Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 113 reacties

Fallout 4 verschijnt op 10 november dit jaar, zo heeft uitgever Bethesda op de E3-gamebeurs bekendgemaakt. Het spel krijgt onder andere een uitgebreid crafting- en bouwsysteem. Bethesda bracht ook een mobiele Fallout-game uit.

Fallout 4, PC (Windows)Het verhaal van Fallout 4 begint voor de grote nucleaire oorlog uitbreekt die in de serie centraal staat, maakt Todd Howard, regisseur van het spel bekend. Hij liet weten dat direct na de release van Fallout 3 in 2009 met de ontwikkeling van deel 4 is begonnen.

Tijdens de E3 bracht uitgever Bethesda meer details over het spel naar buiten. Fallout 4 krijgt onder andere een omvangrijk crafting- en bouwsysteem. Spelers kunnen spullen en afval verzamelen en daar wapens en onderkomens mee bouwen. Ook kunnen ze hun Power Armor verstevigen. Bethesda demonstreerde ook de mogelijkheden om de hoofdrolspeler aan te passen, waaronder de optie om een vrouw te kiezen.

Bethesda brengt een Collectors Edition van het spel uit dat 120 dollar gaat kosten en met een werkende Pip-Boy geleverd wordt. Fallout 4 verschijnt 10 november voor de pc, Xbox One en PS4, maar Bethesda heeft per direct de iOS-game  Fallout Shelter gepubliceerd. Daarin bestiert de speler een Vault en moet het de inwoners in leven zien te houden. Voorlopig is die mobiele game er alleen voor iOS; een Android-versie is in de maak.

Fallout 4 E3Fallout 4 E3Fallout 4 E3Fallout 4 E3Fallout 4 E3Fallout 4 E3Fallout 4 E3Fallout 4 E3

De presentatie van Fallout 4 tijdens Bethesda's persconferentie op de vooravond van de E3

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (113)

Nog even iets over de mobiele game van Fallout; Fallout Shelter.
Na jaren van terugkeren naar het project, heeft Bethesda dan eindelijk de game af, terwijl wij niet eens wisten van het bestaan. In Fallout Shelter voor mobiele apparaten beheers jij je eigen vault. Deze moet je, in Simcity-stijl, zelf opbouwen en inrichten.

Jij bent dus de overseer van de vault. Mensen de wasteland insturen, zorgen voor nageslacht, nieuwe ruimtes, gevaar van buiten- en binnenaf afwenden en ga maar door: het zit allemaal in de game. Fallout Shelter is free to play, maar er is benadrukt dat de game geen onmenselijke laadtijden of verplichte microtransacties bevat: alles wat je wilt gebeurt direct. Je kunt extra lunchboxes kopen, waarin willekeurige loot zit. Dit is echter niet nodig om de game te kunnen spelen.

Fallout Shelter moet vandaag nog beschikbaar komen in de Apple Store.
https://www.youtube.com/watch?v=lhOM8dGuHgM

Deze video is de gameplay van IGN

Bron: http://frontpage.fok.nl/n...-komt-vandaag-al-uit.html

[Reactie gewijzigd door Joostlek op 15 juni 2015 08:04]

En is de game gratis of "gratis". Met andere woorden, hebben ze er niet een pay2win debacle van gemaakt?
Net het spel even geinstalleerd en gespeeld. Ik vind het best leuk! Het is hetzelfde concept als Tiny Deathstar: Je bouwt kamertjes met mannetjes die stroom etc. moeten opwekken (wat tijd kost). Als je achievements haalt, krijg je lunchboxes waar geld, dwellers of spullen inzitten die je weer kan toewijzen.

