€ 169,-
Specificaties Socket AM4 • Mini-ITX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Best Buy Guide - Moederbord Best Buy Guide - De beste AMD-socket AM4-moederborden

In deze Moederbord Best Buy Guide zetten we de beste socket AM4-moederborden op een rij. Welk moederbord moet je hebben voor een Ryzen 3000- of 5000-processor?

131 27 sep

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
NLxDoDge 5 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Beste B550 moederbord in dit formaat voor de prijs. Zeker gezien de featureset: 2.5GB lan, 2x M.2 slot, Q-Flash voor de bios, Geen chipset fan, 3x fan header. Echter wel een probleem met detectie van de M.2, probleem was dus het contact wat niet goed was reseaten heeft geholpen.

Pluspunten

• 2.5Gb Lan
  • 2x M.2 sloten
  • BIOS flash voor Zen 3
  • Geen chipset Fan
  • 3x Fanheader

Minpunten

• BIOS settings is even zoeken
  • M.2 Detectie issues (Zie review)

Layout Score: 4

aukenutma 15 december 2020 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Met de release van ryzen 5000 ben ik overgestapt naar AM4. Hiervoor had ik een Bios update nodig en dus ook q-flash. Dit behoeft wel enige uitleg, daarom hieronder mijn avontuur om dit bord werkend te krijgen met een 5600x.

Pluspunten

• Redelijk geprijsd
  • Hoge kwaliteit
  • Esthetisch erg mooi

Minpunten

• geen

Layout Score: 5

michielsp 1 augustus 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Zou een 5 ster bordje kunnen zijn: veel functionaliteit voor een goede prijs. Een punt aftrek voor documentatie, twee voor wegvallende devices en PCI express problemen.

Pluspunten

• Veel functionaliteit
  • Goede prijs

Minpunten

• Werkt niet met Gen3 riser kabel zonder Bios aanpassing
  • Wegvallende Wifi en Bluetooth devices
  • Documentatie

Layout Score: 4

Sintel 13 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Prima moederbord voor wie een klein formaat wilt en 3 videopoorten. Dit model heeft eigenlijk zo'n beetje alles wat je maar kunt wensen voor een workstation. Denk aan prima audio, 2x m.2 SSD slots, PCI-e 4.0, etc. Ook fijn dat er al een Wi-Fi kaart bij is inbegrepen mét antenne.

Pluspunten

• 3 videopoorten
  • 2x m.2 opslaginterfaces
  • Prima audio
  • Inc. Wi-Fi mét losse antenne

frosty1878 9 december 2020 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Onbruikbaar (december 2020) voor 5000 serie processor indien je niet in bezit bent van een 3000 serie processor.

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Functioneert niet zoals geadverteerd
  • Onbruikbaar

Aragnut 26 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Degelijk bord met voldoende accessoires. Heeft aardig wat onboard spullen voor een ITX bord.

Pluspunten

• Stevig
  • duidelijk UEFI menu

Minpunten

• geen/slechte tekst bij headers
  • 2 heatsinks boven op elkaar bij M2 slot

Layout Score: 3

rover87 18 januari 2022 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Gewoon een prima moederbord voor mijn NR200 en 5600x.

Pluspunten

• Mooi
  • Goed afgewerkt
  • Goede cablemangement

Minpunten

• Geen

Solid-Snake 7 november 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Denk wel 1 van de betere ITX borden. Enige wat je echt mist is een usb c front panel connector mocht je die nodig hebben. Heeft wel 3 fan connector 's maar nogal gespreid geplaatst waarvan er 1 ook nog een verloop nodig heeft.

Pluspunten

• Wifi + Bluetooth
  • Volledig passief gekoeld
  • 3x Fan Header
  • VRM overkill

Minpunten

• Geen Front usb-c connector
  • Plaatsing fan headers waarvoor de 3rde een verloop nodig heeft

Shakesbeer_NL 19 oktober 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Ga voor een ander bord. Inmiddels aan mijn 2e examplaar. Slecht energie-ontwerp wat leidt tot problemen met wifi, bluetooth en andere problemen geeft, zoals het niet werken van de CMOS clear jumper. Waardeloze updates vanuit Gigabyte, bios updates die meer stuk maken dan fixen en eindeloos in beta zijn.

