Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 154 reacties
Submitter: hleistra

Valve heeft zijn remote-desktopdienst voor Steam opengesteld voor iedereen. Met de dienst kunnen gebruikers binnen hun eigen thuisnetwerk games installeren en spelen vanaf elk systeem waarmee ze op Steam ingelogd zijn. Steam In-Home Streaming werkt op meerdere besturingssystemen.

Met In-Home Streaming laat Valve games die op een high-end systeem draaien, streamen over het thuisnetwerk naar andere computers. Zo kunnen gebruikers bijvoorbeeld op hun laptop of htpc gamen, ook als die zelf niet krachtig genoeg zijn. Ook kunnen gebruikers games op afstand installeren en starten, en kunnen ze een spel spelen op systeem A en dit vervolgen op systeem B. Op alle systemen moet de gebruiker op Steam ingelogd zijn.

Valve raadt aan voor het centrale gamesysteem een quadcore-cpu te gebruiken, terwijl de clients een gpu met h.264-acceleratie moeten hebben. Daarnaast werkt de dienst het best via een bedraad netwerk, aldus Valve. Bij haperingen kunnen gebruikers de instelling aanpassen om snelheid voorrang te geven boven beeldkwaliteit en omgekeerd kunnen ze de bandbreedte beperken. De client draait op Windows, OS X en Steam OS/Linux, maar de host kan alleen op Windows draaien.De dienst draaide vanaf eind april al in bèta voor een beperkte groep gebruikers, en momenteel gaat het nog steeds om een bèta, maar nu kan iedereen het gebruiken.

Valve Steam In-House Streaming

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (154)

Werkt ook met non-steam games, gewoon die toevoegen aan je steam lijst en op een andere PC kun je die ook spelen zonder problemen.
Beter, goeie zet van valve om niet alleen bij de "eigen" games te blijven.
kan ik ook mijn eigen reactie verwijderen? had op de verkeerde post gereageerd.
Ontopic: vind ik ook wel vet ja, ga ik zeker gebruiken voor m'n uplay spellen, als die toe te voegen zijn

[Reactie gewijzigd door puertoricaantje op 22 mei 2014 07:50]

Handig voor mijn media center. Mooie feature van Steam om de concurentie een stapje voor te blijven. Vraag me alleen af hoeveel verstraging er in zal zitten?
http://m.youtube.com/watch?v=gIL71Q6eJ2Y

Een ping van <1ms. Latency van <100. Deze video is al n tijdje uit dus dat kan verbeterd zijn. Het mooie is dat hij het systeem op 4k op een laptop aan de praat krijgt, al dan niet met wat weinig fps. Verder geeft hij veel voorbeelden zodat je snapt hoe weinig je nodig hebt om 1080p te streamen(Duo Core laptoppie is al genoeg).
Deze uitgebreide review uit februari is ook heel duidelijk, maar wat minder positief.
https://www.youtube.com/watch?v=MxGT6rVkKSo
Ik vraag me dat dus ook af. Hoeveel vertraging zot er in? Ik denk dat het echt afhankelijk van de configs van de routers is en natuurlijk avs&firewalls
Voor FPS en RTS kan de vertraging wel belangrijk zijn maar voor een beetje RPG maakt t niet heel veel uit. Elder scrolls online of skyrim, World of Warcraft, Torchlight enzo lijken me prima te doen. als je een HD film zonder haperingen kunt streamen van je nas, moet het ook met game-video wel te doen zijn.
Als je netwerk het toelaat: niet zoveel. Ik heb het met mijn collega eens geprobeerd. Die zat in de betagroep. Wij hebben allebei 100mbit via de netwerkkabel (en via een switch) en we hadden beide monitoren naast elkaar. Als je goed keek kon je de latency waarnemen (en ook de grafische verschillen tussen het origineel en de gestreamde versie: de kwaliteit ging waarneembaar achteruit, maar als je beide schermen niet naast elkaar zou hebben staan, dan zou ik het niet heel snel merken), maar de speelbaarheid leed daar niet zo erg onder. We hebben dat getest met Rock of Ages, die is helemaal in 3D, dus die gaf wel een goed beeld.

