Webwinkel AliExpress voegt ondersteuning voor iDeal toe

De Chinese webwinkel AliExpress voegt ondersteuning toe voor de Nederlandse betaalmethode iDeal. AliExpress doet zaken met Europay GiroGate, wat in de toekomst ondersteuning voor het Belgische Mister Cash ook eenvoudig mogelijk zou maken.

AliExpress is onderdeel van Alibaba, een van de grootste webwinkelbedrijven ter wereld met momenteel een beurswaarde van honderden miljarden euro's. Voor de betaling via iDeal werkt AliExpress, waar kleinere Chinese bedrijven hun waren aanbieden aan consumenten wereldwijd, samen met het Duitse GiroGate.

GiroGate heeft zelf ook ondersteuning voor Mister Cash, de meestgebruikte methode voor betalingen in Belgische webwinkels. Daardoor ligt het voor de hand dat in de toekomst AliExpress ondersteuning kan toevoegen voor Mister Cash. Momenteel is dat niet het geval.

iDeal in AliExpress

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

06-03-2015 • 10:48

183

Reacties (183)

183
181
131
2
1
0
Wijzig sortering
Anoniem: 601896 6 maart 2015 10:49
Probleem van Aliexpress is dat het vol dit met diverse handelaren, de meeste zijn betrouwbaar, af en toe is eentje dat niet. In dat geval betaal ik toch liever met de extra consumentenbescherming van de creditcard of PayPal

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 601896 op 22 juli 2024 16:36]

Daar heeft AliExpress zelf al een systeem voor. Als je iets koopt wordt het geld door AliExpress in escrow gehouden. Er is dan een bepaalde periode waarin jouw geld wordt vastgehouden. Als jij aangeeft dat je je waren ontvangen hebt, en alles in orde is, wordt het geld vrijgegeven aan de verkoper. Als jij tegen het einde van de beschermingsperiode niks hebt ontvangen, of het item voldoet niet, kun je een "dispute" openen. Ik kan uit ervaring melden dat verkopers daar enorm allergisch voor zijn, en er alles aan doen om het snel op te lossen.

De truuk is dus wel om in de gaten te houden van welke bestellingen de beschermingsperiode afloopt. Gelukkig krijg je daar ook reminders van in de vorm van emails.
En andersom: Als men de goederen wel ontvangt maar doen alsof men het niet ontvangen heeft? Hoe bewaakt het systeem daarvoor anders dan een welles/nietes bij een dispute?
ik weet niet hoe ze het doen,maar ik bestelde een horloge, na 30 dagen,niks,open dispute en kreeg geld terug, 5 dagen later zat horloge toch in de bus (zonder aftekenen) ik kreeg enkele dagen later een beleefde mail dat mijn dispute onterecht was, want ik had de horloge ontvangen, rarara ... als je uitkijkt krijg je,je bestelde item altijd aan.Ik heb nog nooit nx niet aangekregen, soms na 14 dagen, soms na 40 dagen :)
Heb je het geld teruggestuurd?
dat mocht niet :) voor het ongemak
Dat kun je doen, en ik verwacht dat je daar zeker de eerste (paar) keer ook gewoon mee weg komt. De macht ligt heel nadrukkelijk aan de kant van de koper. Aan de andere kant, als je dat geintje een paar keer hebt geflikt dan geloven ze je op een gegeven moment natuurlijk ook niet meer.

Dat komt ook omdat ieder verkoper weer zijn eigen verzend-methodes heeft. Er is niet 1 standaard.

[Reactie gewijzigd door jeroen94704 op 22 juli 2024 16:36]

Je tekent toch voor de zooi die je ontvangt
Nou, bij AliExpress vaak ook niet hoor. Ik heb meegemaakt dat een (relatief) duur ding gewoon in de brievenbus zat. En andersom dat ik voor een lullig onderdeeltje van minder dan een euro wel moest tekenen. Het wisselt heel erg.
Niet, maar dat is het risico van het vak
Ah, bedankt voor de waarschuwing. Je kan vermoedelijk ook met een paypal bealen waaraan je girorekening/bankrekening is gekoppeld en niet een creditcard?
Paypal is bij AliExpress helaas geen optie. Of was dat niet een half jaar geleden, jammer genoeg.
Paypal is geen optie omdat AliExpress zelf hetzelfde biedt als dat PayPal ook doet. Volgens mij is dat AliPay.
Paypal is geen optie meer omdat Ebay, Paypal bezit en dus direct concurreert met alibaba. Dit was dus een keuze van Ebay, niet van alibaba.

http://www.computerworld....vice-on-alibaba-site.html
http://www.digitaltrends....partnership-with-alibaba/
Raar, Apple concurreert ook direct met Samsung, en toch gebruikt Apple Samsungs hardware.
AliExpress wilt natuurlijk niet dat concurrent eBay (PayPal) inzage krijgt in het koopgedrag van AliExpress klanten. Dat is bij meer bedrijven de reden dat men niet met PayPal in zee wilt gaan. Zoals bv. ook Amazon geen betalingen met PayPal accepteert.

Aandeelhouders roepen dan ook al sinds het begin, dat het werkelijk potentieel van PayPal op deze manier zwaar gehinderd wordt, en dat PayPal zich moet afscheiden van eBAY. Iets dat binnenkort ook gaat gebeuren...

Forbes: Ebay And PayPal To Split
Op zich waar wat je zegt, maar in dit geval niet relevant, het was immers Paypal die de samenwerking opzegde, niet andersom. Het zal er eerder mee te maken hebben gehad dat ebay het alibaba niet al te gemakkelijk wilde maken om hard te groeien
Dan is het verhaal toch weer relevant? Damaded zegt dat de invloed van eBay op PayPal negatief is, omdat eBay dan transacties van concurrenten kan zien. Jij zegt dat de invloed van eBay op PayPal negatief is, omdat eBay de concurrent niet te hard wil laten groeien.

Voor beide issues is het afsplitsen van PayPal in een aparte gescheiden onderneming de beste optie, zodat eBay in welke vorm dan ook geen negatieve gevolgen meer heeft voor de groei van PayPal.
Nee, damaded zegt dat het de keuze van aliexpress is dat ze geen paypal ondersteunen, terwijl het omgekeerde het geval is. Hoe aliexpress erover denkt dat paypal het koopgedrag van zijn klanten kan zien is dus irrelevant
Anoniem: 291692 @tinzarian7 maart 2015 01:31
Das dan jammerlijk mislukt :+
hardware gebruiken is iets anders als direct concureren. Ebay gebruikt aliexpress niet, de handelaren andersom juist weer wel. (Veel chinese handelaren die op bijde sites actief zijn) Daarom hebben ze het geweigerd.

Dit zie je toch ook met banken, de rabobank gaat toch ook geen hypotheek van de ABN aanraden....
Samsungs telefoon divisie concurreert rechtstreeks met Apple.
Dat geld niet voor de geheugen, display & overige afdelingen, die willen gewoon zo veel mogelijk winst maken.
PayPal is wel degelijk een optie voor Alibaba

1) Paypal wordt in 2015 afgestoten door Ebay
2) Alipay is al sinds 2010 geen onderdeel meer van Alibaba
Zielige redenering van eBay. Maar goed, daar doe je niets aan.
Is niets "zieligs" aan, dat is gewoon puur bedrijf zijn. Jij gaat toch ook je concurent niet helpen en daar zelf schade van ondervinden.....
De screenshot laat dat inderdaad zien, geen toch een beetje aan hoeveel vertrouwen ze er zelf in hebben. Maar ja, credit card is misschien toch ook goed te doen met terug vorderen. (Vergeet alleen niet de kosten bij de douane en vervoerder, die krijg je niet terug mocht er wel iets verstuurd zijn maar niet wat je verwachte).
Bij veel van dit soort soortgelijke sites wel,
Specifiek bij Aliexpress hebben ze nog geen PayPal ondersteuning. Dus ongeacht hoe je PayPal gekoppeld is je kan er bij Aliexpress niet mee betalen.

Maar eigenlijk is de tip als je het financiële risico niet wilt lopen,om bij alle webwinkels te betalen met CreditCard of PayPal, omdat je dan leveringsgarantie hebt (of je je geld terug krijgt) ook bij oplichters of faillissement.
Paypal doet weinig met garantie, de kans dat je uitgekeert krijgt is naar mijn ervaring laag.
Ik heb 1x een geschil geopend met DX.com. Hoewel ik heel veel smeekbedes kreeg van DX.com heb ik doorgezet en mijn geld terug gekregen.
Overigens kreeg ik een maand daarna alsnog mijn pakketje! Die had er toen 3 maand over gedaan ofzo.
Anoniem: 57963 @iAR6 maart 2015 14:27
Ik heb 1x een geschil geopend met DX.com. Hoewel ik heel veel smeekbedes kreeg van DX.com heb ik doorgezet en mijn geld terug gekregen.
Overigens kreeg ik een maand daarna alsnog mijn pakketje! Die had er toen 3 maand over gedaan ofzo.
En toen je dit alsnog ontving heb jij netjes het pakket óf het geld retour gestuurd?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 57963 op 22 juli 2024 16:36]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen geen actie meer heb ondernomen. De manier waarop DX.com communiceerde én de kosten (10 euro) vond ik het wel prima.
Het is fout maar ik ben een beetje klaar met het gezeik van bedrijven.
En zou het kunnen dat die bedrijven klaar zijn met de stelende klanten zoals jij? Want het is gewoon pure diefstal wat je doet.

Juist klanten zoals jij zorgen ervoor dat bedrijven moeilijk gaan doen met garantie claims, omdat er door klanten gewoon veel mee gesjoemeld wordt.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Dat zou ik ook worden. En je komt in een kip en ei verhaal. Maar door schade en schande wordt men (helaas) wijs.
Normaliter ben ik netjes en correct hoor :)
Dan hebben ze wel een behoorlijke omweg gekozen met dag pakket... Ik weet dat DX niet de snelste levering heeft naar NL, maar 3 maanden is wel heul lang onderweg geweest.
Wel netjes dat ze uiteindelijk toch het geld terug gestort hebben.
Ik heb ook ooit een geschil gehad, maar direct via DX gedaan en dat werd met hun eenvoudig opgelost (altijd eerst naar de partij gaan dan pas verder).
Anoniem: 601896 @Bender6 maart 2015 11:00
Ik heb zelf prima ervaringen met een annulering(in NL) en 2x een conflict bij doa. In alle drie de gevallen was er snel een oplossing.
Die ervaring deel ik absoluut niet, ik heb meerdere keren me geld terug gekregen van Paypal. Ik betaal in het buitenland eigenlijk exclusief met paypal, CC gebruik ik alleen als het niet anders kan (aliexpress etc). In het geval van een conflict is het aanmaken van een paypal klacht veelal voldoende en zijn handelaren veel eerder geneigd een compromis te sluiten.
Mwoa, het valt wel mee vind ik. Van de 5 claims die ik heb moeten starten heb ik er 4 uitgekeerd gekregen.
Idem als andere reacties hierop: eenmalig mee te maken gehad omdat ik een namaak-versie van een product had ontvangen (AT ATH-M50 headphones). Via PayPal een klacht ingediend mbt de verkoper; na een kort onderzoek van hun kant kreeg ik m'n geld snel terug!
Mmm, ik heb tot nu toe claims altijd toegewezen gekregen hoor.
Het is spijtig genoeg een mes dat langs 2 kanten snijdt. Mijn ervaring is dat Paypal wel degelijk iets doet met die klachten en bijna steeds de kant van de Buyer kiest. Dat klinkt misschien op het eerste zicht leuk en voordelig, maar het heeft ook een pervers neveneffect, zeker als je zoals ik toch wel vaak buiten Europa gaat shoppen. Niet elke Buyer is immers eerlijk en er wordt al snel misbruik van gemaakt. Het gevolg is dan ook dat Sellers, begrijpelijk weliswaar, zich maximaal willen indekken en nog enkel willen verzenden via dure verzendingsmethodes met tracking en insurance. Reken daar dan nog importkosten en de huidige lage eurokoers bij, en het loont in vele gevallen niet meer de moeite om nog te importeren. Kijk bvb. even naar het Global Shipping Program dat eBay speciaal op poten heeft gezet voor US sellers en de default optie is geworden. Vele verkopers beseffen zelfs niet dat het de default is voor internationaal verzenden. Bovendien is het voor hen veel eenvoudiger (eBay regelt alles, voor een prijs uiteraard) en zijn ze volledig ingedekt. Maar het gevolg is wel dat importeren niet zelden de moeite niet meer loont, des te meer daar het systeem automatisch voor Priority kiest (weg is de voordelige First Class Airmail optie) en zelfs automatisch douanekosten mee aanrekent (weg is de optie om het met de verkoper op een akkoordje te gooien). En uiteraard doet eBay niks gratis en merk je dat de kosten doorgaans ook nog hoger liggen als wanneer je het zelf zou verzenden. Het is een tendens die zich trouwens niet beperkt tot de States, hoor. Zo valt het mij op dat zelfs de meeste UK sellers nog enkel aangetekend en verzekerd willen verzenden naar het buitenland.

