dag en veel races zijn afwisselend wat het leuk maakt. Maar helaas
als je een andere hoofdstuk wil openen, heb je twee keuzes;
betalen met echt geld
blijven grinden, wat het heel lang duurt.
En de tuningmogelijkheden en zelfs lak is veel te duur voor ingame punten
en kan je lekker weer meer bijbetalen als je ze wilt hebben.
Ik kapte er snel mee met dat spel. En FIFA mobile is ook erger.
PC/consoles spellen zijn inderdaad completer en origineler.
Prachtig verwoord ja. De 3ds betaal je inderdaad voor de spellen. Maar je krijgt er kwaliteit voor terug. De diepgang van de games, de kwaliteot van de storyline, de gameplay die zoveel beter uitgewerkt is dan alle mobiele games. Je betaalt voor kwaliteit en spelplezier. Daarom hoop ik dat mensen nog steeds gaan voor kwaliteit van games, zodat niet het gehele gamelandschap gaat degenereren door alle mobiele games.
Klopt ik heb toevallig 3 weken terug 2e hands een nintendo 3ds + pokemon y op de kop getikt samen met een neef van mij.
Dit om 1 reden: de nostalgie van Pokemon..
Uiteraard nu pokemon y ''uitgespeeld'' is zal ik eens kijken voor een ander pokemon spel.

Ik heb lang zitten twijfelen, dit doordat de leeftijd aantikt, maar ik nooit meer in heel mijn leven sinds pokemon yellow (ja dan heb ik het over circa 20 jaar geleden) zo'n soort game meegemaakt heb.

Dit vind je dus ook nooit terug in de mobiele spelletjes ( ik speel letterlijk 0 games met mijn telefoon, vind het geen drol aan).

Daarbij vind ik de uitwerking van een game als in dit geval pokemon Y echt gewoon een +3.
Gevoel van fysieke knoppen en toetsen is iets wat met nog geen enkele smartphone goed is gekopieerd. Daarnaast is de ergonomie maar soso als je op een manier gaat spelen zoals je een klassieke controller vasthoudt.

Persoonlijk zweer ik bij gaming voor de fysieke knoppen om in te drukken. Zijn altijd blind te vinden namelijk en moet je niet telkens bij nadenken om je hand weer op de juiste plek op het scherm te positioneren (ja of je plempt hem op het scherm midden over waar de helft van de actie gebeurd)

Daarnaast ken ik geen enkel spel die eigenlijk de ervaring geeft van ik leg 30 euro neer voor een spel en vervolgens ben ik klaar met aanschaf van dingen :P Dat is iets wat je bij de 3DS nog nauwelijks hebt en stiekem is zoiets ook nog best prettig.
Daarom had ik ook voor mijn telefoon een gameclip aangeschaft en gebruikte ik hem in combinatie met een dualshock 3 controller. Het enige probleem hiermee is dat het aanbod aan games voor android gewoonweg minder is dan voor mijn 3ds.
Ja maar je vergeet 3 nadelen hiervan:

- De boel is fragieler
- Een smartphone accu is zo leeg en ik heb geen zin in om nog een extra powerbank mee te sjouwen, dus als mijn telefoon leeg is ben ik onbereikbaar, dan maar liever de powerbank vervangen voor een handheld dat even veel ruimte in beslag neemt.
- Lomp, mijn Vita neemt amper ruimte in beslag en mijn OG 3ds past zelfs in mijn kleinste jaszak, telefoon past natuurlijk ook maar met een extra controller erbij en een gameclip is dat meteen nog meer zooi meesjouwen, qua hoeveelheid neemt de 3ds minder ruimte in beslag dan een eventuele controller + clip.
Klopt het is behoorlijk lomp, ik heb dan zelf ook altijd een tas bij me. Overigens gaat de batterij van mijn smartphone behoorlijk lang mee en heb ik altijd 3 reserve batterijen bij me dus voor mij werkt het wel.

Overigens zijn er ook compactere controllers gemaakt voor mobeitjes maar dan nog is het idd wat lomper.

Hoe dan ook de content vindt ik op android best wel tegen vallen ten opzichte van de 3ds.
En een smarphone batterij is al heel snel leeg.
To be honest heb ik nog nooit een echte game gezien op de iphone voor aka 10 euro met een goed verhaal etc
Hele probleem van smartphones zijn dat de consument nog geen cent over hebben voor een game, alles moet gratis zijn. Laatst voor de grap gekeken, van de best top 150 opbrengende games, zijn er maar 5 betaald. Rest is over het algemeen rotzooi waar mensen geld aan uit geven en helpen de game industrie kapot te maken.

