Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 69 reacties

Microsoft heeft in de nieuwste build van Windows 10 Mobile de optie ingebouwd om notificaties van een Windows 10 Mobile-smartphone te kunnen zien op een Windows 10-pc. Dat gebeurt via de digitale assistent Cortana. Die assistent is nog niet in het Nederlands beschikbaar.

Om de functie te laten werken, moeten gebruikers zowel op de desktop als op de smartphone in de Fast Ring zitten van het Windows Insider-programma, waarmee gebruikers kunnen helpen nieuwe builds van Windows en Windows 10 Mobile te testen. Cortana pusht notificaties naar de pc en laat gebruikers ook antwoorden vanaf de desktop, meldt Microsoft.

Ook is het mogelijk om foto's over te zetten van smartphone naar pc door Cortana de opdracht te geven 'send this photo to my pc'. Die functie verloopt vermoedelijk via OneDrive, Microsofts webopslagdienst.

De functie om notificaties en accumeldingen door te geven kwam enkele weken geleden uit voor Android. De foto-functionaliteit zit alleen in Windows 10 mobile. Vanwege beperkingen in iOS is het pushen van notificaties naar de pc niet mogelijk vanaf een iPhone.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (69)

Zo zonde dat het dan weer per se via Cortana moet lopen. Waarom kan dit nou niet gewoon in het huidige notificatie systeem van Windows 10 ingebouwd zijn. Ik heb expres alles eruit gesloopt wat maar te maken heeft met Onedrive of Cortana en dan kan ik hier dus geen gebruik van maken..
Dit is de reden waarom Cortana gebouwd is: een persoonlijke assistent die platformonafhankelijk met je mee kan gaan en je overal kan informeren over wat er gebeurd op andere systemen.

Het lijkt me dat als je zo bezorgt bent om je privacy dat je o.a. onedrive er cortana verwijderd uit Windows dat je dan ook niet wenst dat andere data zoals notificaties zomaar word uitgewisseld tussen systemen aangezien daar ook vertrouwelijke informatie tussen kan zitten.
Was niet per se om privacy, daar kan je als je dat eruit haalt alsnog niet omheen. Meer het feit dat Cortana en Onedrive mij in de weg zaten. Bij meerdere acties kwamen die iedere keer naar voren. Ook komt er vaak genoeg een pop-up te voor schijn of je onedrive wilt gebruiken voor het syncen. En ga zo maar door.

Waarom zou het perfecte notificatie systeem in Windows 10 hier niet gewoon voor gebruikt kunnen worden? Dit is gewoon een manier om Cortana er alsnog door te drukken voor de mensen die dit niet gebruiken.
precies omdat het ook werkt met andere telefoons iPhone & Android waar Cortana ook voor bestaat. Als je het in W10 zou inbouwen heb je maar 1 platform en moet je het dus op een andere manier doen op de andere platforms.
Als je wil uitwisselen tussen devices zal dat toch via een cloud moeten gaan. En dat doet Microsoft natuurlijk via OneDrive. Dus niet eerst Windows slopen en dan klagen dat niet alle functies werken.

Edit: ik zie dat ik het nut van OneDrive en Cortana in dit bericht wat door elkaar heb gehaald. Maar ik blijf erbij dat je het over je af roept dat niet alle functies meer werken als je onderdelen uit Windows sloopt.

[Reactie gewijzigd door Me_Giant op 2 juni 2016 19:12]

... Dus niet eerst Windows slopen en dan klagen dat niet alle functies werken...
. Maar ik blijf erbij dat je het over je af roept dat niet alle functies meer werken als je onderdelen uit Windows sloopt.
Als je 90% van de tijd dat je een device gebruikt niet beschikt over internet en windows wilt alles op onedrive zetten ipv lokaal (zelfs als je dat laatste er steeds opnieuw op insteld) zodat je 90% van de tijd niet over de benodigde bestanden kunt beschikken. Dat is echt niet handig.

Daarom heb ik de Onedrive-integratie moeten uitschakelen. De koppeling staat er nog, dus ik kan nog steeds backups naar onedrive zetten, maar niet dat alles automatisch daarheen verplaatst wordt.

