Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 141 reacties
Submitter: IMarks

Diverse niet-Samsung-accessoires zouden niet langer werken met de Galaxy Note 3 nadat de Android 4.4.2 KitKat-update is geïnstalleerd. Samsung heeft in deze firmwareversie het omstreden accessory authentication system ingeschakeld.

Samsung gebruikt rfid-chips in zijn eigen accessoires om zo een 'officieel' product te kunnen herkennen, maar in de Android 4.3-firmware van de Galaxy Note 3 was het accessory authentication system nog niet ingeschakeld. In de update naar KitKat is dit wel het geval, zo melden gebruikers aan Sammobile. Onder andere hoesjes van de firma Spigen met S View-venster zouden niet langer werken, omdat ze niet over de juiste rfid-chip beschikken.

Met het in alle stilte inschakelen van het beveiligingsmechanisme, een methode die vaak door Apple wordt gehanteerd, lijkt Samsung zijn fans tegen de haren in te strijken. Dit gebeurde eerder al met het omstreden regiolock.

Bedrijven die alsnog accessoires voor de Note 3 willen uitbrengen, moeten vermoedelijk een licentie bij Samsung afnemen, maar de beveiligingsmethode kan, nadat root-toegang tot het systeem is verkregen, uitgeschakeld worden via het Xposed Framework. De bezitter van een Note 3 loopt bij het verkrijgen van root-toegang echter het risico de garantie te verliezen.

Update, 16:33: Samsung laat in een reactie aan Sammobile weten dat de Android 4.4-update niet gerelateerd kan worden aan niet werkende accessoires van derden. Ook zouden Note-bezitters 'uiteraard' accessoires van andere bedrijven kunnen gebruiken met hun smartphone. Onduidelijk is echter of er een fout zit in de KitKat-firmware voor de Galaxy Note 3 en of deze snel zal worden verholpen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (141)

"De bezitter van een Note 3 loopt bij het verkrijgen van root-toegang echter het risico de garantie te verliezen"

Dat was toch niet meer het geval?
Ik dacht dat dat een ongeldige reden was om geen garantie te kunnen geven.
Zolang het defect niet te wijten is aan de gevolgen van het rooten, heb je nog gewoon garantie.

Daarnaast is het natuurlijk een beetje 'flauw' van Samsung om dit stilletjes toe te passen..
Hoe gevaarlijk is rooten met bewezen methodes nu eigenlijk echt?
Tegenwoordig met alle one click root methodes gaat het min of meer vanzelf.
Zou wel eens een mooie poll zijn.
  • Toestel niet geroot
    Geroot en werkt lekker
    Geroot en nu heb ik een presse papier
het gaat hem denk ik ook niet echt om de root toegang maar meer over de eventuele schade die je kan aanrichten als je toegang hebt.
overclock etc...
niet dat ik er tegen ben oid, heb zelf ook een gerootte foton..
Ik herinner mij een tweakers artikel waarin samsung zei dat een geroot toestel de 1ste keer (indien defect veroorzaakt door het rooten) wel hersteld wordt de 2 de keer moet je betaalen(maar wie maakt zijn gsm 2 keer kapot door te rooten)
Krijg je bv. Qi laders die niet willen laden omdat Samsung dat niet goed vindt? Gelukkig heb ik niks met dat soort covers, maar het is wel irritant dat dingen opeens niet werken door een softwareinstelling. Hoe ver kunnen ze daarmee gaan? Blokkeren ze straks ook BT-oortjes e.d.?

Ze vergeten denk ik dat een 'Nokiaatje' zo is gebeurd en je binnen een paar jaar opeens een stuk minder verkoopt. Vooral nu concurrenten als Sony wel vol gas geven en wellicht ook het Nokia-wat-geen-Nokia-mag-heten ook aan het schermen is met Android. Dan hebben we de Nexus-spulletjes zelf nog, die de laatste tijd ook niet meer door Samsung gemaakt worden. Komende jaren zullen interessant worden. Ik denk dat er meer druk dan ooit is op de S5 na de lauwe ontvangst van de S4.