Waar wel tegenaan liepen is dat het vrij crashgevoelig was nog, dus hopelijk wordt het wat stabieler.

Ik vind dit overigens een bijzonder handige feature! Ik heb een laptop van een paar jaar oud met ge´ntegreerde graphics: niet echt iets waar je lekker op kan gamen, en het OS is nog Linux ook. Steam draait native echter gewoon helemaal goed, dus als mijn game-PC op zolder maar aan staat, dan kan ik in theorie met m'n laptop gewoon alsnog gamen via dat ding. Ik hoop dat het in de praktijk net zo goed werkt als ik nu hoop, en als dat zo is, dan ben ik Valve daar wel heel dankbaar voor.

[Reactie gewijzigd door Cyphax op 22 mei 2014 10:53]

Misschien een gekke vraag... maar als ik een virtual machine draai op mijn machine met daarin de Steam account van mijn vrouw ingelogd(of misschien wel SteamOS), kan ik dan de virtual machine op de achtergrond laten streamen naar de PC van mijn vrouw terwijl ik op mijn PC speel? We willen dolgraag Portal 2 co-op spelen, maar dat trekt het machientje van m'n vrouw niet.

Zo kunnen we allebei op mijn hardware teren :) M'n PC is vrij krachtig en Portal 2 is ook weer niet zˇ demanding.

[Reactie gewijzigd door yinx84 op 22 mei 2014 08:16]

Ik vermoed niet dat het gaat werken. Virtuele machines krijgen meestal een softwarematige grafische kaart toegewezen, die absoluut niet geschikt is voor gamen (iig bij VBox en VirtualPC). Je zou wel dmv hardware passthrough een dedicated videokaart kunnen toewijzen aan de virtuele machine, maar dan heb je wel een speciaal moederbord nodig met deze ondersteuning (en ws een bare metal hypervisor).
Volgens mij kan je met VMWare Workstation wel gamen in de virtuele machine. Ik speelde in ieder geval GTA-SA altijd via VMware op een virtuele machine met Windows XP.
als je VMware player gebruikt kan het wel. Je moet dan wel de optie 3D rendering aanvinken, dan wordt de 3D hardware van de host aangesproken ipv het software-render proces.
Theoretisch zou het moeten lukken... en als je PC krachtig genoeg.... waarom niet?
Ik denk dat je daar het snelst achter komt door het gewoon te testen.

Hieronder een link van Steam hoe je deze functie dient te gebruiken.

Steam Link
Nog even en je hoeft geen high end computer meer te hebben maar staat deze bij een hosting bedrijf. Netflix voor games? :P
Lijkt me niet handig, omdat je dan altijd internet toegang(niet local) moet hebben. Dus ik host liever thuis :*)
Ik snap wat je bedoeld maar tegenwoordig zijn veel games alleen maar online. Persoonlijk zou ik liever ook gewoon de installatie thuis op mijn pc willen hebben.

Misschien is dit wel de toekomst om illegal downloaden meer te blokkeren?
nee dit is niet de oplossing ook niet in de toekomst

bij games wil je de render pc zo dicht mogelijk bij de monitor hebben
anders krijg je een vertraagde reactie snelheid (hoge PING)

dat zal met krachtige servers niet op te lossen zijn want de afstand is het probleem
data gaat namelijk al met de snelheid van het licht en ik zie voorlopig geen technologie die data sneller dan het licht kan doen verplaatsen


tenzij je in iedere verdeel kast een server kan plaatsen...


kijk maar naar Nvidia Grid en Onlive die zijn hierdoor nogal geflopt...

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 22 mei 2014 09:25]

Ik denk eerder dat de games zelf zich gaan aanpassen.

