Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 133 reacties
Submitter: bandidoloco

Netflix gaat in mei van start in BelgiŽ, zo meldt de Belgische krant Le Soir. De video-on-demand dienst begon afgelopen jaar al in Nederland en zou inmiddels werken met vertalers om de dienst geschikt te maken voor de Belgische markt, stelt de krant.

Netflix zelf heeft nog niets losgelaten over een gang naar België, maar geruchten over uitbreiding naar het land doen al langer de ronde. Volgens Le Soir begint Netflix eerst met het aanbieden van diensten aan Belgische huishoudens en gaat het een paar maanden later van start in het veel grotere Frankrijk.

De geruchten over dat Netflix naar België komt gaan al maanden, maar een eerder gerucht vorige week wees ook al op een start dit voorjaar. Volgens Le Soir is Netflix ook bezig met de vertaling van de dienst voor de Belgische markt.

Netflix is al wel actief op de Nederlandse markt en daar kost het aanbod 8 euro per maand, waarbij gebruikers onbeperkt het hele aanbod van de dienst kunnen streamen naar onder meer tv's, pc's, tablets en smartphones. Bij de Nederlandse kabelaanbieder UPC is Netflix inmiddels goed voor 5 tot 10 procent van het dataverkeer. Belgische providers hebben nu ook al diensten voor 'films op verzoek', maar bijvoorbeeld Rio en Rex van Telenet kost klanten vanaf 14,95 euro per maand.

Update 10:13: Netflix ontkent tegenover persbureau Belga dat het in mei zal starten. De ontkenning sluit niet uit dat de dienst in een andere maand, bijvoorbeeld april of juni, zal beginnen met diensten aanbieden in België. De aanbieder benadrukt dat het nog geen plannen heeft voor verdere Europese uitbreiding heeft aangekondigd.

Netflix

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (133)

Voordat er weer mensen zijn die over het aanbod gaan zeuren:

Toen Netflix net begon in Nederland, stond er nog vrij weinig op. Nu 3 maanden later, heeft Netflix NL het volgende aanbod aan (populaire) series op Netflix:

- Stargate Atlantis (alle 5 seizoenen)
- Battlestar Galactica (alle 4 seizoenen)
- Farscape (alle 4 seizoenen)
- Chuck (alle 5 seizoenen)
- Dexter (t/m seizoen 7)
- Weeds (alle 8 seizoenen)
- Prison Break (alle 4 seizoenen)
- Suits (t/m seizoen 2)
- Arrow (t/m seizoen 1)
- Homeland (t/m seizoen 1)
- Lost (alle 6 seizoenen)
- How i met your Mother (t/m seizoen 7)
- The killing (seizoen 1, einde)
- The Bridge (t/m seizoen 1)
- The Shield (alle 7 seizoenen)
- The 4400 (alle 4 seizoenen)
- The Unit (alle 4 seizoenen)
- Modern Family (t/m seizoen 3)
- Lie to Me (alle 3 seizoenen)
- Luther (3 seizoenen, loopt nog)
- Arrested Development (4 seizoenen)
- Vampire Diaries (t/m seizoen 3)
- Heroes (alle 4 seizoenen)
- Doctor Who (t/m seizoen 7, loopt nog)
- Gossip Girl (alle 5 seizoenen)
- Hell On Wheels (t/m seizoen 2, loopt nog)
- Spartacus (t/m seizoen 2, loopt nog)
- Haven (t/m seizoen 3, loopt nog)
- A Young Doctors Notebook (seizoen 1, loopt nog)

Dit is even een snelle selectie van series die naar mijn mening populair zijn. Er staan ook ontzettend veel kinderseries op van Cartoon Network en Comedy Central. Op dit moment heeft Netflix NL maar liefst 282 series, die bestaan uit de series die ik hierboven opnoemde, uit kinderseries, documentaires en Discovery Channel series. Volgens Flixfilms.nl komen er elke week ongeveer 14 films of series (seizoenen) uit op Netflix NL.

Netflix moet voor elk land nieuwe licenties kopen om een serie of film in haar database te mogen zetten. Dat kost natuurlijk geld. Dus hoe meer mensen een abonnement nemen, des te meer aanbod erop zal komen.

[Reactie gewijzigd door Mick1990 op 7 januari 2014 11:29]

Bedankt ik wist nog niet van Stargate Atlantis, Battlestar Galactica, Farscape. Super! :Y)
Samen met Breaking Bad is dat voor mij reden genoeg om alweer 2 maandjes Netflix aan te sluiten.
Ow dear. Ik denk dat de reden waarom we in BelgiŽ nog geen Netflix hebben maar in Nederland wel eens kan liggen aan het feit dat men de programma's nog moet dubben naar het Frans voor Wallonie. :o. Weer typisch. Hoe belachelijk is het niet om programma's te dubben. Het kost veel geld en je leert er door geen andere taal kennen. Ik zelf heb mijn Engels via de tv geleerd.