Pluspunten

• features
  • passief gekoeld

Minpunten

• bluetooth werkt niet goed
  • cmos jumper werkt niet met stroom eraf
  • blijft wel eens hangen in startup, volledige power eraf halen enige oplossing
  • bios updates komen maar niet en blijven in beta

dbMdbNewbie 15 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Top moedermord. Heb dit gepaard met Ryzen 5600x. Perfecte prijs/kwaliteit. Het m.2 pcie 4 slot heeft een heatsink al is deze wel wat vreemd (in 2 delen boven elkaar zonder heatpad tussen beiden?) BIOS settings zijn overzichtelijk, gemakkelijk te tweaken (wat wel nodig was want standaard was dit te agressief).

Pluspunten

• q-flash
  • m.2 pcie 4.0
  • stevige vrm
  • itx

Minpunten

• vreemde m.2 heatsink
  • aggressieve auto-oc out of the box

Thomaszki 14 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Beste socket AM4 Mini-ITX moederbord wat je op dit moment kunt kopen. Uitgebreide features, mooi design en solide bouwkwaliteit. Wellicht is de prijs wat aan de hoge kant. Verder zeer tevreden.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Features
  • Formaat

Minpunten

• Wellicht wat prijzig?

SSNDRRNewbie 4 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Een hele goede moederbord met veel functies zoals 2 m.2 slots 3 fanheaders en 4 sata ports. Ook wifi was voor mij heel fijn maar hij heeft ook 2.5 gb ethernet. Geen problemen mee gehad tijdens het bouwen en hij ziet er mooi uit.

Pluspunten

• Wifi en 2.5 gb ethernet
  • klein
  • mooi

Minpunten

• de connectors links onder waren wat moeilijker om bij te komen

LakesolNewbie 1 mei 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Super Mini-ITX moederbord aan een heel eerlijke prijs! Hiervoor had ik een goedkoper Mini-ITX moederbord dat me heel hard tegenviel, dus heb ik gekozen om te upgraden samen met een nieuwe case. De WiFi werkt enorm goed en de ethernet jack kan er ook wel van!

Pluspunten

• 2 M.2 slots
  • Design
  • RGB

Minpunten

• Geen connector voor front panel USB-C
  • Problemen met front panel audio (mic werkt niet)
  • Software kan wel wat beter

TheEijk 1 mei 2021

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Prima mini-ITX bordje. Het bord is stevig gebouwd, makkelijk in gebruik en bevat alle basisaansluitingen die ik nodig heb. Er hadden echter wat meer USB type-c poorten op gemogen, al maakt het groot aantal USB type-a poorten dit goed. Daarnaast zullen de HDMI-/DisplayPort-poorten aan de achterzijde voor velen overbodig zijn.

Pluspunten

• Degelijke bouwkwaliteit
  • Makkelijk in gebruik
  • Voldoende USB-poorten
  • WiFi/Bluetooth ingebouwd
  • Geleverd met recente BIOS-versie voor compatibiliteit met Zen 3

Minpunten

• Slechts twee USB 3.2 gen 2 poorten, waarvan één type-c
  • HDMI-/DisplayPort-poorten voor veel gebruikers overbodig
  • Slechts twee case-fan headers (Y-splitter wordt echter meegeleverd)

HugoBoss1985 29 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Naar mijn mening het beste prijs/prestatie/feature M-itx bord voor het socket AM4 en met B550 chipset.

Pluspunten

• Uitstekende VRM
  • Backplate
  • Geïntegreerd I/O shield
  • Reïnforced PCI-e slot
  • Reïnforced RAM sloten
  • Klaar voor de toekomst met B550 chipset

Minpunten

• Het bovenste deel van de chipset/M.2 drive heatsink is nadelig voor de temperatuur van de M.2 drive (niet monteren dus!) en de andere M.2 heatsink maakt slecht contact/koelt niet goed. (Beter monteer je een losse Be Quiet M.2 ssd heatsink).
  • Ik vind de meegeleverde wifi/bluetooth antenne niet praktisch en had liever ook 2 schroefbare antennes gehad ipv 2 schroefbare draadjes naar 1 antenne (maar deze antenne heeft ook voordelen)
  • Nog niet (goed) compatible met al het ddr4 ram

remcogsus 29 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Dit moederbord gekocht om in mijn H210i te monteren. Ben er erg blij mee en heeft eigenlijk alles wat ik wil. Top aankoop!

