Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 219 reacties
Submitter: alexke1988

Bethesda heeft een nieuw deel in de role-playingserie Fallout aangekondigd. Zoals de vele geruchten al voorspelden, gaat de game simpelweg Fallout 4 heten. Een trailer van het spel geeft een indruk van de spelwereld van de game.

Het nieuwe deel komt bijna vijf jaar na de introductie van Fallout: New Vegas en zeven jaar na Fallout 3. Bethesda kondigt het deel aan voor de start van de E3-gamebeurs, waar het bedrijf op 14 juni een persconferentie houdt. Dan zal het concern ook meer details over het spel bekendmaken. Zo maakt de uitgever dan pas bekend waar de game zich afspeelt. Het vermoeden is dat een postapocalyptische versie van Boston het decor gaat vormen. In Fallout 3 zaten al verwijzingen naar The Commonwealth, zoals dit deel van de VS in de serie heet.

In de trailer is te zien hoe een hond door een verlaten en vervallen huis snuffelt, met beelden hoe het er in het verleden, vlak voor het uitbreken van de Grote Oorlog, uitzag. Vervolgens tonen beelden de open wereld waarin Fallout 4 zich afspeelt, al is niet helemaal duidelijk of dit in-gamebeelden zijn. Fallout 4 zal uitkomen voor de pc, Xbox One en PlayStation 4.

Fallout 4

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (219)

1 2 3 ... 7
Jammer dat er weinig gelost wordt, maar het is typische Fallout sfeer. Deze reeks is d reeks die mij "natte dromen" bezorgt.
Grafisch zegt de trailer niet veel, en zoals gezegd, zijn het ingamebeelden ja dan nee? Verder heb ik niet veel (geen) nieuwe elementen gezien, dezelfde robots, dezelfde armor, ... (enkel de Vault nummer is veranderd?)
Ik denk dat het enige dat we kunnen besluiten is dat Fallout 4 eraan komt!!! Maar zoals altijd bij Fallout, zijn er nog tonnen vragen :p
- Welke engine gaat gebruikt worden
- Wanneer willen ze het spel uitbrengen
- In welke setting gaat het spel zich afspelen
- Gaat er overlapping naar het pre-apocaliptische zijn
- ...

[Reactie gewijzigd door Kerberos84 op 3 juni 2015 16:40]

Ik vind het grafisch zwaar onder de maat. Het ziet er goed uit, don't get me wrong. Maar vergeleken met the witcher 3 (ook open world) is het toch wel een stapje terug, en deze game komt nog lang niet uit...
Zoals de first post al schrijft, gameplay is voor vele fallout-spelers veel belangrijk dan graphics. Een klein beetje verbetering met deel 3 en ik ben tevree. :D

Ik heb de witcher ook al een beetje gespeeld, maar het spel is zo ontzettend diep dat ik naar de 'gemiddelde' diepte van fallout snak |:(
Wat een gezeur over eyecandy, terwijl de gameplay juist veel belangrijker is. Iets, wat ik nogal mis in veel nieuwe shooters. Ja, zelfs RPG's. TES: Skyrim, waar gaat dat dan precies om, wat is het "grote verhaal" , de intriges e.d. ? Allemaal aardig verzand lijkt wel, het "grote verhaal" kan mij iig amper bekoren. Mede dank zei 1000 en 1 side quests, waardoor je het overzicht, de rode draad, helemaal zoek raakt en/of ondergesneeuwd word.

Wat intrige en verhaal aangaat, zou men eens teurg moeten kijken naar bijv. Betrayel at Krondor, een goed voorbeeld hoe je wel een sterk verhaal in een game vertaald.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 3 juni 2015 19:00]

Het probleem is dat de gebruikte engine (de trailer ziet echt zwaar er naar uit dat Bethesda na 15 jaar NOG STEEDS NetImmerse/GameBryo/CreationEngine gebruikt) veel zaken limiteert die in nieuwere engines makkelijker te doen zijn.

NPC's die natuurlijker ageren, quests die iets minder stijf van de hand gaan, stealth gameplay die ook echt werkt, long range recoinassance is onmogelijk in de oude engine vanwege de manier waarop gebieden worden geladen.

Spelbrekend zijn ook gevechten die in de buurt van een deur plaatsvinden - De AI heeft er veel moeite mee om die te gebruiken, waardoor je makkelijk aan vijanden kunt ontkomen in veel situaties (als je weet hoe de AI functioneert)

Het vreemdste wat ik me nog steeds moet bijhalen is hoe deuren werken - Houten, krakkemikkige deur. Onbreekbaar, zelfs met een raketwerper of megazwaard. Sleutel nodig. Limitatie van de engine vanwege de manier waarop met deuren wordt omgegaan.

Niets is onmogelijk om te fixen, maar de oude engine heeft nu zoveel fixes erop zitten sinds Morrowind dat je een gigantisch bugfest kunt garanderen. Laat staan de andere design issues die Skyrim zelfs maar heel matig heeft kunnen oplossen met workarounds (welke weer bugs veroorzaakten).

Bethesda moet eindelijk eens uit de comfort zone komen om een nieuwe engine te gebruiken. Daarmee kunnen ze de gameplay veel verder vooruit duwen dan met het gedrocht wat de Creation Engine is geworden.
Je moet natuurlijk ook wel even vergelijken met wat vandaag de standaard is.

Ik denk dat op dit moment The Witcher 3 de "beste" open world RPG is, of toch alleszins een goede standaard. Daar staan de meeste NPC's ook meestal gewoon te staan, telkens dezelfde animatie aan het doen en dezelfde lijnen aan het zeggen. Als je er mee praat kom je in een dialoog venster terecht dat bijna exact een kopie is van de Bethesda games.