Ik heb een Note3, maar als dit zo doorgaat is dit na de S2, S4 en dus de N3 wel gelijk de laatste Samsung.
Tel daar nog bij op dat sommige mensen, waaronder ikzelf, soms wel eens iets anders willlen, en dan is een 'Nokiaatje' i.d.d. snel gebeurd..... ; ik heb sinds een week een Lumia 1520
De bezitter van een Note 3 loopt bij het verkrijgen van root-toegang echter het risico de garantie te verliezen.
Dit is onzin. Zie eerdere berichten hierover en zelfs Samsung zelf zegt dat ze telefoons sowieso zullen repareren: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak en nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Dus weer een lulverhaal. Kunnen jullie niet een keer gewoon in het archief kijken voordat je iets opschrijft wat niet klopt?
Eenmalig ja. Samsung hoeft niet onbeperkt te blijven fixen als je je telefoon bricked, en als de kernel bij de custom ROM de voltages te hoog smijt is t je eigen probleem. Er zitten dus wel wat risicos aan vast. Je hebt gelijk dat de garantie niet meer per direct mag vervallen, maar risicos geeft het zeker wel.
[...]

Dit is onzin. Zie eerdere berichten hierover en zelfs Samsung zelf zegt dat ze telefoons sowieso zullen repareren: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak en nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Dus weer een lulverhaal. Kunnen jullie niet een keer gewoon in het archief kijken voordat je iets opschrijft wat niet klopt?
Want bedrijven kunnen hun policy niet veranderen ofzo?

Ofc, 't is gewenster dit te dubbelchecken, maar het is niet zo dat als je ooit een nieuwbericht hebt geschreven, je nooit meer iets ander kan beweren: je kan verkeerd geïnformeerd zijn, gebeurtenissen kunnen een ander verloop krijgen dan gemeld en mensen kunnen terugkomen op hun uitspraken.

Dat ze eerder hebben geschreven dat Samsung garantie verleend ook naar rooten, wil nog niet zeggen dat Samsung dat tot in de eeuwigheid blijft doen...
Hier zou Google ook iets tegen moeten doen. Dit haalt het grootste pluspunt van Android onderuit.
Google is daar niet in geinteresseerd. Sterker nog. Google probeert actief Android zo gesloten mogelijk te maken. Open is niet (meer) in het belang van Google.
Hier zouden authoriteiten, zoals de FTC en de EU Trade Commission iets tegen moeten doen.

Dan kunnen ze gelijk Apple aanpakken.

Het probleem met deze bedrijven is dat ze binnen een vrije markt een nieuwe markt opstarten die helemaal niet vrij is.
Google gaat echt niks doen tegen de fabrikant die 2/3 van zijn OS verkopen vertegenwoordigt...
Hier zou Google ook iets tegen moeten doen.
En wie denk je dat deze mogelijkheid in Android ingebouwd heeft?
Samsung is de eerste fabrikant die van deze mogelijkheid gebruik maakt. (En voorlopig ook de enige die het zich kan veroorloven.)
En ik hoop de enige die het ooit zal doen.
Google hoeft niet veel te doen. Daar is marktwerking voor.

Als de consument het werkelijk een probleem vindt is dan zal Samsung het wel merken in zijn verkopen. Er is voldoende concurentie.
En wanneer alle andere fabrikanten op hetzelfde idee komen, dan zal Apple de lachende derde worden.

Apple heeft de naam degelijke software te maken, waar Android meer problemen heeft. Met een vendor-lockin op Android toestellen is er een sterk argument tégen Apple weggevallen.

Blijft over concurentie op prijs. En aangezien Apple tegenwoordig ook al "budget" toestellen verkoopt...

