Hoofdcategorieën
Device Settings

'Vodafone en Mobistar gaan iPhone 4 verkopen'

Door Bauke Schievink, zaterdag 19 juni 2010 08:57
Submitter: Tharulerz, views: 61.680

Vodafone gaat waarschijnlijk de iPhone 4 in Nederland verkopen. In België lijkt provider Mobistar Apples nieuwe smartphone aan te gaan bieden. De release in België zou in juli zijn. Nederland is mogelijk pas in de herfst aan de beurt.

Apple iPhone 4 floatEen mogelijke reden voor de latere release in Nederland is dat Vodafone pas vanaf het einde van het derde kwartaal of begin vierde kwartaal een officiële verkooppartner van Apple wordt, zo meldt iPhoneclub. De Apple-fansite claimt van een bron binnen Vodafone gehoord te hebben dat de nieuwe iPhone pas in oktober naar Nederland komt. Daarnaast zou Vodafone zich eerst willen richten op de verkoop van de iPhone 3GS. De provider biedt deze aan via een speciale webwinkel die alleen Vodafone-abonnementen verkoopt. Door een 'onafhankelijke aanbieder' in de hand te nemen zou de telco geen deal met Apple hoeven te sluiten.

Volgens ZDNet zal de iPhone 4 in België eerder uitkomen; het toestel moet vanaf eind juli te krijgen zijn bij provider Mobistar. De losse aankoopprijs bedraagt volgens de nieuwssite 629 euro voor de 16GB-versie en 739 euro voor de 32GB-versie.

Zowel Vodafone als Mobistar bevestigen noch ontkennen de berichten over de verkoop van de iPhone 4. Wel zei een woordvoerster van Mobistar tegen ZDNet dat er waarschijnlijk over enkele weken meer informatie over de release zal worden gegeven.

Volgende 09:50 Verlopen domein Mailpolice-blacklist zorgt voor mailproblemen
Vorige 16:39 Vernieuwde cpu en gpu in Xbox 360 Slim verlagen het verbruik
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »



Ik doe nooit aan koppelverkoop. Op de één of andere manier naaien ze je toch keihard.

[Reactie gewijzigd door bert170881 op zaterdag 19 juni 2010 09:07]


Jaja daarom heb ik al 2 keer ene mobiel even duur/goedkoper gekregen dan de aanschafprijs (maar ik heb er dan een abbo bij) :) laat jij je nou maar lekker naaien door het feit dat je niet doorhebt dat er wel degelijk EXTRA korting is als je 2 producten tegelijk afneemt ;) Dat is trouwens met bijna alles in het leven, koop je meer tegelijk krijg je of regel je een korting!

Dit jaar ook weer heb een abbo waar je met sim-only never nooit zo goedkoop aan kan komen ;) 190 minuten bellen of 380 smsjes, onb. internet voor maar 170 euro voor een heel jaar (is 12.50 per maand oid?)... De telefoon heb ik verkocht voor maar 200 euro aan me collega, had hem voor 50 euro meer kunnen verkopen online, dan had ik maar 120 betaald voor een heel jaar dat abbo te hebben ;) (het abbo is dus 370 per jaar - 200 euro voor het toestel = 170 euro, toestel was nieuw toen 369 euro)

Ik neem dus abbo's en verkoop de telefoons, ik hoef geen branded toestel en vaak heeft t-mobile niet wat ik wil dus moet wel :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op zaterdag 19 juni 2010 09:32]


Relatief misschien. Als je kijkt naar de tarieven van bijvoorbeeld T-Mobile ben je niet bepaald goedkoop het bellen. Nu was/is een iPhone simlock vrij uit België halen misschien op lange termijn wel duurder, maar dat betekend niet dat de aanbieding MET een abbo zo goedkoop is.

Dus ja, "ze naaien naaien je toch keihard" komt wel redelijk in de buurt van de werkelijkheid.


Ik heb een Iphone 3GS, en ik kijk echt uit naar de Iphone 4G. Ik heb ook de HTC desire en de HTC HD2. Ik ben ook een tweaker. Maar met mijn Iphone ben ik echt tevreden, en ik ben best bereid om er extra voor te betalen, want ik vind het werken met mijn Iphone vele malen fijner dan met mijn Desire of HD2. En dit zeg ik als tweaker.

maar dat betekend niet dat de aanbieding MET een abbo zo goedkoop is.
Maar nog altijd goedkoper dan los kopen.

In mijn geval is wat ik in totaal aan tmobile gedurende 2 jaar moet betalen minder dan wat ik voor een los toestel zou moeten betalen.

En dan zit er naast het toestel (die an sich dus al goedkoper is) ook nog eens 2 jaar lang onbeperkt internet bij en 2 jaar lang bellen.

Als ik alles los had moeten kopen dus:

- iPhone los kopen
- onbeperkt internet abonnement afnemen
- abonnement voor bellen afnemen

Was ik in dit geval toch echt een stuk duurder uitgeweest.

Conclusie: op deze manier betaal ik een flink stuk minder dan nodig is.

[Reactie gewijzigd door Dlocks op zaterdag 19 juni 2010 12:59]


Maar daarentegen als je wel een losse koopt (zoals ik) heb je het abbonoment erbij wat ik precies wil. en dat is me meer geld waard dan een scheise abbo van T-Mobile :)

Kan, maar dat is nevernooit eenzelfde abonnement als t-mobile erbij levert voor dat bedrag. Waarschijnlijk heb jij wel een limiet op je dataverkeer.
Dat jij iets tegen t-mobile hebt, daar betaal je dus zelf meer door, ik heb van hun netwerkproblemen maar zeer weinig last gehad, dus voor mij zou het geen cent meer waard zijn om een ander netwerk te gebruiken.