Ook op vlak van quests zie ik geen noemenswaardige verbeteringen. Overigens zitten in de Fallout en TES games een hele hoop hidden quests en hidden objectives die je helemaal organisch hoort uit te zoeken. Daar zit echt een pak meer diepgang in dan je denkt.

Onbreekbare deuren? Die heb je in elk open world spel. Dat heeft nu echt eens niets met de engine te maken maar met level design. Dit zijn dan ook gameplay keuzes die gemaakt worden. Een deur HP geven net zoals een vijand is triviaal en zou ervoor zorgen dat je nooit meer een lockpicking/hacking skill nodig hebt. Maar dat is gewoon niet leuk.

Waar ze vooral aandacht aan moeten besteden zijn de animaties en AI. Beide zijn echt enorm stijf in de vorige games. Zeker tijdens combat zou het wel leuk zijn moest de AI een besef van cover hebben en je proberen te flanken. Ook communicatie over waar je laatst gezien bent zou veel helpen. Wat volgens mij ook veel zou toevoegen is meer fysieke interactie met de wereld. Hier kunnen we gelukkig al iets van zien in de trailer.

Al bij al denk ik dat je een beetje overdrijft. Die engine is echt niet meer dezelfde van 15 jaar geleden. Dat is net zoals zeggen dat Win10 gewoon nog altijd Windows XP is omdat ze beide de NT kernel gebruiken. Zo werkt het nu eenmaal niet. We zijn al 4 jaar na de release van Skyrim en Fallout 4 gaat zeker nog minstens een jaar op zich laten wachten, met wat pech zelfs 2. Dat is pak 5 jaar development op een nieuwe hardware generatie. In die tijd kan er heel veel veranderen.

Laten we misschien wachten tot we gameplay te zien krijgen voordat we beginnen af te kraken puur op basis van wat er 4 jaar geleden is uitgekomen? En laten we ook niet vergeten dat ondanks de technische mankementen de Fallout en TES games nog altijd fantastisch waren. De technologie is nu eenmaal niet alles.
Dit concludeer je nu allemaal op de aanname dat precies dezelfde engine wordt ingezet. Wanneer het eerste zinnetje dus fout blijkt te zijn, is de rest van je argument waardeloos.
Dat klopt en dat geef ik toe. Echter zie ik in de beelden wel alle kleine kenmerken van de oude engine terug, wat mij niet veel hoop geeft.

Meer ram is een excuus om vooral niet te vernieuwen en optimaliseren, maar om alleen meer ram vol te proppen met oude zaken.
Waar zie je dat zo vlug aan dan? Erg lastig om engine te bepalen van een scene die volledig automatisch loopt.
De vacht/texture van de hond en de shaduw komt het b3ste naar voren. Hoe de figuren over de grond bewegen is een andere indicator. Het zit allemaal in de details. Ik durf wel geld te zetten op dat het de creation engine is als dat mocht van mijn vriendin ;)
Waar je op doelt heeft niets met eyecandy te maken en alles met mechanics, daar heb ik het helemaal niet over; daar is idd nog veel te winnen.
Menig speler wil natuurlijk beide, echter kan er bij een dergelijke eerste trailer enkel worden "gezeurd" over eyecandy ;)

overigens is bij lang niet alle RPG's het zo dat het verhaal steken laat vallen (denk aan DA Inquisition / Witcher 3) daar vind ik zelf de verhaallijn (zelfs van de sidequests) dik in orde :)
The Last of Us blijft ook een topper als het op goede verhalen aankomt. Die heb ik op de PS3 helemaal grijs gespeeld en ondanks de 'matige' graphics een van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
The last of us 'matige graphics'? lol... Die game had de beste graphics op de vorige generatie consoles....
Daarom matig tussen ' ', vergeleken met wat er toen mogelijk was (ongeacht platform) was het matig. Dat het ondanks dat gebrek alsnog een topgame was maakt het alleen maar beter
Voor mij niet. Ik vond New Vegas enorm tegenvallen, juist omdat het 100% Fallout 3 met iets meer kleur was. Ik hoop dat ze dat bij Fallout 4 nog weten op te krikken.
Vegas was zeker niet 100% Fallout 3, het had vele andere zaken, denk aan factions en dergelijk