Edit; bedoel de app store van apple.

[Reactie gewijzigd door Nieuwevolger op 11 juni 2016 11:26]

Ja maar het is nog irritanter als je nadenkt dat ze wel iedere keer van die micro transacties over willen maken. En daarna nog steeds een goede game hebben
freemium games zullen wel niet in die lijst als zijnde betalend zijn opgenomen
Sorry bedoel best opbrengende games in de app store, wel handig om er bij te zetten. Je vind alleen maar games als clash of clans erin. Terwijl er best wel een paar leuke games op ios zijn.
Blijkbaar is jouw smaak gewoon afwijkend van de massa die game als clash of clans wel leuk vinden.
Er zijn een paar Final Fantasy games op Ios/android uitgekomen. Maar daar betaal je dan ook een euro of 15? voor.
Wat te denken van de Monkey Island remake op iOS? Of van de Broken Sword serie? Toegegeven, het zijn spellen gebaseerd op oudere Mac / PC spellen, maar nog steeds met een goed verhaal en een UI die werkt op de phone.
En de goede games met verhaal op een smartphone zijn vaak ports van pc of consoles (GTA en Final Fantasy bijvoorbeeld)
Goed punt, de markt is vele malen meer verzadigd dankzij smartphones. Het geeft dan ook wel aan dat Nintendo de doelgroep nog aardig aan zich gebonden heeft door de juiste games uit te brengen.

Ik kan niet wachten op de MH en NX
Paar dagen geleden werd er juist gezegd dat de MH nep is.
Voor mij was het voornamelijk om de kwaliteit/gameplay van de spellen die op de 3DS uitkomen de reden om deze handheld te kopen. Ik merk ook dat ik deze spellen langer en intensiever speel dan de spelletjes die ik op mijn smartphone heb staan.

Overigens beweer ik niet dat er voor smartphones geen mooie/kwalitatieve spellen zijn, maar er is er nog geen een die mij voor meer dan 50 uur aan zich heeft weten te binden.
Betere controls, betere games en dus een betere game-ervaring.
Fysieke knoppen, Mario, Zelda, Fire Emblem, Pokemon, voor mij rede genoeg om mijn portemonnee te trekken:)
de smartphones bevatten gewoon geen spellen die de 3ds wel bevat en aankan. Daarbij moet je denken aan games zoals: Fire Emblem, Zelda, Mario, Pokemon, Kingdom Hearts, Xenoblade, monster hunter etc. noem maar op.
Ik weet niet waar je een game of een console op beoordeeld om te zeggen dat de 3ds bijna hetzelfde is als een smartphone. Als ik iemand zoiets hoor zeggen dan hebben ze of nog nooit op een 3DS gespeeld, of nog nooit op een smartphone. Het is net zoiets als zeggen dat een Atari hetzelfde is als een Playstation 4 omdat je ze allebei op een TV aansluit. Er zit zo'n enorm verschil in kwaliteit van de software en het device tussen de 3DS en een smartphone.

Op papier zijn ze functioneel misschien min of meer hetzelfde. In de werkelijkheid en in gebruik kunnen ze niet meer van elkaar verschillen.
Ik heb laatst nog een nieuwe 3ds gehaald omdat mijn oude kapot is gegaan en ik het toch nog steeds erg tof vind om Pokémon en Mario etc. Te spelen, ik vind het ook fijner om de knoppen echt te kunnen 'voelen' zegmaar, de batterij van je telefoon gaat dan ook meteen langer mee gaat en de ds word echt niet zo warm tijdens het spelen vergeleken je telefoon :).
Dat is geen kattenpis. Hele prestatie wel van Nintendo. Zeker in deze tijd met Tablets en Smartphones. Nee uiteraard kan je daar geen echt diepgaande spellen op spelen. Maar goed zolang Candy Crush een hit is.
Nee uiteraard kan je daar geen echt diepgaande spellen op spelen.
Ik heb genoeg diepgaande spellen gespeeld op m'n iPhone hoor. Er zijn genoeg buiten het freemiumspel.
Maar het gemis aan fysieke knoppen, de accu die zo leeg is en de telefoon die vrij warm wordt tijdens gamen werkt niet mee aan het spel genot

en imo kan geen een mobile game op een telefoon tippen aan de toppers op de 3DS
Een Nintendo-game is sowieso no match voor die smartphone meuk. Is geen arrogantie, is gewoon decennia ervaring van de meest vooraanstaande game developer tegenover second rate developers op een second rate gaming device.
Op enkele uitzonderingen na doen de game verkopen het op dit platform toch juist enorm beroerd?

