Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Er zijn afbeeldingen verschenen van wat mogelijk een nieuwe Nexus 10-tablet van Google wordt. De tablet zou gemaakt worden door LG en komende vrijdag al moeten uitkomen. Van de al dan niet bestaande tablet zijn weinig specificaties bekend.

De door LG gemaakte tablet zou als typenummer V510 hebben: de LG-tablet G Pad 8.3 heeft als typenummer V500. Bovendien maakte LG eerder voor Google de Nexus 4 en de onlangs in Nederland uitgebrachte Nexus 5.

De Nexus 10 van LG zou de Nexus 10 van Samsung opvolgen, die vorig jaar uitkwam. Er zijn weinig specificaties van de nieuwe tablet bekend, maar de tekst bij een inmiddels verwijderde afbeelding op Reddit wijst op een release komende vrijdag. Ook zou er een versie komen met 4g-ondersteuning. Dat heeft de huidige Nexus 10 niet.

Een ander afbeelding, eveneens gepubliceerd op Reddit, toont een poster van de Britse provider O2. De 4g-versie van de Nexus 7 is eveneens bij die provider te koop. De poster toont een prijs van 299 pond, rond 360 euro.

Google kondigde eerder Android 4.4 en de smartphone Nexus 5 aan, maar de verwachte presentatie van een opvolger van de Nexus 10 bleef uit. Eerder dit jaar presenteerde Google wel een nieuwe versie van zijn Nexus 7-tablet.

Mogelijke Nexus 10 2013 door LG (bron: Reddit) Mogelijke Nexus 10 2013 door LG (bron: Reddit)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Die foto's zijn erg slecht gefotoshopt. Ze zijn vergeten dat de status en navigation bar half transparant zijn in Android 4.4, daarnaast horen er één of meer bolletjes te staan boven het app drawer icoontje, de Google Search bar van Android 4.4 ziet er anders uit plus de ruimte tussen de icoontjes in de dock klopt niet.

[Reactie gewijzigd door steefmek op 18 november 2013 14:41]

Dacht ik aanvankelijk ook. Al las ik op meerdere websites dat het blijkbaar de gewoonte is in interne documenten gewoon de vorm te laten kloppen en dan gewoon een de context op het scherm is van geen belang..

Beeld je in; je wenst een photoshop te maken van een product. Je haalt dus random foto's van het internet. Welnu, zoek eens op android 4.4, ze hebben allemaal de correcte iconen en notificatiebar.. Het feit dat het totaal niet klopt zou wel eens kunnen betekenen dat er iets van waarheid achter zit (het klopt immers zo manifest niet... lijkt me onmogelijk dat iemand die mensen wil ""oplichten"" dergelijk weinig moeite steekt in zijn photoshop).

Geen idee of dit klopt, het design zou alleszins niet slecht zijn.

[Reactie gewijzigd door H-Cim op 18 november 2013 15:05]

Ik ga me niet eens aan die speculaties wagen ;). Het viel me gewoon op dat zo'n beetje alles aan het plaatje niet klopte. Lijkt me eerder meer werk om dit in elkaar te zetten dan een simpele screenshot te maken op het apparaat. Maar zo aan de foto's te zien is er idd niks mis met het design.
Er zijn ook foto's verschenen van de Nexus5 met niet doorzichtige notificationbar, dit zegt dus niks:)

Men gebruikt wel vaker eerdere builds op onaangekondigde devices.
Klopt, en ook die waren gefotoshopt aan de hand van de korte hands-on filmpjes en blurry foto's. Ik zeg niks over het punt of het apparaat wel of niet bestaat/komt maar aan de slechte fotoshop qualiteiten ;).
Zolang Google nog geen hardware verkoopt via de Play store zal de prijs van 360 euro niet in Nederland realiseerbaar zijn. Als 'ie al beschikbaar is via normale kanalen dan zal de prijs wel weer richting de 500 euro zijn.

En 299 dollar is nog altijd 222.14 euro excl BTW en 269 euro inclusief de BTW. Op het plaatje staat 299 pond wat wel plm 360 euro is.

