Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 185 reacties, 38.226 views •

T-Mobile kan de problemen met bellen die sommige klanten ondervinden niet op korte termijn oplossen. De oorzaak is te vinden in een overbelast 3g-netwerk; waarvan de capaciteit in de komende maanden sterk wordt uitgebreid.

Woordvoerder Henny van der Heiden bevestigt aan Tweakers.net dat de belproblemen die sommige klanten ondervinden direct verband houden met het overbelaste 3g-netwerk van de provider en daarom niet op korte termijn kunnen worden opgelost. Het bedrijf is momenteel bezig met een uitbreiding van het netwerk, wat de problemen zou moeten oplossen. Van der Heiden zegt dat de uitbreiding ver voor het einde van het jaar moet zijn afgerond, maar kan geen specifieke datum geven. Wel zou de uitbreiding gefaseerd gebeuren, waardoor de capaciteit van het netwerk wekelijks moet verbeteren.

Terwijl T-Mobile bezig is met de uitbreiding, probeert het bedrijf de communicatie met zijn klanten te verbeteren. De medewerkers van de helpdesk worden over het probleem ingelicht, zodat zij klanten goed te woord kunnen staan. Eerder kregen klanten vaak te horen dat de problemen aan hun toestel of simkaart waren te wijten. Tevens houdt het bedrijf volgens Van der Heiden verschillende websites en fora goed in de gaten, om input en feedback van gebruikers te kunnen verzamelen.

Eerder deze week bleek dat sommige T-Mobile-klanten problemen hebben met de 3g-verbinding van de provider. De internetverbinding zou traag zijn en daarbij worden telefoongesprekken vaak niet ontvangen. De telefoons van de gebruikers zouden niet overgaan en de persoon aan de andere kant zou meteen naar voicemail worden doorgeschakeld. Terugschakelen naar 2g zou het probleem verhelpen. Uit de reacties op de eerdere berichtgeving op Tweakers.net valt op te maken dat het probleem in heel Nederland speelt en niet van de laatste tijd is. Veel gebruikers herkennen zich in de omschreven problemen en geven aan er al lang last van te hebben. Ook wordt duidelijk dat de mate waarin de problemen opspelen sterk samenhangt met de locatie, vooral klanten uit de regio Utrecht lijken vaak slachtoffer te zijn.

Reacties (185)

Reactiefilter:-11850183+1121+26+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 9
Ik ben inmiddels bijna TM klant af, vandaag bevestiging dat TM gaat ontbinden en dat mijn nummer is vrijgegeven voor portering. iPhone moet retour en het betaalde bedrag wordt netjes retour gestort zonder aftrek oid.

Als vervanger voor de iPhone is er inmiddels een HTC Desire in huis en deze bevalt nu al een stuk beter dan de iPhone want geen @*&# itunes meer en een veel snellere response dan ik gewoon ben van de Apple phone.

Tip voor Kiev mail naar mailto:dekkingsvraag@t-mobile.nl vraag naar de status van dekking in de woon- en werkomgeving, verwijs naar de eerdere mails en TM doet zeker niet moeilijk over ontbinding van een contract.
Bedankt voor de tip, net mailtje gestuuurd naar 'dekkingsvraag'. Op e-mails naar mailto:info@t-mobile.nl heb ik nog geen inhoudelijke reactie gekregen terwijl ik dat alweer enkele weken geleden is.
Voor de geinteresseerden:
Ik heb vandaag in de trein tussen roermond en eindhoven met de app RF Signal Tracker (Android) eens een test gedaan hoe goed de verbinding van T-Mobile nu echt is.

De rauwe data is hier te downloaden (csv): link
En een excel versie waarin ik wat berekeningen heb gemaakt (xlsx): link

Totale meettijd: 29:49 minuten
aantal metingen: 873

Bevindingen:
3 keer was er geen umts verbinding en werd er teruggeschakeld naar gprs. In totaal is er 22:35 minuten een umts verbinding geweest, en 07:14 minuten een gprs verbinding.

van signaal sterkte en dergelijke heb ik niet zoveel verstand dus het trekken van conclusies daarover laat ik aan anderen over.

[Reactie gewijzigd door stefanos1990 op 28 mei 2010 22:57]

Nou goed..

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik over het algemeen vrij weinig last ondervind van de tot nu toe opgenoemde problemen.

Woon zelf in Utrecht..15 min loopafstand van CS..
Als ik een avondje door de binnenstad loop dan duurt het de ene keer iets langer dan de andere keer om misschien een pagina te laden maar ik vind het niet echt noemenswaardig.

