Fallout-tv-serie van Westworld-makers gaat dit jaar in productie

Amazons Fallout-tv-serie gaat dit jaar in productie. Jonathan Nolan en Lisa Joy, makers van de Westworld-tv-serie, worden executive producers bij deze serie, net als Todd Howard. Nolan gaat daarnaast de eerste aflevering regisseren.

Geneva Robertson-Dworet, een van de schrijvers van Captain Marvel, en The Office- en Silicon Valley-schrijver Graham Wagner worden showrunners van de serie. De informatie komt van een Deadline-artikel dat door het Fallout-twitterkanaal is geretweet. Verdere details zijn er nog niet bekend; het is bijvoorbeeld niet duidelijk waar het verhaal zich zal afspelen, welke acteurs er mee gaan doen en wanneer de serie moet verschijnen.

Amazon Studios maakte anderhalf jaar geleden bekend een Fallout-tv-serie te willen uitbrengen. Het bedrijf zei toen alleen dat het met Kilter Films zou samenwerken, het productiebedrijf van Nolan en Joy. Howard zei destijds dat Bethesda al jaren werkte aan een verfilming of tv-serie van de post-apocalyptische gameserie. De serie zal op Amazon Prime verschijnen.

Door Hayte Hugo

Redacteur

07-01-2022 • 10:37

113 Linkedin

Reacties (113)

Wijzig sortering
Top namen. Westworld seizoen 1 was fantastisch. Maar ik hou toch mijn hart vast. Fallout kan een prachtige wereld zijn, maar een tv serie maken van een game kan heel limiterend zijn.

Ik ben wel benieuwd!
Ik heb geprobeerd om in Westworld te geraken, maar na een paar afleveringen gaf ik het op. Had ik eerst die film moeten kijken waarop de serie gebaseerd is om de serie beter te begrijpen?

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 7 januari 2022 11:40]

Nee die film is apart, al is het globale verhaal wel ongeveer hetzelfde.

Je ziet af en toe wat 'throwbacks', met name in het eerste seizoen. Zo is er een hal met oude robots en daar staat eentje die op de acteur van de originele film lijkt, heel cool gedaan.

Maar het is een remake die op zichzelf staat. Geen vervolg. Misschien spreekt het je gewoon niet aan.

Ik heb zelf een enorme hekel aan westerns maar als ze met Sci-Fi gemixt worden dan vind ik ze weer wel leuk, vreemd genoeg. Vandaar Westworld, en ook Firefly trouwens.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 7 januari 2022 11:45]

Mandalorian vond je zeker ook geweldig? Als noem ik dat liever science fantasy met westerns.
Oh die heb ik nooit gezien.. Moet ik nog eens doen. Ik ben niet zo'n fan van Star Wars.
De show maakt duidelijk homages en haalt inspiratie uit westerns (en samuraifilms, net zoals spaghetti westerns en samuraifilms van oudsher veel uitwisselen). Zo is er een aflevering die geïnspireerd is door Shichinin no Samurai/Magnificent Seven. Het volgt niet heel nauw het plot (in tegenstelling tot The Magnificent Seven), het is meer een inspiratie, maar het is er duidelijk. Sowieso is de serie een van de betere Star Wars content.

Ik heb zelf wel alle Star Wars films gezien, maar ben geen groot fan. Ook niet van de original trilogy. Voor mij zijn de games en The Mandalorian de hoogtepunten in de franchise, en niet de films.
Ik heb ook een poging gedaan, vond het een hele vette serie maar werd er gewoon niet echt in gezogen. Zal 'm vast ooit nog wel een keer afkijken, ik vond de wereld zeker wel vet en ook het idee was wel leuk, maar het verhaal is mij gewoon te vaag.
Ik vond het laatste seizoen van Westworld ook wel goed (3 geloof ik). 2 was wel weer minder vond ik. Maar de eerste was veruit het beste ja.

Ik hoop dat er ook nog een seizoen van westworld komt.

