Conrad.nl

Review toevoegen

TonVH Karma 20,1K
Verzending: Score: 4

Algemeen

De oorspronkelijke aanschaf bij Conrad ging snel en probleemloos.

Echter van wege een defect het (in overleg met Conrad) geretourneerd. Dat is nu ruim 3 weken geleden. Als ik met Conrad bel om te weten wat er nu gaat gebeuren dan kunnen ze dat niet vertellen. Sterker, ze weten niet eens of het pakket wel goed is aangekomen.

Kortom het is een janboel daar qua after sales.

Klantenservice

De oorspronkelijke aanschaf bij Conrad ging snel en probleemloos.

Kortom het is een janboel daar qua after sales.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Al sinds meer dan vijf dagen is het niet meer mogelijk om bij Conrad je winkelwagen af te rekenen.
Ik krijg de volgende meldingen:
FAILURE INITIALIZE_CHECKOUT_FAILURE Possible reason: Middleware
ERROR GET_HELP_DOCUMENT_ERROR Possible reason: Back-end

Als webshop, die het helemaal moet hebben van verkoop via de website ben je wel een stel prutsers, als je dit niet kunt oplossen en het zolang op zijn beloop laat.

Klantenservice

Het is ook niet van deze tijd, als je een bericht stuurt en daarna doodleuk de opmerking terug krijgt, dat het minstens 7 (ja, ZEVEN) werkdagen duurt, voordat je antwoord kunt verwachten.

Ik ben al jaren klant bij Conrad en heb geen moeite er mee, dat het langer duurt dan "de volgende dag in huis". Die haast heb ik niet. Maar dit kan echt niet meer. Sorry Conrad, maar ik heb inmiddels mijn bestelling elders geplaatst.

Edit:
Inmiddels contact gehad met een tweaker, die ook programmeur is van de website van Conrad. We hebben een constructief contact gehad en dit probleem is nu op de website opgelost

Algemeen

Let op voordat je bij conrad besteld.
Waar ik voorheen een goede ervaring heb gehad bij conrad is het laatst waardeloos. Gezien andere reviews met vergelijkbare ervaringen lijkt mij dat er iets flink mis is met conrad de laatste tijd.
Ik heb slechts 'slecht' geoordeeld omdat een vorige bestelling wel goed was verlopen.
Bedenk u twee keer voordat u hier besteld!

Verzending

Een pakketje is ontvangen welke een besteld artikel mist; op de pakbon staat dat het is in zou moeten zitten maar dat is niet het geval. Een ander artikel zou een week later verstuurd worden maar deze is ruimschoots drie weken later ook nog steeds niet ontvangen.

Klantenservice

Twee weken geleden heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Ik heb nog reeds nog steeds geen reactie ontvangen.

Algemeen

Prima webshop waar je makkelijk iets kan vinden en bestellen en met een ongelofelijke hoeveelheid aan producten.

Verzending

Altijd binnen een paar dagen in huis, ik bestel hier al jaren en heb nog nooit problemen gehad.

BP Karma 668
Algemeen: Score: 3

Algemeen

Conrad was altijd een van mijn favoriete shops om electronica(onderdelen) te bestellen. De laatste keren viel me op dat de verwerking erg lang duurt. 1,5 week geleden twee harde schijven besteld (waren op voorraad).

Verzending

Helaas heeft verzending nooit plaatsgevonden. Omdat ik het erg lang vond duren keek ik op mijn account bij Conrad: bestelling geannuleerd. Maar geld niet teruggestort en ook geen bericht van Conrad met de reden van annuleren.

Klantenservice

Als een te leveren artikel onverhoopt niet leverbaar is moet je z.s.m. worden geïnformeerd. Ik heb nog geen reactie ontvangen van de klantenservice. Wel is het bedrag inmiddels teruggestort.

Algemeen

In het pinksterweekend een 5TB harde schijf besteld omdat deze als goedkoopste uit de Pricewatch kwam. Ook al jaren lid van de nieuwsbrief en daardoor een kortingscode gekregen. Er waren nog drie harde schrijven beschikbaar dus met korting gelijk één besteld. Tot zover 'prima'

[Edit] Website blijkt volledig onbetrouwbaar qua beschikbaarheid.