Tot nu toe heb ik niet echt het gevoel dat het pay2win is. Door lunchboxes te kopen met echt geld zorg je er alleen voor dat je meer items en wat sneller geld krijgt, maar maakt het achievement systeem weer onnuttig en dus het spel minder uitdagend. :)

Hoop dat dit wat opheldering geeft.
Het is free-to-play, en tot nog toe lijken de microtransacties volledig optioneel. Door het succesvol halen van challenges kan je naast geld dus ook lunchboxes verdienen. Daarin zitten 4 kaarten die vertalen naar:

- consumables;
- wapens;
- uitrusting;
- personages.

Tot nog toe 1 bijzondere uitrusting gehad (T-51d Power Armor) en twee onbijzondere personages (met verhoogde stats). Ook al wat wapens gehad (BB-gun, Enhanced .32 pistol en Combat Shotgun).

Het draait dus om mensen in kamertjes te zetten die goed aansluit op hun SPECIAL-attributen. Zo is de Power Generator gebaat met mensen met veel Strength en is de Medbay gebaat met mensen met veel Intelligence.

Maar het is vrij geinig, al is het zeker best moeilijk. Ik heb nu de mogelijkheid om stimpacks te maken, maar heb Rad-Away nodig. Dus mensen klagen al dat ze niet in een Ghoul willen veranderen... :)

Wat t iig op dit moment leuk maakt is dat t zich afspeelt in de Fallout universe. En als je hier bent, ligt t waarschijnlijk wel in je straatje, dus probeer het uit!
Heb vanochtend in de trein zitten spelen en bijna iedereen is NOT happy... Ook nog eens te weinig eten. Aantal tips om in ieder gevalt je stroom, eten etc. snel omhoog te halen?
Zou jij happy zijn dan als je in een Fallout shelter zit?
Als erbuiten Feral Ghouls, Yao Guai's en Deathclaws rondrennen wel! :+
Enige tips die ik je kan geven is zorgen dat je dubbele kamers krijgt van alle voorzieningen. Verder de mensen met de juiste SPECIAL punten in die kamers zetten. Als je een poppetje sleept en houdt boven de kamers, zie je wat het zal doen met de opbrengst van die voorziening (bijv. S +1 of A -1). Goed opzetten dus.

Verder objectives halen, kamers upgraden en explorers erop uitsturen.

Het behoeft trouwens meer micromanagment dan ik dacht...

[Reactie gewijzigd door SqueakyClean op 15 juni 2015 16:18]

Heb je het artikel gelezen? heb je uberhaupt info opgezocht over de mobiele versie van het spel? Want dan had je het antwoord gewoon kunnen weten.......

Maar om je het zoeken te besparen: Je KAN micro credit gebruiken om extra lunchpakketten te kopen (geen idee wat deze lunchpakketten doen).
Ja, en daarom zit ik nu nog steeds met dezelfde vraag. Want ook jij hebt nog geen idee wat die lunchpakketten inhouden en of de game je uiteindelijk eigenlijk verplicht die te kopen omdat je zonder echt niet meer verder kan komen (ik denk aan Dungeon Keeper).

Ik ben wat sceptisch als iets gratis is, iets is zelden gratis. Of jij bent het product of het is een lokkertje naar het uiteindelijke product. In het geval van mobiele games is het in 99% van de gevallen dit laatste.

(72% van alle statistieken zijn verzonnen)

[Reactie gewijzigd door ormagon op 15 juni 2015 08:52]

Check even de bovenste comment, daar staat een video van de demo op E3, tevens tonen ze daar in aan dat de lunchboxes items bevatten, zoals bijv. wapens voor je dwellers.

Dus lunchboxes kopen maakt het makkelijker om een grote vault te onderhouden. Klinkt voor mij als minder leuk maar misschien valt dat mee.
Het lijkt om iets optioneels te gaan, waarmee de mobiele game de lokker is voor Fallout 4. Let's hope so!
Dat is 't ook, maar als ik die game check lijkt het me toch een briljante game om onderweg te spelen. Ik zie een toekomst voor me waar ik veel tijd in de trein ga spenderen.