2 voorbeelden:

Piet wil een iphone 3GS 16GB met abonnement:

30,- p/m voor 2 jarig I-150 (goedkoopste vorm)
26,25 aansluitkosten
100 euro voor het toestel

Hierbij kom je uit op een totaal bedrag van 846,25. Voor dit bedrag krijgt Piet:
Iphone 3GS 16GB
2 jaar onbeperkt internet
2 jaar 150minuten p/m

Jan koopt hetzelfde toestel los en betaald:
619,- eenmalig voor toestel (in goedkoopste webshop pricewatch)
240,- voor 24 maanden internet (er is geen goedkopere telecom provider dan 10,- p/m voor onbeperkt internet)
144,-voor 24 maanden 200 belminuten p/m (2 jarig telfort sim-only)

Hierbij komt Jan op een totaalbedrag van 1002,- euro en krijgt hij:
simlockvrije iphone 3GS 16GB
24 maanden onbeperkt internet
24 maanden 200 minuten p/m


Piet is goedkoper uit mits hij weinig belt, wanneer hij echter besluit een hoger abonnement af te sluiten wordt het al snel zinvol om een los toestel met sim-only aan te schaffen.

Precies. 150 minuten abonnementjes is leuk maar als je 1000+ minuten nodig hebt of denkt nodig te hebben is losse koop uiteindelijk simpelweg goedkoper.

Precies. 150 minuten abonnementjes is leuk maar als je 1000+ minuten nodig hebt of denkt nodig te hebben is losse koop uiteindelijk simpelweg goedkoper.
Als je elke maand 1.000 minuten gebruikt en in geval dat je inkomend/uitgaand verkeer ongeveer in balans zijn ben je dus dagelijks een heel uur aan het bellen met je mobiel.

Voor een consument is dat echter gruwelijk veel. Dat zal een enkeling zijn. Wanneer je zoveel belt en zo nodig op de prijs wil letten doe je er verstandig aan een vaste lijn te nemen, of Skype te overwegen. Daarnaast vraag ik m af of je als je je iPhone al een uur vast hebt gehouden om te bellen, je nog zin hebt om met andere apps te spelen. Dus is een gewoon toestel misschien überhaupt interessanter.

Maar zelfs dan: dat geldt voor een enkeling, voor die enkeling is een losse iPhone met een stuntabonnement inderdaad meer aantrekkelijk.

Voor een zakelijke gebruiker is het wellicht wat minder veel. Maar persoonlijk verwacht ik van iemand die dagelijks een uur met zijn mobiel moet bellen in een belangrijke functie zit en daar een goed salaris bij verdient. Waarbij de kosten al wat minder uitmaken.

ben je dus dagelijks een heel uur aan het bellen met je mobiel.
Voor een consument is dat echter gruwelijk veel. Dat zal een enkeling zijn.
Geloof me, dat is geen enkeling...

Totdat je een keer buiten je bundel belt en dan verdienen ze alles weer terug...

Ik ben niet z'n beller maar ik koop dus elke maand 25 euro beltegoed (zo werkt dat binnen het abbo) in bij t-mobile en dat spaart gewoon op zit ondertussen op 50/60 euro dat is z'n halve dag achter elkaar bellen :P

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op zaterdag 19 juni 2010 10:02]


Kun je nagaan hoeveel winst er gemaakt wordt op de producten:
Als door genoemde koppelverkoop nog steeds genoeg winst kan worden gedraaid (anders zouden ze het niet doen...) is het een interessante oefening om eens te kijken naar hoe vaak het product "over de kop" gaat als je het afzet tegen de productiekosten :o

Ik weet ook dat er ontwikkeld moet worden en dat daar kosten aan verbonden kunnen zijn. Die kosten tellen ook nog mee. :Y)
Voor de fabrikant is het ook niet interessant dat jij je telefoon doorverkoopt. :O

Dat is niet zomaar vanzelfsprekend hoor, dat ze nog winst maken op die deals. Het zou me ook niks verbazen als ze uiteindelijk de winst halen uit de mensen die uiteindelijk toch over hun bundel heen gaan of die blijven hangen na het abonnement. Tuurlijk zijn er ook mensen die heel calculerend te werk gaan (ik heb ook sims in de kast liggen die ik niet gebruik maar alleen heb omdat foon + abbo goedkoper was dan alleen foon), maar dat zal niet de meerderheid zijn denk ik.

Om even de illusie weg te nemen dat je de mobiel niet betaald bij een telefoon-abbo combinatie:

Voorbeeld van T-mobile: Apple iPhone 3GS 16GB Zwart

Eenmalige Kosten: 99,95
activatiekosten: 26,25
i-150 2 jaar: 24x 29,95 = 718,80

Totaal dus: 99,95 + 26,25 + 718,80 = € 845,-

Op dit moment kost de iPhone 619,- (zie pricewatch) in de winkel
€ 845 - 619 = 226,-
Dit wil dus zeggen: Je betaald 619,- voor de iPhone en 226,- voor het abbonnement

Een voorbeeld van los mobiel internet abbo Tele2

Eenmalige kosten: (niet kunnen vinden)
Mobiel internet basis: 24x 10,- = 240,-
simonly 100 min. abbo: 24x 6,- = 144,-

Totaal dus : 240 + 144 = 384,-

845-384 = 470 euro over om een iPhone te kopen.

Conclusie: de abbo iPhone combinatie levert een paar tientjes voordeel op ten opzichte van een losse iPhone, maar dat je een gratis iPhone krijgt is absolute onzin!

inderdaad. of je neemt prepaid, geen abonnement. In mijn geval kost dat 10 euro per maand (binnenkort 15 euro met gratis dataverkeer, overschot spaart op). Dan kom je uit op 619 + 24*15= 979 euro op 2 jaar tijd. gratis internetten (FUP), 1000 smsjes per maand en 100 belminuten. en dan heb je maandelijks nog 15 euro, moest je door je smsjes, belminuten of internet ( FUP limiet van 1GB) heen zitten

www.simpel.nl
200 belminuten per maand voor 2,50 op het netwerk van KPN

gebruik ik, maar daar word je ook keihard ge***d 50cent voor je voicemaal ed.