Pluspunten

• Klein
  • Hoge kwaliteit
  • Erg mooi

Minpunten

• Geen eigenlijk

sanderkleinNewbie 19 april 2021

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Een mooi kleine form factor moederbord, ideaal voor een mini-itx build, voor een goede prijs.

Pluspunten

• klein

Minpunten

• m.2 kooler is vrij hoog

DragonskyNewbie 14 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Mooie mini-ITX board met de benodigde features. Een Thunderbolt 3 is niet aanwezig, maar was wel fijn geweest, sinds ik mijn MacBook vaak gebruik. Een probleem tot nu toe is wel de instabiele bluetooth verbinding. Zoals een aantal mensen hebben geconstateerd, valt de verbinding vaak weg.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • RGB

Minpunten

• CPU socket zit hoger, wat kan zorgen voor koelers die niet passen in SFF cases
  • Mini-ITX blijft prijzig
  • BIOS update met 5000-series

Layout Score: 3
George9855Newbie 9 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

I bought the Aorus B550i Pro AX as it is the best price to performance for an ITX motherboard. Especially since pairing it with an AMD Ryzen 5 5600X and a saumsung evo 970 m.2 will make a strong performing gaming PC for the next several years.

Pluspunten

• Build quality
  • Price to performance
  • feature set

Minpunten

• could use an extra fan header

PboeveeNewbie 3 april 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

deze moederboard gekocht om mijn pc van atx naar mini itx te maken. dit was de beste van de 4 die ik uitgekozen had

Pluspunten

• goed geprijsd
  • makkelijk om op te bouwen.

Minpunten

• geen

Satan_cat 15 februari 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Goed moederbord behalve de bluetooth die veel en vaak wegvalt. Enige fix hierop is de pc uitzetten en vervolgens een halve minuut uit het stopcontact houden. Een extra bluetooth dongle is dus noodzakelijk :(. Goeie prestaties, voor de 5600X wel eerst BIOS update moeten doen.

Pluspunten

• Prestaties
  • Opties

Minpunten

• Bluetooth verbinding

Diavolo 30 januari 2021 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

icm 5600X. Goede specs, goede koeling, goede VRM. Het eerste bord wat ik kreeg bleek een DOA te zijn, kreeg het bord niet werkend en het BIOS niet geflashed met Qflash. Heb hierna een nieuw bord gekregen en toen was het een fluitje van een cent, precies zoals op Youtube.

Pluspunten

• Goede specs
  • Goede koeling
  • Mooi om te zien
  • Vast OI shield
  • Ook goed voor de toekomst
  • Genoeg slots voor uitbreiding

Minpunten

• Geen USB Type C header
  • RGB fusion is een ramp programma

Razzah 28 december 2020 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Q-Flash Plus werkt niet (Zelfde issue als bij de review van frosty) EDIT 25-1-'21: Blijkt dat dit bord een Zen3 chip herkend ook op een oudere BIOS, hierna is de BIOS alsnog op de normale wijze te updaten. (ik had F3) Aangepast van 2* naar 4*

Pluspunten

• Prachtig bord
  • Uitmuntende VRM layout
  • Geen chipset fan

Minpunten

• Q-Flash Plus functionaliteit werkt niet

MoietyMe 17 november 2020 Product gekocht

Gigabyte B550I AORUS PRO AX

Erg fijn moederbord om mee te werken. De installatie verlipe redelijk vlekkeloos. Het enige minpuntje was dat de Q-Flash niet werkte in combinatie met mijn USB stick. Gelukkig kon ik wel in de BIOS via diezelfde USB stick het BIOS updaten. Q-Flash keek naar de verkeerde partitie.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Back plate
  • RGB (kan uit)
  • Stabiele WiFi en bluetooth
  • Twee M.2 sloten

Minpunten

• Q-Flash is kieskeurig
  • Bluetooth valt vaak weg?

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte B550I AORUS PRO AX?