Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 197, views: 40.388 •
Submitter: LowLife

Netflix heeft aangekondigd eind 2013 te beginnen met het aanbieden van zijn online videodiensten in Nederland. De prijzen van de dienst heeft het bedrijf nog niet bekendgemaakt maar details geeft het bedrijf later dit jaar via de site Netflix.nl.

netflix"Bij de start kunnen breedbandgebruikers in Nederland zich aanmelden voor Netflix en direct Hollywood-content, lokale programma's, wereldwijde tv-series en films en de Netflix Original Series zoals 'House of Cards'  en 'Arrested Development' kijken wanneer ze maar willen en waar ze maar zijn met tablets, telefoons, tv's, gameconsoles en computers", meldt Netflix in een verklaring.

De dienst start 'eind dit jaar' en meer details zoals abonnementen, informatie over content en ondersteunde apparaten worden later dit jaar vrijgegeven. De dienst biedt geïnteresseerden de mogelijkheid zich in te schrijven om op de hoogte te blijven van de plannen via Netflix.nl. De maandprijzen in Europa verschillen nogal: in Ierland kost de dienst 6,99 euro per maand maar in Denemarken 79 Deense kronen, omgerekend 10,60 euro. Een verrassing is de komst van Netflix niet: er gingen al meerdere geruchten dat de videodienst plannen had om zijn aanbod voor Nederlanders te ontsluiten.

Nederland is het zevende land in Europa waar Netflix naar uitbreidt, na het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland. Over plannen om naar Duitsland, Frankrijk of België uit te breiden is nog niets bekend. In totaal is het bedrijf aanwezig in 40 landen, waar het een totaal aboneebestand van 36 miljoen heeft.

Reacties (197)

Reactiefilter:-11970196+1179+28+30
1 2 3 ... 6
Mooi zo, vooral dat het ook overal op een tablet te zien is. Wel even wachten op de prijzen dus. Iemand een idee hoeveel het misschien gaat kosten? Misschien de huidige prijzen zoals in Amerika, maar dan in euro's?
waarschijnlijk zal de $ vervangen worden door een ¤, en zal je op:
¤5,99 per maand uitkomen
+¤0,99 per film in de eerste 6 weken van release (retail release)
Ik zou toch net ietsje meer verwachten, als je de BTW erover rekent. En het feit dat hier weinig tot geen concurrentie is.

[Reactie gewijzigd door v0LrAtH op 19 juni 2013 07:49]

Ik denk het juist niet, want die btw kan je eigenlijk we wegstrepen met conversie van $ naar ¤ als je het mij vraagt. Hopelijk krijgen we goede titels en dan niet Nederlands gesproken troep of een bende Nederlandse films.
Ik vind dat juist de kwaliteit van Nederlandse films en series er de laatste jaren erg op voorruit is gegaan. Dus ik hoop dat ze deze ook meenemen.
In verhouding is er veel meer Amerikaanse troep. Volgens mij heeft het meer met gewenning te maken dat sommige Nederlanders alles Amerikaans willen hebben. Toch vreemd dat wij bijna nooit Europese films en series kijken behalve als ze Engelstalig zijn....
Ik irriteer me juist mateloos aan de Nederlandse content die nu af en toe wordt uitgezonden. Ik mis de "kwaliteit" van de Nederlandse filme en serie misschien een beetje. En dan heb ik hen niet eens over het geweldige "Het Bombardement", wat een peppi en kokkie acteerwerk is dat. Er zijn wel goede acteurs in Nederland, hoewel op één hand te tellen Maar het is meer de oeverloze truttigheid van de Nederlandse film.
Vandaar de $ / ¤ omrekening, dan kom je aardig in de buurt.
BTW is dan 21%

Dus op 5.99$ omgerekend is 4.48¤, dan is het met BTW 5,41¤

één op één zou het 7,25¤ gaan kosten, en nog altijd voordeliger dan de "plus"pakketten zonder keuze bij de kabel / interactieve tv aanbieders

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 19 juni 2013 07:58]

Filmnet en HBO zijn 15 euro, dus ik zou er niet van op kijken als Netflix zich hier bij aansluit. Maar het klinkt wel aantrekkelijk.
Dat lijkt me niet aannemelijk. Voor die 15 euro krijg je ook een digitaal zenderpakket er bij, naast het online kijken.
Volgens bronnen op Twitter gaat een abonnement ¤7,99 per maand kosten:
#Netflix gaat in Nederland 7,99 p mnd kosten, eerste maand gratis. Vertelt student die vorige week site moest testen voor marketingbureau.
Ik denk dat de prijzen eerder bij de Deense prijs (10,60) dan de Ierse (6,99) zal liggen..
Bij 10 euro zouden ze ook op 1 lijn komen met Spotify en Deezer..