Voicemail is zeker niet goedkoop, echter geen 50 cent maar 25 cent per gesprek.

Als je nu op www.simpel.nl gaat kijken krijg je geen 200 maar 100 belminuten voor die 2,50!

Ik bel zelf ook via simpel, maar omdat ik het 9 maanden geleden heb afgesloten betaal ik veel minder: 60 belminuten EN 60 SMS'jes voor 2,50 per maand met nog een half jaar gratis na de vaste periode van 2 jaar).

Blijkbaar kon het niet uit, want sinds enkele maanden hebben ze de tarieven bijna verdubbeld (als je zoals ik wil bellen EN SMS'en ben je nu 5 euro per maand kwijt).

[Reactie gewijzigd door Bass45 op zondag 20 juni 2010 00:35]


*Zucht...*

Het 150 min. Tmobile abonnement is de goedkoopste manier om een iPhone in je bezit te krijgen + een zorgeloos internet abonnement te hebben. Ik ga het hier niet allemaal nog eens narekenen (dat is al te vaak gedaan), maar je moet wel erg stupide zijn om te denken dat als je een €600 kostend toestel los koopt je jezelf dan niet het meest naait...

Ik heb mijn iPhone 3G net voor 300€ verkocht. De iPhone4 zal me dus los 329 euro en ik kan gewoon bij mijn oude provider blijven.

Dan kijk even naar mijn berekening hierboven, zodra jij meer dan 150 minuten p/m verbelt of zelfs meer dan 300 zoals in mijn geval wordt het zeker wel interessant om een los toestel aan te schaffen.

Ja als je een niet werkend 3G netwerk bedoelt ben je zeker goed uit bij T-Mobile!

Mijn 3gs is kapot, kan mooi dan upgraden met deze

€739 voor de 32 GB versie vind ik wel enorm veel. Het lijkt erop dat ze de mensen willen pushen om toch maar een te kopen met een abonnement.

Volgens mij is in Belgie het verplicht om het toestel los aan te bieden. En dus ook sim-lock vrij etc. Nou is het verdien model voor de provider wel gericht op het afsluiten van abo's dus ja ik denk dat je met een abo een onevenredige korting krijgt waardoor je snel daarvoor zult kiezen ;)

Volgens mij is in Belgie het verplicht om het toestel los aan te bieden. En dus ook sim-lock vrij etc.
Niet meer, die wet is vorig jaar door het Europees hof ongeldig / in strijd met de EU regelgeving verklaard waardoor koppelverkoop in Belgie weer mogelijk is.

Toch wel...koppelverkoop is toegestaan, maar het product moet wel nog apart verkrijgbaar blijven ook...en SIM lock is niet toegestaan

Heb die sim lock nooit verstaan. Wat is in godsnaam het nut ervan. Als je toestel+sim koopt hang je toch vast aan je abbonement, wat je met het toestel doet maakt niets meer uit op dat moment.

wel eens van Prepaid gehoord?

Jawel, maar het gaat me vooral om de simlock op zich, waarom plaats je een simlock op het toeste? Waarom kan je niet gewoon het toestel meegeven? Voor de provider maakt het uiteindelijk toch niet uit? Het abbonement is toch afgesloten voor 2 jaar.

Wel eens van Prepaid gehoord?

Bij een abonnement maakt simlock inderdaad niets uit, maar bij prepaid-toestellen is dat anders. Ze bieden je dan een toestel aan dat iets goedkoper is dan het simlock-vrije model, ze doen er een simlock op zodat jij gebonden blijft aan die provider.

Voor abonnementen: dan kun je minder makkelijk wisselen van aanbieder als je in het buitenland bent of over je bundel heen bent.

[Reactie gewijzigd door johanw910 op zaterdag 19 juni 2010 13:22]


Daar halen de providers de grootste winsten ;)
Mag hier geen bonuslijsten gaan noemen (en die ken ik ook niet uit mn hoofd, + dit zijn prijzen die de retail krijgt, gok dat de vodafone winkel verder mag gaan dan winkels als BC , TPH en T4T), maar mocht hij +/- 80% van de verkoopprijs inkoop zijn (496 Excl. BTW), dan gaat hij bij een B+S+W 400 nog op een bijbetaling zitten, of net als bij t-mobile een bonus van een euro of 8...

[Reactie gewijzigd door TelefoniQ op zaterdag 19 juni 2010 09:09]


Ik vraag me af waarom vodafone een slechte naam wil krijgen. De communicatie naar de gebruikers omtrent problemen is beroerd. En nu stellen ze de introductie van de iphone 4 uit (omdat ze de 3gs eerst willen verkopen terwijl die al lang overal te krijgen is).

Mijn contract loopt in juli af, niet in oktober.

hij loopt pas af zodra je hem opzegt, en als het een probleem is zeg je hem toch 3 maanden later op. je moet jouw probleem niet bij de ander leggen.

Probleem bij een ander leggen? De Iphone 3G die ik nu in mijn zak heb is vrij ver versleten aan het raken en ik heb in juli recht op een nieuwe telefoon bij mijn abonnement.
Ik vind dit dus te belachelijk voor woorden! Ze hadden gewoon moeten zorgen dat het mooi op elkaar aansluit.

Daarnaast betaal je in die abbonnementskosten ook voor je telefoon, daar betaalt iedereen dan dus 3 maanden extra voor, lekker is dat.

Nee ik ben er totaal niet over te spreken zo en overweeg zelfs dan maar niet de volgende iphone te nemen.
De beweegredenen van dat bedrijf om het zo te doen interesseren mij ook helemaal niets, ik wens gewoon een opvolger zodra mijn abonnement afloopt.
Van mij had het ook bij t-mobile mogen blijven, ik vind vodafone geen toegevoegde waarde waarvoor 3 maanden wachten gerechtvaardigd wordt.