Dan wil ik wel Die game spelen :).
Nee, want de game is volledig offline te spelen, dus dan heeft het weinig zin om daar allerlei micro transacties en dergelijke in te verbergen.
In de App Store reeds beschikbaar: directe link naar de store
Fallout 4, out in the fall...

Hier is de volle presentatie: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be&t=1h5m45s
Thanks, heb hem in het artikel erbij gezet :)
Ik heb de video maar weer afgezet; wil graag nog verrast worden en niet alles van tevoren al weten :P
Nog niet overtuigd van de graphics moet ik zeggen.
Fallout heeft nooit bekend gestaan om zijn goede graphics. Het spel draait volledig om de sfeer en het verhaal. Ik raad u aan om 1 van de vorige games eens te spelen ;)
Ik vind het trouwens ook weer zeker niet slecht?
Ik was meer teleurgesteld toen ik de trailer zag. Maar na het zien van de gameplay vind ik het zelf niet echt slecht maar ook niet echt goed. Ik ben wel blij dat ze eindelijk van het groene(fo3) en het gele(F:nv) filter af zijn. De wereld lijkt meer kleurrijk en opzich vind ik de graphics best wel binnen de fallout sfeer passen.
Op zich ben ik heel blij met een nieuwe Fallout. Wel ga ik in je kritische houding in zoverre mee dat ik als koper wel een soort evolutie verwacht.

Het kiezen van een manlijke of vrouwelijke speler, een uitbreiding op het crafting systeem (was er al voldoende in NV) en een kleurrijke wereld zijn wel een heel subtiele evolutie. Is dit een Fallout4 of toch meer een Fallout3 NV-like game?

Maar ja, maakt het veel uit. Heeft een game die goed in balans is wel veel nieuwe features nodig? We zien waar dit de makers van Half Life, Valve, heeft gebracht. We wachten al een tijd op een vervolg van deze serie, maar Valve heeft dit voorwaardelijk gesteld aan het beschikbaar komen van nieuwe technologie. Op zich heeft het mijn volledige support als een gamebouwer de lat hoog legt, it's done when it's done. Alleen we moeten nu wel erg lang wachten op ons vervolg.

Hopelijk gaat Fallout echter ook niet de Total War reeks achterna, waarbij ik mijzelf, afgezien van de historische setting, wel eens afvroeg of ik echt een nieuwe game aan het spelen was (hoe gek ik ook op die serie ben). Velen zullen desondanks heel blij zijn met de nieuwe Fallout game met karrevrachten aan nieuwe content.
Hoe veel innovatie heb je nodig?
Nieuwe engine (okay, lijkt weinig aan de gameplay toe te voegen totdat we wat beter kijken)
Crafting systeem volledig onder de loep. Alles wat je in de wereld vind valt onder een grondstof categorie.
Settlements bouwen met traders en geheel werkend elektriciteitsnet en terminals.
Wapens zijn nu meer een basis waar je van alles aan toe kan voegen naar behoefte.
Hele shooter / vats mechanics op de schop. O.a. werkende 3rd person en nade bind en power armor is al helemaal anders nu.
Conversaties werken anders, zijn dynamischer etc
Nieuwe wereld, verhaal, karakter creatie

Ja, bijna niks veranderd.
Zolang de graphics niet slechter zijn dan NV kan het mij persoonlijk geen zak schelen, als ze de gameplay maar goed houden.
Als je kijkt naar een spel als de witcher 3 dan heeft dat een super gameplay en de beste graphics die ik op dit moment gezien heb (op de pc). Ook dragon age vind ik een top spel met vette graphics.

Helaas staat Bethesda bij mij niet bekend om hun vette graphics, Inderdaad niet het aller belangrijkste maar hoop wel dat ze met de nieuwe spellen zoals Fall Out 4 een stuk mooiere spellen gaan maken. Vond hun laatste games allemaal erg gedateerd eruit zien.
Precies, the witcher 3 is een top game. Laat daar geen mis verstand over zijn. Meester 'Bethesda' heeft het goed uitgelegd aan CD project red zou je haast zeggen. Heb de volledige Elder scrolls serie gespeeld en Fallout serie. Vooral veel gevoel en onderdelen van Skyrim komen bij mij terug bij the witcher. (Maar minder sterk).