Ook is de markt in Nederland een stuk kleiner dan in veel andere landen, want wij mogen legaal muziek en films downloaden. Dat maakt het een stuk lastiger om voet aan de grond te krijgen. In Amerika en Frankrijk zijn inmiddels al flinke boetes uitgedeeld voor het downloaden van muziek/films dus daar zal de bereidheid voor het afnemen van een dergelijke dienst een stuk groter zijn.

Hopenlijk start KPN ook met Netflix een leuke combo zoals ze dat al eerder met Spotify hadden gedaan..
Ik denk dat het films en muziek downloaden het aflegt tegen het gemak van Netflix, net als dat met Spotify is gebeurd.
Dat is helemaal niet met Spotify gebeurd ... Er wordt nog steeds volop gedownload, en dat zal zo blijven. Het is simpelweg gratis, iets wat qua concurrentie zeer moeilijk te overtreffen is. Daarnaast is het ook een stuk flexibeler in aanbod, iets wat met films en series nog meer meespeelt (ondertiteling en kwaliteit, verschillende versies).
Van alle West-Europese landen maken Nederlanders het meest gebruik van Spotify, dus het legt het dus wel gemakkelijk af tege nmuziek downloaden.

Daarnaast heb je inderdaad wel meer factoren bij films, dus het is wellicht niet helemaal vergelijkbaar.

[Reactie gewijzigd door yenn85 op 19 juni 2013 09:17]

Sinds ik Spotify Premium heb betrek in mijn muziek bijna helemaal niet meer uit, uhm, alternatieve bronnen. Alleen CD's met mixes verschijnen helaas niet vaak op Spotify.

I, for one, welcome our new Netflix overlords.
En toch delen we nog steeds bijna even veel als bijvoorbeeld alle fransen:
http://www.hypebot.com/hy...share-the-most-music.html
Dat zegt toch helemaal niets? Hier staat alleen dat Nederlanders het meest gebruik maken van Spotify vergeleken met andere West-Europese landen, maar niet dat Nederlanders meer Spotify gebruiken dan dat ze downloaden.
Vergeet niet dat er in Nederland ook veel acties zijn geweest bij providers waar je een Premium account kreeg bij je abbonnement.
Dus omdat Spotify meer wordt gebruikt dan in andere West-Europese landen, kan jij iets zeggen over het muziek downloaden? 8)7 Je zult je statistiek nog wat moeten bijschaven, die hebben niets met elkaar te maken. Spotify kan gerust veel gebruikt worden, waarnaast nog eens 10-maal zoveel gedownload wordt. Het een staat los van het ander.
Ik snap niet hoe dit boeiend is? Het gaat toch om de afzetmarkt voor een dienst als Netflix? Het feit dat er zowel gedownload word als dat Spotify gretig aftrek vind zegt alleenmaar dat dat arm in arm gaat. Dat zou dus moeten inhouden dat het hoge downloadgehalte hier niet gaat inhouden dat Netflix hier niet kan operen...

Het draait natuurlijk om content die je aanbied. Je kan wel voor 5 euro een steamingdienst op zetten maar als daar 3 series op staan die nog minder mensen kijken doet dat inderdaad niets met/tegen downloaden.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 19 juni 2013 11:42]

De reactie waar ik op reageer beweert dat het gratis muziek downloaden het 'aflegt' tegen Spotify, wat niet zo is. En het is zeker niet zo dat je dat kan afleiden uit het aantal gebruikers van Spotify.
Jij weet ook wel dat als je Spotify eenmaal hebt, je minder gaat downloaden. Waarom zou je ook nog een nummer downloaden die je ook op Spotify hebt?