Als je zo'n telefoon na een jaar weet te verslijten ligt dat echt aan jezelf. En hun planning kan natuurlijk niet uitkomen met elke datum waarop iemand z'n contract kan verlengen, dat kan voor iemand anders best een maand eerder of later zijn.

Na een jaar? Na 2 jaar dus. Dat is ook een hele normale termijn.
De telefoon ziet er nog prima uit aan de buitenkant maar heeft ondertussen aardig wat stof tussen het scherm en het glas zitten wat er irritant uitziet in de zon en heeft soms een beetje kuren. Daarnaast is het ding ondertussen verouderd en is de nieuwe iphone er gewoon tegen die tijd.
Ligt dus niets aan mezelf, jij oordeelt zelf te snel.

Daarnaast is het ding in juli gewoon betaald en heb ik in juli recht op een nieuw toestel. Dus heeft Apple maar gewoon te zorgen dat het naadloos aansluit, zoals het marketingtechnisch ook zou horen.
Iedereen die op dag 1 een iphone gehaald heeft, heeft ook op die dag 2 jaar later recht op een nieuwe telefoon. Wanneer die dan niet beschikbaar is is dat een grove fout wat marketing betreft!

@Thorgrem, jij kunt blijkbaar niet lezen, ik heb door het aflopen van mijn abonnement recht op een nieuw toestel, of dat een Apple wordt, hangt er dan dus vanaf of dat ding leverbaar is!
Ik zeg nergens recht te hebben op een nieuwe Apple telefoon, ik heb recht op een nieuwe telefoon. Aangezien samen met mij heel wat mensen recht hebben op een nieuwe telefoon op dezelfde datum, is het voor Apple aan te raden op die datum te zorgen dat die nieuwe telefoon ook leverbaar is. Zoniet is een andere keuze vrij makkelijk gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Mathijs op zondag 20 juni 2010 15:45]


Recht op een nieuw toestel van Apple? Kerel, als Apple morgen besluit de stekker uit zijn mobiele tak te trekken heb je helemaal niets.

Ik had ooit eens een Siemens GSM (naar volle tevredenheid overigens) op een gegeven moment hielden ze het voor gezien. Jammer maar helaas, alternatieven genoeg.

Dus toon me maar even aan waar dat 'recht' van jou op een nieuw Apple toestel zwart op wit staat.

Het zou fijn zijn als het naadloos aansluit (alhoewel je van een maandje meer of minder echt niet slechter wordt hoor) maar om te spreken over 'recht' is ronduit lachwekkend.

Wat een enorme onzin! Je hebt helemaal nergens recht op. Je abonnement loopt af, niet Apple's probleem, wel dat van jou. Ik snap niet waar jij het vandaan haalt dat Apple maar klaar moet staan met een nieuwe telefoon als jouw abonnement afloopt?

Ik neem aan dat Apple niet een voorwaarde heeft staan in jouw contract dat ze na precies 2 jaar een nieuwe telefoon uit hebben? Een beetje moord en brand schreeuwen zonder dat je echt weet wat je "recht" eigenlijk is vind ik een beetje lachwekkend.

Ik snap niet waar jij het vandaan haalt dat Apple maar klaar moet staan met een nieuwe telefoon als jouw abonnement afloopt?
Dat is zijn eigen redenatie. Zijn toestel is op, hij wil een nieuwe en kan daar aanspraak op maken als hij z'n contract verlengt. Als Apple dan nog geen nieuwe iPhone op de plank heeft liggen gaat hij bij een andere telefoonmaker winkelen. Hoe dan ook komt er een nieuwe telefoon, het maakt niet zoveel uit welk merk dat is.

maar heeft ondertussen aardig wat stof tussen het scherm en het glas zitten
Schoonmaken? Of vervang je je auto ook als de asbakjes volzitten?

Dan werk maar eens één week met vodafone.

T-Mobile is huilen met de pet op. Ben echt blij dat ik er vanaf ben.
1mbit alleen al :(

ze willen eerst de 3GS verkopen zodat ze al wat ervaring hebben met een wat oudere iPhone en om tijd te rekken. Daarna weten ze genoeg voor de iPhone 4

nee... apple moet gewoon van de stock 3GS af :p

Bingo, de zet van Vodafone is dat geweest.

Vodafone: Geef ons maar alle oude 16 en 32 modellen van de 3GS, wij komen er wel vanaf, en we willen later de iPhone4

T-Mobile: Ow noooow :P hadden we maar een goed netwerk aaaah.

en we willen later de iPhone4
Als de iPhone 5 er is ja... Misschien zijn mensen gewend om verouderde telefoons te kopen bij VF, gezien de lichtelijk euforische reacties hier!

En er is niks fouts aan het netwerk van TM. Als je wat van telefonie zou weten dan wist je dat het netwerk van TM capabel genoeg is en klaar is voor de toekomst. De iPhone was hun case-studie, KPN en VF moeten al die ellende nog gaan meemaken. Stap je met hen in het bootje?

Ik vaar al 2 jaar met een g3 in dat bootje. Perfect, streaming radio overal stabiel, en ook in gebouwen.

Tuurlijk joh, en KPN en Vodafone hebben tot dusverre nog geen smartphones op hun netwerk gehad?!
En al zou je helemaal niets van telefonie weten dan nog had je kunnen lezen dat het T-Mobile netwerk toch niet zo "klaar voor de toekomst" was als jij wel beweert.

@field33P
Hoe kom je hier nou in godsnaam bij.. wat een onzin..

Dat is een gerucht he... ik vraag me af waarom jij dat klakkeloos aan neemt. Voor hetzelfde geld ligt het aan apple die niet eerder levert (of meer geld wil zien om eerder te leveren, apple is een echte geldwolf wat dat betreft).

Hoe kan Apple nou precies weten wanneer jouw abbo afloopt? Best kans dat dit namelijk niet aan Vodafone ligt, maar weer gewoon een slimme marketing truc van Apple is. Je moet niet de schuld bij de verkeerde partij leggen.