Dat Netflix maar snel komt. Die concurrentie is echt nodig hier op de markt. Zal zowel goed zijn voor de datalimieten als voor de kosten voor het kopen van films vis Telenet.. 
Ow dear. Ik denk dat de reden waarom we in BelgiŽ nog geen Netflix hebben maar in Nederland wel eens kan liggen aan het feit dat men de programma's nog moet dubben naar het Frans voor Wallonie. :o.
Maar als dat eenmaal is gedaan zijn ze ook meteen klaar voor de Franse markt.
Maar als dat eenmaal is gedaan zijn ze ook meteen klaar voor de Franse markt.
zou het niet eerder andersom zijn?
Eťnmaal ze klaar zijn voor de franse markt is het een kleine om die 4 miljoen (=peanuts) franstaligen die er vlakbij liggen ook te bedienen.
Zo kun je het inderdaad ook zien. :)
ja en stel je de vraag waarom de waalse collega's amper engels spreken ;)

nou ja een film verliest toch wel wat van zen waarde als je de stemmen van een acteur al gaat dubben, Terminator-I'll be back => je reviens ?
Gisteren al te lezen in ALLE belgische kranten. Groot nieuws... maar hier blijft XBMC gewoon naast Netflix draaien. Het beperktere aanbod in Europa i.c.m. de series / films die na een tijdje verdwijnen kan mij niet volledige uit de illegaliteit trekken.
Ik vind het ook bizar dat dit ineens groot nieuws is. Ik vond in bijna geen enkel artikel de orginele bron of statement, maar na een tijdje zoeken blijkt alle info op het volgende artikel te zijn gebaseerd:

http://www.lefigaro.fr/se...son-arrivee-en-france.php

En dan enkel deze zin: Selon nos informations, il prťpare dťjŗ activement un lancement dans notre pays ŗ l'automne 2014, aprŤs une ouverture en Belgique en mai prochain et peut-Ítre en Allemagne durant l'ťtť.

Dit artikel staat al meer dan een maand online, en wordt nu pas opgepikt. Ik vind "selon nos informations" ook maar een heel vaag statement, zeker aangezien Netflix eind oktober nog formeel ontekent heeft naar BelgiŽ te komen; http://www.tijd.be/nieuws...r_Belgie.9424062-3120.art

*edit* ik had gelijk, is gewoon weer een revamp van een oud gerucht: http://blogs.tijd.be/mzin...ter-van-loch-netflix.html

[Reactie gewijzigd door Carrein op 7 januari 2014 09:32]

Ik ben eens benieuwd hoe mijn dataverbruik er gaat uitzien als ik Netflix ga gebruiken, met mijn 100GB per maand... heeft hier iemand wat cijfers van (hoeveel GB per film bijvoorbeeld)?
https://support.netflix.com/en/node/87

There are 4 data usage settings to choose from:
Low (uses up to 0.3 GB per hour)
Medium (uses up to 0.7 GB per hour)
High (uses up to 1 GB per hour, up to 2.8 GB per hour if watching HD, or up to 4.7 GB per hour if watching 3D)
Auto (adjusts itself automatically to deliver the highest possible quality, based on your current internet connection speed)
Telenet gaat lachen! Breekt dit nu eindelijk,de markt open of mogen we enkel 's nachts naar Netflix kiijken tegen slechts de helft van het werkelijk gebruikte datavolume?
goeie vraag, maar denk dat nederland zich weining zorgen moet maken over data limiet ;) wil ook wel eens horen als misschien binnenkort belgische netflix klant wat juist het gebruik ongeveer zou kunnen zijn bij bekijken van laat ons zeggen 4 films per week en of er uitgebreid aanbod is van films en nieuwere films ..

edit: data limiet hierboven door moijamie ;)

[Reactie gewijzigd door Rigs op 7 januari 2014 08:31]

Ook voor de gemiddelde belg bestaat een datalimiet al lang niet meer, enkel bij goedkopere abbos speelt het nog.
@iedereen hierboven: dat is dan enkel bij Telenet zo. Belgacom werkt ook met een fair use policy, maar die ligt ofwel belachelijk hoog ofwel doen ze er helemaal niets mee. (Persoonlijke ervaring leert mij dat er meer dan 300-400GB maanden aan een stuk geen enkel probleem is.)

Overigens denk ik wel dat Telenet een groot probleem gaat krijgen ivm zo'n lage downloadlimiet bij Netflix klanten. Telenet biedt exact dezelfde dienst aan als Netflix, maar het verbruik daarvan telt niet voor de datalimiet van het abonnement. Kan mij goed voorstellen dat iemand in een rechtbank dat verkocht kan krijgen als een barriŤre voor gezonde marktcompetitie of zelfs concurrentiebelemmering.
Ja, maar de meesten bekijken films van Rex & Rio gewoon op hun TV via hun Telenet decoder en daar is er geen sprake van traffiek dat van je volume afgaat omdat die films niet via je Internet verbinding gestreamed worden maar gewoon gecodeerd in je digitale TV kanalen.

Bij Netflix is het altijd over het Internet, en dus heeft Telenet wel degelijk een oneerlijk concurrentieel voordeel. Al vrees ik dat je bij een rechtbank bot gaat vangen omdat er ook genoeg xDSL alternatieven zijn, zelfs al zijn die niet voor iedereen een optie (bvb omwille van slechte/geen telefoonverbinding).
Leg mij het verschil eens uit tussen "gecodeerd in je digitale TV kanalen" en via NetFlix?

Het zijn beide gewoon datastromen die op aanvraag gebeuren via de kabel.

Er wordt niks "gecodeerd". Op aanvraag = op aanvraag. Een stroom specifiek voor jou.

Ik vind dat BIPT een rechtzaak moet starten om de datalimieten op te heffen voor TV op aanvraag. Dit is oneerlijke concurrentie.
Vlans zijn andere netwerken die alleen over de Zelfde kabel gaan. Alleen kunnen ze elkaar niet Zien.