Zie hier een amateur onderzoek onder 200+ Spotify gebruikers waarin het volgende naar voren komt: "31% downloadt veel minder 21% wat minder en 20% zelfs helemaal niet meer".

Datzelfde kan met Netflix gebeuren, al betwijfel ik dat omdat, toen ik het probeerde, merkte dat de Amerikaanse Netflix op dit moment veel films of series niet heeft. Bij Spotify heb ik dat een stuk minder vaak. Daarnaast kan ondertiteling en streaming kwaliteit natuurlijk een issue zijn, zoals eerder is gezegd.
Dat hangt ook van het economische klimaat en het product af.
Sinds Spotify download ik geen muziek, sinds Steam geen games en als het aanbod van Netflix ergens op slaat (zowel veel als in goede kwaliteit) is het wellicht uberhaupt wel klaar met het onbetaalde legale downloaden want het is gewoon makkelijker dan downloaden zo'n dienst, vooral wegwerp media als films en series zijn in abonnementvorm veel aantrekkelijker dan te kopen. (50 euro voor een seizoensdoos die je 1x keer kijkt. 8)7 )

Er zullen altijd mensen zijn die blijven downloaden maar gezien het success en de omarming van Spotify in dit land denk ik dat er meer dan genoeg oppervlakte is voor Netflix om een leuke omzet te genereren.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 19 juni 2013 11:32]

Ik denk niet dat er hier Deense prijzen komen, Denemarken is een duur land, en ze betalen gewoon extra omdat ze geen euro hebben. Toch wel handig die euro. :)

[Reactie gewijzigd door tinoz op 19 juni 2013 09:17]

Ik woon in Denemarken, en dat is gewoon niet waar! Niet alles in Denemarken is duur, en veel artikelen zijn zelfs veel goedkoper in DK dan in NL.

Ik betaal 79.- DKK voor Netflix, en heb een internet abbo voor omgerekend ¤37, - ( 279 DKK ), 50mb/50mb fiber. ( ter vergelijking: UPC 60/6mb is ¤37,50p/maand ) Ik ben bang dat Netflix in NL ook rond de ¤10,- gaat kosten. ( mooi rond bedrag ).
quote: JBVisual
waarschijnlijk zal de $ vervangen worden door een ¤, en zal je op:
¤5,99 per maand uitkomen
+¤0,99 per film in de eerste 6 weken van release (retail release)
Ik betaal niets extra, waar haal je de info vandaan ( bron ) dat je ¤0.99 per film in de eerste 6 weken moet betalen?
Ik woon in Denemarken, en dat is gewoon niet waar! Niet alles in Denemarken is duur, en veel artikelen zijn zelfs veel goedkoper in DK dan in NL.

Ik betaal 79.- DKK voor Netflix, en heb een internet abbo voor omgerekend ¤37, - ( 279 DKK ), 50mb/50mb fiber. ( ter vergelijking: UPC 60/6mb is ¤37,50p/maand ) Ik ben bang dat Netflix in NL ook rond de ¤10,- gaat kosten. ( mooi rond bedrag ).
Kabel internet kan je niet 1 op 1 vergelijken met FTTH. Wij hebben hier 100/100 voor 32,50 per maand via XMSnet. Kabel internet van UPC is belachelijk duur in verhouding.
JIJ hebt misschien FTTH, het overgrote merendeel van NL niet.
JIJ hebt misschien FTTH, het overgrote merendeel van NL niet.
Het overgrote deel van Denemarken ook niet, vandaar mijn opmerking naar KayD toe.

Hij vergelijkt FTTH met een UPC kabel internet aansluiting en stelt dat UPC duur is. Terwijl FTTH in NL en DK elkaar nauwelijks ontlopen qua prijs.
Oh ja? http://www.cbs.nl/nl-NL/m.../2009/2009-07-16-tk16.htm