Tja, je betaalt nu eenmaal de hype en de naam he. Vind de Iphone een knap toestel. Zowel qua design als qua mogelijkheden en specificaties maar de prijs is er voor mij ook wel over. Maar dit heb ik met alles van Apple. ZIet er mooi en goed uit maar het plundert je portemonee.

Sla eens een woordenboek open en zoek het woord hype eens op. Daarnaast zijn andere toestellen los ook vrij hoog aan de prijs (een SE X10 kost bijvoorbeeld los ook een euro of 500, en die is dan al enige tijd uit).

De prijs met abonnement valt op zich reuze mee voor wat je krijgt.

Nee joh Deisre, nexus onw beide om de 400 euro :P Galaxy S ook nog geen 500 euro...

En ja de prijs bij een 2jarig abbo zal wel mee vallen zoals met elke telefoon, omdat je langer abbo hebt betaal je met 2 jaar meer voor het abbo als de telefoon terwijl dat met 1 jaar andersom is ;) Ik zou ook never 2 jaar nemen, het 2de jaar een simonly is vaak nog goedkoper of een abbo met andere telefoon die je dan verkoopt dan is het vaak bijna gratis een 2de jaar ;)

Iig bij t-mobile :) Dus voor mij nooit 2 jaar :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op zaterdag 19 juni 2010 09:33]



Uiteindelijk blijft het feit dat je voor een iPhone nog altijd de helft meer betaald dan voor een concurerend toestel met gelijkaardige mogelijkheden. Je betaald dus puur voor de naam die er op staat. En ik vind dat spijtige zaak. Alles draait altijd maar om geld.

Je betaald dus puur voor de naam die er op staat. En ik vind dat spijtige zaak. Alles draait altijd maar om geld.
Uh, nee. Ik kies voor een iPhone omdat ik 't ding beter vind werken dan wat de concurenten ook neerzetten. En ja, ik test daadwerkelijk de toestellen van de concurenten.

Tsja, het is veel geld maar smartphones kosten dat nou eenmaal. Ook de high-end smartphones van Nokia en anderen zijn verschrikkelijk duur.

Vergelijkbare toestellen van de concurentie zijn toch echt goedkoper hoor.




Dat laat maar weer zien dat je het totaal niet in wilt zien he wat Android nou op de markt doet :) Zoek ik wat op ofso, als je goed zoekt kom je er achter dat er maandelijks misschien 15.000 tot 20.000 apps bij de Apple Market bij komen en rond de 14.000 bij Android elke maand, dus ja leuk voor je dat jij ze niet kent maar dat komt toch akelig dicht in de buurt terwijl dat vorig jaar nog geen 2.000 apps waren in dezelfde maand voor Android...

En nee je hebt geen vliegdekschip nodig, Galaxy S, Desire, Nexus allemaal vergelijkbaar, dat jij weer gaat zeggen van niet, ik vind het prima ;) maar gelukkig kunnen de meeste mensen voor zichzelf denken!

Trat, kun jij mij een definitie geven van baby software? Er staat mij iets bij dat Google hulp van Apple heeft ingeschakeld bij de ontwikkeling van het Android OS.
Verder zijn er geen 4.3" 'vliegdekschepen' van HTC op de Nederlandse markt verschenen.

Developers voor Android zijn er genoeg, gezien het aantal apps in de Android Market, daarnaast heeft het als voordeel om voor Android te ontwikkelen, omdat het een vrij platform is. Het is freeware en de potentie van het OS.

Ik denk niet dat je het hier over een out of the box iPhone hebt... Want daar zit je toch met "enkele" beperkingen tegenover Android...

ik heb dit al in een van de vorige iPhone 4 nieuwsberichten gemeld, er zijn wel vergelijkbare telefoons op deze wereld, wij als Nederlanders hebben over het algemeen alleen dikke pech. Heel leuk dat je sites als engadget volgt (doe ik ook, af en toe wat te veel :P) maar de telefoons die daar besproken worden zijn hier voorlopig gewoon niet of zelfs helemaal nooit te krijgen. En importeren... nu daar wordt ie voor de enkeling die gelukkig is niet goedkoper van dan de iPhone.

Oh? Een Desire kost 400 euro en die doet qua prestaties echt niet onder. ;)


Als je een Desire hebt zit je inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang als je die prijs afzet tegen die van een nieuwe iPhone 4.
En dat android 2de rangs is laat ik maar voor jou mening, iemand die niet een appleplaat voor z'n harsens heeft en wel onbevooroordeeld de wereld inkijkt weet wel beter. Ik heb een sGS en een Desire maar op de een of andere manier heb ik niet bepaald dat 4 Ghz gevoel bij die 3GS. Hij is niets sneller dan een Desire.

Altijd weer triest die fanboys......

Hij heeft niet helemaal ongelijk (over snelheid, niet het 2de rang zijn). De iPhone maakt gebruik van zijn GPU voor grafische acties zoals scrollen, waardoor het zelfs op het traagste model heel vlot aanvoelt. Android is op dat vlak nog niet geoptimaliseerd... Dus tenzij je er een snapdragon inplempt kan er soms wel eens lag ontstaan in de interface.

Ja en laten we het nou hebben over de high end deel van de markt oftewel die met de snap dragons er in ;) en hummingbirds die beide 1Ghz draaien, oftewel als me telefoon nu al smoothie smooth gaat wat gebeurt er dan als die de GPU gebruikt ;)

Enne zonder aps op de ipod geinstalleerd te hebben heeft die ook wellis last van lagstoten, vooral als ik uit de browser naar het homescreen ga en dan naar zoeken dan heeft ie daar bijan altijd even moeite mee :) Op me telefoon kan ik alle (op dit moment 30/40 apps) apps openen die er op staan en nog kan ik soepel naar me homescreen hoor :)

Enne er zijn alternatieve homescreens die het allemaal ngo wat sneller maken op android, jammer dat die standaard niet door google zo snel is als die in de market maar het laat wel zien dat we wat aan de vrijheid hebben om het beter te maken, die van de iPhone kan ook beter maar niemand kan/mag dat maken :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op zaterdag 19 juni 2010 11:56]


Ik weet niet hoor, maar mijn Desire loopt helemaal niet super soepel. Misschien in het homescreen wel, maar bv in de browser niet, in de muziek speler niet, in de applicatielijst niet, etc. En dat terwijl mijn Desire nog helemaal stock is en ik maar 15 app geïnstalleerd heb.

