Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 141 reacties

T-Mobile gaat klanten die hinder ondervinden van de huidige netwerkproblemen compenseren. Wie aantoont dat hij of zij last heeft van de problemen met het 3g-netwerk, krijgt van de provider twee maanden mobiel internet cadeau.

De klanten moeten daarvoor wel het formulier met dekkingsvragen hebben ingevuld, zo zegt de provider in een per e-mail verstuurd bericht, waarvan de strekking ook is gepubliceerd op de eigen website. "Er wordt deze klanten twee maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet, een maand voor het ongemak plus een maand bonus", aldus de provider.

T-Mobile heeft besloten tot deze compensatieregeling, omdat veel klanten geregeld geen dataverbinding kunnen opzetten. De provider rept met geen woord over de vele klanten die bellen via het 3g-netwerk en benadrukt dat op het gsm-netwerk op het gebied van spraak en data alles naar behoren functioneert.

Vorige week gaf T-Mobile voor het eerst toe dat het kampt met tekort aan capaciteit op het 3g-netwerk, voornamelijk door de sterk gestegen vraag naar data door smartphones. De provider zegt 'dag en nacht' te werken aan uitbreiding van de capaciteit op het netwerk. De grootste problemen zouden binnen enkele weken moeten zijn opgelost, aldus T-Mobile.

Het is de vraag of de compensatie voor alle klanten een afdoende oplossing zal vormen. De grootste problemen deden zich voor, omdat T-Mobile-klanten niet konden bellen of gebeld konden worden. Het is onduidelijk of T-Mobile klanten met die klachten nog apart gaat compenseren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (141)

ik heb het klachtenformulier ook ingevuld en kreeg een reactie waar niet over compensatie gesproken wordt.

dit is de reactie op het klachtenformulier.
Beste heer <--->,

Wij hebben deze week via e-mail uw klacht ontvangen. Helaas hebben wij uw klacht nog niet kunnen verhelpen.

Wij kampen op dit moment met capaciteitsproblemen op ons 3G netwerk. De oorzaak van dit probleem is de enorme groei van dataverkeer op het 3G netwerk, vooral door het succes van smartphones zoals de iPhone.

T-Mobile heeft voorbereidingen getroffen om deze toename op te kunnen vangen. De groei loopt echter harder dan verwacht waardoor u op dit moment problemen ervaart. Wij betreuren dit en doen er alles aan om de problemen binnen de komende 2 tot 3 weken op te lossen. Dit houdt in dat we hard bezig blijven met de aangekondigde verdubbeling van de capaciteit van ons 3G netwerk. Ook zullen we ons 3G netwerk met 30% extra antenne installaties gaan uitbreiden.

Onze excuses voor het ontstane ongemak. Wij verwachten dat er de komende 2 ŗ 3 weken een merkbare verbetering optreedt. Zodra dit geldt in het door u opgegeven postcode gebied brengen wij u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijk groet,

Alexander Hamel
Directeur Klantenservice T-Mobile
die reactie kreeg ik ook terug.
Overigens is dit ook niet de reactie die ik wenste. T-Mobile zou binnen 2 dagen na het invullen van het formulier contact met me opnemen. Dan wens ik eigenlijk niet zo'n eenvoudig standaard bericht te krijgen.
die reactie kreeg ik ook terug.
Overigens is dit ook niet de reactie die ik wenste. T-Mobile zou binnen 2 dagen na het invullen van het formulier contact met me opnemen. Dan wens ik eigenlijk niet zo'n eenvoudig standaard bericht te krijgen.
Na hoeveel tijd kreeg je deze mail? Direct na het invullen van dat formulier Úf?
bij mij 3 dagen na invullen. ik neem aan dat ze een volle mailbox hebben en om de deadline te halen (binnen 4 dagen een response) dan maar een standaardreactie.