Steve Jobs lach zich dood daar op z'n wolkje... O-)

[Reactie gewijzigd door T-men op 23 januari 2014 16:32]

Er is voldoende concurentie.
Yeah, right... Die concurrentie is op de vingers van 1 hand te tellen.

Je hoeft maar naar de Nederlandse telco's te kijken om te zien hoe goed marktwerking gedijt bij zo'n klein aantal spelers.
De meeste Nederlanders kopen tegenwoordig een los toestel.
En er zijn best een redelijk aantal merken met goede android telefoons en tablets.
- asus
- Sony
- HTC
- huawei
- Motorola
- lg
En nog meer
Waarom zo fel en geëmotioneerd reageren? Als je het niet met iemand eens bent of vindt dat-ie geen goede argumenten heeft, dan hoef je toch geen dingen te roepen als
Doe maar niet alsof je ergens kennis van hebt, want het is duidelijk niet zo
en
de reactie van T-Men is echt te idioot voor woorden
?

Overigens zegt T-Men helemaal niet dat Apple goede software maakt, maar dat ze de naam hebben goede software te maken.
M.b.t. betere software. Ik schrijf dat Apple die naam heeft. En dat baseer ik op geluiden van veel mensen om mij heen.

M.b.t. vendor lock-in: Uit het artikel zelf: "Samsung gebruikt rfid-chips in zijn eigen accessoires om zo een 'officieel' product te kunnen herkennen"
En dan vraag ik mij af, hoe moeilijk is het om een RFID chip te kopiëren?
Te moeilijk voor de non-tweaker, helaas.
En dan vraag ik mij af, hoe moeilijk is het om een RFID chip te kopiëren?
Zelf zou je dat eventueel nog kunnen doen maar, op grote schaal voor fabrikanten van die assesoires is dat niet legaal.
Bovendien is een produkt mét RFID-chip duurder dan een produkt zonder chip, wat ook weer niet past bij de budgetmarkt waar veel fabrikanten zich op richten
Bij print cartridges heb je de mogelijkheid om 3rd party exemplaren met chip te bestellen en ook zonder (iets goedkoper) waarbij je de chip van een originele cartridge overzet. Misschien gaat het die kant een beetje op.

Ik zal trouwens niet versteld staan als Samsung deze strategie straks ook bij Tizen gaat toepassen.
Als hij goed gemaakt is en dus gebruik maakt van bewezen criptografsche algoritmen is het (misschien m.u.v. voor de NSA) volkomen onhaalbaar.

Als ze bijvoorbeeld met een goed challenge response algoritme werken krijg je de inhoud van de chip nooit te zien en valt er niets te kopiëren.

[Reactie gewijzigd door martijnve op 23 januari 2014 16:07]

Het zal vaak een kwestie van tijd zijn voordat het gekraakt is,
maar ondertussen kan Samsung de voorwaarden weer wijzigen.

Nieuw model, nieuwe accessoires waarbij 'oude' het niet meer doen. Zoiets stupide als draadloos Bluetooth kan relatief lang mee, langer dan een toestel en/of meerdere toestellen. Het zou betekenen dat je auto mag aanpassen, speakers kunt weggooien etc.

Dat doet Apple niet eens. Ben benieuwd hoe de interpretatie zal zijn.
Dat was ik dus, collega was nog ingelogd :p.
Daar sta je dan als fabrikant met je (reeds geproduceerde) accessoires… Als ze nog enigszins op andere toestellen werken valt het nog mee, maar als ze specifiek voor de Note 3 ontworpen zijn mag je mooi opnieuw beginnen. Blijft natuurlijk de vraag of Samsung de accessoire producenten op voorhand verwittigd heeft of hun nu zomaar voor domme feiten zet.
Waarom zou Samsung dat moeten doorgeven aan accessoire producenten als zij geen toestemming vragen aan Samsung of vragen hoe ze het beste kunnen communiceren met de Note3?
Ligt er weer aan wat het protocol is waarmee de communicatie gedaan wordt. Als dat open is/was dan valt er niet zo veel te vragen.
Waarom moeten fabrikanten toestemming vragen aan Samsung om accesoires te produceren voor die apparaten? Beetje onzin.
Inderdaad, jammer dat Samsung niet ervaart dat dit hun product (en ecosysteem dat ze wensen) juist benadeeld. Als ik nu reeds een 3th party assocoire had, was ik wel naar een root en/of custom rom gegaan. Dat was vast hun bedoeling niet. Het is geen rocket science meer.
Als je als fabrikant in een goed daglicht wilt komen en je spullen wilt blijven verkopen, dan bied je maximale ondersteuning op het rooten van de toestellen van je klanten.
Apple toestanden in Android land.
Van vendor lock-in toestanden moet ik niks hebben.

