Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: ShadowHurricane

Uitgever Bethesda Softworks heeft de merknaam Fallout 4 in Europa laten registreren. Dat lijkt, in combinatie met de eind vorige week online verschenen website rond The Survivor 2299, er op te wijzen dat de uitgever het nieuwe deel in de rpg-reeks binnenkort zal aankondigen.

Niet alleen registreerde Bethesda de merknaam Fallout 4 bij het Europese merkbureau, het bedrijf bracht ook een teaser-site online voor de titel The Survivor 2299. Op Reddit speculeren gamers dat The Survivor 2299 in werkelijkheid een nieuwe Fallout-game is. De teaser-site bevat vooralsnog alleen een logo en een countdown die aftelt tot 11 december 2013. Mogelijk maakt Bethesda Softworks op die datum meer bekend over Fallout 4 of The Survivor 2299, mocht het daarbij om een aparte game gaan.

Er lijkt in ieder geval een relatie te zijn tussen de Fallout-serie en The Survivor 2299: onder de countdown is een logo te zien van vault-tec, dat bekend is van eerdere Fallout-games. Het nog onaangekondigde spel zou de eerste Fallout-game zijn sinds het in 2010 verschenen Fallout: New Vegas, maar dat spel werd niet door Bethesda zelf ontwikkeld. Fallout 3 uit 2008 was het laatste Fallout-spel dat Bethesda zelf maakte.

Hoewel het logisch lijkt om aan te nemen dat Bethesda op de dag dat de countdown afloopt meer informatie zal delen over Fallout 4, valt op dat de datum een ander potentieel 'aankondigingsmoment' passeert. Op 7 december, vier dagen voordat de countdown afloopt, worden namelijk de jaarlijkse SpikeTV Video Game Awards gehouden, die dit jaar overigens 'De VGX' genoemd worden. De awardshow voor games is jaarlijks goed voor een reeks aankondigingen. Zo werd in december 2010 Bethesda's The Elder Scrolls V: Skyrim aangekondigd tijdens de VGA's.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Een tweet dat lijkt van de site te komen:

"> SAFE UNLOCKED
Bedroom Safe
Bottle cap (482)
Photo of woman with child
Milk bottle"

Vooral het bottle cap gedeelte is zeer interessant want dat is de betaalmiddel in de Fallout games.

"Copyright 2075-2077 Robco Ind.
Uppermen: 64KB
Root (5A8)
Maintenance Mode
>SET DEBUG/ACCOUNTS.F"

Robco industries is een bedrijf uit de Fallout games.

https://twitter.com/12072299/status/401751027105271808/photo/1

PIPboy logo

https://twitter.com/12072299/status/401522844061818880/photo/1
laadscherm dat erg veel weg heeft van Fallout.

Ik denk dat je voor 99% zeker kan zijn dat het een Fallout game betreft als het niet fake is. Normaal geproken ontkent Bethesda als er valse hints zijn, deze keer dus niet. Ben benieuwd :)

[Reactie gewijzigd door excedo op 18 november 2013 10:03]

Ik zou deze trademark niet serieus gaan nemen.

Aangezien Bethesda Softworks all de trademark heeft op "Fallout", hier voor hoeven ze geen nieuwe trademark te claimen voor "Fallout 4" (dit was ook het geval voor de trademark van Half-Life 3 & Portal 3 omdat Valve de trademark heeft op Half-Life & Portal).

Ook is het zo dat iedereen deze kan aanvragen (op naam van een bedrijf) en vaak wordt het pas ontdekt dat het fake is omdat er betaald voor moet worden.
Nu ga ik slechts speculeren want veel kennis over trademarks heb ik niet, maar stel dat deze game juist niet door Bethesda wordt gemaakt maar door een andere studio van Zenimax (bijvoorbeeld id Software). Zenimax is de eigenaar van Bethesda maar moet deze dan niet opnieuw een trademark aanvragen?

[Reactie gewijzigd door excedo op 18 november 2013 16:02]

Ik geloof niet dat het geval is, aangezien beide trademarks op naam staan "Bethesda Softworks LLC" (wat een publisher is, niet verwarren met "Bethesda Game Studios").

Verder heeft de trademark niks te maken met de studio maar de publisher, dus elke studio in de wereld zou een "Fallout 4" kunnen maken en onder Bethesda uit kunnen brengen.

Nu ken ik zelf ook niet alles over trademarks, en het is dat ik er laatste tijden de Half-Life 3 trademark hype wat meer in verdiept heb.