Fallout vind ik meer iets voor een game inderdaad. Met name omdat het niet eens een gesproken game is, het is een beetje een wereld die zich niet echt leent voor TV denk ik. Ik ben ook wel een beetje klaar met alle apocalyptische verhalen, zeker omdat onze huidige wereld zo apocalyptisch begint te worden.. Mensen bang voor elkaar ivm Corona, klimaatcrisis enzo.. Maar ik wens ze veel succes en ik zal het wel kijken als het komt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 7 januari 2022 11:42]

Ik hoop dat er ook nog een seizoen van westworld komt.
Seizoen vier van Westworld komt dit jaar! Twee weken terug heeft HBO een video gepubliceerd met wat er zoal in 2022 vanuit hun gaat komen. ;)
Seizoen 2 van Westworld was in mijn beleving ontzettend saai, zelfs tot het punt dat ik zoiets had van "Wil ik nog wel verder kijken?" -- Moet nog steeds seizoen 3 kijken maar kan mijzelf er nog niet toe zetten om dit te doen.

Fallout kan je prima een serie van maken, het hoeft ook niet volledig de lijn van de games op te volgen alleen de vraag blijft dan wel, houd je nog het gevoel erbij van "Dit is echt Fallout".

Dat stukje is denk ik nog het lastigste om goed te vertalen naar TV.
Fallout kan je prima een serie van maken, het hoeft ook niet volledig de lijn van de games op te volgen alleen de vraag blijft dan wel, houd je nog het gevoel erbij van "Dit is echt Fallout".

Dat stukje is denk ik nog het lastigste om goed te vertalen naar TV.
Helemaal eens, het lijkt mij ontzettend lastig de ''feel'' van Fallout goed in een serie te krijgen. Juist het rondzwerven en verkennen is iets wat ontzettend bij Fallout hoort, dat krijg je denk ik lastig goed in een serie zonder dat het snel saai wordt.

Ik denk zelf persoonlijk dat wanneer er veel actie in de serie komt zonder grote tussenpozes van verkennen/reizen/rondzwerven voor mij de feel al aanzienlijk minder aanwezig zal zijn.

Maar goed is dit inderdaad heel erg is dan te ervaren.
Ik vind de film The Road wel een goed voorbeeld van hoe de "feels" een beetje zou moeten zijn in een Fallout serie: https://www.youtube.com/watch?v=94KcI0gLq1A
Kijk, dat is een film waarbij je de titel zou kunnen veranderen naar Fallout en het er nog aardig mee wegkomt denk ik. Dankjewel kende deze nog niet.
Inderdaad. Die film heeft een Fallout gevoel.

Ik vind de games geweldig, en The Road als film vond ik juist heel saai. Volledig anekdotisch natuurlijk. De film krijgt namelijk goeie reviews. Maar dit is precies de moeilijkheid die ze zullen ervaren imo.
Nu zal er in een Fallout serie wel wat meer CGI en effecten gebruikt worden neem ik aan waardoor dit wel wat meer opvulling geeft aan het geheel. Daarnaast is het in Fallout niet enkel mens vs mens dus dat biedt sowieso perspectief.

Maar goed dat hangt er ook een beetje vanaf wat het budget wordt, welke directors/producers hierbij betrokken worden, wat voor acteurs worden gecast etc etc.
Ik vind The Road niet erg lijken op Fallout.The Road is een geweldig boek met een goede verfilming maar dat gaat puur om overleven en menselijk lijden en is daarnaast niet actie-georienteerd. Fallout is meer als Waterworld vind ik, maar dan zonder dat de wereld onder water staat. ;)
Als het bij the witcher lukt kan het ook met fallout
Moet nog steeds seizoen 3 kijken maar kan mijzelf er nog niet toe zetten om dit te doen.
Was hetzelfde hier bij mij, de teleurstelling van seizoen 2 heeft me lang tegen gehouden om 3 te bekijken. Achteraf onterecht, want seizoen 3 is echt een pak beter dan 2. Nog steeds anders dan seizoen 1 (ook wel wat minder "goed"), maar zeker Westworld-waardig. Ik kijk weer hoopvol uit naar seizoen 4 alleszins ;)
Dat klinkt op zijn minst hoopvol dat het 3e seizoen in ieder geval wat plezanter is om te kijken, nu nog de tijd er voor nemen. Heb namelijk nog een waslijst aan anime, Koreaanse series en westerse series te kijken.
Het zijn gewoon andere media, met hun eigen sterke en zwakke kanten. Of een omzetting succesvol wordt hangt vooral af van de interpretatie en uitvoering. Ook van je verwachting natuurlijk. Een game omzetten naar een film betekent gewoon noodzakelijkerwijze dat er afscheid genomen wordt van vrijheid en details. Dat klinkt als een verlies, maar hoeft dat niet te zijn.

