Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

2K Games heeft maandag aangekondigd dat er een vervolg op Civilization Revolution verschijnt. Vanaf 2 juli zullen gamers met een iOS-apparaat aan de slag kunnen met Revolution 2. De game komt op een later punt ook naar Android-apparaten, al is nog niet bekend wanneer.

Volgens 2K zal Civilization Revolution 2 de eerste game zijn uit de Civ-serie die exclusief voor mobiele apparaten verschijnt. De eerste CivRev verscheen, voordat het op mobiele apparaten kwam, ook al op de Xbox 360, Playstation 3 en Nintendo DS. In het spel kunnen gamers spelen als één van de zestien historische leiders die ook in de oorspronkelijke game zaten, waaronder Abraham Lincoln, Gandhi en Napoleon. Er zijn echter ook een aantal nieuwe leiders als Churchill en Kennedy.

2K laat weten dat CivRev 2 beschikbaar zal zijn voor iPhone, iPad, iPad Mini and iPod Touch. Het is nog onbekend hoeveel de app zal gaan kosten, al kost zijn voorganger momenteel 2,69 euro. Met de aankondiging komt er dus toch een vervolg op de Revolution-serie, ondanks bericht in 2011 dat de ontwikkeling van de toen nog onaangekondigde game zou zijn gestaakt.

Sid Meier's Civilization Revolution

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Zal wel weer vol komen te zitten met micro-transitions. Zo vreselijk irritant tegenwoordig. Koop je een spel van 3 euro, mag je vervolgens ook nog eens geld neerleggen voor wat extra content.
dat heb je ook met games van 50 euro; je koopt de game voor 75% en de andere 25% koop je als DLC
Het alternatief is een duurder spel of reclame. Nu heb je de keus welke in-app aankopen je doet. Je betaalt dus voor wat je gebruikt. Lijkt me vanuit een consumentenperspectief het beste verdienmodel voor de ontwikkelaar.
Liever een duurder spel dat WEL leuk is dan iets waarbij je constant maar moet kopen, en anders verpesten ze je spelervaring door wachttijden in te stellen of iets dergelijks.

Ze zouden heel makkelijk gewoon meer civilizations aan kunnen bieden, maar ik vrees dat dit het niet gaat worden.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 23 juni 2014 17:34]

ideale game voor tablet of phone, deze haal ik wel :)
Ik help je hopen dat deze stabieler is dan het eerste deel... Op iOS crashed het eerste deel regelmatig. Helaas staat 2K games daar ondertussen om bekend: Ook hun implementatie van XCom op iOS is enorm instabiel.

Steve Jobs heeft ooit gezegd "Een iOS app mag nooit crashen. Als een iOS app crasht wordt hij meteen uit de iTunes store gehaald". Helaas is die uitspraak ondertussen achterhaald :(
Tja, en ik zie vaak genoeg IOS-apparaten crashen met Apple's eigen applicaties. Dat is ook niet erg, elk apparaat crasht wel eens. (Ook Linux....) Als het maar zeldzaam is.

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 23 juni 2014 20:28]

Helaas is het met CivRev en XCom echter niet zeldzaam.... Bij XCom is het zelfs zo erg dat je richting mid-game meer aan het herstarten bent dan aan het spelen.....

Zoals gezegd; hopelijk bij deze titel anders maar ik verwacht dat het net zo brak gaat zijn, gezien het ontkennen van 2K dat CivRev en XCom instabiel zijn.
Oei, ja, als het zo erg is, dan is het niet meer te doen. Hebben ze dat ook niet gefixt in updates?
Dat is een andere probleem van Apple. Het duurt minimaal 7 dagen voordat Apple de update opzet. Ik heb namelijk ook moeten wachten op een update van een app, maar de makers stuurden een nette mail binnen een kwartier en vertelden dat ze de update al klaar hebben, maar dat we moeten wachten op Apple. Tja tot die tijd kon niemand de app openen, omdat hij meteen crashde en niet meer wou openen. Gelukkig wel gefixed, maar ja gelukkig was het niet zo'n belangrijke app, maar handig was het niet.

[Reactie gewijzigd door Simyager op 24 juni 2014 09:36]

Hmm, maar ja, aan de andere kant is dat wel een soort veiligheidsmechanisme tegen overhaaste updates, misschien?
Nope. Nog sterker: De updates hebben het alleen maar erger gemaakt. Vooral op oudere apparaten met nieuwe iOS versies gaat het mis.

XCom werd instabieler naarmate je in het spel vorderde. Na de laatste update is dit al na grofweg een uurtje spelen. Opstarten van het spel duurt een minuut of 3, spel crasht iedere 2-3 minuten.
Oei, ja, dat is onspeelbaar...jammer.
Ik heb Civ Rev erg veel gespeeld op mijn iPhone 3G en iPad 2 onder verschillende iOS versies en misschien n of twee keer een crash gehad. Wat is je sample size van het statement dat het enorm instabiel is?
Sample size is de comments in de app store.... Oude apparaten (in mijn geval iPad 2) met de laatste iOS versie (in mijn geval 7) leveren enorm veel klachten op.
Ok, dat wist ik niet.

Ik moet erbij zeggen dat ik heel bewust mijn iPad 2 niet geupgrade heb naar 7.0 omdat daar sowieso al issues mee waren.
Gaaf zeg, op de DS al helemaal kapot gespeeld en daarna op de iPhone. Vooral geniaal dat je (iit de origineel CIVs) ook een klein uurtje kan spelen en lekker progress kan maken.
Nooit civ2 gespeeld zeker? Daar kon je in een avond echt veel doen. Maar ik speelde het dag en nacht... Mijn eerste grote verslaving haha.
Leuk! ben benieuwd! Zal zeker wel vol in-app purchases zitten maargoed, is het proberen waard!
De eerste heb ik heel vaak gespeeld op mijn Windows Mobile. Heeft iemand iets gehoord of deze ook voor 8.1 uitkomt later of dat het alleen maar iOS/Android is zoals in de tekst?
Puik plan! Screenshots zien er goed uit. Ik kan Civilization V op de PC erg waarderen. Ongeveer al 150 uur in zitten.
Zou dit dan eindelijk de eerste echte Civ game voor Android worden?

Ja, ik ken FreeCiv, maar de GUI is zo slecht dat ik nog niet eens heb kunnen zien waarom anderen de AI afkraken.
En Civ 1 op een DosBox emulator of CivRev op een NDS emulator zijn voor mij geen goede opties.
Ben benieuwd! CivRev was wel aardig, maar niet erg goed in balans. En uiteraard ontbrak de diepgang, maar dat was logisch gezien de doelgroep. Ik ben wel benieuwd hoe de UI en controls zullen zijn in CivRev2, nu ze geen rekening meer hoeven te houden met spelcomputer-controllers.
Revolution op de DS was mijn eerste Civ game, prima spel. Ik vind het wel verontrustend dat ze met de mobile versie een tijd geleden microtransactions hebben toegevoegd, want deze kan dus van de grond opgebouwd worden rondom microtransactions, en dan gaat het dus de gameplay beinvloeden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True