En dat Cortana ook daarvoor niet werkend te krijgen is omdat dit net huidige taal en regio niet mogelijk is (Engels UK en Nederland)

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 4 juni 2016 23:36]

Ik erger mij daar helemaal blauw aan. Iedere keer dat OneDrive venster wat weer naar voren komt en om een wachtwoord vraagt. Inmiddels al tig keer ingevuld en heb sinds Windows 10 nog nooit m'n Microsoft Account wachtwoord veranderd. Heel irritant.
Het lijkt me dat als je zo bezorgt bent om je privacy dat je o.a. onedrive er cortana verwijderd uit Windows dat je dan ook niet wenst dat andere data zoals notificaties zomaar word uitgewisseld tussen systemen aangezien daar ook vertrouwelijke informatie tussen kan zitten.
Je zou natuurlijk notificaties uit kunnen wisselen met end-to-end encryptie, zodat Microsoft daar geen inzicht in heeft maar mogelijk wel het transport tussen de machines onderling kan faciliteren. Een alternatief zou ondersteuning zijn voor directe peer-to-peer verbindingen of een eigen server (voor tweakers). Helaas (voor Microsoft) zou er in beide gevallen weinig data overblijven om toe te voegen aan de hooiberg.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 2 juni 2016 13:56]

Dat kan, maar ga je dat vertrouwen? Mensen willen in de eerste plaats gebruiksgemak. Cortana en je microsoft account zijn voldoende om heel het process te automatiseren. Dat zal direct 1 van de redenen zijn waarom MS deze dienst gebruikt. Wil je degelijke end-to-end encryptie dan moet je al zelf de sleutels kunnen gaan instellen en haal je voor vele mensen de gebruiksvriendelijkheid weer onderuit.
Het lijkt me dat als je zo bezorgt bent om je privacy dat je o.a. onedrive er cortana verwijderd uit Windows dat je dan ook niet wenst dat andere data zoals notificaties zomaar word uitgewisseld tussen systemen aangezien daar ook vertrouwelijke informatie tussen kan zitten.
Het systeem zou toch gewoon data met het Exchange protocol kunnen uitwisselen? Dan kan het van je zelf-gehostte server halen, vanaf Microsoft Live, Gmail, etc. Als je telefoon dat dan ook doet heb je precies dit, maar dan zonder Cortana, heb je geen "Microsoft account" of andere onzin nodig. Gewoon precies hetzelfde als een mailclient al jaren doet, maar dan geintegreerd in het Windows notificatiecentrum. Zo moeilijk is het niet...

[Reactie gewijzigd door Shadow op 2 juni 2016 14:15]

"Het Exchange protcool", je bedoeld ActiveSync? Die heeft daar geen ondersteuning voor.. En buiten dat is het toch niet zo'n goed idee.

Er worden door allerlei services notificaties naar Microsoft gestuurd. Hoe zie je het voor je als Microsoft een database moeten gaan bijgehouden met allerlei services van derden waar die notificaties dan weer naar doorgestuurd moeten worden zodat die services het weer kunnen doorsturen naar de eindgebruiker?
Het is gewoon niet uit te leggen dat een functie als Quiet Hours niet in NL beschikbaar is, omdat het van Cortana afhankelijk is. Nu dit weer.
Ik vind het vervelender dat Cortana wellicht nooit beschikbaar komt in het Nederlands.
Ja, het Notificatie-systeem is dat óók, net als dat je gewoon popups kunt krijgen. Typisch Microsoft: op 36 manieren dezelfde info kunnen krijgen, behalve als het nuttig is.

Nou ja, gelukkig zijn er maar een stuk of 50 Windows 10 Mobile-gebruikers over, dus zo erg is het nou ook weer niet.

Cortana nog steeds niet in het Nederlands. Onbegrijpelijk.
Ik heb expres alles eruit gesloopt wat maar te maken heeft met Onedrive of Cortana en dan kan ik hier dus geen gebruik van maken
Uhm, dat heb je dan toch zelf gedaan?
Volgens mij was bij de eerste introductie van Cortana al duidelijk dat deze in de loop van tijd een steeds prominentere rol zou krijgen in het dagelijks gebruik.
Ja, met de intentie om een digitale assistent weg te gooien, en een perfect werkend notificatie systeem te behouden. Straks heb je dus alweer op meerdere plekken dezelfde dingen, zoals ze de trend door blijven zetten in Windows. Meerdere configuratieschermen, netwerk configuraties en ga zo maar door. Helaas, ik pas.
Cortana is tevens bedoelt als toekomstige vervanging van meerdere Windows onderdelen, waaronder search en het notificatie systeem.
Dat is wel leuk en aardig maar dan mag Microsoft wel eens hard aan het werk om Cortana, al dan niet in het Engels, voor alle systemen beschikbaar te maken.
Het notificatie systeem is nog steeds intact, maar het verwijderen van synchronisatie heb je toch echt aan jezelf te danken.
Eerst had je blijkbaar geen reden om Cortana te gebruiken. Nu heb je dat dus wel.
Ik snap je probleem niet. :) Succes met het er terug in slopen!
Wat een reactieniveau weer...

Helemaal eens met Zenety. Er is 0 reden waarom deze notificaties niet via het systeem kunnen lopen waarmee bijvoorbeeld qbittorrent of Dropbox een notificatie geven. Cortana zou daar niks/zeer weinig mee te maken moeten hebben.

Ik zoek nog steeds naar een manier om Onedrive te slopen. Waarom moet ik continu iets in mijn sidebar hebben staan in een verkenner, als ik dat nooit gebruik?
Om een notificatie in het systeem te kunnen weergeven is wel een applicatie nodig die daarvoor zorgt (zoals qbittorrent of dropbox in je voorbeeld)
Ik vermoed dat er geen systeem-component van windows continue online ingelogd is, dus dan moet er ofwel een nieuwe applicatie geinstalleerd en ingelogd worden enkel voor notificaties te synchronizeren, ofwel word er een systeem gebruikt dat daar eigenlijk al helemaal klaar voor is, namelijk Cortana.
Ik kan misschien op het verkeerde spoor zitten, maar als ik achter m'n xdoos zit en ik unlock een achievement, dan ziet mijn vriendin diezelfde pop-up op onze W10 machine.
Dit gebeurd denk ik via het Microsoft account, dus het zou technisch goed kunnen dat hetzelfde gebruikt word voor WP10
Ik heb hiervoor Tron Script gebruikt :)
Nee, dat werkt andersom: waarom moet dit systeem Cortana gebruiken?

Als T.net alleen nog maar op IE6 zou werken, heb je ook niet opeens een reden om IE6 te gebruiken. Overdreven voorbeeld, maar het is niet anders dan wat jij roept.

Een systeem als dit kan prima rechtstreeks met je pc verbinden, en de notificaties op een betrouwbare en veilige manier doorgeven.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 2 juni 2016 14:28]

Je draait het om.
Als we van jouw voorbeeld uitgaan dan zou ik dus onderdelen uit IE11 gaan slopen omdat ik ze niet gebruik. Als ik dan een website bezoek die die onderdelen nodig heeft, maar ik heb ze verwijderd omdat ze in eerste instantie overbodig leken dan wordt ik boos op MS omdat ze geen rekening met mij zouden houden :D

De wereld op zijn kop.
Nee, mijn punt is dat Cortana hiervoor niet nodig is. Waarom zou je je notificaties de halve wereld over gaan sturen als je telefoon letterlijk naast je pc ligt?

Los daarvan vereisen ze het gebruik van een propriëtair gesloten systeem, met inherent een onzekere continuïteit, en vooral onzekerheid over privacy en veiligheid. Als je gewoon kon instellen via wat je je notificaties wilt doorsluizen, zou het prima zijn.
Waarom niet Cortana hiervoor gebruiken? Dit is 1 van die persoonlijke assistent features (al je info op elk apparaat beschikbaar en cross-device communiceren), wat Cortana al kon/in de backend had zitten. Zo houd MS Windows in de kern zo internet-loos mogelijk, zodat MS voorkomt dat voor elk internet verbindingkje die het OS zelf maakt half het internet van zijn plaat gaat en imgur/reddit weer volstaan met "hoe durft MS".

[Reactie gewijzigd door batjes op 2 juni 2016 14:45]

Ik snap niet dat je Cortana nodig hebt terwijl er al een notificatie systeem in W10 zit. Ik zie cortana als een assistent, en die heb ik toevallig niet nodig. Een assistent hoeft geen koppeling met mijn telefoon te hebben..
Omdat MS het anders als Windows onderdeel moet maken (Cortana is "slechts" een applicatie), en dan krijgt MS heel het fucking internet over zijn dak heen met "Hoe durven jullie!" "spyware!" etc.