Een mooi voorbeeld vind ik The Witcher. Ik heb eerst de games gespeeld, en toen een aantal boeken gelezen. Beide gaven de wereld van The Witcher goed weer. Lezen is een heel andere manier van ervaren dan gamen, maar het een is niet beter dan de ander. Toen kwam de serie. Wat ik daar mooi aan vindt, is dat ze zowel recht doen aan de boeken, als aan de games, maar toch een eigen manier van ervaren brengen. De beperkingen van een filmisch medium, ervaar ik niet als een nadeel.

Het is dus zeker mogelijk om een game goed om te zetten naar een serie. Het hangt echt af van de regisseur et cetera
Het is tegenwoordig best wel trending om van bestaande, succesvolle franchises TV- en film-verfilmingen te maken. Je weet dan immers dat er een potentieel grote groep kijkers is die de content zal aanspreken, zeker als je echt een goede verfilming maakt. Het geeft dus een zekere headstart tov een film of serie dat niet ergens op gebaseerd is en dus iets van begin af aan moet opbouwen.

Zo gaat Lord of the Rings een serie op Amazon krijgen (met rechten en medewerking vanuit de film franchise van o.a. Peter Jackson!), komt er een TV-serie van Halo, is er een verfilming van Dune (waar ook games van zijn) en zo kun je tegenwoordig wel doorgaan. Zeker na het succes wat Harry Potter en Lord of the Rings destijds teweeg brachten zul je dat steeds meer en meer zien.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 7 januari 2022 12:35]

Westworld season 1 : Mind-blowingly goed, jeetje zeg! Helemaal verbaasd (heb ook het origineel gezien op het grote doek vroeger)

Seizoen 2: ... :-/ ? Enige goede aflevering (imo) was juist de aflevering die helemaal niet ging over de main cast , zegt ook al genoeg.

Seizoen 3: Trailers maar even kijken .. hmm best woke. Nope skip.
3 was echt een heeeeeel stuk beter dan 2 (beter dan ik verwacht had). Maar 1 was echt super! De Westworld soundtracks zijn ook heel mooi gecomponeerd.
Ik ben geloof ik een van de weinige mensen die Westworld nooit echt boeiend heeft gevonden.
Veel tieten, helemaal prima, maar uiteindelijk mij veel te veel drama. Vooral Maeve had wat mij betreft als hele story line geschrapt mogen worden met de eindeloze drama over het gevoel van haar kind te missen.
Het idee en concept van Westworld was goed, maar had de uitwerking graag wat realistischer gezien en wat meer concreet ipv het bijna spirituele zweverige geneuzel.
Anyway. Dat gaat ze bij Fallout niet lukken om erin te brengen, dus ben wel erg benieuwd naar Fallout ;)
Ik denk dat je dan een beetje mist wat er in seizoen 1 van Westworld gebeurd. Dat gevoel van een kind te missen, kwam dus vooral omdat Maeve dus "herinneringen" aan een kind had uit eerdere storylines (rollen die zij daarin gespeeld heeft).