Echter viel het mij ook tegen omdat ik idd al 100+ uren in Fallout 3 had zitten, en me niet meer echt kon verdiepen in New Vegas,
Ik heb Fallout last vegas ofzo iets nog liggen moet het nog steets spelen :P maar The witcher is wel een game waar meeste gamers een mooi tijdje aan zoet zijn
Inderdaad, niks speciaals aan het grafische, maar ik hoop dat ze misschien nog de engine zullen upgraden, ik hoop dat de Gamebryo engine misschien nog versie 5 zal krijgen binnenkort (hun versie 4 is toch al van 2012...). Als dat zou gebeuren dan krijgen we grafisch misschien wel een serieus pareltje? Want inderdaad, deze graphics zien er niet zoveel beter uit dan NV
Inderdaad, niks speciaals aan het grafische, maar ik hoop dat ze misschien nog de engine zullen upgraden, ik hoop dat de Gamebryo engine misschien nog versie 5 zal krijgen binnenkort (hun versie 4 is toch al van 2012...). Als dat zou gebeuren dan krijgen we grafisch misschien wel een serieus pareltje? Want inderdaad, deze graphics zien er niet zoveel beter uit dan NV
Grafisch niet zoveel beter dan NV!? Sorry, maar daar kan ik me echt totaal niet in vinden. NV is een geweldige game, maar het is echt ontzettend lelijk, dat valt bij deze beelden heel erg mee.
Wellicht dat het verschil niet zo groot is met NV met mods, en dat hebben veel mensen nu natuurlijk in hun hoofd zitten (afgezien van dat geliefde games er in je herinnering al snel mooier uit zien).
Maar eerlijk gezegd zie ik veel liever dat Bethesda zich concentreert op het stabiel krijgen van de script engine en zoveel mogelijk bugs buiten het spel houden. Zo leuk als TES en Fallout games namelijk altijd zijn, het is vaak toch ook behoorlijk buggy. Een goed deel van de mods die ik vast installeerde waren dan ook bugfixes of stabiliteitsverbeteringen.
de limitaties van de NV engine zorgde voor een erg lege vegas. de stadjes die je nu al ziet zien er al vele malen levendiger uit. Dan gaat het misschien niet per se om de meest scherpe textures en dergelijke, maar sfeer.
Nou, met mods vielen veel van die limitaties ook al weg in NV hoor. Ik weet niet of het nou de engine was die schuldig was of toch vooral het feit dat de game ook nog moest draaien op de PS3 en 360 met respectievelijk 256 of 512 MB ram beschikbaar voor de game. Ik weet in ieder geval van Freeside dat er hele stukken waren van de map die weggelaten zijn omdat het gewoon niet ging op die consoles, maar er is een mod die het weer in ere probeert te herstellen.
De nieuwe consoles zouden met hun 8 GB ram echter een stuk minder een beperking moeten vormen. Daarmee zou de spelwereld vele malen uitgebreider moeten kunnen worden. Het feit dat er verschillen zitten in het niveau van grafisch detail dat de consoles aankunnen en wat een dikke gamePC kan, dat is veel makkelijker op te vangen dan het feit dat de vorige consoles de spelwereld niet aan konden. Je kunt namelijk best wat effecten en scherpere textures op de PC hebben terwijl je die niet op de console hebt, maar hele stukken wereld er bij alleen voor de PC? Dat gebeurt niet zo snel.
Ik heb met enkele mods inderdaad veel kunnen doen, echter deze mods waren ook behoorlijk ingrijpend. Executables veranderen om meer geheugen aan te kunnen spreken e.d. maar ik denk dat je een goed punt hebt, en dat consoles (goed)deels schuldig geweest zullen zijn.
Ik verwacht/hoop dan ook dat Fallout 4 een 64 bit applicatie gaat worden waarmee we voor eens en altijd af zijn van die geheugen poespas. Aangezien de consoles ook al 8 GB hebben lijkt me wel dat ze de game ontwerpen om meer dan de ongeveer 3 GB die je als 32 bit app beschikbaar hebt aan te kunnen spreken.
Ach, er zijn altijd nog mods. Kijk maar eens wat ze met Skyrim hebben kunnen doen
Helaas werken mods nog niet bij online spellen ;) . Dat komt steeds vaker voor, online...terwijl je niks met andere mensen doet.
kuch GTA V kuch... vaak niet idd maar sommige games wel en ik verwacht ook niet dat deze fallout 4 online gameplay gaat krijgen.
Ik neem aan dat ze gewoon de Tech 5 engine gebruiken van Id software.
Doom4 teasers zijn ook gereleased, welke de id-tech 6 engine zou gebruiken, kan ook id tech 6 worden,
Echter verwacht ik dat het gewoon een verderzetting is van de fallout 3 engine
Het lijkt me erg sterk dat deze game op een geupgrade fallout 3 engine draait. die was nogal beperkt, werkte zeer slecht met multicore cpu's en dan had je nog wat dingen zoals 32 bit waardoor de textures toch wel vrij klein bleven.

het word nogal veel werk om dit allemaal aan te passen als ze ook een nieuwe engine hadden kunnen bouwen of waarschijnlijker onder een al bestaande engine hebben gewerkt van een 3e partij.
Open world in Bethesda games zoals TES en Fallout is toch een tikkie uitgebreider dan in the witcher. Verder stonden games van Bethesda nooit echt bekend om hun grafische toeters en bellen, maar om ijzersterke sfeer en gameplay.

En het grafische gedeelte zal nog altijd kunnen worden aangepast met de sloot aan mods die er vast en zeker aan zullen komen.

[Reactie gewijzigd door ColinZ op 3 juni 2015 17:29]

Hmmm.. Die "ijzersterke sfeer" werd in de laatste TES, Skyrim, voor mij wel iets teniet gedaan door de zeer statische NPCs, die ook heel houterig, onecht, geanimeerd waren. Er was eigenlijk niets veranderd tussen TES IV en TES V. Ook kun je in de TES games vrij weinig met het landschap. De vrijheid die je lijkt te hebben is niet zo groot, hoe groot de wereld ook is, zeker niet vergeleken met bijvoorbeeld The Witcher 3.

Ik ben helemaal voor gameplay boven (of liever: naast) graphics, maar voor echte immersie zie ik graag dat de andere karakters, waar ik interactie mee heb, wat echter overkomen en reageren. Dat maakt dat ik er veel meer in opga.