Denk aan Hearthstone: geen snelle reacties nodig. Of MMO's waarbij 50 apm al ruim voldoende is.
FPS games en RTS games zullen daar niet aan mee doen men wil daar gewoon een zo laag mogelijke ping

ook bij mmo's zoals War thunder is een hoge ping een dikke doodsdoener
en die gaan hun gameplay niet aanpassen omdat ze speciaal van server side rendering gebruik willen maken

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 22 mei 2014 15:35]

Eens men doorheeft dat je bepaalde spellen over internet kunt streamen en andere niet, zal men vooral de eerste categorie beginnen spelen. Spaart geld uit voor een console of game-pc.
kunnen ze al 5 jaar en het slaat totaal niet toe
ik weet niet waar je dit idee vandaan krijgt...
"Wat is het nut van de automobiel, je moet om de 50 km de olie verversen en de lantaarn waait uit als je sneller dan 10 kph rijdt"
:)
onzin vergelijking |:(

In dit geval moet je data sneller dan het licht laten verplaatsen dat gaat je niet zo 1 2 3 lukken denk ik zo.

iets met oost indiesch blind...

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 23 mei 2014 11:06]

Xbox one wilde dit toch eerst ook? Ze zouden het dan gebruiken om textures te berekenen en dus vooral de grafische pracht aan te vullen/verbeteren. (Dat was de reden dat hij altijd online zou moeten zijn.) Ik denk wel dat dit de toekomst is hoor.
Deels wellicht ja. Bepaalde berekeningen kan je wel offloaden naar de cloud, omdat ze niet zo super belangrijk zijn voor de illusie van een 3d wereld, maar je wilt eigenlijk zo klein mogelijk verschil tussen de tijd van input en dat deze is verwerkt in de representatie van de wereld.
Nvm, ik dacht even in een ander concept. Maar je bent afhankelijk van je isp&hosting of je kan gamen of niet
Is er geen Nvidia grid ofzo die dat soort functionaliteit had?
Ja, maar die gooien de beelden over het internet, moet je veel meer comprimeren en heb je meer latency.
Je kan voor android als je wilt LimeLight installeren, dan kan je net doen alsof dat een Nvidia Shield is, zodat je op Android telefoon kan streamen. Werkt perfect. Wel een Nvidia kaart nodig en Geforce Experience 2.0.1
Is dit een serieuze opmerking? Aangezien deze bedrijven natuurlijk al jaren bestaan, waarvan er eentje 'recent' is overgenomen door Sony.
OnLive en Gaikai zijn waarschijnlijk veruit de bekendste, en er zijn er nog een paar: http://en.wikipedia.org/w...ng#Cloud_gaming_providers
Een service als Onlive (?) bedoel je?
Dat werkte, sort of, maar de beeldkwaliteit was slecht, en de latency was enorm.
Misschien als iedereen glasvezel heeft liggen, eerder zie ik dat niet van de grond komen.
Bestaat al een tijdje: onlive
Helaas is het alleen mogelijk om de games te spelen die ze aanbieden, maar met deze Service kan je zelfs naar android en ios devices streamen (helaas kon ik niet zo snel iets over linux support vinden).

http://www.onlive.com/

Edit: hyperlinks maken op android is lastig

[Reactie gewijzigd door failsnail op 22 mei 2014 08:17]

Dit bestaat al in de vorm van onLive en hoewel en goed concept hebben ze erg veel moeite om het goed te marketen. Ze zijn al een keer flink in de problemen gekomen (financieel) en het lijkt er niet op dat het nu veel beter gaat.
Dit is ergens een jaar of 5 geleden als geopperd en voorspeld. Ik geloof dat t sony was die deze dienst wilde gaan ontwikkelen en aanbieden. Met deze ontwikkeling van steam en de toenemende wan snelheden is die visie wel een stuk dichterbij en realistischer geworden.
Het lijkt me echt leuk! Maar, gaat dit ook goed als een netwerk niet goed geconfigureerd is of als er een aantal firewalls tussen zit?