Het is juist het issue waardoor uiteindelijk Westworld als themapark in seizoen 1 klapt en de robots rebelleren, omdat zij voor hun gevoel hun "oude" leven terug willen, doordat er dus hosts zijn die niet goed resetten wanneer ze opnieuw ingezet worden voor een andere storyline (rol). Hetzelfde gebeurd bij Dolores, die ogenschijnlijk wel steeds goed reset, maar dat uiteindelijk dus ook niet doet.
Dat begreep ik heel goed.
De manier waarop het gedaan werd echter bracht me eerder kotsneigingen en de behoefte om te skippen dan haar eindeloze desperate gedram te volgen.
Dolores haar wraakzuchtige houding was een stuk leuker ;)
Na het succes van The Witcher op Netflix durf ik een Fallout serie wel aan.

Hopelijk kiezen ze voor de superieure New Vegas lore voor de setting.

[Reactie gewijzigd door Arthur Vandelay op 7 januari 2022 11:03]

En dat terwijl the Witcher eigenlijk helemaal niet zo'n goede serie is. De acteurs, het acteerwerk en het script zijn voor het grootste deel niet al te best. Zeker niet als je het met de echt goede series vergelijkt.

Misschien maken ze er iets van zoals Jericho. Jaren geleden gekeken en dat vond ik wel een goede post apocalyptische serie.
De serie (The Witcher) krijgt in zeker de meeste reviews veel lof toegezwaaid, haalt hoge scores, en is een van de meest succesvolle netflix series. Het is natuurlijk je goed recht om het niet goed te vinden, maar dat is zeker niet de gangbare mening.
De serie (The Witcher) krijgt in zeker de meeste reviews veel lof toegezwaaid, haalt hoge scores, en is een van de meest succesvolle netflix series. Het is natuurlijk je goed recht om het niet goed te vinden, maar dat is zeker niet de gangbare mening.
The Witcher heeft het probleem dat als je de boeken niet gelezen hebt (waar de serie op gebaseerd is) of op zijn minst Witcher 3 niet gespeeld hebt, de eerste serie erg moeilijk te volgen is. Iedere aflevering springt in tijd en plaats en waar je precies naar aan het kijken bent wordt dan pas bij een tweede keer kijken duidelijk. Jericho vond ik een sterke serie. Jammer dat die zo snel de nek is omgedraaid. Ik snap dat overigens wel, want hij is erg "on-Amerikaans". Dit is niet zoals Amerikanen zichzelf graag zien in een noodsituatie, hoewel het wel (denk ik) de werkelijkheid goed benaderd. Het is niet de speech van de president in Independence Day. Of in het echte leven, de reacties op bijvoorbeeld 9-11.

Fallout heeft het voordeel dat het (ver) na de daadwerkelijke aanval speelt. Tenminste, als ze zich een beetje aan de verhalen houden. Dat maakt dit het "eindproduct" en niet de weg ernaartoe. Al denk ik dat een puur verhaal over een vault en de experimenten erin ook leuke tv geven.
Dat hadden ze zelf ook in de gaten, hence the easter egg in een van Jaskier's liedjes in seizoen 2 ;)
Iets te ambitieus begonnen denk ik. Ik vind de serie wel vermakelijk, ondanks de verplichte Netflix woke saus over de cast. Ik vind dat Henry Cavill het prima doet en de casting van Ciri en Vesimir vind ik fantastisch. Een serie kan natuurlijk ook nog groeien, want geloof maar dat Netflix de reacties polst. Ze investeren erg veel in nieuwe series waarvan er maar enkele slagen dus ik denk echt wel dat ze de fanbase mee laten wegen in de ontwikkeling van de serie. Iets iig
Niet mee eens. Het verhaal in de game heeft niets met de boeken te maken en het verhaal in de boeken wordt wordt ook maar gedeeltelijk gevolgd? Veel scene's uit de tv-serie ken ik namelijk niet terwijl ik ook de boeken gelezen heb.