Thuis tether ik al geruime tijd via mijn telefoon en ook daar vrij weinig problemen mee ervaren. Gisteren had ik inderdaad wel last van geen data overdracht en dergelijke...toen speelde het flink op..was ook het moment dat de problemen echt aan het licht kwamen..

Al met al moet ik zeggen dat we misschien wel T Mobile hierop willen aanspreken maar tegelijkertijd moet ik zeggen dat ik hun fout mbt het miscalculeren van de populariteit van smartphone's ook wel kan snappen.

Het is een fout van hun kant...dat zeker maar ze doen ook hun best om de capaciteit te verhogen (zie nieuwsbericht van 12/05 if correct..) Blijkbaar is de populariteit van (met name) de Iphone dusdanig groot en neemt het met enorme stappen toe itt de tijd die ze nodig hebben om extra masten neer te zetten.

Weet wel dat hun de enige zijn die tot op heden zo een bandbreedte-slurpende telefoon aanbieden en daar flink in hebben geinvesteerd en dat dus het hardst te verduren krijgen itt de andere providers.

Iemand deed een uitspraak over....stop dan de internet-abbo's..maar ja..je weet dondersgoed dat een telefoonprovider die geen inet-abbo aanbiedt gewoon voorbijgelopen wordt.
De huidige maatschappij eist overal internet-toegang tot zijn/haar beschikking te hebben op de mobiele telefoon en dan kun je als telecomprovider gewoon niet achterblijven.

Naast dat deed iemand anders ook de goede uitspraak over dat er tal van instanties zijn die het uitbreiden van (UMTS) masten bemoeilijkt vanwege gezondheidsproblemen en dergelijke en ook gemeentes willen daar ook wel eens (zeer) moeilijk over doen.

Ik geef toe...tis niet slim van T mobile om te zeggen dat het aan je telefoon ligt, dat je een nieuwe sim kaart moet krijgen of iets dergelijks, maar wie zegt dat T mobile niet haar uiterste best doet om deze problemen te verhelpen ?

Tuurlijk zul je op de nodige plekken weinig/amper signaal hebben...Dorpen...scholen/universiteiten (vooral scholen nu vrijwel elke leerling over een Iphone/Blackberry, de 2 grootste bandbreedte slurpende telefoons beschikt), platteland..Ik hou er altijd rekening mee.

We kunnen wel allemaal vingertje wijzen naar Tmobile (geef natuurlijk wel toe dat ze wat betreft bepaalde zaken het beter hadden kunnen doen) maar misschien moeten we ook naar onszelf kijken en de behoefte (luxe) die we onszelf toe-eigenen.
Ter info, Ik heb net contact gehad met T-mobile en ze bieden geen compensatie (meer) aan. Dus degene die dit wel hebben gekregen hebben geluk gehad denk ik. Het enige dat je kan doen is een klacht indienen en vervolgens krijg je een mail dat ze het op prijs stellen dat je ze hebt benaderd en dat ze er heel erg hard aan werken.
Je kan natuurlijk ook je contract laten ontbinden zoals eerder werd genoemd. Ik heb net de aanvraag tot ontbinden ingediend, ben benieuwd hoe vlot ze daarmee zijn.

linkje naar dekkingsvragen/klachten:
http://www.t-mobile.nl/pe...ntact/dekkingsvragen.aspx
Net ook gebeld (ben al 8 jaar klant met een heel dik abonnement) omdat ik contractsvrij ben. Even gevraagd of ze vanwege mijn historie bij het bedrijf en de huidige problemen een passend aanbod kunnen doen en het enige dat je te horen krijgt is: kijkt u voor de aanbiedingen maar op onze website... |:(

Triest dat dit bedrijf in zo een relatief korte tijd zo afgegleden is. Vodafone here I come!
Dat is typerend... Een beetje fatsoenlijke accountmanager die trouwe klanten zich wťl gewaardeerd weet te laten voelen vind je bijna nergens meer... zeker niet bij de eerstelijns klantenservice. Bezuinigen hierop is een slecht idee; aan de andere kant geef je weer meer geld uit aan trouwe klanten die weglopen (want hoe dikker je abo, hoe groter de kans dat je er meer last van hebt).
"De oorzaak is te vinden in een overbelast 3g-netwerk"

Potjandorie! Alsof ze dat niet aan hadden zien komen. |:( |:( |:(

Ze zouden beter kunnen zeggen: "De problemen zijn ontstaan doordat wij structureel geweigerd hebben om te investeren in ons netwerk".