[Reactie gewijzigd door romano1996 op 22 mei 2014 07:37]

Ik heb dit niet getest. Maar ik raad je af een "slecht geconfigureerd" netwerk te gebruiken omdat:

- Ik niet weet wat er "slecht geconfigureerd" aan is.
- Steam In-Home Streaming gevoelig is voor "andere" netwerken.

Ik heb persoonlijk geprobeerd met behulp van meerdere VPNs te streamen vanaf een 500/500 verbinding maar de Host en Client zagen elkaar al op geen enkele manier. Dus als er een firewall tussen de Host en Client zit dan zal dat waarschijnlijk op zijn minst wat impact hebben. Hoe extreem (lag, connection timeouts etc.) die impact zou zijn weet ik niet.


EDIT:
De service is gratis en werkt behoorlijk goed! Er zit geen kwaad in het proberen hiervan.

[Reactie gewijzigd door JoannisO op 22 mei 2014 07:58]

Ik heb persoonlijk geprobeerd met behulp van meerdere VPNs te streamen vanaf een 500/500 verbinding maar de Host en Client zagen elkaar al op geen enkele manier.
Dat ligt denk ik meer aan jouw netwerk skils dan aan de software.
Dus als er een firewall tussen de Host en Client zit dan zal dat waarschijnlijk op zijn minst wat impact hebben.
Nee een firewall hoort absoluut geen impact te hebben, als dat zo zijn zouden alle online games ook last van een firewall hebben.

Wat wel zeer is aan te raden is het gebruik van een bedraad netwerk, daar die veel minder last van lag heeft.

Zelf zie ik deze ontwikkeling als zeer interessant, heb nu een krachtige game PC, maar heb ook een krachtige HTPC, en als dit goed werkt, zou ik mijn HTPC hardware kunnen vervangen met bv een goedkoop en zuinig AM1 systeem.

Maar voor andere kan dit ook een goedkoper alternatief zijn voor een Xbox, Wii of Play Station.

Voordelen:
  • Budget HTPC word nu ook een krachtige console.
  • HTPC kan fluister stil werken, terwijl lawaaierige game bak in andere kamer staat.
  • Zeer goedkope oplossing tegen over game HTPC.
Het enige dat het nog mist is XBMC integratie.

[Reactie gewijzigd door player-x op 22 mei 2014 11:07]

Voor mij ook zeker interessant.

Momenteel leg ik af en toe een hdmi kabel van mijn pc naar mijn NUC om op mijn tv met vrienden Fifa te kunnen doen. Nu kan ik linux erop zetten en zowel steam als xbmc erop zetten. Het mooiste zou nog zijn als ik vanuit XBMC steam(spellen) kan starten.

Edit: ik moet nog even wachten: *SteamOS, Linux, and Mac OS X stream hosting coming soon.

[Reactie gewijzigd door Isniedood op 22 mei 2014 08:59]

Hoezo moet je dan wachten? De client draait wel op Linux. Zo ver ik jouw situatie begrijp heb je gewoon een Windows Host.
Sommigen zijn scherper in de ochtend... Goed punt! ;)
De grote bulk van steam libary is windows only.
Dus ik verwacht geen linux host of toch wel voor die paar 1000 titels.

Ik denk dat ik toekomst mijn AMD en intel systeem allebij intel wordt.
En ene met NV en de ander met AMD render power.
AMD laat de highend helemaal varen geen FX CPU meer.

Dan HTPC met zoon upper midrange APU van AMD.
De snelste dus. Een voor big picture en computeren op de woonkamer TV.
En nog een voor slaapkamer TV bigpicture gamen.
Ik zie nog wel een voordeel. Je kan nu mooi een eigen game server draaien waar je verder weinig mee doet. Kan ik een windows hybrid/tablet gebruiken voor gewone zaken, lekker meenemen en thuis docken zodat ik een groot scherm + normale toetsenbord en muis heb, en zware games die hij niet kan draaien er naar toe streamen.