Ze hadden opzich wel misschien iets van een jaartal mogen weergeven zodat het idd de tv serie idd wat duidelijker wordt. Echter worden er nergens jaartallen genoemd in de boeken dus dat zullen ze daarom dan wel niet gedaan hebben.
Ik heb de boeken ook gelezen en ik heb alle drie de spellen gespeeld. Ik weet dus ook dat de spellen en de boeken qua verhaal uit elkaar lopen. Ik had ook al aangegeven in mijn post boven dat de serie op de boeken is gebaseerd, hoewel ik weet dat ook dat best losjes is. Als je de boeken hebt gelezen en / of de games hebt gespeeld, dan heb je een idee van welke groepen er zijn, wat de globale rollen zijn van de groepen, waar in de tijd (ten opzichte van elkaar) dingen gebeuren, welke plaatsen er zijn, wie zijn bepaalde personages, ook al hebben ze andere trekjes. Dat soort dingen. Dat maakt het verhaal begrijpen gemakkelijker. Ik had tijdens het eerste seizoen vaak dat ik dingen wel kon plaatsen in context, terwijl vrienden die wel van phantasy houden, maar die nieuw waren in deze wereld, er gewoon niets van snapten. Het zou overigens ook niet goed zijn als de serie de boeken zomaar zou volgen. Woord en beeld zijn andere uitingen en wat voor de ene uiting werkt, hoeft dat voor de andere niet het geval te zijn.
In de boeken worden inderdaad geen jaartallen genoemd. Daar is filmtechnisch trouwens wel een mouw aan te passen. Bijvoorbeeld al met flashbacks met vermeldingen als zes jaar eerder of zo.
The Witcher heeft het probleem dat als je de boeken niet gelezen hebt (waar de serie op gebaseerd is) of op zijn minst Witcher 3 niet gespeeld hebt, de eerste serie erg moeilijk te volgen is
Ik heb niet gespeeld of gelezen en vond de eerste serie beter dan de 2e. Ik had geen moeite met iets volgen.
Ik ben met je eens dat serie 1 lastig te volgen is, ondanks dat ik de games gespeeld heb. Toch heb ik het met genoegen gekeken. Serie 2 is een stuk toegankelijker, en het feit dat de afleveringen ook een eigen spanningsboog hebben, maakt het ook weer beter.
En toch is de rotten tomatos user review maar rond de 70%. Het is geen slechte serie maar het is ook zeker niet het beste van het beste. Ik heb recent the expanse, the outsider en Wu tang: An American saga gekeken en dat zijn drie series die ik overduidelijk beter vind.
Als je echt een slechte serie wil zien moet je de Apple TV Original: Invasion eens kijken, echt bedroevend slecht. Geen idee waar die 200 mln budget naar toe gegaan is, niet de schrijvers, acteurs of special effects in ieder geval.
Ik wil Wheel Of Time dan ook even noemen. Ik weet niet hoeveel geld er in is gepompt, maar je ziet het er niet in terug.

Wel een leuke showcase als je een goede HDR tv hebt ;)
Vond 'Wheel of Time' wel aardig. Niet geweldig. Maar het was beter geweest als die serie 10 of 13 episodes in het eerste seizoen had gekregen. Dan was er meer tijd geweest om het achterliggende verhaal en omgeving duidelijker weer te geven. Als je niet bekend bent met de schrijfsels van die serie, dan wordt er wel te snel over bepaalde zaken gesprongen. Daar geef ik je wel gelijk in.

De eerste episodes, dan moet je jezelf wel even tijd geven om erin te komen.

West World, daar kan ik ook maar moeilijk inkomen. SciFi is mijn favoriete genre, FireFly vind ik geweldig, The Expanse is ook geweldig...West World is eerder het perfecte slaapmiddel voor me. Er zitten goede acteurs in en de productwaarden zijn uitstekend te noemen. Maar het verhaal "grijpt" me op een of andere manier niet.

