Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 62 reacties

Marktonderzoeker Canalys verwacht dat de tabletverkoop volgend jaar goed is voor 50 procent van de wereldwijde verkoop van computers, waaronder het bureau dus ook tablets schaart. Daarmee zouden tablets beter verkopen dan alle laptops en desktops bij elkaar opgeteld.

Volgens Canalys hadden tablets in het derde kwartaal van dit jaar een marktaandeel van 40 procent, maar in 2014 zal de tabletverkoop de grens van 50 procent passeren, verwacht de marktonderzoeker. In totaal worden er 285 miljoen tablets in 2014 verkocht, voorspelt Canalys op basis van de huidige trends, terwijl dat aantal in 2017 zou groeien tot bijna 400 miljoen. Android zou daarbij het dominante besturingssysteem zijn met een aandeel van 65 procent van de verkochte tablets.

De marktonderzoeker stelt dat de tabletmarkt voorlopig door Apple en Samsung gedomineerd zal blijven worden, al zal het marktaandeel van beide bedrijven toch slinken. Met name de verdere groei van tablets in het budgetsegment speelt daarbij een rol. Verder meent Canalys dat Apple vooral in de markt voor laptops en desktops marktaandeel zal gaan verliezen omdat het bedrijf doelbewust blijft vasthouden aan relatief hoge marges op zijn producten.

De marktanalist voorspelt dat Microsoft zijn aandeel in de tabletmarkt ziet groeien van 2 procent in 2012 naar 5 procent volgend jaar. Onder andere de overname van Nokia moet de softwaregigant daarbij helpen, maar Canalys stelt wel dat Microsoft zich nog meer moet richten op de ontwikkeling van apps en zijn andere diensten en producten beter moet integreren in zijn tabletaanbod.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (62)

Wat wordt er eigenlijk als tablet gezien en wat wordt als een tablet gezien?
Is de Asus Transformer Book T100 een tablet of een laptop?
Zijn de Asus Transformer book TX300 of de Lenovo Thinkpad Helix een laptop of weer een tablet? Waar een laptop deels aan moet voldoen is dat het een x86/x64 cpu moet hebben toch? Hoe zit dat met een tablet, is het OS bepalend of de manier van werken (met alleen een scherm)?

Wat mij betreft kan een tablet met dock een perfecte vervanger zijn voor een laptop en dus ook een perfecte vervanger van een desktop pc (mits je er een externe muis + scherm op aan kunt sluiten). Echter kan voor bepaalde toepassingen (autocad/video-/fotobewerking), de inhoud bepalend zijn. Hierdoor kun je niet zeggen dat elke laptop geschikt is om een desktop te vervangen.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 26 november 2013 16:38]

Die Asus book T100 is natuurlijk een tablet. Hij is namelijk te gebruiken zonder het toetsenbord en alle vitale functies (cpu etc.) zitten in het schermgedeelte. Bij een laptop zit alle apparatuur onder het toetsenbord en is het scherm alleen het scherm.
Dus een laptop kan geen touchscreen hebben en de apparatuur zoals het moederbord kan dan niet in het scherm zitten?
Zoals bij de TX300 en Helix, deze hebben verder (ook) de volledige Windows 8.x versie en een Intel i5/i7 processor. Dat zijn dus geen laptops, maar tablets?
De TX300 kun je loskoppelen van het toetsenbord dat erbij zit dus ja, dat is een Tablet. Niet alle tablets hoeven een ARM processor te hebben. (al is dat wel de regel op dit moment, dat geef ik toe).
[...]
Dus all-in-one desktops zijn eigenlijk ook geen desktops maar tablets. Jaja. 8)7
Dit kun je zelf wel beredeneren denk ik.
Je kunt op elke tablet een muis en toetsenbord aansluiten wanneer je gebruik maakt van BT. Een monitor kun je aansluiten via de HDMI aansluiting welke ook op bijna alle tablets aanwezig is.