[Reactie gewijzigd door Frankster op 28 mei 2010 16:55]

"De oorzaak is te vinden in een overbelast 3g-netwerk"

Potjandorie! Alsof ze dat niet aan hadden zien komen. |:( |:( |:(
Waar jij op doelt is heel iets anders dan de huidige problemen. Waar jij op doelt kan namelijk niet omdat de tijdspanne veel te kort is. De problemen zijn pas een week gaande. In een week tijd zul je toch aardig wat gebruikers erbij moeten zien te krijgen om dermate veel dataverkeer te verstoken zodat er een capaciteitsprobleem ontstaat.

Wat hier aan de hand is kan een capaciteitsprobleem zijn maar dan wel eentje van tijdelijke aard die plotseling is ontstaan. Op netwerken is het niet ongewoon dat dit kan gebeuren. Een broadcast storm veroorzaakt door een defecte netwerkkaart wil nog wel eens dermate veel problemen veroorzaken dat de capaciteit ernstig in het gedrang komt. Er is dan een tijdelijk capaciteitsprobleem. Het vervangen van de netwerkkaart is dan de oplossing, het uitbreiden en/of upgraden van het netwerk niet omdat ook dan de boel wordt dichtgetrokken.

Overigens worden de meeste problemen met o.a. bellen veroorzaakt door een slecht signaal vanwege de slechtere dekking. Dat is echter een heel ander probleem omdat er hier geen enkele sprake is van een slecht signaal, sterker nog, het signaal is vaak uitstekend. Het probleem is alleen dat dataverkeer slecht of niet mogelijk is. Kennelijk zijn er echter nog wat mensen die op gebied van sms en telefonie daar ook hinder van ondervinden. Ik heb alleen nog niet echt duidelijk gezien dat die groep ook echt over een goed signaal beschikt.
de problemen zijn er al langer dan deze week, als je alle reacties overal gaat lezen kom je erachter dat het sinds maart steeds verder achteruit is gegaan.
Het is algemeen bekend dat T-Mobile geen gebruik heeft gemaakt van de masten van Orange.
Ik werkte toen op de Orange afdeling ten tijden dat het overgenomen zou worden.
Dit gegeven werd op op de gangen rondgeschreeuwd, dus ik baalde dat ik een iPhone abo had genomen.

Ik heb ondertussen een vodafone Blackberry abo erbij genomen en ik ga echt niet meer weg bij Vodafone.

VF BB abo heeft zoveel privileges dat het zwaar goedkoper is en het BB netwerk draait op eigen servers die 99,99% uptime hebben.

T-Mobile heeft nu zo een zwaar K*T netwerk dat ik me iPhone HD in BelgiŽ ga halen zodat ik later een VF iPhone abo erin kan zetten.

T-Mobile komt me telefoons voorlopig niet in.
De eerste 3 maanden heb ik met mijn iphone nog op mijn oude vodafone abbo kunnen meeliften (simlock vrij gemaakt). Qua 3G is vodafone een stuk beter, ook veel vaker bereik en de snelheden liggen een stuk hoger.

Het gekke is dat ik in het specifieke geval van mijn eigen huis echter iets beter bereik heb met t mobile. Ik woon hier echter in een oud binnenstadje waar geen enkele provider echt goed bereik heeft.
Ik weet niet of het wel zo simpel ligt, het frequentiespectrum is ook maar beperkt. En daar kent 3G behoorlijk wat beperkingen. Het zou goed kunnen dat alle providers tegen dit probleem aan gaan lopen nu mobiel internet zo in opmars is!

LTE kan misschien de oplossing bieden maar dat is nog wel een paar jaartjes weg.
Je hebt gelijk over capaciteit bij 3G, echter om die reden is het belangrijk om in drukke plekken (stadscentra, stations) meerdere kleine cellen te plaatsen met een kleiner bereik, wat kan betekenen dat bestaande masten moeten worden omgebouwd/verplaatst/teruggeschaald qua vermogen.

Als je veel grote sterke masten bouwt dan genereer je wel snel veel dekking, maar de capaciteit blijft dan laag. Er is een reden dat je bijvoorbeeld in Amsterdam en andere grote steden om de paar honderd meter KPN-antennes ziet staan op gebouwen (te herkennen aan de horizontale streepjes onder op de panelen). Ook is er een reden dat elke provider behalve T-Mobile pico-cellen in bijv. Hoog Catharijne heeft hangen (tenzij dat veranderd is en tenzij ze de antennes van Orange overgenomen hebben).