60 miljoen is leuk maar als iedereen de games dood kopieert heb je daar nog niet echt iets aan als ontwikkelaar natuurlijk.
http://www.vgchartz.com/g...e=&minSales=0&results=200

Veel games doen het vrij leuk. De 3DS is ook nog niet succesvol gekraakt. Dat was met de DS wel anders, daar heeft Nintendo van geleerd.
Nou vind de verkopen best beroerd eigenlijk. Vanaf plaats 8 zit het al onder de 5 miljoen.

Dat betekend dat ruim 90% van de eigenaren die games niet koopt. Best schokkende cijfers eigenlijk.

De best verkopende game met nog geen 14 miljoen exemplaren betekend alsnog dat 75% van de 3DS eigenaren die game niet koopt.
Binnen de context van consoles is het schokkend als 90% van de eigenaren je game niet koopt? Pas dat voor de grap eens toe op alle andere consoles. Op bijvoorbeeld de ps4 hebben dus slechts 11 games het goed/redelijk gedaan, de rest is schokkend slecht verkocht.

Ik denk dat jij je verwachtingen van gamesales bij moet stellen naar de realiteit.
Bijna net zo veel als de originele NES :D
Maar de NES was knapper, de demographic voor gaming was een stuk kleiner, minder mensen, minder internationale markten, mensen huiverig om nog een spelccomputer te kopen. En dan knallen met verkoopcijfers die zelfs nu nog zeer knap zijn.
De nes had ook een stuk langere lifespan.

Maar goed bedoelde ook niet dan het een beter is dan de andere. Viel mij gewoon op dat het toevallig bijna evenveel is als de nes :)
In het begin dat de 3ds werd uitgebracht riep iedereen dat het de grootste flop allertijden was kwa console. Hij verkocht heel slecht.


Maar nu 60mil keer verkocht, ik ben trots dat ik een van de eerste had gekocht
3ds had ook een hele slechte start maar Nintendo pakte dat goed aan met een stapel goede games ervoor, ze zullen vast wel de 65mln overschrijden dit jaar, de "Big Cash" titels Pokemon en Monster Hunter staan nog op schema en ook nog Dragon Quest bovenop.
Zo werd de DS meer dan tweemaal zo veel verkocht, en deed ook de GameBoy Color het beter.
Dat valt sterk te betwijfelen. De verkopen van de color worden altijd gecombineerd met de pocket en originele GameBoy.
Idd, het feit dat de DS het tweemaal beter deed komt ook omdat dat de meest succesvolle Nintendo handheld was. GB/GBC is gezamenlijk een veel langere periode op de markt geweest en de GBA / GBASP zijn ook zes jaar in de verkoop geweest en liggen qua aantallen veel dichter bij de 3DS.

Bottom line: de 3DS heeft een hele goede run gehad en ik zit al te wachten op de nieuwe handheld. (Of hybride NX)

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 11 juni 2016 11:38]

Mijn 3ds XL is meer dan zijn geld waard geweest.

Mijn problemen met gamen op een smartphone zijn :

Teveel aanbod en teveel troep.

Veel genres werken niet of niet goed vanwege een gemis aan buttons en een dpad of control stick.

En mischien wel de belangrijkste reden games op een smartphone en die zelfde dag nog bereikbaar zijn is een groot probleem.
Ff gamen en daar gaat je batterij.

Denk ook zeker dat Nintendo makkelijk een nieuwe generatie handheld kan uitbrengen zonder als te bang te hoeven zijn dat het geen markt vind.

De prijs van de games die meestal zon 40 euro is voor de top titels is echter voor mij geen probleem.

Ik koop mischien 3 games in een jaar waarvan ik ook weet dat ik ze echt wil spelen en kijn geld er ook zeker uit krijg.
Komt ook nog is bij dat als je ze verkoopt er altijd nog een goede prijs voor krijgt.
Ook fijn: dichtklappen en later verder spelen.