Dit zijn cijfers van 2008, maar dit zal nog steeds niet veel afwijken. Denemarken is gewoon een van de duurste EU landen.
Ook is de markt in Nederland een stuk kleiner dan in veel andere landen, want wij mogen legaal muziek en films downloaden. Dat maakt het een stuk lastiger om voet aan de grond te krijgen.
Dat zou juist een goede reden zijn om iets rond de Ierse prijs te vragen, dunkt me.
Maar die Deense prijs is waarschijnlijk in Deense kronen :)
in noorwegen kost dit 79 kronen dat is ongeveer 10,00 euro Dus ik zou denken of 9 euro of 10 euro per maand. In het artikel noemen ze zelf hogere prijsen. bij de omrekening 14 euro
In noorwegen is alles wel wat duurder dan europa. dus kan wel wat lager uitvallen. Zweden en Denemarken er ook bij die lijken iets goedkoper.

http://thenextweb.com/app...nd-in-addition-to-sweden/
daar kun je in noorwegen net een biertje voor halen. :+
Ja kost maar een biertje per maand hier. :+
zou het niet erg vinden als het hier ook een biertje per maand gaat kosten... :+
als het al in landen rondom ons duurder is dan 5,99 zal het hier dus echt geen 5,99 gaan worden, ik verwacht dan eerder naar de prijs van denemarken, dan de prijs van ierland..
waarom zou de nederlandse prijs lager zijn dan de Ierse prijs van ¤6,99, (ook in euro's) in een land waar ondertiteling niet nodig is :?

waar ik verder erg benieuwd naar ben wat zijn de resoluties ed van dit verhaal. ik vindt het bij sommige filmdiensten bijv erg ergerlijk dat ze HD aanbieden en het dan vervolgens 720 is ipv 1080 of enkel 2.0 geluid
Ik weet niet hoe jullie hier op de prijs van 5,99 euro komen als je het dollarteken vervangt door een euro teken want in Amerika kost Netflix $7,99 per maand. Dan moet je dus op 7,99 euro uitkomen
Wat een ontzettend prachtig nieuws. Deze geweldige dienst zal echter niet op veel steun van de tv zenders kunnen rekenen
En dan? Ze hebben toch geen steun nodig van TV zenders. Ik denk eerder dat de internet providers niet gelukkig zullen zijn. Zeker als ze in België zouden starten. Dit brengt hoge data transfer kosten met zich mee. En Telenet heeft niet graag dat klanten grote hoeveelheden data verzetten. Dan komt hun netwerk integriteit in gevaar.
Ze zouden weldegelijk de steun kunnen gebruiken van bijvoorbeeld HBO. Die hebben heel veel goede content, maar zijn recent zelf actief geworden in Nederland. Dat is ook direct het probleem: je heb meerdere van dit soort diensten nodig voor een beetje compleet aanbod.
Hier zit voor mij ook de kern: Ik kijk series van HBO, AMC, nog enkele Amerikaanse kanalen, plus de BBC en hier en daar de Nederlandse publieke omroepen. Als ik dat alles legaal on-demand kon kijken voor 10 euro per maand, zou ik het direct doen (en dan mijn tv-abbo opzeggen). Zelfs 15-20 euro zou geen probleem zijn, aangezien ik dat nu ook betaal bij UPC. Maar er is geen enkele dienst die alle content heeft die ik wil zien.

Eerst maar eens kijken waar Netflix precies mee komt. Als het lekker werkt op de PS3 / PS4, dan verwacht ik mijn tv-abonnement alsnog op te kunnen zeggen. Liever een goede on demand-dienst die 80% van mijn content aanbiedt, dan een zwaar verouderd vaste tv-abonnement met 99% onzin-content (normale tv bedoel ik dus). HBO-content blijft dan waarschijnlijk via andere bronnen binnenkomen, want Netflix + HBO-abbo gaat me te ver, verwacht ik.
want Netflix + HBO-abbo gaat me te ver, verwacht ik.
Komt nog bij dat je je HBO-abonnement niet los kan kopen: die is altijd gekoppeld aan een TV-abonnement...
En zou je uit willen leggen waarom je dat zo denkt? Als Netflix de juiste prijs biedt voor Aaf van RTL 4 waarom zou RTL dan tegensputteren? Omdat Ziggo/UPC/KPN dat niet toe zouden staan ofzo?

Als RTL(of welke zender dan ook) zichzelf ziet als TV-only content provider zullen ze het nog leuk gaan krijgen de aankomende jaren.... . Sowieso wat is dit anders dan een abbo betaalde uitzending gemist?