[Reactie gewijzigd door Soggney op 23 januari 2014 15:57]

Apple meld alleen en blokkeert niet. Dus een heel andere insteek. Maar dit lijkt me meer een foutje van Samsung dan dat ze dit hebben bedoeld.
Ik ben sinds kort een Android gebruiker, ik hoorde altijd leuke verhalen over Android en hoe open & customizable het wel niet was, nou ik moet zeggen dat eigenlijk wel mee valt...
Wat me ook nog opviel (en tegenviel moet ik zeggen) is dat ik zelf geen recht heb aan te passen wat een applicatie wel of niet mag, iets wat in iOS heel normaal is, tot zo ver het kan dan. En ja ja ik weet dat het wel, het is wel mogelijk maar dan moet ik lopen hobbyen op mijn toestel, dat wil ik nou ook weer niet.
Android is een schitterend en open OS, echter is dat het niet meer tegen de tijd dat die voorgeinstalleerd staat op jouw net gekochte telefoon.
Ook al ontwikkelt Google hoofdzakelijk Android, is Android zelf nog steeds een opensource project, echter de populairste versie van Android, is Google Android, dit is de versie die je krijgt op je Samsungs, HTC's, Sony's enz, dit is een Android versie met allerlei Google software en aanpassingen, die niet iedereen even prettig vindt, maar helaas ook niet te scheiden is, want wil jij de Play store, moet je als fabrikant het hele pakket afnemen.
Vervolgens komt natuurlijk ook de fabrikant met het nodige spul, ook hier zal je het ene meer waarderen dan het andere.

Dus in principe is Android een prachtig OS, de mogelijkheden zijn eindeloos en ik zie dan ook wel een toekomst waarbij je via een remote app gewoon alles kan aansturen, omdat hier bijvoorbeeld Android voor wordt gebruikt (denk aan een voorverwarmde oven wanneer je thuiskomt).
Het OS leent zich dan ook zeer goed voor andere versies, zoals Amazon dat heeft gedaan met bijv de Kindle Fire, wel Android, geen Google.

Maar de versies waarmee mensen op hun smartphone werken, gaat dus enerzijds vooruit, maar anderzijds achteruit. Paar jaar geleden waren er minder restricties, maar het OS liep niet heel soepel. Nu is dat andersom, het OS werkt nu vloeiend, maar restricties vanuit Google en de fabrikanten verziekt het open karakter.