Tevens had de backend van Cortana hier al support voor omdat Cortana dat soort taken moet uit kunnen voeren als "persoonlijk assistent".
Volgen mij verloopt het tijdelijk via Cortana, ik heb nu niet voldoende tijd om de hele "/build" terug te kijken.. maar volgens mij komt het strax via je notificatiescherm binnen.

de /build:
https://youtu.be/-ZuVnsjB1_Q?t=14m3s
Het komt al via je notificatiescherm binnen, ze staan alleen onder een kopje Cortana(zoals bijvoorbeeld facebook een kopje facebook heeft). Op Build is aangegeven dat voor windows mobile ze het uit willen gaan breiden naar zonder Cortana, maar voor Android was dit niet mogelijk en blijft Cortana nodig.
Als tweaker zou je toch moeten weten dat het verwijderen van software die niet op normale manieren te verwijderen is op korte of lange termijn problemen kan/zal veroorzaken.
Dit is een van de functies waar ik al een tijdje naar uitkijk. Ik hoop ook dat de quick response acties mogelijk zijn zoals ze nu in de notification center in w10 mobile zitten. Ik durf echter niet over te schakelen op insider(heb dat met zowel met mobile en desktop gedaan), want sinds ik op de normale releases zit loopt het allemaal als een trein, waar ik op insider nog wel eens issues/bugs had. Dus dan maar even geduld en wachten op de release van Redstone.

Die foto functionaliteit lijk mij alleen handig als je direct geconfronteerd wordt met de foto(dus geopend in photo's of iets dergelijks). Al mijn andere foto's gaan via onedrive, dan kan ik ze beter direct op de PC openen.
Goede functie! Alleen voor mij komt hij net te laat en helaas nog steeds geen Nederlandse ondersteuning voor Cortana:(.
Altijd heel gecharmeerd geweest van WP, echter het gebrek aan apps begint me toch op te breken en na 2 jaar rondlopen met 2 telefoons om toch bepaalde apps te kunnen gebruiken houdt het een keer op helaas.
Wat zijn de alternatieven?
Apple die je 5x te duur is en te klein, of 10x te duur en dus na financieel half afgeschreven te zijn al compleet aan vervanging toe is en dan tel ik de levensduur van de accu nog niet mee, die is dan ook al 2x aan vervanging toe geweest.
Android zonder updates behalve als je high-end koopt die ook 10x zoveel kost als wat je er voor terug krijgt.
Blackberry, nog geen updates voor de priv, is dus afwachten en BB10/QNX is al dood verklaard.
Jolla, maakt geen toestellen meer, enkel een OS (Sailfish) maar geen fabrikant die het op een toestel zet.
Dumbphones zijn ook zo goed als niet meer verkrijgbaar.

kortom, er is geen goed alternatief.
Dat top modellen van telefoons duur zijn spreek ik zeker niet tegen, maar ook het high-end model van Microsoft (950XL) kost ook al ruim ¤400,-. Mijn Lumia 1520 koste bij aanvang zelfs dik ¤600,- en daar kan ik niet eens alles mee doen wat ik zou willen.

Over de Priv klopt niet helemaal aangezien er laatst nog een update voor is uitgerold naar Android 6.0. nieuws: BlackBerry brengt Android 6.0 uit voor Priv

Een telefoon met Playstore en met ipv de andere Google services, een Microsoft integratie, daar zou ik blind voor tekenen
Onbegrijpelijk en niet te verkopen dat er nog steeds geen Cortana in het Nederlands beschikbaar is. Daarnaast wordt Cortana nooit wat omdat het van de zoekfunctionaliteit van Bing afhankelijk is, en die is echt g e w e ld i g zoals we wel weten ..
En de klant z'n privacy - waar zit het doorgeefluik - wat zijn de garanties? 10$ max zoals in alle EULA's? En dan dat gebruik van Cortana - dat is iets wat op de cloud draait - en heel veel data kan vergaren niet alleen in het belang van de klant - integendeel! (geldt ook voor Siri en het equivalent van google). We lezen dan in een ander artikel dat 80% meer controle wil - wel van die 80% zijn er zeker 50% wilde fans van de hierboven genoemde technologische vooruitgang - maar 't blijft mogelijks wel een ernstige aanslag op onze privacy en een goeie bron qua datamining. Noch Apple noch Microsoft noch Google doen aan liefdadigheid, nietwaar?
Lijkt me interresant om mee te werken vind ik persoonlijk
Deze feature is er al een tijdje Tweakers redactie!
Windows Mobile blijft gewoon doorontwikkeld worden, als het niet voor ons consumenten is, alleen al omdat het voor hun zakelijke markt gewoon erg belangrijk is. (Voor het leveren van een totaal plaatje etc).

Dat de Lumia op een lager pitje komt te staan, heeft naar mijn idee ook deels te maken met de Surface Phones waar MS mee bezig lijkt te zijn. Waarom ARM gebruiken (Lumia) als ze gewoon voor X86 kunnen gaan (Surface).
Met een x86 tablet chipset van Intel ? Sure....

TDP van een smartphone is veel lager, alleen stapt Intel uit die markt. Je kunt je ook afvragen of er nog een zakelijke markt is, hoop bedrijven staan zeker voor telefoons BYOD toe.
Intel is anders met Skylake ook bezig om chips te ontwerpen voor smartphones. En het zal me niets verbazen als MS hier met hun neus dicht bovenop zit.

En Continuum is toch een parade paardje van Microsoft waar ze nogal trots op zijn en dat werkt het beste op X86.

ARM was eigenlijk een overbruggings fase, Windows RT was bv voornamelijk een waarschuwing richting Intel (en AMD), van als jullie niet een beetje gaan focussen op verbruik zoeken we wel een alternatief. Gelukkig (voor MS) hebben beide hier gehoor aangegeven.
Het schijnt dat Intel nog jaren verwijderd is van een concurrerende chip op mobiel.
Omdat ze alleen voor het jaar 2016 geen prioriteit stellen aan Mobile omdat ze nu eerst andere platformen de deur uit willen/wouden zoals Surface Hub, HoloLens, Server en Xbox. Met Redstone 2 en Redstone 3 krijgt Mobile weer prioriteit.
En voor eerdere jaren ook al niet. Zoals ik hierboven ook schreef, had graag een jaar geleden een windows phone gehad, maar gezien deze "ontwikkelingen", hou ik de boot nog even af. Voor ios hebben ze wel weer mooie rijke apps... Dus daar hebben ze wat mij betreft weer een streepje voor.
Dit is toch echt een feature voor Windows 10 mobile gebruikers, of heb je het bericht gewoon niet gelezen? Toch ironisch dat je juist op zo'n bericht reageert dat ze er niet meer in investeren.

Daarnaast is Cortana ook beschikbaar voor Android, en zoals in hetzelfde bericht te lezen is, ondersteund deze ook de bovengenoemde features. (Behalve dan het versturen van foto's)
niemand vraagt volgens mij of jij er 1 wilt kopen toch? Tenminste voor zover ik heb kunnen lezen...
Het lijkt mij met deze aankondiging dat ze er net nog wel energie in steken.
Ja, kennelijk. Maar andere berichten melden dat ze de boel opschorten, of afblazen. Ik wilde een jaar geleden erg graag een Windows toestel kopen, maar vond het nog niet volwassen genoeg. Nee ik volg niet alles meer, maar bij mij leeft niet het idee dat dat nu anders is.
Maar andere berichten melden dat ze de boel opschorten, of afblazen.
Anderen deden dat, niet Microsoft zelf. Daar zit wel een verschil.
Qua os blijven er steeds nieuwe dingen komen. Als je het interessant vindt kun je hier alle updates van windows telefoons op windowscentral.com vinden.

Het gaat soms niet idd. altijd even snel, maar als je ziet waar ze naar toe werken. Naast dat ben ik overigens nu ook heel tevreden met m'n telefoon. Maar dat is ook maar net afhankelijk van welke eisen je stelt en wat je prettig vindt.

Apps komen er steeds meer bij, verwacht straks wanneer xbox e.d. ook zo ver zijn dat het dan harder zal gaan. Het kost daarnaast ook best wat tijd om apps te maken, en W10 was eigenlijk ook nog niet echt af bij release waardoor er ook wat afgewacht is door developers tot nu toe.

