Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties

Samsung heeft tien miljoen exemplaren verscheept van zijn grote smartphone Galaxy Note 3. De fabrikant deed er 2,5 maand over om die mijlpaal te bereiken. Bij eerdere Note-smartphones duurde het langer om die mijlpaal te bereiken.

Dat Samsung tien miljoenen exemplaren van de Note 3 heeft verscheept, staat in een infographic die de fabrikant heeft gepubliceerd. Samsung zelf spreekt van verkochte exemplaren, maar het bedrijf houdt alleen bij hoeveel het er heeft verkocht aan providers en retailers, iets dat normaal als 'verscheept' wordt aangeduid. Geen enkele fabrikant van smartphones rapporteert verkopen aan consumenten, omdat die lastiger bij te houden zijn.

De verkoop van Note-toestellen gaat steeds sneller: de Note 3 deed er 2,5 maand over om het aantal van tien miljoen te bereiken, bij de Note 2 duurde dat vier maanden en bij de eerste Galaxy Note bijna negen maanden.

In de infographic van Samsung staan van de afgelopen jaren alleen high-end toestellen: de goedkopere smartphones, zoals de Galaxy Fame of Galaxy Ace-serie, bereiken die mijlpaal niet. Samsung verkoopt naar schatting van analisten bijna 30 miljoen smartphones per maand.

Samsung Galaxy Note 3

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Galaxy S4: tien miljoen in 2 maanden.
Galaxy Note 3: tien miljoen in 2,5 maanden.

Ik vraag me af hoe lang de Galaxy S het flagshipmodel gaat blijven, want de Note doet niet veel onder voor de Galaxy S.
Ik vraag me juist af wanneer we een 3e flagship model krijgt :P Want de S4 en Note3 vind ik persoonlijk beide wel flagship modellen

(er is nog ruimte in de 4" groep)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 10 december 2013 10:19]

Over het algemeen is er maar n flagshipmodel, daar is het een flagshipmodel voor.

Mogelijk dat Samsung de lijnen samenvoegt en in drie verschillende groottes (4,3" - 5" en 5,5" o.i.d.) uitbrengt. Bespaart ontwikkelkosten denk ik.

Maar ok, puur speculatie. Ben het met je eens dat er ruimte is in het 4" segment. Het feit dat de iPhone zo populair is, is niet alleen omdat een iPhone is, maar ook vanwege het compacte formaat. Vind het persoonlijk vreemd dat zowel Samsung als Apple populaire segmenten bewust laten liggen (in de zin van dat 4" toestellen altijd budgetmodellen zijn bij Samsung).

[Reactie gewijzigd door TMC op 10 december 2013 10:22]

Over het algemeen is er maar n flagshipmodel, daar is het een flagshipmodel voor.
Wie bepaalt die wijsheid dan? Wat is het "Flagship model" van Mercedes? Een grote SUV met alle luxe, of juist een snelle sportwagen? Wat is het flagship model laptop van Asus? Is dat een ultrabook met hoge resolutie, of juist een gamelaptop met maximale prestaties?

De Note en Galaxy S zitten in verschillende markten en zijn beide flagship modellen als je het mij vraagt, maar dat is geen keihard afgekaderde term.
De iphone is populair door de veel betere app store, daar verliest Android het.
Duidelijke flamebait, van bijna elke iPhone App is er een android equivalent dat even goed of beter is. Bovendien zijn er een hele hoop apps met functionaliteiten die de iPhone niet heeft.
Er zijn gratis versies en betalende van veel apps, met bovendien de mogelijkheid om de app 15 min te proberen.

In geen enkele quantificieerbare manier is de App Store beter dan de Play Store.

Meer dus eigen mening dan een onderbouwd argument.
Beter hoeft niet alleen met aantal apps te maken te hebben, maar kan ook met beveiliging enzo te maken hebben. Overigens kun je ook stellen dat de Play store beter is omdat Apple nogal vreemde dingen in apps afkeurt (zoals zwarte pieten en sexueel getinte apps).
Tuurlijk niet, dat zeg ik ook, maar om hem daardoor zonder meer als "beter" te definieren is wat absurd, niet?