Dit maakt een stuk meer apparaten een desktop replacement! Dit kon natuurlijk al met RDP maar ik denk dat deze steam oplossing net iets beter zou werken voor games.
Zolang je UPNP gebruikt zal dit wel goed komen
lekker makkelijk zolang je upnp gebruikt.... hou er wel rekening mee dat upnp zo onveilig als de pest is dit wil je dus echt niet gebruiken.

De vraag is alleen welke upnp er gebruikt word die voor porten teopenen of voor video(upnp/av)

Dat eerste wil je dus niet gebruiken(zo lek als het maar kan)

[Reactie gewijzigd door devil-strike op 22 mei 2014 08:31]

UPNP gebruik je binnen je interne netwerk, niet naar buiten.
Dan valt het met 'onveilig' best mee.
Nou nee, dat valt eigenlijk behoorlijk tegen, heb zelf UPNP uitgezet omdat het gebruikt kan worden door aanvallers van je systeem.
Denk aan een bezoeker die met een besmette PC op je systeem inlogt, of een besmette PC die UPNP kan gebruiken om andere te besmetten.

Aan de andere kant, is er iig wel wat basis kennis van het netwerk protocol nodig om zonder UPNP door het moderne digitale leven heen te gaan, maar zo extreem moeilijk is het ook weer niet.
The US government is warning to disable a common networking feature after bugs left tens of millions of hardware devices vulnerable to attacks by hackers and malware.
HTG Explains: Is UPnP a Security Risk?
https://www.google.com/search?q=upnp+security+risk

Dus als je UPNP gebruik binnen je interne netwerk (naar buiten hoort het trouwens niet te werken), en niet naar buiten.
Dan valt het met 'veiligheid' best tegen.

[Reactie gewijzigd door player-x op 22 mei 2014 11:44]

Eigenlijk best voor de hand liggend, de veiligheidsproblemen van UPnP. Toch wist ik dit niet. Bedankt voor de info! Jammer dat je met zo'n post niet meer punten hoort te scoren dan 0. Want eigenlijk is deze info off-topic.
Maar voor de gemiddelde Tweaker is het dus goed om te weten.
Er staat "Home Network", niet "Internet." Tenzij jij een bende hackers/scriptkiddo's in je thuisnetwerk hebt hangen, zal het wel meevallen.
Configuratie stelt geen drol voor, en kunt ook weinig fout doen! Betreft namelijk je intern netwerk.

Heb het steaming-systeem begin van het jaar getest toen deze service in beta stond.
Werkte heel behoorlijk; in tegenstelling tot online diensten heb je nauwelijks input lag en geen overbodige compressie op de grafische pracht en praal.
Vond wel tof om Windows games te kunnen spelen die (nog) niet voor Linux beschikbaar zijn. En het gemak van 'console ervaring' welke Steam biedt icm BigPicture.
Heb met maatje uit VS lopen experimenteren icm VPN, maar dat bleek minder succesvol.

spam :+ Mijn Linux gaming page; RootGamer.com

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 22 mei 2014 21:49]

off topic
spam :p meer linux gaming news http://www.gamingonlinux.com
Dat is waar, staat dat aan bij defaults? Ik denk niet dat een computer leek in zijn of haar router dingen wilt instellen 8)7
Bij de router die ik van Ziggo destijds kreeg stond UPNP automatisch aan. Denk dat meerendeel van de routers het tegenwoordig standaard aan heeft staan.
Een computer-leek zal dit hele concept Řberhaupt niet snappen en dus ook niet weten wat die ermee kan en hoe die het moet gebruiken.
Ik denk dat een computer leek ook niet echt een steam account zal hebben met een redelijke 'high end' gaming pc
En wat is exact het verschil met gewoon RDP?
real time game encoding/decoding, Remote Desktop Protocol renderd de gehele desktop en focust niet op gameplay maar op "just good enough"
Al ooit eens een bewegend beeld (mp4, flash, of zelfs GIF) door RDC gejaagd? Daarom.
Het RDP protocol is niet zo goed in het ondersteunen van audio/video als die van een streaming protocol.