[Reactie gewijzigd door mOTiVe op 18 november 2013 09:21]

Nexus 5 was (misschien iets duurder) ook direct leverbaar in Nederland dankzij LG.. Zal me dus niks verbazen als deze dat ook is.
de huidige nexus 10 is hier ook gewoon voor 349 euro te krijgen...
Ziet er leuk uit! Voor 360 euro ben ik er zeker bij! Zou mooi zijn als de Nexus (net als bij de Nexus 5) weer voor een smartprice op de markt komt. Even afwachten nog dus...
Zoals Brummetje al aan gaf is de kans heel klein dat hij ook daadwerkelijk 360 euro is in Nederland. We hebben de playstore voor hardware hier niet, en daarin zal hij waarschijnlijk 360 euro kosten.

Bijvoorbeeld de Nexus 5 is 349 euro in de playstore, maar kost in Nederland 399 euro.
Hardware in de Play-store is in Nederland inderdaad nog afwachten (ik hoop toch dat het vroeg of laat wel gaat gebeuren) en dus gaan wij niet de allerlaagste prijs krijgen. Maar de Nexus 5 is in Nederland niet meer véél duurder dan in andere landen, omdat het niet langer grijze import is maar een Nederlandse release. Daardoor is het prijsverschil te overzien en de prijs is sowieso alsnog erg laag. Dat zelfde verwacht ik voor de nieuwe Nexus 10. Ook als de geruchten in dit artikel niet blijken te kloppen, komt die nieuwe versie van de 10 er binnenkort alsnog aan, lijkt me.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 18 november 2013 09:59]

serieus mensen, hoe is deze post off topic? leer het puntensysteem kennen. Je krijgt zelfs tips bij het geven van de punten! Alles wat mOTiVe zegt is on topic en informatief.

Mijn post is off topic en mag naar -1 gevote worden.
Jij kent het scoresysteem niet. Je verdient een nul voor off topic en niet min 1. Bij deze verdien ik ook een nul.
tja, iedereen moet toch zelf weten hoe die punten geeft, anders moet je niet een puntensysteem gaan invoeren IMHO, en iedereen heeft zijn eigen mening over wat wel on-/offtopic is.. (ik heb het nu dan even iet over mOTiVe's post)..

Net zoiets als iemand's post downvoten omdat die een opmerking maakt over fouten in het artikel waarvan andere vinden dat die dat in een bepaald forum moet doen ipv hier.. Mijn mening is dus dat die het gewoon hier moet doen aangezien dat dan ook duidelijk is dat er fouten zijn geweest nadat de fout is hersteld, hiermee zorgt je IMHO er hopelijk voor dat men eens eerst iets fatsoenlijks proof-read en werkelijk controleert ipv zomaar over te nemen van een andere site zonder enige controle (wat hier helaas regelmatig gebeurd)..

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 18 november 2013 10:11]

Het huidige Nexus 10 model kost bij de Duitse Play Store ¤399 voor het 16GB model. Het 32GB model kost ¤499.
Ik kan me voorstellen dat er nu meer uitvoeringen zullen komen, wifi only, met 3G, met LTE en natuurlijk 16, 32 of misschien wel 64 GB. Ik hoop echter dat de goedkoopste uitvoering goedkoper wordt dan ¤399, dan zouden ze echt een klapper kunnen maken :)

Als vrijdag blijkt dat ze alleen leverbaar zijn in Duitsland dan bestel ik er direct een paar :)

[Reactie gewijzigd door FlowDesign op 18 november 2013 09:29]

maar je kunt in nederland helemaal niet bestellen in de duitste play-store (in iedergeval lukte me dat toch echt niet voor de nexus 5 waar in duitsland de 32GB versie dus 399 is)..
Dat klopt, je moet een adres in Duitsland hebben om in de Duitse play store te kunnen bestellen ;)
De huidige Nexus kost 320 pond, kans is dus groot dat deze iets goedkoper gaat worden... Zeker omdat de resolutie van het scherm waarschijnlijk gelijk blijft en de processor maar "minimaal" verbeterd wordt (vooral GPU hopelijk). De grote innovatie zal vooral een kleiner formaat zijn (bezels van de Nexus 10 zijn redelijk fors, ook voor die tijd) en 4G. Verder liep de tablet op (bijna) alle concurrentie ruim voor, en nog steeds komt er weinig in de buurt.