Gameplay en sfeer zijn gek genoeg bij mij nog niet overtroffen bij een open world game sinds Skyrim. De graphics zijn misschien (net) goed genoeg bij Elder scrolls en Fallout. De gameplay en sfeer is vaak iets waar zij andere games overtreffen. Ik weet 100% zeker dat Fallout 4 ook een fantastische game wordt.
Je bedoelt een grote, lege wereld waarin je rondzwerft?

Als ik me aan een ding kan ergeren bij Bethesda games, is het dat je lang rondloopt en eigenlijk niets tegenkomt.
Ik weet niet hoe lang je de games in handen hebt gehad maar je struikelt haast over situaties waar de open wereld interactie met je aangaat. Dit geldt zowel voor de Fallout games als voor The Elder Scrolls serie.

Voor de games heb je wel een onderzoekende geest nodig. De games hebben een hoofdquest, maar die is niet zo dwingend aanwezig. Spelers die deze open wereld spellen leuk vinden laten volgens mij de hoofdqeust links liggen ("voor later") en gaan lekker de spelwereld ontdekken.

Voor mijzelf sprekende hou ik zeker van mooie graphics, maar fantasie in het verhaal en een volledig uitgedetailleerde omgeving met landschappen, weersystemen, dag en nacht ritmes, steden, bevolkingsgroepen met ieder hun eigenaardigheden vind ik belangrijker om in een spel ondergedompeld te raken.

Om eerlijk te zijn kan ik geen lineair game meer spelen zonder me te irriteren aan het feit dat ik door een onzichtbare corridor wordt geleid. Met lineaire games denk ik aan Splinter Cell, Call of Duty, maar ook Doom, Wolfenstein ed. Op zich is lekker knallen soms ook wel eens leuk, maar de scripting in dergelijke spellen is soms wel erg voorspelbaar. Van de lineaire games is de Half Life serie naar mijn idee de meest inventieve. Call of Duty (zelf niet gespeeld) kan het meest filmisch zijn.
Ik heb lang Morrowind en Fallout 3 gespeeld. Ook een tijdje Oblivion.

Als ik het over een volle, interessante wereld heb, heb ik het over iets als Baldur's Gate 2. Moeilijk te vergelijken en bijna niet te doen.. Maar je hebt wel constant iets te doen en zit vol met optionele dingen. Als ik er 5 minuten over doe om naar het volgende dorp/kamp te moeten lopen en onderweg 3 tegenstanders tegenkom, vind ik het saai ja.
Ja nu begrijp ik je opmerking wat beter. In zo'n rpg waarin je met een party op stap gaat is iedere stap bijna een strategische zet als in de schaakspel. In een first person rpg ben je dan wat meer aan het reizen. En ja dan geniet je rustig voortkeutelend op je paard (oblivion) van de scenery en mep je hoogstens zo nu en dan een wolf dood die jouw paard tot kluif heeft gepromoveerd.

Een heel ander type spel, mee eens. En inderdaad first person heeft zijn repetitieve aspecten.
Het gaat bij vooral om de sfeer van de game (naast de gameplay). Diablo 3 heeft niet de meest fantastische grafics maar wel een geweldige sfeer waardoor je toch in de wereld gezogen wordt en dan valt de kwaliteit van de grafics niet eens meer op.
The Witcher 3 super gameplay... de meningen verschillen daar nogal over zullen we maar zeggen...
Fallout heeft dit nooit zozeer heel erg. Daarintegen is het hele verhaal, de voiceacting en sfeer in de games altijd van erg hoog niveau. Ik heb liever dat developers zich focussen op gameplay dan op de meest fancy graphics :)
Dat hoef je helemaal niet te zeggen.