Misschien zijn er mensen die wel een torrentclient of een naaktkalender op hun gsm willen installeren?
Ik heb lange tijd Android en IOS gebruikt en dit is mijn ervaring. De jouwe is duidelijk anders maar ook totaal niet op feiten gebaseerd. Jouw reactie is net zo goed een fanboy reactie naar mijn mening. Zeker het "...is er een android app die even goed of beter is..." ;)
Kun jij je argumenten dan ook onderbouwen waarom de iphone app store beter is dan de play store van android?
Ik heb nu beide kunnen testen en vind zelf het gebruik van de play store prettiger dan de iphone app store.
Je bent zo regel gebonden hoe en wat je moet doen op een iphone met itunes en die hele mik-mak. De vrijheid die je bij een android toestel hebt zou ik niet meer willen missen. (Maar goed dit is dan ook mijn mening)

Om dan verder te praten over de 4" modellen,
ik weet niet hoe het zit met de sensoren wat tegenwoordig allemaal gebruikt worden in mobieltjes maar om zoveel mogelijk van een (bijvoorbeeld) S4 in een ACE te duwen lijkt me ook niet soepel te werken. Of de modellen zouden weer dikker gemaakt moeten worden en dat is ook niet wat de consument uiteindelijk wil.

Derhalve lijkt mij de note 3 echt een super mobil en overweeg ook om deze zelf aan te schaffen :)

[Reactie gewijzigd door Murf91 op 10 december 2013 14:47]

Daar komt de meer vrijheid reactie weer, het duurde even voordat ik die langs zag komen. Google is de vrijheden flink aan het inperken en afhankelijkheid van Google zelf aan het vergroten. Kwestie van tijd dat Android een veel meer gesloten karakter gaat krijgen zoals Windows phone en IOS.
Galaxy J is aangekondigd.

Nieuwe flagship model. Komt binnenkort in Taiwan uit als ik me niet vergis.

Dit is het teaserfilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Yn-fJw-pwTs

5'' FHD SAMOLED
32GB + MicroSD
13MP Camera
Snapdragon 800
3GB RAM
2600mAh batterij.

Dat in een 'premium' alluminium behuizing, zal wel lekker gaan verkopen.
Samsung Galaxy J (SC-02F) Specifications
◾5-inch Full HD (19201080 pixels) Super AMOLED display at 441ppi
◾2.3 GHz quad-core Snapdragon 800 (MSM8974) processor
◾Android 4.3 (Jelly Bean)
◾13.2MP rear camera with LED Flash, Zero Shutter Lag, BSI and Full HD video recording
◾2.1MP front-facing camera
◾8.6 mm thick and weighs 146grams
◾3GB RAM, 32GB internal memory, expandable up to 64GB with microSD
◾Infrared LED for smart TV remote
◾Xi LTE (up to 150Mbps), Wi-Fi 802.11ac (HT80), Bluetooth v4.0 LE, GPS and NFC
◾2600 mAh Battery

Dit zijn ze allemaal, om je even aan te vullen :)
dat is niet het nieuwe flagship model... verder klopt je informatie wel :)


Ontopic: Samsung moet is wat meer orde gaan scheppen in de lijnen en producten die het maakt.

Zeker in het mid-low end segment is het n grote waas.

Top = Note en Galaxy S serie

Maar mid en low: Fame, Galaxy Y, Galaxy Advance, Galaxy mini galaxy ace, galaxy gio, Galaxy W.... wat is wat en waarom het n en niet het ander... en nog erger... al die telefoons hebben ook nog een Plus of 2 of weet ik het voor versie.... het is een grote warboel bij Samsung en dat gaat goed, totdat consumenten echt compleet in de war raken en maar gewoon voor een LG of wat anders gaan...
dat is niet het nieuwe flagship model... verder klopt je informatie wel :)


Ontopic: Samsung moet is wat meer orde gaan scheppen in de lijnen en producten die het maakt.

Zeker in het mid-low end segment is het n grote waas.

Top = Note en Galaxy S serie

Maar mid en low: Fame, Galaxy Y, Galaxy Advance, Galaxy mini galaxy ace, galaxy gio, Galaxy W.... wat is wat en waarom het n en niet het ander... en nog erger... al die telefoons hebben ook nog een Plus of 2 of weet ik het voor versie.... het is een grote warboel bij Samsung en dat gaat goed, totdat consumenten echt compleet in de war raken en maar gewoon voor een LG of wat anders gaan...
Plus, Advanced, Mini zijn gwn een soort van mutators die een 2e revisie(plus) of derde revisie(advanced) van hetzelfde model aangeven. Zo lijkt de Galaxy S2+ op de S2,maar is de soc nieuwer/sneller, meer geheugen of 4g ondersteuning(ik roep maar wat hoor).