Ik hoop dan ook dat de wet snel korte metten maakt met het wel of niet mogen rooten. Opzicht mag dit dus wel, maar fabrikanten gaan hier natuurlijk flink moeilijk over doen, vraag is dan of je wel je garantie krijgt, en tja wil je dat riskeren met je telefoon van 600 euro?
Wanneer het gewoon vaststaat, ja rooten mag en fabrikanten moeten gewoon je toestel repareren zonder gezeur, dan zal dit een flinke boost geven aan rooten. Als we dan een alternatief open source project krijgen om Android werkelijk open te houden terwijl je wel gewoon je apps kan downloaden (dus een alternatieve store gesteund door developers), dan kan Android pas echt zijn wat het werkelijk is.
De vrijheden in android zijn er wel maar je hebt er niet 1 2 3 toegang toe, ik zelf ben dag 1 meteen vanaf de beperte toegang naar gewoon root toegang gegaan en nu zit ik op de alfa van cyangogenmod op mijn note 3 en dan kan er in eens veel meer dan waneer je met de stock beperkte toegang zit te werken.
Houdt er wel rekening mee dat met root toegang alle 4 de grootste banken je geen schade vergoeden als je bankieren app ge-hacked wordt.
Ze zijn in staat dat te weigen ja maar dat kunnen ze ook op het moment dat je een film gepirate hebt dus hier maak ik me niet echt zorgen over. Volgens mij is er nog geen geval bekend waar een toestel met root toegang niet vergoed is. Ook word je niet zo snel gehackt als je weet wat je doet.
Een goede dief pakt de methoden waar geen root voor nodig is. Die groep is namelijk het grootste en bezit waarschijnlijk ook meer geld (de oudjes met een smartphone).
Je wilt kunnen customizen ed. maar je wilt niet de tijd (hobbyen) ervoor nemen?

Door android en root heb ik ervoor gezorgd dat de levensduur van enkele apparaten aanzienlijk hoger geworden zijn. Ik maak nu bijvoorbeeld gebruik van een HOX en eigenlijk zou ik niet zo 1 2 3 weten waarom ik over moet stappen, op een betere batterijduur na.
Is dat zo raar? Ik ben na een uitstapje op Android ook weer terug naar IOS. De, voor mij, belangrijke customizations (vooral de rechten van een app) zitten daar gewoon standaard in. Ik wil helemaal niet hobbyen op mijn telefoon, daar heb ik mijn desktop voor.
Ik zou nou echt niet weten waarom ik nog over zou moeten stappen.
_tekst hier weggehaald ivm gemiddelde response_

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 23 januari 2014 19:15]

Lees ook even de reactie van rickvandermey, waar ik op reageer.

Of je het customizen of preferences wil noemen maakt mij niet zo veel uit. Ik weet trouwens dat het kan met Android, want ik heb anderhalf jaar een Androidtelefoon gehad. Ik weet ook dat het makkelijker kan met IOS. In van links naar rechts vliegende icoontjes, het weerbericht op het homescherm en live twitterfeeds ben ik minder geïnteresseerd. In welke rechten apps hebben juist weer wel. Geloof me, ik kan een prima afweging maken en voor mij en hoe ik mijn telefoon wil gebruiken is IOS beter. Ik ga jou niet proberen te overtuigen en andersom hoeft ook niet.

Edit:
@TheNymf: Dan kan je wel leuk je reactie weghalen omdat mijn reactie daarop je niet bevalt, maar jij komt doodleuk met een voorstel voor een hobbyprojectje terwijl ik toch duidelijk zeg dat mijn telefoon niet mijn hobbydevice is. Een beetje lezen en minder lange tenen zou je sieren.

[Reactie gewijzigd door 118226 op 23 januari 2014 21:12]

Ik vind dat inderdaad in iOS ook beter geregeld. Ik was ook verbijsterd toen Google de permissie tool weer verwijderde. Het werd pas echt raar toen mn vrouw emailtjes begon te ontvangen vanuit een Android app op mn telefoon. Op iOS wordt tenminste gevraagd of een app toegang mag tot je adresbook, foto's, etc.
Maar dit lijkt me meer een foutje van Samsung dan dat ze dit hebben bedoeld.
Really. wow..

Apple doet dit ook heel bewust, aangezien ze aan eigen accessoires geld verdienen. En er worden genoeg kabels e.d. geblokkeerd hoor, waarbij deze niet meer opladen.