En de controls, die zijn priceless voor echte gaming.
Dat is toevallig, net nu ik op het punt sta op een Nintendo 3DS te kopen!
Games games games. Ik heb een PSVita die ik verkoop (Zie V&A) en daarvan wil ik een N3DS XL kopen, nieuw of tweedehands.

Dan wil ik; Zelda OOT, Zelda MM, Zelda ALBW, Super Mario 3D Land, Luigi's Mansion 2, Super Mario Bros 2, Mario & Luigi Paper Jam en Yoshi's New Island gaan spelen. En dit zijn de paar waarvan ik weet dat ze er zijn op de 3DS, er zullen vast meer pareltjes zijn die ik hierna kan gaan spelen.
*PS Vita heeft ook veel goede games, maar je moet wel online zoeken helaas*
Zeker! Maar heb daar een hoop al van uitgespeeld :(.
Ik heb nog ruim 25 liggen die gespeeld moeten worden, maar niet alle games spreken iedereen aan.
Waarom niet, ik koop regelmatig juist consoles aan het einde van de levensduur zodat ik weet wat er is en kan spelen wat ik sowieso leuk vind. Niet dat ik daar nog achteraf moet achterkomen of straks zit met het gevolg dat er nauwelijks games zijn die het kopen van de console waar had gemaakt. Ik zou nog steeds geen PS4 kopen want het merendeel van de boeiende games kun je ook op PC spelen. Zelfde geld voor de Xbone. Echter heb ik wel een WiiU gekocht juist om dat soort dingen. Genoeg games die je normaal niet kan spelen/
Voor exact dezelfde redenen waarvoor elke ander console wordt gekocht; games. En laat de 3DS nou net geen gebrek hebben aan goede games. Daarnaast is het gewoon een lekker draagbaar apparaat ideaal voor lange reizen.
Hoezo waarom nog? De spelletjes worden nog gemaakt en verkocht en het is niet alsof de games van 3 jaar terug nu ineens niet meer leuk zijn.
Omdat er veel goede spellen op verschenen zijn die je nu kan spelen:)
Waarom niet? Er is een flinke stapel goede games ervoor en er komen nog zat goede games eraan.
Ik denk dat je er prima eentje 2e hands kan scoren hier of op marktplaats...
Sommige mensen willen graag garantie en een product zonder krassen, slijtage en het eventuele risico dat er intern iets kapot is omdat een 10 jarige er mee heeft gesmeten oid. Overigens is het < 200 euro. Why bother met een tweedehandsje.
Nintendo devices zijn wel enorm betrouwbaar over het algemeen. Als hij het doet zodra je hem nieuw koopt out of the box dan zal hij het waarschijnlijk over tien jaar nog wel doen.
Of het product is van mensen zoals ik geweest, die er geen zak mee doen en weer doorverkopen na de realisatie. Meeste dingen die ik doorverkoop zijn mint condition. + garantie. Das altijd beter dan nieuw in de winkel.
Gewoon goed zoeken dus :)
Tweede hands is altijd een gok, apparaat kan er nog zo goed uit zien en de verkoper kan er van alles over zeggen, maar voor het zelfde geld koop je een apparaat waar de knoppen het niet goed op doen of is er iets met de batterij.
Als een product lang stof ligt te happen bestaat er hoe dan ook kans op gedonder met de accu, een kennis kocht een Zelda LE 3ds die gloednieuw bij iemand lag, blijkt dat de accu gebarsten was...
Marktplaats staat ook wel vol met ps3's. probleem is je kan van de buiten kan niet zien of er wat mis mee is. hoeveel van die apparaten zijn wel niet al een keer gerepareerd? Als die blu ray laser eenmal kapot is krijg je hem niet meer zo goed als wat die eerst was, hoe vaak je hem ook laat repareren. Vriend van mij heeft z'n kapotte ps3 slim voor meer kunnen verkopen dan mijn hele ps3 fat.
Die heb ik beide ook afgestruind, wil er niet ver voor rijden en als ik iets tegen kom koop ik het, tweedehands of nieuw
Ik heb hier een new 3DS XL liggen, en ik moet zeggen dat ik er meer plezier aan beleef dan aan mijn PS4, o.a. door meerdere zelda spellen, mario 3d land, mario kart, fire emblem, smash bros en pokemon. Het is alleen jammer dat er geen Advance Wars voor de 3DS is.

[Reactie gewijzigd door Mschrijver88 op 11 juni 2016 11:15]