Apple opent deuren App Store voor Watch-apps van alle ontwikkelaars

Apple heeft de App Store voor de Apple Watch opengesteld voor alle ontwikkelaars, in aanloop naar de release van het horloge later deze maand. Apps voor de Watch zijn extensies voor reguliere apps in de App Store.

Alle ontwikkelaars met apps in de App Store kunnen updates indienen waarin de extensies voor de Apple Watch zitten, meldt 9to5 Mac op basis van communicatie van Apple met ontwikkelaars. Eerder konden alleen bepaalde ontwikkelaars updates met Watch-functionaliteit uitbrengen. Ontwikkelaars kunnen die extensies maken met WatchKit, de sdk voor de Apple Watch. Er zijn andere richtlijnen voor het uiterlijk en functionaliteit van apps op de Watch dan die voor iPhones en iPads.

Het openstellen van de App Store voor Watchkit-updates van Apps gebeurt in aanloop van de release van de Apple Watch op 24 april. Dat gebeurt dan in sommige landen zoals de Verenigde Staten en Duitsland. Wanneer het horloge in Nederland en België uitkomt, is nog onbekend. De prijs van de goedkoopste versie is in Duitsland 399 euro.

Apple Watch

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

01-04-2015 • 08:09

99

Reacties (99)

99
94
86
0
0
0
Wijzig sortering
Veel mensen vergissen zich wanneer ze denken dat de Apple watch geen succes wordt. Net zoals met de iPad het geval was, dat niet meer was/is dan een grote iPod touch.

Altijd hetzelfde riedeltje dat mensen zich uitspreken bij een nieuw Apple product, maar als je iets verder kijkt dan hetgeen er nu is zie je een enorme potentie tot een relevant product. Apple Pay alleen al kan en zal zorgen dat NFC betalingen gemeengoed worden, gezien de vele bedrijven die het gaan ondersteunen en de grote adoptie van het product.

Het enige dat me wel zorgen baart is Apple's nieuwe manier van markering waar men zich volledig lijkt te focussen op de fashion markt. Om over die Edition onzin maar te zwijgen. Het mooie was altijd dat de hamburgerbakker tot en met de grootste CEO exact dezelfde ervaring had in zowel aanschaf als product. Dat vervalt nu helaas en dat heeft gevolgen voor het imago van Apple..

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 24 juli 2024 17:54]

Met het verschil dat het succes van de voorgaande producten is te wijten aan dat het toen om iets echt nieuws ging, met heel veel vernieuwende toepassingen. Ik denk dan aan de iPhone en iPad. Dit is niet echt nieuw, er zijn al tal van smartwatches op de markt die qua functionaliteit gelijk en enkele gevallen zelfs beter zijn. Er zullen er vast wel wat verkocht worden, maar ik denk dat Apple flink in zijn eigen voet schiet met dit product want je wordt straks een behoorlijke Apple sheep met zo'n ding om je arm. Je kunt namelijk aan niemand uitleggen waarom je het nodig hebt. Er is maar een kleine groep mensen die echt teveel voor iets wil betalen, iedereen wil uiteindelijk waar voor zijn geld in wat voor vorm dan ook. De enige reden om een Apple watch te kopen wordt dan status/imago en als dat argument zich ook nog tegen je gaat keren dan is het snel over. Dan wordt het een horloge voor sukkels.
Vreemd genoeg was de concensus altijd "THEY WERE NOT THE FIRST".

Everyone was making MP3-players, "Smartphones" bestonden al, Star trek had al pads, blabla.

Vooral gezegd door mensen die de term Apple Sheep gebruiken. Nobody needs a fricking large screen iPod.

Datzelfde krijg je nu ook. Hoewel ik zelf niet zo enthousiast ben over de Apple Watch als toendertijd ik was bij de intro van de iPad, zie ik er wel potentieel in. Je koopt iets niet voor 1 functie, je koopt iets dat meerdere aspecten van je leven gemakkelijker kan maken.
We zullen zien, de tijd zal het leren. Ik denk dat dit product het imago van Apple geen goed zal doen en het imago van Apple vertegenwoordigt een groot deel van hun kapitaal.
weet ik niet als je het kan combineren met nuttige zaken zoals sport of medische toepassingen kan zo'n horloge best toegevoegde waarden hebben.

Gebruik je het gewoon als horloge dan is het zonde van het geld.. Die notificatie zie je toch wel als de telefoon naast je ligt heb je geen horloge voor nodig.. maar overige zaken die een toevoeging kunnen zijn op iemands leven of levens stijl. Dan kan de apple watch er goed mee vooruit.

Al moet ik wel zeggen dat veel mensen liever 400 euro aan een iPad zullen uitgeven dan 400 euro aan een horloge...
Ik denk dat jij niet veel beweegt als de telefoon steeds naast je ligt. Ik kan me genoeg situaties bedenken waar het gewoon handiger is om gewoon op je pols te kijken ipv je telefoon te zoeken of te moeten pakken. Ik zou zelfs zegen dat dat in bijna alle aspecten van mijn leven is behalve als ik aan een tafel zit
Als ik Sport heb ik mijn telefoon op mijn arm met een muziekje op,
als ik uiteten gaat heb ik mijn telefoon in mijn broek zak,
Als ik bij vrienden ben heb ik mijn telefoon op tafel.
Op het werk is de telefoon op mijn bureau waar ik zit. ga ik naar vergaderingen dan gaat hij mee.

De telefoon is in bijna alle gevallen dicht in de buurt.. het is mijn agenda, adressen boek, mailbox, en telefoon..

zoeken naar mijn telefoon moet ik zelden..

En loop je verder dan 10 meter bij je telefoon weg heeft de apple watch ook weinig toegevoegde waarde gezien deze dacht ik met BT werkt.
I denk dat je het echt niet door hebt. In bijna al die situaties die je opnoemt wil ik net niet naar mijn telefoon grijpen en juist mijn pols gebruiken. Als ie in mijn broekzak zit dan zit die daar goed en wil ik die eigenlijk enkel pakken wanneer het belangrijk is.

Op restaurant is een telefoon gebruiken sowieso al not done dus kan je het gebruik er van al inperken op restaurant. Je kan veel discreter omgaan met technologie

Bij vrienden vind ik het al zeker belangrijk. Want wat is er meer irritant dan je telefoon moeten pakken terwijl iemand iets aan het vertellen is.

Op het werk ok maar tijdens vergaderingen kan zo'n smartwatch dus ook al weer van pas komen.

Dus ja in alles wat je opnoemt zie ik echt wel het nut van de Apple Watch
Zover ik het kan zien zijn niet alle watches op de markt gelijk aan functionaliteit en dan gaat het ook nog eens om de uitvoering. En beter? elke smartwatch heeft wel punten waar die in uitblinkt, zo zal het ook zijn met de Apple watch
Apple biedt zeker wel meerwaarde vooral voor de groep in het Apple eco systeem. Om ze dan direct maar als sheeps af te schilderen is een beetje kortzichtig. Met een ander merk is het dan plots wel okay? Het status/imago argument is onzin. Ik zie zoveel apparatuur vooral onder ons tweakers waarvan ik de nut totaal niet in kan zien, voor een ander is dat nut er schijnbaar wel.

Maar hoe je het went of keert, voor de markt alleen al is het goed dat Apple erin stapt. Degene die nu een smart watch uitbrengen hebben nog geen echte markt weten te creëren, met Apple hebben ze iemand die dit als geen ander beheerst. Tuurlijk geen garantie, maar de Apple Watch kon nog wel eens heel goed nieuws voor al die anderen zijn.

Eerst maar afwachten tot hij op de markt is voordat iedereen gaat oordelen. Functionaliteit van een papiertje aflezen geeft maar een half beeld.
Sorry hoor, maar de smartphone was niks nieuw toen het op de markt kwam en de tablet ook niet. Ik had al 2 smartphones met touchscreen voor de iPhone uitkwam. Met de iPad net hetzelfde, die bestonden ook al voor Apple die uitbracht. Wat Apple deed is kijken wat de anderen fout deden met die producten en er een perfect product van maken, iets dat de smartphone en de tablet toen niet waren.

Hetzelfde doet Apple nu met de Apple Watch. Wat de anderen verkeerd deden met smartwatches zet Apple nu recht. De smartwatch werd tot nu toe op de markt gezet als een elektronische gadget. Apple zet de Apple Watch op de makt zoals het moet zoals een juweel. Er is zwaar nagedacht over de Apple Watch voor deze op de markt kwam. Het feit dat Apple niet snel snel een product op de markt zet omdat het uitlekt en de concurrentie de turbo aanzetten om toch maar voor de Apple Watch een smartwatch uit te brengen zal bijdragen aan het succes van de Apple Watch.

Denk jij nu echt dat er één Apple gebruiker is die zich er iets van aantrekt wat een ander denkt en of die hem beziet als een iSheep? Echt niet hoor. Er is inderdaad maar een kleine groep die teveel wil betalen voor een product maar er is een heel grote groep die wil betalen voor kwaliteit. En dat is waar de Apple Watch in zal uitblinken. Wat we tot nu toe hebben gezien van smartwatches zijn hush hush jobs. Snel produceren om de eerste te zijn en de consument merkt dat ook daarom dat de smartwatches tot nu toe niet aanslaan bij hefgrote publiek. De Apple Watch gaat daar verandering in brengen.

En waarom zou er geen reden zijn om een Apple Watch te dragen? Dat jij het niet ziet hoeft nog niet te betekenen dat anderen het ook niet zien. Reden? Puur uit gemak! Nooit meer naar je telefoon moeten grijpen als je een notificatietoon hoort om vervolgens tot de constatatie te komen dat het onbelangrijk was.

In de jaren 90 was het gros van de mensen er ook van overtuigd dat een telefoon zonder draad geen toekomst had en dat niemand ooit altijd bereikbaar zou willen zijn. Bellen deed je met een vaste lijn en er was gewoon totaal geen reden denkbaar waarom je zo'n GSM zou moeten hebben. Hetzelfde hoorde je ook met de iPhone hoor. "Mail, surfen en zo waarom zou je dat op een telefoon doen daar heb je een computer voor en een telefoon met een batterijduur van amper een dag zou toch nooit een GSM kunnen verdringen met een batterijduur van 1 week?" En hetzelfde zie je vandaag met de smartwatch. Waarom zou je dat nodig hebben? De waarheid is wel dat we dat allemaal niet nodig hebben. Maar ik heb het dan over veel dingen in ons leven, elektriciteit, auto's, internet, ... je hebt dat in sé niet nodig om te leven maar zou jij het gewoon laten om die reden?

[Reactie gewijzigd door monojack op 24 juli 2024 17:54]

Veel mensen vergissen zich wanneer ze denken dat de Apple watch geen succes wordt. Net zoals met de iPad het geval was, dat niet meer was/is dan een grote iPod touch.
Sorry maar ik hoor dat argument steeds en dat is onzin. Alle previews en reviews vonden de ipad goed. Jij spreekt van enkele commentaren op fora, de algehele mening was dat de meeste daar wel naar uitkeken.

Nu is het eerder omgekeerd, previews zijn eerder negatief en de algehele trend op fora ook.
Altijd hetzelfde riedeltje dat mensen zich uitspreken bij een nieuw Apple product, maar als je iets verder kijkt dan hetgeen er nu is zie je een enorme potentie tot een relevant product. Apple Pay alleen al kan en zal zorgen dat NFC betalingen gemeengoed worden, gezien de vele bedrijven die het gaan ondersteunen en de grote adoptie van het product.
Waarom zou ik NFC willen alles onder de 20€ kan je nu zonder pincode gewoon betalen. Ach tuurlijk zullen er mensen zijn die dit hierom gaan kopen, maar denk je nu echt dat dit er veel zullen zijn?
Het enige dat me wel zorgen baart is Apple's nieuwe manier van markering waar men zich volledig lijkt te focussen op de fashion markt. Om over die Edition onzin maar te zwijgen. Het mooie was altijd dat de hamburgerbakker tot en met de grootste CEO exact dezelfde ervaring had in zowel aanschaf als product. Dat vervalt nu helaas en dat heeft gevolgen voor het imago van Apple..
Ik denk dat ze dit juist doen omdat ze zelf ook weten dan hun product maar magertjes is. Je zoekt dan andere manieren om je product te verkopen-> fashion statement .
[...]

Sorry maar ik hoor dat argument steeds en dat is onzin. Alle previews en reviews vonden de ipad goed. Jij spreekt van enkele commentaren op fora, de algehele mening was dat de meeste daar wel naar uitkeken.

Nu is het eerder omgekeerd, previews zijn eerder negatief en de algehele trend op fora ook.
Welke negatieve reviews heb je dan gelezen? Want wat ik lees van mensen die een Apple Watch ook echt hebben mogen gebruiken is puur positief. Er zijn een hoop "previews" gebaseerd op geruchten. Maar elk weldenkend mens zal die dingen niet lezen.
Waarom zou ik NFC willen alles onder de 20€ kan je nu zonder pincode gewoon betalen. Ach tuurlijk zullen er mensen zijn die dit hierom gaan kopen, maar denk je nu echt dat dit er veel zullen zijn?
In Nederland misschien niet. Amerika zeker wel.
Ik denk dat ze dit juist doen omdat ze zelf ook weten dan hun product maar magertjes is. Je zoekt dan andere manieren om je product te verkopen-> fashion statement .
hmmm juist... als Apple die twijfelt aan een product zal ie deze helemaal niet uitbrengen. Denk ik dan.
Apple lijkt op twee gedachten te hinken bij de vermarkting van de Apple Watch: enerzijds als handig en functioneel, waarbij ze mij niet overtuigen. Te afhankelijk van een iPhone, te weinig functionele meerwaarde t.o.v. een iPhone.

En anderzijds als sieraad / benadrukking van persoonlijkheid en stijl, waarbij de prijs best hoog mag zijn. Immers, een gouden armband kost ook een hoop geld en die kan helemaal niets behalve ‘mooi zijn’.
Maar ook op dat gebied ben ik niet overtuigd. De aluminium versie kan m.i. niet voor ‘sieraad’ doorgaan, en de beperkte houdbaarheid van de hardware doet afbreuk aan het ‘tijdloze’ imago dat een sieraad moet hebben.
Degene die voor het functionele gaan, die kopen de goedkopere sportmodellen.

Degene die voor stijl gaan, kopen de niet-sport modellen.

Degene die de robuustheid en lichtheid van de sportmodellen willen hebben, maar ook wat stijl voor alledaags gebruiken, nemen de sportmodel met een mooie milanese band.

De vraag is uiteindelijk wat de upgrade-looptijd is van de Apple Watch. Is het jaarlijks? Of wordt het zoals de (i)Mac(book) die eens in de zoveel jaar een revisie krijgt?
Apple wil helemaal niet dat je het sportmodel met de milanese loop koopt. Als je een afspraak in de Apple store maakt, mag je een beperkt aantal varianten van watchcase en band proberen. De sport-versie wordt alleen met de kunststof/rubber band verkocht. En ws. ziet het er niet uit, zo'n RVS milanese band met een geanodiseerd aluminum case.

'Goedkoper' is trouwens relatief: 450 euro voor de 42mm variant is in mijn optiek een heleboel geld voor een smartwatch die geen 'sieraad-uitstraling' heeft.

Looptijd van upgrades is idd dé hamvraag. Macbooks krijgen een jaarljikse revisie (van de hardware). Kun je de Apple Watch na een jaar terugbrengen en wordt er dan tegen een geringe prijs nieuwe hardware ingezet?
Welke combinaties mooi zijn moet ik in het echt zien. Een zwarte Sport met een zwarte leren band ziet er mijn insziens prima uit. Een Aluminium sport met milanese loop ziet er zo ook op de foto's ook niet gek uit

Standaard krijg je enkel de rubberen band, maar je kan altijd nog wisselen.

