Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

In 2004 verscheen met Deadly Shadows de laatste Thief-game. De drie games uit de serie hadden een trouwe schare fans en oogstten steevast veel lof. Na 2004 bleef het echter stil, terwijl er genoeg andere games op de markt verschenen waarin sluipen een belangrijk element vormt. Games als Dishonored, Deus Ex: Human Revolution en Hitman: Absolution, om er maar een paar te noemen. Zeker een game als Dishonored is daarbij duidelijk schatplichtig aan de Thief-games.

Gamesredacteur Paul Hulsebosch over Thief.

Nu duidelijk is dat Eidos Montreal aan een nieuwe versie van Thief werkt, is de vraag of de makers nog iets hebben opgestoken van de games die de laatste jaren op de markt verschenen. We vroegen het Stephane Roy, de producer van de game."Nou, het is niet zozeer zo dat we iets geleerd hebben van de recente games, maar we zijn de makers ervan wel zeer dankbaar. Het succes van die games heeft de weg vrijgemaakt voor deze nieuwe Thief, het heeft Square Enix ervan overtuigd dat de tijd er rijp voor is."

Garrett in The City

In Montreal wordt nu dus hard gewerkt aan een nieuwe game met meesterdief Garrett in de hoofdrol. We mogen die nieuwe game volgens Roy niet zien als een sequel of een prequel; het is een 'reinvention' van de klassiekers. Om het in wat minder beladen termen te stellen; het is een nieuwe game rond een oude hoofdrolspeler, met veelal dezelfde gameplay als vroeger, maar ingebed in een nieuw verhaal. De setting is daarbij vertrouwd; de game speelt zich af in The City, dezelfde stad als in de vorige games, al zul je daar niet noodzakelijkerwijs iets van herkennen. De stad is geen open spelwereld, al heeft Garret wel een honk waar hij tussen zijn rooftochten naar terugkeert. Het is zijn basis, ergens in een wijk van de stad.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True