Er zal een reden zijn dat KPN en Vodafone er geen last van hebben hŤ (en ook nog eens een grotere dekking hebben) ;) Ik geloof dat de gekochte frequentieruimte voor alle providers ongeveer even groot is, dus dat is ook al geen argument...
T-Mobile is de enige provider met iPhone (+abonnementen) in het assortiment, zou dat misschien een reden kunnen zijn?

Tja, het is een kwestie van aanbod en vraag, en een golfbeweging daarin. Als ze zelf de golf berijden zijn ze visionair en gaan ze dit soort negatieve berichtgeving uit de weg. Laten ze zich echter meesleuren dan krijg je deze situatie en imago/klanten verlies.
Uhm, ze zijn momenteel bezig de capaciteit uit te breiden. Als wat jij zegt daadwerkelijk een probleem was dan konden ze dat niet eens doen.
Let maar eens op het komende jaar, met de huidige 3G standaard ontkomen we er niet aan.
Het spectrum is misschien wel beperkt maar met meer cellen en betere directionele antennes zou het probleem denk ik toch wel te verhelpen zijn.

Zo, ik ga nu eventjes een ei koken door het even in de ether te houden.
"De oorzaak is te vinden in een overbelast 3g-netwerk"

Potjandorie! Alsof ze dat niet aan hadden zien komen. |:( |:( |:(

Ze zouden beter kunnen zeggen: "De problemen zijn ontstaan doordat wij structureel geweigerd hebben om te investeren in ons netwerk".
T-mobile heeft een mistap gemaakt met de overname van Orange. Ze dachten dat ze de masten van Orange konden gebruiken om hun netwerk uit te breiden omdat ze Orange en dus ook hun UMTS frequentieband hadden overgenomen. Echter gold de UMTS licentie alleen voor Orange en mocht T-Mobile niet de UMTS frequentieband van Orange gebruiken, dus ook niet de masten van Orange. Volgens mij moesten ze zelfs de masten ombouwen om ze aan te passen voordat T-mobile ze kon(/mocht?) gebruiken, waardoor het enige voordeel van de overname, een groter klantenbestand was, en niet tevens de gewenste netwerk uitbreiding.
Ehh nee die umts-frequenties heeft t-mobile nog steeds. ( KPN is die van Telfort kwijt geraakt.) Het niet hergebruiken van de orange apparatuur heeft een andere reden.

De root-cause van de capaciteitsproblemen is ook niet een gebrek aan investeringen. Het heeft te maken met alle andere dingen die ook gedaan moesten worden voor de merge met orange.
Die licentie hebben ze nog omdat ze al door de OPTA op hun vingers werden getikt. Toen speelde ook net het verlies van de Telfort licentie bij KPN waardoor het niet zo raar is dat T-Mobile de Orange licentie maar op de plank legde. Hadden ze dat niet gedaan dan waren ze net als KPN het haasje geweest waarbij ze EN de licentie hadden verloren EN een hoge boete hadden moeten betalen. Er niks mee doen was de goedkoopste optie. Dit verhaal lijkt me inderdaad los te staan van de masten zelf, dat is meer een technische aangelegenheid en niet een contractuele (de licentie dus wel).
Toen speelde ook net het verlies van de Telfort licentie bij KPN waardoor het niet zo raar is dat T-Mobile de Orange licentie maar op de plank legde. Hadden ze dat niet gedaan dan waren ze net als KPN het haasje geweest waarbij ze EN de licentie hadden verloren EN een hoge boete hadden moeten betalen. Er niks mee doen was de goedkoopste optie. Dit verhaal lijkt me inderdaad los te staan van de masten zelf, dat is meer een technische aangelegenheid en niet een contractuele (de licentie dus wel).
Omg, KPN is de licentie juist kwijt geraakt omdat ze er niks meededen.. Bij het verkrijgen van de licentie kwam de verplichten om binnen meen 2 jaar een landelijk netwerk draaiende te hebben...
En je denkt niet dat ze dat niet fatsoenlijk uitgezocht hebben voordat ze orange overnamen? Echt wel dus, daar zit een degelijk team strategen achter hoor. Daarvoor is er net even teveel geld mee gemoeid.

