Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Tony Hawk's Pro Skater 1+2 Review

Uitstekende mix van oud en nieuw

Tweede poging

Tony Hawk's Pro Skater 1+2

Tony Hawk's Pro Skater 1+2 is een schoolvoorbeeld van hoe een remake zou moeten uitpakken. Vicarious Visions is erin geslaagd het oude gevoel van de gameplay te behouden, maar heeft er ondertussen wel een vrijwel nieuwe game omheen gebouwd. Dat is vooral goed te zien aan de lichteffecten in de omgevingen en aan de verschillende skaters, terwijl de resolutie (max 1440p op consoles) uiteraard ook meehelpt. De oude basis staat nog steeds als een huis, al is het natuurlijk wel zo dat je, als je al bekend bent met de levels, vrij snel door de Skate Tours van THPS 1 en 2 heen zult spelen. Dan nog is de game de moeite waard. Er zijn niet veel remakes die je echt het gevoel teruggeven dat je had toen je het origineel voor het eerst speelde. Rollend door de Hangar of over Venice Beach, met Bad Religion of Goldfinger op de achtergrond, lukt dat Tony Hawk's Pro Skater zeer zeker wél.

Getest

Tony Hawk's Pro Skater 1+2, PS4

Prijs bij publicatie: € 44,99

Vanaf € 41,95

Vergelijk prijzen

Bekijk alle uitvoeringen (2)

Bij veel gamers die inmiddels de dertig gepasseerd zijn, zal Tony Hawk’s Pro Skater een speciaal plekje hebben. De game veroverde eind jaren 90 niet alleen de harten van gamende skateboardfans, maar ook van veel gamers die tot dan toe nog helemaal niet bezig waren met de extreme sport. De game van Neversoft maakte onder meer Tony Hawk, Bob Bunrquist en Chad Muska tot beroemdheden. Dat niet alleen, hij zorgde ervoor dat de bijpassende muziekstroming over de hele wereld werd beluisterd. In een tijdperk dat nummers van bands niet zomaar overal te horen waren, zorgde ‘THPS’ voor een unieke kans op dat vlak. Bovendien was de game ook een van de eerste titels die een dergelijke volwaardige soundtrack bevatte, al werden de nummers vaak ingekort om ruimte te besparen op de cd-rom. Wie meer wil weten over de rol die Tony Hawk’s Pro Skater heeft gespeeld in de ontwikkeling van de skateboardsport en in de verspreiding van punkrock eind jaren negentig, doet er goed aan de documentaire Pretending I’m a Superman: The Tony Hawk Video Game Story te bekijken. Wij gaan hier ondertussen verder met de reden waarom dit artikel nu verschijnt: Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, de remake die onlangs verscheen voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Het is anno 2020 absoluut niet meer opvallend als een oude, succesvolle game nogmaals wordt uitgegeven in een nieuw jasje. Oude fans hebben er mooie herinneringen aan en kunnen die herinneringen deels herbeleven, terwijl een jongere groep gamers een mooie kans krijgt om een oude klassieker alsnog te spelen, op een wat minder ouderwetse manier. Alleen: dat heeft Activision al eens geprobeerd met Tony Hawk’s Pro Skater 1 en 2. In 2012 verscheen immers al Tony Hawk’s Pro Skater HD. Dat spel had ook een opgepoetst uiterlijk aangemeten gekregen, maar gebruikte hetzelfde bronmateriaal en dezelfde soundtrack. Een recept, zou je zeggen, zeker als je al gespiekt hebt naar het eindcijfer van deze nieuwe ‘THPS’. Toch liep dat in 2012 allemaal anders. De game bracht op diverse manieren te weinig nieuws. Logisch, want het is toch een remake? Nou, ja en nee. De levels en uitdagingen mogen bekend zijn, maar het is wel de bedoeling dat dat ‘HD’ ook echt iets toevoegt én de besturing moet goed zijn. De game uit 2012 faalde op beide vlakken. Het poetswerk was evident maar zorgde voor een te kleine stap, en de besturing voelde net niet helemaal zoals hij ooit eerder voelde.