Sorry maar ik heb een 3GS toch vaker zien stotteren dan mijn Desire.
Overigens is het natuurlijk een geniaal stukje hardware/software afstellen wat de Apples zo smooth maakt. Maar dat heeft de welbekende gesloten nadelen.

Hou op met die onzin, Android is een veel flexibeler OS en met de huidige toestellen gaat álles net zo goed of beter dan op een 3GS. Dat is een feit, ik heb ze regelmatig naast elkaar.

En ja, dik 200 euro goedkoper. En mooier, ik wil eigenlijk ook niet echt met een iPhone gezien worden, telt dat ook? :p

weer zoveel geld ....
Het is inderdaad een stevig prijskaartje.

I.p.v. een iPhone kun je voor dat geld ook 2 a 3 laptops kopen of een goede game PC of... een iPad. :)

[Reactie gewijzigd door Dlocks op zaterdag 19 juni 2010 12:19]


Komt de iPhone dan ook pas in de herfst bij T-mobile?!?

je kunt hem dan in belgie al sim-lock vrij kopen :) is wel duurder maarja wie het echt wilt.
alleen vind ik nu wel 739 euro wel veel geld. wave is helft goedkoper

De wave zit 'opgescheept' met bada..
Ik betaal liever het dubbele, dat ik een uitgebreide community achter mn telefoon heb zitten en waar dagelijks leuke dingen / nuttige dingen voor te vinden zijn.
En vind maar is een telefoon die qua UI zo goed werkt, zou vandaag is een Wave uit de kast pakken en even naast een 3gs houden....


En zoals hierboven al werd aangegeven, je betaald ook nog een stuk voor de naam..


blijf maar editen hier; En heeft Bada ook zo'n goede synchronisatie met onder andere MacOSX? Ik ben blij dat mijn iCal , iContacts etc automatisch worden gesynchroniseerd.
Moet er niet aan denken dat ik dat handmatig moet gaan beheren, we leven niet meer in de tijd van een 32MB nameless mp3-speler waar je gewoon wat muzieknummers heen en weer sleepte...

ot:
Overigens zelf ook bezig met een bestel-systeem voor een webshop aan een applicatie vast te knopen, dus overstappen zou voor mij zowiezo absoluut niet goedkoper zijn... (iets met voordeel/aantal uren/uurloon)!

[Reactie gewijzigd door TelefoniQ op zaterdag 19 juni 2010 09:14]


Maar je vergeet wel dat niet iedereen Mac OSX heeft (Eigenlijk maar heel weinig mensen) en dat niet iedereen behoefte heeft aan de appstore op zn telefoon omdat veel mensen al een Ipod Touch hebben.

Niet iedereen heeft OSX, zo te zien Ruthger wel, en ik ook. Voor ons is de iPhone een ideale oplossing. Maar de iPhone synchroniseert ook heel makkelijk met andere systemen. Ik heb eens gezocht naar Android en hoe dat synchroniseert, schijnbaar moet je daarvoor aparte software aanschaffen. Dan valt het voor mij al wel af. Mijn huidige SE G900 doet dat nog makkelijker dan een Android toestel.

Je tweede argument is ook slechts voor een kleine doelgroep. Ik hen overigens nu een iPod touch en ik ga wel over op de nieuwe iPhone, simpelweg omdat het makkelijker is om je applicaties die toegang vereisen tot internet dan ook onderweg werken. En omdat het voor mij de meest geschikte telefoon is natuurlijk.

Je Android argument slaat natuurlijk nergens op. Mijn android synchroniseert met gmail (en zelfs ook met exchange) en kan daar dus alles terugvinden wat op mijn tel staat.

Als je met andere programma's wilt synchroniseren moet je idd software installeren, maar dit is niet noodzakelijk. Bij aansluiting aan de pc ziet hij de telefoon gewoon als verwisselbare schijf. Dit alles in tegenstelling tot de iPhone, daar moet je wel verplicht werken met iTunes.

Ik begrijp het ook niet, je wilt toch anno 2010 niet meer syncen met een kabeltje? Google = cloudservices = veel syncen door de lucht :D



Nee een Apple fanboy, meer niet, denk je nou echt dat hij ooit Android met 1 vinger aan durft te raken ;) Hij wil even benadrukken dat die paar die nog op 1.5 zitten niet zo goede ondersteuning hebben als de opvolgende versies :) Gelukkig slinkt dat aandeel 1.5/6 gebruikers zeer snel :)

Wat een trieste reactie. Trat geeft zijn ervaring met Android en je maakt hem gewoon voor leugenaar uit. Nee, dat kunnen we serieus nemen.

Maar nu hebben we wel gelijk het volgende punt te pakken. Er komen zoveel Android toestellen op de markt dat je door de bomen het bos niet meer ziet, en omdat de modellen elkaar zo snel opvolgen kun je bij verreweg de meeste modellen normale ondersteuning wel vergeten. Want als Android gebruiker ben je echt aan de fabrikanten overgeleverd of ze na een x aantal maanden eindelijk eens de nieuwste versie vrij gaan geven voor jouw telefoon. Nee dank je vriendelijk, dat ken ik nog wel van Windows Mobile.