Het is nu 2015, er kan meer op dat gebied en dat kan het gevoel van de game alleen maar ten goede komen. Als het alleen om de gameplay ging, speelden we nog steeds Pong, bij wijze van spreken ;) .
je kunt het misschien het beste vergelijken met de robots tegenwoordig de meeste zijn erg houterig het is nou eenmaal erg gecompliceerd om zulke simulaties goed te doen, wat dat betreft kan een game als fifa daar verder ingaan aangezien die niet een grote wereld moeten renderenen maar enkel 12 spelers
"Open world in Bethesda games zoals TES en Fallout is toch een tikkie uitgebreider dan in the witcher."
Wat?
The Witcher 3 al geprobeerd? Die wereld is ruimer en m.i. veel interessanter en gedetailleerder dan die van de TES reeks of Fallout 3.
het is natuurlijk maar een eerste trailer, grafisch zou het dus nog beter kunnen worden
Of het grafisch veel beter zal worden betwijfel ik eerlijk gezegd, normaalgesproken polishen ze een eerste trailer juist zoveel mogelijk en worden er daarna eventueel dingen uitgesloopt. Met eerste trailer wil je knallen natuurlijk. Maar wie weet.... en anders komen er vast genoeg mods die het oppimpen ;)
Toch triest eigenlijk dat het tegenwoordig al normaal gevonden wordt dat bedrijven de boel belazeren met pre-rendered/ opgepoetste game-trailers die ze als 'in-game' verkopen, terwijl de game bij release graphics 3-4 stappen terug zet, net zoals laatst bijvoorbeeld bij The Witcher 3 het geval was.

Nu heb je een trailer waar de graphics gewoon zoals ze zijn getoond worden, en dan krijg je er continu gezaag over.
De witcher 3 trailer was geheel ingame, maar de specs van de ps4 en xbone waren toen nog niet bekend, die konden het niet aan en toen is het teruggeschroefd.

En dat het een 'eerlijke' teaser is neemt niet weg dat het er gewoon matig uitziet, het had een stuk beter gekunt.
Had niks met het wel of niet bekend zijn van de specs te maken. CD projekt red heeft zelf toegegeven dat ze die graphics sowieso niet waar konden maken vanwege de grootte van de spelwereld:

Marcin Iwinski: "We maken een versie voor een beurs en het werkt, het oogt geweldig. Maar je bent nog ver verwijderd van het afmaken van de game. Dan plaats je het open wereld-element erin en merkt dat het niet echt werkt. We hebben de game al getoond, nu moeten we het laten werken, op een gigantische schaal. Dit is hoe games ontwikkelen werkt."

http://www.actiontrip.com/news/cd-projekt-red-responds-to-graphical-downgrade-accusations/052115_77

Allemaal smoesjes dus, van de devs. Niemand heeft hen gedwongen om een valse impressie te geven aan het publiek; ze wisten van tevoren dat ze die graphics niet waar konden maken omdat ze in dat interview toegeven dat ze zonder de consoles geen Witcher 3 konden maken.

En die consoles konden die looks sowieso al nooit aan, of je daar nu al de specs van zou weten of niet, want volgens hun hadden de graphics van die eerste trailer zelfs een top-of-the-line PC op zijn knien gekegen, net zoals Crysis 1 dat destijds voor elkaar kreeg, en iedereen weet dat een console op het moment dat die in productie gaat qua specs al middelmaat is op de schaal van PC specs.

Maar goed, blijkbaar mag de waarheid niet gehoord of gesproken worden over dit soort walgelijke praktijken.

Liever dit soort trailers dan, waarbij je kunt zeuren over de kwaliteit van de graphics, maar waar je in ieder geval zeker van weet dat dit ook is wat je gaat krijgen, en je dus niet belazerd wordt.

[Reactie gewijzigd door Kubrick op 4 juni 2015 22:36]

Noem eens spellen die er beduidend beter uit zien dan de announcement trailer? Vaak zijn dit soort trailers nog mooier dan de game zelf... Nu hopen dat de UI wel een beetje opgeknapt is, maar tot nu toe vind ik het een beetje tegenvallen...
Noem eens spellen die er beduidend beter uit zien dan de announcement trailer?
Crysis, :D. Zelfs acht jaar na de release zet die game nog de standaard die slechts weinig spellen overtreffen. https://www.youtube.com/watch?v=z35RtdQ9QJs
Ik denk niet dat dit de volgende Crysis gaat worden. Bethesda's games zien er grafisch (en animaties gezien) altijd vrij ondermaats uit.
Je weet ook dat de lead renderer programmer van Far Cry, alle Crysis & CryENGINEs nu bij ID werkt?

dit is waarschijnlijk gewoon een target render, wat dus precies helemaal geen enkele drol zegt.
Op de PC komt dat helemaal goed met alle mods. Pas je het precies zo aan als jij het graag wilt. En zwaardere anti-alliasing zal al een hoop schelen zo te zien.
Daar kan je nog helemaal niks over zeggen.

Sit is op het moment een teaser trailer, niet een full featured gameplay of release trailer.
Je kan hierop niks baseren.

Het feit dat het spel nog lang niet uitkomt zegt al genoeg over de ontwikkeling.
Ik verwacht veel van 4, ik denk dat iedereen dat doet.
Maar als Bethesda z'n naam nog beter kenbaar wil maken, dan komen ze met dikke graphics en overall een gigantisch spel.

Bethesda kennende kunnen ze hier voor 95% aan voldoen, en waarschijnlijk nog wel meer!
nog lang niet uit? Daar valt niet veel over te zeggen. New Vegas had zn teaser trailer in hetzelfde jaar als dat ie uit kwam.... Er vanuit gaande dat Fallout 4 redelijk vlot na alle New Vegas Skyrim DLC in ontwikkeling is gegaan, zou een release dit jaar best mogelijk zijn. In december 2013 had Kotaku al t een en ander aan developement leaks meegekregen van Fallout 4. Dus denk dat t al een aardige poos onderweg is inmiddels.

Edit: Whoops, de studio die deze game doet, heeft New Vegas niet gemaakt. Dus de ontwikkeling zal direct na alle Skyrim DLC begonnen zijn.