Internet= vlan 6
Telefoon =vlan 2
Tv = vlan 4

Vandaar dat tv kijken (alles wat over vlan 4 gaat niet gezien word als internet verkeer en daarom buiten je data limiet valt.

Anders zou een dag tv kijken
Al je data verkeer opslokken HD 1080i verbruikt ook veel DATA 7/8mbit per seconde. Dat is 25gbit per uur.
Tv kijken is iets anders, op de kabel worden alle zenders gewoon uitgezonden. Het signaal wordt naar iedereen verstuurd. Het is aan je decoder om deze op te pikken als je er naar wil kijken.

Een stream op aanvraag wordt apart verstuurd.

Vlans hebben niks met bandbreedte te zien, het al dan niet afschermen van de zichtbaarheid is bijzaak.

Het gaat er om dat een stream van NetFlix wťl aangerekend wordt bij je dataverkeer, terwijl een stream van tv-kijken-on-demand-van-Telenet niet wordt aangerekend.

Of Telenet met vlans werkt weet ik niet precies, wel weet ik dat DOCSIS te hacken valt en je het verkeer van je buren kan onderscheppen. Vorig jaar gedaan door een Belgische hacker. Dat is een andere discussie.
Omdat die stream van on demand tv op gezet word vanuit de decoder. En dan is het IPTV wat inderdaad gewoon een IP stream alleen zit je decoder niet op jou internet netwerk maar op een andere Vlan. Kijk maar naar het IP adres van setup box.

Daarom word de on demand stream niet aan gerekend als data.

Zie hier voor een voorbeeld
http://netwerkje.com/iptv


En zie hier you vlan confirmatie op de router
Voor video on demand (iptv)
http://screenshots.portfo...com/BBOX_6726/VLAN_ID.htm


En hier de vlans van Telenet
http://www.pietershotspot.net/blog/?p=54

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 januari 2014 12:05]

Eerst en vooral gebruikt TN geen IPTV voor z'n VOD, maar gewoon DVB-C (over IP gaat enkel de negotiatie over op welke frequentie de streal zal gestart worden, alsook de commando's voor start/stop/pause/...).

Wat VLAN's betreft... de link die je opgeeft heeft op zich niets te maken met VLAN's op het TN netwerk. Achter (bij jou thuis maw) de TN router zijn er namelijk geen VLAN's aanwezig... de link beschrijft gewoon hoe je de interne switch van sommige routers kan aanpassen om meerdere WAN poorten te hebben.
De link geeft weer wat de vlan settings zijn voor TN

VLAN1: LAN, VLAN2: WAN. Het enigste dat je moet doen is poort 1 aanpassen naar het voorbeeld hier boven, klikken op ‘Save & apply’, je Telenet digibox / corder aansluiten op LAN1, en je bent vertrokken. Totaal interactief zonder extra switch!

Kijk maar naar de screen shots
http://www.pietershotspot...9/VLAN-e1378914359119.jpg


En dat alleen het stop en pauze. Play commando over IP zouden bij dvb-c is onzin
Bij dvb-c heb je voor pauze functies een hdd tuner nodig omdat de steam lokaal word op geslagen.

Bij IPTV worden de stop en play commando's inderdaad over IP naar provider gestuurd maar dan komt de stream ook binnen over IPTV en over dvb-c anders waren er ook geen vlan 2 instellingen nodig voor IPTV.

Hier zie TN zo als jij het beschrijft kan ie ook nooit op ipad kijken. De enige techniek waar dit mee kan is IPTV.
En dat werkt met vlans
http://telenet.be/nl/digitale-tv

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 januari 2014 13:37]

Je bent twee dingen door elkaar aan het halen... VOD op je Digicorder (waar geen IPTV aan te pas komt, dit is puur DVB-C) en TV kijken via de Yelo interface op je PC, laptop, tablet, ... wat dan wel IP-based is maar zeker geen IPTV (da's een aparte standaard).

Voor het overige kan ik allťťn maar besluiten dat je totaal geen kennis hebt over VLAN's... het is niet omdat je dat woordje ergens ziet staan dat TN op het gedeelte bij jou thuis VLAN's gebruikt.

Als je me niet gelooft... zet gerust een wireshark op je netwerk en toon me dan maar eens de VLAN tagging ! (je zal ze heus niet vinden want men gebruikt gewoon geen VLAN's).
je bent echt eigenwijs he.

IPTV is geen standaard het is namelijk dood normaal IP verkeer alleen
geeft IPTV aan dat we het TV over internet hebben. net zo als Voip dat kan skype zijn maar ook gewoon een sip truck.
dus Yelo is wel degelijk IPTV en dat gaat wel degelijk Via VLAN2 Bij TN anders zouden VLAN2 ook niet de naam IPTV mee geven.


hier nog een site over ve VLAN instellingen van TN.
http://www.tomlecluse.be/...elenet-digitale-televisie

VOD is Gewoon Video on Demand en ook dat kan via verschillenden protecollen verzonden worden. maar bij TN gewoon VIA IPTV verzonden.

zie persbericht:

BRUSSELS -- Belgian cable company Telenet said Tuesday that it has half a million IPTV viewers on its digital service.