hadden ze idd ook binnen een minuut kunnen doen.
Of ze hebben ook capaciteitsproblemen op de mail server :)
Ik heb me aangemeld bij SMCO, raad anderen aan hetzelfde te doen...
http://www.collectiefonrecht.nl/t-mobile/aanmelden
Bla bla, dat kost je gelijk €20,- .
En je ziet wat voor resultaat ze bij de zaak tegen de Staatsloterij hebben behaald.
Die lui zijn binnen :)
moet je straks 20% van je 'gratis 2 maanden' aan hun geven... Gefeliciteerd; als je nu echt denkt dat je er financieel een slaatje uit kunt slaan kom je straks voor een grote teleurstelling te staan, en die 20 pleuro inschrijfgeld ben je ook al kwijt...
Meen je dit serieus? Betekent dit nu dat ik in het meest ongunstige scenario 4 euro heb verloren? :o neeee!
In ieder geval 24.....
En dat is niet het ongunstigste geval:
"Er wordt deze klanten twee maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet, een maand voor het ongemak plus een maand bonus", aldus de provider.
4x15=60. Een vijfde daarvan moet je afdragen, plus je 20 euro, dus je bent 32 piek kwijt.
Goed gedaan, zonder die actie had je 60 piek in plaats van 28...
Graag je rekensom iets verder uitwerken, hoe kom je aan 4x15?

En wanneer T-Mobile niet meer dan 2 maanden gratis internet biedt heeft SMCO dus niets gewonnen waarbij ze dus geen toespraak kunnen maken op 20% van de compensatie.

[Reactie gewijzigd door densoN op 4 juni 2010 13:00]

Alleen voor een iPhone betaal je niet apart voor het internet. Dus deze regeling is niet afdoende. Juist met de iPhone zijn veel problemen.
Sterker nog, er wordt gezegd niet met de iPhone, maar door de iPhone zijn er problemen! http://www.nu.nl/gadgets/...t-mobile-smartphones.html

Wat ik raar vindt: er zijn ook problemen met bellen/gebeld worden en daarop volgt alleen twee maanden mobiel internet ter compensatie?!

Edit:
@DarkForce: ik heb een iPhone 3G en geen iPhone 2G aangeschaft. Waarom zou ik naar een 2G verbinding over moeten stappen omdat T-mobile niet aan zijn verplichtingen (lees: het verschaffen van acceptabele mobiel internetverbinding) voldoet? De klacht heb ik al verstuurd. En daar krijg ik dus iets voor terug... dat ze me al contractueel hadden moeten geven!

[Reactie gewijzigd door mustisen op 3 juni 2010 21:22]

Dan schakel je bellen over 3G uit ? 2 maanden gratis mobiel internet poeh.... bij Vodafone kregen ze voor 2 dagen storing en dat was letterlijk een storing waarbij je zonder enige oplossing niet kon bellen, smsťn en internetten maar een weekendje gratis kon sms'en.

Ben je het niet eens, kun je natuurlijk ook een klacht sturen naar T-Mobile en hen een andere compensatie verzoeken. Nee heb je, ja kun je krijgen.
------
Ben ik nu zo slim of jij nu zo ........ ?

Lezen is en blijft moeilijk en wellicht is het dus de moete waard even wat verder naar beneden te lezen, ik gaf al aan dat;

Je wordt al geadviseerd 2G te gebruiken als bereikbaarheid een must is... als je weigerd omdat T-Mobile haar contractuele verplichtingen niet nakomt "ik ben niet achterlijk en weet dat ook wel" MAAR als je niet switched naar 2G vind je bereikbaarheid natuurlijk ook niet belangrijk en vind ik persoonlijk dat je niet moet gaan bleren dat je niet kunt bellen, gebeld kunt worden als ook niet kunt sms'en... DAT heb je weldegelijk zelf in de hand, als je als klant te beroerd bent even "tijdelijk" een instelling te veranderen is bereikbaarheid tenslotte niet zo belangrijk als men zich voor laat doen.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 4 juni 2010 17:52]