T laatste van deze studio is Skyrim uit 2012 ofzo. Zeg, vanaf de laatste skyrim dlc. Dec'12-feb'13. Dan is er in theorie nu al zo'n 2,5 jaar ontwikkeld. Zou ONTZETTEND knap zijn, als dit al die tijd zo onder de radar heeft kunnen blijven en de game aankomende oktober/november uit zou komen (Fallout 3, Skyrim en New Vegas hebben ook allemaal november releases).

Om t nog sterker te maken, Skyrim zelf was november 2011 uit. Als we er van uit gaan dat niet t volledige team op de DLC is gezet, heb je nog veel meer ontwikkeltijd achter de rug inmiddels...

[Reactie gewijzigd door chimnino op 3 juni 2015 19:11]

wel langer dan de dec 2012 die jij noemt, het creatieve gedeelte en bugfixing zijn verschillende afdelingen de laatste dlc had in principe qua content al ver daarvoor klaar kunnen zijn maar is daarna nog grondig getest voor release.
Helemaal mee eens, en zeker wel ingame beelden, dacht eerder aan previous gen ingame beelden.
Als je liever grafische toeters en bellen wilt dan sterke gameplay moet je The order maar gaan spelen.

Ben stiekem wel blij dat ze niet zo focussen op grafische aspecten van het spel.

Toen fallout 3 uitkwam was het grafisch ook niet zo goed, maar heb er meer uren in gestoken dan menig spellen
Een game kan er ook grafisch mooi uit zien EN goede gameplay hebben (zie witcher 3) Fallout is een van de grootste franchises van bethesda. Vraag me dus een beetje af waarom er niet meer tijd en geld in de engine gestoken is bij een dergelijke triple A titel.
Ben ik met je eens, feeling vd trailer klopte helemaal (dat filmpje van het openen van vault 111 zag er overigens wel netjes uit)
Maar de rest vd graphics oogte heel erg op het grafische niveau van 3 en NV, ik hoop toch dat ze een behoorlijk verbetering op grafisch gebied gaan laten zien ten opzichte van 5 jaar terug.
The Witcher 3 is leuk natuurlijk. Maar je moet wel een vrij dikke PC hebben om de game met redelijke settings op 60fps te draaien. Ik heb een sterk vermoeden dat Fallout 4 op zowel de consoles en mainstream PC's, met een redelijke videokaart (ala GTX 750TI), vrij makkelijk op 60fps kan draaien.

Ik heb zelf The Witcher 3 gespeeld op mijn GTX 670 (1440p) en de 30-40fps die ik haal doen voor mij erg veel af aan de ervaring. Ik heb de game gelockt op 30fps, maar het voelt gewoon clunky als het niet 60 fps is bij die game. Dat was bij een The Order 1886 bijvoorbeeld niet, maar dat terzijde.

Zelf vind ik de graphics in de trailer reuze meevallen. Goede textures, goede belichting. Polygon count van de models is niet bijster hoog. Maar het is niet alsof The Witcher 3 er op medium nog fantastisch uit ziet.
Met de mod support die de spellen van Bethesda komen er vast grafische mods. Zo kan je, met wat mods en een ENB'tje, Skyrim er mooier dan The Witcher 3 uit laten zien.
Ik hoor iedereen over hoe mooi de witcher 3 is maar ik vind dat spel helemaal niet ongekend mooi. Ja er zitten leuken lichteffecten in maar de models zijn nog best hoekig. Tis een mooie game, begrijp me niet verkeerd, maar zo mooi als ik velen hoor zeggen vind ik het nou ook niet.
Ik vind het grafisch zwaar onder de maat. Het ziet er goed uit, don't get me wrong. Maar vergeleken met the witcher 3 (ook open world) is het toch wel een stapje terug, en deze game komt nog lang niet uit...
Ik vermoed eerlijk gezegd dat de grafische limitaties te maken hebben met de engine. Ik merk dat de trailer wel degelijk ingame cinematics bevat, en dat we daaraan kunnen zien dat er wellicht gebruik gemaakt wordt van exact dezelfde engine (met misschien wat aanpassingen) als Skyrim (die al meer dan 3,5 jaar oud is). Dat kan eventueel verklaren dat er op grafisch niveau misschien wat in te halen valt.

Mocht ik gelijk hebben vermoed ik ook dat we daardoor wel weer uren lang kunnen genieten van user created content in de vorm van mods en addons, wat ik zelf altijd positief vind in een game. Zelfs al zou het niet dezelfde engine gebruiken als skyrim ga ik ervan uit dat Bethesda mod support wel inbouwt.

Zoals al velen ook zeggen, bij Bethesda games ga ik meestal 100% voor het verhaal en de gameplay (hoewel de graphics van skyrim natuurlijk ook vrij revolutionair waren tegen die tijd). Mij maakt het helemaal niet uit dat de game geen "benchmark game" wordt zoals The Witcher 3 (wat thevens ook een enorm goede game is), zolang de befaamde Bethesda gameplay maar intact blijft, wordt dit voor mijn een impulskoopje.
Games worden voornamelijk voor consoles gemaakt, dit is immers nog steeds de grootste afzetmarkt. En helaas worden games op consoles niet veel mooier met de middelmatige hardware in de zogenaamde 'next-gen'. Een beetje tweaken voor op een PC is het maximaal haalbare, of developers moeten de tijd krijgen om de engine flink te verbeteren voor op PC zoals bij Rockstar.