Dat was slecht nieuws toen, maar goed nieuws nu. Het gevoel dat er ruimte lag voor een remake was met de game uit 2012 immers niet verdwenen. Activision haakte Vicarious Visions aan voor een nieuwe poging. Die studio ken je waarschijnlijk niet, maar hij is ouder dan Tony Hawk’s Pro Skater zelf. De in Albany, New York gevestigde studio geldt niet per se als een topontwikkelaar. Het bedrijf maakte vooral naam door allerhande ports te maken voor diverse Nintendo-platformen, en het laatste decennium was Vicarious Visions vooral bezig met de Skylanders-franchise. Dat klinkt wellicht niet meteen als een logische match, maar het resultaat mag er zijn. Nu staat de kwaliteit van de game er los van, maar de hype die op gang kwam na de aankondiging van het spel zal Activision en Vicarious Visions ook geen windeieren leggen. Een handige trailer liet levels in hun oude vorm zien en liet ze (bijna) naadloos overgaan in hoe ze er in deze nieuwe game uitzien. Dat geeft uiteraard een leuk effect. Ook waren de bekende skaters in het spel nooit mooier en duidelijker herkenbaar dan in Tony Hawk’s Pro Skater 1+2. De game leek bij voorbaat dus in staat de belofte in te lossen en een écht moderne versie van de aloude klassieker te kunnen zijn.

Doelen halen en stats opbouwen

Als we het hebben over een remake, dan weet je dat er een al bekende basis is. Dat geldt absoluut ook voor Tony Hawk’s Pro Skater 1+2. Het eerste en tweede spel zitten beide apart in de game. Je kiest vanuit het hoofdmenu welke van de twee games je wil spelen en start dan een ‘Skate Tour’ zoals je dat vroeger ook zou hebben gedaan. Dat houdt in dat je bij het eerste level begint en daar opdrachten moet zien te voltooien om nieuwe levels vrij te spelen. Daarbij geldt dat de lay-out van de levels gelijk is gebleven, net als de opdrachten die je er moet uitvoeren. We moeten toegeven dat de locaties van sommige opdrachten wat ver was weggezakt, maar over het algemeen wisten we van veel uitdagingen nog wel hoe we ze te lijf moesten gaan. Dat voelt deels als thuiskomen, maar ook als iets dat je eigenlijk al een beetje té goed kunt. Wie ooit goed was in Tony Hawk’s Pro Skater 1 en/of 2 zal niet lang nodig hebben om ook in THPS 1+2 weer met flinke combo’s te smijten.

Net zo soepel als in je tienerjaren

Dat brengt een risico met zich mee. Het is best mogelijk dat je al na enkele uren spelen je interesse in de game een beetje begint te verliezen. Echt veel uitdaging bieden de Skate Tours natuurlijk niet meer als je de game vroeger al grijs hebt gespeeld. Tegelijkertijd kunnen we Vicarious Visions geen groter compliment maken dan te stellen dat de game inderdaad aanvoelt zoals vroeger. En als het je verder niet stoort dat je de opdrachten al kent, maar gewoon lekker wil skaten in een game die er modern uitziet en die net zo soepel speelt als de klassieker die je speelde in je tienerjaren, dan is THPS 1+2 precies wat je zoekt. Voor nieuwe spelers ligt het natuurlijk helemáál anders: zij krijgen in een klap twee gave skategames met uitgebreide social features die er vroeger niet waren.