Dus ja, die zekerheid heb je wel als koper, maar het heeft er de dingen niet altijd goedkoper op gemaakt. En het gevolg is dat i.p.v de markten meer te openen, ze mijn inziens de laatste jaren net weer meer afgesloten zijn, weliswaar niet omdat je het niet kan kopen, maar gewoon omdat het vaak de moeite niet meer loont.
Paypal is idd waardeloos. 2x dispute verloren omdat verkoper verzendbewijs overhandigt en ik dit niet kan weerleggen.. (heb niks ontvangen)
En één x 'gewonnen' een gekochte android stick van 20 dollar had minder RAM en Ghz. Ik moest het wel even terugsturen naar China en zelf de verzendkosten betalen en als ze mijn pakket ontvangen zou ik alleen die 20 dollar krijgen. Sindsdien geen PayPal meer. Dan maar gewoon creditcard gebruiken, dan kan ten minste bij ING terecht en heb ik de Nederlandse wet als bescherming.

[Reactie gewijzigd door HakanX op 22 juli 2024 16:36]

je kan niet met paypal betalen.
ik gebruik voor zulke zaken een prepaid-visa kaart, laad er zelf 25 eur op en betaal daar mee, op deze mannier kan je nooit echt veel kwijt geraken :)
Ali express biedt zelf ook consumentenbecherming. Heb er wel eens mee te maken gehad. Verkoper leek onbetrouwbaar, werd ik over geinformeerd. Ze zouden verzendbewijs opvragen, konden ze die niet binnen een paar werkdagen leveren dan werd de order geannuleerd en kreeg ik m'n geld terug. Geheel automatisch allemaal, nog voor ik zelf kon klagen. Was ik dus wel over te spreken.

Daarnaast hebben ze de levering binnen x dagen garantie, meestal een week of 4-8, dat zou hetzelfde moeten werken. Geen ervaring mee echter.

[Reactie gewijzigd door StefanTs op 22 juli 2024 16:36]

Anoniem: 616000 @StefanTs6 maart 2015 12:25
Ik had anderhalf jaar geleden een probleem met een camera die kapot aankwam,
En ik kreeg simpelweg de oplossing 'dat het pakketje wel bezorgd was', en als hij stuk was ik hem maar weer terug moest sturen op de verkopen (koste 20 euro ofzo, voor een camera van hetzelfde bedrag)
Daarmee was het voor Aliexpress afgerond.

Gelukkig toen gebeld met de creditcard maatschappij, uiteindelijk heb ik een nieuwe toegestuurd gekregen via de originele verkoper.

Maargoed, uiteraard heeft Ali-express zelf ook een klachtafhandeling,
Al is dat bijvoorbeeld ook alleen maar om 'positiever' uit te komen in de rating die de creditcard maatschappij weer aan hen geeft (% conflicten).

Na de klachtafhandeling de vorige keer, zou ik er zeker niet met Ideal betalen.
Want als de klachtafhandelaar weet, dat jij niet nog een tweede vangnet hebt om je klacht behoorlijk af te handelen, dan gaan zij zeker niet beter hun best doen.
Dat is toch logisch? Garantie gaat via de leverancier. En als die gewoon bereid is dit af te handelen zie ik niet in waarom ali dit moet oplossen. Dat de verzendkosten niet in verhouding staan tot de waarde van het product wist je toen je het kocht. Als je in nederland iets koopt van 5 euro en je betaalt 7 euro verzendkosten dan is retourneren ook de moeite niet waard. Dat maakt niet dat een andere partij er ineens bij moet inspringen. Dat is een overweging die je maakt wanneer je iets online besteld en je garantie dus online verloopt.
In Nederland is de verkoper gewoon verplicht je verzendkosten te vergoeden. Het opeisen van wettelijke garantie mag geen extra kosten met zich meebrengen, in welke vorm dan ook.
Is dat zo? Naar mijn weten zijn ze enkel verplicht de verzendkosten die je aan hen hebt betaald te retourneren. De kosten voor het retourneren zelf zijn voor jou. Verzendkosten lijken me ook geen extra kosten die de winkel oplegt, je bent namelijk vrij om het zelf terug te brengen.

Heb je een bron? Zou voor mij als consument namelijk wel voordelig zijn, voor een webwinkel echter onhoudbaar.
Hun eigen bescherming is niet altijd goed. 4x problemen gehad en 2x mijn geld terug gehad. De overige 2x werd het afgekeurd. Ondanks dat ik met foto's kon aantonen dat de product anders was, een andere kleur had en zelfs beschadigd was.

Als de dispute eenmaal gesloten is, heb je geen enkele mogelijkheid om contact op te nemen met aliexpress. Heb 5 emails gestuurd en geen enkele werd beantwoord. Kreeg niet eens een ontvangstbewijs.
Zelfde ook gehad. Verkoper had netjes verzendnr ingevuld. Maar naar 4 weken heb ik het nummer ingevuld op de tracking website. Pakket was nooit aangekomen bij chinese postkantoor. Dispute gemaakt. Verkoper had 4 dagen om te reageren, deed hij niet, kreeg mooi automatisch het geld terug.
Ik zweer nu ook bij mijn creditcard. iDeal is leuk en handig maar sinds ik iets gekocht heb dat bleek vaporware te zijn... Gewoon weggegooid geld, dat krijg je met iDeal helemaal niet meer terug.

Kost jaarlijks wat maar als je ooit iets via internet koopt is dat het echt wel waard.
Hoezo kost het wat meer? Er zijn gratis creditcards op de markt.
Niets is gratis. Zeker niet op het gebied van geldzaken.
Dan ben je waarschijnlijk een makkelijke consument en prooi voor diverse producenten. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is gaat je stelling zeker op. Sterker nog, dan laat je jezelf waarschijnlijk afzetten.