Met RDP werk je daadwerkelijk ook op de andere machine en dan neem je de sessie/bureablad over.
Met streaming wordt de app/game naar jou machine gestreamed, maar dan worden de berekeningen gedaan op de andere computer.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Quadradial op 22 mei 2014 13:06]

Ik heb wel eens iets geprobeerd via splashtop, werkte op zich, maar de mouse input bleef een probleem aangezien die met de coordinaten van de muis op de desktop werkte en niet incrementeel. bij de minste beweging keek je dus naar de grond of het plafond.

hier wordt de muis wel juist doorgegeven dus kan je first person spellen gewoon spelen.
Ik snap het nut er eigenlijk er niet van, heb maar 1 pc waar ik alles mee doe en dus geen andere nodig heb. Of geld dit ook voor een vriend(in) die het zelfde spel heeft maar niet ge´nstalleerd op zijn pc/laptop en die hem ook kan ontvangen.
Ik wel, ik heb mijn pc in de studeerkamer staan en als ik wil soms wel eens gewoon lekker in de woonkamer zitten voor het grote scherm. Of als mijn vriendin spelletjes doet op de pc (vragen nooit veel rekenkracht, maar haar laptop is er te traag voor) dan kan ik gamen in de woonkamer. Dit is echt een feature waar ik al heel lang op zat te wachten.

Daarbij hoef je de game nu maar 1 keer te installeren en je kan het op alle pc's in je netwerk spelen. Ik zie nu al een koppeling met XBMC. Series, film of games? :) Zonder een lawaaiige machine onder je tv. :*)
edit: 2e alinea toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door Vesper64 op 22 mei 2014 07:47]

Er kan op de pc waarvan gestreamd word op dat moment niks anders gedaan worden. Dus ook geen andere (lichte) spelletjes spelen
Ja dat is het enige nadeel op het moment. Hoop ook dat ze dat weg laten. En had toch stiekem gehoopt op lokale multiplayer support erbij.

Overigens is draadloos veelste traag, maar bedraad werkt alles goed. Best grappig om Crysis op een ouwe gare laptop zien te draaien :P Kwaliteit is ook niet 1:1, maar dat is ook niet gek als stream. Ben benieuwd welke updates deze feature krijgt.
En had toch stiekem gehoopt op lokale multiplayer support erbij.
Lijkt me ijdele hoop, want dan loopt Steam dus inkomsten mis

Verder wel een leuk idee, maar ik denk alleen handig in specifieke situaties
Ligt het echt aan de franchise. Ligt echter aan de uitgever en niet Steam. Sommige doen er niet moeilijk over met bijv* Famliy Share. En andere juist wel.

Maar dat een 2e persoon een spel speelt staat niet gelijk aan een sale. Dat gaat natuurlijk niet op^

En ik duiden meer op games zoals de Worms of andere games waar de lokale multiplayer al is ingebakken.
Maar dat een 2e persoon een spel speelt staat niet gelijk aan een sale. Dat gaat natuurlijk niet op^
Wel als je het tegen elkaar gaat spelen met lokale multiplayer, dan moet je allebei een kopie van de game hebben, en dus 2x gekocht hebben
Nee dat hoeft dus met een game/system met true local multiplayer juist niet.. Jij vergist je met games met LAN support 8)7 waar tegenwordig wel 2 unieke versies/systemen voor nodig zijn..

Maar games zoals portal, Monaco, Grid, of Worms etc etc etc.. Hebben dus; local multiplayer. Zijn ook genoeg games die dat hebben, of krijgen. Broforce is een aanrader bijv*

En de Worms Local multiplayer werkt dus met de inhome Stream. Player 1 op main Systeem, player 2 op systeem 2..

Hopelijk krijgen dus de andere games ook updates/support.

