Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties
Submitter: RoofTurkey

The Pokémon Company heeft aangekondigd dat Pokémon Sun en Pokémon Moon op 23 november in Europa op de markt komen. Tegelijk met die aankondiging heeft het bedrijf een video gepubliceerd waarin drie nieuwe start-Pokémon geďntroduceerd worden.

De nieuwe figuren waarmee je Sun en Moon kan beginnen, zijn Litten, Rowlet en Popplio. Litten is een vuurkat, Rowlet een uil van de gras/vliegcategorie en Popplio is een zeehond van het type 'water'. Gebruikers kunnen eerder verzamelde Pokémon importeren via de Pokémon Bank.

In de bijbehorende video zijn niet alleen de drie start-Pokémon te zien, maar is ook te zien dat de avonturen zich afspelen in een eilandsetting a la Hawaii. Op 18 november komt het Nintendo 3DS-spel uit in de VS, gevolgd door een release op 23 november in Europa.

The Pokémon Company kondigde Pokémon Sun en Pokémon Moon eind februari aan, maar gaf toen nog geen details over de games.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Ik zit nog steeds te wachten op een all in one game. Dus je begint in kanto dan orange Leaque johto hoen Sinnoh unova en ga maar eventjes door.

Dat zou me dus echt leuk lijken. Gewoon in een rits de hele pokemonwereld verkennen.

Just like ash ketchum. Gotta catch them all

[Reactie gewijzigd door Granata op 10 mei 2016 15:22]

Je zou kunnen kijken naar pokemon glazed, is wel een rom, het is een hack van meerdere pokemon games waarvan er 1 game gemaakt is.

pokemonglazed.com

The new region with new name – Tunod
Travel through all regions including 2 regions Rankor and Johto
There are five starters to select instead of three starters like other games
You can catch all starters you see
Pokedex will have Pokemon from Gen I, II, III, IV and V
Legendary Pokemon from Gen III, IV and V
After defeating GYM Leaders, you can have battles with them again
New sprites, graphics, new battle effects
New storyline with new Characters

[Reactie gewijzigd door wyll op 10 mei 2016 16:00]

Wat dacht je van een online type Pokémon spel waarbij dus alle handheld Pokémon spellen in zijn verwerkt. Kies je start gebied en dan kan je echt overal heen en tegen andere mensen battles houden. Als Nintendo dat nu als launch titel heeft voor de NX, dan wordt het zeker een succes.
Nintendo, of beter gezegd de Pokémon Company, heeft tot voorheen geen volwaardige homeconsole release gemaakt omdat het ruilen en vechten met vrienden, en later onbekende door middel van WiFi op de Nintendo DS, aan de basis van het succes van het origineel stond. Dat hebben de twee bedrijven eigenlijk altijd als voornaamste argument aangevoerd: het brengt mensen samen, en dat kan simpelweg met een console, die je dus niet mee naar buiten kunt nemen, niet.

Hierbij een quote van Satoshi Tajiri, bedenker van Pokémon:

" If you've ever been in the audience at the Pokémon World Championships, that's my ideal for Pokémon, all these people gathering together and playing with each other. If there were a way that a console could enable that, it might be an option, but right now, handheld it is."

Bron: Kotaku

Met de geruchten dat de NX een hybride gaat worden van een console en een handheld, is het goed mogelijk dat we eindelijk een volwaardige release gaan zien.

[Reactie gewijzigd door D3F op 10 mei 2016 15:46]

Op de gamecube had je 2 volwaardige pokemon titels waar ik mij zeer goed heb kunnen vermaken.
Pokemon colloseum, pokemon xd gales of darkness.
Ook de pokemon stadium games op de n64 waren zeer vermakelijk.
Vooral de expansion packs voor zowel n64 als gamecube waardoor je pokemon red/blue gold/silver ruby/sapphire kon koppelen om met vrienden 3d gevechten op de tv te houden waren een groot succes.

Het is sinds de wii dat ze geen volwaardig pokemon spel voor de consoles hebben uitgebracht
Colosseum en XD vind ik persoonlijk geen volwaardige Pokémon games. Het waren zeker vermakelijke titels, maar zo diepgaand als dat de handheld edities... Nee, IMO.

Er was geen grote wereld die je vrij kon ontdekken, alles was vrij lineair en voelde beperkt aan. Totaal anders als de Pokémon games zoals we die kennen van de GameBoy en Nintendo (3)DS.

De verkopen van die games vielen ook tegen, met geschat:
- Colosseum: 2,54 miljoen
- Gale of Darkness: 1,25 miljoen

Alleen al Red en Blue gingen dat bijna voorbij in alleen de UK. Dat wil wellicht ook iets zeggen over de populariteit van de GameCube ten opzichte van de GameBoy (22 miljoen tegenover 64 miljoen), maar zelfs in verhouding zijn de games dan nog een stuk minder verkocht.
Dit wordt al jaren lang geroepen, een volwaardig console Pokémon game. Echter is het of heel lang in ontwikkeling of Nintendo ziet er geen brood in.

Een Pokémon RPG (a la Witcher 3, Skyrim) zal voor mij dé reden zijn om een Nintendo Wii U of NX in huis te halen, ja zelfs de ter dood geschreven Wii U zou ik ervoor in huis halen. Een MMORPG mag ook, maar ik denk dat de game zelf dan minder 'vet' zou zijn omdat ze teveel rekening moeten houden met de MMO aspecten. In ieder geval een Open World RPG Pokémon, snap nog steeds niet dat ze het gewoon niet doen.... Of het komt met de NX en iedereen wordt gek en dat ze er al 10 jaar mee bezig zijn en het is gewoon veel beter dan iedereen ooit had kunnen bedenken..... of het komt niet en Nintendo blijft Pokémon voor de handhelds uitbrengen en DS's verkopen.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 10 mei 2016 15:34]

Pokémon RPG op je flatscreen is volgens mij een enorme boost voor de verkopen van een Nintendo console. Hopelijk komt die mogelijkheid met de NX.
Dan zou ik eens naar https://pokemmo.eu/ gaan kijken :)
Nu inmiddels een aantal uur erop zitten, wil je hartelijk bedanken, werkt echt tof haha vet !

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 11 mei 2016 09:58]

Ik zie liever een combinatie van pokémon en skyrim 8)7
Why not both? Pokémon heeft zeker de potentie voor een mmorpg én skyrim-achtige gameplay.

Ik ben zeer onder de indruk van de beelden, hopelijk is de technische kant beter dan bij pokemon X en is het hele spel soepel in 3D te spelen.

[Reactie gewijzigd door mathelicious op 10 mei 2016 15:33]

Skyrim is first person shooter/melee (liggend aan je wapen) hoe vertaald dit terug naar turn-based strategy?
Bij Final fantasy werkt het ook.

Een kwestie van een doorlopende laadbalk en op tijd keuzes maken, geen keuze gemaakt dan ben je in het nadeel... Net zoals in de tv-serie
Hoe bedoel je? Welke Final Fantasy is een first person melee/shooter? Zodra je dat enigszins aanpast is het ook niet meer "net als skyrim"
Ik weet niet of dit aan al je wensen voldoet, maar: https://pokemmo.eu/
Dit gaat helaas voorlopig echt niet gebeuren. Ten eerste past het niet op de 3DS cartridges qua grootte en ten tweede is dat niet rendabel voor Game Freak omdat ze dan geen remakes meer kunnen maken.

Persoonlijk wacht ik zelf al ruim 10 jaar op een 'echt' 3D pokemon avontuur. Gewoon zelfde stijl als de handhelds met gyms en dergelijke, maar dan zoals Pokemon XD, misschien zelf met real-time battles in plaats van turn-based.
Waarom zou het niet op een cartridge passen? Micro-sd gaat ook al tot 256GB (misschien wel meer maar die ken ik niet)
De standaard die gebruikt wordt voor Nintendo 3DS cartridges stamt uit 2010 en ondersteund maximaal 8GB. http://www.nintendoworldr...ges-could-store-up-to-8gb

Nintendo lijkt echter een limiet te hebben gezet op de capaciteit van game files van 2 GB. http://www.eurogamer.net/...op-file-size-limit-is-2gb Pokemon Omega Ruby had een grootte van 1.8 GB
Er zijn rom hacks die dit voor elkaar krijgen.

edit: ah, al vermeld

[Reactie gewijzigd door batjes op 10 mei 2016 16:17]

Alle games hoeven voor mij geeneens. Doe maar pokemon Yellow + gold ofzo samenvoegen, ben ik al meer dan tevreden! Met de andere generaties pokemon heb ik gewoon totaal niks. Ik merk ook dat ik in de nieuwere poke games steeds maar weer een ''oude'' setup uit voornamelijk de 1ste en soms 2de generatie heb.
Pokemon gold Rn silver hebben wel kanto er altijd ingehad dacht ik
Ja klopt inderdaad! Ik vond de kanto regio alleen er zo kaal bij zitten. En ik prefereer ook om vanuit kanto te starten :p
Ik had dat ook hoor. Dat was bij SoulSilver niet anders. Kanto was er wel maar er was weinig te doen. Na mewtwo was t wel klaar namelijk.
Ja maar Ash is zwak hij wordt nooit pokemon meester en geen dag ouder als je kijkt naar de anime lijkt het of die juist jonger wordt de character Red is veel beter :p.
Ik denk dat je niet het laatste seizoen hebt gezien. XY&Z
Dit is echt geweldig, ziet mij dr nu ook al uit als een verbetering op X en Y (sorry, heb ik niet gespeeld). Vooral het proberen van een complete niet-Japanse setting, maar juist Hawaii maakt het wel gaaf. Ook dat je professor eens een keer niet in een witte labjas is, is al een welkome verandering! Nu eens zien of het spel tot de verwachtingen komt, hele andere leuke dingen doet of uiteindelijk toch tegen gaat vallen.

Wat mij betreft kan de pret beginnen!
De niet-Japanse setting hadden X en Y ook al, die waren gebaseerd op Frankrijk. Zelfs de generatie ervoor met Black en White was al op een andere regio dan Japan gebaseerd, namelijk New York.
Dat weet ik, maar Hawaii is compleet anders. Kalos en Unova hadden beiden westerse invloeden en de twee voelden bij mij nooit enorm bijzonder. Black en White hadden geweldige muziek, maar de regio zelf vond ik niet erg mooi. Hetzelfde geldt voor Kalos.

Ook was er binnen de franchise nog steeds veel aan de stijl van de originele games terug te vinden. Misschien niet persé Japan, daarin heb ik misschien een extreem gekozen. Maar andere games en oosterse invloeden spelen toch zeker wel een rol. Neem bijvoorbeeld:

- Professoren in witte labjassen (eerder ook allemaal mannen, is pas in Black en White veranderd)
- Meestal waren de gebouwen en huizen aardig eentonig en hetzelfde (verandering pas in Black en White begonnen, is in Kalos goed toegepast, maar in OR/AS versies zie je dit duidelijk terug, op de ge-revampte Mauville na dan).
- Geloofsinvloeden waren meestal oosters. (Zelfs Black en White hadden Taoisme, Yin en Yang [Reshiram en Zekrom]).

Nu zijn dit vrij kleine punten, maar de regio kan misschien niet Aziatisch/Japans zijn, maar de invloeden zijn er zeker nog wel.

Maar hoe dan ook ben ik natuurlijk nog enorm blij dat ze alles overhoop gooien qua Pokémon basis: Geen traditionele professor, Gras/Vlieg type starter en ook nog steeds de bebouwingshoeveelheid met het niveau van X en Y als een minimum.

Ben erg benieuwd en kan als nog niet wachten!
Je weet dat al sinds Pokemon Black en White er geen Japanse setting meer gebruikt word hé?

Black en White spelen zich af in een op de Verenigde Staten geďnspireerde omgeving af, X en Y in een op Parijs geďnspireerde.

@Royvans Je was me net voor!

[Reactie gewijzigd door Beagon op 10 mei 2016 15:34]

Ik hoop vooral dat er iets wordt gedaan aan de moeilijkheid. X/Y en ORAS waren echt even te simpel. Ja, je kunt jezelf beperkingen opleggen, of middels een ROMhack aan een hogere moeilijkheidsgraad komen, maar ik zie dit graag inherent ondersteund in de game. Vooral het aantal pokémon (en het level ervan) dat een gym-leader gebruikt strookt niet met het imago van gymleaders: de sterkste trainers in de regio, experts op een specifiek pokémon type. Ik zou verwachten dat een gym-leader die zich toespits op bijvoorbeeld Water-pokémon, toch wel een stuk of 15 van dit type uit de regio heeft opgevist, en er dan wel minimaal vier naar een redelijk niveau heeft getrained.
Gymleaders Pokemon hebben altijd een stuk hogere levels dan de 'gewone' trainers in die omgeving.

Ik vond het juist altijd wel grappig om nieuwe Pokemon tegen te komen bij de gym leaders of helpers. Als je dan dezelfde Pokemon tegenkomt die je net zelf kon vangen, maar dan level + 10, meh.
Probleem is altijd geweest dat de game voor kinderen word gemaakt, als je alle tip en tricks al weet is pokemon inderdaad een peace of cake.
Klopt, de main story van de game is makkelijk uit te spelen.

Het competitive (rating battlespot, offline toernooien langs gaan) gedeelte daarintegen gaat een heel stuk verder dan enkel het levelen, hierbij moet je echt in de stats duiken zoals het EV'en en IV'en van Pokémon's, het breeden, kiezen van juiste items, en dat maakt Pokémon zelfs nu na 20 jaar nog steeds leuk en verslavend.

Daarnaast is het altijd nog leuk om na de League proberen de hele Dex compleet te krijgen.
Dit jaar geven ze trouwens ook alle mythical Pokémon weg (elke maand 1) wat het dan ook weer leuk maakt om na 20 jaar eindelijk voor het eerst (ik dan) Mew legaal te ontvangen.
Het competitieve deel is ook waar ik de games nog voor speel, en wat me keer op keer weer terugbrengt bij deze games. De charme van pokémon is natuurlijk ook wel een beetje dat het in eerste instantie een simpel spel is, maar dat er een diepe game achter zit.

Ik zou het alleen persoonlijk graag ook op offline/PvE gebied iets uitdagender zien, bij voorkeur met een optionele moeilijkheidsgraad of een rematch-systeem zoals Adinias hieronder ook suggereert.

En die Mew wil ik ook wel, tijd om m'n 3DS weer op te laden hoor ik!
Enerzijds mee eens, het is een kindergame. Aan de andere kant moet men zich er zeker van bewust zijn dat er een enorme "volwassen" playerbase al jaren meeloopt. Een handreiking naar deze (naar mijn idee toch wel significant grote) groep zou niet misplaatst zijn.
Moeilijkheidsgraad moet een optie zijn eigenlijk, sommige mensen spelen het spel juist eerst om de story te zien, maar dan merk je achteraf hoe gemakkelijk het eigenlijk was. Hierom zou ik het spel best over willen doen, maar dan moeilijker.

óf

Gym Leader Rematches. Vrij simpel, maar wel erg leuk. Ongeveer zoals in Heart Gold en Soul Silver, mag anders, maar dat idee.
Helemaal mee eens. De moeilijkheid (of eerder gebrek daarvan) van XY en ORAS waren echt belachelijk. Met name ORAS was een enorm dieptepunt. Je kreeg zomaar allerlei mega stones en legendaries (latios/latias) op je schoot geworpen, en werd teveel aan het handje gehouden van waar je naar toe moet gaan.

Ze mogen van mij ook wel een interessanter verhaal bedenken, en niet dat we als hersenloze robots badges zitten te verzamelen.

Nee, excuses voor de negativiteit maar ik (als pokefan die alle generaties heeft gespeeld) ben niet echt enthousiast over de komende games. Momenteel vind ik Pokemon Reborn (fangemaakte pokemon game met donkere setting) toch stukken interessanter. Is sowieso een aanrader voor als je fan bent van een wat donkere setting en hogere moeilijkheidsgraad!
Qua gameplay ziet de Pokemon game er zo uit zoals het naar mening zou moeten zijn. Ik hou nog steeds niet van de nieuwe Pokémons en zie maar al te graag een Remake van Pokemon Red / Blue in deze 3D stijl. Ook zou ik graag eens een echte MMO Pokemon game willen zien. Nintendo zou daar echt een gigantische hoeveelheid spelers mee aantrekken!
Als in Pokémon Go misschien??
Duurt nog wel even
Maakt niet uit toch, Sir_Hendro wil graag een MMO zien van Pokemon, nou deze is in aantocht. Sun en Moon duren ook nog wel even. En wie weet releasen ze het (ongeveer) tegelijk.
Pokemon Go (Niantic) is al bezig met gesloten beta's, en er wordt als release datum ergens 2016 verwacht, dus we gaan nog even geduldig verder wachten toch? :-)
Zekers, ik zie er erg op uit.
Wat heeft de muziek een hoog Final Fantasy Crystal Chronicles gehalte. Tof!
Begin zowaar wel weer zin te krijgen in een Pokémon game. De laatste die ik speelde was de allereerste op de Gameboy Classic.
Waarom daarna niet meer?
Dat had vooral te maken dat ik helemaal verslaafd werd aan Final Fantasy en mijn broertjes aan Pokémon. En je kan als grote broer niet het spelletje spelen wat je kleine broertjes spelen. Dat was niet stoer haha.

pubertijd enzo afzetten tegen alles, niet echt een geldige reden ik weet het.
Ag ik ben 25 en mijn neefjes vragen me big steeds im hulp met omega Ruby en zo. Ik heb ze vorige week geleerd hoe je de reggis moest vangen }>
Haha, ik ben nu 17 en heb een lange pauze gehad na White version in 2011, maar ben vorig jaar weer begonnen met Omega Ruby op mn 3DS en is sws geweldig om mn eerste game opnieuw te spelen.
Ondertussen wachten velen nog vol ongeduld op de release van Pokemon Go.
Zoals ik hier boven heb gezegd: Dat zal nog even duren. Jammer maar wel waar, ze zijn nu nog in de "Early development stages" om sowieso te zien of het wel zo'n succes gaat worden. Voor mij wel, maar verder zou ik het echt niet weten.
Ik hoorde een gerucht dat in november 2016 een versie gelanceerd wordt in Europa. Wat betreft het aanslaan, de Japanners zijn altijd wel te vinden voor een project als dit. Hier in Europa zal er ook wel een groep jongeren zijn/ontstaan die hun jeugdherinneringen willen ophalen. Ikzelf ben alvast benieuwd naar de kwaliteit van de geleverde beelden.
Wat ook geinig is, is de compatibiliteit met de Virtual Console versies van Blue, Yellow en Red.
Ja, alle Pokémon uit die games kun je straks naar Sun en Moon brengen. Maar dat niet alleen, maar ook alle Pokémon uit X, Y, Omega Ruby en Alpha Sapphire kun je er in gooien. Des te beter!
Mijn laatste Pokemon game was Gold/Silver. Leuk om de overeenkomsten te zien (start pokemon nog steeds vuur, blad of water) en nog steeds bekende deuntjes. Maar de grafische vooruitgang had ik niet verwacht! Ziet er leuk uit (Lijkt bijna op een 3D open world RPG) Misschien toch maar een goedkope 2DS op marktplaats zoeken voor deze game.

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 10 mei 2016 15:44]

Ik zou voor een 3ds xl gaan iets groter scherm.
Als je nu nog een console van de 3DS familie wil aanschaffen zou ik toch zeker willen adviseren om voor een New 3DS of New 3DS XL te gaan.
Uiteraard een new dan gelijk wel beter heb ik ook gedaan.
Ik heb zelf nu een 3DS en ben zelf nog nooit voor de XL versies gegaan. Heb wel gehoord dat als je ooit voor de XL gaat, dat je dan nooit meer terug wilt. Scheelt mij weer centen :D
Klopt heb eerst een normale ds gehad en later kocht ik een dsxl, pff man wat een verschil niet normaal.
Dus toen ook met de 3ds en kort geleden een new 3ds gelijk de xl gedaan.

Het is net als of je van een mobiele telefoon met 3,5 inch scherm af komt iphone 3Gs voorbeeld, en dan nu een telefoon met 4,7/5 inch in je handen heb.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 11 mei 2016 14:32]

Normale Ds of DSi? Want een DS XL was er niet, maar de DSi XL wel.
Ja dsi xl idd tik foutje :)
Kan gebeuren haha
Nee! Deze games zijn ook gewoon speelbaar op de 2DS (alleen dus geen 3D)
Nee! Deze games zijn ook gewoon speelbaar op de 3DS 2DS (alleen dus geen 3D) ;)
Uiteraard, thanks :)
Fout, alle 3DS games kunnen op de 2DS gespeeld worden.
Alhoewel het bij sommige games lastig is als ze veel op het 3D aspect leunen. Bv Super Mario 3D Land,.
Ik hoop wel dat deze generatie van pokemon iets meer focus legt op de zaken buiten het trainen van pokemon. Daar ben ik nu wel klaar mee. Ik hoop dat in deze generatie er veel aankacht komt voor zaken als het aankleden van pokemon in mooie pakjes, het bedenken van van dansjes en optreden en als summum pokemon emotioneel ondersteunen met de juiste besjes voor de zorgen die ze hebben....

zaken als dit http://pokemon.alexonsager.net/ zit toch niemand op te wachten
Mag hopen dat dit een sarcastisch bericht is?
Ik denk dat hij de zaken die hij niet zo tof vond van X/Y aan het opnoemen is.
Maar ze waren allemaal te vermijden al waren de training minigames en het feeden volgens mij alleen onvermijdelijk als je flink aan het min/max breeden sloeg.

Voor mij was het altijd wel goed genoeg geweest als ik de game gewoon had uitgespeeld. Competief battles doen is niet zo mijn ding, en de hele show scene in de game was ook niet mijn ding. Al was dit natuurlijk wel ook een beetje op het Frans aspect gericht met mode shows enzo.

En in Japan zitten ze natuurlijk op andere dingen te wachten als wij.
Sorry, ik was de sarcastische tags vergeten ;)
Laatste Pokémon die ik heb gespeeld waren voornamelijk Gold/Silver, dus ik herkende het verhaal dan ook nog niet. 8)7

Maar gelukkig :)
Die website liet mij veel harder lachen dan eigenlijk nodig was :9~
Waar ik nog steeds op zit te wachten is een goede Pokemon MMORPG! Dit met een goed grafisch sausje. Je vecht tegen Team Rocket en uiteraard badges verdienen om mee te mogen doen met de leagues. Leuge PVP Battles. Als dit uit zou komen op bijvoorbeeld de NX is dit een instabuy voor mij.