Als je kijkt naar de verbetering van de graphics tov fall out 3 en zelf skyrim mogen we best onder de indruk zijn vind ik. Dit is geen crysis achtbaan maar een open wereld, dat verandert de zaak nogal.

Het is dit consumentengedrag dat ervoor zorgt dat games tegenwoordig meer gericht zijn als techdemo dan dat er gefocused wordt op de gameplay. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen.
Qua graphics ziet het er vooralsnog meer dan voldoende uit imho.

Bovendien: je gaat sowieso weinig over de graphics fidelity kunnen zeggen zo lang het enige wat je ziet tot je gebracht wordt als stream/video. YouTube en Twitch compressen behoorlijk, ook op "source".

En natuurlijk: gameplay is vele malen belangrijker dan graphics.
De game krijgt wel een immens grote wereld met veeeeeel meer opties tot aanpassingen die zorgen voor een nog grotere en vettere beleving dan de vorige delen waarvoor ookal veel meer rekenkracht nodig is.

Jammer dat veel mensen tegenwoordig blijkbaar bepalen of een game goed is of niet aan de hand van de graphics ipv gameplay.

Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die uren zitten te kijken naar grafische vergelijkingsfilmpjes tussen bijvoorbeeld de Xbox One en PS4 of er ergens een grasspriet mooier beweegt of meer is......
Zijn er ook al systeemeisen bekend?
Ik hoop maar dat mijn gtx 660 dat gaat trekken...

En anders moet ik mijn vrouw wel heel lief aankijken.

Gelukkig ben ik te oud om met een pip-boy rond te lopen, bespaar ik weer een paat euro'euro's
Ga er maar vanuit dat je videokaart 2x zo sterk moet zijn als die ze bij fallout 3/new vegas eisen.

Ik heb geen bron hiervan (hoewel je overal op het internet alvast de verwachte specs kan vinden), maar gezien fallout 4 op een nieuwe engine gaat draaien lijkt het mij dat je daardoor ook een betere videokaart nodig hebt.


Ik kan echt niet wachten tot dit spel uit komt! maar om nou de collectors edition te komen om zo'n pipboy te hebben (wat niks meer is dan een leeg omhulsel).
Ja, dat van die pip boy zou leuk zijn geweest als het ding echt met de game had geinterfaced. Zelf heeft Bethesda volgens Shacknews wel degelijk met die gedachte gespeeld, maar is door technische issues verlaten:
That turned out to be a huge problem technically--getting it to work on three different platforms, and 10,000 issues here and there. So we bagged that and just went back to the original idea of "something that looks just like the one in the game, and it sits on my desk.
Mijn vrouw zou me echt meewarig aankijken als ik zo'n ding om mijn pols zou hebben, maar zo'n device dat echt interactie heeft met de game zou wel iets toevoegen. Prijzig zou het wel worden, zeker als je bedenkt dat het game specifiek is.

[Reactie gewijzigd door teacup op 15 juni 2015 23:00]

Misschien wel leuk voor carnaval om in een vault jumpsuite rond te lopen met pip boy om je pols :-D
ik ga er van uit dat FO4 op de IDTech5 engine draait, dus als je RAGE kan spelen, dan zal fallout ook wel lukken
Mwoah, ik hoop het niet. Eigenlijk hoop ik dat ze de Creation Engine doorzetten; dat ding is perfect voor open werelden. IDTech5 is toch een wat meer shooter-achtige engine, en hoewel er wel open gebieden inzitten (sky was een concept wat voor ID1 & 2 niet eens bestond) is het toch een vrij 'kleine landschappen' engine eigenlijk.

[Reactie gewijzigd door Umbrah op 15 juni 2015 09:00]

nja, ik denk ergens wel dat ze de engine over all hun IP's gelijk willen trekken, en met level streaming kom je ook een heel end, iets wat een beetje engine vandaag de dag toch wel degelijk ondersteunt.