The Witcher serie is in mijn optiek ook goed. Het 1e seizoen wel iets beter dan het 2e. Had ook geen moeite met volgen van de tijdslijn sprongen in het 1e seizoen.
Ik vond Invasion daarentegen wel weer goed. Vooral het hele concept ervan en de langzame opbouw vond ik juist net mijn interesse wekken. Niet alles op high-speed erdoorheen drukken. Gelukkig zijn er verschillende meningen, anders wordt het wel heel erg grijs en "woke" waarschijnlijk 😁
Zowel user als critic score zegt niet alles. Zou niet de eerste keer zijn dat iets een review bomb krijgt om dingen die helemaal niks met de kwaliteit van de show op zichzelf te maken hebben.
Jammer dat die opeens gecancelled was idd.
Heel de verhaallijn in 2 afleveringen af moeten raffelen.
Jericho vond ik dan weer helemaal niet leuk, vervelend om te kijken eigenlijk vooral. Zo zie je maar dat wat mensen goed vinden nogal kan verschillen.
Ook grote fan van Jericho. Maar Fallout is toch ook wat meer humor en rare fifties nostalgie.
Er valt nog niet zoveel erover te zeggen, aangezien ze met S02 pas met het hoofdverhaal begonnen zijn. Aangezien hier 5 voor boeken geschreven zijn, hebben we nog wel eventjes om te bepalen of het script overeenkomt of niet :)
En toch heb ik 'm aan één stuk door uitgekeken. Doen ze toch iets goed lijkt mij :)
The Witcher is alleen niet gebaseerd op een game.
nee, het is gebaseerd op de boeken, maar je ziet in de serie enorm veel verwijzingen naar de games...
Oh dit wist ik niet. Maar zijn de boeken dan weer gestart doordat de game zo bekend werd? Of is de game een adaptatie van de boeken?
de game is adaptatie van de boeken.
Check https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Witcher

Hier staan wat links met meer uitleg. Is wel cool om te lezen de boeken hoor.
Ja daarom vroeg ik het eigenlijk. Ik begin meestal met de boeken. Met The Expanse ook gedaan. bedankt! Ik was nog niet aan The Witcher begonnen (game of serie)
Als je fan bent van verfilmingen, ik kan Foundation ook aanraden. Zijn geloof ik zes boeken, maar is onlangs een serie van op AppleTV+ verschenen, seizoen 1 kent tien afleveringen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 7 januari 2022 12:02]

meest slechte boekverfilming die ik ooit heb gezien. Gewoon een schande. Neem dan Dune, dat is heel goed gedaan.
Dune vond ik dan juist weer ruk. Duurde - voor de film - te lang om er in te komen, was echt ontzettend onduidelijk, wanneer de film los kwam, was de film voorbij. Dune is wat dat betreft voor mij echt de misser van 2021 (qua film). Gelukkig mogen smaken verschillen. :)
uitgangspunt was de kwaliteit van de boekverfilming. Dat kun je alleen beoordelen wanneer je de boeken hebt gelezen in mijn opinie. Doe je dat niet dan zal Foundation vast heel goed te doen zijn. Er is nergens op bespaard. Ik kreeg kromme tenen van de artistieke vrijheden die de makers hadden genomen. Dit in tegenstelling tot Dune waarin het verhaal tot in detail het boek volgt. Maar zoals je zegt, ieder zijn ding!
Ik denk dat het ook vooral een verwachting is. De een is meer "geïnspireerd op" (wat het meeste voorkomt in zowel de TV als film wereld) of het boek praktisch tot op de letter volgen (wat Dune bijvoorbeeld doet). Dat laatste komt maar vrij weinig voor en om de een of andere reden verwachten de (meeste) kijkers dat het verhaal 1:1 uit boeken of comics gevolgd worden.

Het zit hem dus ook (gedeeltelijk) in de verwachtingen. ;) Met bovenstaande in het achterhoofd, vind ik (en lees ik dat eigenlijk her en der op internet ook) dat Foundation wel goed de essentie van de boeken weergeeft, al volgt het misschien niet het verhaal tot op de letter (zoals Dune dus).

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 7 januari 2022 12:55]

wuah. Tot de details zou ik ook weer niet zeggen over Dune.

Dat het Harkonnen schip boven de stad opeens zijn massieve lasgun overal (mis) aan het schieten was met als primaire doel een shielded ornithopter. Zou zelfmoord betekenen als de regels v.d boeken gevolgd werden en de ornithopter geraakt was, en/of elk andere random shielded persoon die de straal zou hebben aangeraakt op de grond. Was het game over voor letterlijk iedereen inclusief de baron. Er is een reden dat iedereen een zwaard heeft en er geen grote laser battles uitgevoerd worden, desondanks lasers wel bestaan in de Dune universum.