Je kunt niet alleen bellen over 3G uitschakelen, dan zit je helemaal over op een ander netwerk, namelijk GSM. Daardoor heb je nog maar een datasnelheid van max 5KB/s of zo, wat effectief voor veel mensen dus gewoon helemaal geen internet is. Dus jouw oplossing is om internet dan maar helemaal overboord te gooien?
Wat vodafone betreft, die storing trof ook lang niet iedereen en de mensen die bij T-mobile getroffen worden hebben heel wat langer dan 2 dagen problemen.
Overigens vind ik het wel prachtig dat een week of zo geleden iemand in de comments hier zei dat T-mobile tenminste nooit storingen had... _/-\o_
Je kunt niet alleen bellen over 3G uitschakelen, dan zit je helemaal over op een ander netwerk, namelijk GSM. Daardoor heb je nog maar een datasnelheid van max 5KB/s of zo, wat effectief voor veel mensen dus gewoon helemaal geen internet is.
Het geen waar Vodafone mee kampte (= helemaal geen internet), is inderdaad vele malen erger dan die 5KB/s waarover jij het hebt.... het is wat langer wachten maar beter iets dan niets.... er zijn zat mensen die wel even geduld hebben met het binnenhalen van hun e-mail. Wat echter belangrijker is voor hen (bellen en sms'en) kan dan echter wel.
Dus jouw oplossing is om internet dan maar helemaal overboord te gooien?
Als jij T-Mobile hebt genomen puur voor internet moet je eerst n's bij jezelf te raden gaan waarmee je bezig bent. Ik zou dan echt gewoon een UPC of Ziggo nemen en op stations gebruik maken van de daar beschikbare hotspots.... ik meen mij nog altijd te herinneren dat 99% van de mensen een telecom provider nemen voor mobiele telefonie en sms hoewel dat laatste steeds minder lijkt te worden. Internet neem je veelal als extra dienst af, dat het niet werkt a-la daar zijn we inmiddels wel achter maar velen klagen en $%($#%# dat ze helemaal niets kunnen terwijl ze dat 'helemaal niets' veelal zelf in de hand hebben omdat ze te beroerd zijn over te schakelen naar 2G met (ojee, de wereldvergaat 5KB/s) of het dan nog afhankelijk van internet genoemd mag worden weet ik niet, ik noem het meer verslaafd.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 3 juni 2010 20:34]

Als je betaalt voor een 3G dienst mag je dat toch ook van de verbinding verwachten? Dat jij genoegen neemt met 2G is prima maar dat is niet waar je voor betaalt....

Overigens heb ik geen T-Mobile dus ben ik zelf gelukkig niet getroffen door deze storing, maar zou het toch ook erg storend vinden met mijn N900. Een magere 5KB/s is echt niet voldoende om alles uit die telefoon te halen. Kan me de frustratie van de T-Mobile klanten dus ook goed voorstellen.
Ik zeg niet dat ik er genoege mee neem, ik zeg dat er ongelofelijk veel mensen zeggen dat ze niet kunnen bellen en sms'en.... dit kunnen ze dan dus tijdelijk oplossen door 2G i.p.v. 3G te gebruiken.

Laat ik het zo zeggen, als jij niet direct zonder filť op je eindbestemming kunt komen direct van punt A naar punt B ( A -> B ) en je weet een andere weg waar geen file staat dan ga je toch niet expres in die file staan? Dan maak je gebruik van een omweg!

Een overgroot gedeelte lijkt echter liever 'geen' gebruik te maken van enige dienst dan het wel gebruik maken van een enkele dienst, of te wel; met 2G heb je bellen, gebeld worden en sms'en.... met 3G heb je helemaal niets. Wat kies je dan als tijdelijke oplossing?

Lekker belangrijk die 5KB/s die je via GSM hebt, maar je bent bereikbaar en kunt tenminste nog een beetje internetten. Heb je als klant dan liever helemaal niets?

Ben je het nu echt niet eens met alles van T-Mobile, stel je ze schriftelijk en aangetekend in gebreke en eis je compensatie en/of beŽindiging van je contract en ook dat zie ik hier veel mensen niet zeggen en doen.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 4 juni 2010 17:52]

Juist met de iPhone zijn veel problemen.
Onzin, het probleem is met het 3G netwerk in het algemeen. Dat geldt dus net zo goed voor de web'n'walk abo's als voor de iPhone abo's.
Maar omdat t-mobile de enige is die de iphone levert kun je wel nagaan dat mede door de populariteit van dit toestel het netwerk te zwaar belast wordt.