Voor die laatste groep is het wellicht handig nog even stil te staan bij hoe de Skate Tours, de hoofdmodus van beide spellen, werkt. Je start in het eerste level, wat in game 1 het Warehouse is en in game 2 de Hangar. Daar liggen tien opdrachten op je te wachten. Vier ervan gaan altijd over punten. Je dient een High Score, Pro Score en Sick Score te halen en ook een combo met een bepaalde waarde. Daarnaast die je altijd wat objecten te vinden of kapot te maken, of je moet een bepaalde truc op een bepaalde locatie uitvoeren. Heb je genoeg doelen bereikt, dan open je een volgend level, waar eenzelfde lijstje ligt te wachten met daarop steeds hogere scores. Uitzondering hierop zijn de levels waarin je meedoet aan een competitie. Hier moet je drie runs van één minuut maken en een zo hoog mogelijke juryscore verdienen. Dat doe je door zo veel mogelijk punten te scoren, het liefst zonder daarbij al te vaak te vallen. Uiteindelijk wordt je minste score van drie runs weggestreept en leveren je twee beste runs je eindscore op. Uiteindelijk is die hopelijk goed genoeg voor goud, zilver of brons.

Terwijl je daarmee bezig bent, verdien je ook geld en verzamel je Stat Points. Die laatste zijn belangrijk, want je verbetert er je skaters mee. Door bijvoorbeeld Stat Points uit te geven aan je rail balance of manual balance, kun je makkelijker langer door-grinden en langer balanceren op je skateboard. Zet je in op je Ollie-kwaliteiten, dan kun je hoger springen en je Speed verhogen levert logischerwijs meer snelheid op. Op die manier wordt je skater dus beter en kun je steeds langere combo’s en hogere puntenaantallen halen. Dat is leuk voor als je eenmaal begint aan de multiplayer, maar ook gewoon handig. Er zijn best wat gaps of doelstellingen die je met een nog niet verbeterde skater niet of nauwelijks kunt halen. Het kan dus lonen om eerst wat verder te groeien voor je de allermoeilijkste uitdagingen aangaat en ingewikkelde sprongen probeert te maken. Dat verbeteren kun je overigens doen met een zelfgemaakte skater of met een van de vele pro-skaters in het spel. Daarbij vind je alle bekende namen van de oude games, aangevuld met een aantal skaters die momenteel furore maken, zoals de Japanse Aori Nishimura, de Australiër Shane O’Neill en 2018 Trasher Skater van het jaar Tyshawn Jones. Of zij populaire keuzes zullen zijn naast grote namen als Tony Hawk, Steve Caballero en Bucky Lasek valt af te wachten, maar het is goed dat er wat aandacht aan de nieuwere generatie wordt gegeven.

De oude soundtrack en meer

Dat is niet alleen bij de skaters zo, maar ook waar het de muziek betreft. Natuurlijk zijn alle nummers die je kent van de oude soundtrack weer van de partij. ‘You’ van Bad Religion, ‘Superman’ van Goldfinger en ‘When Worlds Collide’ van Powerman 5000 zijn voorbeelden van nummers die in ons geheugen gegrift staan en die in deze game ook weer zijn te horen. De aanvullende nummers hebben uiteraard niet dezelfde impact, maar sluiten over het algemeen goed aan op wat er al was, en het aanbod wordt ermee verbreed met wat meer hip-hop-invloeden. Vind je dat niks? In de menu’s kun je aan- en uitzetten welke nummers je wel en niet wil horen. Het is dus mogelijk om alleen de oude soundtrack in de rotatie te gooien.

Authentiek gevoel maar frisse look

Met een gekozen of gemaakt personage en de juiste soundtrack op repeat is het hoog tijd voor het echte werk. Althans, het echte werk … een ander element dat een-op-een is gekopieerd, is dat Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 nu niet bepaald een geloofwaardige skategame is. Niet voor niets oogste EA’s Skate jaren na THPS 1 en 2 succes met zijn wat realistischer aanpak. Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 blijft echter draaien om tricks en ellenlange combo’s die in het echt niet mogelijk zijn. Je zou kunnen zeggen dat THPS de arcadeversie van een skategame is, waar Skate en het recentelijk uitgekomen Session meer aan de simulatiekant willen zitten. Het is in elk geval goed voor de gameplay: je maakt prachtige sprongen op of van daken, doet ‘The 900’ op een quarter pipe alsof het niks is en rijgt deze met een revert en een manual aan een combo met nog allerlei andere trucs. Alsof Tony Hawks ‘signature move’ nog niet moeilijk genoeg zou zijn.

Onmogelijke tricks

Dat zou het in het echt dus zijn, maar in Tony Hawk’s Pro Skater niet per se. Je vult je ‘Special-meter’ door trucs te doen en daarna kun je The 900 met een simpele knoppencombinatie uitvoeren. Zo simpel als dat klinkt, is het ook, als je de game een beetje kent. Moet je de basics nog leren, dan is het handig om eerst de tutorial te doen. Best leuk, want in die tutorial legt Tony Hawk himself uit hoe een en ander werkt. Zo leer je hoe je moet sturen en hoe je snelheid maakt, maar ook hoe je een grind, spin op fliptrick maakt. Mocht het allemaal te ingewikkeld zijn en blijven, dan biedt de game een aardig aantal mods die je kunt gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld aanzetten dat je altijd perfecte balans houdt tijdens een grind, of dat je Special-meter gewoon altijd vol is. Niet echt de meest uitdagende manier om de game te spelen, maar op zich wel handig als je gewoon veel trucs wil uitproberen zonder op je bek te gaan.

Zit je aan de andere kant van het spectrum, dan bieden andere delen van de game meer uitdaging dan de Skate Tours. Zo kun je losse sessies doen waarin je simpelweg een zo hoog mogelijke score moet neerzetten. Deze score wordt bijgehouden in online leaderboards. Aardig, maar niet heel erg boeiend. Gelukkig is de meer directe vorm van multiplayer een stuk leuker. Dat kan gewoon samen op de bank, maar ook online. Hier kom je in een server terecht met een stuk of tien andere skaters met wie je allerlei spelletjes kunt gaan doen. De ene keer is het een wedstrijd om wie de beste combo kan maken, een andere keer speel je een potje ‘tag’ waarbij elke speler een kleur krijgt en alle objecten in de spelwereld jouw kleur krijgen als jij degene bent die er de best scorende truc op heeft uitgevoerd. De winnaar is degene die de meeste objecten heeft veroverd als de tijd is verstreken. Het zijn voor THPS-veteranen bekende spelletjes, maar ze blijven leuk om af en toe eens te spelen, al houden ze je ook geen uren van de straat.

Snel door de Skate Tours heen

Misschien is dat laatste nog wel het grootste punt van kritiek op Tony Hawk’s Pro Skater 1+2. Als iets namelijk opviel tijdens het spelen, dan was het hoe klein games twintig jaar geleden eigenlijk waren. Als je een uur of vier je best doet, heb je er al snel een Skate Tour - en daarmee dus een groot deel van de inhoud van een van beide games - op zitten. Natuurlijk gingen we nu sneller door die Tour heen dan vroeger, maar echt heel veel is het niet. Nu komt er nog wel wat extra inhoud van de afdeling Create-a-Park, die ook in de game is verwerkt. Zelf een park maken is leuk en werkt makkelijk genoeg om eens uit te proberen, maar het leukste zijn de parken die anderen in elkaar hebben gezet. Er is bijvoorbeeld een park waar je op een railing moet springen en vervolgens alleen maar de grind-knop ingedrukt hoeft te houden. Je skater legt dan een soort achtbaanrit af. Met skaten heeft het weinig meer te maken, maar de creatie is indrukwekkend.

Door de beide eerste delen van Tony Hawk’s Pro Skater samen te voegen, valt het totale aanbod aan levels overigens ook best aardig uit. Goed om te weten is dat de game weliswaar verschil maakt tussen THPS 1 en 2, maar dit verschil verder niet merkbaar is in de gameplay. Waar de games vroeger nog wel wat van elkaar verschilden in controls en uiterlijk, gebruiken ze nu gewoon dezelfde techniek en dezelfde besturing. Dat is leuk, want het geeft je onder meer de mogelijkheid om reverts te doen. Met die techniek kun je, door een halve draai te maken als je landt op een quarter pipe, je zojuist afgeronde truc koppelen aan een manual, om vervolgens meer tricks toe te voegen aan je combo. Deze functie is een begrip, maar zat nog helemaal niet in de eerste Tony Hawk’s Pro Skater-games. Wie de games trouwens zo authentiek mogelijk wil herbeleven, kan ervoor kiezen om alleen de originele movesets uit THPS 1 en 2 te gebruiken.

Opnieuw opgebouwd met UE4

Hoe authentiek het ook mag zijn, weinig gamers zullen terug willen naar hoe de games er rond de eeuwwisseling uitzagen. Vicarious Visions heeft Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 helemaal opnieuw gebouwd, met Unreal Engine 4. Dat is te zien. De game die ooit in 240p draaide op de PlayStation 1, ziet er in een klap uit als een moderne game. Omgevingen zien er geloofwaardig uit en de lichteffecten zijn prachtig. Voor consolegamers is het goed om te weten dat de resolutie waarin de game draait per platform anders is. De Xbox One X en PlayStation 4 Pro draaien de game in 1440p, de overige versies draaien 1080p of zelfs lager dan dat - maar dat mag de pret niet drukken. Belangrijker is namelijk dat ook die versies steady 60fps halen, wat een heerlijk gevoel van soepelheid met zich meebrengt. Die soepelheid is trouwens ook te danken aan het feit dat Vicarious Visions de originele codebase van Neversoft heeft gebruikt om het systeem achter de besturing te perfectioneren. Gameplay is altijd belangrijk, maar als een Tony Hawk’s Pro Skater-game niet precies goed voelt, is de magie weg en verliest de game zijn waarde. Vicarious Visions is erin geslaagd het gevoel van de oude games te vinden en te behouden, zonder concessies te hoeven doen aan wat de studio van plan was op het gebied van modernisering.

Conclusie

Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 is een geweldige game. Voor de een brengt het een heerlijk gevoel van thuiskomen zodra Warehouse of Hangar in beeld komt en voor de ander is dit een prachtige kans om twee klassiekers alsnog te spelen, in een nieuwe jasje. Vicarious Visions is erin geslaagd het ouderwetse gevoel te behouden en het te combineren met een reeks nieuwe features en een prachtige look. Dat is knap. De oude ziel van een game vasthouden bij een modernisering, waarbij beide kanten - oud en nieuw - even goed uit de verf komen, is lastig. De oude codebase van Neversoft en Unreal Engine 4, aangevuld met een goede dosis nieuwe features, muziek en wat jongere skaters, komen in Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 op een prachtige manier samen. Zo goed zelfs, dat het soms aanvoelt als een geheel nieuwe game. Dat is het niet en dat zullen THPS-veteranen ook wel merken aan hoe snel ze er doorheen spelen, maar daarna hebben ze er de nodige heerlijke uurtjes skatevermaak op zitten en liggen eventueel Create-a-Park en de multiplayer te wachten voor nog wat meer spelplezier.

Getest

Tony Hawk's Pro Skater 1+2, PS4

Prijs bij publicatie: € 44,99

Vanaf € 41,95

Vergelijk prijzen

Bekijk alle uitvoeringen (2)

Reacties (90)

Wijzig sortering
Alleen heel jammer dat de game op pc bij het opstarten altijd een online verbinding nodig heeft.
Activision, EA en 2K voegen de laatste tijd wel vaker vervelende praktijken toe aan hun games middels een update zodat dat bij review publicatie niet ter sprake komt.
Tsja dat wordt wachten op een gecrackte versie op de piratenbaai. :)
Het punt is dat ze dit erin stoppen zodat het een stuk lastiger om ze te cracken. Over een jaar patchen ze het er weer uit, dit is gewoon de normale praktijk geworden.
Kan je lang wachten.
Vele games worden nooit gekraakt.
Want we leven nog steeds in een wereld waarvoor je moet inbellen met een 56k modem?

Ik kan snappen dat tijdens een internet outage niet leuk is, maar hoe vaak komt dit voor?
Ik hoef toch ook geen verbinding te hebben om met de auto, die ik net als zo'n game koop en daarmee in eigendom heb, weg te rijden?

Dat internetverbindingen goed genoeg zijn rechtvaardigt niet meteen het vereisen van een internetverbinding voor het opstarten van een game. Daar moet een andere goede reden achter zitten om het acceptabel te maken, wees daar dan ook duidelijk over als maker/leverancier.
Nog niet nee, maar het zou me niet verbazen als dat er ook aal zit te komen.

Eerst een update van je autopilot voordat je weg mag rijden bijv.
Omdat het onnodig is en dit betekend dat je onderweg in het vliegtuig of op sommige plaatsen zonder wifi de game niet kunt spelen. En wat gebeurt er als Activision besluit de servers offline te gooien en de game onbruikbaar wordt?

Zou jij er ook geen problemen mee hebben als jou auto niet wil starten omdat het internet er uit ligt?
Vanuit de klant gezien is er geen enkele reden om DRM in een game te stoppen. De klant heeft de game netjes gekocht. Maar de uitgever zal en moet de betalende klant in de weg zitten. Ondertussen heeft de piraat nergens last van.
Als je op een vliegtuig zit, op vakantie bent bij de oma, in een hotel met crappy (of onbestaande) wifi, ...
Ik vind het altijd zo'n dooddoener als iemand anders besluit wat je wel of niet zou 'moeten doen'.
Als je voor werk in je eentje in een hotel in Thailand zit, wil je gewoon een spel op kunnen starten zonder gezeik. Als je in je eentje in een vliegtuig zit al helemaal.

Steam heeft het rechtentechnisch prima opgelost door elke zoveel dagen een keer een check uit te voeren. Dat zou voldoende moeten zijn.
Ik heb dubbele gevoelens bij deze game. De single player hebben ze echt perfect gedaan, het voelt qua physics aan als een echte THPS game, de levels zien er te gek uit met de nieuwe graphics en de soundtrack is top. Speel dit dan ook nog na 1,5 week met veel plezier, ook al had ik de Skate Tours vrij snel uitgespeeld, ik vermaak me nog wel even met de challenges en de speed run mode.

Alleen het online gedeelte, waar ik zelf het meest naar uitkeek, voelt enorm afgeraffeld aan en is meer een gimmick dan een online experience. Wij hadden al plannen liggen om toernooien te organiseren in bijvoorbeeld capture the flag of king of the hill. Maar blijkbaar is er alleen graffiti en 4 varianten van trick attack: Trick Attack (zoveel mogelijk punten scoren in 2 min), Combo Mambo (zo veel mogelijk punten scoren in 1 combo, voor goede spelers is dit exact hetzelfde), Combo Challenge (wie het eerst een x aantal punten heeft in 1 combo, maar deze target scores staan zo laag dat de games binnen enkele secondes voorbij zijn), Score Challenge (exact hetzelfde, want als je het niet in 1 combo doet verlies je sowieso).

Kijk ik snap heel goed dat Trick Attack het meest gespeeld wordt, maar de meeste meer ervaren spelers raken daar al snel op uitgekeken; de eerste miljard is gisteren al behaald (en dan heb ik het niet over het handje vol mensen dat de leaderboards al gehackt heeft) en dat was 10 minuten lang dezelfde lijn doen van 14 seconde. Alle respect voor degene die die score heeft neergezet, want dat is echt niet makkelijk, maar het wordt al snel eentonig. De meesten speelden in de oudere games daarom dan ook of collision based games zoals CTF of KOTH of improv. Bij dat laatste probeer je zo creatief mogelijk door het level te gaan en probeer je trick combinaties er zo mooi mogelijk uit te laten zien. Echter zit er ook geen observer mode in de game, waardoor je kunsten niet aan andere spelers kunt laten zien.

En dan heb ik het nog niet eens over dat je niet zelf kunt kiezen welke game mode of level je speelt, alles is random. Er is geen free skate waar je een beetje kunt chillen met je (online) vrienden, sterker nog er is niet eens een mogelijkheid om te communiceren. De online leaderboards zijn alleen gebaseerd op het aantal gewonnen potjes, dus als je maar iets van school of werk hebt, dan kun je het daar wel vergeten. Vicarious Visions heeft in ieder geval toegezegd dat er een online update gaat komen deze herfst, maar er moet op dat vlak dus nog ontzettend veel gebeuren. Dat de game aan de andere kant zo geweldig is, maakt het dat dit allemaal extra teleurstellend is.
De Tony zal nooit gedacht hebben dat hij zo rijk kon worden met skaten :), die is er al vanaf de ps1.
De Tony zal nooit gedacht hebben dat hij zo rijk kon worden met skaten :), die is er al vanaf de ps1.
Die was met skaten al binnen hoor, daar had hij geen gamelicensie voor nodig😉.
Ik denk dat het skaten zelf hem niet veel heeft opgeleverd. De merchandise en games etc daarintegen.
Hij kon al z'n eigen huis kopen toen hij nog op de middelbare school zat (of was het college? dunno).

Hij was een keer op de Joe Rogan podcast, interessante verhalen voor wie interesse heeft.
Kijk anders even de docu Bones Brigade:
https://www.youtube.com/watch?v=s5kA57IyqAI

Hij is inderdaad heel rijk geweest, maar toen daarna de skate droogte ontstond en alle parken weg werden gehaald was daar niet zoveel meer van over.
Ga er maar van uit met de deals die hij al had voor de games dat hij er sowieso wel gekomen was. De games hebben de hele sport wel naar een nieuw niveau gebracht maar een van de bekendere gezichten van skating was hij natuurlijk al.
Precies, ze hebben niet voor niks hem benaderd voor de games.
Hoop dat hij hun eerste keus was en dat er niet iemand rondloopt die er geen potentie in zag en nee zei :+
Tony Hawk was begin jaren 80 toen hij pro werd al binnen. Halverwege de jaren 80 zijn er heel wat VHS tapes over de wereld verspreid en werd hij bij grote skate evenementen binnen gehaald tegen een flinke vergoeding. Hij was voor zijn twintigste al miljonair en dat is bijna 40 jaar geleden, toen een miljoen aanzienlijk meer waard was dan nu.

De games zijn dan ook meer een logisch gevolg, want hij stond op dat moment al 15 jaar aan de top en dus was hij de eerste en enige eerste keus.
Er is een docu rond tony hawk proskater uitgekomen in augustus ofzo, naam is 'Pretending I am a superman'. Erg leuk om te kijken als je beetje fan van Tony bent.
goede tip! meteen even in de kijk-queue gezet :)
Vroeger helemaal kapot gespeeld op de PC.

Vraag me alleen af of het het waard is om deze versie aan te schaffen of gewoon de oude weer te installeren.
Hij is wel echt geupdate met betere gameplay dan in de oude. Meer mogelijkheden enz enz. Ik ben blij dat ik hem toch gekocht heb, had eerst ook het zelfde idee maar nostalgie is ook wat waard en deze game voldoet helemaal
Dan toch maar aanschaffen denk ik :)
naar mijn mening zeker je geld waard als je er vroeger van genoten hebt!
Ik wist me uren te vermaken met TH op de PS1 en PS2. Eenzelfde met de SSX reeks geënt op snowboarden. En ik heb niet eens iets met beide sporten. De muzieknummers en gameplay waren gewoon goed. Dus ja trip down memory lane: ik heb deze remake ook in huis.

Gewoon weer lekker in de hangar of in school II omgeving los gaan. En dan met de ace of spades op volume 20 gewoon om weer terug in het moment te zijn.
Zijn de levels even groot als vroeger?
Het zijn voor zover ik weet precies dezelfde levels, dus even groot ja.
Jammer want ik vond ze al zo klein.
Jammer dat deze game niet op de switch verschijnt!
Iemand heeft wel een screenshot gevonden met Switch controllers, dus de kans is groot dat deze er over een tijdje nog aan te komen zit.
Ik speel hem op de PC met me switch controller :D
Idd! En op Stadia, denk dat de doelgroepen goed op elkaar aansluiten!
Wat zonde altijd dat bashen op een bepaald platform, beetje makkelijk ook. Voor de casual gamer met goed internet is het perfect.

OT: wat was dit een heerlijke game, met name als multiplayer met vrienden! Fanatiek button bashen met een rood hoofd en onmogelijke tricks doen zodat je een bepaald obstakel in jouw kleur kreeg, heerlijk! Misschien toch maar even halen deze :P

[Reactie gewijzigd door Ht87 op 13 september 2020 19:03]

Je hebt zelf al heel goed onderzoek gedaan, een linkje zou welkom zijn (oprecht geïnteresseerd!).

Jouw punt was dat het geen doelgroep heeft en mijn punt is het dat Stadia dit wel heeft, namelijk de casual gamer (jonge vaders bijvoorbeeld) met een goede internetverbinding. De werking is dan perfect, dat is iets anders denk ik dan waar jij op doelt, maar nogmaals: ik ben daarin best geïnteresseerd
Je begint eerst over de doelgroep, vervolgens wordt daar netjes antwoord op gegeven, waarna je begint over dat het schadelijk is als je daaraan meewerkt. Kennelijk heeft het dus wel een doelgroep?
Ik vind het een beetje over the top.
Liever had ik een compleet nieuwe game gezien iets meer realistisch.

En eigenlijk had de game Rodney Mullen Pro skater moeten heten.
De grond legger van het moderne skateboarding.

Ik koop de game wel als hij is afgeprijsd.
Voor realisme koop je maar Skate, dit is een arcade game.

Hoezo had de game Rodney Mullen moeten heten? Rodney was lang niet zo populair als Tony Hawk op dat moment...
Rodney was ook nooit iemand die alle aandacht naar zich trok.
Hij deed gewoon zijn ding.
Rodney is gewoon beter en normaal gebleven.
Volgende remake: Dave Mirra Freestyle BMX
No Fear Downhill Mountainbiking !
Of aggressive inline skater.
Helemaal grijs gespeeld.
Eenvoudige vraag voor alle pro's hier: ik speel THPS 1+2 voor het eerst (heb de originele game nooit gespeeld) en vraag mij af

"Hoe maak ik in vredesnaam combo's?"

Ik heb de tutorials gevolgd, maar als ik eens een combo heb, dan is het toeval. Op YouTube zie ik indrukwekkende filmpjes voorbij komen met miljoenenscores, maar als ik een keer 2.000 of 3.000 punten haal, is dat toeval.

- Moet je na het indrukken van (bijvoorbeeld) de grind button direct een andere knop indrukken voor bijvoorbeeld een grab?
- Of moet daar een ollie-knop tussen zitten?
- Of mag er tijd zitten tussen je moves?
- Of zit je dus continu te drukken op je controller en te wisselen tussen grind, grap, flip, en links, rechts, boven, onder, enzovoort.

Het is vast heel simpel, maar op dit moment zit ik al vast in de eerste twee levels, omdat ik de vereiste scores niet kan halen...

Bedankt!
bij het landen vanaf een pipe de revert knop gebruiken (R2 op ps4) en dan direct een manual (up down of andersom). Na een kickflip/grab/grind voor het landen al een manual doen..

Kortgezegd moves aan elkaar rijgen d.m.v. grinds, manuals en reverts..
Dank je, ik ga het proberen.
Je kan tevens ook tijdens een grind, manual of lip-move verschillende moves doen door vierkant/driehoek te klikken tijdens de trick. Zo doet hij telkens een andere grind terwijl je grind en heb je al snel een mooie multiplier!
Kijk, weer iets dat ik niet wist ;-). Bedankt.
Nog steeds een onwijs vette game! Vroeger THPS 2 helemaal kapot gespeeld en later Tony Hawk's Underground 2 Remix en Project 8 op de PSP ook. Enige nadeel vind ik momenteel dat de levels erg "leeg" zijn....van mij hadden er best wat meer mensen / dieren in de levels gestopt mogen worden om e.e.a. meer opvulling te geven. Desalniettemin wordt deze game een no-brainer :)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True