There have been 26 million VOD downloads since Telenet Digital TV launched in 2005. The company, controlled by John Malone's Liberty Global, said its IPTV success in the relatively small Belgian market was because of the low rental fee of the digiboxes (between $6 and $9), and the extensive variety of VOD on offer.
There are currently about 8 million IPTV subscribers in western Europe.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 januari 2014 21:14]

Jij bent eigenwijs... dus nogmaals bezorg een wireshark trace van packets die VLAN informatie hebben ! Bewijs je statement in plaats van links te plaatsen die je niet begrijpt.

De links die je post hebben totaal NIETS te zien met een Yelo... het enige wat de persoon doet is een LAN poort omvormen naar een WAN poort dmv. VLAN's op z'n eigen router... en dit alles om geen extra switch te hoeven gebruiken (omdat een Digicorder vroeger rechtstreeks op de TN modem moet hangen en niet achter een eigen router !). VLAN 1 is hier dus z'n WAN traffiek, VLAN 2 z'n LAN traffiek (dus ALLE verkeer, maw. internet en Yelo op PC/tablet)

De link waar VLAN 2 "IDTV" (en niet IPTV) noemt is trouwens van een BBOX... Belgacom dus wat een totaal andere technologie is (daar gebruikt men wel IPTV).

VOD op de decoders komt bij TN gewoon over DVB-C... en NIET over IPTV, dus wederom doe een wireshark van je netwerk en je zal enkel de commando's zien (negotiatie DVB-C frequentie, start/stop), maar geen data !

Je moet trouwens niet alles letterlijk geloven wat in een persbericht staat... de decoders gebruiken gewoon DVB-C, geen IPTV.
Vlans.

Decoder verkeer gaat over een andere Vlan
Als je naar het ip adress van decoder kijkt Zul je zien dat deze niet van interne netwerk . Dat komt omdat hij zijn ip krijgt van iTV server van je provider waarschijnlijk is dat 10.0.x.x adress.
Is volgens mij al eens gebeurt, jaar of 3 geleden.
De aangevoerde reden was 'oneerlijke concurrentie'. Telenet zou data van hun eigen VoD diensten niet tellen en die van anderen zoals Xbox Live streams wel.
Kan het artikel alleen niet terugvinden maar weet het zeker, zou zeer relevant zijn hier.
Ponzi spreekt niet over Yelo.
Hij heeft het over Rex en Rio (§14,95 en §24,95). Beide diensten die ook films en series op aanvraag bieden. Daarnaast ook nog eens themazenders. Zolang je deze kijkt via je setopbox verbruik je niets extra. Pas als je mobiel gaat beginnen kijken dien je rekening te houden met dataverbruik (enkel via Wi-Free punten: dus enkel in Vlaanderen en Telenet toegangspunten) en dan breekt je datalimiet bij Telenet je zeker parten. Er is geen duidelijk maximum per maand. Dit hangt af van straat tot straat. In sommige gevallen stopt het al bij 150Gb, anderen kunnen dan weer veel meer downloaden.
Belgacom heeft een FUP van 500Gb, en eenmaal bereikt kan je hier gratis deze verhogen.
Wat je zegt over de limiet klopt niet. Dat hangt helemaal niet van straat tot straat af. Whop en Whoppa hebben een limiet van 100GB resp 150GB. Wel heb je gele en groene uren tijdens dewelke je traffiek slechts voor 1/3 resp. 1/5 meetelt. Eens je over je limiet zit, word je tijdens de rode uren op smallband gezet.
En helaas wringt daar nu net het schoentje. De gemiddelde belg zal netflix streamen tijdens de piek (=rode/avond) uren waardoor die 150GB er snel door gaat.

Telenet zou dan als reactie gewoon duurdere abbonementen kunnen aanbieden met 'netflix' capaciteit.
En dan klopt dat weer niet: Whoppa heeft helemaal geen limiet van 150Gb. Whoppa werkt met een FUP waarbij er wel degelijk gekeken wordt naar de andere gebruikers op de node en aan de hand daarvan wordt een percentage opgesteld. In de praktijk komt dit neer op een limiet van tussen de 200GB (als je echt pech hebt) en de 750GB.
Even ook ter verduidelijking: Als je over de limiet gaat wordt je internet enkel teruggeschroefd tijdens de rode periodes (drukke momenten). Daarbuiten kan je weer de volle snelheid gebruiken.
Ik heb zelf Whoppa, dus ik weet wel degelijk goed waarover ik praat. Als je zelf Whoppa hebt, volg dan maar eens je Telemeter. Op de site van Telenet vind je een (vage) grafiek met je groene, gele en rode uren. Je zal zien dat ik gelijk heb. Enkel rode uren = 150GB op een maand. Enkel groene uren = 750 GB op een maand omdat je volume maar voor 1/5 meetelt. In de praktijk kom je ergens tussenin uit omdat je natuurlijk tijdens verschillende perioden traffiek verzet.
Als je de details wil, PM me dan maar. Want dit is natuurlijk zwaar off-topic.
yelo telt wel mee, maar je kan die films ook op je tv bekijken via de digicorder
Dat is zeer zeker tegen de netneutraliteit. Dit kunnen ze niet maken, als deze situatie blijft hebben ze een probleem.
Telenet hoeft zich helemaal niet aan de Nederlandse wetgeving te houden, en in BelgiŽ is er geen vergelijkbare wet ivm netneutraliteit.
Mijn fout ik loop iets op de feiten vooruit. Echter is de EU er ook een tijd mee bezig, en ook belgie zelf. Hier moet Belgie dan wel wat van aantrekken natuurlijk. Maar alsnog kan je het wel aanpakken onder oneerlijke concurrentie. Netflix wordt benadeeld en hun eigenkanaal bevoordeeld.
Ik begrijp op zich wel wat je wil zeggen, maar juridisch zit het allemaal toch wat anders in elkaar dan qua marketing. Het klopt dat je Rex en Rio op dezelfde manier in de markt zou kunnen zetten als Netflix. Of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen, is trouwens een andere vraag. Netflix is er in BelgiŽ nog niet (en zal nog wel een paar maanden op zich laten wachten), en Rex en Rio wordt voornamelijk als een betaalpakket geadverteerd (met daarbij een luik video on demand). Hoe Netflix zich daarnaast gaat manifesteren is nog maar de vraag, maar vermoedelijk gaan ze dat net als in de andere landen doen: als een soort van app voor online streaming.