[Reactie gewijzigd door Kinsmir op 18 november 2013 17:15]

Klopt helemaal, iedereen kan zo'n trademark aanvragen. Goed voorbeeld: Dark Below en alle andere fake WoW expansions. Wel jammer dat Tweakers gelijk van de daken schreeuwt dat het van Bethesda is, terwijl hier totaal geen enkel bewijs voor is.

De geruchten en hints zijn er ja, maar dat zegt niet dat dit ook 100% waar is..
Eindelijk iemand die helder denkt.
Fallout is voor mij een schoolvoorbeeld dat graphics niet het belangrijkste zijn. Qua sfeer, verhaal en details is de Fallout-serie voor mij onovertroffen. Ik heb behoorlijk wat uurtjes in alle Fallout-games zitten, met uitzondering van Fallout Tactics en Fallout:BoS dat ik maar slappe aftreksels van Fallout 1 en 2 vond.

Bethesda is de laatste tijd wel weer druk bezig met wat merchandise rond Fallout uit te geven, waaronder vorige week nog de eerste serie Vault Boy Bobbleheads. Het lijkt mij vrij zeker dat deze countdown gewoon naar Fallout 4 gaat leiden. Ik ben vooral benieuwd naar de setting, er zijn ook wel eens geruchten geweest dat de volgende Fallout zich in Europa zou gaan afspelen.

edit: Overigens is er ook een Twitter- en Tumblr-account actief die lijken te horen bij de site. Kan natuurlijk net als de site een hoax zijn, maar voor de geÔnteresseerden:
@12072299 op Twitter
12.07.2299 op Tumblr

[Reactie gewijzigd door King op 18 november 2013 09:51]

Graphics zijn niet het belangrijkste, maar als ze niet snel een beter engine gaan gebruiken... Gamebryo en Creation zijn zo verouderd, dat kan echt niet meer, ťťn explosie en de helft van de spullen in een ruimte clipt door de muren heen. En die animaties...
Wel, er is een heel duidelijk link tussen die 2 (FO en Survivor) en die zit namelijk in verborgen in 2299. Als je nu 2+2+9+9 optelt, kom je 22 uit. Tel je nog eens 2+2 op, dan kom je aan 4 uit. Het klinkt mss heel dwaas maar numerologie in media speelt een erg grote rol..

Ik ben trouwens nieuw hier, dus what's up iedereen :)
Of dat Fallout 4 zich 22 jaar na 3 gaat afspelen met in de hoofdrol the Survivor.

Vault Dweller, Lone Wanderer, the Courier, the Survivor...

Nu maar hopen dat we niet blij worden gemaakt met een dooie mus, zoals op gameinformer is te lezen. Heb al honderden uren in de Fallout serie zitten, de afgelopen jaren. :)

https://www.gameinformer....ame-possibly-fallout.aspx

De Twitter verwijzing naar Vault 74a is een verwijzing naar content dat uit New Vegas is geknipt. Ik meen eens gelezen te hebben dat Fallout 4 zich ook in de Mojave zou kunnen afspelen

http://fallout.wikia.com/wiki/Exploring_Vault_74

Extra info en links toegevoegd

[Reactie gewijzigd door Sooperficial op 19 november 2013 01:35]

Ik hoop dat ze deze keer voor een engine gaan die minder vol met bugs zit (welke de community dmv mods dan weer recht moet breien) en ze qua eventuele interface enhancements eens naar de community kijken :)
ja ik vind/vond het een leuk spel. maar de engine is zo blokkerig.. zo hoekig. net als de valve engine. het voelt niet smooth. en is ook niet echt mooi.
"Niet echt mooi" is een understatement. Ik stel geen hoge eisen aan graphics, vind gameplay belangrijker, maar na FO3 en FO:NV voel ik een soort van misselijkheid opkomen als ik denk aan het geel-bruine Wasteland. Ook letterlijk, omdat iets aan de engine me lichte bewegingsziekte gaf. Toevallig(?) kreeg de Valve-engine dat ook voor elkaar bij mij (ik hing ooit serieus boven de wc-pot na een halfuurtje Half-Life 2 spelen). Tijd voor een nieuwe engine, dus!
Niks mysterie, dat ligt inderdaad gewoon aan de FOV. Een te lage FOV 'klopt niet' volgens je hersens en die raken in de war.