Probleem bij iOS en Android is dan een goed Office pakket waarmee je redelijke documenten kunt maken. Helaas ken ik deze nog niet.
Marktonderzoeker Canalys verwacht dat de tabletverkoop volgend jaar goed is voor 50 procent van de wereldwijde verkoop van computers, waaronder het bureau dus ook tablets schaart. Daarmee zouden tablets beter verkopen dan alle laptops en desktops bij elkaar opgeteld.
Wacht. Als tablets, desktops en laptops onder "computers" vallen, en het aandeel tablets bedraagt 50% van alle "computers", én het aandeel van tablets is hoger dan het aandeel van laptops en desktops bij elkaar opgeteld... wat is dan de vierde soort "computer"? Want die moet er zijn, anders was het aantal van laptops en desktops bij elkaar noodgedwongen óók 50% - en zouden tablets dus niet beter verkopen dan alle laptops en desktops bij elkaar opgeteld.

Edit: het rapport van canalys noemt percentages van 33% voor notebooks, 17% voor desktops en 50% voor tablets, en geen andere categorieën. Oftewel: de conclusive in het intro van Tweakers klopt niet.

[Reactie gewijzigd door HooksForFeet op 26 november 2013 16:53]

Even verderop staat dat de verkoop van tablets de 50% zal passeren. Iets te veel ingedikte informatie in de kopalinea dus.
Tsja dit was wel een beetje voorspelbaar. Ik denk dat een tablet voor veel mensen die voorheen niks van computers moesten hebben, er nu eentje hebben *ouderen* :)

Ze zijn licht en draagbaar, batterij duur is goed, relatief goedkoop en de dagelijkse dingen kan je er prima op doen. Deze combinatie zorgt voor de goede verkoopcijfers van tablets naar mijn mening.
Ik weet niet of tablets optellen bij PC's wel helemaal eerlijk is. Ik vind een tablet absoluut geen vervanger voor een PC of zelfs een laptop. Enfin, de groei van tablets is gigantisch snel gegaan!
Och met de komst van dingen als de Transformer Book T100 van asus lijkt me dit toch geen onaardige aanname. Volledige windows 8.1 (dus geen RT) in tablet formaat met een accuduur die niet onderdoet voor andere tablets, inclusief dock.

Ik weet iig wel wat mijn huidige laptop ooit zal gaan vervangen...
Daarnaast heb ik persoonlijk dan nog steeds een desktop, maar ik denk zeker dat als asus bijvoorbeeld met 1 of ander 24" scherm komt waar je die transformer makkelijk in zou kunnen pluggen, op dezelfde manier als dat dat nu kan met het dock, dat het voor 90% van de mensen meer dan voldoende zou zijn. Hell in dat geval zou ik het direct aanbevelen aan mijn ouders! Kan die oude lawaaibak ook een keer de deur uit ;)

Daarnaast, na het artikel nog eens gelezen te hebben, gaat het om de VERKOOP. Dan vind ik het eigenlijk helemaal niet zo gek dat dat de 50% zal passeren... Aangezien tablets relatief nieuw zijn, steeds meer mensen een tablet willen en tablet over het algemeen minder lang meegaan dan desktops/laptops is het eigenlijk helemaal niet zo vreemd dat er veel meer tablets verkocht worden dan desktops/laptops...

Als ik al kijk hoelang de pc van mijn ouders al meegaat en de oude laptop van mijn vriendin, zo lang zie ik onze Galaxy tab 2 nog niet meegaan....

[Reactie gewijzigd door Spekkie88 op 26 november 2013 16:15]

Och met de komst van dingen als de Transformer Book T100 van asus lijkt me dit toch geen onaardige aanname. Volledige windows 8.1 (dus geen RT) in tablet formaat met een accuduur die niet onderdoet voor andere tablets, inclusief dock.
Ik vindt zo'n Transformer Book meer onder de noemer 'laptop met los te halen scherm' vallen. Als je deze meetelt als tablet dan is het niet gek dat het aandeel laptops daalt.
hoe je het ook went of keert, het is wel een tablet. puur omdat hij ook werkt zonder het toetsenbord.
Dat zeg je juist, het is een aanname. Met die redenering kunnen we smartphones ook bij deze verkopen toevoegen.

Het gaat er nu om dat een tablet onmogelijk de complete functies van een PC kan nabootsen en dus is het geen complete vervanger. Daarom vind ik het onjuist dat tablets opgeteld worden bij de totale verkopen van PC's.