Ik heb al ruim 10 jaar een gratis creditcard, nog nooit 1 cent of andere bijdrage voor betaald. Ook geen enkele verplichting aan vast.
Sterker nog, bij iedere aankoop krijg ik punten waarmee ik producten kan kopen zonder bijbetaling. Zo ontvang ik gemiddeld 200€ per jaar.
Dan ben je waarschijnlijk een makkelijke consument en prooi voor diverse producenten. Als je niet verder kijkt dan je neus lang is gaat je stelling zeker op. Sterker nog, dan laat je jezelf waarschijnlijk afzetten.
Okee meneer Passief-agressief. :)
Ik heb al ruim 10 jaar een gratis creditcard, nog nooit 1 cent of andere bijdrage voor betaald. Ook geen enkele verplichting aan vast.
Sterker nog, bij iedere aankoop krijg ik punten waarmee ik producten kan kopen zonder bijbetaling. Zo ontvang ik gemiddeld 200€ per jaar.
Tof dat je een maatschappij hebt gevonden die compleet werkt op het principe van liefdadigheid. :)
Flauw. Credit Card maatschappijen verdienen enerzijds aan de transactiekosten die de verkoper betaald, anderzijds aan rente betalingen van mensen die gespreid terug betalen. Het betalen voor de kaart zelf is daarmee overbodig ware het niet dat de tussenpartij (vaak je bank) er toch geld voor vraagt. Maar gratis kaarten zijn dus echt wel te vinden.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 445817 op 22 juli 2024 16:36]

Je zegt het zelf: het is niet gratis. Je betaalt via de rente of via de transactiekosten. Dat je niet jaarlijks voor de kaart hoeft te betalen maakt het nog niet gratis: dat was mijn hele punt.
Zie mijn commentaar verderop. Alle transacties kosten geld, ook pinnen, iDEAL, cashbetalingen en ouderwets rood staan. Een credit card is in dit opzicht niet anders.
Behalve dat als je gewoon netjes op tijd betaald JIJ dus niet betaald voor je credit card ;)
Man man wat zit deze site vol met mensen die maar wat roepen zonder gehinderd te zijn door veel kennis.

Niks liefdadigheid, Zij verdienen al enorm op de transactiekosten hebben dus de jaarlijkse bijdrage van de consument helemaal niet nodig. Sterker nog, een goede creditcard beloont je.
Man man wat zit deze site vol met mensen die maar wat roepen zonder gehinderd te zijn door veel kennis.

Niks liefdadigheid, Zij verdienen al enorm op de transactiekosten hebben dus de jaarlijkse bijdrage van de consument helemaal niet nodig. Sterker nog, een goede creditcard beloont je.
Voila: het is niet gratis. Als je denkt dat de verkopende partij die transactiekosten voor je betaalt en dat niet op de een of andere manier doorrekent, dan is dat, naar mijn idee, erg naïef.

Maar hee, ik roep maar wat.
En denk je dat ze de transactie kosten van iDEAL niet doorrekent?
Vast, maar die kosten zijn wel een stuk lager. iDEAL betalingen accepteren kost bij lage aantallen transacties is van 50 tot 75 cent per transactie.

Een creditcard transactie is vaak een percentage van het bedrag (+/- 2 tot 3%) (transaction fee) en een vast bedrag (authorization fee) van +/- 10 tot 30 cent.

Uiteraard, op alles zit korting bij grote aantallen, maar met name de transaction fee zorgt dat creditcard betalingen wel relatief duur zijn in verhouding tot bijvoorbeeld iDEAL. Zeker als het om leuke bedragen gaat.
Deze thread startte met een opmerking van Alpha die zei dat hij voor zijn creditcard moest betalen. Hierop werd geantwoord dat dat niet nodig was. De verkoper is niet aan bod gekomen.
http://www.debijenkorf.nl/de-bijenkorf-card

Het is niet dat die partijen er niets aan verdienen hoor.
Precies, dank je. Ik wilde zelf hier geen namen noemen, maar dat is een hele goede gratis creditcard die je ook beloond met punten om te zetten in gratis producten.
Als u de Card alleen gebruikt voor betalingen binnen de Bijenkorf, dan is de Bijenkorf Card kosteloos. Als u de Card ook buiten de Bijenkorf gebruikt, dan is de jaarlijkse bijdrage € 12,50
Dus niet gratis.
Verder kwam ik deze link tegen en daar is de enige "gratis" kaart er een van Netteller. De rest alleen het eerste jaar gratis.
Anoniem: 445817 @DB LucF6 maart 2015 12:52
Ik heb een kaart van HSBC. Die is gratis mits ik een bepaald saldo aanhoud op mijn rekening.

Vergeet ook niet te onderhandelen met je bank. Als je er meer doet dan rood staan is vaak van alles mogelijk.
En dat is dan dus niet gratis. Jij betaald met de rente die HSBC ontvangt op het saldo. Die rente had je anders op een eigen rekening kunnen ontvangen.

Goed, nu is de rente nu niet zo denderend.. maar dat neemt niet weg dat je er gewoon links of rechtsom voor betaald.
Anoniem: 445817 @Tozz8 maart 2015 18:47
De rente is hetzelfde als op rekeningen zonder de credit card. Bovendien hoeft het geen geld saldo te zijn, het mag ook een belegging etc zijn.

Enfin, ik snap natuurlijk wel dat je uiteindelijk overal voor betaald. Mijn punt is dat het je niks extra's kost. Je betaald niet meer dan de buurman die geen credit card heeft aangevraagd.
dus wél gratis,mits je hem ook echt gebruikt.
En niet gratis is zodra je hem buiten de Bijenkorf gebruikt. Aldus de voorwaarden.
Ik heb zelf een andere creditcard, maar ik informeer zojuist bij mijn partner en deze vertelt dat ook de bijenkorf card bij gebruik buiten de Bijenkorf gratis is, mits je er maar voldoende gebruik gemaakt.
Al die grootspraak maar hoe heet die creditcard dan waar jij 200 euro per jaar mee verdient? Voor zo'n bedrag wil ik ook wel een gratis creditcard.
Er zit altijd een addertje onder het gras. Dacht jij dat zo'n maatschappij zichzelf in stand houdt via lucht? Gratis bestaat simpelweg niet.

Een creditcard is opzeker niet gratis want je betaalt zaken zonder dat je daar het geld voor hebt. Je gaat in feite steeds een lening aan. Wanneer je die lening niet betaalt dan verdient de creditcard maatschappij daar geld aan.

Een bank verdient in meerdere opzichten aan jou:

* Al het geld dat mensen op hun bank zetten hoeven ze niet te bezitten. Het overgrote deel van je spaargeld wordt geinvesteerd.
* Voor iedere EUR op de bank creert de bank X * EUR uit het niets. Dit zorgt voor deflatie.
* Dan is er nog een bedrag je dat je iedere Y tijd (maanden, kwartalen, jaren) aan de bank betaalt.
* En dan hebben we het alleen nog maar over het spaargeld, nog niet eens over alle andere.... "produkten"

Tenslotte hier een goed artikel over de voor- en nadelen van een creditcard: http://www.gewoonovergeld...etalen-met-je-creditcard/

[Reactie gewijzigd door Jerie op 22 juli 2024 16:36]

Je verhaal klopt niet omdat je ervan uitgaat dat iedereen de maandelijkse nota's van de creditcard maatschappij niet betaalt. Als je dat echter wel doet, en dat doe ik altijd, betaal je geen enkele rente.

Daarnaast hebben de punten die je vervolgens aanhaalt geen betrekking op creditcard specifiek maar bankzaken in het algemeen.
Mijn verhaal klopt wel.

Hun verdienmodel is gebaseerd op mensen die die schuld niet af kunnen lossen, op abonnementen, en op transactiekosten (al dan niet doorberekend, indien doorberekend in de prijs dan betekent dat dat alle niet-creditcard gebruikers meebetalen). Naast de volume die ze willen draaien wanneer ze geen abonnementen verkopen dan verdienen ze meer geld aan de schulden. Het geld moet ergens vandaan komen, voor niks gaat de zon op (deze hele discussie is onstaan omdat jij beweert dat dat niet zo is; hetgeen pertinent onwaar is). Het is gaaf dat je op Tweakers.net op komt scheppen over het feit dat jij die schuld iedere maand wel netjes aflost, grote jongen. De realiteit leert ons echter dat een boel mensen dat niet kunnen. Die mensen moeten deze realiteit onder ogen zien, en dat P. vd Loo geen problemen heeft met zijn creditcard daar hebben die mensen verder ook geen boodschap aan.

Bovendien slaat dat gedeelte van die banken wel extra op de creditcardmaatschappijen. Een schuld creeren verdienen ze dubbel op, zolang de schuld maar wordt afbetaalt (zo niet, verdienen ze er enkel op). Dat komt omdat iedere schuld afgeschreven wordt als geld dat ze daadwerkelijk hebben omdat wordt aangenomen dat de schuld wordt afbetaald. En iedere cent die ze hebben, kunnen ze X aantal mee creeren en bovendien ook investeren. Die inflatie betalen wij allemaal aan mee.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 22 juli 2024 16:36]

Anoniem: 382732 @Jerie6 maart 2015 23:02
Hun verdienmodel is gebaseerd op mensen die die schuld niet af kunnen lossen,
Dat hangt af van de cc die je hebt. Ik heb een Visa card waarbij ik slechts een minimumbedrag maandelijks moet betalen en over de rest rente moet betalen. Maar voor mijn ING CC (mastercard) wordt aan het einde van de maand gewoon het complete uitstaande bedrag geïncasseerd van mijn bankrekening. Daar kan je dus niet "rood" staan op je CC.
Anoniem: 32279 @P. vd Loo6 maart 2015 12:17
Het lijkt me heel sterk dat er een creditcardmaatschappij is die je geld geeft, waarom deel je dit niet met ons? Wij willen allemaal wel een gratis creditcard waarmee je ook nog eens 200 euro gemiddeld per jaar toe krijgt.

Ik betaalde zelf gemiddeld 25 euro voor de kaart. Zelfs mijn ing bankkaartje kost geld (net verloren, 9.75 euro kosten zijn hierop aan mij doorberekend).

Ik vermoed dat je iets over het hoofd ziet, een maatschappij kan niet geld weggeven aan haar klanten.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22 juli 2024 16:36]

Nogmaals heel even rond kijken en je ziet er dat voldoende gratis alternatieven zijn die je ook nog belonen. Moet je wel even moeite voor doen en dus niet meteen op het aanbod ingaan van je bank.
Ik heb nog nooit in mijn leven betaald voor een creditcard. Sterker nog ik word jaarlijks beloond.
Anoniem: 382732 @P. vd Loo6 maart 2015 23:03
Maar waarom mogen wij dan niet weten waar? Het is toch een kleine moeite om hier even een linkje neer te zetten?
kleine moeite toch ook om zelf even te googlen? Ik krijg teovallig vandaag weer fysieke post binnen voor een gratis creditcard voor een jaar. Nationale Nederlanden Inclusief 25 tegoed. Na een jaar stap je weer over. Er zijn echt altijd gratis alternatieven. Kost alleen wat moeite.
Het is jammer om te lezen dat je wel erg makkelijk voorbij gaat aan de bepalende voorwaarden die er voor zorgen dat je de creditcard gratis krijgt. Het is nou niet dat iedereen in de positie is dergelijke bedragen ieder jaar met zijn creditcard uit te geven zodat ie gratis wordt... Komt erg hautain over..
Bij mij was de creditcard gewoon onderdeel van mijn standaard bankpakket en daarmee dus 'gratis'...
Anoniem: 601896 @Alpha-6 maart 2015 11:09
Kost jaarlijks wat maar als je ooit iets via internet koopt is dat het echt wel waard.
Ik kreeg mijn creditcard kostenloos van beide huisbanken.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 601896 op 22 juli 2024 16:36]

En dat klopt volgens mij ook niet, omdat deze creditcard onderdeel is van het totaalpakket van je bank en je voor dat toch moet betalen.
Anoniem: 291692 @P. vd Loo7 maart 2015 01:36
Ik heb hem ook zonder kosten bij abn amro, zit bij prive pakket ...
De meeste betrouwbaar? Bij 10 verschillende handelaren 64GB microSD kaartjes van Samsung besteld, alle 10 de gevallen een nep kaartje gekregen en slechts 1 van de 10 handelaren heeft na een klacht mijn geld terug gegeven.
je verwachtte zeker een echt 64GB kaartje voor de prijs van 5 dollar? sorry maar dan vraag je er ook gewoon om :Y)

if it's too good to be true .. it usually is.
Ik verwachte wel meer dan een gescrambled 32MB kaartje voor 6 dollar, maar het is een feit dat Alibaba er te weinig aan doet om die scammers te weren van de website. Ik heb ze allemaal netjes aangegeven maar ze verkopen nog steeds onder dezelfde naam...

In dat opzicht is het dus gewoon een onbetrouwbare website.
http://www.advangent.com/...-spend-160-to-fight-fake/

Alibaba geeft bijna 10x meer geld uit aan het bestrijden van fake goederen dan Ebay doet.

Een 64GB kaartje verwachten voor 6 dollar is net zoals een iPhone 6 voor 200 euro op Marktplaats. Dat maakt Marktplaats dan ook een onbetrouwbare site?
Of mensen gewoon te goedgelovig.

[Reactie gewijzigd door Kenzi op 22 juli 2024 16:36]

Kwestie van een dispute openen. Als het niet naar jouw zin opgelost wordt krijg je je geld terug. Bij AliExpress heb je als koper veel macht hoor. Dit is natuurlijk ook logisch, want er is AliExpress alles aan gelegen om mensen terug te laten komen.
Ik heb de fout gemaakt omdat aan te geven dat ik het ontvangen had voor het testen, dan kan je geen dispute meer aanmaken en zegt meneer alibaba leuk dat je het met de scammer zelf moet oplossen. Er stond nergens duidelijk aangeven dat wanneer je iets als ontvangen aangaf je direct aangaf tevreden te zijn over het ontvangen product... pas als je informatie gaat zoeken over het starten van een dispute zie je dat...

Ik wilde pas testen nadat ik mijn 10 micro sd kaartjes van verschillende verkopers binnen had maar in de tussentijd was ik wel zo netjes om aan te geven dat ik ze ontvangen had. Maja misschien binnenkort dan maar iets bestellen en bij ontvangst direct een dispute starten en aangeven dat ik helemaal niets heb ontvangen om zo mijn 50 dollar terug te krijgen van Ali. :+
Je kan ook zwaar negatieve feedback geven, daar reageren de handelaren in mijn ervaring ook wel op. Maar dan ben je idd wel afhankelijk van hun goodwill.

En ja, dat is manier een om je geld terug te krijgen. Maar dan benadeel je dus wel verkopers die met jouw problemen niets mee te maken hadden. Of je moet het bij dezelfde verkopers bestellen, maar dan krijg je natuurlijk weer nep spul :).

[Reactie gewijzigd door jeroen94704 op 22 juli 2024 16:36]

Precies, ik betaal nu met creditcard maar zou voor het gemak graag paypal ondersteuning zien..
Paypal is voor de verkoper niet betrouwbaar, aangezien ten alle tijden het geld weer terug getrokken kan worden bij banken.
Maar als je vertrouwen hebt in je eigen producten zou dan natuurlijk geen probleem moeten zijn.
Vertrouwen in je producten heeft er niets mee te maken, het draait 100% om vertrouwen in je klanten en tja dat is bij een grotere handelaar veelal uit ervaring laag.
Niet helemaal mee eens. Op het moment dat je flutzooi verkoopt kun je er op wachten dat het teruggestuurd wordt.
Hoe is dit anders dan CC?
Het is bij een credit card nog vrij lastig om een afschrijving terug te draaien. Ik heb een credit card bij ING en het is niet zo met één click te regelen. Klik hier voor het proces.

Je moet een formulier van 2 A4 met de hand invullen en vervolgens opsturen naar de fraude afdeling van ING. Vervolgens gaan zij de zaak bekijken en contact opnemen met de andere partij. Als de andere partij met bijv. een verzendbewijs komt dan zal je niet zomaar je creditcard geld terug kunnen krijgen. Het werkt niet hetzelfde als bijv. een incasso die je eenvoudig kan weigeren en/of laten terugboeken online.

Bij PayPal gaat dit een stuk makkelijker.. Vandaar dat een creditcard veel betrouwbaarder is voor de verkoper.
Mijn ervaring is: Bij een gewone bankgiro-overschrijving, al dan niet via internetbankieren, of iDeal zegt bijvoorbeeld ING (maar ik neem aan elke bank) : Je hebt betaalt en dat is niet terug te draaien.

Credit card maatschappijen geven (zover ik weet allemaal maar check de voorwaarden want ze variëren per 'product') een zekere niet-goed-geld-terug garantie, soms zelfs een soort van tijdelijke 'all risk' verzekering. Maar er wordt wel heel goed (handmatig etc) per geval gekeken wat er gebeurd is voor je geld terug krijgt (en terecht natuurlijk). Ik heb bijvoorbeeld een keer een DOA harde schijf uit de VS vergoed gekregen (van Visa), met een paar mailtjes en telefoontjes (toen ze nog een stuk duurder waren).

PayPal adverteert met 'aankoopgarantie' maar toen ik een keer een eBay 'nepper' opgestuurd kreeg, moest ik, behalve er eerst zelf uit zien te komen met de verkoper, sowieso zes weken wachten. Dan pas wilden ze er naar kijken. Deels m'n geld teruggehad maar het kostte erg veel moeite, terwijl de zaak klip en klaar was.

Mijn ervaring is dus niet dat je via PayPal makkelijker je geld terug krijgt dan via een credit card maatschappij.
Paypal wordt niet ondersteund bij aliexpress, creditcard nummer laat ik er niet graag achter. Dit biedt mooi een uitkomst ervoor.
Let wel dat je creditcard je nog enigszins bescherming biedt, waar iDeal dat niet doet. Ofwel, worden spullen niet geleverd of zijn ze nep, kan je eenvoudig het geld via een creditcard laten storneren. Bij iDeal kan dat niet.
Ik gebruik altijd eem prepaid cc.werkt prima en zelfde voorwaardes als normale cc, alleen als je hem veel gebruikt duurder

[Reactie gewijzigd door lonewolf2nd op 22 juli 2024 16:36]

Ah dat is een leuke oplossing, naar zo iets zocht ik eigenlijk.
Ik gebruik de 3v card hopelijk heb je er wat aan
Helaas heeft niet elke handelaar paypal ondersteuning.
Dat probleem bestaat maar wordt ondervangen omdat wat je via hen koopt ook gedekt is door AliExpress. Er is dus een garantstelling. Krijg je je aankopen niet, dan kun je dit melden en gaat er een regeling in werking zodat je je geld terug krijgt.
de meeste zijn betrouwbaar, af en toe is eentje dat niet
Dit is niet alleen een probleem van AliExpress, dit is op eBay en tot op zekere hoogte bij Marktplaats ook gewoon het geval. Overal waar handel te drijven valt heb je volk welk er op uit is om iemand te naaien.

Maar ik geef je gelijk; voor het kleine beetje bescherming, of iig het gevoel ervan, zou ik ook gewoon bij PayPal blijven.
Erg leuk, maar als je met iDeal betaald sta je nagenoeg machteloos als er iets verkeerd gaat.
Zo kan je fluiten naar je centen als de koper een oplichter schijnt te zijn. Geef mij maar Paypal voor internationale transacties. Paypal is ook echt niet heilig, maar het voldoet voor mij als klant wel gewoon goed.

En op AliExpress moet je uitkijken met verkopers met weinig reviews, de kans dat je wat koopt bij iemand die het nooit verstuurd is reëel.

[Reactie gewijzigd door Dacuuu op 22 juli 2024 16:36]

19 van de 20 keer gaat het goed. Als iemand die al bijna 3 jaar maandelijks iets besteld bij Aliexpress ben ik 1x echt opgelicht en heb ik 3x slechte producten ontvangen. De Credit Card maatschappij kon niets voor mijn betekenen. Alle 4x een dispuut geopend. 2x geld terug gehad via Aliexpress en 2x ben ik mijn geld kwijt.

Toen ik opgelicht werd, was het iemand met 5000+ reviews en 98% positieve feedback die besloot zijn laatste paar honderd klanten op te lichten en vervolgens te stoppen als shop.
De Credit Card maatschappij kon niets voor mijn betekenen.
Waarom niet? Mijn ervaring is dat zij het, na het invullen van een formulier, netjes terugstorten. Dat is immers de bescherming die de CC-maatschappij biedt...
Zit bij Mastercard en belde de bank en ze vertelde mij dat niet zo werkte. De bescherming was niet voor producten uit China.
dan maak je een dispute aan en dat lost aliexpress netjes op.
Vandaag toevallig een credit gekregen voor een pakketje wat 2 maanden geleden verstuurd is maar volgens de track en trace nog steeds onderweg is.
Ik heb al twee transacties gedaan via iDEAL op hun website, tot nu toe allemaal goed verlopen.
En wat je zegt kijk naar de reviews en het aantal verkochte producten per categorie.
Zo kan je echt een inschatting doen of het wel of niet veilig is.

Ik heb daar een Silver medal status, dus ik koop er redelijk vaak.
Puur omdat het gewoon ook op deze manier kan, en je niet altijd de volle mep voor ''merk'' gerelateerde producten hoeft aan te schaffen.

Hun iDEAL payment is aangesloten bij: https://www.ppro.com/
Interessant om te zien dat steeds meer sites ondersteuning voor iDeal toevoegen. Banggood biedt het ook al een tijdje aan. Is dit een teken dat dit soort shops een grote populariteit genieten onder het Nederlandse publiek?

Aan de andere kant, persoonlijk betaal ik bij buitenlandse bedrijven per definitie altijd met Paypal (en ik vermoed dat ik daar niet de enige in ben). Probleem is namelijk dat je helaas nul kopersbescherming hebt als je iets met iDeal koopt, terwijl je nog redelijk gedekt bent wanneer je iets met Paypal afrekent en er iets niet goed gaat. iDeal is leuk, maar binnen Nederland, voor alles daarbuiten ben ik bang dat het nut maar erg beperkt is.
Anoniem: 601896 @Smuey6 maart 2015 11:05
Ook binnen Nederland koop ik liever met kopersbescherming.
Genoeg winkels die niet leveren, failliet gaan of vrij losjes omgaan met het recht op ontbinding.
Eensch, maar juist vanwege de risico's die aan een dienst als Paypal hangen voor de verkopende partij, bieden veel verkopers binnen Nederland die optie dus niet aan.
Anoniem: 601896 @Smuey6 maart 2015 11:13
Dat geval gebruik ik de creditcard,
Accepteert een winkel beiden niet,
Dan is dat eigenlijk meteen een Red Flag in mijn ogen.

De reden dat een winkel geen creditcard of pp accepteert kunnen zijn.
  • 1. De kosten (desnoods rekenen ze die door)
  • 2. Meer eigen controle over klachtafhandeling. (red flag)
  • 3. Niet kunnen/willen wachten op uitbetaling door cc maatschappij (=liquiditeitsgevaar =red flag)
  • 4. Eigen controle over uitbetaling aan klant bij conflict (red flag)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 601896 op 22 juli 2024 16:36]

Anoniem: 445817 @Smuey6 maart 2015 12:24
De meeste websites gebruiken een betalingsverwerker die losstaat van hun eigen bank. Zo'n verwerker ondersteund vaak talloze betaalmethoden. En daardoor kun je zelfs bij de meeste obscure winkeltjes in verre buitenlanden opeens een iDEAL optie tegenkomen.
Ik heb al tientallen keren bij Chinese websites bestellingen geplaatst (Aliexpress, DX enz) en nog nooit een enkel probleem gehad. Je weet dat levertijd lang is maar je weet ook dat prijzen zeer laag zijn in vergelijking met bestellen in Nederland. En ik vind CC een achterhaald betaalsysteem. Veels te duur (via de kosten opslag naar winkeliers betaalt de consument deze kosten) en belachelijke rentepercentages bij rood staan. Dus overgang naar IDeal is perfect en veel efficienter en uiteindelijk veel goedkoper voor consumenten.
Anoniem: 445817 @mrme123456 maart 2015 12:36
Als zakelijke klant van een bank betalen we ook voor PIN en iDEAL transacties hoor. Zelfs cash storten moeten we voor betalen. Dat is niet anders dan bij een credit card.

Of de kosten van een credit card transactie hoger of lager zijn dan de alternatieven hangt maar net af van wat er onderhandelt is.
Voor beiden moet betaald worden, maar het is te kort door de bocht om ze op één hoop te gooien.

Credit card maatschappijen hebben lang een soort monopolie gehad, omdat het omslachtig en moeilijk en traag was om internationaal (vooral buiten de EU girale zone) en/of via internet te betalen via je gewone bank. Vanwege de opkomst van PayPal, iDeal en bijvoorbeeld nieuwe regels en toezicht, eisen etc. binnen Europa hebben CC maatschappijen bepaalde tarieven bij moeten stellen maar als het aan de Mastercards en Visa's van deze wereld had gelegen betaalde je nog steeds fikse startbedragen + percentages.

Ik heb transactiekosten (los van cc) voor $1000 zien zakken van $45 naar $8 voor sommige typen intercontinentale betalingen, onder andere onder druk van de EU op Europese banken.

Zeker betaal je ook bij een gewone bank voor transacties (en niet alleen als zakelijke klant, ook als consument) maar die kosten waren en zijn in de praktijk vrijwel altijd (flink) lager, hoewel het verschil nu kleiner is geworden dan ooit.

Niet voor niets zie je nog steeds dat sommige webwinkels wel de credit card optie aanbieden, maar tegen extra kosten. Andersom zie je nooit iDeal aangeboden worden tegen extra kosten ten opzichte van credit card.
Idem. Ik bestel daar ook liever met creditcard!
inderdaad, Ideal is alleen maar ideaal voor de verkoper en heeft geen enkel nut voor de koper behalve dat deze sneller van z'n geld af is. Ik koop erg veel online en shops zonder VISA betaalmogelijkheid hebben gewoon pech. Je ziet dat webshops tegenwoordig wel steeds vaker betalingen via PayPal laten verlopen, leuk wanneer je zaken wil doen via Paypal maar minder grappig als je een schurft hekel aan PayPal hebt, en dat worden er steeds meer.
Dus webshops, als jullie dit lezen, neem gewoon een fatsoenlijke payment tussenpersoon en biedt zoveel mogelijk betaalopties, Paypal mag gerust maar biedt ook de grote groep van Paypal haters een mogelijkheid. Is goed voor de broodnodige omzet zullen we maar zeggen.
Ik snap nog steeds niet waarom ideal nog steeds zo wordt gepushed, het bied werkelijk 0,0 zekerheid/veiligheid met 'grijze' zaken, als er 2 grote alternatieven zijn die vele malen beter zijn.

Binnen Nederland zal iDeal wel voldoende zijn (nouja..),maar buitenland heb ik toch liever elk stukje zekerheid dat ik kan hebben, creditcard of paypal.
Ik zie het voordeel wel. Veel mensen bestellen een keer een paar batterijtjes of ander klein spul voor een paar euro, een paar keer per jaar. Die moeten dan speciaal daarvoor een credit card nemen, of een PayPal account.

Voor dat ene batterijtje in de set van 10 dat het af en toe niet doet, gaan ze geen claim doen, dat is de moeite ook niet.

Voor een bedrijf(je) gelden strengere administratieve plichten dus daarvoor is het ook een voordeel om het net weer wat simpel te houden, en niet nog een aparte credit card te hoeven hebben voor een paar kleine aankopen per jaar. Credit card kost vaak ook nog een x bedrag per jaar abonnementskosten en is toch weer een klein extra veiligheidsrisico qua diefstal etc.

Ik had ooit een credit card, alleen maar om één keer per jaar een abonnement op een Amerikaans computerblad te kunnen betalen. En dat was dan nog steeds goedkoper (ƒ45 / jaar) dan een andere betaalmethode! Belachelijk, zou je nu vinden. Dus wat mij betreft zet deze trend door tot je globaal met iDeal kan betalen.
Anoniem: 458432 6 maart 2015 11:03
Is de PurchaseProtection die aliExp bied nu opeens weg?
als je Ideal + die protection neemt (wat nauwelijks wat kost) dan heb je hetzelfde
je kan op een gegeven moment aangeven dat het product niet is aangekomen, dan krijg je het geld gewoon netjes terug gestort!
Klopt inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat als je via iDeal betaald dat dan die PurchaseProtection niet meer actief is.

Dat is juist zo mooi aan AliExpress. Komt het niet aan, of gaat het niet goed. Dan kun je die PurchaseProtection inschakelen en krijg je, na onderzoek van AliExpress je aankoop bedrag terug.

Heb hier zelf al eens gebruik van gemaakt, werkt goed. Zit wel 2 maand verwerking tussen. Maar je krijgt je geld wel gewoon terug gestort.
Anoniem: 78042 6 maart 2015 11:27
Ik zag bij dealextreme ook de optie om met ideal te betalen. Ik gebruik toch liever mijn prepaid credit card..
bij DX.com zou ik nooit ideal gebruiken, bij aliexpress eerder omdat die een eigen buyer protection hebben. Bij DX is paypal of je cc je bescherming en met ideal heb je 0,0 bescherming.
Oud nieuws? Twee weken geleden heb ik wat besteld via AliExpress en betaald via iDeal. Ik had inderdaad liever PayPal gehad, maar was al lang blij dat credit card niet de enige optie was.

Voor mij een eerste keer dat ik rechtstreeks iets uit China bestel. Voorzichtigheidshalve dan ook voor een klein bedrag ( < €20 ), verspreid over een paar producten. Als er daarvan een niet aankomt is dat geen ramp. AliExpress biedt bovendien kopersbescherming, waarbij je je geld terug kunt krijgen als het betreffende product niet geleverd is.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het financiëel mogelijk is om oortelefoontjes per luchtpost direct vanuit China verstuurd en binnen een week bezorgd te krijgen, dat alles (product en porto) voor slechts 80 eurocent ! ?
Anoniem: 32279 @Timfonie6 maart 2015 12:23
Chinezen hebben gratis post, ze betalen er dus niks voor. De overheid betaald dit. Ik heb hier hdmi kabels liggen waar ik 0,05 cent voor betaald heb en die kwamen uit China per vliegtuig , voor ons onbegrijpelijk inderdaad 8)7
Dat is dus echt de grootste onzin? Ik betaal hier in China gewoon voor de post hoor.

De prijzen voor pakketpost liggen lager maar moet gewoon betaald worden.
En de overheid doet dat niet voor je. Die besteden hun geld wel aan andere dingen.

Gratis post 8)7 8)7
Gratis of absurd goedkope post voor bedrijven die daar voor in aanmerkingen komen. Jij bent een consument, geen bedrijf, vermoedelijk.
Gratis post is er niet ...ook niet voor mijn bedrijf gevestigd in de Shenzhen SER.
Ook niet voor winkels zoals Tinydeal / DX / Banggood etc.

Goedkoop? Jazeker, vergeleken met PostNL
Ik heb bij de Zeeman wel eens oortjes zien liggen voor een euro. Dus zoveel zal het ook weer niet kosten om ze te maken.

Daarbij komt dat oortjes licht zijn en compact, waardoor de portokosten ook laag zullen liggen.

Het is trouwens handig dat je een bedrag onder de € 20 betaald hebt, want als het € 22 of meer kost moet je BTW betalen: http://www.invoercalculator.nl/

[Reactie gewijzigd door xrf op 22 juli 2024 16:36]

Klopt, maar ze worden ook apart verzonden door verschillende aanbieders. Zolang geen enkel verzendingspakket een waarde boven de 22 euro heeft, zit je blijkbaar safe.
Hoe handig dit ook mag zijn, kopen in China bij voorkeur met paypal of creditcard voor wat extra kopersbescherming.
Mocht er iets zijn, dan ben je met Ideal volledig overgeleverd aan de grillen van de leverancier (en dat is niet aliexpress).
Overigens biedt aliexpress zelf wel een vorm van buyer protection, maar over het algemeen heeft CC of paypal (gaat niet bij aliexpress) wel de voorkeur.
Ik gebruik mijn creditcard voor paypal, ben ik dubbel beschermd :)
Is dat wel écht zo?
Lijkt me wel, je doet eerst een klacht bij PP en als dat niet werkt kan je ook klacht doen bij CC... of die dan PP volgt met besluit is een 2e..
Ik denk dat dat nog wel eens tegen kan vallen.. Je CC betaling is gedaan aan PayPall, die transactie is dus verzekerd. En met die transactie is dan ook niets mis gegaan... De transactie van PayPall aan de verkoper is dan ook iets waar de CC maatschappij niets mee te maken heeft..
Veels te simplistisch gesteld waardoor het niet meer klopt.

Dit is net zoiets als zeggen dat je in een winkel iets gaat kopen en dat je CC-betaling naar een kassa gaat en dat die transactie (met de kassa dus) succesvol verlopen is. En dat de transactie tussen de kassa en de verkoper niets meer te maken heeft met de CC-maatschappij.
mmmm daar heb je een goed punt..
Anoniem: 445817 @diebobo6 maart 2015 12:28
Als verkoper weet ik dat PayPal een chargeback van de creditcard maatschappij aanvecht. Maar dat betekend niet dat ze ook altijd winnen, helaas.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.