Wel geef ik je harstikke gelijk over the Foundation, jeetje wat keek ik daar naar uit toen ik hoorde dat dat uitkwam.Daar is bijna niks van over gebleven.
Daarin heb je gelijk maar veel essentiële zaken waren wel letterlijk overgenomen. Ik keek ook zo uit naar Foundation en dat had met al die middelen zo mooi kunnen worden. Helaas helemaal verkeerd uitgepakt.
Foundation vond ik wel goed, de Dune film van 2021 bevatte veel te veel flashbacks/dromen die maar bitter weinig aan het verhaal toevoegden. Wat dat betreft vond ik de 3 SyFy films van Dune beter qua verhaal (niet qua productie waarden).

Beleving van verfilmingen verkeert inderdaad.
Witcher begon wat chaotisch maar seizoen 2 vind ik persoonlijk al wat beter.

Foundation is geen slechte serie alhoewel ook voor mijn gevoel seizoen 1 meer opbouw is.

Heb je Wheel of Time al geprobeerd?

https://www.imdb.com/title/tt7462410/

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 7 januari 2022 14:00]

Wheel of Time heb ik de eerste twee afleveringen gezien, moet de rest nog even checken.
Ik kwam er helaas niet doorheen ( 1-3 afleveringen) ... maar had hetzelfde probleem met The Witcher .. te zien aan de rating zou het wel stuk beter worden :+
Wheel of Time verbetert wel na zo'n beetje de 5e episode. Iedereen, de kijker, de acteurs en de regisseurs, moest er wel een beetje inkomen.

Probeer anders eens: Tales from the loop

[Reactie gewijzigd door GeroldM op 8 januari 2022 07:00]

bedankt voor de Tip :)
Als je fan bent van de boeken van Jordan dan sla je de serie best over.
Een verschrikking als je verwacht dat de boeken (en personages) gevolgd worden.
Ik loop er nog ambetant van.
Ok dus ik kan de boeken lezen en dan in principe een enigszins ander verhaal hebben? ( vind dat nou niet heel erg)

Mocht je van Sci-Fi houden dan is Enders game echt goed ( de boeken) de film is bedroevend slecht maar de boeken zijn echt zo verschrikkelijk goed.

Boek:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ender%27s_Game

Film:
https://www.imdb.com/title/tt1731141/
Ik zou het geen adaptie noemen, wel gebaseerd op de boeken, maar bij adaptie denk ik toch wel aan een variant van hetzelfde verhaal. de Witcher games hebben allemaal een geheel eigen verhaal en enkel de wereld/personages zijn aan de boeken/verhalen ontleend.
Ik heb de boeken niet gelezen (en de games maar vrij beperkt), maar was het niet zo dat de games voortborduurden op de boeken en geen directe adaptaties waren? Meen dat gehoord te hebben in een filmpje over totstandkoming van 1e game.
Klopt, zowel de game als de serie als de boeken hebben hun eigen canon.
ja, zoals de verandering in het uiterlijk van Ciri.
Ik zie de link met Witcher niet echt. Alleen omdat er ook games van zijn?
Persoonlijk vond ik the Witcher op Netflix enorm tegenvallen, maar kwa kijk cijfers was het i.d.d. een success. Het stemt mij wel hoopvol dat de makers van Westworld bit dit project betrokken zijn, dat was voor mij wel de beste serie van de afgelopen jaren en kijk ook uit naar Season 4.
New Vegas lijkt me goed te verfilmen ja. Wat een verhaal had die game zeg.
Het zal waarschijnlijk net al the Witcher niet kunnen gaan ontsnappen aan de woke gekte, en de zelf-censuur van hollywoord irt China.