EDIT: Waarom is mijn comment off-topic? Het is toch juist heel erg gerelateerd aan het artikel en de reactie waarop ik reageer?

[Reactie gewijzigd door Belecthor op 27 november 2013 16:11]

Een tablet is geen volledige vervanging voor een PC. Maar zeker voor gemiddeld thuisgebruik kun je 80% van de dingen die je normaal op een PC doet op een tablet doen. E-mail, internet, chatten etc. gaan vaak beter en comfortabeler op een tablet dan op een PC. Voor mij betekend het dat we ipv 2 MacBooks nu 2 iPads en 1 MacBook hebben. De PC kan nu langer mee want wordt alleen nog in uitzonderingsgevallen gebruikt.

Alleen de stelling dat Apple minder MacBooks gaat verkopen zie ik niet helemaal. De notebook markt is redelijk stabiel en Apple heeft al jaren goede marges op MacBooks. Dus waarom zou dat opeens tegen ze gaan werken.
Lijkt me ook. Waarom dan smartphones ook niet bij de computer verkoop meenemen?
op zich heb je ironisch genoeg wel een punt. Op de toplijn van de Galaxy apparaten kan je gewoon een muis en toetsenbord aansluiten, en in principe ook een externe monitor. Wordt allemaal herkend.

Ik zie het wel gebeuren dat we over 5 jaar gewoon met een dockable smartphone rondlopen. (zoals de Asus PhonePad, maar dan nog wat meer compatibel met alle apparaten)

Je ziet dan ook al meer en meer desktop AIO's met android
(Ook @musback)
Een smartphone kan je zelfs prima Ubuntu op draaien dit bied alleen nog maar meer perspectief.

De reden waarom ik op 'Mijzelf' reageer is omdat ik pas sinds de lente van dit jaar over ben gegaan op een smartphone, hiervoor had ik echter wel een Android tablet, maar met de aanschaf van mijn telefoon heb ik deze verkocht. Daarbij komt ook dat ik voor een nog kleinere laptop ben gegaan die nog makkelijker mee is te nemen en bijna niets weegt maar voor mij was de smartphone dus een tabletvervanger (misschien in combinatie met de laptop). De keuze om tablets tegen computers af te strepen vind ik toch ergens raar.

De correlatie tussen de opkomst van de tablet en de afname van de verkoop van laptops zal wel zo sterk zijn dat dit zo berekend wordt.
Omdat die kleiner zijn dan 7".
Canalys defines a client PC as a computing device designed to be operated by an individual and positioned to serve a broad range of purposes, achieved by running third-party applications, some of which can work independently of a network connection. When designed to be portable, it must be able to function without mains power and have a built-in diagonal display size of at least 7 inches.
Klopt, ik denk eerlijk gezegd dat een tablet meer gebruikt is dan dat je zou denken. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel merken verkocht, voor alle prijsklassen. Een groot percentage van de oudere en jongere generatie zal wel een, of zelfs twee tablet(s) in huis hebben.
Tja, wat is de definitie van een tablet? Een smartphone van >5 inch? Of een convertible laptop met uitneembaar touchscreen? Het blijft een rekbaar begrip. Feit is dat er buiten de ultrabooks niet zoveel gewone laptops en desktops meer verkocht worden en dat zie je terug in de cijfers.
Komt ook omdat de prijs voor nagenoeg vergelijkbare specs. gelijk is gebleven.

Meer dan 2 jaar geleden: (2 Juni 2011)
15.6" 1920×1080
Core i7 2630QM
GeForce 550M
320GB
6GB
¤ 899,-
Nu:
Core i7 3630QM
Geforce 750M(rebrand 650M)
6GB
500GB
¤ 893,-
M'n CPU staat nooit op 100% tenzij ik een infinite-loop heb gecreërd en de 750M vind ik het verschil niet waard na 2 jaar voor dit geld.
Laptops en desktops is ook een vervangingsmarkt, iedereen heeft er al één en eentje van 4 jaar oud doet het vaak ook nog prima (Mijn core i7 920 en GTX 260 hoef ik in ieder geval nog niet te vervangen).

Tablets is een nieuwe markt dus logisch dat ze daar nu meer van verkopen, todat iedereen er een heeft en dan zal de verkoop daarvan ook wel weer wat teruglopen. Smartphone's worden steeds meer als tablets gebruikt wat ook te voelen zal aijn in de tablet markt.