(ik kan er verder natuurlijk helemaal naast zitten en ze kunnen net zo goed de Cryengine gebruiken zolang ze nog niks laten weten :P )

[Reactie gewijzigd door dakka op 15 juni 2015 08:46]

Engines gelijktrekken is meer voor de meuk die jaar in jaar uit hetzelfde is, en dan is het in veel gevallen meer een manier waardoor ze ontwikkelaars non-stop op andere projecten kunnen zetten zonder de tooling aan te passen. Die games zijn qua content dan ook flinterdun (sterker nog, de assets zijn onderling uitwisselbaar). Dit is toch wel een heel soort andere game als ze de lijn Fallout3/Skyrim doorzetten: een RPG (zou haast zeggen: een échte RPG, maar het is een RPG die toegankelijk is gemaakt voor het firstperson publiek, helaas eigenlijk, maar ook voor RPG lovers goed speelbaar), waar gewoon járen werk in zit. Niet elk jaar dezelfde zut. Als er assets uitgewisseld worden, dan is dat hooguit binnen de serie, en de engine is vaak ook een doorontwikkeling van de vorige game uit de serie, of anderen van dezelfde developer (niet publisher). Vaak hebben dit soort titels een speciale positie binnen een publisher, want na vijf jaar developen (hoog risico) komt er doorgaans een product uit wat na jaren en jaren nóg gespeeld wordt, en dat komt juist soms door modding (wat dan ook een hoge prioriteit heeft, al was het maar dat het soms 'eigen content is mods' stijl is).

Een NIEUWE serie RPG's starten is dan ook verdomd moeilijk -- je kunt óf een korte game maken die niet de impact heeft maar een korte development cycle (dus weinig risico) en mogelijk verdwijnt, of je moet een kleine studio zijn die zonder al te veel risico een franchise kunt bouwen, of je koopt een bestaande franchise en gaat mixed-bag aan het werk. Witcher is zo'n voorbeeld. En dat kan érg mooi uitpakken.

Fallout komt uit een rijk verleden en bestaat natuurlijk al zo'n 200 jaar. Het heeft een status quo als franchise, weinig risico (een grote main game, en een expansion-als-los product á la new-vegas), en het gevolg is dan ook dat zo'n ding best 5 jaar aan developersalarissen mag verstoken; het gaat het opleveren namelijk.

"IP-engines-gelijk-trekken" is meer voor de "zo min mogelijk salaris per game betalen, maximaliseer de winst met zo min mogelijk werk" titels, waar dit natuurlijk compleet tegenover staat.
Nja, de laatste fallout draaide op de gamebryo engine, en die heeft voorzover ik kan vinden, geen PS4/Xbone ondersteuning, dus het is wel zeker een nieuwe engine, en aangezien iedere studio van bethesda allemaal een andere engine gebruiken.

Gelijk trekken wss niet nee, maar de kans is groot dat het Tech5 is, fallout lijkt me toch allemaal iets meer gelikt dan skyrim
In de lange pers conferentie wordt er verteld dat de game op de nieuwste versie van hun Creation Engine draait. Dit is ook wel nodig om de uitgebreide feature set van Fallout 4 te ondersteunen.
Gewoon weer Creation Engine. IDTech is er sowieso niet geschikt voor, dan heb je een spel van 300GB.
nja, weer, het zal de eerste fallout zijn op die engine
Yup, Gamebryo was van zowel Fallout 3 als Oblivion de game engine, en een ouwetje daarbij. Dingen zoals Radiant waren er al bovenop gezet, en eigenlijk werden in essentie alleen maar een paar libraries van Gamebryo gebruikt, specifiek: asset management. Heel kort door de bocht, komt het er op neer dat Creation Engine een evolutie hierop is, waar de laatste legacy is 'doorgesneden' en door eigen libraries vervangen met een paar nieuwe renderpaden. Zo uniek is het eigenlijk helemaal niet; de Creation Engine en Gamebryo zijn behoorlijk uitwisselbaar en komen vanuit een heel andere technische achtergrond (en doel) dan IDTech.