Of bedoel je dat Netflix RTL zal proberen te omzeilen en direct met Arnie van EyeWorks om de tafel gaat zitten? Dat zal ook niet kunnen met de huidige series. En ik denk dat NetFlix geen geldschieter gaat worden van productiebedrijfjes.
Maar NetFlix doet dat omzeilen van de omroepen toch al met 'House of cards'? Dat is een serie die ze zelf gefinancieerd hebben en ze hebben het hele seizoen in één keer online gezet. Dit is pas het begin: Er zullen steeds meer series komen die niet meer op de 'amerikaanse' manier in elkaar hoeven te zitten (dwz: elke aflevering uit alle macht proberen de kijkers/kijkcijfers vast te houden ipv je primair op het verhaal te richten zoals bij BBC of publieke-omroep series). Een heel mooie ontwikkeling!
Maar NetFlix doet dat omzeilen van de omroepen toch al met 'House of cards'? Dat is een serie die ze zelf gefinancieerd hebben en ze hebben het hele seizoen in één keer online gezet. Dit is pas het begin: Er zullen steeds meer series komen die niet meer op de 'amerikaanse' manier in elkaar hoeven te zitten (dwz: elke aflevering uit alle macht proberen de kijkers/kijkcijfers vast te houden ipv je primair op het verhaal te richten zoals bij BBC of publieke-omroep series). Een heel mooie ontwikkeling!
Dit kunnen ze natuurlijk omdat ze met vaste inkomsten van abonnees kunnen werken.

De Amerikaanse kijkcijfer-mentaliteit is vooral ontstaan doordat daar bijna alle programma's gefinancierd worden uit reclame-inkomsten. Als je een serie dus niet hip, snel en spannend genoeg maakt, zapt de gemiddelde Amerikaan gewoon door naar de sportzender, en kun je de rest van de serie wel vergeten.
Het hangt even af van hoeveel content de diverse tv-zenders "exclusief" hebben om uit te zenden, maar Netflix zal zich toch vooral richten op Amerikaanse series en is daardoor minder gebonden aan de tv-zenders maar wel aan de rechthebbenden.
boeie, ik kijk sowieso al weinig tv door de herhalingen van series, of het niet uitzenden in de juiste volgordes van afleveringen.
Hopenlijk geeft Samsung dan eindelijk de Netflix client vrij voor de NL-regio .. dan kan ik Netflix zonder tussenkomst van een PC op mijn TV gebruiken .

Nu Hulu nog :D

[Reactie gewijzigd door Yucko op 19 juni 2013 10:27]

Idd Hulu schijnt ietsjes beter te zijn met aanbod
Hulu heeft een beter tv serieaanbod maar een slechter filmaanbod. Daarbij schotelen ze je bij Hulu zelfs met een betaald abonnement nog gewoon advertenties voor.
Het is nog maar de vraag of ze de complete portefeuille ook in Nederland beschikbaar maken. Het zou me niet verbazen als het aanbod uitgekleed wordt. Als het aanbod volledig is zal ik wel een abo nemen, net als ik bij Spotify heb gedaan. Ik wil best een schappelijk bedrag betalen namelijk, zolang content maar on demand beschikbaar is.
Het is nog maar de vraag of ze de complete portefeuille ook in Nederland beschikbaar maken. Het zou me niet verbazen als het aanbod uitgekleed wordt.
Is er een reden om aan te nemen dat Netflix niet het volledige aanbod heeft in Nederland? Hoe doen ze dit bijvoorbeeld in andere landen?

Wanneer het aanbod goed is, sluit ik het gelijk af. De prijs van 1 film bij KPN iTV is schandalig hoog, maar het werkt zo eenvoudig dat ik er toch gebruik van maak. Dit zou dus een prima alternatief zijn.
De Canadese Netflix had een flink kleiner aanbod dan de Amerikaanse.
Zie hier. Maar die is nu aan 't bijbenen. In Europa zal dat ook zo zijn vermoedelijk.
[...]
Is er een reden om aan te nemen dat Netflix niet het volledige aanbod heeft in Nederland? Hoe doen ze dit bijvoorbeeld in andere landen?
Ja die is er, want één en ander hangt allemaal af van licenties om films en series te tonen. daarom kun je op Spotify bijvoorbeeld geen Beatles luisteren; ze hebben geen toestemming van de eigenaar van het materiaal (in dit geval het "estate" van Michael Jackson).

Zo ook bij Netflix; er is een verschil tussen de landen, gebaseerd op 1) klantvraag en -interesse en 2) licenties in de desbetreffende regio.
De reden daarvoor zijn de afspraken die content providers maken met TV-netwerken. TV-netwerken betalen de content providers om de serie te mogen uitzenden en stellen daar vaak bepaalde eisen aan, bijvoorbeeld dat de de serie niet tegelijkertijd ook mag worden verkocht aan een concurrerend netwerk, of dat het seizoen eerst moet zijn afgelopen voordat het in Europa mag worden uitgezonden.

Dit laatste is ook één van de redenen dat Amerikaanse series hier vaak zo laat verschijnen.
Hier in Finland is het aanbod zeker niet volledig. Alle CSI's missen bijvoorbeeld, net als de laatste seizoen van series als Bones. House of Cards en andere Netflix-only series zijn wel volledig te bekijken.
Ik heb elders gelezen dat het aanbod in de VS ongeveer 13000 films/series is, maar bijvoorbeeld in Ierland en Finland maar zo'n 2000-2500, dus dat is wel significant minder.
De reden daarvoor zal ongetwijfeld weer een rechten kwestie zijn, maar het fijne weet ik daar ook niet van.
Mijn ervaring hier in Noorwegen is inderdaad dat bij de start het aanbod beduidend lager was dan later. Dit had vooral te maken met de ondertitels, en dat is denk ik nog steeds een belangrijk ijkpunt voor de kwaliteit en de uitgebreidheid van de catalogus.

House of Cards daarentegen was onmiddellijk voorzien van Scandinavische ondertitels en ook beschikbaar.

Ik vermoed dat in Nederland hetzelfde zal gebeuren. Een beperkte (maar nog steeds grote(!)) catalogus bij de start, en gaandeweg uitbreiding met meer titels.

Verwacht in ieder geval niet de catalogus vergelijkbaar als in de VS.
Eindelijk! Netflix is een prachtig concept voor het legaal kijken van series en films, ik zat hier dan ook al een tijdje op te wachten.
He he, ein-de-lijk. Nu maar hopen dat het geen half aanbod wordt in verband met "auteursrechten", dan ga ik het zeker proberen.
Driewerf hoezee. Eindelijk :D.
Dat netflix komt heeft voor een groot deel te maken met de nieuwe consoles. deze dienst is al een tijdje beschikbaar op ps3 in Amerika. met de komst van de ps4 en de xbox one zullen er waarschijnlijk afspraken zijn gemaakt.
Het lijkt me voor het media gedeelte van Xbox One en de PS4 zeker meerwaarde als Netflix dienst dan ook via die consoles aangeboden kunnen worden.

Voordeel is dat je via internet de dienst kunt afnemen en dat je geen (zender) abonnement via je kabelaar moet nemen. Voor iedereen beschikbaar dus.
Wat een onzin. Februari 2011 woonde ik een tijd in Amerika en daar hadden we Netflix al op een oude Wii. Dat dit voor het "media gedeelte" van nieuwe consoles meerwaarde biedt slaat werkelijk nergens op. Je kan het zo op je 6,5 jaar oude console gebruiken. De komst van Netflix naar Nederland is even spectaculair voor iedereen die het via een van de talloze devices kan gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op 19 juni 2013 09:47]

Ik volg hem niet, Netflix is nu ook beschikbaar op de XBox 360 en PS3 dus het zal weinig te maken hebben met de nieuwe consoles.

Het zal eerder te maken hebben dat ze eindelijk de rechten hebben kunnen regelen om het hier uit te kunnen zetten en daarnaast dat ze nu voldoende potentieel zien om te investeren in een dergelijke dienst voor Nederland.
Ik denk dat armadillo bedoelt dat het voor de PS4 en Xbox One een belangrijk verkoopargument is dat je er Netflix op kunt kijken. Het zal Sony en Mircosoft dus wel wat waard zijn als ze dat verkoopargument ook in Nederland/Europa ook kunnen gebruiken, net als in Amerika. En misschien hebben ze Netflix daarom wel wat geholpen met geld of lobby.
WiiU ondersteund ook Netflix eveneens als de vorige generatie ( wel in US).
Ben benieuwd.
En vergeet de Apple TV niet, deze heeft ook een Netflix-client.
Dat netflix komt heeft voor een groot deel te maken met de nieuwe consoles.
Dat denk ik niet!
Bijna alle in de US verkochte TV's en DVD/BD spelers hebben standaard een Netflix client aan boord. Daarnaast zijn er goedkope doosjes (AppleTV, Roku, WD TV-live) met een NetFlix client.