[Reactie gewijzigd door Garma op 28 mei 2010 18:58]

T-mobile stoot dubbele zenders in masten af als orange en T-mobile samen aan een mast hangen. Andere partijen proberen dan die spots weer op te kopen. Ik zie daar regelmatig stukken van langskomen. T-mobile gebruikt (in iedergeval niet overal) niet de orange zenders als ondersteuning. Of het aanhouden van het orange netwerk dit had voorkomen weet ik niet.
Ze zouden beter kunnen zeggen: "De problemen zijn ontstaan doordat wij structureel geweigerd hebben om te investeren in ons netwerk".
Helemaal mee eens! ;)

+1 voor de gemelde problemen, regio Amsterdam Zuid laatste tijd, al maanden op Amsterdam CS, Utrecht CS, Amersfoort CS. Mijn broertje meldt problemen in Zwolle.. Ik kon hem dan ook niet bereiken, hij ontvangt een uur later een sms dat hij een oproep gemist heeft.

Ik heb mijn iPhone een maandje geleden uit eigen initiatief al op 2G gezet.. Dat werkt maar ik heb betaald voor 3G. Gelukkig heb ik een iPhone 3G gekocht toen hij net uit was.. Ben dus in een poep en een scheet van het abonnement af, vaarwel T-Mobile..

Herinnert iemand zich deze nog? De gouden steeksleutel 2010: Beste mobiele operator.
Heb ik dan ook nooit begrepen...

Nog verder Offtopic..: Waar is dat coole WTF plaatje gebleven?
Tot maart dit jaar werkte alles prima bij T-Mobile. Snelheid was in orde, bereik was hier goed, enz.
Ik heb dan ook op T-Mobile gestemd omdat ik toen erg tevreden over hen was.
Dat mijn tevredenheid inmiddels veranderd is, hoef ik denk ik niet meer duidelijk te maken.
Probleem is echter dat het bij Vodafone net zo erg is (gezien de berichten hierover hier @Tweakers), van KPN heb ik geen berichten. Ik vrees dat er weinig anders op zit dan te wachten. Compensatie anyone?
De problemen waar het hier over gaat herken ik helemaal niet terug bij Vodafone eigenlijk. Wel is het zo dat ze daar het afgelopen jaar zomaar ineens idioot veel storingen hebben gehad, vraag me niet waarom ineens, ik ben al zo'n 10 jaar klant daar, en in de 9 jaar daarvoor nooit enig probleem. In ieder geval denk ik dat er bij Vodafone dit jaar andere dingen aan de hand zijn geweest, bij alle recente storingen was het echt een complete uitval van het data netwerk in bepaalde regio's. Problemen met dropped calls of een trage dataverbinding heb ik persoonlijk nog nooit gehad bij Vodafone.
Daar komt ook nog wel bij dat de meeste storingen bij vodafone alleen een vrij klein deel van de klanten treffen. Ik (en best veel vrienden van mij) heb vodafone omdat zijn voor een redelijke prijs het snelste mobiele internet aanbieden. En ik heb nog van niemand gehoord die er tot nu toe last van had. De laatste keer dacht ik wel getroffen te zijn maar toen bleek dat gewoon de ROM voor mijn mobiel de boosdoener was en dat een andere ROM of een ander mobiel wel gewoon op 3G wou.
Kortom: Ik heb ook op vodafone voor de gouden steeksleutel gestemt. Tmobile vind ik vooral wat data betreft veel te duur (en ook nog eens stukje langzamer dan vodafone)
klopt, vodafone heeft ook problemen, maar die hebben ze wel altijd in een dag of hooguit een paar dagen opgelost. ik lees zojuist dat t-mobileklanten nog 7 maanden moeten wachten voordat dit helemaal opgelost is...
Precies dat vond ik nou ook schokkend: Zo van 'nou we hopen tegen het eind van het jaar dat de problemen wel zijn opgelost..!

(uit artikel: Van der Heiden zegt dat de uitbreiding ver voor het einde van het jaar moet zijn afgerond, maar kan geen specifieke datum geven.)