Je suggereert min of meer om een engine voor platform X te gebruiken in GameY. Eigenlijk zeg je min of meer dat ze de New Super Mario Bros 3D engine net zo goed kunnen gebruiken, die heeft technisch net zo veel relevantie op dit genre (als in: hij is net zo nuttig, je zult het beestje tot in de ziekte moeten modden om dit soort werelden te kunnen realiseren) als IDTech.
Niet echt. De engine word voor iedere game geupdate. Zo gaat het met in-house engines. Sinds Morrowind draait iedere Bethesda game op een nieuwe versie van dezelfde engine. Deze keer hebben ze onder andere PBR (Physically Based Rendering) toegevoegd, dat wel echt een must is voor next gen games.

Ik verwacht echter niet dat het een echt zware game gaat worden. GTX 660 gaat waarschijnlijk wel lukken op medium / low (iig zelf even met de opties spelen).
Het is de Creation Engine, dezelfde engine als Skyrim. Dat wordt in de presentatie nog gezegd :)
ik ga er van uit dat FO4 op de IDTech5 engine draait, dus als je RAGE kan spelen, dan zal fallout ook wel lukken
Sorry, maar bekijk anders gewoon de presentatie even?

FO4 maakt gebruik van de Creation engine. Een geëvolueerde versie uiteraard.
Het laatste spel dat ik ooit gespeeld heb was Skyrim omdat ik daarvoor Fallout 3 gespeeld heb ik en ik kon niets anders meer uitstaan dan echte open world games. Ik heb hier echt lang op gewacht en eindelijk is hij er bijna. Volgens Betheda staat "Opperste spelervrijheid" centraal, dus dat zit voor mij alleszins als goed :)

Ik weet nu tenminste eindelijk wanneer ik mijn verlof moet plannen 8)7 _/-\o_
Kijk ook maar eens naar The Witcher 3 ;)
En grafische komt hij mee met de nieuwere spelen, dat was niet zo met Fallout 3, die was toen hij uit kwam al erg outdated.

Maar even goed zelfs met alle fouten die hij ook had (en dat waren er aardig veel) was het een fantastische spel, ik ga ook ZEKER deze kopen, het wachten wanneer hij uit komt duurt lang, want we willen hem nu al kopen en spelen ;-)

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 15 juni 2015 17:06]

Graphics boeien inderdaad niet zo heel erg, en met een beetje geduld wordt hij met mods vast weer flink opgepoetst. Overigens moet ik zeggen dat ik het zelf er best goed uit vind zien, maar ik ben vaak al snel tevreden.
Ben er in ieder geval enthousiast genoeg van geworden dat ik zojuist de Pip-Boy edition gelijk gereserveerd hebt, eerste echte CE die ik van een game koop :P
Dat is nog wat, leuk voor je man.

Graphics zijn voor mij (ook) belangrijk, want wat moet je dan met dure hardware als graphics je niet veel boeit, dan kan je net zo goed voor een Geforce GTX 750 (nee bedoel niet de Ti versie) of minder gaan en een Intel Core i3 of minder, scheeld je een hoop geld in hardware en stroom.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 15 juni 2015 20:54]

Mwa, ok, misschien zei ik dat niet helemaal goed ;)
Graphics zijn voor mij zeker ook belangrijk en ik ga wel ook voor stevige hardware, vooral omdat ik framerate juist héél belangrijk vind... Maar ik vind het volgens mij iets minder belangrijk dan sommigen. Het verschil tussen ultra en high zie ik in de meeste games niet zo en antialiasing valt me in veel games ook niet zo op als ik niet stil sta om er specifiek op te letten. Maar ik ga echt niet alles op low draaien hoor :+

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 15 juni 2015 21:14]

Het valt mij op dat veel van de nieuwe grote features zoals het bouwen van huizen en modificeren van armor en wapens toevallig populaire fallout 3 mods zijn.
zie: http://www.nexusmods.com/...iles%2F%3Fid%3D3388&pUp=1

http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/38049/?