[Reactie gewijzigd door Slaap op 3 juni 2015 17:19]

Bij games als Fallout en TES is het meer 50/50 voor console sales vs PC sales. Deze games houden het op het PC platform best goed uit voor AAA-games.
Daarnaast word een spel tegenwoordig juist meer simultaan ontwikkeld voor alle platformen. Er is dan ook bar weinig verschil meer tussen consoles en 'de pc'.
En niet te vergeten deze pracht op glorieuze 30fps, laadtijden onder de 10minuten en cinametic scherm modus! Jammer dat PCs het met 4k schermen, 60fps en SSDs moeten doen.
Betreft: nieuwe elementen, dezelfde robots, dezelfde armor. Hoe verwacht je dat dit anders is? Van wat ik opmaak uit de trailer speelt zich dit niet ''een aantal jaar'' na fallout 3 af. Maar gewoon rond dezelfde tijd: Vlak na Nuclaire bommen en opening van de vaults.
Dus dan verwacht ik niet dat er al ''betere'' of ''modernere?" wapens/armor zijn.
Ik zeg ook niet dat ik dit echt wil/verwacht. Maar geef toe, op deze trailer kan je gewoon ook Fallout 3 plakken :p
Je moet me wel goed begrijpen h, zelfs al is het gewoon Fallout 3 met een andere map en andere missies, dan nog is het een no-brainer en koop ik hem onmiddellijk hoor, ik zal hem zodra er meer geweten is of er collectible-editions komen pre-orderen.

Ik stelde enkel dat deze trailer voor mij persoonlijk niks nieuws toont. Vind ik niet erg, de humor en de gameplay en de o zo moeilijke morele keuzes primeren boven de graphics, en eerlijk, slecht zijn ze ook niet h. Ze zijn gewoon niet "vet".
engine valt wel te gokken geupdate gamebryo / creation engine aan de gfx en animaties van het ingame gedeelte te zien kan het goed een geupdate creation engine zijn (de engine van skyrim).

wel een goed teken voor modders.
Jammer dat er weinig gelost wordt, maar het is typische Fallout sfeer.
Bij het zien van de trailer had ik dat nou juist net niet, in tegenstelling tot Fallout 3. Dit is me net iets te kleurrijk (Bij de eerste drie Fallout delen overheersten de bruine kleuren) allemaal, voelt voor mij meer aan als de game Rage dan Fallout. De voice-over deed het em ook niet echt voor mij.

Niettemin wordt dit een zekere aanschaf voor mij, omdat de Fallout wereld gewoon top is.
De graphics in het filmpje zijn in-game. Dat is door devs op Twitter confirmed. Either way, who gives a shit, want 95% kan zelfs deze graphics niet stabiel op 60FPS+ draaien, want Fallout kent vooral op de world map geen cells, maar superverre kijkafstanden en veel objects.
Ik vond het gedeelte dat zich in de "normale" wereld voor de ramp afspeelt best slecht uitzien.
De rest zag er wel vet uit.
Ben blij een wat frisser en kleuriger landschap te zien dan in FO3 en FO:NV, want die uniform bruine tint werd ik op het laatst helemaal zat. Ben benieuwd of de animaties ook naar een hoger plan getild worden, want de bewegingen van karakters in de voorgaande spellen waren gewoonweg stijf. Hoe dan ook, ik begin alvast met geld bij elkaar te sprokkelen voor een upgrade van mijn pc...
geld? Bottlecaps zul je bedoelen!
Zou het goed draaien op RobCo UOS denk je? :P

Edit: Misschien toch maar even bij Radiation King langs gaan voor een upgrade :+

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 3 juni 2015 20:29]

Ja, daar heb je dus mods voor ;-)
Fellout bv, daar ziet de wereld er ook in FO3 en NV al een stuk beter door uit (al is Fellout wellicht niet meer de beste optie op dit moment, weet ik niet zeker, ben al even gestopt met die games modden).
Dat stijve paste wel bij de game :D Aan de hond te zien is het wat verbetert, maar blijft het lekker houterig.
Het was inderdaad wel erg eentonig groen in Fallout 3. Skyrim had wat dat aangaat een mooiere wereld. Bethesda heeft met deze 2 game series goud in handen: open world first person daar ben je wel ff mee zoet.
Voor mijn gevoel een stuk kleurrijkere omgeving dan fallout 3 en new vegas. Eigenlijk heb ik die (als "fan" van het genre) links laten liggen door de troosteloze omgevingen/graphics.
In mijn ogen maakte de wat sombere graphics het spel juist. Je loopt niet in een happy candy world, je loopt in een post-apocalyptische wereld.
Het is ook geen kritiek, de graphics klopten met het thema, maar aangezien Fallout 3/NV in een woestijn plaatsvind was het gewoon een droge dorre vlakte. Not my cup of tea :)

Deze omgeving met meer begroeiing trekt mij wel :)
Maar kijk naar the Last of Us, of de film I am Legend. Kleurrijk en apocalyptisch kan juist erg goed samen gaan. Ook bij Tjernobyl is alles heel erg groen :). Ik vind het juist wel erg mooi!
je loopt in een post-apocalyptische wereld.
Ja, maar je loopt er ook wel vreselijk lang in. Het is niet eens dat de omgeving somber is, het is ook nog de desaturatie eroverheen enzo.
Hmm... neen. Het is een wereld die weinig met de werkelijkheid te maken heeft. Er is niet alleen een atoomoorlog geweest, maar ook vele jaren aan atompunk met vliegende auto's, "Nuka Cola" en aliens. Dat werkt de emotionele impact van de setting zwaar tegen.
Dan heb je met fallout 3 toch wel een hoop gemist.. Dat is tot nog toe mijn beste game ervaring ooit geweest!
Behalve dat de wereld wel erg leeg was (mijn grootste breekpunt betreffende beide Fallout 3 en NV), wat deze game volop lijkt te verbeteren.
Tja, een apocalyptisch landschap is natuurlijk niet dichtbevolkt ;) Naar mijn mening gaf dit juist sfeer aan de gehele setting. Het ontdekken van nieuwe plekken werd daardoor juist veel spannender en leuker!
Leeg? Op het eerste gezicht misschien, zoveel verstopt in de woestenij.

En ik vond dat gevoel als je de vault uitliep, en je over die uitgestrekte vlakte keek met zijn kapotte afgebrokkelde snelwegen, echt episch op zijn zachtst gezegd.
Beetje als toen ik als 18 jarig mannetje met nichtjes en neefjes naar Qlimax was geweest. Als je dan zo'n voetbal stadion binnenkomt van boven af, met alleen maar lasers, barretjes en een zee aan mensen.
Overigens was de tweede al geen kloot meer aan, kreeg je dat gevoel niet meer. Bij fallout bleef het kriebelen bij elke char die ik aanmaakte :D
Absoluut, een van mijn meest memorabele gamemomenten ooit moet ik zeggen, de eerste keer uit de vault komen. Op een of andere manier kwam het geweldig over, ook door het feit dat je in eerste instantie verblind bent en je ogen langzaam wennen, dat je onder de grond opgegroeid bent en voor het eerst in je leven buiten komt... en dan zie je dat... whoa...
Fallout 3 is me oa daarom, samen met het hoofdverhaal wat me meer aan sprak, meer bijgebleven dan NV, ook al is NV op veel vlakken een beter spel.
vergeet ook de muziek niet die is erg goed uitgezocht, die oude melancholische nummertjes doen wonderen voor de sfeer
Gelukkig is niet iedereen zijn mening hetzelfde. Zal maar een saaie bedoeling worden in de wereld als dat wel zo was :).
Daar heb je wel een punt. Met de grote turbo fist een uppercut in de kloten, met exploderende testikkelen als gevolg, is wel degelijk een gemis.
Dan heb je fallout 2 niet gespeeld zeker? Die game had naar mijn mening meer diepgang en was dat ook door de originele studio welke het fallout franchise had verzonnen gemaakt. (al zijn dat oude herinneringen welke vaak beter leken dan dat het daadwerkelijk was :P).
Fallout 1 en 2 speel ik nog gewoon hoor. Via GOG. En ik vind Fallout 2 eerlijk gezegd nog steeds de beste uit de hele reeks. Fallout 3 had ik echt het gevoel dat ze veel te veel in een kleine zandbak hadden gestopt. Alle objecten en karakters opgeschaald, en de omgeving klein gelaten. Fallout 2 had meer dat enorme uitgestrekte vlakte gevoel.

Als ze de omgevingen zoals Skyrim maken is het al een stuk beter, veel meer ruimte.
Eindelijk.

Volgens de pre order lijst wordt het alleen ondersteund voor de xbox one, playstation 4 en de pc.
voor de trailer en pre order:
www.fallout4.com.

[Reactie gewijzigd door valvy op 3 juni 2015 16:35]

Het feit dat je al (bijna) kunt pre-orderen is ook nog een goed nieuws, het lijkt mij sterk dat het spel nu al te preorderen is als het pas in Q4 2016 gaat uitkomen, dus er is een goede kans dat Fallout 4 al in Q4 2015 of Q1 2016 uit gaat komen. Ze hebben in ieder geval gezegd bij Bethesda dat ze de tijd tussen de aankondiging en de release flink korter willen maken, en als ze voor de E3 de hype al zo willen opbouwen is er een goede kans dat het spel al voor Q4 2016 uit gaat komen.
Game Mania heeft nu(waarschijnlijk als placeholder) 31-12-2015 als release date staan.
Dat is inderdaad een placeholder, het is vrij stom om een game vlak na de kerst de releasen en dat zal geen enkele uitgever dan ook doen. Deze placeholder wordt ook door onder andere Amazon gebruikt. Op de webshop van Bethesda stond tijdelijk TBA 2015, maar dat hebben ze inmiddels door TBA vervangen. Ik hoor van veel mensen de datum 23-10-2015, dit is op een vrijdag (net zoals Skyrim, alhoewel ze bij Skyrim speciaal naar 11-11-11 uitgeweken zijn) en dit is de dag waarop de bommen in Fallout gevallen zijn (23 oktober 2077).
23-10 zou ik niet zo erg vinden :) Is ook wel mooi om dat zo als verwijzing te doen.
Ik zou er ernstig rekening mee houden dat we Fallout 4 pas in oktober/november 2016 gaan spelen. Maar ik hoop natuurlijk eerder :)
Dat is ook niet zo gek, Fallout 3, NV en Skyrim zijn ook eigenlijk nauwelijks speelbaar op de vorige generatie consoles, al zijn die games daar nog wel voor uitgebracht. Die consoles hebben gewoon echt te weinig ram voor games als deze.

Ben wel benieuwd voor wanneer hij gepland staat, dit is een van de weinige games die ik wel wil preorderen en dan ook eigenlijk wel voor wil zorgen dat mijn upgrades gebeurd zijn. Heb mijn zinnen gezet op een 27" 2560x1440 144hz non-TN gsync scherm (wellicht de Acer, maar even kijken of er meer versies uitkomen), met daarbij dan ook een GPU upgrade om het aan te kunnen hoewel ik eigenlijk liever nog even wacht tot de volgende generatie (Pascal van NVidia waarschijnlijk).
Huh? Ik heb er 400 uur Skyrim opzitten op een Xbox 360, werkte prima.