Een iets lagere prijs dan momenteel vind ik dan niet onrealistisch om eerlijk te zijn... Ben benieuwd! Kijken of er ook op software gebied nog wat aangekondigd gaat worden, 10" is voor mij namelijk net een maatje te groot :)
De poster toont een prijs van 299 dollar, rond 360 euro
Wonderlijke wisselkoers.

Verder ziet het er gewoon weer degelijk uit. Ik ga er niet vanuit dat het zo'n groundbreaking device zal zijn als de vorige Nexus 10, maar je weet het nooit.
pond, 299 pond. Dan lijkt 360 euro wel een goede wisselkoers.

Die dollar was een tikfoutje, als je de poster geopend had, had je dat gezien.
Nieuwe Nexus 10 Air!
Specificaties: 200 mm x 114 mm x 8.9 mm, 420g (iPad Air is 469g), Android 4.4, 2560x1600 pixels WQXGA IPS display, WiFi 802.11 ac/b/g/n, Bluetooth, NFC, micro USB, 2.3 GHz quad-core Snapdragon 800 processor with Adreno 330 GPU, 3GB RAM, 10mp rear camera, 4mp front-facing camera and up to 18 hours of battery life.
Het zou eerlijk gezegd wel vreemd zijn als LG de nieuwe Nexus 10 maakt. Tot op heden, echter nooit officieel bevestigd, is het zo dat wanneer Google een fabrikant uitkiest voor het maken van een Nexus device, dat dit bedrijf 2 achtereenvolgende modellen mag produceren. Dit klopt met uitzondering van de Nexus One.

- Nexus S en Galaxy Nexus >> Samsung
- Nexus 4 en Nexus 5 >> LG
- Nexus 7 en Nexus 7 (2013) >> Asus
- Nexus 10 >> Samsung

Ik sluit niet uit dat LG de nieuwe Nexus 10 zal maken, maar het zou wel een trendbreuk zijn.
Ik denk dat daar bij Google helemaal niet zo over gedacht is, het patroon wat jij zegt lijkt er te zijn, maar bewust? Of gewoon toeval? Ik denk het 2de...
De ADP1 (G1) was toch ook van HTC en met de nexus erbij, zit je ook op 2 :-)
Ik hoop niet dat dat hem wordt. Net als bij de laatste Nexus 10, is dit absoluut geen mooi/strak design. De Nexus 7 is niet de mooiste met z'n dikke bezels, maar komt er nog mee weg, maar dit is gewoon simpelweg niet mooi.
Is maar wat je niet mooi vindt ;)
Ik vind deze Nexus tablets mooier dan heel veel andere tablets.
De Nexus 10 is een interessante tablet hardwarematig (op de accu prestaties na natuurlijk), maar kwa design doet zelfs Samsung het beter met hun tablets (welke ook zeker niet de mooiste zijn). Design blijft een kwestie van smaak, maar in de huidige situatie mag wel gezegd worden dat dikke ronde bezels zoals de Nexus 10 heeft over het algemeen zeker niet mooi gevonden worden.
Ik vind die bezels net wel mooi en ook handig (kwestie van de tablet vast te nemen) :)
Of deze look in het algemeen mooi of lelijk bevonden wordt, kan me niet zoveel schelen. Tenslotte beslis je zelf of je hem mooi vindt of niet ^.^

(alleen de achterkant van de Samsung Nexus 10 van vorige keer vond ik maar niets)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 18 november 2013 14:04]

Het model valt in lijn met de huidige nexus 10. Aangezien de nexus 5 meer de stijl aanneemt van de nexus 7 II ligt het wat mij betreft in de lijn der verwachtingen dat ook de nieuwe nexus 10 dat design zal hebben. Over smaak valt niet te twisten maar ik zie liever dat Asus de nexus 10 II maakt.
Ehm, dat is jouw mening. En geen feit.
Zou mooi zijn wanneer de Nexus 10 deze keer vanaf de launch regulier in NL beschikbaar zal zijn. Met die scherpe prijs zal de tablet-markt er een erg leuk alternatief er bij krijgen. Er zijn nog altijd relatief weinig Android-tablets met een hoge resolutie te koop.
Gezien de snelle NL releases van de Nexus 7 (2013) en de Nexus 5 heb ik daar wel vertrouwen in.