Denk je nou serieus dat zo'n functie per ongeluk aangezet wordt? Dan ben je wel heel erg naïef...
En ik ben blij dat Apple dit doet, als je ziet hoe gevaarlijk die goedkope kabels/stekkers soms wel niet zijn.
Dus Apple doet het niet om de eigen zakken te vullen maar om de consument te beschermen? Best sympathiek eigenlijk O-)
Apple doet dit bewust omdat er in China nog niet zo lang geleden een paar mensen zijn overleden na het gebruik van goedkope laders.
Nieuwsbericht:: http://edition.cnn.com/20...smartphone-electrocution/

En hier een uitgebreide video van het verschil tussen een echte officiële lader en een el-cheapo Ebay lader. http://www.youtube.com/watch?v=_exfmbsPqEI

Het is dus niet zo gek dat als je een niet goedgekeurd Apple kabeltje in je iPhone prikt dat je een melding krijgt. Overigens als je de melding wegklikt kun je verder. Apple blokkeert dus helemaal niets :)
Melding iPhone: http://cdn.iphonehacks.co...rized_cable_accessory.jpg

Wat Samsung hier doet heeft helemaal niets met bescherming van gebruikers te maken maar ordinair hun eigen accesoires markt verdedigen.

[Reactie gewijzigd door Miki op 23 januari 2014 17:06]

"Wat Samsung hier doet heeft helemaal niets met bescherming van gebruikers te maken maar ordinair hun eigen accesoires markt verdedigen."

Ook jij, niet zo snel oordelen ;)
Het is maar een foutje
Lol foutje en komt Samsung met een niets zeggende verklaring... Right :z
Inderdaad, die goedkope kabels zijn levensgevaarlijk. Ik heb er zelf ooit een gekocht en daar zat dus een handgranaat in verwerkt.
Gelukkig koop ik voortaan altijd mijn kabels bij Apple voor de enorm schappelijke prijs van 20 euro en kan ik me eindelijk weer veilig voelen als ik mijn iKabel in mijn iPhone steek.
:+

Als jouw iPhone in de fik gaat terwijl jij originele Apple producten gebruikt sta je sterk. Als jij een nep adapter en kabel van $2 gebruikt en je iPhone vliegt in de fik heb je pech. Er zijn al meerdere malen ongelukken (vooral in China) gebeurd omdat men "nep" adapters en kabels gebruikt.

Dit hoeft niet speciaal Apple te zijn maar geld ook voor andere fabrikanten.
alleen als apple kan aantonen dat je eeen ondeugdelljk product hebt gebruiikt, maar die bewijslast ligt bij hen...
En af en toe vliegt er een iPhone in de fik, en af en toe een Samsung Galaxy, en af en toe een...........
Laat de consument lekker zelf bepalen welke accessoires ze kopen en van wie, en dan kunnen ze zelf de afweging maken of ze 'het risico' willen lopen (en elk product kan een keer een productiefout hebben waardoor het niet naar behoren werkt). Als er onveilige producten zijn, is er wet- en regelgeving om deze producten van de markt te weren, de fabrikant (in dit geval Samsung) is geen beschermheilige die dat voor de consument mag beslissen.
Maar dit is dan ook helemaal niet de reden om accessoires van ander producenten te weren, de enige reden is $$$$¤¤¤¤¤. Naar mijn mening idioot dat Samsung dus op deze manier zijn eigen dure accessoires wil slijten en zijn eigen gesloten systeempje wil creëren. Hoog tijd dus dat de consument met zijn portemonnee zijn stem laat horen en voor de concurrentie kiest.
Leuk en aardig, maar als er een iPhone in de fik gaat weet je wie de klachten krijgt? Dat is Apple, en aangezien de media lekker snel is word Apple dan weer snel slecht in het licht gezet. Dat terwijl de persoon een $2 adapter gebruikt met goedkope electronica binnen in omdat de persoon zo nodig geld wou besparen.
De "nep" accesoires zijn af en toe erg lastig te onderscheiden van de echte. Dan kan zo een waarschuwing geen kwaad.
Niet al te snel conclusies trekken he
Update, 16:33: Samsung laat in een reactie aan Sammobile weten dat de Android 4.4-update niet gerelateerd kan worden aan niet werkende accessoires van derden. Ook zouden Note-bezitters 'uiteraard' accessoires van andere bedrijven kunnen gebruiken met hun smartphone. Onduidelijk is echter of er een fout zit in de KitKat-firmware voor de Galaxy Note 3 en of deze snel zal worden verholpen.
Ik betwijfel of dit een foutje is. Volgende stap is dat je alleen maar kunt bellen met een Samsung als je in een Hyundai of Kia rijdt.
HET voordeel van Android is dat ik spullen van andere leveranciers kon combineren.
Hiermee schiet Samsung zich m.i. echt in de voet !!!

Wanneer ik ten koste van een vendor lock-in een veilige omgeving wil, dan ga ik naar Apple. Met Samsung Android heb ik alleen de nadelen: een beperkt (duur) aanbod van assesoires én een virus gevoeliger Android systeem.

Het slechte van 2 werelden dus. |:(
En bij Apple kun je geen spullen andere leveranciers "combineren"? Wat een onzin.
Hoe moet ik dit zien? Dat je geen lader kunt aansluiten van een ander merk dan van Samsung? Dat terwijl er neem ik aan een standaard-usb op zit?
kabeltje direct in de stroom zou nog gaan op zich al zou zelfs dat nog kunnen, maar het zal eerder gaan om dockingstations enzo
Langs de ene kant zou je kunnen zeggen dat dit beter is voor de consument omdat hij/zij dan weet dat hij een kwaliteitsvolle accessoire in handen zal krijgen.

Echter vertrouw ik de kwaliteit van sommige originele Samsung accessoires niet en heb ik al meer dan 1x een product bij een concurrerend merk voor de helft van de prijs gevonden dat beter werkt... Of beter is afgewerkt dmv betere materialen.

Ze zijn een beetje hun eigen put aan het graven denk ik. Succes is niet iets dat voor altijd zal blijven. En steeds meer gebruikers, en hiermee heb ik het over de normale non-tweakers merken op dat de software onafgewerkt of traag en buggy aanvoelt, iets waar ze echter niet veel blijken aan te doen. Laat het me zo zeggen, they don't care.
Als ik een hoesje van de Aldi wil met een venster erin wie is Samsung dan om te bepalen dat het wel of geen goede kwaliteit is en of het daarom wel of niet mag werken. Iemand heeft al voor veel geld een telefoon aangeschaft en misschien een adapter die ook al Samsung Only is. Samsung wil gewoon ordinair meer poen binnen harken door accessoires makers geld afhandig te maken en uiteindelijk moet de consument hierdoor meer betalen.
Ze reageren als Apple
Ze kopieerden zelf dingen van anderen maar o wee als iemand iets van hun kopieert
Dat is dus ook wat ik zeg... Soms moet je verder lezen dan de eerste paragraaf :)
Langs de ene kant zou je kunnen zeggen dat dit beter is voor de consument omdat hij/zij dan weet dat hij een kwaliteitsvolle accessoire in handen zal krijgen.
Ach kom nou! Wanneer je zelf de keuze maakt tussen een accessoire van Samsung of een veel koedkopere van MerkX, dan weet je zelf wel; dat er hoogstwaarschijnlijk op kwaliteit is beknibbelt. Wanneer je MerkY kiest die wat dichter bij de prijs zit van Samsung kun je er meestal op vertrouwen dat de kwaliteit wel oké zit en dat je je alleen de 'OEM-belasting' bespaart.
Dat is alles behalve waar ! Ik heb gewerkt in een telecom shop waar veel accessoires verkocht werden, en soms zijn dingen van merken als Muvit of CellyDesign gewoon van veel betere kwaliteit als iets van belkin of Samsung zelf om maar een voorbeeld te geven. Een stomme hoes van Samsung kost je gemakkelijk al 40euro terwijl deze super rap slijt door het gebruikte cheap ass stitching aan de randen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True