Het is alleen de vraag of dit niet ook zou zijn gebeurt zonder de iphone, want er zijn reeds veel meer smartphones dan zeg 5 jaar geleden.
zonder de iphone waren de problemen er al, hierdoor staat mijn nokia 2,5 jaar op gsm/2g ipv hsdpa/umts 3g
Maar omdat t-mobile de enige is die de iphone levert kun je wel nagaan dat mede door de populariteit van dit toestel het netwerk te zwaar belast wordt.
Dat zonder meer, maar dat betekent niet meteen dat juist iPhones problemen ondervinden, en dat is wat rubenverboon zegt en wat ik tegenspreek omdat dat gewoon niet waar is. Dat het komt door de verkoop van de populaire iPhone wil niet zeggen dat relatief gezien iPhones er vaker last van hebben. …lk toestel heeft er last van.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 juni 2010 11:41]

Ja, maar bij een iPhone abonnement betaal je €0,00 extra voor het internet. Dus dan kunnen ze je dat wel twee maanden gratis aanbieden, maar dat zit al bij de standaardprijs inbegrepen bij een iPhone.
iPhone abbo's bestaan voor T-Mobile zelf wel uit verschillende onderdelen en markt conforme prijzen. De opbrengsten van zo'n abbo gaan gewoon naar de verschillende onderdelen. Gratis internet is niets meer dan een marketing-slogan.
Je snapt het niet. Het abonnement bestaat voor T-Mobile en de klant uit verschillende onderdelen. Een onderdeel is bellen, een ander onderdeel is smsen en de derde is internetten. Bij de iPhone abonnementen betaal je echter 1 totaalprijs omdat het abonnement de 3 genoemde onderdelen bevat. Die prijs wordt door T-Mobile bepaald aan de hand van diverse factoren. Feit blijft dat de klant nog altijd 1 prijs betaald voor bellen, smsen en internetten, zoals aangegeven wordt er dus niets extra betaald voor internet (dan zou je geen totaalprijs meer hebben ;)). Deze regeling sluit daar echter niet op aan omdat de regeling er van uit gaat dat er afzonderlijk voor de onderdelen betaald wordt i.p.v. voor alles 1 prijs. Juist daardoor is deze regeling niet toepasbaar op o.a. de iPhone abonnementen. Men zou voor deze mensen een korting moeten toepassen omdat dit de enige manier van compenseren is vanwege die totaalprijs.
En jij weigert te lezen wat er staat. HIj zegt dat het VOOR T-mobile alles los zit. Die hebben die extra bedrag aan internet administratief los staan. Jij ziet het niet, maar T-Mobile wel.
*zucht* ook jij snapt gewoonweg niet wat er staat. Voor wie is deze regeling bedoelt? Als ik jou en jelmervdmeer moet geloven is dat T-Mobile. Fout! Deze regeling is bedoeld voor gedupeerde klanten. Het is niet T-Mobile die de diensten afneemt, het is niet T-Mobile die voor die diensten betaald en het is niet T-Mobile die nu hinder heeft omdat het netwerk niet lekker is. In al die genoemde gevallen is het de klant die het probleem heeft, niet T-Mobile. Wat T-Mobile intern regelt is totaal niet van belang, het gaat er om wat ze hun klanten aan bieden. In dit geval zijn alle klanten gedupeerd. Onder die klanten bevinden zich ook iPhone mensen met het iPhone abonnement. Zoals ik al uit heb gelegd betalen die klanten 1 prijs en niets extra voor het internet deel. Zouden jij en jelmervdmeer mij nu willen uitleggen wat klanten waar deze regeling voor is bedoeld nu hebben aan deze regeling indien zij gebruik maken van het iPhone abonnement? In welke mate worden zij (de iPhone abonnementhouders) nu gecompenseerd?

Daar ging mijn reactie dan ook inhoudelijk over, juist omdat degene waarop jelmervdmeer vrij duidelijk is in zijn bewoordingen. Jullie lezen totaal over het stukje "betaal je €0,00 extra voor het internet" heen. Voor de zekerheid heb ik de woorden die jullie missen maar even vet gedrukt. Er wordt hier dus uitgegaan van de klant, niet T-Mobile en er wordt hier uitgegaan van een meerprijs (voor de klant). Het verhaal van jelmervdmeer slaat dus helemaal nergens op omdat er nergens wordt gemeld dat internet bij het iPhone abonnement gratis is, het zit er gewoon bij. Zoals ik al heb uitgelegd betaal je gewoon een x bedrag voor dat abonnement, er is dus niets gratis. Er is een enorm groot verschil tussen afzonderlijk betalen (of extra betalen) en een totaalprijs betalen. En juist dat laatste wordt door jullie beiden kennelijk niet begrepen. Voor T-Mobile betekent dit dat ze hun compensatieregeling om moeten zetten naar een bedrag of een percentage van het abonnementsgeld wat je betaald. iPhone abonnementhouders kunnen namelijk niets met deze regeling en juist wel wat met geld/percentages.

Edit: het T-Mobile webcare team erkent min of meer bovenstaande inmiddels ook op twitter: https://twitter.com/tmobile_webcare/status/15338383445

[Reactie gewijzigd door ppl op 3 juni 2010 19:30]

Waarschijnlijk zijn de iPhones ook de oorzaak van het hele probleem zoals ook het geval is in de USA waar AT&T grote problemen heeft. Met name in dichtbevolkte gebied zoals Manhattan NY
Bekend is dat het netwerk daar leidt onder de data honger van de iPhones waardoor telefoon verbindingen voortdurend wegvallen of niet tot stand kunnen komen.
hoeveel betaal je voor je abonnement en hoeveel zou het zijn als je relax abonnement hebt?

Waarschijlijk iets meer waardoor jij wellicht recht hebt op 20 of 30 euro
Het is in feite web'n'walk plus zonder internet. Web'n'walk plus kost 15 euro, dus je moet minstens 15 euro per maand (in totaal dus minstens 30 euro) terugkrijgen.
Goede oplossing, maar wat voor de mensen die een Iphone abo hebben? die hebben geen losse databundel en krijgen dus ook geen compenstatie.
Lullig voor "Ben" klanten, wat een dochteronderneming is van T-mobile. Die betalen net zo veel voor data, en krijgen dus geen compensatie. :X
Integendeel zelfs, die worden, nog steeds (onderhand al 3 maanden) gecapped op 128Kbit/32Kbit snelheden.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 3 juni 2010 18:43]

Goedkoop is duurkoop. :) Bij T-mobile betaal je veel meer voor de abonnementen. Dus je mag bij Ben ook stukken minder service verwachten.
Wat een ongelovelijke BS dit!
Sorry hoor, maar wat maakt het nou uit hoeveel je betaald voor een dienst?
Wanneer jij betaald voor een dienst of service heb je gewoon een overeenkomst.
Deze overeenkomst dient door beide partijen netjes nagekomen te worden.
Jij moet netjes op tijd betalen en zij zijn verplicht dat te leveren waar jij voor betaald.
Ongeacht het bedrag!
Doordat je meer betaalt kan een bedrijf ook meer personeel inhuren om jou de service te bieden.
Daarbij is Ben afhankelijk van de provider waar zij hun netwerk op aansluiten (T-Mobile), ze kunnen niet zelf extra antennes neerzetten bijvoorbeeld.
....
Ben is van T-mobile.
Als in zelfde product maar alleen anders in de markt geplaatst.
Met wat nadeeltje ten op zichte van een lagere prijs.
Die nadelen worden van te voren gecommuniceerd.
Volgens mij mag je van beide abonnementen gewoon verwachten een redelijke deel van de contract duur kan bellen en internetten.
Alles minder dan 99,99% op een contract periode van 2 jaar vind ik trouwens onredelijk.
T-mobile zou ben echter schadeloos moeten stellen.
en hierdoor zou Ben zijn klanten weer schadeloos kunnen stellen.

of dit gebeurd is een ander verhaal natuurlijk.
Sorry hoor, maar 99,99% uptime krijg je nergens. Uptime garanties worden "gegeven" bij dure contracten (geen idee of dit soort zakelijke contracten voor mobiel ook bestaat), maar absoluut niet bij dit soort contracten.
99,99 procent over 2 jaar zou betekenen dat (ongeveer) maar 17 uur downtime (0,73 dag) in die hele 2 jaar acceptabel is voor jou. Geen enkele telco kan dit leveren.

[Reactie gewijzigd door Bigbadkip op 4 juni 2010 02:28]

Dat zou betekenen een downtime van max 2 uur per 2 jaar.
Dat zou een mega deal zijn voor consumenten aangezien bedrijven met dergelijke SLA's zich (terecht) blauw betalen.