Ik vind het goed dat ze naar de modding community kijken om daar populaire mods van te gebruiken voor feature's van games. Nou maar hopen dat ze ooit ook het mogelijk maken je eigen dorp te bouwen met alle elementen van die zoals het verzamelen van eten. Kan niet wachten tot november.
Todd Howard zei dat er bepaalde plekken zijn in de wereld a la Skyrim: Hearthfire waar je je eigen settlement(dorp) kan bouwen. Je moet zorgen voor voedsel(via het groeien van crops), bescherming(je kan ge-raid worden) met guards en turrets. Hij zei ook dat de beste traders in het spel met de beste items via zo'n settlement aan te trekken zijn. Of het precies om die reden zo "optioneel" is dat hij zei weet ik nog niet.
Dat lijkt mij persoonlijk nou helemaal niks. Het moet geen bouw game worden in mijn ogen. Een goede verbeterde Fallout 3 met wat crafting mogelijkheden is fantastisch. Maar om een hele basis te bouwen etcetera etcetera. Ik weet het niet. Hoeft van mij niet zo, maar goed, we zullen het zien ;)
Wel weer erg jammer dat de app alleen beschikbaar is voor iOS en Andriod, waarom niet voor Windows Phone...
Android versie is in de maak, niet al beschikbaar. Maar Windows Phone heeft met minder dan 3% marktaandeel ongetwijfeld nog lagere prioriteit.
Kijk, zo doe je dat..!!! _/-\o_

Laat de eerste beelden van een game pas zien als je zeker weet dat hij binnen 6 maanden daaropvolgend gereleased wordt. Niet zoals bv. Ubisoft of Rockstar met een trailer iedereen gek maken, om vervolgens te vertellen dat je nog ruim 2 jaar moet wachten. Als de game al niet wordt uitgesteld, wat meer regel dan uitzondering is...
Helemaal mee eens. En ook nog een pluspunten dat ze gewoon de graphics laten zien zoals ze in het echt zullen zijn, en de koper niet oplichten met opgekrikte looks die niet in de daadwerkelijke game zullen zitten, zoals bij The Witcher 3.
Laat het lange wachten beginnen... de verwachtingen zijn hooggespannen, ze hebben nogal een schare fans opgebouwd met eerdere delen. Ik hoop heel hard dat het alles wordt waar iedereen op zit te wachten :)
Tis Bethesda, geen EA ;)
Dan heb je zeker nog nooit van the elders scrolls: online gehoord?
verwachte jij wat van ESO ? Ik niet namelijk, daar hebben ze keurig netjes verteld dat het een MMO zou zijn en het is precies wat ze zeiden dat het zou zijn.

Daarnaast, heeft Bethesda nog nooit mij teleurgesteld met hun games. Dit geld waarschijnlijk voor meer mensen, Elder scrolls en Fall out staan waarschijnlijk boven aan in mijn : Most played single player games, lijstje.
Ik verwachtte zeker een stuk meer van ESO. (En ook minder als we het over geld gaan hebben :+ )

Ondanks dat het een MMO zou worden, verwachtte ik toch dat het veel meer de sfeer en questing/exploration van Skyrim zou hebben. Ik vond het verhaal en de sfeer in ESO zó saai, dat ik binnen een maand het spel alweer had verwijderd.
Die is niet van Bethesda Game Studio's.

BGS ! = Bethesda Softworks ! = Zenimax

BGS heeft niets met ESO te maken gehad. Die game staat volledig los van die studio. De studio achter ESO valt onder dezelfde uitgever, that's it.
Bethesda launch
https://youtu.be/H86cZwjdGwU

[Reactie gewijzigd door GroeneThee op 15 juni 2015 07:58]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True