Kost je wel even voor je je overal op hebt ingelezen en dat ook daadwerkelijk snapt, ik snap dat 't
voor de meeste consumenten te verwarrend is...
Niet alleen krijgen oude modellen een opfrisbeurt door er plus of advanced aan toe te voegen, maar ook de huidige topmodellen krijgen een downsizing in de vorm van mini. De hoeveelheid overlap tussen verschillende modellen is gigantisch.

En waarom doet samsung dat? Vrij simpel. Een model verkoopt het beste in de eerste maand na introductie, dus samsung zorgt er voor dat er altijd wel een paar modellen 'nieuw' zijn. Intern zijn ze bijna identiek, zodat er bijna geen ontwikkelingskosten zijn.

En het werkt. Samsung verkoopt als een tierelier.
Eerlijk gezegd zien de Specs er helemaal niet verkeerd van uit :D
Lijkt me wel een kandidaat model dat mee boven zou kunnen gaan draaien. Het hoeft natuurlijk niet direct met een van de topmodellen vergeleken te worden maar nog lijkt me dit geen verkeerd toestel.
De Note doet niet veel onder voor de Galaxy S?

De laatste 2 Note modellen (Note 2 & Note 3) zijn steeds met betere hardware/spec's uitgerust als de Galaxy lijn (destijds Galaxy S3 & nu de Galaxy S4).

Je kan het dan beter andersom stellen, de Galaxy S doet niet veel onder voor de Note.
Ik bedoel qua verkoopcijfers.
De Galaxy S4 deed het in 1 maand volgens dit artikel: http://www.telegraph.co.u...m-sold-in-four-weeks.html
Geen enkele fabrikant van smartphones rapporteert verkopen aan consumenten, omdat die lastiger bij te houden zijn.
Voor zover ik weet doet Apple dit wel als enige. Die hebben dan ook wel iets meer controle over hun verkoopkanalen, wat het waarschijnlijk makkelijker maakt.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 10 december 2013 10:41]

Nee. Dit is een mythe die Apple volgers graag in stand willen houden. Maar dat is al vaker langs gekomen en als fabel bestempelt. Alle fabrikanten melden geleverde toestellen aan de markt, niet verkochte toestellen aan klanten. Ook Apple niet.
Het feit dat elke iPhone geregistreerd word bij Apple ( anders kun ke hem niet gebruiken ) maakt het voor Apple mogelijk om dit bij te houden.

Daarnaast moeten winkeliers de unieke serienummer van elk verkochte telefoon / tablet / mac doorgeven aan Apple.

Dua het is geen mythe, het is gewoon realiteit.
Het feit dat Apple dit bijhoudt (ook Google houdt het aantal activaties bij, dus wat betreft niet uniek) wil nog niet zeggen dat ze dit ook rapporteren aan de markt. Het een hoeft dus niet tegenstrijdig te zijn met het ander.

Als Apple 100.000 iPhones verkoopt aan de Mediamarkt waarvan er 80.000 (ik noem maar wat) daadwerkelijk verkocht zijn aan consumenten, wat houdt Apple dan tegen om toch die 100.000 te rapporteren, ondanks dat ze weten dat er 'maar' 80.000 doorverkocht zijn? Precies. Niks dus. Want Apple heeft er gewoon 100.000 verkocht, namelijk aan de Mediamarkt.

En denk maar niet dat elke webshop of Ebay verkoper hun administratie netjes doorgeven aan Apple, gebeurt gewoon niet. Ook dit is realiteit.

[Reactie gewijzigd door Ted_W op 10 december 2013 12:30]

wat houdt Apple dan tegen om toch die 100.000 te rapporteren, ondanks dat ze weten dat er 'maar' 80.000 doorverkocht zijn? Precies. Niks dus. Want Apple heeft er gewoon 100.000 verkocht, namelijk aan de Mediamarkt.
Wetten die verbieden met cijfers te goochelen ten nadele van de aandeelhouders en investeerders. De mediamarkt is een erkend reseller met een instore apple dislay area. Dat wordt je niet zomaar.
Hetzelfde zou je ook kunnen zeggen met Samsung, LG of merk X. Punt is dat Apple net zo min of net zo goed weet wat hun verscheepte en verkochte aantallen zijn als elk ander merk, daar gaat het om. En als Samsung volgens velen wel het aantal verscheepte toestellen mag rapporteren, waarom zou Apple dat niet mogen dan?
Nee, apple weet wel hoe het zit, samsung wil het niet zeggen. vandaar sold vs shipped.
de mythe zit bij jullie, apple heeft vanwege haar enorme populariteit altijd een tekort aan phones bij release, dus daarvan is 100% zeker dat "sold" ook echt verkocht aan de klanten is. En omdat apple direct aan klanten verkoopt weet je gewoon dat ze een vinger aan de pols hebben dat de toestellen ook daadwerkelijk verkocht zijn. Samsung verkoopt niet zelf direct aan de klant, dus geen idee hoeveel er terug komen.
Die tekorten zijn er vaak alleen bij de launch, daarna geldt dat niet meer. Daarnaast verkoopt Apple lang niet alle telefoons direct aan de klanten maar worden ze ook door de diverse providers verkocht bij abonnementen, en er zijn diverse retailers die iPhones verkopen. (Bol, Wehkamp om er een paar te noemen)
Ik ben altijd tegen phablets geweest, omdat ik dacht dat ze te groot waren, maar vanwege de specs heb ik deze aangeschaft om te kijken of het bevalt. En hij bevalt! Super telefoon en die mijlpaal van 10 miljoen vind ik dan ook wel begrijpelijk.
De 'phablet' was voor mij een uitkomst, na de Samsung i900 wilde ik per se iets groters met dezelfde mogelijkheden. De keuze van Samsung Note was niet snel gemaakt, maar na aanschaf is het enorm meegevallen: Hij past nog in de broekzak, is groot genoeg om eventjes de agenda bij te werken of iets te lezen, de GPS werkt naar behoren en een foto uit de losse pols maken met de Note werkt beter dan met mijn gewone Olympus camera.

Een tablet wil ik niet, de Note is een uitstekend alternatief voor mensen die niet met een tablet in de tas willen zeulen.
Er is ook wel wat aparts aan de hand. Het toestel is onderwerp van grote cashbacks voor origineel NL toestellen om maar in de buurt van de parallelimport prijzen te komen. Kreeg je eerst 50 euro retour op accessoires, nu is het 100 euro cashback. Vorige week was dit zelfs 125 euro + 64GB SD kaart bij geselecteerde winkels. De introductieprijs was 749 euro in Nederland, wellicht is dit te hoog gegrepen waardoor nu naar realistische prijzen wordt afgeprijsd?

Maar het is een erg fijn toestel. Nu nog de MultitTouch bug weg en ik ben bijna helemaal tevreden.
Ditto, ik hem hem ook. Mijn eerste Samsung en ben dik tevreden. Pennetje werkt super. Wel echt teveel bloatware, maar ik wil de orginele rom houden vooral ivm de digitizer.

Niet alleen is het toestel erg duur, de extra hoge early-adopter prijs was ook een schande.
Dat ze de prijs nu omlaag brengen met kortings-acties is tweeledig, ten eerste is het goede marketing (want vooral vrouwen zijn gevoelig voor de % korting truc) en ten tweede is het zo makkelijker om de prijzen terug omhoog te trekken als het ze uitkomt.

[Reactie gewijzigd door Barryke op 10 december 2013 10:50]

Ik realiseer me dat de prijs is wat men ervoor wil betalen, en als Samsung er 10 miljoen van weet te verkopen petje af, maar ik blijft ook 650 euro voor een Note 3 wel ontzettend veel geld vinden, zeker als je het afzet tegen bv een Asus Fonepad 7.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 10 december 2013 13:25]

Probleem is dat er geen alternatief is voor de Note 1,2,3 toestellen als je een (prettig) pennetje wil. Graag had ik minder betaald maar als ICTer kan ik niet zonder goed gereedschap.

Ik heb sinds Android 1.0 (anno 2009) gewacht op een toestel met pen, ik vond de HTC TyTN II (anno 2007) bijvoorbeeld ook geweldig.
Een pen kost toch hooguit een tientje?
Een digitizer zoals Wacom en de S-pen, ik bedoel geen nep-vinger pen voor digitizer-loze resistive touch apparaten.
3 jaar geleden werd je weggehoond met een Note:, te groot, te lomp, te belachelijk om te bellen, past niet in je zak, niemand wil een koelkast...Inmiddels is 'phablet' een marktsegment: Samsung heeft duidelijk een goede keuze gemaakt...
Over een jaar of 5 kijken we hier lachend op terug.
Een telefoon is om te bellen, mailen en apps te gebruiken, daarnaast heb je een laptop en binnen twee jaar een tablet om lekker mee te werken. Ik denk dat alles met deze grote over een jaar of 2 niet meer verkocht wordt. Het blijft een smarthphone waar je niet veel meer mee kan dan een kleine versie en de extra functies die er zijn werken vaak niet lekker.
Ik zie meisjes van 14 met een note lopen, hebben bijna 4 handen nodig om dat ding te bedienen en het enige wat ze er mee doen is whatsappen.
Prachtig al die tweakers met een glazen bol.

Daarbij vind is sommige functies op een groter scherm wel lekker werken.
Daarbij vind ik de NOTE 3 gewoon een fijn toestel om mee te werken. (en zo ook die andere 10 miljoen)

En dat meisjes van 14 het alleen gebruiken om mee te whatsappen is uiteraard geen maatstaf wat mij betreft.

Edward

[Reactie gewijzigd door 538812 op 10 december 2013 16:23]

Ik denk net hetzelfde.
Dat te groot hoor ik nog bijna dagelijks over mijn eerste note ;) 'is dat een iPad?';) Dan bevestig ik gewoon en zeg dat het een iPad mini is :P Ondanks de verkoopaantallen heb ik niet veel mensen met een Note 1, 2 of 3 gezien vreemdgenoeg. Zelf binnenkort ook aan de Note 3
De note 3 vind ik persoonlijk ook een geweldig apparaat. Heerlijk groot scherm, snel, amoled, goede accu.
Heb er op dit moment het geld niet voor maar... Het is gewoon een broekzak PC. :D
Het is dan ook een geweldig ding.
kan er ook mee bellen inderdaad.
Vooral de snelle proc en gpu , ram helder mooi groot scherm maken dit een verkoop topper.
Mijn keuze om deze ook te kopen was simpel. Er is op het moment geen betere in dit segment te koop.

verder heb je voor deze telefoon ook mooie accessoires. zelf heb ik er een ZAGG screenprotector opzitten ( geweldig spul ) en een tech21 erom heen. Handig als je in de bouw werkt :)

@watercoolertje :

alsof ik mij druk moet gaan maken wat anderen van mij vinden ?? die fase ben ik sinds mn 3e jaar al voorbij gelukkig.
Jammer dat er geen -2 moderatie bestaat bij Tweakers.net
Jeetje wat zou er dan gebeuren met een post? Helemaal niet meer zichbaar XD

Maar -2 was inderdaad wel gepast geweest voor je opmerking, ik was ten minste nog ontopic...
Tsja, na de Note en Note 2 toch de overstap van Phablet naar Tablet weer gemaakt. Maar dan wel een Note 8.0 3G omdat je daarmee ook probleem loos kunt bellen. Altijd veel plezier van mijn P1000 gehad. De 8.0 in combinatie met een Bluetooth oortje geeft geen rare beelden bij het bellen (stoeptegel aan je oor kan echt niet). Maar het gemak van een nog groter scherm heeft toch gewonnen. En de 10.1 is dan weer een maatje te groot.

Overigens voor de vrije tijd een S4 Zoom LTE aangeschaft. Knappe foto's maken met een goede optische zoom. Qua prestaties geen rekenwonder maar voor het maken van foto's en het syncen met Dropbox uitstekend voor de vele weekendjes weg. Scheelt weer een telefoon plus camera meenemen.

Verder blijft de keuze voor een model in mijn ogen nog altijd heel erg afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en smaak. Wat de een mooi vindt, vindt de ander niets. Gelukkig is er meer dan genoeg keuze en echt slechte toestellen zijn er niet meer.
Ik vind de Galaxy S serie toch wel de best serie qua smartphones op de markt..... goed design, goed intern en niet onbetaalbaar (zoals de iphone) de Note is gewoon een grote S dus ik denk niet dat dit de beste serie word van samsung
Ik vind een iPhone niet onbetaalbaar. Ik gebruik met plezier mijn 5S. Dat je hem te duur vind is een mening, geen feit. Ik vind voornamelijk iOS heel fijn. Het werkt gewoon, heb nergens problemen mee en zal ook nooit voor iets anders gaan.

[Reactie gewijzigd door kimiferrari op 10 december 2013 18:03]