Tablets en smartphone's zijn verder vaak personal devices en een PC wordt vaak gedeeld in een huishouden, ook weer een reden dat er meer van verkocht worden.

Ik doe mijn PC in ieder geval niet weg, en tzt zal er ook wel weer een nieuwe worden aangeschaft. Zelf gebruik ik geen tablet, ik heb een 6" telefoon en dat is meer dan genoeg :).
Ik zie mezelf niet 8 uur achter een tablet werken iedere dag.

Neemt niet weg dat ze leuk en handig zijn. De cpu's worden steeds sneller en dus kan een kleine cpu nog al genoeg om leuk te internetten en andere dingen te doen.

Verder meent Canalys dat Apple vooral in de markt voor laptops en desktops marktaandeel zal gaan verliezen omdat het bedrijf doelbewust blijft vasthouden aan relatief hoge marges op zijn producten.

Apple zal marktaandeel in % verliezen omdat het totaal gaat toenemen. Ik denk echter dat men in hoeveelheden hetzelfde zal blijven leveren aangezien de apple koper, apple koopt om design en de meerprijs best wil betalen.
Dat niet , maar de meerderheid van de modale burger heeft tegenwoordig genoeg aan een tablet om wat te mailen en te surfen.
Voor langer typwerk kan er eventueel een toetsenbord aangesloten worden.

om deftig te werken, ook al is het maar kantoor werk zijn laptops meestal voldoende.
Enkel voor het zware werk , DTP, CAD/CAM, design, develop en om te gamen is er nog nood aan zware desktops.
Ok hier en daar zijn er laptops die mee kunnen met de desktops.
Een tablet is net zo goed een vervanger van een laptop als een laptop een vervanger is van een desktop.

Ze hebben voor een groot deel dezelfde toepassingen, maar blinken alledrie op verschillende punten uit. In mijn huishouden hebben ze alledrie een eigen taak:

Foto en videobewerking: Desktop
Serieus gamen, e-mailen en foto's selecteren: laptop
Browsen, casual gamen, internetbankieren, downloads activeren: tablet

En ja, vrijwel alles wat ik op het een doe, zou ook op het andere kunnen. En dus zijn het wel degelijk grotendeels vervangers van elkaar.
Uiteraard, je gebruikt de tablet voor functies die je normaal deed op je desktop of laptop, anders heeft een tablet geen nut. Ik denk alleen niet dat op dit moment een tablet álle functies van een laptop of desktop kunnen vervangen, daarvoor missen ze nog teveel functionaliteit, naar mijn mening.
ik ben het met @belecthor eens. een tablet kan op dit moment nooit je PC 100% vervangen. er zijn in een PC gewoon veel functies die een tablet nog niet of zelfs nooit zal krijgen. en als ze het wel krijgen denk ik dat je een hele grote tablet krijgt. dus zoals ik al eerder zei:
een tablet is een leuk ding om erbij te hebben, maar niet in plaats van.
serieus gamen met een laptop? Lijkt mij een dure aangelegenheid. PC is volgens mij een stuk aantrekkelijker… Al moet ik tevens toegeven dat ik BF4 niet heb en zal kopen (ondanks de geweldige trailers) omdat ik denk dat ik met mijn 1Ghz Gpu geen schijn van kans heb tegen de hardcore tweakers. Dus het zal er op hangen. Maar de conclusie is dat je met een PC upgrade altijd voordeliger uit bent.
Want serieus gamen kan alleen als je het nieuwste spel op de hoogste stand speelt?

Wat een onzin. Misschien ben ik wel wereldkampioen online Patience spelen.....Weet jij veel.
Als het over serieus gamen hebt dan heb je het over de laatste games zoals BF4.

Wat jij bedoelt is een spelletje spelen.
Maar ik heb nog wel een DonkeyKong ergens op zolder liggen. Moet je alleen nog een knoop batterijtje bij de bart smit halen. Interesse?
Ach, je bent er zo één. Maakt niet uit hoor. Ik game nog steeds met veel plezier op mijn Playstation 2.

Maar sommige mensen vinden het alleen serieus als het het laatste en het nieuwste is. Is niet erg, ik hoop dat je er veel lol mee hebt.
nee, inderdaad. een tablet is een leuk ding om erbij te hebben, maar niet in plaats van.
Ligt er aan. De Surface pro en soms zelfs de Surface RT zijn uitstekende desktop vervangers die je gewoon aan een 22 inch scherm kan hangen en zodoende een nog beter beeld te hebben. Ik kan een surface pro 2 best als desktop vervanger gebruiken eerlijk gezegd.
goed. dan link ik het even aan wat anders. een gamer zal altijd bij de PC of console zijn, en niet bij een tablet. puur omdat een PC op dat gebied veel beter is.
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Maar bedenk wel goed: de GPU van de surface pro is dan wel van Intel, maar dat is niet mis. Je kan er toch een leuk spelletje op spelen! Als de HD5000 IRIS GPU nou maar eens op een Surface achtig apparaat komt dan wordt het helemaal feest.

Bron:
http://www.notebookcheck....raphics-4400.91979.0.html
ja, als de IRIS in een tablet zou zitten zou het al beter worden voor games. maar het is zo dat hij er nog niet in zit. zou wel leuk zijn. maar dan nog kan hij de PC games niet bij houden.
Nee, dat is absoluut waar. We zullen nog meoten wachten op een gaming tablet. Feit is nu al wel dat de Surface de desktop al kan vervangen.
Komen genoeg games uit voor de diverse tablets. Ik ben het met je eens dat ze het grafisch geweld nog niet geheel kunnen bijbenen en de input ook niet voor alles optimaal is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat gamen op tablets nog in de kinderschoenen staat en dat dit de komende jaren een hoge vlucht gaat nemen.

Steamtablet anyone ;)
ja, maar zal het ooit de PC kunnen evenaren? ik zie niet zo snel een grote video kaart in een tablet komen. dan zou een tablet weer te dik worden en dan toch weer een soort laptop zijn ofzo.
Op het moment dat de PC geen bestaansrecht in het huishouden heeft (omdat de tablet internetten, e-mailen en ligt officewerk net zo goed kan), dan zal de PC zich niet meer kunnen handhaven: het zal slechts een kleine doelgroep zijn die zich kan blijven verwantwoorden geld uit te geven aan een PC, alleen om mee te gamen.

Een game PC doet al gauw 1000 euro. Voor dat bedrag heb je tegenwoordig een mooie tablet en een next-gen console samen.
Game pc's zijn alleen onder tweakers populair. De gewone consument (waar het hier om gaat) koopt een lowbudget instap pc van hooguit 500 euro. Daar heb je echt geen nieuwe tablet + console voor hoor. ;)
Nee maar voor 500 euro heb je ook geen instap pc + een tablet. Als je een tablet als pc gebruikt heb je twee voor de prijs van één en die mag dan wel wat hoger zijn.
Inderdaad, m'n vader gebruikt een HP ElitePad met docking station, op de baan ideaal om presentaties te geven en wat te surfen/mailtjes af te handelen, op kantoor even docken met toetsenbord, muis en extern scherm... =Desktop/laptop vervanger

Toen hij en z'n collega's een tablet mochten kiezen, koos (ongeveer) 90% voor iPad, 7% voor Android en hij en één andere collega voor een Windows Tablet.
Resultaat: hij en zijn collega werken nu 100% op tablet, terwijl al de rest met laptop + tablet rondzeulen. Het was even wennen, en wat zoeken in WIndows 8, maar eens de zoon een snelstart cursus gegeven had was ie snel vertrokken ;-)
Wellicht voor jou als tweakers / poweruser niet. Maar voor 90% van de bevolking wel. Een groot gedeelte van de bevolking hebben desktops met een rekenkracht waar je u tegen zegt. Deze rekenkracht gebruiken ze vervolgens om te internetten, te e-mailen, Word, etc...

Als deze toepassingen kunnen ook, zonder verlies van functionaliteit, worden uitgevoerd op een tablet. Een tablet met een toetsenbord en muis erbij doet voor deze groep mensen niet onder voor een computer. Mijn moeder werkt niet met een Asus tablet met een toetsenbord, muis en Windows RT. Ze kwam er na een paar werken (!!!) pas achter dat je het scherm kan loshalen van het toetsenbord. Ze dacht dat ze gewoon een 10" laptop had...

Ik denk dat ook Apple, Google en Microsoft binnenkort tablets zullen produceren met het Ubuntu-touch concept: Een tablet die je via een docking station aan je scherm etc. koppelt en weer meeneemt als je klaar bent. Ideaal.


edit: ik geloof dat mijn moeder deze heeft: pricewatch: Asus VivoTab RT incl. Docking station Grijs

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op 26 november 2013 16:20]

Eens, voor veel mensen is een tablet een prima en volledige vervanging voor een laptop of desktop. Sinds mijn moeder een paar jaar geleden gestopt is met werken en niet meer de halve dag in Excel hoeft te zitten is ze overgestapt op een iPad en heeft ze haar laptop al twee jaar in de kast liggen. Voor lange verhalen typen heeft ze een extern toetsenbord erbij wat ze er af en toe aan hangt, werkt voor haar prima als vervanging voor de laptop.
De tablet word hier beschreven als 'computer' ofwel als 'to compute'.
Ik begrijp je punt helemaal, Echter sinds een tablet niks anders is dan een
computer systeem die verkleind is, klopt het denk ik toch wel?
Ik gebruik mijn pc toch minder sinds ik over een tablet beschik. Er moet ergens wel een overlap zijn.
Helemaal mee eens, ook als je kijkt naar prijs alleen. Natuurlijk worden tablets van 100 tot 500 euro meer verkocht dan laptops die rond de 500 tot 1500 euro kosten. Het laat wel zien dat er wel echt veel tablets worden verkocht.
Tja, ik moet zeggen dat het me niet verrast. Waar er vaak maar 1 desktop of laptop in een huishouden is, is het helemaal niet ongebruikelijk dat iedereen in een gezin zijn eigen tablet heeft.

Ik moet zeggen dat ik mijn desktop minder ben gaan gebruiken sinds ik een goede laptop heb en dat ik mijn laptop weer minder ben gaan gebruiken sinds ik een tablet heb. Veel dagelijkse taken gaan prima op een tablet.
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat het een nog groeiende markt is. De meeste gezinnen hebben reeds 1 of meerdere PC's/laptops, en vervangen deze pas wanneer hij niet meer meekan.

Een tablet hebben ze nog niet, waardoor veel mensen nu dus een tablet kopen. Binnen een aantal jaar wanneer de markt verzadigd is zal het vermoedelijk ook stagneren.
Al met al denk ik dat de stelling wat betref tablet vs PC iets te voorbarig is. Ook voor tablets zal op den duur een verzadiging optreden. Immers, hoe je wend of keert zal men ondervinden dat tablets een beperking hebben (red. geen muis en keyboard, al moet ik toegeven dat iOS met een bluetooth keyboard prima werkt, dit, ik niet vaak gebruik). Tables (iOS of android of wat dan ook, zal vnl. voor browning, emails en apps gebruikt worden.

PC gaming, grafisch en diverse gecompliceerde handelingen, waarin de muis en keyboard zo geïntegreerd is gewoon een compleet andere manier van werken blijft. En voor diverse toepassingen onmisbaar, dat zal niet zo snel veranderen. Wel denk ik dat de mobiele en desktop systemen steeds meer naar elkaar toe zullen groeien.

At the end of the line: 10+ jaar, zal het niet zo veel verschil maar maken, heb ik zo het idee.
Rekenen ze smartphones ook bij de computers? Zo niet, waar ligt de grens? 5 inch, 6 inch, 7 inch?
Als een tablet een computer is dan is een smartphone dat zeker ook, vaak zijn de CPU en GPU vergelijkbaar en zit het enige onderscheid feitelijk in de grote van het scherm.
Ik zit op smart te wachten op een smartphone, tablet en laptopvervanger in 1. Nu ze toch al bezig zijn met buigzame schermen, moet het toch best mogelijk zijn om dit over enkele jaren te realiseren. Een scherm die je van 4 inch naar 9inch en naar 15 inch kan ombuigen. Dit lijkt mij de volgende stap die producenten gaan verzinnen, als de tablet en smartphone zijn hoogtepunt bereikt heeft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True