Ik neem aan dat je 98% of iets bedoeld. (1 week per jaar). Meer dan dat vraagt wat mij betreft in een consumenten omgeving om compensatie.
Benis gewoon het sim only merk van tmobile. Sterker nog tmobile nederland stond eerst in de markt als ben... Dit is pas later hernoemd naar tmobile (toen verdween ben). Recentelijk is de merknaam ben weer teruggekomen.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 3 juni 2010 22:33]

Zelfs dit klopt niet helemaal.
Ben was eerst helemaal onafhankelijk, voort gekomen uit BruCop. BruCop staat voor Brussel Copenhagen. En volgens mij was dat Belgacom en Tele Denmark. Pas later heeft T-mobile zich ingekocht en hun aandeel steeds vergroot tot dat het T-mobile is gaan heten.
Ik ben blij dat ik weg ben bij T-mobile...
Ze maakten bij mij ook verschillende fouten ten nadele van mij en proberen dat iedere keer recht te praten door dit soort compensatieregelingen van hoogstens 1 a 2 x een tientje...

Voor mij geen T-mobile meer..
Ik ben blij dat ik nog bij T-Mobile ben, die geven namelijk toe dat het netwerk niet meer perfect is en doen er ook wat aan. Andere providers lossen dit soort zaken op door de max. internetsnelheden te verlagen, VOIP te verbieden e.d.
Het lijkt me best redelijk dat als je minder betaalt je ook minder snelheid krijgt.
Da's toch overal zo?
Ben kan wel van T-mobile zijn maar gebruikt het kpn netwerk.
Bij mij is het in ieder geval wel zo.
Onwaarschijnlijk, tenzij je aan het roamen ben.

Ik quoteer "Ben.nl":
Ik ben dus Ben. En ik ben een aanbieder van mobiele telefoonabonnementen. Ik maak gebruik van het mobiele netwerk van T-Mobile en ik heb sim only abonnementen waar je, als je dat wilt, ook een telefoon bij kunt nemen.
Lekker ironisch is ook:
Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk. Daarmee ben je vrijwel overal in Nederland uitstekend bereikbaar.
Ehm, juist ja. :')

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 3 juni 2010 22:15]

Nope, ik zal het sterker verklappen: Als je QOS profiles goed staan heb je bij de T-mob backbone zelfs fallback op het vodafone netwerk (Afspraken uit 2002), Kpn fallback heb je niets aan aangezien hun 3G dekking zich reŽel gezien beperkt tot beter bevolkte gebieden en je vaak over 2G moet :P

Overigens is het nu zo dat T-mobile de beste 3G dekking heeft (Europees gezien) en dat eigenlijk alleen in Nederland de capaciteitsproblemen zich voordoen omdat het gros van de zakelijk powerusers naar T-mobile is gekomen na de introductie van Flex zakelijk, aangezien het zo goedkoop is (Voor bij een A-merk telco ;) )

[Reactie gewijzigd door Kaaswagen op 4 juni 2010 13:27]

En wat dacht je van de Tele 2 klanten, die betalen ook een tientje in de maand en krijgen ook niets. Terwijl die ook over het T-Mobile netwerker lopen.
Hier overigens de link naar het formulier

http://www.t-mobile.nl/pe...ntact/dekkingsvragen.aspx
Tja, je kunt maar 1 postcode opgeven, en van de meeste plaatsen waar ik problemen had (ik denk alles bij elkaar zo'n 100 plaatsen, elk meerdere postcodes) weet ik niet eens de postcode. Nogal omslachtig om dat uit te gaan zoeken. Als er voor alle al een postcode is (doorgaande wegen waaraan geen huizen of gebouwen zijn hebben geen postcode nodig, voorbeeld: de E19 Breda-Hazeldonk, alleen industrie-gebied Hazeldonk heeft daar postcodes maar in veel industrie-gebieden wordt niet eens post bezorgd, heeft alleen havennummers (bedrijven daar hebben een postbus)).

offtopic:
edit: quote added

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 7 juni 2010 07:16]

Wie aantoont dat hij of zij last heeft van de problemen met het 3g-netwerk, krijgt van de provider twee maanden mobiel internet cadeau.
Twee maanden mobiel internet dat niet werkt. Daar heb je dus helemal niets aan, en al die tijd kun je dus ook al niet fatsoenlijk bellen. Vind ik niet echt een oplossing.

De enige goede 'oplossing' is, mijns inziens, het per onmiddelijk stopzetten van alle abonnementsgeld-incasso's (ofwel wat mensen nog kunnen bellen/internetten isd gratis) , per volgende maand beŽindigen van alle abonnementen, zodat iedereen vrij is naar een andere provider te gaan, en dan, als over drie maanden nog niet alle problemen zijn opgelost (onwaarschijnlijk T-Mobile kennende) de volledige liquidatie van het bedrijf.

De kans dat bovenstaande oplossing realiteit wordt is echter nihil.
Allereerst wil ik zeggen dat dit wel netjes is van T-mobile,

Daarnaast vind ik het vreemd dat het 1 maand voor het ongemak is en 1 maand bonus, vooral omdat er al meer dan 1 maand ongemak is en daarnaast ook nog eens omdat ze zelf eerder aangegeven hebben dat het binnen 5 weken verbeterd moet zijn. 5 weken is 35 dagen en effectief meer dan een maand.

Daar nog weer naast ben ik benieuwd naar de oplossing voor mensen met een iPhone, omdat daar de belbundel en de internetbundel 1 zijn, zodoende zou het abbo voor die mensen 2 maanden gratis zijn?

[Reactie gewijzigd door mvdam op 3 juni 2010 17:31]

Voor die groep netjes, maar daarnaast hebben niet alleen de iPhone gebruikers nog problemen. Ik gebruik een simpele telefoon, maar heb al een jaar last van 'network busy' als ik wil bellen, en mislukkende inkomende calls. Voor die groepen wordt er nog niets gedaan, begrijp ik. Niet fraai.

Maar het ergste vind ik dat ze dit zo lang onder de pet hebben gehouden. Als ze daar wat proactiever in waren geweest had ik het nog wel kunnen hebben, maar nu ga ik gewoon naar een andere provider.
Netjes?

Problemen bestaan al langer dan een jaar,
Zo netjes is het niet, ze doen dit om ontbindingen te voorkomen en eventueel rechtsbijstanden.

Zo netjes vind ik het niet, ik heb al 6 maanden last van 3G, 2G, en gebeld worden en bellen.
Dat mensen hier in trappen. Ze gaan dit echt niet in een paar weken oplossen. Ik denk dat dit maanden tot 2 jaar kan duren om extra masten te mogen plaatsen als men ze mag plaatsen.

Door mensen een formulier in te laten vullen om zo mensen 2 maanden gratis internet te geven is leuk maar lost het probleem niet op. Men denkt zeker dat mensen gek zijn. Ze gaan stilzwijgend denk ik ook akkoord om niet verdere aktie's tegen T-Mobile te ondernemen of dat hoopt T-Mobile.

En lees ik berichten van als KPN goedkoper was dan zou ik overstappen . Je krijgt waar naar je geld begrijp ik bij je provider en KPN heeft gewoon het beste netwerk op spraak en op het gebied van Data en daar betaal je gewoon voor.

Maar goed het ging over t-Mobile en geloof me het gaat niet snel opgelost worden en ik denk dat men de snelheid op al hun producten snel naar beneden gaan schroeven om alles beheersbaar te houden. Ook de uitbreiding zal lang duren en men moet vaak ook toestemming hebben van een gemeente hiervoor en dat duurt lang voordat men goedkeuring krijgt. Ik wens T-Mobile succes want dit gun je geen enkele provider.
De masten zijn niet zo interessant (die zijn namelijk van ericsson iig op orange netwerk deel), het gaat hier met name om de apparatuur die achter deze masten staat.
"Ze gaan dit echt niet in een paar weken oplossen."

Ze zeggen zelf tot ongeveer 5 weken nodig te hebben, en om eerlijk te zijn zou dit ook best kunnen. Sinds vandaag merk ik al weer verbetering en kan ik weer gebruik maken van HSDPA. Tuurlijk zal over een maand niet alle problemen opgelost zijn, maar als internet weer een uptime heeft van 99% en alle telefoontjes komen weer netjes door vind ik het toch keurig.
Ik heb even snel naar de klantenservice gebeld en er was niks van waar en er is nog niks bekend blabla. Toen zei dat als ik wel wil kunnen bellen dat ik dan mijn 3G moet uitzetten enzo.. Daarop antwoordde ik, waarom zou ik een iPhone hebben denkt u? Weet ik niet weet ik niet..