Bij de EU versies van die hardware is het een kwestie van een update, optionele installatie of software switch om de client vrij te geven.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 19 juni 2013 13:11]

Heel mooi!

Ik heb via unblock-us al een paar weken toegang tot de Amerikaanse Netflix. Het bevalt me uitstekend. Momenteel is het nog een heel gehannes om het aan de praat te krijgen. Ik zal blij zijn als ik in de toekomst aan een gewoon abonnement genoeg heb.

De vraag is inderdaad wel hoe veel van het totale aanbod in ons land beschikbaar komt.
Nou, dat valt ook wel weer mee. Eenmalig je DNS servers veranderen en dan werkt het al, zo'n gehannes is dat niet.

Ik gebruik Netflix (i.c.m. Unblock-US) al bijna een jaar en kijk bijna nooit meer (live) TV.
De gemiddelde tweaker zal er inderdaad niet veel problemen mee hebben. Mijn moeder zou het wat lastiger vinden.

Om het via een Apple TV te gebruiken moet je bijvoorbeeld ook een Amerikaans iTunes account aanmaken. Voor een Samsung Smart TV moet je een via een verborgen menu de regio van je televisie veranderen. Verder niets dan lof voor unblock-us. De optie om daar zelf je Netflix-regio in te stellen zal later dit jaar wellicht ook nog goed van pas komen.
Of je zorgt dat je Netflix installeert via het developer account (installatie zip is gewoon online te vinden als je een beetje zoekt). waardoor je dus niet via dat verborgen menu de regio van je tv hoeft te veranderen.
Nee hoor, je gaat in Instellingen naar Land en zet die op de VS bij de Apple TV. Geen US iTunes account nodig en duurt ongeveer 30 seconden. Overigens wordt het zelfs uitgelegd op de site van Unblock-US.

Nou zijn dit soort diensten meestal natuurlijk wel voor de iets technisch aangelegdere onder ons. ;)
Als het aanbod goed is is dit zeer interessant nieuws. Als we echt echter een sterk uitgekleed aanbod gaan krijgen (waar ik wel een beetje van uit ga), word het al snel minder interessant.
Ik denk dat het succes van Netflix in Nederland inderdaad staat of valt met het aanbod. Als ze weer met dezelfde ouwe meuk als Pathé Thuis of de andere VOD aanbieders komen, dan gaat 't hem niet worden.

Als ze inderdaad net als in de VS alle nieuwe tv-series en films (die laatste eventueel aangepast op beschikbaarheid in de NL markt) gaan aanbieden, dan voorzie ik een mooie toekomst voor Netflix in Nederland.
Zou een praktisch probleem niet kunnen zijn dat ze alles moeten gaan ondertitelen voor de Nederlandse markt?
Voor die ondertitels zijn wel "leveranciers" te vinden lijkt me; de bedrijven die ook de ondertitels leveren voor de dvd's en bioscoopfilms. Daar moet vast wel een goeie deal mee te sluiten zijn, en iets waar ze waarschijnlijk ook al mee te maken hebben in andere landen. In bepaalde landen is wellicht zelfs nasynchronisatie aan de orde, hoewel ik niet weet of Netflix dit biedt.
Dat is ook het eerste waar ik aan moest denken. Ik weet dat er in mijn omgeving toch nog een groot aantal mensen zijn die zonder ondertiteling geen Engels programma willen bekijken.
Ach in denemarken gebruikte ze ook gewoon ondertiteling die van internet geplukt was..
Maar het is in principe wel een praktisch probleem ja.. Ik hoop dan wel dat ze het aanbod niet beperken tot alleen nl ondertitelde films/series, maar dat je ook toegang hebt tot de rest (misschien dan middels een extra optie die je moet aanvinken, dat je ook series/films getoond wil hebben die niet NL subs hebben)..
De ondertiteling voor dove amerikanen -> google translate en klaar 8)7