Like what? en we hopen = dus nog niet zeker dat het dan zover is.. meetje als ziggo dingen beloven m.b.t internet snelheid verhogingen en vervolgens zeggen ja verwachting is ... en dat vervolgens uitstellen... Ben je mooi klaar mee IMO als T-Mobile klant, wat dat betreft regelt Vodafone als er problemen zijn het sneller!
Ik heb met KPN nooit problemen. De laatste grote storing is al van enkele jaren geleden en daar had ik geen last van.
Probleem met KPN is alleen dat je je scheel betaald, maar goed KPN heeft inderdaad uitstekende verbindingen overal in Nederland, waar soms andere providers totaal geen bereik hebben.
Geld trouwens niet alleen voor mobiel bellen, maar ook internet. Ik zal trouwens ook nooit KPN nemen, aangezien de prijs soms IMO te hoog is ivm wat je ervoor terug krijgt (snelheid, belminuten, tv, etc, etc)
Ik ben hier toch maar overgestapt op KPN omdat T-Mobile hier ook altijd gezeik gaf (zuid-oosten van Nederland) Maar je hebt wel gelijk, je betaald je scheel. En het internet was ook altijd veel trager als dat van Vodafone. Tegen de tijd dat mijn abonnement afloopt toch maar eens een prepaid Vodafone simmetje kopen om te kijken of dat wel gewoon goed werkt.
Tja, dan neem je maar T-Mobile. Wel goedkoop maar ook geen verbinding. Dat is nog goedkoper, ga je ook niet over je bundel heen. ;)

TM heeft bij mij in huis vrijwel geen dekking, die komt dus niet in aanmerking. Orange had trouwens uitstekende dekking binnen, hadden ze dat netwerk maar gehouden en hun eigen gedumpt.
Ik herken dat niet: zelf gebruik ik Vodafone, en ik heb nooit last van capaciteitsgerelateerde storingen. Wel die andere storingen een tijd terug, maar da's iets heel anders.
de laatste maanden had ik ook behoorlijk wat verbindings problemen maar de laatste week is het gewoon een ramp :(, sms'jes komen structureel later aan, geen tot nauwelijks bereik.

Dit is toch niet meer acceptabel. Mensen betalen voor een abonnement waar niet eens de capaciteit voor is.
Precies deze klachten gehad !!, helpdesk gebeld, ligt aan het toestel....
Heb net mijn telefoon teruggekregen van een retourtje garantie !
"geen problemen gevonden" (HTC, goede service trouwens)

nu snap ik de oorzaak, gaat T-mobile nu mijn gemaakte kosten vergoeden ?
Vast niet, ze hebben in de voorwaarde vast een hele mooie clausule staan dat ze niet verantwoordelijk zijn.

Nu snap ik ook waarom ik de laatste tijd zo vaak geen verbinding krijg of dat het zo verschrikkelijk lang duurt voordat een webpagina geladen is.

Good going T-Mobile.
Die clausule is hier niet van toepassing. T-Mobile heeft ontkent dat zij de problemen hebben en het op de klant afgeschoven. Daardoor heeft de klant kosten gemaakt om de oorzaak te kunnen achterhalen. Deze is echter niet achterhaalt, de telefoon e.d. blijken prima in orde te zijn. Vervolgens blijkt nu dat uiteindelijk T-Mobile dus wel de veroorzaker was en de klant met toestel niet. Dit ook pas na forse kritiek op diverse websites en de nodige nieuwsberichten. Dat heeft meer weg van een doofpot actie van T-Mobile en juist daar zijn ze wel voor verantwoordelijk te houden. Het gaat dus niet om de verleende dienst maar om het feit dat T-Mobile (willens en wetens?) de klant op het verkeerde been heeft gezet. Of je kans van slagen ook echt erg groot zal zijn zou ik niet durven zeggen, daarvoor kun je beter professioneel juridisch advies inwinnen.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door ppl op 28 mei 2010 22:07]

Nu snap ik ook waarom ik de laatste tijd zo vaak geen verbinding krijg of dat het zo verschrikkelijk lang duurt voordat een webpagina geladen is.
Deze problemen had ik 1 1/2 tot 2 jaar geleden al toen Orange was overgenomen en steeds meer werd ingeburgerd bij T-Mobile... medewerkers hadden er toen al een hard hoofd in dat het zonder problemen zou gaan verlopen en gaven mij de mogelijkheid per direct op te zeggen uiteraard moest ik wel mijn mobieltje HTC Tytn retourneren maar daar had ik geen problemen mee nu ik al 2 jaar klachten betreffende T-Mobile zie regenen ben ik blij dat ik al een lange tijd bij Vodafone zit.... niet dat het daar foutloos is maar toch wel heel wat minder dan bij T-Mobile.
Grappig met deze reden heeft T-mobile mijn contract 2 jaar geleden beeindigd.

Mijn toestel is 2 keer ter reparatie aangeboden bij dynafix en heeft beide keren een nieuw moederbord gehad wat het probleem niet oplostte, ik bleef onbereikbaar. Uiteindelijk heb ik de rechtsbijstand ervoor moeten inschakelen en heeft T-mobile mij in gelijk moeten stellen en mij een aantal maanden abonnementskosten vergoed en mijn abonnement beeindigd (ik had het abonnement pas 4 maanden en vanaf het begin problemen).