Zo zal het achtergrond verhaal van Fallout (oorlog met china) wel een beetje weggemoffeld worden, en wie wie weet hoeveel woke geneuzel erbij.
Als de combat scenes maar beter zijn dan in Westworld, dan komt het wel goed.
hmmm, nu vraag ik me af of V.A.T.S. te verfilmen is... :P
Easy. Is gewoon een vorm van bullet time.
Kon in de matrix ook zo ongeveer :P
🙄 combat scenes in een serie 😄

Als je daarvoor een serie zou bekijken zou ik het sws laten gaan. Dergelijke game-aspecten kun je niet verfilmen en zijn te persoonlijk.
Je kan wel herkennen of de acteurs logische combat keuzes maken, in Westworld is dat ronduit dramatisch en is het een vd redenen dat ik niet meer kijk.
Ik vind alles best, zolang de hoofdpersoon maar de Bloody Mess perk krijgt. :+
Als het zo "goed" zal zijn als Wheel of Time dan mogen ze er nu al gewoon mee stoppen.
Vind wheel of time ook tegenvallen. Lastige boeken reeks om te verfilmen..
Ik vind het wel ok, maar goed, ik had de boeken ook niet gelezen voordat ik de serie zag. Ben nu halverwege het eerste boek en ik zie wel dat het verhaal in de serie heel anders is, maar goed dat maakt me niet zo veel uit. Je kan een boek nooit 100% vertalen naar een film/serie.
tuurlijk 100% is lastig. moet wel zeggen dat de eerste 2 a 3 seizoenen van game of Thrones wel goed in de buurt kwam. Laatste Dune film kwam ook prima in de buurt.
Ik begrijp dat de volledige boeken in een reeks gieten onmogelijk zou zijn.
Maar zoals je zegt is het bij GoT
maar ook bij LoTR wel zeer goed geslaagd.
In WoT is het compleet anders en vooral dan de personages waar ik heel veel moeite mee heb.
Soit, dat probleem gaan ze minder hebben in Fallout natuurlijk.
Wheel of time vond ik ook dik tegenvallen. Maar bv the expanse vind ik wel super gedaan van amazon.
Voordeel van zo'n wereld is dat je absolute vrijheid hebt. Nadeel dat het eentonig kan zijn.
Ik hoop dat ze er een mooie serie van maken. Er zijn te weinigvan zulke series (of films)
Die komt vast ook wel. Zeker als de serie een succes wordt.
Vraag is alleen of ze dan het cashgrab FO76 pad blijven volgen, of weer terug gaan naar de roots.

[Reactie gewijzigd door MeMoRy op 9 januari 2022 08:15]

Nu Microsoft daar de boel runt. Kunnen ze er hopelijk wat tempo achter zetten. :X
Zou leuk zijn als ze zo dicht bij de game blijven, dat je af en toe een plant door een muur ziet steken o.i.d. :+
Erg benieuwd, de wereld en verhaallijnen van fallout lenen zich prima voor een serie denk ik. Wel benieuwd of ze dan ook de gekte en zwarte humor erin meenemen of dat het meer actie/thriller wordt.
Maar s wachten op een trailer!
Ben toch zeer benieuwd welke kant deze serie op moet gaan. Loretechnisch zit Fallout prima in elkaar, maar welk aspect pak je daarvan in de serie? Krijgen we style Lost diverse Vaults en hun problemen/downfall? Wordt het post-boom met de vele factions die er zijn? Of zelfs een time-swap tussen pre- en post-boom? En dan nog de vraag wat ze gaan doen met Pipboy of VATS, kenmerkend aan de game-series, maar neem aan dat ze een TV serie toch iets meer 'voor het gewone publiek' maken.
Denk dat ze Fallout vooral voor de setting en wereld lore gebruiken, ze kunnen dan heel veel vrijheid pakken kwa verhaal.

Aleen in New Vegas zijn de keuzes van de speler impactvol voor het verloop van dingen in de regio, de andere spellen zijn daarin wat rechtlijniger. Maar voor allemaal geld dat het lokale verhalen waar tussendoor het grote wereldbeeld word geschetst. Ik denk dat ze vooral dat zullen gebruiken.
Verhaal van fallout 2 zou wel leuk zijn als setting

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee