Thief Preview

Garrett op de PlayStation 4

De eerste stappen

Over een maand ligt Thief in de winkel, de nieuwe game van Eidos Montreal, de studio die eerder successen vierde met Deus Ex: Human Revolution en Tomb Raider. De game verschijnt zowel voor de oude als de nieuwe generatie consoles, en ook voor Windows. Die laatste versie wordt gemaakt door Nixxes, de studio uit Utrecht die ook bij de voorgaande games van Eidos Montreal ondersteuning verleende. Die Windows-versie hopen we binnenkort te kunnen reviewen. Vooralsnog konden we alleen wat missies spelen uit de PlayStation 4-versie van de game, om te zien wat Eidos Montreal voor de nieuwe console van Sony verzonnen heeft.

De versie voor de PlayStation 4 is voor ons niet geheel nieuw. Tijdens de laatste E3 kregen we al even de kans om op de nieuwe console te spelen, al waren zowel de game als de console destijds nog verre van af. Echt representatief was die kennismaking dus niet. Bovendien mochten we op de E3 slechts een korte missie spelen. Dat was anders toen we in het najaar de Windows-versie onder ogen kregen en daarin vrij rond mochten lopen in Stonemarket, het commerciële district van de stad. Daarin konden we de nodige missies volbrengen. Maar ook toen was de game nog lang niet af en wat we zagen was ook nog steeds niet representatief voor het eindresultaat.

De wrede Baron

Dat is inmiddels wel het geval. Bovendien werden we bij de voorgaande sessie ergens midden in de game gedropt, terwijl we we nu vanaf het begin mochten spelen. We mochten Garrett dus volgen tijdens zijn eerste stappen in de naamloze City, de stad die zucht onder de wrede heerschappij van de Baron. Aan de omstandigheden is niet veel veranderd; net als in de voorgaande games uit de serie probeert Garrett zijn weg te vinden door de City, waarbij het zaak is om de vele soldaten en bewakers van de Baron te ontlopen. Net als in de voorgaande games wordt Garrett namelijk gezocht.

Verhalen uit de City - Deel 1.