Maar ik moest dus dat formulier invullen en dan werd het ineens 'geregeld' nou volgend jaar mei loopt m'n contract af en dan ben ik weg. Want wat ik ook wel zie gebeuren is dat omdat mijn iPhone abonnement geen losse internetbundel heeft dat ze dan gewoon niet deze kortingen gaan geven aan de iPhone klant.

'Meneer, wij kunnen ook geen wonderen verrichten snapt u?' 'Nee, dat had ook nooit nodig moeten zijn.'. En toen hing ze op.
Ik vraag mij af of dit hetzelfde is bij blackberry klanten.. want instant email, wat dan niet precies het zelfde is als mobiel internet gewoon.. gebruikt ook 3g.
Instant email, ook al zo'n mooi product. Je betaalt een tientje, maar als je iets anders doet dan emailen betaal je gewoon voor de data. Waarschijnlijk word je dan niet gecompenseerd, het is namelijk niet web 'n walk.
Bullshit: als jij instant email hebt zou je geen datakosten mogen hebben voor internetten in NL. Staan die wel op je factuur dan staan of je instellingen in je BB niet goed of je bent 1 van de weinigen waar het probleem dusdanig is dat je gratis web n walk erbij krijgt.

Gewoon bellen met de helpdesk en ze lopen de instellingen met je door en je krijgt ook nog een credit voor de in rekening gebrachte internetkosten..
Sterker nog instant email is het enige abbo in Nederland wat ik ken dat voor rond een 10tje GEEN fair use maar echt onbeperkt data heeft.
"Er wordt deze klanten twee maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet, een maand voor het ongemak plus een maand bonus''

Perfect hoor! Na langer dan een jaar last te hebben gehad, en ECHT LAST.
Als je ECHT last had gehad had je ook eerder aan de bel kunnen trekken. Heb inmiddels (bijna) twee jaar een iPhone en heb in die twee jaar in totaal meer dan een jaar 50% korting gehad op de abonnementskosten. Iedere keer weer bellen en klagen!
Eerlijk gezegd dacht ik in het begin dat het door illegale ROM updates kwam, want me broertje met dezelfde telefoon(ook illegale ROM's) EN zelfde provider had ook hetzelfde probleem, pas later zag ik dat er meerdere mensen met hetzelfde probleem kampten.
Dat is sowieso onzin. Ik had met me gejailbreakte toestel minder problemen dan hun. Heel apart.
Ik ook. Ik heb meerdere malen geklaagd. Heb ook in totaal 6 maanden 50% korting gekregen. Toch is dit niet de oplossing. Ik wil gewoon snel internet en goed bereik. En niet de helft korting. Ik wil naar KPN, die wel een goede dekking heeft. Hoewel ik nog maar 2 maanden mijn contract bij T-Mobile moet uitzitten wil ik weg. Het heeft me al een klant gekost omdat mijn SMS niet aankwam.
Had je wat slimmer moeten zijn en zakelijk moeten nemen, dit zeggen is gewoon dom :)
die korting konden ze je makkelijk geven, geld is al terug gebeld omdat je steeds belt naar ze :)
Jij denkt dat een callcenter en klantenservice met 0900 winstgevend is? :+
Dus vanwege het beroerde netwerk krijg je nu twee maanden gratis toegang tot het beroerde netwerk? :D
Dit was ook mijn eerste gedachte, als het netwerk zich in de zelfde status blijft bevinden dan is het inderdaad niet handig. Mochten zij op korte termijn wel met een oplossing komen dan is natuurlijk niet verkeerd.
Hebben ze problemen omdat ze te weinig capaciteit hebben. Gaan ze klanten gratis internet bieden. Zeker weten dat iedereen dan voor het kleinste dingetje al naar de mobiel grijpt = meer gebruik = nog minder capaciteit over.. Helpen ze zichzelf nu niet ten onder?
Ik betwijfel dat er veel mensen zijn die dan ineens gaan internetten terwijl ze nog geen internet bundel hadden (als dat al kan, denk dat je niet in aanmerking komt voor deze compensatie als je geen internet bundel hebt). En als je eenmaal zo'n bundel hebt dan is alle verdere internetgebruik gratis, het verbruik zal door deze actie dus niet noemenswaardig beÔnvloed worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True