Maar even serieus, hier ligt niet de struikelblok.
De meeste films hebben ook wel Nederlandse DVD releases gehad en hebben dus al ondertiteling. Zou en beetje tijdverspilling zijn om die allemaal opnieuw te gaan vertalen voor Netflix.
Ik zal een Dag-één klant van ze worden.
Nooit ben ik te beroerd geweest te betalen voor een film, mits de prijs maar schappelijk was.
Echter als ik zin had in een film, dan was het vaak makkelijker deze s'avonds laat binnen 10 minuten naar binnen te trekken, dan op de eerste mogelijkheid te wachten naar een winkel te gaan.
(on-demand films vind ik echt te duur, vaak wel ¤5,- (+¤1,- voor HD versie) terwijl deze voor ¤7 op bluray bij de FRS lag).

Dit zou mij echt over de streep trekken om nieuwsgroepen en torrents vaarwel te zeggen, ten alle tijden content bekijken vind ik echt ideaal, zeker als het aanbod gelijk is aan dat van de VS)
Ik ben helemaal met je eens, in Nederland durft men vaak voor digitale content dezelfde (hoofd)prijs te vragen als voor het analog alternatief. Ik denk dat veel mensen jouw gedachtegang zullen volgen en dat piracy in NL misschien zelfs wel meetbaar gaat afnemen. Netflix zelf vind dit trouwens ook: http://www.slate.com/arti...ix_is_killing_piracy.html
Je begrijpt wel dat er op netflix geen nieuwe films staan. IK heb zelf al een tijd netflix met unblock-us en de series zijn een jaar oud en de films ook. Dat is verder geen probleem oid. Maar als je meteen de nieuwste bluray releases wilt zien dan zit je bij netflix niet op het juiste adres ;)
Dan is het dus geen alternatief voor mijn automatisch series- en filmsdownloadapparaat. Helaas, het had zo mooi kunnen zijn.
Hulu plus heeft wel de nieuwe afleveringen van series, dezelfde prijs als Netflix, eveneens met unblock-us in Nederland te gebruiken. Wel wat lastiger te betalen (je moet een Amerikaanse creditcard hebben om het af te sluiten, via omwegen kost dit je voor de eerste 3 maand ongeveer 45 tot 60 euro).

Ideaal voor nieuwe series (niet voor films), maar er zit reclame in en dat is zo irritant (bij nieuwe series om de 8 tot 12 minuten) dat ik hier mijn abonnement heb opgezegd.

Netflix is reclame vrij.
Dat snap ik wel, maar als de gebruiker enigzins goede bedoelingen heeft is het zonder enige moeite series kunnen streamen uit legale bron minder moeite dan een systeem opzetten wat automatisch series download uit (minder legale) alternatieve bron. En dat is al weinig moeite.

Ik hoop stiekem dat een grote adoptie in Nederland Netflix meer mogelijkheden geeft om nieuwe content sneller aan te bieden. Eerst de userbase verzamelen die je kan aanbieden en dan onderhandelen.

[Reactie gewijzigd door EGM360 op 19 juni 2013 11:42]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb op dit moment geen televisie abonnement omdat ik toch geen tv kijk. Maar ik kijk wel graag de laatste series en leuke films (zonder reclame!)

Ik ben wel benieuwd wat het gaat kosten, maar zelfs ¤10 p/mnd vind ik niet te duur.
Je moet er niet op rekenen dat je de niewste films zult aantreffen, films in netfix zijn veelal over de twee jaar oud. series ongeveer een jaar. maar misschien mag je het een maand gratis uitproberen. das hier nu ook zo.
tja, alsof dat zo'n probleem is, het (amerikaanse) aanbod dat ze hebben is zo enorm dat je je nooit hoeft te vervelen in principe en die nieuwere films komen dan vanzelf wel weer in hun aanbod.. hoe populairder (wat het al behoorlijk is) netflix nog wordt, hoe groter de kans ook is dat er steeds sneller nieuwere series aan toegevoegd worden..
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Sony Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013