Developers gooien de FOV om laag om meerdere redenen:
1. Consolegames hebben een lagere FOV, omdat een TV verder weg staat. Als je de game dan op een PC gaat spelen zonder de FOV aan te passen gaat het fout.
2. Een kleinere FOV zorgt voor een nauwer beeld, en zorgt daardoor voor een intensere ervaring.
3. Als je in de breedte minder hoeft te renderen, scheelt dat performance.

Maar als je dus last hebt van motion sickness (wat ik persoonlijk idd ook had bij zowel HL2 als de Fallout games) moet je gewoon de FOV naar 90 of hoger gooien :)
Bedankt voor de tip :) Ook al sinds mn jeugd last van motionsickness.
Al heb ik er bij fallout dan weer totaal geen last van. FOV kan gewoon in settings bij games? Heb de optie nog nooit voorbij zien komen.
Soms in het menu, soms in een .ini file of andere aanpasbare textfile. Je moet dan even zoeken naar "graphic tweaks (naam game)".
De meeste game-devs blijken helaas nog steeds te lui om even een FOV menuutje te maken of standaard de FOV aan te passen naar normale PC waardes wanneer ze hun game porten naar de PC, of bij games die multi-platform zijn. Dit terwijl ze goed weten dat PC gamers dichter bij het beeldscherm zitten dan console gamers. Zo'n beetje al die devs hebben hun oorsprong namelijk in de PC games wereld. Op zich wel triest dat je tegenwoordig de aanwezigheid van een FOV slider al als een bonus moet zien.
Veel FoV fixes vind je in de database van wsgf.org. Deze community is voor mensen die met meerdere monitoren gamen en daarbij een FoV van 140-170 graden kunnen gebruiken. Als het dus standaard niet kan, is daar meestal wel een oplossing te vinden.

Het hoeft ook geen FoV te zijn hoor. Ik kan ook echt geen Far Cry Blood Dragon spelen, maar de FoV en alles is al goed. Ik denk dat het daar maar gewoon aan de flashy kleuren ligt.
Het geel-bruine ligt niet aan de engine maar was een design beslissing. Er zijn immers mods die dit aanpassen en als dat kan dan ligt het dus niet aan de engine. Het ging er om dat het origineel net deed alsof er na een paar eeuwen nog steeds overal giftige wolken zouden hangen waardoor alles er zo grauw uit zou zien, terwijl de meest gebruikte mod om dit te verhelpen (een of andere weather mod, ben de naam kwijt) redeneerde dat de lucht na een paar eeuwen er echt wel weer normaal uit zou zien.
Overigens kan ik me absoluut niet vinden in dat Fallout 3 er slecht uit zou hebben gezien. Ja, naar hedendaagse standaarden kan het beter maar het is een game uit 2008 (die toen al een bestaande engine gebruikte). De eerste keer dat ik in fallout 3 uit de vault stapte vielen mijn ogen zowat uit mijn hoofd zo geweldig zag het er uit in mijn beleving. Daarbij gaat het natuurlijk ook niet alleen maar puur om de grafische kwaliteit maar ook om de sfeer en hoe alles bij mekaar past.
Als ze nu weer een game maken naar de hedendaagse standaarden die dat gevoel weer terug kan roepen dan wordt dit voor mij echt weer een geweldige game, ik kijk er naar uit! :)

Edit: trouwens, die motion sickness dat hangt ook gewoon af van hoe dicht je bij het scherm zit. Idealiter kun je de FOV aanpassen inderdaad, maar bij bv sleeping dogs (waar dat niet kan) moest ik gewoon achterover gaan zitten zodat het scherm verder weg was en de breking in de hoek (tussen de lijn van mijn ogen uit naar de zijkanten van de monitor, en de gesimuleerde hoek in het beeld) minder extreem was.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 18 november 2013 13:00]

Had exact hetzelfde toen ik uit die vault stapte. Riep gelijk m'n broertje erbij van kom dit eens zien. Een van de meest memorabele game momenten ooit wat mij betreft.
Fallout 3 en Fallout: New Vegas maakte beide gebruik van de Gamebryo engine.

http://en.wikipedia.org/w...g_Gamebryo_and_LightSpeed

Zoals je ziet is dat een hele lijst met games, waaronder niet zo bruin/gele varianten ;).

In Fallout 3, New Vegas, Oblivion, Morrowind en Skyrim is het trouwens eenvoudig om de FOV aan te passen om zo motion sickness te voorkomen d.m.v. een console command. Gewoon de ~ toets indrukken en dan fov 90 en op de enter toets drukken. Als je de standaard fov weer wilt hebben geef je enkel fov als command in.

Fallout 4 gaat hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van de Skyrim engine genaamd de Creation Engine.

[Reactie gewijzigd door Persei84 op 18 november 2013 17:54]

misselijkheid heeft niets met de grafische engine te maken, maar met hoe het personage beweegt in de wereld
sommige studio's (ik noem geen namen) slagen er in om het gewoon slecht te doen
Voor zover ik weet wordt de misselijkheid meer aan de FOV (field of view) van games toegeschreven (hoger is schijnbaar beter) dan aan bewegingsgerelateerde dingen zoals head-bobbing. Maar misschien zijn er meerdere factoren die elkaar versterken, het is een beetje een mysterie.

Van Fallout 3 en NV is trouwens bekend dat ze last hebben van frame skipping/stutter (waar overigens een fix voor is vanuit de community, zie ik nu). Geen idee of dat eraan bijdraagt, maar ik kan me voorstellen dat het subtiel desoriŽnterend werkt.
Dat is grappig.

Ik lijd ook aan simulation sickness en de Elders Scrolls- en Fallout-spellen zijn juist een van de weinige spellen die mij geen misselijkheid geven, alle andere third person games doen dat wel bij mij (en dan ben ik echt binnen 20 seconden misselijk).

Ik vermoed dat het komt omdat dit soort spellen 'langzamer' zijn, het draaien gaat trager, het lopen gaat trager, etc.
Het enige spel waar ik echt misselijk / duizelig van wordt, is Serious Sam BFE. Kan niet zo tegen dat gewaggel van het hoofdpersonage en de toch wat hakkelige rendering van de omgeving.

Fallout 3 en New Vegas kon ik zonder problemen spelen. Als Fallout 4 de gameplay van New Vegas evenaart, kan ik niet wachten op deze opvolger.

[Reactie gewijzigd door Flozem op 18 november 2013 12:54]

Je moet ook niet op zaterdagavond 04:30 nog even gaan gamen na het uitgaan, dan moet je gewoon lekker je bed in duiken :+

OT: Ik ben benieuwd naar wat deze game gaat zijn/worden. Heb me destijds met Fallout 3 goed vermaakt (hoewel ik me ook wel een beetje irriteerde aan de engine/control feel van de game). Kan me alleen niet voorstellen dat dat alweer 5 jaar geleden was!
4:30 is een prima tijd voor de cupido!
De Valve Engine vind ik echt wel Smooth, ook de Animaties vind ik prima (zeker voor zo'n oude Engine

De Engine van Fallout is inderdaad wat houterig, maar bedenk wel dat het hier over een Sandbox game gaat, en bij Skyrim was het al een stuk minde, dus dat zal bij Fallout 4 alleen maar beter kunnen zijn

ik vond het spel trouwens zo goed dat ik me er geen seconde aan geŽrgerd heb
Ik heb juist het tegenovergestelde; als ze niet weer zo'n goede modbare engine als die van Skyrim, Fallout:NV gaan gebruiken ga ik het niet spelen.. Een doorontwikkelde versie van de engine in TES:Skyrim met out of the box High-res textures en een betere versie van de Radiant AI engine, en next-gen graphics kijk ik ech verschrikkelijk naar uit (Aangezien ik TES:Online ws niet ga kunnen modden.)

Maar misschien bekijk ik dit probleem van een wat wijder perspectief dan alleen de Fallout reeks, want de textures in F:NV waren inderdaad niet echt mooi. Ik denk echter dat je Skyrim als basis moet zien.
de textures in skyrim waren ook niet om naar huis over te schrijven. Ik heb toch echt wat community packs moeten gebruiken om het wat meer 'hd' te maken.
Elke grote free-roaming game heeft last van enkele bugs, daarbij komt nog dat de Elder Scrolls games en Fallout van Bethesda 'echte' free-roamers zijn waar je quest kan uitspelen in veelal de volgorde die je zelf wilt. En het is donders moeilijk om alle mogelijk combinaties te testen, de enige oplossing voor Bethesda is dan ook om minder quests in het spel te stoppen.

En ik denk dat je niet moet kijken naar de community als de personen die het spel fixen, eerder die het spel nog beter maken dan dat het al is. Ik denk als GTA V of Assasin's Creed om maar wat te noemen ook 100x beter kan worden gemaakt door de community als ze zouden beschikken over tools zouden beschikken als de Creation Kit(modding tools voor Skyrim). En daarbij zouden deze twee nu al geweldige games ook in het niet vallen.

Ik denk dat ik bijna zonder twijfel kan zeggen dat de nieuwe Fallout 4 als deze zou komen dat deze gaat draaien op de verbeterde engine van Skyrim (zoals bij alle voorgaande games). Wat mij het meeste nieuwsgierig maakt is het nieuwe Radiant Story wat bij Skyrim is toegevoegd. Een serie systemen die het spel vele malen levendiger zou maken door elke stap van de speler bij te houden en hier op in te spelen, helaas is hier niet echt gebruik van gemaakt door de ontwikkelaars wellicht omdat de ontwerpen te weinig tijd hebben gehad om er goed op in te spelen.

Ik hoop dat ze in Fallout 4 een leuke manier vinden om actief gebruik te maken van Radiant Story en er voor de zorgen dat de omgeving van het spel tenminste al minder houterig aanvoelt. Ook kan ik je garanderen van het spel net als zijn voorgangers vol zit met bugs (persoonlijk nooit last van gehad). En natuurlijk zullen ook alle bugs weer op te lossen zijn via de '~' console (en natuurlijk niet om de game console).
tis natuurlijk onmogelijk vanwegen de eisen maar khoop dat ze de laatste foefjes van nvidia er in verwerkt hebben GI en FLEX hoofdzakelijk zitten wel wat dingen is waar fallout en elder scrolls een flinke boost van zouden krijgen.

ik hou van alle bethesda games sinds oblivion maar het zijn idd wel altijd projectjes gelukkig is de communitie er omheen wel altijd sterk, voor FO3 en New Vegas komen nogaltijd nieuwe mods en betere fixes, zelfs oblivion heeft nog een kleine mod communitie.

je houd meer van de spellen als je ze gewoon als basis platform ziet.

wat bethesda kan kan de communitie gewoon 10x beter en dat zullen ze proberen te doen, khoop overigens dat het schieten in FO4 wat meer weg heeft van een shooter ipv een rpg shooter, het hoort er misschien bij maar het schieten ging/gaat (bij een modded NV nogaltijd) nou niet bepaald lekker.
Kan echt niet wachten op deze game!! ik vond Fallout new vegas goed, maar die goeie ouwe Fallout 3 was toch echt wel de beste fallout ooit gemaakt. Hoop dan ook dat Bethesda de eventuele nieuwe Fallout zelf maakt en niet laat uitbesteden, want zeg nou zelf, een game als Fallout verdient een ontwikkelaar als Bethesda :9~
Je hebt ook enkel maar Fallout 3 en Fallout New Vegas.

Fallout 1 & 2 zijn een totaal ander genre spel mijn inziens. Werden ook niet door Bethesda uitgegeven, maar door Interplay.
Inderdaad, maar nog belangrijker, ze werden gemaakt door Black Isle en Bioware (Baldur's Gate serie, Icewind Dale serie, Planescape Torment etc) in de Infinity engine. Een compleet andere look, maar naar mijn mening nog steeds een geweldig systeem. Ik neem wanneer mensen zeggen dat Fallout 3 de beste is deze uitspraak altijd met een korreltje zout, want ik ga er voor mij persoonlijk dan vanuit dat ze het niet over deel 1 en 2 hebben, want deze zijn niet met elkaar te vergelijken. Dat terzijde, vind ik ik deel 1 en 2 meer charme hebben.

Toch, ik kijk wel uit naar deel 4! Maar in tegenstelling tot deel 3, en net als New Vegas, koop ik hem ditmaal voor de pc, zodat ik zoals boven geschreven, de bugs er makkelijker uit kan modden.
Fallout 1 en 2 zijn niet gemaakt in de Infinity engine. Black Isle en Bioware hebben ook niks te maken gehad met Fallout 1.
Een groot deel van de mensen die aan Fallout gewerkt hebben vormden later Black Isle, maar Bioware heeft er geen barst mee te maken
Ik dacht gehoord te hebben dat ze na skyrim aan een nieuw project gingen beginnen en dat fallout 4 tot de mogelijkheden hoorde dus hoogst waarschijnlijk gaat het dus fallout 4 geworden zijn.
Op andere sites word ik half gelyncht als ik zeg dat Fallout 3 beter was. Gelukkig nog iemand die dezelfde mening heeft!
Op die The Survivor 2299 site wordt je begroet door iets wat op morse lijkt. Nu is mijn morse niet bepaald goed en heb ik even geen tijd om het uit te zoeken. Maar mogelijk een verborgen boodschap?
Volgens reddit: "The site features Morse code which translates to "11-12-13" and a countdown timer that's also counting down to that date along with a Vault-Tek logo"

http://www.reddit.com/r/F...tion_and_hype_megathread/
11-12-13 ga ik trouwen. Een aankondiging van Fallout 4 zou een leuk bijkomend kado zijn :D

Hopelijk komt ie ook nog voor de x360 uit want voorlopig heb ik geen geld voor de PS4/XOne/fatsoenlijke pc ivm gezinsuitbreiding.

[Reactie gewijzigd door L1nt op 18 november 2013 10:14]

Wat nog interessant is, is dat het een Europese datum is i.p.v een Amerikaanse datum. Aangezien Bethesda toch een Amerikaans bedrijf is vermoed ik dat dit fake is, al hoop ik dat niet.

[Reactie gewijzigd door Kinxes op 18 november 2013 11:11]

Die morsecode geeft 11.12.13 aan, wat weer verwijst naar de datum waarop de countdown afloopt.
Dikke kans dat 11-12-13 de datum gaat worden waarop ze het spel officieel gaan aankondigen. Nog een klein maandje wachten dus :)
Ik heb er nu al zin in :) krijg spontaan de oude liedjes van de krakende radiozender weer in mn hoofd :P "i don''t want to set the world on fire".
me zeer goed vermaakt met fallout 3.

op het moment bezig met skyrim voor pc.
had em tijdens release gekocht voor ps3.. wat een gedrocht...
de sfeer in verhaal in het spel zijn echt gaaf. creativiteit heeft bethesda geen tekort aan, maar de technische kant van t spel was echt om te janken.
nu dus maar eens begonnen met de pc versie, deze is dankzij de vele beschikbare mods goed speelbaar.
Nu kan ik er volop van genieten :)

ik hoop echt dat fallout 4 iets beter uitgewerkt is..
Dit had ik nu ook. Vind t zelf een goede game, Skyrim. Maar na fallout, voelt het sfeerloos aan. Muffe dungeons met weinig beloning voor ontdekken. De mods maken het idd n stuk beter.
Fallout 3 had overal wel iets geks. Wou je een uniek wapen dan stond daar een hele ontdekkingsreis tegenover.
Dit was ook het nummer dat ik in mijn hoofd kreeg, maar weet je zeker dat deze in Fallout zat?
Heb namelijk net Bioshock infinite uitgespeeld en daarvan heb ik hem in mijn hoofd. (ondanks dat ie toch als eerste boven kwam bij dit nieuws :))
Dat nummer zit in de intro van Fallout 3.
Zit in beide inderdaad. Maar sowieso alle muziek uit beide games zorgen voor bergen sfeer. Hoop op een Fallout4 op een nieuwe 'next-gen' engine.
New Vegas is voor mij wat voor veel mensen Skyrim was. Uren dwalen, zoeken, questen. Heerlijk. Een 'next-gen' Fallout.. ik begin al te kwijlen.

Veel meer van genoten dan Fallout 3.. die had nogal wat beperkingen (weinig vrijheid in de route, verplicht door tunnels)

[Reactie gewijzigd door Collaborator op 18 november 2013 11:49]

Nja fallout 3 was n stuk minder rommelig imho. Miste de logica of.. lastig uit te leggen. Heb m ook niet zo grijs gespeeld als deel 3. Toch maar eens doen.
Ik had NV gekocht omdat iedereen er zo hoog over op bleef geven, terwijl mijn eerste indruk was dat het er sowieso grafisch een heel pak slechter en houteriger uitzag, beetje als een community mod zeg maar. Maar graphics zijn natuurlijk ook niet alles, dus kocht ik hem toch maar.
Nou, ik heb het een paar uur geprobeerd, maar ik ben afgehaakt simpelweg omdat het spel niet te verteren traag was. De movement speed was voor mij simpelweg te irritant sloom om me er verder in te willen verdiepen. Zelfs de renstand leek wel op kruipen zo traag. Ik neem aan dat ze het spel zo traag hadden gemaakt om zo het gevoel van grote afstanden te vergroten, maar mij trok het niet.
Console opentrekken en gewoon je speed verhogen. Is we zo fijn aan singleplayerspellen. Ook als er echt een quest is die je af moet hebben maar zo slecht is, ga je er met de console naartoe.
Ben erg benieuwd! Vond fallout 3 een erg gave game!