Klantenservice

Op de website was aangegeven dat de verwachte levering op 24 of 25 mei zou zijn. Nadat ik op 25 mei thuis kwam en nog geen bericht had ontvangen zelf maar eens gaan kijken waarom ik nog niets gehoord had. Het product bleek volledig onvindbaar op de website.

Na te zijn ingelogd kwam ik erachter dat de bestelling was geannuleerd zonder hier ook maar enig bericht van te hebben ontvangen. Daarnaast stond ook gewoon de knop opnieuw bestellen. Erg slordig dat er geen enkel bericht is verstuurd en dat je zelf maar moet gaan zoeken naar de status. Wel netjes dat het geld wel alweer op de rekening stond.

[Edit] En dan lees je onderstaande review van jan-sloep en dan blijkt dit dus al langer te spelen.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Vreemd dat je geen review over een artikel kunt geven als je het hebt geretourneerd. Het lijkt me juist dan relevant om een review te schrijven/lezen.
De knop "schrijf een review" op de site zelf die er volgens Conrad zou zijn, is niet te vinden.

Niet erg snel

Algemeen

Pas op met het kopen van spullen bij Conrad!

Nog steeds biedt Conrad op Tweakers (als goedkoopste) artikelen aan die zij mogelijk niet kunnen (of willen) leveren.

Zie mijn review van 8 mei 2018 over mijn aankoop van een 5TB Toshiba x300 hard disk waarmee ze tot op de dag van vandaag nog steeds (als goedkoopste) op Tweakers adverteren.
[Edit: Na mijn review van vandaag is na bijna 3 weken de advertentie van de 5TB Toshiba x300 hard disk van Tweakers verwijderd]

Reden voor mijn herhaalde waarschuwing is de reactie van Conrad door ene Tara van webcare@conrad.nl op mijn review, waarin hij of zij op 15 mei zegt: "Wij betreuren uw ervaring en kijken graag na of we nog iets voor u kunnen betekenen. Graag vernemen wij hiervoor uw klantgegevens"

Ondanks dat ik op 15 mei gelijk aan dat verzoek gehoor heb gegeven en ik op 22 mei nog op een reactie heb aangedrongen, heb ik tot op de dag van vandaag helemaal niets van Conrad vernomen.

Daarnaast had ik bij het plaatsen van mijn review al opgegeven wat het ordernummer was en had ik toestemming gegeven dat Conrad mijn contactgegevens bij de redactie op mocht vragen.

Dat verzoek van Tara lijkt dus alleen maar voor de Bühne te zijn gedaan, wellicht bedoeld om de indruk te wekken dat klachten over Conrad door Conrad werkelijk serieus genomen worden. Maar als je na een week nog steeds niets van je laat horen, hoe serieus ben je dan?

Ook claimt de website van Conrad blijkbaar niet langer bij "thuiswinkel waarborg" of enig ander waarborgfonds te zijn aangesloten. Wat wellicht een signaal is dat er wat aan de hand is bij Conrad.

U bent gewaarschuwd!

Geachte heer,

Vanwege grote drukte kunnen wij momenteel niet alle contacten tijdig beantwoorden, welgemeend excuus hiervoor.

Wij hebben inmiddels gereageerd op uw e-mail.

Met vriendelijke groet,

Conrad Electronic Benelux BV

K-Jay Karma 10,2K

Algemeen

Zondagavond: ik wil een bestelling plaatsen, maar de verwerking van de bestelling blijft hangen in het scherm "Controleren en bestellen"
Maandag: ik probeer het weer, zelfde probleem. Ik meld het per e-mail bij de helpdesk van Conrad. De helpdesk reageert binnen een uur en biedt aan om mijn bestelling handmatig te verwerken.
Dinsdag: ik reply dat ik dit aanbod graag aanneem en stuur een screenshot van mijn winkelwagen mee.
Woensdag: nog geen reactie ontvangen, ik stuur een mail waarin ik om een statusupdate vraag.
Donderdag: nog geen reactie ontvangen, ik stuur een mail waarin ik om een statusupdate vraag.
Vrijdag: ik probeer nog een aantal keren te bestellen op verschillende machines, verschillende browsers. Ik kom 1 scherm verder en daarna blijft het proces weer hangen.
Nog altijd geen reactie van Conrad. Ik schrijf deze shopreview. Misschien lezen ze dit wel.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3