[Reactie gewijzigd door 291608 op 22 mei 2014 15:33]

Maar jij zei dat je gehoopt had op Lokale Multiplayer support, wat bedoel je daar dan precies mee wat betrekking heeft op het streamen?

Ik snap die link even niet, want als je nu Monaco streamed kan je natuurlijk nog steeds lokale multiplayer gebruiken visa versa met een spel die dat nooit heeft gehad, die support zal er niet opeens inzitten omdat je het spel kan streamen

Of was het gewoon een willekeurige wens van jou die verder niks met streaming te maken heeft?

[Reactie gewijzigd door Sinester op 22 mei 2014 16:07]

Begin een beetje moe te worden van deze onzin :O Telkens het tegenspreken over zoiets simpels^

Maar goed zal het een keer duidelijk uitleggen. Als je het dan nog niet snapt prima^
Nu kun je op het moment het volgende; Op een van de systemen spelen, maar er is dus geen aangewezen controls per speler noch per systeem. Dat kan toegevoegd worden dus, want een grote deel van de local multiplayers vragen erom.

Dus dat de Stream met dus bijv* Dirt of portal ook de 2e system by stream en dus een speler herkent. Split screen krijgt dan een hele nieuwe betekenis. Maar zelfs dat hoeft nog eens niet. Een unieke control scheme per system zou al genoeg zijn. En ga zo maar verder met de aangewezen i/o features.

En zo zijn er nog een paar mechanics wat Valve aan hun zijde kan doen met de In home streaming. wat al lang om word gevraagd. Tijdens de vroege Beta al 8)7
Dus die insinuatie over een willekeurige wens kun je ook beter voor jezelf houden. Want net wist je nog eens niet het verschil tussen een local game en een LAN game..

[Reactie gewijzigd door 291608 op 22 mei 2014 17:43]

Gast rustig maar.

Niet iedereen is overall van op de hoogte, en ik insinueer ook helemaal niks, ik stel gewoon wat vragen omdat ik het niet snapte

Maar nu je het dus beter hebt uitgelegd snap ik wat je bedoeld, zo simpel kan het zijn
Kan er op dat moment echt niks meer gedaan worden op de pc of kan er met steam niks meer gedaan worden?
Er kan niks anders worden gedaan. De game draait namelijk ook gewoon op de monitor van je pc. Steam neemt dit beeld op en stuurt dit naar je ontvanger. En steam input vervolgens de toetsaanslagen van je ontvanger in de game.
Dat is lelijk! Ik snap dat het beeld doorgestuurd wordt, maar ik dacht dat Alt-Tab oid. dan nog wel zou werken (en dat je pc doorgaat met het spel draaien op de achtergrond).
De games worden gestreamed binnen het thuisnetwerk. (VPNs werken naar mijn ervaring niet/niet goed).

Het nut achter streaming zit het vooral in gebruikers die liever op de bank gamen dan achter hun bureau. Dit kan zoals het Artikel al zegt met behulp van een HTPC of een laptop.

Je moet op beide devices zijn ingelogd op hetzelfde Steam account. Andere accounts komen wel in de lijst te staan maar kunnen niet mee worden gepaired.

Dit laatste concludeerd mij dat de mogelijkheid er is dat je andere spelers zou kunnen machtigen om met behulp vanaf jouw PC te gamen.

De requirements die ik heb gevonden zijn; 10 mBit voor lichte 2D games zonder al te veel particles.
20+ mBit voor 3D games zoals Crysis waar particles een grote rol spelen. Hierdoor raad ik aan dat een stabiele WiFi-N (2.4 Ghz) verbinding gewenst is.
De games worden gestreamed binnen het thuisnetwerk. (VPNs werken naar mijn ervaring niet/niet goed).
Ik snap niet waarom je hier +2 voor krijgt want (op zichzelf, onbekend met Steam In-Home Streaming) VPN's werken prima, maar dit is gericht op een lokaal netwerk (in-home) dat zijn ''normaal' (non-tweaker) geen situaties waar je firewalls binnen voorkomen.
Je moet op beide devices zijn ingelogd op hetzelfde Steam account. Andere accounts komen wel in de lijst te staan maar kunnen niet mee worden gepaired.