Hoe je het verder als oneerlijke concurrentie zou willen zien, is me eigenlijk nog een raadsel. Ik ga er trouwens vanuit dat je het hebt over de wetgeving op oneerlijke handelspraktijken, want iets als een wet op 'oneerlijke concurrentie' bestaat nog niet eens. En dan nog gaat het in die wetgeving niet over de aard van een product, maar over de promotie die er rond gevoerd wordt (=> wel de verkoop en levering). Hier een overzicht van wat als 'misleidend' wordt gezien.

Dus ondanks wel waardeoordeel je geeft aan Rex en Rio of Netflix, eigenlijk is er niks wat Telenet juridisch gezien zou kunnen verplichten om R&R mee te laten tellen in het downloadvolume. Dit mag gewoon, of je het nu leuk vindt of niet.
Ik heb toch maar even Rex & Rio gegoocheld, het is dus geen pure streamingsdienst maar meer een extra bij een tv abbo. Ik dacht dat het ook een Belgische variant van streaming is. Stel dat beide diensten online streaming leveren dan is er sprake van oneerlijk handelen. Want de provider trekt zijn eigen diensten voor, en aangezien ze een groot deel van de Belgische markt hebben is er spraken van oneerlijke concurrentie. Oneerlijke concurrentie bestaat zeker wel. Google en Apple worden er regelmatig voor aangeklaagd.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internationaal-ondernemen/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-oneerlijke-concurrentie-in-het-buitenland-melden.html
link je weer naar een Nederlands artikel! BelgiŽ en Nederland hebben niet dezelfde wetgeving
En Google en Apple zijn Nederlandse bedrijven. Het begrip oneerlijke concurrentie bestaat echt wel en daar gaat mij het om.
Ja, maar telenet moet zich toch niets aantrekken van het feit dat het begrip oneerlijke concurrentie in Nederland bestaat? Het is niet dat de Nederlandse regering gaat zeggen wat telenet moet doen. Google en Apple bieden wel services aan in Nederland en moeten zich dus ook conform de Nederlandse wet houden voor de services die ze daar bieden
Rex & Rio zijn iets heel anders. Er wordt altijd gezegd dat dat een soort Netflix is, maar het is meer.
Je krijgt er ook een heel pak zenders bij.

Los daarvan, telenet zal niet willen maar moeten iets doen aan de limieten als netflix hier wat voet aan de grond krijgt.
Bij Belgacom heb je 500GB datalimiet maar als het op is kan je oneindig aantal 20GB pakketten bestellen. Ik zat afgelopen maand zelf aan de 1.5TB, jammer dat je niet in 1 keer 50 pakketten tegelijk kan bestellen...
Een beetje tweaker maakt eens scriptje die je automatisch oneindig veel TB's bezorgt.
Tja, ik betaal 63 § bij telenet voor kabelinternet. Dat noem ik geen goedkoop abbo meer. Ze werken dan met een Fair use policy. In de praktijk wil dit zeggen dat ze mijn lijn serieus knijpen vanaf een 200GB. Als ik Netflix klant zou zijn, moet ik dan low quality kiezen want de medium and High setting komen er niet meer vlot door. Er zijn heus nog dataliemieten, alleen noemen ze het zo niet meer.
Dit !
Klopt volledig.
Ze verdoezelen het inderdaad achter FUP. Ik vind het best zielig dat we geen HD kunnen streamen omdat anders de lijnen worden dichtgeknepen.
Neem nu 3GB per uur voor HD, met die 200GB per maand kom je dan inderdaad niet ver...
da's ongeveer 66 uur film! Ik ben er mij van bewust dat je ook wel graag wat anders doet met je data dan films bekijken, maar al zou je de helft aan netflix spenderen, dan is dat nog een goeie 33 uur film per maand! Moet je echt wel heel veel vrije tijd over hebben!
Neem nu 66 uur ipv 33 uur. Dat is ongeveer 2uur per dag. Voor iedereen in het gezin. Veel vrije tijd hoef je dan echt niet te hebben !
Ik zeg niet dat ze de limiet naar 2TB moeten optrekken hoor, maar 500 GB zou al zeer mooi zijn. Zeker wetende dat in de toekomst alles steeds meer HD zal zijn ( 1080p ipv 720p bedoel ik dus, laten we even zwijgen over 4K ^^ ), hoewel is netflix HD reeds 1080p of is het 720p ?
Ik weet niet hoe je het interpreteert, maar netflix is niet enkel films. 33uur films daar kom ikzelf nu denk ik inderdaad niet aan. Als ik er series bijtel, wel...
Ik stream nu via verschillende niet zo legale kanalen HD films, gemiddeld 3 per week. Ik kom met Belgacom Go / favourite / whatever gemakkelijk door. Dan download ik nog een hoop via spotify. Betaal voor alles inclusief (digitale TV, telefoon en internet) 83 euro.
Ik doe hetzelfde (via een andere operator) en betaal zelfs nog minder :).
Neen, er zijn nog datalimieten omdat je niet van provider wil/durft veranderen. Er zijn veel DSL aanbieders zonder datalimiet.
Helaas is het niet voor iedereen mogelijk om over te stappen op een DSL verbinding. Bij ons in de straat is de kwaliteit van een DSL verbinding gewoon enorm slecht. En je hebt natuurlijk niet veel aan een abonnement zonder limiet als je op sommige momenten zelfs moet wachten op het laden van Google... Telenet is jammer genoeg dan ook de enige echte optie bij ons.
Ook als voetbalfan heb je trouwens geen keus.
Neen, er zijn nog datalimieten omdat je niet van provider wil/durft veranderen. Er zijn veel DSL aanbieders zonder datalimiet.
En jij denkt dat er overal al DSL aanwezig is?
Neen, er zijn nog datalimieten omdat je niet van provider wil/durft veranderen. Er zijn veel DSL aanbieders zonder datalimiet.
(Don't make assumptions if you know nothing about the details.) Ik woon in een huurwoning (2de verdieping) waar nog geen telefoonlijn voorzien is. De huisbaas vind het ook niet nodig om deze aan te leggen. ADSL is dus uitgesloten.
niet akkoord; ik kan perfect overstappen op DSL zoveel ik wil, maar niemand kan mij 150 mbit downstream aanbieden behalve dan Telenet.

Dus blijf ik dan maar bij Telenet. Ik ben al lang geen grootverbruiker meer en als het echt moet kan ik tot 1200 gigabyte per maand downloaden; ik moet dan enkel zorgen dat ik m'n downloads queue in de nacht.
Wat ben je met 150 mbit down als die beperkt is. Ik heb liever 30 mbit down zonder limiet dan kan ik doen wat ik wil. Zonder dat ik constant moet controleren als ik niet over mijn limiet zit.

150 mbit hebben met limiet, is net hetzelfde als aan een kind een grote zak snoep geven en dan zeggen je mag maar een snoepje per dag ;)
Iedereen natuurlijk zijn eigen gedachte hierover juist ?

Ik heb liever iets binnen op 5 minuten ipv 25 minuten. Zoals ik zei ben ik geen grootverbruiker meer dus ik heb geen last van de limiet.

Ik ontken niet dat het leuker zou zijn zonder limiet, maar ik heb het nu eenmaal niet nodig.
Dat klopt dan misschien wel, maar voor gewoon thuisgebruik heb je helemaal geen 150 mbit downstream nodig. Ik vind het fout om over datalimieten te zeuren, als je daar dan niet de conclusie uit wil trekken om dan maar van provider te veranderen.
Hela wel tijdens de groene uren je downloads plannen he!

:P ;) :)
Ik zit nu eenmaal met zo'n goedkoop telenet abonnement... ik denk niet dat ik daarom geen netflix zou mogen gebruiken en dus eerst wil weten wat het dataverbruik is...
Dat heb je dan verkeerd op. Bij het duurste telenetpakket (voor particulieren) is er nog steeds een downloadlimiet. Ook al staat er 'vrij downloaden', in de praktijk komt dit neer op ongeveer 250GB. Ga je daar over, dan wordt je internetverbinding toch nog toegeschroeft.
Good Quality

0.3 GB

310 MB

Better Quality

0.7 GB

720 MB

Best Quality – Standard Definition

1.0 GB

1,024 MB

Best Quality – High Definition

2.3 GB

2,400 MB

Bron: http://www.gci.com/kb/netflix-movie-and-data-usage
Beetje nutteloos als je niet zegt dat dit het verbruik per uur is.
Ik heb in de periode van 23 december - 6 januari 110GB gestreamed. (elke dag wel 2 Š 3 afleveringen van een serie)
heeft hier iemand wat cijfers van (hoeveel GB per film bijvoorbeeld)?
Mijn verbruik na het krijgen van Netflix is van ongeveer 300 GB (totaal verkeer) naar ongeveer 900 GB gegaan.
Om het in wat leesbaarder taal te zetten, we downloaden voorheen een volle avond tv (ongeveer 5 uur) via torrents, en in het weekend stond de tv wat langer aan. Voor de rest was het het gewone werk, wat flash en http games, Facebook en dergelijke. Geen COD of dat soort spellen.
Sinds Netflix heeft mijn vrouw de tv gevonden, dus er zijn uren kijktijd bij gekomen.
Vooral die Scifi series zijn de moeite! Als dat naar Belgie komt hebben ze er een klant bij.
Hoe zit dat nu eigenlijk?
Moet ik dan aparte pc hebben om dat dan naar de tv te sturen?
Sommige tv's hebben de luxe van een netflix applicatie.
Even zoeken via google de volgende keer want dit soort informatie is echt overal te vinden ;) : https://support.netflix.com/nl/node/11218
Er zijn verschillende mogelijkheden:
- Je PC/laptop op je TV aansluiten
- App op Smart TV
- App op spelcomputers als PlayStation of Wii U
- App op tablet of telefoon (Apple/Android)
Gebruik je Wii, kijk op de pc, tablet.
Of als je een "smart tv" hebt, installeer je daar een app op.
Ik ga uit m'n dak als dit waar zou zijn! Hier zit ik al maanden op te wachten!
De alternatieven die er nu zijn zijn eigenlijk gewoon ronduit schandalig duur! Ik bedoel rex kost 14,95 euro per maand en rio kost zelfs het dubbele! (Al heb ik het zelf niet) zou het me niet verbazen moest die rekening per maand nog wat oplopen, met ťťn of andere verborgen kosten!
Ronduit schandalig hier in BelgiŽ!

Qua data verkeer gaat het hier ook leuk worden gezien Telenet 'Geen datalimiet' heeft op sommige abbo's (en ik zet het expres tussen ' ')!

[Reactie gewijzigd door Tommienator op 7 januari 2014 08:24]

Omdat een bedrijf als Telenet veel kleiner is dan een Netflix dienen zij meer te betalen per gebruiker aan rechtenhouders maar hebben ze ook het voordeel dat ze met meer rechtenhouders akkoorden kunnen afsluiten. MGM heeft bijvoorbeeld recent een deel van zijn catalogus teruggetrokken uit Netflix omdat het een eigen concurerende dienst heeft.

De meeste ISPs in BelgiŽ hebben ondertussen abbonementen zonder datalimieten. Dat TN zijn eigen definitie hanteerd is spijtg, maar ik zie niet direct een probleem. TN kan ervoor kiezen om het Netflix verkeer niet mee te tellen richting de "limiet". Bijkomend, als Netflix populair word dan zal die limiet (die berekend word adhv het gemiddelde dataverbruik) alleen maar stijgen.
Telenet zou in z'n eigen voeten schieten als ze netflix niet mee tellen ivm rex & rio..
Ik zie het nog niet snel gebeuren.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 7 januari 2014 09:42]

Zeg jij, ik zie telenet in staat om een deal met netflix te sluiten en het aan te bieden in een van hun packs en het compatibel te maken met hun digicorder. Telenet zou dit vooral doen om te voorkomen dat Belgacom het in hun plaats doet
Bij Belgacom heb je echt geen datalimiet. Alle voor de mensen die wiplen vitten. De data liemiet is 500GB bij ongeberkt internet maar daarna kan je gewoon iedere keer 20 GB gratis aanvragen. Dus in praktijk echt onbeperkt. En die 20GB kan je ook al vragen voordat je 500GB op is. Enkel moet je wel geluk hebben met waar je woont voor de snelheid van het internet. Maar ik denk dan bij telenet heb je wel snelheid maar je kunt die jiet lang gebruiken want dan zit je aan je limiet. Tja het is afwegen wat het beste is. (misschien zou er beter een nieuwe provider komen die de twee goede eigenschappen kan combineren en de slechte achterwege laten :P )
DSL is goed waneer het werkt, maar bij een groot deel van de bevolking is het maar een slome bedoening! In mijn straat is iedereen overgeschakeld naar telenet, de DSL snelheden waren echt om te huilen!
Als je daar al van uit je dak gaat , voor die oude meuk wat erop staat.
Zou maar eerst een maand uitproberen, kom je er vanzelf achter...
Oude meuk of niet, ik kijk bijna geen 'normale' TV meer.

Genoeg series en films die ik nog niet gezien heb, en kijken zonder reclame.
Heerlijk.

Maar... ieder zijn ding.
Wat voor leuks komt er dan op de televee? Ik kan persoonlijk niks bedenken dan oude meuk. Nu heb ik geen reclame en ik mag zelf kiezen wat ik wanneer kijk. Liever 8 euro voor een netflix abbo dan een TV kopen, kabel en dan ook nog eens naar reclame te moeten koekeloeren.
Ondanks mijn sceptische houding tegenover het aanbod van Netflix heb ik het toch maar een maand gratis geprobeerd en het abonnement vervolgens opgezegd. Wat ze aanbieden is niet veel soeps. Het enige wat ik leuk vond was Mythbusters, en daar hebben ze enkel de eerste drie seizoenen van online staan terwijl de serie al in seizoen 12 zit.

De rest van de series en films bestaat grotendeels uit middelmatige eenheidsworst. Hier en daar is wel een leuke film te vinden maar om daar nou § 7,99 per maand voor te betalen ? Netflix is een leuk concept en het werkt verder ook prima, maar tot het aanbod fatsoenlijk is (wat voorlopig niet gebeurd i.v.m. rechtenkwesties) ga ik weer terug naar The Pirate Bay.
Dat hangt dan meer af van je smaak. Ik heb zelf Netflix USA en met het lijstje dat ik nu voor mezelf heb aangemaakt kom ik 2014 (en mss zelfs 2015) door.
Het enige voordeel dat Netflix heeft is dat ik niet hoef te wachten op een download en direct kan beginnen met kijken. Voor de rest biedt het (in ieder geval voor mij) geen enkele meerwaarde tegenover het downloaden via torrent-sites.

Voor een deel heeft dat inderdaad met smaak te maken of Netflix een passend alternatief kan bieden voor downloaden, maar door de vele rechtenkwesties zal het aanbod altijd beperkt blijven. Zo zul je HBO series niet (gauw) op Netflix zien omdat deze een eigen streamingservice heeft.

Ook zal er altijd behoorlijk wat vertraging zijn met het uitbrengen van nieuwe seizoenen op Netflix omdat de programmamakers hun franchise eerst maximaal financieel willen uitknijpen (DVD's, blu-ray) alvorens deze rechten te verkopen (of verhuren) aan streamingdiensten. Dit was overduidelijk zichtbaar in het voorbeeld dat ik gaf omtrent Mythbusters; Netflix ligt hier 9 seizoenen (en dus ettelijke jaren) achter.

Ik ga niet betalen voor streamingdiensten als er (voor mij) amper interessante films en series beschikbaar zijn en ik de helft van de seizoenen alsnog moet kopen / downloaden. Dan kun je net zo goed alles van TPB / Bitsnoop / isoHunt af halen.
In het geval van Mythbusters, bij Netflix NL is dat zo. De USA versie heeft 10 seizoenen. Daarom kies ik ook voor de USA versie. Goedkoper en veel completer.
Dat is dus gewoon stom; een dienst die van een bepaalde serie veel meer seizoenen aanbied in het ene land en minder in het andere, terwijl je daar wel meer voor moet betalen.

Een groot punt van kritiek dat downloaders geven is dat het vaak erg lang duurt voordat Amerikaanse releases via de legale wegen in Nederland te bekijken zijn. Daarom worden nieuwe afleveringen van series veelal de dag na de Amerikaanse uitzending gedownload via P2P netwerken en nieuwsgroepen.

Streamingdiensten zouden deze kritiek weg kunnen nemen door het aanbod te actualiseren en synchroon te houden tussen al je abonnees, maar maken dezelfde grote fout door zowel op het gebied van series en films jaren achter te liggen op het aanbod dat via filesharing verkrijgbaar is.

Op deze manier ga je downloaders niet over de streep trekken. Het enige dat Netflix biedt is wat meer gemakzucht maar levert behoorlijk in op het gebied van keuze. Dan bespaar ik liever § 7,99 per maand en moet dan wat meer geduld hebben tot de downloads klaar zijn. Daar valt ook prima mee te leven.
Ik blijf wel bij men US Netflix, is nog goedkoper ook en tenminste het VOLLEDIGE aanbod.
- Coupon van een jaar kopen op ebay voor 30$
- maandelijkse dns bij UnoTELLY voor 5$/maand (60$/jaar - kan zelfs nog goedkoper als je per kwartaal betaald denk ik)
Samen maakt die 90$/jaar of 7.5$/maand of 5.5§/maand..

Buiten het US aanbod is Netflix niet om over naar huis te schrijven hoor (zelfs het US aanbod laat te wensen over, de nieuwste films moet je er niet op verwachten). Het kan nog altijd niet tippen aan torrent. Maar goed voor 5§/maand mogen we niet klagen. Oh ja en het voordeel is dat het Engelse subtitles zijn (ja ik noem dit een voordeel).

En ik heb een abonnement bij telenet met 100Gb/maand limiet, en ik kom daar mee toe. En ik kijk dagelijks naar netflix. Ik kom natuurlijk in het weekend nog wel een keer buiten. :)

(en nog iets: bij de unotelly dns kan je spoofen dat je de canadese of uk of.... content van netflix te zien krijgt, maar dat heb ik nog niet gebruikt)

[Reactie gewijzigd door Nikvdw op 7 januari 2014 09:44]

Ook niet het volledige aanbod!

In de US staan ook veel hollowood films niet die wel in de nl en uk store staan.

Waar je wel gelijk in hebt is dat je 7,99 dollar betaald. Dat is 6.15 euro.

Maar het volledige aanbod dat is absolute niet waar
idd je hebt gelijk, kan het beter verwoorden als "groter aanbod" maar je kan switchen van content he.
En ik betaal maar ongeveer 1.85§ , op ebay vind je vele coupons voor een heel jaar voor rond de 30$ :)

[Reactie gewijzigd door Nikvdw op 7 januari 2014 10:13]

Plus een dns gateway Zoals jij omschrijft hoeft geen geld te kosten. Kijk eens op tunlr.net
True, maar heb gelezen dat die niet zo stabiel is.
Ik heb nooit problemen mee.
Gewoon zorgen dat je tijd je slot vernieuwd.
Dit gaat vanzelf als verbinding maat met de proxy. Dus als je Pandora gebruikt op de radio dan hoef je daar niet druk om te maken.
ok, ga ik toch maar eens bekijken dan. Bedankt!
Dat werd ook wel eens tijd zeg!
Ja en nee, we zijn nog altijd bij de eerste landen waarnaar deze dienst word uitgerold. Als BelgiŽ de eerst volgende uitbreiding word zijn we nummer 10. Bijkomend is Netflix voorlopig nog altijd de enige internationale dienst die beschikbaar komt.
Ja ergens is het niet zo vreemd. Als de dienst in Nederland beschikbaar is moet er voor Vlaanderen niet veel vertaald worden en als ook Frankrijk eraan komt kan je BelgiŽ gemakkelijk ineens meepakken.
je hebt hier ook nog een aantal duitstaligen zitten hoor? Die sukkelaars worden wel meestal vergeten
Het gaat waarschijnlijk om de copyrightwetgeving per land.
Ja, omdat ik las over vertalingen.
Zou de copyrightwetgeving niet al redelijk universeel zijn in Europa?
Toch zeker BelgiŽ en Nederland gaan toch al niet al te hard verschillen. Frankrijk zie ik wel moeilijker zijn. Die zijn voor medicatie ook de lastigste.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True