Het grappig is dat de meeste iPhone gebruikers vaak nog nooit android gebruikt hebben. Maar android gebruikers wel altijd vaak een iPhone in de handen gehad heb. Zoals ik en heel vaak ook. Ook vaak wel discussies met mijn kameraad die een 3GS heeft. zoals.. hu geen HD video van youtube? Hu geen divx afspelen? Hu geen bluetooth file transfer? Hu... en ga zo maar door.
Android kan gewoon meer, en de nieuwste modellen zijn nagenoeg net zo smooth. En de galaxy S is gewoon het android broertje van iPhone 4. Het enige keuze is het OS.
Ik weet dat de iPhone wel bijna instant reageert door animatie truukjes en GPU gebruik. De android heeft dat niet. Maar is wel " bijna " instant en dat is genoeg voor dagelijks gebruik.

Kom jij uit China oid? Waarom zou je youtube filmpjes in HD kwaliteit af willen spelen op een telefoon die geen HD(ready) scherm heeft? Dat is toch pure bandbreedte verspilling? En dat bedoelt men dus, op zo'n HTC Android zitten ongetwijfeld een heleboel functies die ontzettend leuk op de doos staan maar die in de praktijk nooit tot zijn recht komen.

Een Android telefoon zal voor de tweaker ongetwijfeld wat meer kunnen en mogelijkheden bieden. De normale consument wil echter iets wat gelijk uit de doos werkt. Tweakers zijn maar een minimale doelgroep.

Mijn Argument als OSX gebruiker staat nog steeds hoor. Dat Android kan syncen met gmail kan mij niet bekoren daar ik het adresboek en de agenda van OSX naar volle tevredenheid gebruik, evenals mijn muziek en podcasts in iTunes.

Wil ik als OSX gebruiken een Android mobieltje syncen dan zal ik een softwarepakket moeten kopen. Dat zijn gewoon feiten die je niet weg kan wuiven. Ik had ook liever anders gezien.

En ik zal juist voor de iPhone gaan omdat werken met iTunes in OSX gewoon prima werkt.

Wil ik als OSX gebruiken een Android mobieltje syncen dan zal ik een softwarepakket moeten kopen. Dat zijn gewoon feiten die je niet weg kan wuiven. Ik had ook liever anders gezien.
Dit valt ook wel weer mee, alleen voor muziek syncen en appdata (appdata wordt in Froyo cloud based) zal je op dit moment een sync programma moeten gebruiken voor OSX. Het agenda en het adresboek van Apple hebben allebeide ondersteuning voor google sync.

[Reactie gewijzigd door Gamebytes op zaterdag 19 juni 2010 19:51]


en bij Android wordt alles gesyncd met google servers. Ik wil niet dat Google al m'n contactpersonen weet. Of m'n facebookvrienden. Ik vertrouw ze m'n email al toe.

Daarentegen bij Apple synct die niet met Apple servers, maar met je computer.

Of elke andere pop, imap of exchange server.

Trouwens, behalve dat je een of andere account kunt instellen, kun je ALLE synchronisatie uitzetten. Dan doet je foon niks met de server.

Niet iedereen, dat klopt zeker maar heel weinig??? dat klopt niet meer.....
In USA is 70% van de laptops die voor universitaire en highschools verkocht worden een MacBook....
Groeten Remco

link??? iets om deze uitspraak mee te staven???

De wave is misschien niet de beste vergelijking, maar pak dan een HTC Desire of een samsung Galaxy S of zo... Die kunnen zich echt wel meten met de iphone hoor, misschien dat jouw persoonlijke smaak dan richting de iphone gaat, maar je zult moeilijk kunnen ontkennen dat die toestellen voor veel minder geld een soortgelijke ervaring bieden, met een prima UI en een goed gevulde market.

Zit al een tijd te wachten totdat Vodafone de Iphone gaat verkopen. Jammer dat het pas in de herfst gaat worden, kan intussen allang me contract verlengen en mijn Iphone 2G is nu echt aan vervanging toe. Hoop wel dat het een normaal abo+phone koppeling wordt en niet zo'n omslachtig 1 webshop in NL die een losse Iphone verkoopt met een los abo van Vodafone constructie. Dan blijven de prijzen veel hoger helaas....

Balen dat vodafone in zee gaat met apple, niet alleen moeten de klanten van vodafone dit betalen voor die Apple tax ook zou je zien dat het vodafone netwerk onder de ikPhone druk zal gaan kraken.Geen fijn vooruitzicht als Vodafone klant.

Vodafone was toch zoveel beter dan TMobile? Waarom gaat hun netwerk dan bezwijken onder de druk? Of is TM toch niet zo'n slechte keus nu hun netwerk de gesel van de iPhone al heeft gevoeld en klaar is voor de toekomst?

739 euro voor een mobieltje :o

Echt, die gasten zijn niet goed in hun harses....

Zo is het met alles wat nieuw is.
Je hebt een nieuws stukje speelgoed van het merk Apple.

Ik probeer hiermee absoluut geen kant te kiezen of negatief te zijn, maar waarschijnlijk vanwege de techniek of matriaal kosten zijn Apple producten altijd wat duurder dan de andere apparaten.

Toch zijn er ook andere telefoons die best wel duur kunnen wezen.

Zo had ik bijvoorbeeld ooit een Samsung D90, die was ook rond de 500Eu toenertijd.

Wie het nieuwste telefoontje wilt hebben moet diep in zijn buidel tasten of een 2 jarig abo nemen.
Ik kende nog wel wat collega's die altijd het nieuwste wilde hebben maar daar geen geld voor hadden, die liepen altijd met 2 a 3 abo's op zak te patsen met hun nieuwe telefoon.

Komop zeg het is maar een telefoon, je kunt ermee bellen en contact leggen met vriend en kennis, dat is toch het belangrijkste?

Email en twitter is natuurlijk ook uitermate handig in combinatie met een camera.

Er zullen altijd extremen zijn.

