Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

Pokémon Sun en Moon, de twee aankomende 3DS-games uit de bekende franchise, krijgen een zogenaamd Battle Royal-modus. Daarin nemen in totaal vier spelers het tegen elkaar op in een arena.

Nintendo heeft de nieuwe modus in de games getoond tijdens de Nintendo Treehouse-livestream ter gelegenheid van de E3-beurs. In Battle Royal neemt iedere speler in totaal drie Pokémon mee. Aan het einde van een Battle Royal wordt een optel- en aftreksom gemaakt van hoeveel Pokémon spelers over hebben en hoeveel ze hebben uitgeschakeld. Degene met de hoogste nettoscore wint de wedstrijd.

De toevoeging van de modus geeft nieuwe diepte aan de gevechten in de game. Spelers moeten niet alleen rekening houden met wat voor typen Pokémon hun tegenstanders inzetten, maar ook wie op welk moment wie aanvalt. Pokémon Sun en Moon komen op 23 november uit voor de Nintendo 3DS.

Update-trailer van Pokémon Sun en Moon - Battle Royal volgt aan het eind
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Maar eigenlijk wacht iedereen op een mmo voor op de console.

Ikzelf vind het heel moeilijk de games nog te spelen. Romhacks op mijn telefoon gespeeld, playspeed keer 3 en een hogere moeilijkheidsgraad. Als ik nu naar een officiële game ga gaat alles me te traag, en is het veels te makkelijk. Zo jammer.
Met het steeds bizarrer worden van de pokemons heb ik dan weer minder problemen.
https://pokemmo.eu/

Harcore genoeg? :P
  • Catching Mewtwo will start a global PvP event.
  • Only one Mewtwo may exist in the world at any given time.
  • The current owner of Mewtwo will be forced to accept all PvP duels. When the owner of Mewtwo is defeated, the victor will be given Mewtwo.
  • The current owner of Mewtwo may not store or trade Mewtwo. If the owner logs off while owning Mewtwo, it will automatically be released to the wild.
Met ORAS is niks mis mee. Prima spel.
De reden(en) waarom de nieuwe pokemon's zo sloom zijn is omdat: (1)In verhouding tot jou romhack zijn het 3ds modellen en geen 2d sprites (2)We hebben het hier over de 3ds en die is inmiddels 5 jaar oud. Waarom ze geen gebruik maken van de new 3ds betere hardware. Nou +-80% heeft geen nieuwe 3d. Dus zouden ze die inkomsten mislopen.

Het klopt wel dat de games te makelijk worden.
Rendering van 3D models is alles behalve nieuw. En hoe komt het dan dat bij de rest van de spellen het wel werkt maar hč verdorie de main-RPG-serie van Pokémon niet?

Bij Y viel ik in slaap als ik ging grinden. De intro's van voor het gevecht (omgeving en weer dat blijkbaar geanimeerd in beeld moet worden gebracht, Pokémon die uit hun bal moeten komen terwijl een beginner alleen al na 3-5 keer wel weet hoe de vork in z'n steel zit, tekst die letter voor letter tevoorschijn komt en niet exponentieel sneller verschijnt als op A of B wordt geramt) duren veel te lang en zijn moetwillig zo langzaam gemaakt.

Ik kan je de Mystery-Dungeon-spinoff serie warm aanbevelen als je lekker wilt gamen i.p.v. jezelf kastijden :)
Je weet dat je text speed gewoon op fast kan zetten, dan verschijnt het hele balkje in 1 keer vol.
Geen idee over welke generatie jij het hebt (RGBY? GSC?), maar bij Y heb ik het al op z'n fast gezet en het gaat me nog steeds te traag.
Bij elk deel kon dit als dat nog niet te snel is dan lees je de text niet eens.
Misschien omdat ik die text al uit mijn hoofd ken of toch al weet wat er gebeurd dat een animatie volstaat? :)
Tekst in Gen 6 gaat op 4 karakters per frame, een knop ingedrukt houden versnelt dit naar 8 per frame en dus 240 per seconde. De L=A functie aanzetten en dan L vasthouden en B inrammen is de snelste manier, touchscreen tikken werkt ook IPV B. Doe dit, spam het touchscreen voor move selectie en zet battle animations uit, en het spel gaat zeer rap.
Klopt ook allemaal wel wat jij hier zegt en mystery dungeon zijn zeker goede spellen.
Helemaal mee eens. Ik vermoed dat ze het bewust doen. De 2d versies hebben ook de lange laadtijden. Je bent nu wel 10 uur zoet met Pokemon en zonder die laadtijden zal het de helft zijn.
Pokémon is altijd al super traag geweest.

Bijvoorbeeld tekst om een berry te planten... "This is soft and loamy soil" "You can plant a berry here" "Do you want to plant a berry" "yes/no" "You plant the berry". Dat hele gedoe duurt zo'n 15 seconden en moet je vaak meerdere keren achter elkaar doen -.-
Wel geinig dat sinds de eerste pokemon eigenlijk alleen de 2 vs 2 gevechten, wat online functies en de battle tower alleen grote verbeteringen zijn. Voor de rest is het nog steeds dezelfde game. Maar het lijkt me nog wel steeds leuk.
Al jaren hoop ik dat ze er eens een HD console game van maken en dat je zelf die battles kunt uitvechten ala tekken, maar dan met die pokemons. Iets in die richting. Geen idee of het een succes zou zijn, maar ik zou graag eens zien dat ze er zoiets mee doen.
Je weet dat er al een pokemon in de vorm van tekken is? Pokken tournament.

Van mij mag de gameplay zo wel blijven ( moeilijkheids graad mag wel hoger. Maar dan wel graphics als ni ni kuni, of het nou op de console is of de nieuwe handheld van nintendo.
Dat is ongeveer wat ik bedoel, maar dat is enkel het vechten. Dat geďntegreerd met de verhaallijn en die freeroam wereld die je in de gameboy en de ds games altijd hebt gehad.
Nou, dat vind ik nogal karig. Andere enorme toevoegingen waren de Day Care met een heel erg diepgaand breeding-systeem (lees hier maar eens), de physical/special split, Triple Battles en Rotation Battles, held items, toevoeging van de Steel, Dark en Fairy-types en Mega Evolutions om maar wat te noemen.
Ik weet niet of ik mij ervoor moet schamen als 28 jarige vent dat ik Pokemon speel en er zo van geniet met adrenaline dat door mijn lijf giert als ik in een battle zit met een ander mens over het internet. Dit is ook weer een geniale toevoeging voor Pokemon. Het is een goed geraffineerde spelmodus die we eigenlijk al speelde maar dan "ghetto" style als in zelf de regels bepalen.

Een 2v2 aanmaken en dan afspreken dat het een FFA is, dat werkte opzich wel goed behalve dan dat als je de overkant uitschakelde de match natuurlijk over was.

Hier zitten de Pokemon fans echt op te wachten met open armen. Voor een Pokemon leek is het misschien elke keer dezelfde game die ze uitbrengen, maar neem het van een schaamteloze Pokemon speler aan dat het echt elke generatie voldoende mee evolueert zodat het echt fris aanvoelt!

-So!eX
Ik ken wel meer mensen van 30+ die de franchise nogsteeds spelen, elke titel.
Echter is dit volgens mij ook een franchise die rekening houd met de ouder wordende doelgroep.

En de technische vooruitgang is altijd mooi meegenomen en voegt elke keer weer wat toe.
Ik ben 37, ik zie geen probleem in het spelen van de spellen. Er staat ook nergens een maximale leeftijd natuurlijk.
Ik ben ook 28 opgegroeid toen net blue/red uit kwam, maar speel het ook nog steeds.
Maar ik speel alleen de gewone spellen niet mystery dungeon enzo.
Waarschijnlijk al door een ander gemeld, maar ik ga geen hardware kopen om dit soort spelletjes te spelen. Moet imo te spelen zijn op een Smartphone/tablet als ze dat goed aanpakken.

Vergroten ze de markt ook flink mee. Ik wil best 10¤ betalen voor een goede handheld game, als je er maar geen extra in kan/moet kopen wat je bij CandyCrush etc ziet.
10 euro, en het dan maar kopen op een smartphone zijn dus twee verliesposten voor Nintendo.

1 - je koopt de handheld dus niet
2 - je koopt de game dus maximaal voor een prijs van 10 euro ipv de 45 euro die nintendo er voor wilt vangen.

2 redenen dus al waarom dat niet gaat gebeuren. En persoonlijk vind ik het ook niet erg. Op de huidige manier blijft de kwaliteit toch vrij hoog, waarbij dat bij een hoop (let op, hoop, niet alle!) mobiele games toch zeker niet zo is. Of je wordt bijv bestookt met micro transacties.
Tja, ¤40 voor een dedicated handheld console is gewoon niet meer helemaal van deze tijd. Hoewel er gekken zijn die rustig en zonder spijt ¤50 "micro" transacties uitvoeren.

Naar mijn mening waren de games voor de originele DS / DS lite al een beetje fors vergeleken met wat je op de PC / mobile kon krijgen. PC games kon je namelijk van vergelijkbare kwaliteit veelal voor minder krijgen (¤30 kocht je al veel A titles en vrijwel alle indie titels) terwijl op mobile je evengoed vermaakt werd voor een veel lagere prijs, dan kon je veel meer "minigames" spelen.

Nintendo is een beetje op het pad van Telecom providers / de muziek industrie / film industrie terecht gekomen. Vast blijven houden aan oude prijzen & concepten omdat een overgang te pijnlijk is voor ze om aan te beginnen. Waarschijnlijk zien we Nintendo in afgeslankte vorm over een jaar of 2 wel op de Mobile markt. Net als dat telco's b.v. pas nadat niemand het meer gebruikte SMS gratis gingen maken ipv er 22ct voor te vragen. Als ze toen Whatsapp op kwam er minder dan een cent voor gingen vragen in bundles, dan hadden ze zichzelf wellicht niet uit de markt geprijsd...
Ben ik het niet mee eens. Als je pokemon niet probeert te speedrunnen ben je makkelijk 30-50 uur bezig met de story. En na de story is er vaak nog genoeg te doen, ik heb zelf meer dan 200 uur gestoken in Omega Ruby. Dat men "verwend" is geraakt door "gratis" mobile games en Steam sales doet er niet aan af dat ze geld moeten verdienen.

De meeste AAA PC games beginnen gewoon bij ¤50 of ¤60, Steam is echter gewoon heel agressief met het pushen van aanbiedingen. Ontwikkelaars/Publishers vinden dat opzich prima, omdat het om digitale aankopen gaat, het kost ze niks om iets in de aanbieding te zetten, omdat er geen marge is, alles wat binnenkomt is winst. Bij fysieke aankopen is dat wat anders, omdat je winkels en leveranciers moet bevoorraden en dat kost geld. Daarom gaan ze minder vaak in de aanbieding en duurt het heel lang voordat de prijs omlaag gaat (komt ook deels omdat de winkels/leveranciers ook een marge willen). Dat het vaak evenveel kost op de (digitale) eshop is echter wel krom.

Pokemon kost ¤45 en is ook een AAA title, het is dus goedkoper dan menig AAA PC game. Pokemon kan je dus niet vergelijken met Indie games en al helemaal niet met Mobile games.
> De meeste AAA PC games beginnen gewoon bij ¤50 of ¤60, Steam is echter gewoon heel agressief met het pushen van aanbiedingen.

Ik kan ze bij release altijd voor ~30 krijgen, dat doe ik ook altijd.

Overwatch en Doom4 recentelijk, maar ook Witcher3 tijdens release.
Oké, waar haal je ze vandaan? G2A/Kinguin zeker. Als consument snap ik het (ik doe het ook wel eens), maar het klopt natuurlijk niet helemaal.

Even buiten of/hoe legaal websites die cdkeys aanbieden zijn, is het niet heel relevant aan de discussie aangezien ik het over AAA games via officiële kanalen als Steam had. Ik kan PC games ook piraten, dan kost het mij niks, dus dat jij via een ander kanaal voor een lagere prijs kan verkrijgen verandert niks aan het feit dat AAA games vaak een releaseprijs hebben rond de ¤50 of ¤60

Bij Console games (Xbox One & Playstation 4) is het meestal nog net iets meer dan dat.
Oké, waar haal je ze vandaan? G2A/Kinguin zeker. Als consument snap ik het (ik doe het ook wel eens), maar het klopt natuurlijk niet helemaal.

Wat is het probleem met G2A/Kinguin voor AAA titels? Het antwoord op je eerste vraag buiten beschouwing gelaten.
De keys die je daar vandaan haalt zijn over het algemeen bedoeld voor landen waar de economische koopkracht lager is, maar dan opgekocht door resellers die ze dan (voor een kleine marge) aan jou doorverkopen. Daarnaast zitten er soms frauduleuze keys bij, waarbij je het risico loopt dat het spel na een tijdje uit je steam library (of Origin/UPlay) wordt gehaald. Zie hier voor meer info over dit onderwerp: http://www.polygon.com/20...ap-gray-market-game-codes
En als je wel probeert te speedrunnen ben je honderden uren bezig voordat je movement en menuing goed is en je eens een run met goede RNG krijgt.
Klopt, ik doelde ook meer op mensen die zo snel mogelijk door het spel jagen zonder op de story te letten of trainen/vangen en zo snel mogelijk de elite 4 proberen te verslaan, maar dan niet op de serieuze manier waarop de speedrun community dat doet. :)
Nice kijk er naar uit!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True