Hoeveel 450 euro is, is inderdaad relatief. Het is in ieder geval minder dan wat ik voor mijn eerste iPad had betaald. Maar zoveel duurder dan andere smartwatches is het ook alweer niet.
Een microsoft band is 250 en ik vind de Apple Watch toch heel wat mooier (en functioneler).
Apple zal niet de verwachting hebben een miljoen van de gouden watch te verkopen. De rolex-markt is 500.000 stuks groot wereldwijd, als ze daar 1 tot 5% van weten te pakken hebben ze denk ik al hun doel bereikt. De gouden/dure versies moeten denk meer voor een 'halo'effect zorgen, net als de rode loper jurken van Dolce enz.

De aluminium watches zijn wat te 'ruig' naar mijn idee, maar zullen denk ik wel bepalend zijn voor het verdere succes. Deze zijn het best betaalbaar en zullen daardoor eerder gekocht worden -denk ik. Mogelijk dat hier in de toekomst wat meer variaties van de alu-versies komen, die mogelijk ook wat genuanceerder zijn in de 'industriele' look van geanodiseerd alu.
Kan een Fiat 500 concureren met een Bentley? Het zijn beide auto's ... Dat is het verschil tussen de iWatch en de luxe horlogemerken zoals Patek. Iemand die een Rolex heeft zal deze niet laten liggen om een iWatch te kopen - wellicht voor erbij maar nooit om een Rolex te vervangen.
Het goud van apple is vergelijkbaar met het eigen recept van Rolex. Ze zullen daarom deels dezelfde markt 'bereiken'. De markt met geld, en dat hoeft niet altijd een persoon te zijn die met de aankoop een familie-erfstuk wil creëren, maar mogelijk gewoon zijn 'collectie' wil uitbreiden of zichzelf een cadeau wil doen.

Ik bedoelde er met name mee te zeggen dat Apple zich niet als doel zal hebben gesteld om 'duizenden' gouden horloges te verkopen. Maar dat dit meer als een 'lust'object neer gezet is. - Denk ik.
Google eerst hit met "apple watch review"
http://www.techradar.com/...pple-watch-1264567/review

"Our Early Verdict
Probably one of the best smartwatches on the market - but still not enough to convince us this is a real category."

NFC kan je gewoon je iphone gebruiken die je toch moet hebben en bijhebben. Wat je dus wint is je telefoon uit je zak halen. Niet echt killer app.
En dan is de uigebreide verdict veel genuanceerder
One thing's for sure – now Apple has brought visibility of wearables to the wider market through the Apple Watch, everyone will benefit through higher consumer traction.

Will we see everyone wearing one? Probably not, but then again not everyone owned an iPad or iPhone at the start. This is phase one of a much longer product game – but the Apple Watch One still leaves some things to be desired.
De iPad 1 had toch echt wel meer verhitte conclusies gehad. 256MB ram, gewicht. De iPad 2 is ook een enorme verbetering t.o.v. de iPad 1.

[Reactie gewijzigd door kmf op 24 juli 2024 17:54]

Je ziet toch het verschil? De grootste vraag hier is "waarvoor te gebru.de aan de bruikbaarheid wel aan de uitvoering prijs?
64MB RAM? Huh, bron?
Sorry. 256MB bedoel ik. Voor die tijd toch wel een belachelijk laag getal. Maar ik was positief verbaasd over de implementatie hiervan.

(mijn 64 GB iPad 1 wordt nu nog steeds gebruikt)
Ik vind het net omgekeerd: er is een ENORME massa aan Apple fanboys die net zoals jou schreeuwt "Oh, als je neit gelooft dat de Apple Watch het beste ding ooit wordt ben je een debiel want de iPad verkocht ook goed!!!" zodra je enige kritiek uit op de Apple Watch.

Ikzelf denk dat de watch goed genoeg zal evrkopen, maar ik ben er vrij zeker van dat het NIET de impact zal hebben zoals de iPad had.

Omdat fanboys het constant hebben over de iPad die 'onverwacht' een succes was: waarom was de iPad een succes? Omdat het (tegen de marketing van Apple in!) een erg goed toestel was voor mensen voor wie een laptop of dekstop eigenlijk overkill is. Oudere mensen, kleine kinderen, en gebruikers met computer-fobie. Daarnaast is er natuurlijk het gebruikelijke publiek van geeks die elk speeltje willen, en de iPad hebben anast hun laptop en smartphone, en rijkere gebruikers die het zich gewoon kunnen permitteren om een laptop voor elk gezinslid en enkele tablets te kopen. De grootste reden voor het succes van de iPad is echter de eerste groepen: mensen voor wie de iPad een nagenoeg volledige laptop vervanger is geworden.

De reden van het succes bij die groepen is een combinatie van enkele punten:
  • De iPad kan kwasie alles wat ze moeten doen (mailen, skypen, fotos bekijken, browsen, video's bekijken, wat spelletjes spelen)
  • De iPad is beter in die dingen: tablet zijn gewoon beter (in de zin van: makkelijker, en nog steeds kwalitetief) dan een laptop om wat foto's te bekijken of een website te bezoeken
  • De iPad is goedkoper dan een laptop
De cruciale vraag: waarom zou je moeder de Apple Watch kopen? Doet hij iets dat je moeder nu al doet, en zo ja, doet hij dat beter? Antwoord op beiden is... ja... maar slechts voor 1 feature: een smartwatch is beter dan een smartphone in het snel bekijken van notificaties.

De andere features zullen de gewone gebruiker momenteel nog neit echt aanspreken: rijke apps op de watch? zodra ik 5 seconden op zo een minischerm zit te prutsen, kan ik beter mn smartphone uithalen, met zijn grotere scherm en meer CPU krach: de smartphone is dus beter in apps.
De hartslagmeter, dat is een beloftevolle feature, maar momenteel zal dit enkel sporters aanspreken, maar dat is een nichemarkt. Als e-health een succes wordt, dan liggen de kaarten anders, maar dat zal nog even duren als het al zo wordt. Tot dan is de hartslagmeter dus ook niet iets wat je moeder boeit.

Alles samen: het enige verkopopsargument voor de Apple Watch dat de gewone gebruiker boeit, is de notificaties. Dat is eht engie dat de watch ebter doet dan de smartphone die je sowieso al bij hebt. maar of je ouders daar 350 of zelfs 650 euro voor over hebben? Ik betwijfel het ten zeerste.

Daarnaast blijf ik erbij, hoewel dit ene subjectief punt is: voor een zogenaamd fashion product vind ik de watch nog altijd lelijk. Het is een lelijk lomp vierkant doosje dat schreeuwt 'ik ben een geek', niet 'ik heb smaak'. Maar ja, smaken en kleuren... :+
De cruciale vraag: waarom zou je moeder de Apple Watch kopen? Doet hij iets dat je moeder nu al doet, en zo ja, doet hij dat beter? Antwoord op beiden is... ja... maar slechts voor 1 feature: een smartwatch is beter dan een smartphone in het snel bekijken van notificaties.
Als jouw moeder een diabetes, hart, slaapapneu, parkinson en/of copd patient is, dan heb je een hele goede use-case.

Een apparaat welke non-obstructive gezondheidswaarde (al dan niet met extra sensoren) kan meten en de patient daarop kan aansturen.

De reden dat Apple een paar jaar terug met de Healthkit heeft gepresenteerd en het belang hiervan uitgebreid heeft behandeld in de Apple Watch keynote toont al aan dat Health de route is waar Apple heel geïnteresseerd in is.

De Watch is OF de opening voor Apple om een health-apparaat zelfs bij de non-iDevice users te introduceren. OF het is slechts een extra puzzelstuk in de grote planning van Apple.
Maar dat het belangrijk kan worden, dat is duidelijk.
Ik heb diabetes en heb vaak gevraagd aan mijn arts of er bijvoorbeeld horloges waren die bloedwaarden kunnen meten. Het antwoord is steeds hetzelfde: het is niet betrouwbaar. Nu zal die producent van bloedglucosemeters het anders aanpakken dan de horlogemeterproducent met dat gekke blok dat je op je lichaam moet plakken, maar ik ben van mening dat dit niet uniek voor de Applewatch is of moet zijn.

Dat blokje geeft dus waarden door aan de Applewatch en die geeft dit weer door aan de app op je iPhone. Wat een onzin. Waarom kan het blokje dit niet direct doorgeven aan je Androidtelefoon? Lijkt me wederom een geval van het kunstmatig superieur houden van Appleproducten. Of misschien werkt die glucosemeter wel samen met je Androidtelefoon of iPhone: in dat geval heb je die hele watch niet nodig.