Algemeen

Helaas heeft Conrad ogenschijnlijk niet meer het aanbod van elektronica welke er vroeger wel was. Tegenwoordig is de website veel meer ingesteld op consumenten elektronica dan op mensen welke naar onderdelen zoeken.
Echter de site voor handelaren is veel uitgebreider dan de consumenten site.
Er is bij Conrad veel te koop, echter de prijzen zijn relatief erg hoog.
Bij concurenten zijn vaak de zaken veel goedkoper dan bij Conrad zelfs als je daar de verzendkosten wel moet betalen (wat bij Conrad boven een aankoopbedrag (welke wel elk jaar wel lijkt te verhogen) zogenaamd gratis is). Kortom een groot assortiment, lastig om de zaken te vinden, en veel te hoge prijzen en verzendkosten.

Verzending

Duurt eigenlijk twee dagen te lang

Klantenservice

Een enkele keer nodig gehad, de uitkomst was prima.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

snelle levering en goede prijs, als je veel diy techniek maakt, is het een goede winkel.

over het algemeen binnen 1 dag, anders vaak binnen een week

Algemeen

PAS OP!: Conrad beweert dat ze bij Thuiswinkel Waarborg zijn aangesloten, maar dat zijn ze niet. Dat bleek toen ik een klacht over onderstaande gang van zaken in wilde dienen. U bent dus gewaarschuwd.

Ik heb hier op 4 mei 2018 een 5TB Toshiba x300 hard disk gekocht voor €129 en ook betaald. Goedkoop, maar niet dusdanig goedkoop dan het geen reële prijs zou zijn. Exact dezelfde schijf had ik al eerder bij Amazon in Duitsland voor €124 (inclusief verzending) gekocht. De schijf zou binnen 1-2 dagen worden geleverd.

Toen ik op woensdag 8 mei nog steeds helemaal niets van Conrad had vernomen, bleek dat Conrad, hoewel ik reeds had betaald, mijn order had geannuleerd, overigens zonder mij daarvan op de hoogte te stellen en zonder mijn betaling terug te storten.

Volgens Conrad was de schijf niet meer op voorraad (terwijl hun website ook op 8 mei nog steeds aangaf dat er nog 5 stuks op voorraad waren) en was de schijf volgens Conrad ook niet meer leverbaar.

Dat laatste is absolute onzin, gezien het grote aantal websites dat deze schijf aanbiedt. Bovendien is deze schijf pas vorig jaar op de markt gekomen. Dus dat de schijf niet meer leverbaar zou zijn is sowieso al absolute onzin.

En dat de website aangaf dat er nog 5 stuks op voorraad waren kwam volgens Conrad door een fout in hun nieuwe computersysteem en deze schijf zou nooit meer door Conrad worden verkocht.

Dat Conrad een probleem heeft met hun computer systeem wil echter niet zeggen dat ze de door mij met hen aangegane koopovereenkomst eenzijdig mogen ontbinden. Dat zou alleen mogelijk zijn wanneer hun prijs niet reëel zou zijn geweest. Maar zoals gezegd Amazon Duitsland verkocht ze voor €124. Nog €5 minder dan Conrad.

Conrad heeft dus nog altijd een leveringsplicht, desnoods als back order. Maar toen ik ze daar op wees kon ik wat Conrad betreft doodvallen. Ze zijn niet van plan de schijf alsnog te leveren en houden vast aan de annulering.

Zijn ze eens goedkoper als de rest, dan willen ze weer niet leveren.

Verzending

Het product werd nooit geleverd omdat Conrad de verzending simpelweg eenzijdig heeft geannuleerd omdat ze de schijf niet meer willen leveren.

Klantenservice

Klantenservice annuleert ondanks mijn bezwaren en ondanks dat er een rechtsgeldige en betaalde koopovereenkomst is eenzijdig een order omdat ze het product niet willen leveren. In ieder geval niet aan mij.