En er wordt soms ook wel het een en ander opgeblazen naar mijn idee.
Ook jammer dat Windows 3.1 hier geen ondersteuning voor heeft.. De Lumia 1020 staat al bijna 3 jaar in de pricewatch. Ze blijven je echt niet eeuwig nieuwe features brengen hoor. :P
Ik ben van mening dat je de updates moet uitbrengen x tijd vanaf het laatste moment van verkoop. Niet vanaf de eerste release datum. Maar ja wie ben ik... :)

Nu weet ik wel wat je als tweaker wel een win10 op de 1020 kunt krijgen. Maar het 'gewone' publiek waagt zich hier niet aan. Nouja 't is toch trekken aan een dood paard inmiddels. Jammer want ik vind het een puik systeem...

reviews: Terug naar de desktop? - Een andere koers voor Windows Phone
nieuws: Here Maps stopt ondersteuning Windows 10 Mobile
nieuws: 'Microsoft staakt ontwikkeling Android-app-ondersteuning Windows 10 Mobile'
Je krijgt als "gewone" publiek gewoon nog updates op je lumia 1020. Tot en met 2017 om precies te zijn. Waar jij op doelt zijn upgrades en Microsoft heeft nooit ergens vastgelegd dat je die op oudere modellen gaat krijgen.

De links die je tevens aanhaalt heeft tevens ook niks te maken met Windows 10 Mobile :S

[Reactie gewijzigd door vali op 2 juni 2016 15:05]

PC's die veel ouder zijn dan 3 jaar krijgen upgrades naar Windows 10 zelfs vrijwel volautomatisch door de strot geduwd, dus waarom dan niet met een telefoon die toch ook wel een verwachte levensduur heeft van 5 jaar en waarvan de laatste véél korter geleden dan 3 jaar verkocht zijn?

@hieronder: ik ken de redenen/excuses ook wel, ik vind ze alleen niet zo zwaar tellen. OEM Partners is in deze context sowieso onzin want het gaat om 2 afdelingen van hetzelfde bedrijf, de medewerking van providers is meestal niet nodig en de 1020 is geen low-end telefoon.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 3 juni 2016 12:58]

dus waarom dan niet met een telefoon die toch ook wel een verwachte levensduur heeft van 5 jaar en waarvan de laatste véél korter geleden dan 3 jaar verkocht zijn?

Zoals Microsoft aangaf waren er een aantal redenen:
1) meeste telefoons warebn low-end en misten de noodzakelijek systeemvereisten. O.a. maar 4GB opslag.
2) Providers en OEM partners wilden niet hun kant van de zaak doen.
3) Prioriteiten. Een telefoon als de 1020 die met Windows Phone 8.0 uitkwam is laten we zeggen lager in de ranglijst dan eentje die ruwweg twee jaar later met Windows Phone 8.1 Update 2 uitkwam.
Het is geen feature die onmogelijk is zonder Windows 10.
Je kan prima hier nog steeds W10M op installeren. Microsoft ondersteund het nog steeds via insider.
Helaas blijf je dan wel hangen op pre-Redstone builds, dus van de bovengenoemde toevoeging kan je met "x20" modellen niet meer genieten. ;)
Nee hoor, je blijft tot heden niet hangen op pre-Redstone builds.
Op een x20 telefoon kom je via de insider builds niet verder dan 10586.338. Dat is pre-redstone. Dus waar jij je informatie vandaan haalt weet ik niet.
Oeps, klopt inderdaad. Naja, dan moet je ff nog een maand wachten. Dan komt Redstone uit ;) Ze konden de oudere devices ook gewoon niet ondersteunen (zoals ze hadden aangegeven), maar je ontvangt nog steeds de laatste update uit de preview ring.

[Reactie gewijzigd door vali op 2 juni 2016 15:32]

Schofterig inderdaad dat ze hun beloftes niet nakomen. Zeker voor de telefoons die qua specs geen problemen op zouden moeten leveren. Maar dat geval is voor dit nieuws niet relevant.
Dan nog, 1020 gebruikers kunnen wel nog altijd Windows 10 Mobile installeren. Het is hun eigen keuzen, en daarbij staat het nog steeds niet vast dat die toestellen daadwerkelijk niet meer verder kunnen gaan dan Treshold 2, er worden nog steeds Lumia's toegevoegd aan de ondersteunde toestellen, onlangs nog de Icon.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True