Nou ja ik weet niet maar de huidige telefoons zijn er voor 400 a 500 te krijgen, leg daar 50 euro bij en koop 32GB (micro-sd, kan je de standaard bijgeleverde 8gb verkopen of ergens anders voor gebruiken) en je hebt een toestel tussen de 450/550 wat tegenover de iPhone 32Gb staat van 740 :P dat scheelt net geen 200 euro...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op zaterdag 19 juni 2010 09:29]


Je zegt geen kant te kiezen maar impliceert hiermee wel dat de iphone betere techniek danwel materialen gebruikt dan de concurrerende android toestellen die voor 400-500 kunt krijgen? Als er al een significant voordeel van de iphone is dan zit dat in de software (al vind ik dat zelf niet, ik vind android fijner, maar dat is een kwestie van smaak). Qua hardware doet de concurrentie echt niet onder.

Je betaalt gewoon voor het Apple logo achterop, dat mag toch wel duidelijk zijn?

Overigens een prima niche, de markt heeft dit nodig. 't is net als een Porsche: als ze die voor de helft zouden verkopen verdienen ze er nog aan, maar verkopen ze er minder.

Ondanks die prijs gaan de iPhones als warme broodjes over de toonbank.

Blijkbaar kan Apple die prijs vragen en doen ze het ook.

Als het voor de koper bovendien een goede deal is waarom zou je dan gek zijn als je eentje koopt?

Apple nmaakt die prijs in België niet dat doet de 21% btw en het los verkopen wel, aangezien koppelverkoop afgeschaft is zullen ze nu misschien wat va de prijs afdoen als je een abbonement neemt

Ach, 1.630 gulden klinkt nog indrukwekkender :)

Mmm... ben al 6 jaar klant bij vodafone en vond het altijd jammer dat ze geen Iphone hadden.... 28 dec. loopt mijn contract af en ben eigenlijk nu al toe aan een nieuwe mobiel...

Nu ga ik toch weer twijfelen of ik de Iphone 4 of HTC HD2 ga nemen....

Als ik tussen die 2 moest kiezen wist ik het wel ;) HD2 is erg verouderd tegen die tijd (niet eens kwa hardware want dat is vergelijkbaar met de iPhone maar lange ondersteuning hoef je niet meer te verwachten),

op 28 dec zijn er wel betere telefoons te krijgen dan de iPhone 4 en HD2 hoor :) Ze zijn alleen nog niet aangekondigd.....


Nope elke high end telefoon die nu uit komt is al beter als de iPhone 4 :)

Edit: Amdk6ll:
Dat ben ik zeker met je eens hoor, het is ook zeker geen slechte telefoon maar zeggen dat het de beste is gaat ook een beetje ver, toen de 1ste versie uit kwam is dat even de beste geweest ook dat wil ik best toegeven ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op zaterdag 19 juni 2010 12:25]


De introductie van de Iphone heeft er naar mijn idee wel voor gezorgd dat er hard aan gui's gewerkt word en styling. Zelfs als je niet van Apple houd heb je er baat bij. :)

[ontopic]
Volgens mij heeft Vodafone mooi mobiel internet wat ze kunnen aanbieden met 3.6Mb/s internet. Of dat in de praktijk gehaald word weet ik niet; ik weet nog dat ik graag op mijn W910i dat snelle internet wilde. Telfort en vele anderen bieden dat dus (nog) niet.

2Mbit haal je regelmatig, 1.2 Mbit altijd.
Op T-Mobile moest je mazzel hebben als ie iets ging doen.

[Reactie gewijzigd door RielN op zondag 20 juni 2010 00:02]


Ik ben zelf ook best wel lang klant geweest bij Vodaphone, zelfs toen het nog Libertel heette.

Ik begon met mijn pre-paid en kreeg een zeer mooi nummer aangeboden.
Dit nummer heb ik altijd mee kunnen nemen tot.....

......ik met nummerbehoud wilde overstappen naar KPN.
De verkoper die garandeerde me dat ik niets hoefde te betalen tot mijn abonnement afliep bij Vodaphone.
Nadat ik diezelfde dag het contract doorliep bleek dat ik 2 maanden dubbele kosten moest betalen van KPN en van mijn huidige aflopende provider.

Contract hebben ze verscheurd maar KPN had het lef om ineens 800Eu van mijn rekening af te trekken.
Daar sta je dan met je broodje bij de supermarkt en een onvoldoende saldo. ;(

Heb de boel laten storneren en na een paar keer telefoneren naar de helpdesk van KPN (wat een stel koekwaussen zijn het daar zeg:r) kreeg ik pas het gevoel dat ik een brief moest schrijven. |:(

Ondertussen liep het nummerbehoud ook goed de prak in en ben ik zeker een maand onbereikbaar geweest. (ik heb geen zin in nieuwe nummers, je kent die mensen wel die iedere keer alweer een nieuw nummer hebben Zo irritant).

Uiteindelijk reactie op mijn brief gehad van de directeur van KPN en ze hebben mij 90 eu schadevergoeding gegeven en die 800euro vanwege vervroegd contract breuk gestopt. :)

1 tip die ik wil meegeven.
LET GOED OP als je voor nummerbehoud kiest, we leven dan wel in 2010 maar het is nog steeds moeilijk voor providers onderling om nummers van elkaar over te nemen 8)7

1 ervaring is niet leading.

Heb sinds 1998 mijn gsmnummer en ben in de tussentijd van KPN naar Libertel, naar Ben, weer naar KPN en daarna naar Vodafone gegaan. Elke keer met nummerbehoud, zonder dubbele kosten. Het kan dus wel. (Wat ook weer niet wil zeggen dat het niet mis KAN gaan.)

Maar ook nog geen reden om niet opteletten.

Fouten kunnen altijd optreden en kennenlijk is dit iets moeilijker dan de standaard gang van zaken, bij de provider blijven of een nieuw nummer krijgen.
wat volgens mij de massa liever voor kiest.

Uiteindelijk gekozen voor de Galaxy S! Heb hem nu al binnen en is stukken beter dan de HD2 of Iphone 4 :P
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 09:50 Verlopen domein Mailpolice-blacklist zorgt voor mailproblemen
Vorige 16:39 Vernieuwde cpu en gpu in Xbox 360 Slim verlagen het verbruik
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011