Wat ik probeer te zeggen is: er is niets dat die watch doet wat een telefoon niet kan doen. Ja, het kan je een paar seconden per dag schelen, maar in het geval van bloedglucosewaarden kan de watch zelf er niets mee. De watch stuurt het toch door naar je iPhone.
De Watch kan de waarde ook direct tonen. Voor de statistieken is het wel zo handig om deze op een groter scherm te tonen.

De normale 24/7 monitor had een enorme blok. Nu is het een klein puntje welke waardes uitzendt. Een groot verschil wat mij betreft. (ik kan nu even niet een plaatje vinden van de sensor bedoeld om samen te werken met de watch.)

En waarom die waarde niet direct naar een Androidtelefoon kan sturen? Dat moet je aan de fabrikant van dat blokje vragen.

Wat ik me WEL kan voorstellen is dat de sensor zelf geen opslag heeft voor de meetwaardes. En dan moet ie deze direct dumpen naar een apparaat.

En een horloge draag je nou eenmaal vaker bij je dan een telefoon. (binnenshuis zit mijn telefoon maar al te vaak in m'n jaszak of op m'n bureau)

[Reactie gewijzigd door kmf op 24 juli 2024 17:54]

Als jouw moeder een diabetes, hart, slaapapneu, parkinson en/of copd patient is, dan heb je een hele goede use-case.
In praktisch al die gevallen zou ik toch echt niet mijn conditie in de gaten houden met een apple watch (of welke smartwatch dan ook).

Zou jij met een hartprobleem echt een commerciële hartslagmeter 100% vertrouwen?
En wat heeft deze watch te maken met diabetici? Of doel je op de opmerking dat toekomstige horloges mogelijk suikerziekte kunnen opsporen?
Apneu? Moet het horloge tijdens het slapen niet opladen? Of gebruik je 'm dan alleen 's nachts? Ook dan zijn er veel betere en betrouwbare oplossingen.
Parkinson? Succes al trillend dat kleine schermpje met nog kleinere icons te gebruiken.

Al met al is de groep waar je op doelt al niet groot en dan nog is het nut van zo'n watch twijfelachtig of zelfs achterhaalt bij huidige producten voor die groep.
Er zijn al 24/7 glucosemeters die met de Apple Watch werken. http://www.forbes.com/sit...tch-glucose-tracking-app/

Als ik de hartslagmeter van mijn Fitbit Surge HR vergelijk met die van mijn hartslagmeter met zo'n borstband, dan is deze zeker nauwkeurig genoeg om een trend te zien.

Het horloge hoef je niet op te laden als je gaat slapen. Dat is je keuze. Je kan het ook opladen terwijl je gaat douchen. (Wat ik nu ook doe met mijn fitbit).
En een horloge is vele malen comfortabeler dan de andere meetapparatuur die je anders zal krijgen.

Parkinsonpatienten kan je er misschien niet direct mee helpen (hoewel je met siri aan je pols best wel eens een goede extensie kan zijn om apparatuur te bedienen), maar wat belangrijker is de data die je hiermee kan verzamelen welke weer voor verdere ontwikkeling kan zorgen. Zoals Apple dat ook in de keynote heeft laten zien.

Punt is: huidige medische sensoren zijn te clunky om een 24/7 monitoring te doen. Als dit veel gedelegeerd kan worden naar een horloge, dan kan dit een enorme verbetering zien.

[Reactie gewijzigd door kmf op 24 juli 2024 17:54]

Anoniem: 101094 @Dannydekr1 april 2015 09:13
Veel mensen vergissen zich wanneer ze denken dat de Apple watch geen succes wordt. Net zoals met de iPad het geval was, dat niet meer was/is dan een grote iPod touch.
Nee, naar mijn idee vergissen mensen zich die denken dat het wel een succes wordt.
Successen uit het verleden zijn absoluut geen garantie op succes in de toekomst.

Het lijstje met Apple flops (Pippin, Apple TV, Ipod Nano, Newton, etc). is vele malen groter dan de enkele successen waarmee Apple weer groot is geworden. Ipad en Iphone zijn de producten die Apple hebben gered van de ondergang. Maar op basis van die twee succes stories kun je niet zomaar zeggen dat een nieuw product in een nieuwe productgroep (Apple Watch) ook een groot succes zal worden.

iPad, had een veel meer toegevoegde waarde aan een vraag waar op dat moment invulling aan werd gegeven. Het scherm van een iPod touch is nooit groot genoeg geweest om daar nuttige dingen mee te doen zoals het langdurig browsen op internet, of er daadwerkelijk wat teksten op te kunnen schrijven, of echte applicaties op te kunnen draaien die een toegevoegde waarde hadden zoals e-mailen, word, of excel. agendabeheer en het fatsoenlijk kunnen spelen van spelletjes op de bank.

Hetzelfde gaat op voor de iPhone die vulde destijds een vraag uit de markt, waarin personal organizer en telelefoon in combinatie met een internetverbinding eindelijk werden samengevoegd in één enkel product. De iPhone. Dat is de reden waarom de iPhone een succes is geworden. Omdat het een gat vulde in de markt.

De Apple Watch vervult echter geen enkele vraag die op dit moment wat toevoegt aan je bestaan. De Apple watch is geen 'life hack' zoals de iPad en de iPhone dat wel waren. De iWatch is in mijn ogen geen product waar mensen nu warm voor lopen of in korte tijd warm voor zullen lopen.

Bovendien lijkt de iPad wel over haar hoogtepunt heen. De verkoopdaling (in aantallen) is al twee jaar achter elkaar in de dubbele cijfers. En was voor 2014 iets van om en nabij de 30 procent als ik me niet vergis. De vervangingsvraag is daarmee bij de iPad een stuk kleiner als bijvoorbeeld bij de iPhone. Alhoewel ik ook daar denk dat er een moment komt dat mensen gaan inzien dat er weinig verschil is tussen versie 'x 'en de opvolger versie 'y'.

De groei van de iPhone zit hem dan ook voornamelijk in groeilanden zoals China en Rusland. Waarbij de laatste misschien wel wordt afgesloten als de politieke verhoudingen tussen Oost en West verder onder druk komen te staan.
Altijd hetzelfde riedeltje dat mensen zich uitspreken bij een nieuw Apple produxt, maar als je iets verder kijkt dan hetgeen er nu is zie je een enorme potentie tot een relevant product. Apple Pay alleen al kan en zal zorgen dat NFC betalingen gemeengoed worden, gezien de vele bedrijven die het gaan ondersteunen.
NFC zit in iedere moderne betaalkaart en bovendien in iedere nieuwe telefoon.
Apple Pay is bovendien niet afhankelijk van een ander Apple product, maar kan in potentie ook gewoon gebruikt worden in combinatie met een Android toestel.

Voor Apple Pay heb je dus niet perse een ander Apple product nodig. En als Apple dat wel wil afdwingen gaat Apple Pay uiteindelijk buiten de USA geen succes worden. Een winkelier gaat geen duizenden euro's investeren in apparatuur die door slechts 16% van de bevolking (Apple gebruikers) gebruikt kan worden. Die zullen dan kiezen voor het product met het meeste marktaandeel en dus zal Apple zich daar dan uiteindelijk aan moeten conformeren.

Vandaar ook dat Apple gekozen heeft om Apple Pay niet zo gesloten te houden. Een Apple watch heb je daar in ieder geval niet voor nodig. Bovendien heb je bij het gebruik van een Apple watch ook een Apple smartphone nodig. Zonder iPhone 5 of hoger heb je helemaal niets aan je Apple watch omdat het ding niets kan zonder de telefoon.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 101094 op 24 juli 2024 17:54]

Je stellingen over Apple pay kloppen van geen kant...misschien zou je je er eerst even in moeten verdiepen voordat je onzin roept (o.a. Winkeliers moeten duizenden euro's investeren in apparatuur die door slechts 16% van de bevolking gebruikt wordt.....)

en 'kan in potentie ook gebruikt worden via een Android device' waar haal je het vandaan??.

Apple pay niet zo gesloten? Gesloten qua wat? Het is wel een gesloten systeem....voor gebruikers die een Apple 5s of hoger hebben of een Apple watch.

Bovendien is je stelling dat de iPad over haar hoogtepunt heen is niet een specifiek Apple probleem, maar een probleem van de totale tablet markt: het is een verzadigde markt, en de verversingsfrequentie van tablets ligt niet zo hoog als die van telefoons.

Omdat bijna iedereen een tablet heeft (al dan niet een iPad) worden deze devices minder snel vervangen, gewoonweg omdat de noodzaak ontbreekt als je kijkt naar dagelijks gebruik (internet browsen, Facebook, mail, etc.). Hiervoor is niet de laatste technologie nodig, dus de noodzaak om elk jaar/twee jaar een nieuwe te kopen ontbreekt.
Voorlopig is het nog steeds een tot epische properties opgeblazen product. Het is zo ongeveer al de marktleider in de sector terwijl er nog geen enkel horloge in de handel is te krijgen. Alles wat er is, zijn wat opgehemelde verhalen van Tim Cook en wat indrukken van reviewers die bij de presentatie waren.

Het bevat een hoop gimmicks, hartslagmeter (doet het slecht als je horloge niet strak om je pols zit), tekeningetjes sturen naar een partner met een Apple watch (leuk om eens te laten zien, maar wie heeft überhaupt een Apple watch behalve jij), en hartslag doorsturen naar je vriendin (het zal al moeilijk zijn een tweede met een horloge te vinden, laat staan dat je vriendin er ook zo veel geld voor over heeft). Daarnaast word de basisfeature notificaties doorsturen gezien als iets revolutionairs terwijl dat juist iets is wat echt elke smartwach al kan.

Dat zijn zomaar wat observaties van een smartwatchgebruiker :)
Ik heb een fitbit surge hr welke op dezelfde manier de hartslag meet als de Apple Watch. En daarbij hoef je niet de horloge strak om de pols te hebben. In tegenstelling.

De apps welke in de intro getoond worden zijn natuurlijk enkel bedoeld om de mogelijkheden te tonen. Maar de echte praktische, nuttige functionaliteiten zijn, net als bij de iPhone, iPad, iMac, afhankelijk van de ontwikkelaars. En die deuren zijn nu dus geopend.

In de tweede intro was er al wat nuttiger apps getoond. Zoals Uber. Ik zal de "navigatie"-functionaliteit ook wel waarderen (tweemaal trillen = nu linksaf).
De Apple Watch om andere apps te bedienen lijkt me ook super.

Laten we wel wezen. Siri, handsoff en continuity moeten geintroduceerd zijn om de wegen vrij te maken voor de Apple Watch.
Veel mensen vergissen zich wanneer ze denken dat de Apple watch geen succes wordt. Net zoals met de iPad het geval was, dat niet meer was/is dan een grote iPod touch.
We gaan het zien. Feit is gewoon dat Apple zo wordt aanbeden dat iedere scheet groots wordt gerapporteerd in de media. Niet allen tech sites, maar ook het reguliere nieuws. Voor veel consumenten wordt dit daardoor de eerste kennismaking met de categorie smart watch.

Ongetwijfeld krijgen we rond de lancering weer een rapportage met mensen die 's nachts in de rij staan bij iStores om de eerste watches te kunnen kopen op het nieuws (ik vraag me altijd af of dat niet gewoon in scene is gezet).

Maar een nieuws item over de lancering van de Pebble Time zal niet snel het 8 uur journaal halen. Laat staan dat het 8 uur journaal een rapportage over Smart watches had bij de lancering van de Sony Smart Watch in 2012(!), of de lancering van Android Wear in 2014.

Dus ja, ik denk dat Apple in een keer marktleider wordt (een klein percentage van iPhone bezitters is al snel een aantal miljoen kopers van de smart watch). Ik denk echter dat het niet zo'n enorme voorsprong gaat hebben op alternatieven van Android Wear of Pebble. Die zijn immers al in de markt en hebben vaak al een tweede of derde generatie product. Apple's toetreding laat de markt als geheel groeien en er is in een nieuwe product categorie voldoende ruimte voor iedereen. Ook zijn niet alle smart watches gelijk. Een volwaardige watch van Apple vanaf €649 is gericht op een heel ander segment dan de Pebble Time voor voor $199.

Het ironische is dat veel early adopters graag de nieuwste iPhone kopen om te laten zien hoe vooruitstrevend ze zijn. Nu zijn zij volgers.
Het enige dat me wel zorgen baart is Apple's nieuwe manier van markering waar men zich volledig lijkt te focussen op de fashion markt
En dat is volgens mij juist een reden dat de Apple Watch een kans maakt.
Andere smartwatches zijn (vind ik) lelijk.
Mensen kopen een horloge omdat ze dat mooi vinden.
Ongeveer ieder quartz horloge loopt goed op tijd, dus waarom zou je een dure variant kopen?
En mechanische uurwerken hebben een beduidend slechtere nauwkeurigheid dan een goedkoper quartz horloge, toch geven mensen daar heel veel meer geld aan uit.
Horloges zijn een sierraad. En dat mag geld kosten.
Dat blijft juist behouden. Functioneel is de Watch voor iedereen exact hetzelfde. Iemand die 17.000 kan besteden aan een Watch krijgt in die zin niets meer dan iemand die 400 uitgeeft. Dus dat principe blijft JUIST overeind.
Ik denk dat fashion juist is wat wearables nodig hebben om van de grond te komen. Er bestaan nu eenmaal mensen die zo'n ding nooit zullen dragen als ze geen gouden uitvoering kunnen kopen. En goud kost nu eenmaal serieus geld. Er is veel gezegd over pricing. Fashion werkt nu eenmaal anders dan function.
Dat worden dus veel app-updates voor de iPad!

OT:
Ben benieuwd of deze nieuwe Watch echt een succes gaat worden. Ik vind hem erg duur en heb geen iPhone (OnePlus One) dus zal hem niet kopen
Vraag ik me ook af, ik zie voor mij (en voor het overgrote deel van de mogelijk gebruikers) geen gebruikscase waarom ze deze zouden kopen.

En daarnaast is de prijs zoals bijna altijd bij apple ook redelijk hoog .
De iPad had ook een paar manden tijd nodig voordat de echte mooie apps komen. Dat zal, als de Apple Watch een succes blijkt, ook wel bij de Apple watch gebeuren.

Ik zie wel wat potentieel.
Zoals?

Bij de ipad kon ik niet wachten zelfs voor de release omdat de bruikbaarheid overduidelijk was(zelfs voor de release al) Dat sommige apps niet aangepast waren maakte weinig uit. De commentaren voor de release waren ook zo, reviews waren schitterend.

Hier zie ik het echt niet (buiten wat niche gebruik) waar de meeste mensen dit zouden voor gebruiken .
Ik was waarschijnlijk een van de eersten in nederland met een iPad (1 dag na intro ontvangen via Fedex). De bruikbaarheid was overduidelijk. Omdat ik zelf een echte use case voor zag (tijdschriften en comics lezen)

De Apple Watch heeft voor mij niet direct een use case waarbij ik direct eentje zal kopen, maar anderen zullen er gelijk een use case in herkennen. Hoewel ik wel een paar handigheden in zie.

Bv een tweaker die een continue glucose monitoring wil/moet hebben http://gathering.tweakers...message/43950520#43950520

Als de Apple Watch een continue hartslagmonitor had, dan had ik het wel direct gekocht.

[Reactie gewijzigd door kmf op 24 juli 2024 17:54]

Idd bij ipad was dat voor zowat iedereen overduidelijk.
Wat je opnoemt voor apple watch is kleine niche markten. En dat zie ik idd ook, maar dat is niet wat apple voor ogen heeft.
Nou nee. Bij de iPad was het voor 80% van de mensen niet duidelijk. Er werd vooral geroepen dat het nergens voor dient "ik heb m'n telefoon en mijn laptop".

Zelfs tot en met de iPad 3 waren er van die geluiden. Nu is het helemaal ingeburgerd. En degene in mijn omgeving die het hardst roepen dat zij het nut er niet van inzien hebben nu een of meer iPads in huis.
Ik herinner mij echt wel iets anders , de previews van 27 waren goed uiteindelijke reviews heel goed . ook commentaren op beide waren vooral positief
Ik denk dat de meesten het niet kopen op basis van use cases, maar gewoon het willen hebben en uitstraling. En da's een stuk meer stimulatie dan daadwerkelijke use cases voor een hoop mensen!
Dat zou idd kunnen dan is het wel heel dure bling bling .
Anoniem: 101094 @arjan19951 april 2015 08:37
Dat valt nog maar te bezien.
Het kleine scherm van het horloge nodigt niet echt uit om er echt wat nuttigs mee te kunnen doen, anders dan het weergeven van informatie.

Mijn persoonlijke mening (ook al doet hij er niet toe), is dat Apple zich vergist in dit product.
Er zitten naar mijn idee teveel tekortkomingen aan. Applewatch werkt alleen in combinatie met een iPhone 5 of hoger. Het aantal horlogedragers is de afgelopen 20 jaar drastisch afgenomen en het apparaat heeft geen enkele sexy uitstraling door de dikke bezel de wat oubollige vormgeving van een nerdwatch.

Daarnaast heeft dit horloge toch een behoorlijke pittige prijs meegekregen. Alhoewel dat de echte Apple fans er niet van zal weerhouden. Mensen met een wat minder dikke portemonnee dan waarschijnlijk weer wel.

Bovendien is het maar de vraag of dit horloge ook echt smart genoemd mag worden vanwege de afhankelijkheid van de iPhone voor het 'slimmere' werk.

Dit is typisch een product waarvan veel gebruikers eerst willen zien of en hoeveel handige apps er voor beschikbaar komen. De huidige voorbeelden die Apple op haar eigen website laat zien, bieden voor mij geen enkele reden om zo'n ding nu te willen bezitten.

Ik denk dat er met mij velen zijn die eerst de kat uit de boom gaan kijken.
Dat alleen al is een groot risico voor Apple en daarmee in grote mate van invloed op de populariteit van dit horloge.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 101094 op 24 juli 2024 17:54]

Voor mij, als ik de iphone zou hebben, zou de nfc betaalfeature de hoogste unique selling point zijn.

Maar nu ik erover nadenk, ik gebruik mn pinpas misschien maar 2x per week ofzo. Dus tja, dan valt t ook wel weer mee. Het moet voor mij een veel gebruikte taak verkorten.
Anoniem: 101094 @SeenD1 april 2015 08:55
Voor mij, als ik de iphone zou hebben, zou de nfc betaalfeature de hoogste unique selling point zijn.

Maar nu ik erover nadenk, ik gebruik mn pinpas misschien maar 2x per week ofzo. Dus tja, dan valt t ook wel weer mee. Het moet voor mij een veel gebruikte taak verkorten.
Precies, en bellen met zo'n horloge zie ik ook niet snel gebeuren.

Je staat best voor l^l in een winkel als je tegen je horloge staat te praten, terwijl iedereen met je gesprek kan meeluisteren.

Heb je oortjes dan zitten die waarschijnlijk in je iPhone geplugged waarmee je toch al de telefoon kon aannemen door op het geluidsknopje te drukken. Dan heb je dat horloge dus ook daarvoor niet nodig.

Misschien dat de Apple watch nog handig is als 1001 dingen afstandbediening. Maar ook daar zou je gewoon je smartphone voor kunnen gebruiken.
Voor mij is de unique selling point de monitorfuncties voor hartslag en beweging. Als hartpatient is dit een feature die mij erg aanspreekt.

(Ik weet dat andere smartwatches dit oook hebben maar ik heb een iPhone..)
Als meerdere producten een feature hebben, is het geen unique selling point.

[Reactie gewijzigd door Fly-guy op 24 juli 2024 17:54]

Helaas is die hartslagmeting enkel geactiveerd in "workout-mode" Het is dus geen continue meting. Het zal fijn zijn als deze continue was... dan hoef ik m'n fitbit surge HR niet meer te gebruiken. Die is niet echt comfortabel..
Persoonlijk vind ik de Apple Watch dan wel weer interessanter dan mening android wear horloges vanwege de hartslag meter. Ik sport een 3 a 4 keer per week en ik vind het fijn om meer inzage te hebben in mijn dagelijkse work out.

Een horloge moet natuurlijk ook mooi zijn maar ook zeker functioneel en ik denk dat Apple zich met dit horloge (hartslagmeter, vierkant scherm etc.) meer op de functionele kant richt waarbij de laatste android wear horloges zich meer bekommeren om het uiterlijk.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar de reviews van dit horloge.
Maar dan moet je dus ook de iphone erbij op zak hebben, want de Apple Watch heeft geen GPS. Het ding wordt o.a. aangeprezen door een hardloopster, maar juist bij outdoor sporten zou hét voordeel van de watch zijn dat je je phone thuis kunt laten...
Ik kan me voorstellen dat de Apple watch wel ondersteuning biedt aan losse GPS-ontvangers voor als dat echt zo gewild is.
Het is natuurlijk wel fijn als alle functies in 1 apparaat zit, maar als dat ten koste gaat van je accuduur is dat ook niks. Dan maar deze taken delegeren naar accesoires.
Dat is normaal juist de kracht van apple. het ontwikkelen van hoogwaardige hardware waar alles in zit met een sublieme accuduur. Dit device staat daar in mijn ogen haaks op.

Devices van apple zijn altijd tot in detail uitgedacht maar sinds jobs er niet meer is, lijkt het, in mijn ogen althans, hard achteruit te gaan met de innovatie van apple.
Nou nee. De kracht van Apple is iets te ontwikkelen wat in ieder geval een "all day usage" heeft.

Dat was met de iPad, iPhone, Macbook altijd het geval geweest. Nu dus ook met de Apple Watch.

Wat de definitie van een "all day" is, dat is voor elk apparaat net wat anders.

En de "This wouldn't have happened with Steve" is ook al zo'n dooddoener.
all day usage, is wel een erg ruim denkend begrip en voor iedere persoon op aarde anders.

All day usage is voor iemand die van hardlopen houdt wellicht een GPS functie. Als die er niet in kan omdat apple geen accu kan ontwikkelen die daarmee een fatsoenlijke dag mee gaat dan moet apple er voor zorgen dat het ze wel lukt.... niet gewoon weg de GPS module eruit laten.

Dat is wat ik bedoel met dat ik het niet gewend ben van apple. Apple neemt normaal gesproken geen genoegen met minder. Daar waren ze juist sterk in. En die visie laat apple de laatste ja(a)r(en) in mijn ogen te veel varen.
Er zijn altijd wel uitzonderingen te bedenken. Maar voor 80% van de mensen is een 18-uur gebruik ook wel een realistische gebruik.

Dit is mijn insziens een goede compromis. Realistisch vooral. Zij kunnen moeilijk hun Internal Bio ColdFusion Reactor nu al uitbrengen.

Ik had echter wel verwacht dat ze een wireless charging manier voor de Apple Watch hadden gebruikt. Dan maakt de accuduur heel wat minder uit (als ik de charging pad onder m'n bureau plakt)
Als je een horloge de naam "sport" meegeeft, ga ik er wel vanuit dat sporten zeker een hoofddoel is. En dan moe ik nog maar zien of die 18 uur wel gehaald wordt (maar daar twijfel ik ook over bij andere versies).
Je hebt natuurlijk van die atleten die 18 uur non-stop kunnen sporten. Maar voor de gemiddelde persoon zal deze vast wel voldoende zijn.

Gezien de krasjes en noncomfort die ik nu al heb in m'n fitbit surge zal het sterke glas en brede banden van de watch zeker een betere sportwatch zijn.
Een echte meerwaarde van de Apple Watch zou zijn als-ie op zichzelf kon functioneren en ook dingen kon terugsturen naar je andere iDevices. Zodat het meer 'tweerichtingsverkeer' wordt.

Als je dat niet kunt realiseren met behoud van fatsoenlijke battery life, moet je je afvragen of je het product überhaupt op de markt moet brengen.
De health-info van de apple watch is sowieso afkomstig van de watch. Dus hoezo zal deze niet op zichzelf functioneren?
Lees dit eens, :)

Na een paar keer sporten leert de Watch van je loopprofiel en kan je dus zonde iPhone sporten :)

http://www.onemorething.n...-iphone-door-loopprofiel/
Hahaha, wat een kolder. Toen ik tien was, was ik helemaal gek van een stappenteller en dit is precies hetzelfde, zij het digitaal. Je voert je paslengte in en elke "bump" die de acceleratiesensor voelt is weer x cm afstand.

Hoogst onnauwkeurig als je ook maar iets van je tempo (en daarmee waarschijnlijk je paslengte) varieert. Haal bovengenoemde stappenteller bij de kijkshop voor een tientje en je hebt precies dezelfde functionaliteit.
De marktleider op stappentellers is op dit moment toch echt wel de fitbit. En blijkbaar is de markt groot genoeg om complete bedrijven er op te baseren.

Maar ik heb hier al uitgelegd waarom een Watch beter kan functioneren dan mijn Fitbit.
Lees dit eens, :) @kmf @zkotz

Na een paar keer sporten leert de Watch van je loopprofiel en kan je dus zonde iPhone sporten

http://www.onemorething.n...-iphone-door-loopprofiel/
Je kan altijd zonder iPhone sporten. Net zoals een fitbit ook je stappen kan meten en de afgelegde afstand als je je "stride" invult.
Dat "leren" is enkel een nauwkeuriger manier om je "stride" te bepalen.

De fitbit houdt geen rekening mee met het feit dat je stride anders kan worden bij lopen, sprinten en joggen. De iPhone icm acceloremeter en gps kan dat wel goed bepalen.

Dus ik ben wel overtuigd dat de Apple Watch veel nauwkeuriger kan zijn dan een Fitbit. Maar dat neemt niet weg dat de Apple Watch geen GPS heeft. Dus een route tracken a-la runkeeper is er niet bij.
Ik las ergens dat de Apple Watch je looppatroon leert. Dus uiteindelijk hoef je je iPhone niet mee te nemen. Een locatie op de map heb je dan niet (want geen GPS) maar wel de afstand.
En die werkt dus ook op een loopband.
Persoonlijk vind ik de Apple Watch dan wel weer interessanter dan mening android wear horloges vanwege de hartslag meter.
Zoals de LG R Watch of de Motorola 360 heeft bedoel je? ;)
de vraag is echter wat heb je eraan? het werkt alleen als je stil zit. en het meet ongevraagd op bepaalde tijden je hartslag. Google fit is daarbij zo primitief dat je niet meer kunt zien dan hoeveel minuten je actief bent geweest.

Ik snap niet wat google met google fit precies voor ogen heeft. maar in mijn ogen kun je met een stappen teller (want meer is het niet) net zo goed niks op de markt brengen.

Ik mis een goede sport functie met meting van kcal, afstand en de mogelijkheid om op google maps te kunnen zien hoeveel je gelopen of gerent hebt. een grafiek tijdens een workout van je hartslag en de snelheid die daarmee gemoeid was. wat moet je nou met 34 min actief geweest en 3000 stappen gezet?

Dat het überhaupt een fitness app genoemd mag worden

Met de krachtige hardware en zowat onbeperkte mogelijkheden in de cloud, is dit allemaal wel belachelijk primitief.

[Reactie gewijzigd door sygys op 24 juli 2024 17:54]

Ik denk dat je een verkeer beeld hebt van wat google fit nu werkelijk is. Het is een vergaarbak van allerlei input, van hardware en software. Je hartslag komt binnen via een sensor, al dan niet op een horloge en als je bijvoorbeeld google mytracks gebruikt, komt de route, tijd en snelheid binnen via die app.

Zo zijn er meer apps en sensoren die alles doorgeven aan google fit (na koppelen), zodat je in google fit alles in 1 overzicht hebt.
Je kan voor een hartslag meter ook kijken naar de Microsoft Band, deze heeft het dubbel aantal sensoren van Iwatch, op zichzelf draaiende gps( geen telefoon mee) en dubbel de baterijtijd. Voor workouts ideaal, werkt met Ios en Android en Windowsphone voor 230€ in op Amazon.uk te bestellen.
Waarom zou iemand die een horloge wil een armband kopen?
Omdat hij zijn workouts wil volgen, als je ga rennen met je iwatch moet je ook je telefoon meenemen. Met de Microsoft Band heb je meer mogelijkheden voor de halve prijs.
De werkt trouwens goed als horloge of voor het inspreken van berichtjes/ reminders. En natuurlijk je notificaties.
Zat Android wear toestellen met een hartslagmeter. De eerste die bij me te binnen schiet is de lg watch r waarin de sensor prima zijn werk doet.
First up is the heart rate monitor. It's hardly the first smartwatch to offer one -- not even the first Wear device (Samsung's Gear Live). But, it is the first LG Wear watch with this feature, so that's something, right? The good news is, it actually works really well. In other devices I've tried (looking at you, Galaxy S5), it can feel like a bit of a last-minute add-on, but the sensor here is quick and (compared to taking my own pulse) accurate. Just ask the watch "What's my pulse?" or "Show me my heart rate" and in a few seconds you'll get your number. This then pipes into Google's Fit app, to keep all your activity data in one place.
http://www.engadget.com/2014/11/04/lg-g-watch-r-review/
er zit anders gewoon een hardslagmeter in de LG G watch R
...Bijna elk Android Wear toestel heeft een hartslagmeter, dus informeer je even alvorens een horloge van 600 euro te kopen :+
Anoniem: 457607 1 april 2015 13:55
Ik denk dat mensen erg voorbarig zijn in hun negativiteit, alsof de enige opties een megasuccess of een totale mislukking zijn.

Daar zit vanalles tussen, en het heeft tijd nodig. Slechts 1% van de volwassenen in NL heeft een smartwatch dus deze markt moet nog beginnen. Voor Apple is het de 1e gen device, en er gaat nog veel veranderen aan de software kant. En het is vooral software waar het verschil gemaakt gaat worden in deze markt.

Niet iedereen zal staan te springen om deze eerste te kopen, maar er zullen er vast een paar miljoen verkocht worden. Uiteindelijk gaat de hele wereld volgehangen worden met sensors en zullen wearables onmisbaar zijn, in horloge vorm of anders.
Ik vind de zin het moet nog beginnen al erg voorbarig. Wie zegt dat er uberhaupt intresse is in smartwatches? Als ik eerlijk ben mis ik nog altijd de echte reden om er een te hebben.. Eerlijk is eerlijk ik heb nu een gwatch en een pebble, maar kan rustig ook weken zonder lopen zonder het gevoel te hebben dat ik echt iets mis. Ik hou van gadgets dus koop ze toch wel, maar als mijn vader nu vraagt of hij echt een Pebble nodig heeft zou mijn antwoord toch nee zijn. Smartphones hadden altijd al de potentie om kleine zak computers te worden en dat zijn ze ook uiteindelijk geworden, maar welke potentie heeft een smartwatch nou eigenlijk? Het enige echte bruikbare waar we tot nu toe op kunnen komen zijn fitness trackers, maar dat is lang niet voor iedereen intressant. Voor de rest zijn het 2e notificatie schermpjes wel leuk maar echt nodig? Nee niet echt. Je telefoon was al een communicatie middel en dat is het met smartphones alleen maar meer geworden. Mensen willen communiceren dus verklaard ook de populariteit van smartphones. Het product verbeterd het geen wat iedereen graag doet. Een smartwatch verbeterd je sport ervaring, maar daar is lang niet iedereen intensief mee bezig.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 24 juli 2024 17:54]

daarnaast hebben veel mensen hun Telefoon op het werk op het bureau, waar ze direct toegang tot de telefoon hebben.