Geachte heer Sloep,

Bedankt voor uw review.

Wij betreuren uw ervaring en kijken graag na of we nog iets voor u kunnen betekenen. Graag vernemen wij hiervoor uw klantgegevens via webcare@conrad.nl.

Met vriendelijke groet,

Tara

Algemeen

Ik bestel al jaren bij Conrad, naar alle tevredenheid. Ik vond het een betrouwbare webshop met groot assortiment.

Verzending

Levering is over het algemeen binnen de genoemde levertijd en goed ingepakt.

Algemeen

Ik bestel al jaren bij Conrad dit tot volle tevredenheid. Snelle levering en goede prijs/kwaliteitsverhouding en uitstekende service

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Bij Conrad dacht ik altijd; een oudgediende, betrouwbaar, die hebben hun zaakjes op orde etc. Helaas is niets minder waar, en als ik de ervaringen van collega's hoor is dit geen incident helaas.

Verzending

Alle producten die op voorraad waren zouden binnen 1 à 2 werkdagen geleverd worden. Na 2 werkdagen kreeg ik 2 mails van Conrad met facturen voor twee deelleveringen, waarbij de status van beide op 'Verzonden'. Echter geen enkele informatie over zendingen gekregen, geen T&T nummers, op de website was ook niets te vinden.

De producten waren wel goed verpakt. Vandaar een puntje naar Slecht en niet waardeloos ondanks dat de producten zonder enige informatie te laat geleverd zijn.

Late verzending en gebrekkige informatie hierover schijnt overigens als ik de ervaringen van mijn collega's hoor een redelijk normaal iets te moeten zijn bij Conrad. Gelukkig duurde het bij mij niet twee weken, maar goed, heb je dus haast met je bestelling is Conrad misschien niet de beste/betrouwbaarste optie.

Klantenservice

Op de website zijn verschillende mogelijkheden om in contact te komen met de klantenservice, echter werken de meeste niet. WhatsApp, Facebook en Twitter leiden naar 404's op de site van Conrad. De optie met de langste doorlooptijd, mailen zou drie dagen op een antwoord laten wachten, echter duurde dit anderhalve week (6 werkdagen).

Wel een nette mail met voldoende informatie en excuses, dus ook hierdoor een puntje extra.

Algemeen

Ik was op zoek naar weerstanden, maar die kan je bijna nergens meer krijgen. Conrad gaf een mooi overzicht en meerdere ideeen. Waarschijnlijk ga ik er in de nabije toekomst weer bestellen.

Keurig verpakt.

Algemeen

Wat ben ik blij dat er nog een mogelijkheid is om gemakkelijk elektronica onderdelen etc. te kopen. In mijn jeugd had elke stad een winkel voor 'radio lampen, componenten" boeken etc. zodat we ons zendertjes en versterkers zelf konden bouwen.
Nu heb je Conrad nog die snel goed en voordelig levert evt. bijv. via tesssatronic in Hengelo.

Verzending

Snel en goed, ik had helemaal geen haast maar ja men gaat daar niet van uit.

Algemeen

Conrad is voor mensen die technisch onderlegd zijn prima in elkaar gezet. Men laat ook negatieve reviews over bepaalde producten toe, en doet daar ook iets mee.

Verzending

Altijd prima verpakt. Een pakket gaat niet zo vlug verloren als briefpost.

Algemeen

2 Tanos Systainer’s besteld, Deze zijn hier nieuw goed koper dan 2de hands op marktplaats.
Super service, snelle levering zonder verzendkosten.

Verzending

Mooi op tijd, zoals aangegeven op de site!

Klantenservice

Had eerst 1 Systainer besteld en een dag later de ander, de klantenservice heeft deze als 1 bestelling aangemerkt, waardoor ik geen verzenkosten meer hoefde te betalen.
Super Service!

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Gevraagd om beoordeling achter te laten, bestellen ging zoals te verwachten was en tweakers eist hier maar liefst vijf tien woorden voor

1 2 3 ... 8

Scorekaart voor Conrad.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite