CBS: 45 procent Nederlandse huishoudens heeft een tablet

Inmiddels heeft 45 procent van de Nederlandse huishoudens een tablet, becijfert het CBS. Bij de groep ouders met kinderen is het tablet-bezit zelfs 62 procent. Bij oudere eenpersoonhuishoudens is de tablet het minst vertegenwoordigd.

Onlangs bracht het CBS cijfers uit over welke apparaten Nederlanders gebruiken om op internet te komen, maar tablets waren toen niet meegenomen. Die cijfers publiceert het bureau nu wel. Inmiddels heeft 45 procent van de Nederlandse huishoudens volgens het CBS een tablet, al noemt het bureau ook 43 procent, waar het gaat om tablet-bezitters die het apparaat gebruiken om te internetten. De groei is niet bekend: van eerdere jaren zijn geen cijfers bekend.

Internetgebruik apparatuur

Wel heeft het CBS gekeken naar soort huishouden. Paren met kinderen blijken vaak over een tablet te beschikken: bij 62 procent is dat het geval. Jonge paren zonder kinderen zitten daar met 55 procent niet ver van af. Internettende eenpersoonshuishoudens van 45 jaar of ouder blijken minder behoefte te hebben aan een tablet: het aandeel is daar 23 procent.

Volgens het CBS heeft 95 procent van de Nederlandse huishoudens inmiddels internettoegang. Van hen gebruikt 78 procent een laptop, 69 procent een desktop en eveneens 69 procent een smartphone om internet te bezoeken.

CBS 2013 tabletgebruik

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-11-2013 • 10:40

117

Reacties (117)

117
113
50
6
0
34
Wijzig sortering
En dan nog zijn er ladingen bedrijven (ook in NL) die een corporate website hebben die er totaal niet uitziet op een tablet of niet eens werkt. Onder welke steen lig je dan te slapen? Mensen willen op de bank met de iPad in handen hun wintersport boeken.... lukt dat niet bij jou, hup naar de volgende aanbieder.

Ik heb zelf een iPad (mijn enige Apple device in huis) en ben er toch wel redelijk aan gehecht. Voor serieuzere dingen slinger ik mijn laptop of pc wel aan maar even snel browsen gaat op de iPad. Ook PDFs lezen vind ik erg prettig op een iPad terwijl dat op je phablet of telefoon niet lekker werkt.
Dat werkt dan waarschijnlijk niet op een iPad. Maar wij zijn inmiddels al verder dan de sterk verouderde iPad.
Absoluut overbodige prularia, ik zie werkelijk het nut van een tablet niet. Onderweg gebruik ik een smartphone en in de huiskamer een HTPC voor entertainment of een laptop voor admin/werk

Denk overigens dat het percentage zo hoogt ligt door luie ouders die hun kroost wat te doen willen geven. Vroeger zat ik dan achter een Nintendo tegenwoordig zitten ze achter de tablet

[Reactie gewijzigd door ScuL op 28 juli 2024 02:41]

En als je op de bank even tweakers wilt lezen en een reactie wilt plaatsen dan ga je de laptop opstarten en wachten? Je wilt even een mailtje beantwoorden dan ga jij zitten priegelen op je smartphone? Je hebt bezoek en wilt ze een vakantie filmpje laten zien dan ga jij de HTPC opstarten? Je wilt in bed nog even die serie afkijken dan neem jij de laptop mee? Ook bijvoorbeeld als je op vakantie even wat mailtjes wilt checken is het fijner om een tablet mee te nemen dan om een hele laptop mee te sjouwen.

Het is waar dat een tablet niets kan wat een laptop niet kan. Het maakt het alleen veel makkelijker en sneller. Gemak is ook iets waard anders waren we nu ook nog allemaal handmatig aan het afwassen/kleren wassen etc.
Websites lezen en reageren kan prima op een smartphone (heb 5")
Mailtje beantwoorden doe ik niet op de bank omdat ik nooit privé mail krijg alleen zakelijk en dat doe ik sowieso niet buiten werkuren. Mocht mail/website veeleisend worden (grote tekst invoer) dan switch ik naar de HTPC en doe ik het daar met wireless keyboard/muis.
HTPC draait 24/7 dus kwestie van input switchen op het AV system en ik heb binnen 3 seconden beeld. Zelfde geld voor vakantiefoto's/videos.. mooi op 1920x1080 met een 40" scherm ipv zo'n kleine tablet.
Serie in bed afkijken doe ik op m'n smartphone (Netflix app of streamen direct van m'n Dreambox/satelliet)
Mailtjes checken op vakantie gaat ook prima met een smartphone

Ik zie voor mijn persoonlijk gebruik echt geen enkel pluspunt.

[Reactie gewijzigd door ScuL op 28 juli 2024 02:41]

Dus omdat jij genoegen neemt met browsen en TV kijken op 5" en geen privé-email ontvangt is een tablet overbodige prularia?

Nee, dan snappen we het.
browsen doe ik vaker op 40" dan op 5"
Maar dan moet je dus input switchen op je TV. Da's heel leuk als je alleen woont, maar bij de meeste mensen wordt het niet gewaardeerd als je midden in een film/series/journaal overschakelt naar je HTPC en gaat zitten browsen.

Bovendien is er dan niet genoeg input. TV staat hier vaak ook aan als een soort achtergrond en als je dan gaat lopen browsen valt dat weg. Ik ben heel vaak EN tv aan het kijken EN aan het browsen op m'n iPad.
idd dat mag jij vinden. De meeste mensen hebben geen HTPC 24 uur per dag draaien en vinden dat onzinnig. Om in hun gebruik te voldoen hebben ze een tablet.
Dat mag je zeker vinden hoor. Geen probleem verder, ik heb ook een mening over jouw onderbouwing op dit punt.

We hebben kennelijk een voslagen andere definitie van het begrip 'prularia'.
Ik heb zelf geen tablet aangezien het voor mij totaal geen meerwaarde heeft. Iets kijken in bed doe ik sowieso nooit, alleen de binnenkant van mijn ogen (zoals Bassie altijd zegt). Vaak lig ik op de bank shit te kijken of te browsen op mijn HTPC die binnen 2 seconden is opgestart. Foto's laten zien doe ik nog liever op mijn HTPC dan een tablet.

Wat ik vaak zie als ik een tablet mee neem van de zaak, is dat mijn vriendin er spelletjes op speelt.. En de rest doet ze gewoon vrolijk verder op haar smartphone.

Edit @ Aaargh!: Dan staat sowieso nog mijn game pc of smartphone aan :+

[Reactie gewijzigd door JerX op 28 juli 2024 02:41]

Vaak lig ik op de bank shit te kijken of te browsen op mijn HTPC die binnen 2 seconden is opgestart
En wat als je vriendin/vrouw/vriend/huisgenoot/kinderen/whatever een filmpje aan het kijken is en jij wilt ff wat opzoeken op het interweb ?
Ik had aanvankelijk ook die mening, en ik vond het moeilijk dat we er qua hard- en software flinke stappen op achteruit gingen: de eerste Safari en Chrome browsers waren werkelijk om te huilen.

Inmiddels vind ik tablets best handig om (snel even) iets op te zoeken, of gewoon wat te internetten, Flipboard, games, recepten in de keuken, mailtje sturen, sociaal netwerken, filmpje of tv kijken in bed.

Ook handig: een tablet met bladmuziek op de lessenaar, i.p.v. dat te moeten uitprinten. Er komen steeds meer muziektoepassingen, tablets zijn een uitstekende vervanging voor sommige hardware-controllers.

Onderweg altijd een iPad met 3G bij me. Echt werken kan ik er niet op, heb dan minstens een laptop nodig, maar dat ligt erg aan wat voor werk je doet. Wel gebruik ik steeds vaker een tablet tijdens besprekingen voor aantekeningen i.c.m. bijvoorbeeld Evernote. Een vergadertafel met vijf tablets oogt toch fijner dan met vijf notebooks. Je ziet ook steeds meer mensen met tablets zoals meteropnemers, bedrijfsartsen, electriciëns, makelaars, verzekeringsagenten met voor hun specifieke apps.

Ik was laatst op een terras waar de bediening met iPad mini's rondliep, ze hadden alleen geen rekening gehouden met dat je in het daglicht geen steek ziet :X 8)7 Het kan ook tegenvallen dus.

Zag je een paar jaar geleden kleine kinderen massaal op DS'en, nu lijkt dat grotendeels vervangen door tablets. Dat vind ik een lastig onderwerp. Sommige games, zoals Minecraft, hebben best creatieve aspecten (zelf bouwen), ik heb erg mooie dingen gezien die zesjarigen hebben gebouwd in Minecraft. Je kunt het in groepsverband spelen, ook sociale aspecten. Ik vraag me wel eens af of gamen op een tablet nu echt zoveel slechter is dan drie uur achter elkaar ganzenborden, mensergerjenieten of met een tol spelen. Ik zie wel dat ouders (die zelf ook de godganse tijd op hun smartphones zitten te klooien, het is ook allemaal nieuw voor ze, misschien trekt het bij) hun kinderen erg makkelijk achter zo'n ding zetten, zodat ze hun eigen gang kunnen gaan.

Maar overbodig kan ik een tablet niet meer noemen, wat meer mensen hier zeggen, zoveel dingen zijn overbodig maar daarom kun je er nog wel plezier of nut van hebben.

[Reactie gewijzigd door Benno de Bruin op 28 juli 2024 02:41]

Ja, zo dacht ik tot een jaar geleden ook. Dat het onzinnige devices zijn die niets toevoegen aan een huishouden. Toen heb ik voor de grap eens een 7 inch chinatab gekocht en sindsdien snap ik het nut van een tablet. Ik heb nu een grotere tablet en op de bank is dat met veel dingen handiger dan een laptop.

Toegegeven: ik zou ook best weer zonder kunnen, want er zijn maar weinig dingen die een tablet beter doet dan een laptop (maar ze zijn er wel). Het gebruikersgemak is voor sommige toepassingen (vooral door de formfactor) gewoon veel groter dan een laptop.

Ik wil niet meer zonder.
Ik zou ook echt niet meer zonder willen, tijdens het koken kijk ik ook graag een serie via XBMC of TV via tablet/youtube / recepten bekijken. Iedereen kan makkelijk zonder een tablet, maar het is wel erg makkelijk. Het heeft voor mij voor 80% de laptop vervangen ;)
Ik ook niet ik vind het wel fijn. Maar in CRISIS jaren 50% van de huishoudens een tablet. Want laten we eerlijk zijn het is vooral luxe. Zeker gezien de meeste ook een PC of Laptop hebben.

Pas nog een "probleem" gehad, want belastingaangifte kan je (nog) niet via Android / iPhone doen. Waardoor je alsnog een PC met linux/OSx/windows nodig hebt.
De crisis kan juist een van de oorzaken zijn waarom het tablet-gebruik zo toeneemt. Heel veel mensen gebruiken hun computer enkel om te internetten, te emailen en om wat YouTube-filmpjes te bekijken: dingen die een tablet goedkoper doet dan een doorsnee laptop.

Bij het uitzoeken van een nieuw 'internet-apparaat' voor zichzelf of hun kinderen, zal voor veel mensen, vanwege een beperkter budget, de keuze eerder vallen op een tablet dan op een echte computer.

[Reactie gewijzigd door niic op 28 juli 2024 02:41]

Anoniem: 399807 @niic28 november 2013 12:19
Toch verbaast het me af en toe wel. Als je de media bekijkt dan zou je denken dat het Einde der Tijden is aangebroken. Er zijn berichten dat de voedselbanken als paddo's uit de grond schieten en overlopen worden met hongerige mensen.

Je ziet vaak n.a.v. kabinetsplannen een interview tijdens de journaals met een 'zielige armlastige'. 'Ik kan dit niet betalen, ik houd niets over'. Maar op de achtergrond zie je een grote tv staan, er staan asbakken op tafel dus er wordt gepaft.

Men zeurt soms over een stijging van vaste lasten maar als je stopt met roken dan levert je dat letterlijk honderden euro's per jaar op. 'Ik moet het doen met €25,- per week voor boodschappen.' Ja, verdubbel dat als je niet rookt.

Mensen gaan naar de voedselbank maar hebben wel een tablet thuis. Is dat armoede? Of stel ik dat te simpel?
Ik denk dat je een heel goed punt hebt, waar ik het echt volkomen mee eens ben.

Vrienden van me die een eigen kleine zaak in de dienstverlening hebben krijgen niet zelden verzoeken van de gemeentelijke kredietbank dat gezin zus-en-zo, die sowieso al niet te boek stond vanwege de vlotte betaling, in de schuldsanering zit. Of ze hun vorderingen op gezin zus-en-zo niet willen kwijtschelden. Als deel van het verzoek krijgen ze dan een overzicht van de schulden die gezin zus-en-zo heeft gemaakt: postorderbedrijven, elektronica-zaken, noem maar op.
En elke volgende keer dat gezin zus-en-zo aan de balie staat hangt er een walm van tabakslucht om ze heen, en klagen ze dat ze het 'o zo moeilijk hebben' terwijl ze met één oog de WhatsApp-berichtjes op hun iPhone in de gaten houden.

Ik denk dat de crisis in Nederland best meevalt, zeker als we het vergelijken met andere landen, maar dat neemt niet weg dat er wel meer onzekerheid is: elk jaar bijvoorbeeld andere kabinetsplannen waar geen peil op te trekken valt, niet voor consumenten, niet voor bedrijven.
Hierboven probeerde ik slechts een mogelijke oorzaak te zoeken in het toegenomen tabletgebruik: voor veel gezinnen kan de onzekerheid - niet zozeer armoede - best een reden zijn waarom mensen liever een goedkopere tablet kopen dan een duurdere laptop. Wat ze daarmee besparen gaat onder andere naar de spaarrekening: om in de onzekerheid toch een potje te hebben, wat kan verklaren waarom er ondanks de lage rentes meer geld dan ooit op onze spaarrekeningen staat.

Volk wat op tv loopt te zeiken om meer geld omdat ze na peuken, drank, een grote televisie en een zonnebed - en nu dus ook tablets - geen geld meer hebben voor een fatsoenlijke maaltijd zul je altijd hebben: crisis of geen crisis. Sommige mensen kunnen gewoon niet met geld omgaan, en ze verpesten het voor hen die het echt moeilijk hebben maar wel een verantwoordelijkheidsgevoel kennen.

[Reactie gewijzigd door niic op 28 juli 2024 02:41]

Anoniem: 399807 @niic28 november 2013 14:39
Waarom je hier nu weer een -1 op krijgt snap ik niet.

Je komt met insider informatie vanwege je relaties met een zaak in dienstverlening en je schetst zo tenminste een deel van het beeld dat we tot ons krijgen vanuit de media. Ik vind dat relevant in relatie tot het bezit van een gadget zoals een tablet.

Het komt bij veel mensen niet op dat zelfs een goedkopere tablet i.p.v. een duurdere laptop nog steeds een keuze voor decadentie is. Wer worden vanaf de geboorte opgevoed om te consumeren eb bij Wodan en Thor, dat zullen we, zelfs zonder geld.

Men denkt dan dus dat de compromis om een tablet te kopen een vorm van bezuinigen is!

Ik ben het met je eens dat de crisis misschien voor velen wel degelijk problemen veroorzaakt maar het is altijd een functie van de mate van welvaart waar we aan gewend zijn.

En ik denk dat we met veel minder af kunnen.
Karma works in mysterious ways, denk ik.

We worden vanaf geboorte opgevoed om te consumeren en bij Wodan en Thor, dat zullen we, zelfs zonder geld.
Exact!

[Reactie gewijzigd door niic op 28 juli 2024 02:41]

Die belastingaangifte op je iPad komt vanaf 2015

Het blijft wel de overheid natuurlijk, log en traag en altijd achter de feiten aan lopen.
Ik ben juist blij dat ze eerst de kat uit de boom kijken. De overheid heeft wat mij betreft niet als taak om digitaal vooruitstrevend te zijn. Ze moeten gewoon de basisdienstverlening goed, efficient, en bij voorkeur goedkoop doen.

Zijn er dan echt al huishoudens in Nederland die helemaal geen PC/laptop meer hebben en die het op een iPad in MOETEN vullen? Wat mij betreft is het niet nodig om te investeren in een belastingdienst iPad app als iets als de vooringevulde aangiftes nog niet uitontwikkeld zijn. Hoeveel geld zou het inregelen van een iPad app kosten? Waarom niet gewoon browserbased zodat android's er ook gebruik van kunnen maken?
Om eerlijk te zijn probeer ik het zo min mogelijk te gebruiken, alleen voor de essentiële dingen. Ik merk gewoon dat ik minder productief ben. Geldt ook voor smartphones.

Dit is uiteraard persoonlijk.
Kan ik beamen: wij hebben thuis één tablet en we zijn met zijn vieren. Deze tablet is echter wel een Surface RT tablet waar je ook heel productief mee kan zijn. Over het algemeen werk ik liever op een laptop en als ik entertainment wil buiten huis neem ik mijn telefoon mee. Tablet is iets voor beide werelden en daar past alleen een Surface tablet tussen.
Ik wil helemaal niet productief zijn op m'n tablet, daar is 't ding niet voor. Lijkt me ook een erg kwalijke zaak. De tablet is voor op de bank en vrije tijd en productief zijn doe ik lekker achter m'n bureau. Ik ben van mening dat je die twee dingen gescheiden moet houden, ik ga niet ook nog eens op de bank voor de TV met m'n werk bezig zijn.
Dat hoef je op de bank toch ook helemaal niet. Net als spelletjes spelen op je werk? Lijkt me een inkoppertje. Ik ben van mening dat ik zelf weet wanneer ik zaken gescheiden hou. Enne, het mooie is dat je met WinRT een account voor privé en een voor werk kan hebben. Dan hou je de scheiding niet puur met hardware maar met software. Mooi hè.
Dat is een eigen smaak, maar als het allebei kan is het natuurlijk mooi meegenomen toch?
Niet als het een ten koste gaat van het ander. WinRT is echt typisch zo'n product wat niet durft te kiezen en daardoor voor beide taken niet echt geschikt is.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 28 juli 2024 02:41]

En waar gaat het ten koste van? Nergens.
Het is eerder echt typisch dat iemand dat zou denken.

Kan een ipad dan bijvoorbeeld niet kiezen of het een ereader of fulld film afspeler wil zijn? Want daar durft hij niet voor te keizen en is dus niet echt geschikt. Geen ereader scherm en full hd met zwarte balken.

WinRT, met een Surface 2 bijvoorbeeld, is juist het ideale apparaat geworden. Geen nadelen op tablet gebied en kan zelfs nog meer. Multi User, snapped apps, full had film/tv kijken enz.
Het typisch denken maakt dat mensen dat niet zien ;)
.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 614 op 28 juli 2024 02:41]

Helemaal mee eens. Velen zijn de beperkingen van een iPad gewend, en hebben geen flauw benul van wat een Surface van Microsoft wel kan.
Anoniem: 538812 @Aaargh!28 november 2013 12:55
Erg kwalijke zaak ??

Ik zou mensen gewoon zelf laten beslissen of ze een tablet wel of niet als productief willen gebruiken ... toch ?
Ze zijn best handig voor het werk hoor. Wij hebben er thuis ook twee. Eén voor m'n pa en één voor m'n moeder. M'n vader heeft dat ding van z'n werk gekregen. Ze worden met name gebruikt om snelle berichten te sturen of om iets op te zoeken. Dat gaat op de tablet iets makkelijker en sneller dan op de telefoon. Ook voor vergaderstukken zijn ze best handig, zo hoeven het convocaat, notulenen agenda niet meer uitgeprint te worden.

Het is dan wel weer een minpuntje dat sommige mensen hun tablet tijdens de vergadering weer gaan gebruiken om spelletjes te spelen.

Ik kom er verder niet aan, ik heb m'n telefoon die ongeveer het zelfde doet en vergaderstukken voor m'n opleiding print ik gewoon uit.
Ik denk dat die 80% voor mij ook wel geldt. In veel gevallen voldoet de tablet gewoon tijdens het browsen en dergelijke. Korte mailtjes (typen gaat trager, maar de opstarttijd maakt dat ruimschoots goed). Sommige dingen gaan zelfs veel makkelijker via de tablet. Bijvoorbeeld de applicatie Qget voor Android (downloadstation voor Qnap NAS), die is veel soepeler en stabieler (zelfs in beta-versie) dan de variant voor Windows 8 op mijn laptop.

Downloaden was nog nooit zo makkelijk!
Anoniem: 126717 @Hoppa!28 november 2013 11:38
Kopieren en plakken daarentegen is geen feest op Android. Dus ik pak voor reacties hier toch wel vaak de laptop of desktop. (En ik krijg geen problemen met "het controletoken" dus de lap tekst komt wel aan.)

Maar sinds ik beschik over de tablet staat de laptop vrijwel stil.
Anoniem: 143912 @sbmuc28 november 2013 13:10
'Het heeft voor mij voor 80% de laptop vervangen '

Komt dat misschien doordat je je laptop voorheen voor 80% gebruikt voor entertainment/quasi entertainment/media consumptie/ed gebruikt? Dus 80% als speelgoed/speelgoedachtigs ? Dan kan het heel goed kloppen
heb er 2, ipad & android maar gebruik ze steeds minder en minder wegens 5inch smartphones ... k'denk dat er veel mij volgen of ben ik hier verkeerd in ?
Mogelijk, maar het aantal aanwezige 5" smartphones is nog relatief klein. Ze zijn er immers pas net (sinds dit jaar, t.o.v. >4 jaar smartphones) en daarnaast zijn het met name de high-end smartphones terwijl ook de goedkopere smartphones (<4,5") erg goed verkopen.

Al met al zijn er relatief weinig mensen die met een 5" toestel rondlopen. Mocht dit meer worden, dan gok ik wel dat de tablet qua populariteit omlaag zal gaan ja.
Persoonlijk kocht ik een 5" smartphone om geen tablet te hoeven aanschaffen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ik toch ook een surface aangeschaft heb deze veel vaker gebruik en mijn telefoon toch niet gebruik omdat het schermpje wat aan de kleine kant is.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @Rigs28 november 2013 11:06
Het aantal hangt ook erg af van de definitie "tablet" wellicht zien gebruikers van een 5 inch smartphone of zelfs een e-reader dit ook als tablet. Zonder meer informatie en duidelijke definities zijn dit soort onderzoeken maar weinig waard.
ik gebruik toch liever mijn iPad om te browsen dan mn telefoon met scherm van 5 inch.
Wel grappig dat je een paar jaar geleden nog massaal op Tweakers en FOK! las dat tablets maar een onnodige gimmick waren wat helemaal niet zou aanslaan, en nu heeft 43% van de huishoudens er in in slechts een paar jaar :P

Maar het is ook wel heel relaxt. Het grootste voordeel van een tablet is misschien wel de touchscreen bediening in combinatie met een groot scherm, wat gewoon voor wat ouderen en minder technisch aangelegde mensen zorgt voor een veel lagere leercurve dan een ouderwetste interface met muis.

Voorbeeldje zijn die foto-apps waarmee je met enkele vingerbewegingen een foto kan bewerken. Ik merk namelijk dat handgebaren veel sneller worden onthouden door mijn vader dan 'ga naar menu x met je muis, klik dan optie y aan en doe dan z'.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 28 juli 2024 02:41]

Dat wil nog niet zeggen dat tablets niet onzinnig zijn. Men koopt niet uitsluitend benodigdheden want een deel van onze aankopen zijn zogehete 'luxe', tablets vallen hier ook onder.
Ik de wijk waarin mijn computerwinkeltje zit zijn deze percentages veel lager. De meesten hebben alleen nog een laptop of computer(is een 55+ wijk). Of tellen Phablets ook mee als tablet?
Het CBS is natuurlijk niet zo geïnteresseerd in hoe deze verder verdeeld zijn over verschillende merken.

Ik ben echter wel benieuwd hoe dat in Nederland verdeeld is. AppleInsider laat de volgende statistieken zien. Nou zijn deze niet alleen van Tablets maar ook andere handheld devices. Dus ik ben benieuwd hoe de verhoudingen in Nederland liggen.
Bij oudere eenpersoonhuishoudens is de tablet het minst vertegenwoordigd.
Een goede doelgroep, zeer nuttig voor ouderen en vaak eenvoudiger te begrijpen dan een pc of laptop. Zie om me heen dat juist voor ouderen de drempel met een tablet kleiner is en ze er een hoop mee kunnen. Ook prima om eenzaamheid een beetje op te vangen.
Wat in mijn omgeving (inclusif thuis) bovendien opvalt is, dat als er een tablet is, er in een mum van tijd twee zijn om getouwtrek op de bank te vermijden :)
Hebben er hier ook 2, van een NRC abonnement. Het is wel eens handig, zoals de scores van andere CL-wedstrijden bij houden tijdens een wedstrijd op TV, en maybe in de toekomst smartglass m.b.t. de XboxOne. Maar voor de rest, meh. Moet ook zeggen dat ik persoonlijk zelf nooit een Apple zou kopen en voor een ander merk zou kiezen omdat de gebruiksvriendelijkheid van zo'n ding sterk te wensen overlaat (alles van Apple, geen USB , etc). Maarja, we kregen ze "gratis".
Moet ook zeggen dat ik persoonlijk zelf nooit een Apple zou kopen en voor een ander merk zou kiezen omdat de gebruiksvriendelijkheid van zo'n ding sterk te wensen overlaat
Nooit met een Android tablet gewerkt hoor ik ?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.