Nu de iPhon eook al samenwerkt met de MAC waar ik mijn SMS berichten en zelfs telefoongesprekken op binnen kan krijgen is de noodzaak van zo'n watch alleen als ik op de toilet zit en de telefoon op tafel heb laten liggen :+ Maar wie vergeet tegenwordig nou zijn telefoon als ie 15 min moet zitten :+
Anoniem: 457607 @ro8in1 april 2015 21:06
Ik kan de toekomst niet voorspellen, maar het is extreem waarschijnlijk dat uiteindelijk wearables de wereld gaan veroveren, in combinatie met sensors, de internet of things, hoe je het ook wilt noemen.

Nogmaals, het valt te bezien of deze eerste apparaten aanslaan, in welke vorm, en hoelang dat duurt, maar de trend lijkt me relatief zeker.

Verder, je niet kunnen voorstellen dat je iets nodig hebt is nog nooit een argument geweest. Er is een inmiddels beroemd filmpje uit de jaren 90 waarin Nederlanders op straat absoluut niet aan een GSM wilde. Ze zagen allerlei bezwaren, wilde niet voortdurend bereikbaar zijn, wilde niet dat ding telkens meedragen.

Een recenter voorbeeld is dat iedereen de cloud onzin of ongewenst vond, inmiddels draait zowat iedere persoonlijke dienst alsmede bedrijfssoftware er op en is het de norm geworden.

En kijk hoe ver ze er naast zaten. Dat kan hier ook gaan gebeuren. En mijn voorspelling is dat zal gebeuren. Binnen nu en 3-5 jaar zullen wearables zo nuttig zijn dat iedereen er een wil, net als een smartphone.
Ik denk dat het succes afhangt van een aantal factoren:

1. Mensen moeten imho stoppen om het ding te zien als een horloge, en het daarmee te vergelijken. De enige overeenkomst tussen een horloge en een smartwatch is de plaats waar je deze draagt: je pols.
2. Afhankelijk van de apps die er gemaakt worden specifiek voor de Apple watch kan het absoluut een succes worden. Te denken valt aan bv. Sensor voor je domotica, auto (o.a. Open en dicht, starten, airco/verwarmen dmv proximity), navigatie en niet in de laatste plaats NFC betalingen zonder je telefoon te hoeven pakken...
3. Notificaties en meldingen zonder dat je je telefoon uit je zak hoeft te halen. Met name dit punt denk ik dat enorm onderschat wordt. Bv bij vergaderingen is het niet altijd wenselijk om de hele tijd met je telefoon in je hand te zitten of op tafel te leggen. Als je dan net op dat ene berichtje zit te wachten is een andere manier van notificatie wenselijk.
4. Net als de iPad 2 enorm verschilde van de ipad 1 zullen de toekomstige versies van de Apple watch ook meeveranderen. Als er een oplossing gevonden zal gaan worden voor het eeuwige batterij probleem zullen op den duur smartwatches ook minder 'bulky' worden....
5. Ook een smartwatch blijft een persoonlijke voorkeur, dus elkaar blijven flamen en wat wel en niet goed/fantastisch/uniek/revolutionair/etc. is moet eindelijk eens stoppen....het draagt nergens toe bij.
6. Het is geen alleenstaand product, maar kan in sommige gevallen wel alleenstaand gebruikt worden, zoals bv bij het sporten.

Nb. Kunnen mensen aub ook eens stoppen met te pas en te onpas over Steve Jobs en zijn mogelijke mening te beginnen....wordt hier echt een beetje flauw van
Anoniem: 457607 @Isheara1 april 2015 21:00
1. Volledig mee eens. Het zou eigenlijk beter zijn als dit ding niet de vorm had van een horloge, om allerlei associaties met een horloge te voorkomen (zoals batterijduur, levensduur, mode-aspect).

2. Het apps verhaal komt wel goed, ik verwacht dat het de meeste lucratieve smartwatch wordt om software voor te schrijven.

3. Idd een van de kern features van iedere smartwatch.

4 - 6. Idd.
Alle apps draaien op de telefoon, de iwatch is eigenlijk gewoon een tweede scherm en een paar sensoren. De ontwikkeling van apps is gewoon de oude app bruikbaar maken voor het kleine scherm.

[Reactie gewijzigd door Six9 op 24 juli 2024 17:54]

Zijn er dan echt geen iWatch specifieke apps? Wat is dan de toegevoegde waarde van zo'n ding als het enkel als 2e scherm wordt beschouwd. Ik dacht dat ze volop gingen inzetten op eHealth apps waarbij zo'n horloge dient als hartslag- en bloeddrukmeter.
Anoniem: 101094 @biglia1 april 2015 08:58
Zijn er dan echt geen iWatch specifieke apps? Wat is dan de toegevoegde waarde van zo'n ding als het enkel als 2e scherm wordt beschouwd. Ik dacht dat ze volop gingen inzetten op eHealth apps waarbij zo'n horloge dient als hartslag- en bloeddrukmeter.
Klopt, maar de applicatie die je daarvoor nodig hebt 'Gezondheid' draait op je iPhone.
De uitwisseling van data gaat via bluetooth. De Apple Watch dient daarbij eigenlijk enkel als sensor.
Dat is niet even "gewoon". De hele app moet klaar gemaakt worden als framework, bepaalde API's werken niet op een Apple Watch dus die code moet uitgezocht en aangepast worden. Het is niet 123 gedaan.
Ik hoop dat met de komst van de Apple Watch het aantal apps die compatible zijn met Android Wear ook toe zal nemen, dat is nu wat magertjes.
Maar hopelijk zullen meer developers zich nu bezig gaan houden met wearables door de komst van de Apple Watch.

Vooral de niet voor de hand liggende apps ontbreken. Voor Android zijn het vooral dingen zoals fitness tracking-software, remote control voor muziek/podcast/media center, browser of messenger, etc.
Er is een gebrek aan innoverende out-of-the-box-apps.

[Reactie gewijzigd door anandus op 24 juli 2024 17:54]

Ik heb nu ook een fitbit surge HR om welke is verbonden met m'n iPhone. Ik kan me voorstellen dat het wel heel handig kan zijn als je eenmaal gewend bent.

Wat mij maar al te vaak voorkomt is dat mijn iPhone in stilstand in m'n jaszak of op m'n bureau zit, terwijl ik ergens anders bezig ben. En als ik dan een belletje krijg, dan wordt ik daarvan genotificeerd en kan ik snel de telefoon toch opnemen.

Het zal ook wel handig zijn om een versnelde "find my iphone" via de Apple Watch te doen. Gebeurt maar al te vaak dat iemand z'n iPhone/iPad ergens in huis kwijt is.

De mediaplayer bedienen vanuit je pols is natuurlijk nog handiger dan een afstandsbediening zoeken.
Ik heb een lg gwatch r en werkelijk waar ik zit de hele dag met dat ding te spelen. Hij haalt met gemak de 3 dagen. Enige wat ik mis zijn reageren op berichten ik hou er niet van om spraak te gebruiken wellicht een soort ronde dialer zou ideaal zijn. Verder vind ik het uiterlijk en de extra opties van de applewatch nihiel in vergelijking met de prijs

Wat ik wel goed vind is dat ontwikkelaars wellicht nu ook zelfde apps gaan maken voor androidwear het is best karig.

[Reactie gewijzigd door Falastine op 24 juli 2024 17:54]

Ik vind dat de Apple Watch wel toegevoegde waarde heeft. Mijn tel. zit, als ik in de autobzit in een cradle, waardoor ik berichten niet kan zien naar wel horen als die binnen komen. Pas als ik ergens voor een stoplicht sta moet ik de armsteunen openen om op mijn telefoon te kijken. De Watch lost dat probleem op. Verder zijn er nog wel meer mogelijkheden die ik interessant vindt. Ja ik ga er dus een kopen.
Ik ben na mijn eerste aversie van het ding (lelijk!) toch een beetje bijgedraaid. Ik heb nu momenteel een Pebble, die is vrij dumb.
De dingen die ik over de Apple Watch lees en de zaken die ik lees over Android Wear dan heb ik er toch wel weer het idee dat Apple dit allemaal beter geregeld heeft.
Ik wil hem eerst wel zien, ik denk dat ik de grotere wil maar vind 450 wel veel geld.
OT: het is wel fijn om de apps voorbij te zien komen in updates (ze zitten dus ín iOS apps), zo kun je alvast een beetje kijken wat er voor de Watch uit komt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.