Nu heb ik Vodafone en word ik WEER gek van allerlei problemen die Vodafone heeft.

Is er in nederland een netwerk met normale prijzen en zonder problemen? De KPN is mij te duur.
Jammer dan ;-). KPN is wel de beste qua dekking. Van persoon van testinstituut (KEMA?) zelf gehoord.

Nu zit ik zelf ook gewoon bij T-Mobile, want iPhone. Maar eens zien wat ik in de zomer ga doen qua provider wissel of niet. Hier in Schagen ook al 2 jaar geen 3G gezien.

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 28 mei 2010 17:48]

Tsjah, dat zal allemaal best wel van KPN, maar..
De telefoons van de gebruikers zouden niet overgaan en de persoon aan de andere kant zou meteen naar voicemail worden doorgeschakeld.
..dit is bij mijn vriendin de reden geweest haar telefoonabo op te zeggen.. Bij KPN, die dus hetzelfde probleem heeft. Zou aan haar simkaart liggen.

Niet al te lang geleden een nieuwe telefoon van de zaak gehad. KPN.. met nieuwe SIM. Exact hetzelfde probleem. Paar uur later een smsje dat er een nieuwe voicemail is, zonder gebeld te zijn.
Mhua ik weet het zo net nog niet..

Ik was laatst met een klasgenoot in een grote karwei waar hij met HI geen bereik had en ik met vodafone nog 3g dekking had. Wat later bleek (nagevraagd bij een medewerker) dat inderdaad kpn slechtere/tot geen bereik daar heeft. Verder heb ik nog niet echt plaatsen gemerkt waar kpn wel dekking had (3g) en vodafone op de zelfde plek weer niet.

Owja ik heb zelf ook een tijdje T-mobile gehad en nee thuis alleen op mijn kamer op zolder bereik en op vakantie in nederland moest ik met mijn hand gestrekt buiten gaan staan op de juiste plek om een smsje te kunnen versturen.
Je hebt Telfort nog ...
Ik kreeg percies hetzelfde: "Nee, meneer, er is niets aan de hand met het netwerk en er zijn absoluut geen storingen" Alsof ik expres lieg en ik voor mijn lol de servicedienst bel. Toen kreeg ik een nieuwe simkaart opgestuurd, helpt natuurlijk niets.
Dat kan jij nooit hard maken. Dus nee dat gaan ze niet vergoeden.

Daarnaast heeft t-mobile veel te veel geld voor goede advocaten dus ik zou mij daar niet eens aan wagen.

HTC had bij mij overigens iets minder goede service. Ik kreeg te horen dat mijn toenmalige htc waterschade zou hebben. Dit terwijl ik mijn toestel altijd netjes behandel (in de regen neem ik op als ik ergens kan schuilen anders niet). Die telefoon heeft nog nooit een druppel water gevoeld en waterschade kon zeker niet de rede zijn waarom hij niet meer wilde opladen. (dezelfde accu in een zelfde type telefoon ging prima en daarna werkte het 'waterschade' toestel ook gewoon perfect).

Gelukkig was t-mobile hier weer vriendelijk in en gaf hem op als lost/stolen en ik kreeg weer een nieuwe i.c.m. een nieuw abonnement die ik toen toch bijna moest gaan afsluiten.

Dat het 3g netwerk overbelast zou gaan raken was natuurlijk oud nieuws. Ik vond het al vreemd waarom mijn google maps vandaag zo slecht reageerde en ik uiteindelijk een time-out kreeg met de melding geen netwerk beschikbaar.Blijkbaar is het voor t-mobile te moeilijk om een goede manager aan te nemen die wel op tijd aan de bel trekt en een goed analytisch inzicht heeft in het van te voren aan zien komen van die soort storingen.

[Reactie gewijzigd door tormentor1985 op 28 mei 2010 17:10]

Gaat er nog een soort van compensatie plaatsvinden voor klanten die hiervan last hebben?

Ik betaal elke maand best veel geld voor het abbo. als ik dan niet bereikbaar ben of berichten met vertraging krijg heb je toch wel enig recht op schadevergoeding of recht op directe ontbinding van het contract zonder dat ik daarvoor extra hoef te betalen.