Dit laatste concludeerd mij dat de mogelijkheid er is dat je andere spelers zou kunnen machtigen om met behulp vanaf jouw PC te gamen.
Als er niet mee gepaired kan worden kan er geen stream mee gestart worden, hieruit concludeer ik dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.
De requirements die ik heb gevonden zijn; 10 mBit voor lichte 2D games zonder al te veel particles.
20+ mBit voor 3D games zoals Crysis waar particles een grote rol spelen. Hierdoor raad ik aan dat een stabiele WiFi-N (2.4 Ghz) verbinding gewenst is.
Waar heb je deze vereisten gevonden en/of hoe heb je dit gemeten?

Zie ook:
steamcommunity.com: The Wifi Testing Thread
p.s. ik zou ook een stabiele verbinding aanraden.. :+

[Reactie gewijzigd door GewoonWatSpulle op 22 mei 2014 09:13]

Het nut is dat je de grote game pc in een andere kamer kan laten terwijl je voor de televisie gamed.

Dit betekent een kleiner apparaat dat neergezet kan worden bij de televisie. Of, zelfs alleen tijdelijk. Je kan een laptop aansluiten met HDMI en netwerkkabel als je wilt gamen. Wanneer je klaar bent, ruim je de boel weer op. Mooi uit het zicht.
Mijn pc staat in de woonkamer, maar als mijn vriendinnen bezoek heeft oid en ik wil toch gamen zal ik toch naar de laptop over moeten gaan.
Games delen met vrienden kon al een tijdje via Famlly sharing. Je kunt 10 peeps toegang tot je game library geven, zij kunnen dan jouw games op hun eigen pc installeren en spelen, tenzij je zelf een game start.
Ik snap het nut wel! Ik kende dit helemaal niet! Bijna al mijn games staan in Steam. Ik heb een MacMini als HTPC (draait Windows 8 ) en een Game-PC op mijn kantoor. De MacMini is helemaal niet krachtig genoeg om fatsoenlijk spellen te draaien, maar kan waarschijnlijk wel als In-Home streaming client fungeren.
Ik ga vandaag nog een controller halen en hiermee experimenteren.

[Reactie gewijzigd door Abom op 22 mei 2014 11:01]

Hmm, toch maar eens die controller aan gaan schaffen voor de HTPC bij de TV....
Daar heeft Valve ook een oplossing voor hŔ ;). Dit jaar komt hun eigen controller uit.
Mocht je nog een ps3 of xbox360 hebben rondslingeren... die controllers zijn ideaal om te gebruiken op de laptop/pc.
Heb thuis een server staan. Als ik hier een video kaart in gooi en windows virtualiseer, werkt dat dan ook?
Als je de VM directe toegang tot de videokaart geeft (mogelijk, maar niet triviaal) zou het moeten werken.
indien je virtualisatielayer de GPU kan gebruiken, waarschijnlijk wel. Als het een hypervisor is die alleen software-rendering doet, dan niet.
hiermee ontgaat me dus het nut van een steambox volledig
nu kan ik beter op mijn htpc steam zetten en mijn games vanaf mijn game pc streamen
Lang niet iedereen heeft een HTPC. Zelf software op zo'n dingen zetten is al helemaal te veel gevraagd voor de meeste. Je kan een eenvoudige Steambox gebruiken als HTPC voor games.

Overigens hebben steeds minder mensen een zware PC om op te gamen. Tegenwoordig kopen mensen liever een tablet, een smartphone en een console. Voor die doelgroep is native gamen op een Steambox weer wel interessant.
steamOS is iets meer geoptimaliseerd en ondersteund bovendien ook games die voor linux beschikbaar zijn en dan dus local gedraaid kunnen worden. Voor een FPS is dat wel zo prettig, om een voorbeeld te noemen.