Aangezien via Google Play nu ook muziek en boeken te zijn, is dat eenreden / stimulans voor Google om het in NL uit te brengen.
Laatst waren de geruchten dat Asus de Nexus 10 zou leveren... Ik ben benieuwd welke van de twee geruchten waar blijkt te zijn.
Het lijkt mij eerlijk gezegd ook sterk dat aanstaande vrijdag ineens een nieuwe Nexus 10 te koop zal zijn. Het huidige model is namelijk nog niet in de aanbieding gegaan in de Play Store. De Nexus 4 was een aantal weken voordat de Nexus 5 uitkwam wel in de aanbieding.
De Nexus 10 16GB was toch al enige tijd uitverkocht in de Play Store?

@FlowDesign: Dat is de Duitse Play Store denk ik dan? De Amerikaanse heeft hem al bijna een maand niet meer: http://www.phonedog.com/2...in-the-google-play-store/

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 18 november 2013 10:50]

As we speak zijn het 16GB en het 32GB model uit voorraad leverbaar.
Maar aangezien de Mediamarkt in Nederland het huidige 32GB model verkoopt voor ¤349 zijn de Duitse prijzen niet interessant :)
Maar stel je hebt recent een 'oude' Nexus 10 gekocht bij de mediamarkt, kun je dan ook restitutie krijgen als die nu opeens veel goedkoper wordt?

Wat mij betreft is het een mooie nieuwe aanvulling op de nexuslijn, vooral dat extra werkgeheugen zou nog wel eens handig kunnen zijn alsook de verbeterde front camera. Want zeg nou zelf wie heeft een goede camera aan de achterkant nodig?

[Reactie gewijzigd door Zandlopertje op 18 november 2013 16:36]

Als het binnen 14 dagen is, kan dat volgens mij wel. Heb dat als MM verkoper verschillende keren meegemaakt. In principe geldt de laagste prijs garantie voor de concurrentie, maar ook de eigen prijzen gelden daarvoor. Zie ook https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=70

Maar dan moeten ze de Nexus 10 wel goedkoper aanbieden en niet "gewoon" uitverkopen.

@hieronder: Ze hebben liever dat ze je geld teruggeven (het prijsverschil) dan dat je hem retourneert (wat je ook 14 dagen mag bij MM).

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 18 november 2013 16:50]

Dat lijkt mij ook inderdaad, bedankt voor de informatie. Ik zie trouwens niet echt waarom mijn eerste comment als ongewenst wordt beschouwd aangezien er vast en zeker meer mensen zijn die zich dit afvragen.


Ik had de voorwaarden ook gevonden, maar wat onduidelijk vond ik punt
5.a: Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.

Dit gaat dan over het product bij een andere shop lijkt mij en niet over het reeds gekochte product?
Nee, sowieso niet.

Bovendien is de 'oude' (huidige) Nexus 10 32GB bij de Mediamarkt in Nederland al goedkoop dus verwacht niet dat die nog goedkoper zal worden.
Daarnaast blijven er geruchten dat Samsung het "gewoon" weer zou doen en dat er een Nexus 8 zou komen. Kortom: we weten eigenlijk gewoon niks ;) Hoe moeilijk is het om een dergelijke poster te faken? Iedereen kan wel claimen voor O2 te werken... Gezien de verwijzing naar de G Pad 8.3, lijkt het me logischer dat dit de Nexus 8 wordt?

Edit: Sure, praten over de geloofwaardigheid van een dergelijk bericht is offtopic...

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 18 november 2013 15:06]

Ziet er fake uit.
De achtergrond is bij elke Nexus anders. Deze heeft dezelfde achtergrond als de Nexus 5. Denk niet dat dit hem is. Ziet er fake uit
Foto's kloppen natuurlijk niet. Echter zijn de specs hoogst waarschijnlijk correct (van alle hardware het beste, klint aannemelijk aangezien ze hetzelfde deden met de Nexus 5).

De enige vraag blijft: wanneer komt het toestel uit? Als het toestel dit jaar uitkomt dan is het sowieso deze week aangezien het toestel op de US-markt moet uitkomen voor Black Friday. Anders zouden ze zichzelf toch in de voeten schieten, zeker nu de iPad Air & iPad mini Retina uit zijn...