Van de week maar even langs de t-mobile winkel.
Daar zat ik ook aan te denken, want elke dag voel ik me letterlijk genaaid nadat ik berichten ontvang van gemiste oproepen terwijl mijn telefoon gewoon aanstaat! :? Laat staan de trage web 'n' walk plus waarvoor ik 14,95 per maand betaal |:(
Ja hoor, zal vast wel .... maar T-Mobile zal niet zelf die stappen zetten, die gaan slapende honden natuurlijk niet wakker maken.... wil jij een compensatie dan zul je zelf dus contact op moeten nemen.
Onlangs is de NOS overgegaan op bedrijfstelefoons via het netwerk van T-mobile. Conclusie: geen bereik in het gebouw.

Vandaag zijn ze wezen meten en inderdaad, het bereik is zeer slecht.

Helpdesk van T-mobile heeft overigens vandaag gezegd dat mobiel bellen op het mediapark sowieso niet werk. Teveel radiostralen.

euh...

Ja natuurlijk #NOT
En hoe zit dat dan met andere providers, bv KPN en Vodafone? Hoe is het bereik daarvan?
Als andere providers geen problemen hebben op die locatie ligt het dus niet aan radiostralen op het mediapark o.i.d.
Alle andere netwerken zijn zeer goed. Radiostralen zijn hier haast niet. zo wel, dan op een andere golflengte
volgens mij zit tmobile op een andere frequentie dan vodaphone en kpn met de gsm signalen dan tmobile.
Dus op zich zou het kunnen dat tmobile er problemen mee heeft.
Klopt een beetje, T-Mobile heeft alleen beschikking over een GSM 1800 netwerk, Vodafone en KPN beschikken beide over zowel een GSM 1800 netwerk als een GSM 900 netwerk. Het voordeel van het GSM 900 netwerk is dat er op een lagere frequentie geopereerd wordt, waardoor het bereik met name in gebouwen een stuk beter is.
Mediapark doet inderdaad bijna niks qua zenden, behalve wat satellietuplinks en laagvermogen-spul. Hoe dan ook zou je apparatuur daar tegen moeten kunnen, daarvoor moeten telefoons e.d. aan standaarden voldoen!

Ik zou het abonnement opzeggen. Zeker een bedrijf als de NOS kan zich tijdelijke onbereikbaarheid tegenwoordig niet meer veroorloven (journalistiek enzo).
ik vind dit een zeer vreemde uitspraak. je kunt de klant namelijk adviseren hun telefoons naar 2g te zetten zodat je geen roaming problemen ondervindt van de 3g ellende.
of zouden ze in dat geval een nieuw probleem voor zichzelf creeren
Dat zou betekenen dat ik niet 'Supersnel Internet' kan krijgen, iets waar ik dan wel dik voor betaal.
Ze zouden inderdaad compensatie moeten geven voor het niet (goed) kunnen leveren van hun diensten.
Een jaar geleden had ik een goede verbinding in Nieuwegein-Utrecht, haalde 1Mbit/s via tests.
Laatste maanden wil hij vaak via 3g geen verbinding maken, en moet ik of naar 2g of in het bereik van een wifi verbinding zijn.
Ben benieuwd of ze de capaciteit flink kunnen verhogen met de aankoop van extra frequesties laatst, en de vraag voor kunnen blijven.
Misschien kan Tweakers.net de advertenties die T-Mobile o.a. plaatst in het krantje Metro laten aanpassen. Er staat letterlijk "Uitstekende netwerkkwaliteit volgens Tweakers.net".

Dit is dus onjuiste en misleidende reclame!!

Zie deze link:
Advertentie T-Mobile in de Metro
De advertentie staat onderaan op deze pagina. (roze T-Mobile logo's e.d.)
Volgens mij komt dat door die stemmingen die we een tijdje geleden konden doen op alle producten. Je moest helaas wel op alle producten stemmen, ookal had je er geen verstand van.
De meeste mensen kiezen in dat geval dus gewoon voor hun eigen netwerk, het is immers verstandig om je eigen netwerk het beste te vinden, je hebt er immers voor gekozen en als je het netwerk slecht zou vinden dan zou je er niet voor kiezen. Waarschijnlijk hebben veel tweakers een iPhone en daarom T-Mobile (hoeft niet, meestal wel).
Zou kunnen, maar een dergelijke "aanbeveling" door Tweakers.net doet vermoeden dat Tweakers.net achter het goede netwerk van T-Mobile staat.
Ik heb ook een T-Mobile iPhone met abo en ik heb op Vodafone gestemd :X
1 2 3 ... 9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True