Fallout heb ik nooit gespeeld, zaten daar altijd al aliens in? Deze trailer vind ik wel indrukwekkend... Het spel is eigenlijk min of meer Skyrim in een desolaat post-nucleair landschap?
De 360 versie viel inderdaad nog mee, vooral de PS3 had er moeite mee omdat de manier hoe de PS3 het geheugen indeelt nog wat ongelukkiger uitvalt voor een game als dit.

En ja, zo zou je het kunnen omschrijven, al gaat het nog wat verder. De setting is dat de VS is blijven hangen in waarden (en muziek) van de jaren 50 en dat techologie zich een beetje ontwikkeld heeft zoals science fiction van toen het voorzag. Computers zijn nooit echt voorbij het terminal niveau gekomen, maar je hebt wel robots, die er dan meestal behoorlijk clunky uit zien. Auto's zijn een ver-scifi-de versie van klassieke amerikaanse bakken, en alles draait op kernenergie (als een auto ontploft wil je niet in de buurt zijn :)).
Ook de ideologie die je nog in allerlei overblijfselen van voor de oorlog ziet is daarop gebaseerd, dus erg anticommunistisch en zo. De grote vijand is alleen niet Rusland, maar China en daar was dus ook het grootste conflict mee wat uiteindelijk dus er voor zorgde dat de maatschappij grotendeels verwoest werd en de gevolgen van een kernoorlog nog goed voelbaar zijn (al is dat al een paar eeuwen geleden ten tijde van de games, als ik me niet vergis).

edit: Oh ja, aliens... Ja ze zitten er in, maar niet echt front and center, je moet een beetje zoeken :)

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 3 juni 2015 19:34]

Heden nog geen pre-order actief op Bol.com (zou wel beschikbaar moeten komen volgens fallout4.com) wanneer is de vraag.

Ik wil graag zien wat de limited edition meebrengt.
Zag er best leuk uit in de trailer zover, ik vraag me af hoeveel "beter" het draait dan Skyrim (Ik ga er van uit dat ze met dezelfde engine verder zijn gegaan).

[Reactie gewijzigd door Gopher op 3 juni 2015 16:46]

Laatste tijd komen er een hoop games uit waarbij de focus ligt op de graphics, fallout 3 en nv hebben mij 400 uur plezier bezorgd, een van mijn beste game ervaringen ooit.
Als deze game iets mindere graphics heeft dan meeste moderne games maar de gamaplay is net als de vorige delen; " then who gives a f**k!"
Daarnaast vindt ik deze beelder er niet verkeerd uitzien, en dit zijn vroege beelden, ik persoonlijk zeer blij dat ze vasthouden aan hoe de vorige games er uit zagen en dit weer toepassen op fallout 4
Ach, precies hetzelfde werd de vorige generatie over gameplay en graphics gezegd. Dat liep meestal ook goed af. Waar komt toch het idee vandaan dat games met mooie graphics minder goeie gameplay zouden hebben?
Goed, het ligt mischien iets genuanceerder; maar naar mijn mening zegt het wel iets als je na 15 jaar nog steeds plezier heb in red alert 2, na 11 jaar nog steeds dagelijk ut2004 speelt, farcry 1 speel ik nog wel eens, fallout 3 twee keer uit gespeelt en NV 3 keer, ik heb tegenwoordig zelden een game wat ik uberhaupt uitspeel, maargoed; mischien zegt dat meer over mij dan over daadwerkelijke statistieken.

Verder heb ik ook niet te klagen, the witcher 2 is een geweldig spel en hierna kan ik aan deel 3 beginnen, unreal tournament 4 ziet er extreem veelbelovend uit en fallout 4 komt er aan! :)
Tja, bij de release van de 360/ps3 gen riepen mensen hetzelfde. Het zou alleen maar om graphics gaan. En kijk eens aan! Er zijn toch goeie games uitgekomen, en nog met mooiw graphics ook!
Ik kan je geruststellen: ook deze generatie zal dat gewoon goedkomen.
Skyrim nog steeds in top 10 op Steam!

En de graphics zijn een stuk beter dan de meest populaire PC-games: LoL, Dota 2, HotS. So who cares.
Ik ben best benieuwd naar dit deel maar wil alvorens ik 4 koop eerst 3 uitspelen. Hoelang ben je daar mee bezig?
Van iets over 18 minuten tot aan een goede 100 uur, eventueel meer als je zin hebt ;)
Het hoofd verhaal is zeker al in een goede 3-5 uur uit te spelen, maar de echte fallout speler zal zeker nog tientalle uren in de side quests stoppen!
Hopelijk doet bethesda het tegenovergestelde tov andere uitgevers.

Grafisch: 13 in een dozijn trailertje...

En als ie dan uitkomt, BAM! Oogstrelend!
En als Bethesda het niet doet zal de mod-community er wel voor zorgen!
Hoera! Ik was zo bang dat Bethesda Fallout 4 als MMO zou uitbrengen! (Ala Elders Scrolls Online) terwijl dit juist als titel nooit MMO zou moeten zijn. (Dan word het toch vrij druk in het desolate boston/vegas/etc).

En wat een sfeer en setting in de trailer!
Shut up and take my bottlecaps!.
nah, al voor ze begonnen waren aan TESO waren ze all met FO:4 bezig en waren er all voldoende hints dat het in boston zou zijn, elder scrolls online is echt iets snel inelkaar gezet met gok ik minder dan 4 jaar ontwikkel tijd
Die hond ga ik dus lekker nooit meenemen op pad :P die rent geheid op een landmijn ofzo, zit ik weer in een hoekje te huilen :P
Zorgen dat je dan op tijd die perk scoort waarmee je hond weer 'terugkomt' als die mijnen gaat jagen. ;)
Zit nog altijd 3 en nv te spelen. Heerlijk, laat maar komen
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True