Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties

Uitgever Bethesda Softworks lijkt per ongeluk verklapt te hebben dat role-playing game The Elder Scrolls V: Skyrim naar de PlayStation 4 en de Xbox One komt. De platformen zijn op de officiŽle productpagina op de website van Bethesda verschenen.

Hoewel er nog geen sprake is van een officiële aankondiging, lijkt vast te staan dat Bethesda bezig is met een PS4- en Xbox One-versie van Skyrim. Beide platformen verschenen op de productpagina op de website van Bethesda zelf. De Britse versie van die website is inmiddels weer aangepast, maar op de Amerikaanse versie zijn de namen van de nieuwe consoles nog wel te zien. Diverse websites maakten en plaatsten al screenshots van beide pagina's.

De uitgever heeft nog niet gereageerd op het gerucht, maar lijkt onbedoeld wel extra olie op het vuur gegooid te hebben. Verschillende media zouden namelijk bericht ontvangen hebben van Bethesda waarin het bedrijf aangeeft op 12 januari met een aankondiging te komen. Het lijkt voor de hand te liggen dat Bethesda op die datum de PS4- en Xbox One-versie van Skyrim officieel aankondigt.

The Elder Scrolls V: Skyrim verscheen in 2011 al voor de Xbox 360, PlayStation 3 en de pc. In de zomer van 2013 kwam de Legendary Edition van het spel op de markt. Gamers die het spel nog niet gespeeld hadden konden op die manier het spel inclusief alle verschenen downloadable content direct in huis halen. Het lijkt waarschijnlijk dat dat ook de versie is die naar de nieuwe consoles zal komen.

Update, 17:02: Bij monde van pr-baas Pete Hines heeft Bethesda Softworks laten weten dat het om een fout gaat. Hines meldde op Twitter dat het bedrijf wijzigingen aan het doorvoeren is in het contentmanagement-systeem achter de website, en dat een bug er voor zorgde dat de PS4 en Xbox One genoemd werden bij Skyrim. De e-mail waarin een aankondiging voor 12 januari werd beloofd is volgens Hines een 'fan hoax'.

The Elder Scrolls V: Skyrim op Amerikaanse Bethesda-siteThe Elder Scrolls V: Skyrim op Engelse Bethesda-site

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (93)

Lijkt me meer een foutje van de beheerder van de website. Bethesda heeft nogal expliciet gezegd dat ze geen ontwikkeltijd (hoogstens supporttijd) in Skyrim zullen stoppen: nieuws: Bethesda staakt ontwikkeling Skyrim

Een versie voor twee compleet nieuwe platforms zou significante hoeveelheden tijd eisen van Bethesda's ontwikkelteams, dus ůf het is niet waar, ůf er wordt een port door een externe partij gemaakt.
Klopt, maar ports worden in de regel gewoon uitbesteed. Het is een vrij makkelijke manier om te cashen.
In de regel wel ja, maar Bethesda staat er naar mijn idee wel om bekend dat ze alle ontwikkeling in-house doen.

Ze zijn ook niet helemaal gek bij Bethesda; een lijnrechte port van PC naar Xbox One of PS4 van een game van 3 jaar oud, voor dezelfde prijs als een nieuwe game, zal niet gewaardeerd worden door critici en gamers. Wellicht als een soort van XBLA-achtige release (qua prijs), maar daar zal Bethesda niet aan willen meewerken.

Nieuwe content zal de game waarschijnlijk ook niet bevatten, want dat is nou juist iets wat Bethesda moet doen. Als een externe partij andere content ontwikkelt, zal het geen Skyrim meer mogen heten.
Hoezo staan ze erom bekend alle ontwikkeling in-house te doen? The Elder Scrolls Online wordt door een andere studie gedaan, de mobile games van The Elder Scrolls werden door een ander gedaan en ook Fallout New Vegas werd door een andere studio gemaakt.
Je mist het verschil tussen Besthesda Softworks (de publisher) en Bethesda Game Studios (de ontwikkelstudio). Bethesda Softworks publiceert ook onder andere de id Games-portfolio (zoals DOOM, Quake en RAGE). Bethesda Game Studios heeft eigenlijk alleen Elder Scrolls-games en Fallout 3 gemaakt.

Er is (naar mijn weten) geen enkele officiŽle third party uitbreiding op een Elder Scrolls-game die origineel door Bethesda Games is ontwikkeld.
Geen uitbreiding nee, maar wel meerdere (losse) games: Travelkey en TES Online.
Het is alweer ontkracht door Pete Hines. Ze waren de CMS aan het updaten en blijkbaar is daarin iets fout gegaan.

https://twitter.com/DCDeacon/status/421260384994328576

Oh ja, die aankondiging, waarvan velen weer vermoedden dat het om Fallout 4 zou gaan, is ook door Hines als een hoax bestempeld. Iedereen kan dus weer rustig slapen :)

[Reactie gewijzigd door King op 9 januari 2014 15:41]

Leuk, maar wat is hier nu 'next-gen' aan? Het blijft natuurlijk een spel van 3 jaar oud... Wel een topgame, maar toch.
Het zou interessanter zijn als er een Skyrim II zou komen o.i.d. :)
Ik zou best wel zeggen dat het vrij next-gen is om niet 15 seconden te moeten wachten bij elk laadscherm. Elk huisje dat je binnengaat...Elk dungeonlevel...
Dat zal zo blijven, ook in deze versie. Tenzij ze de hele gamewereld en engine hebben herschreven en dat lijkt me sterk.

De laadtijden zullen hopelijk wel korter zijn dan op de Xbox 360 en PS3.
Ik zou niet weten waarom dit zo zou blijven. Ik speel op de PC (2nd playthrough) en ik vind juist jammer dat ik soms de laadschermen niet kan pauzeren omdat ik die 3d modellen nooit goed kan bekijken. Gemiddeld duurt het laden bij mij denk ik 3-5 seconden.
Omdat de engine die ze gebruiken zo werkt, alle games die op deze engine draaien hebben dit.

Kleine huisjes kunnen ze nog wel in de gewone gamewereld plaatsen maar grotere huizen/kastelen en dungeons zijn een aparte wereld en moeten dus geladen worden als je daar naar binnen gaat.

Het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat ze de engine herschrijven voor een re-release op een nieuw platform.
Je begrijpt denk ik niet goed wat hij zegt, hij vindt de laadtijden te lang op de console maar op de PC zijn ze veel korter. Dus waarom zouden ze op de PS4 niet veel korter kunnen worden?
Ik kan ook bevestigen dat Skyrim op mijn PC erg snel laadt, ik heb meestal niet eens tijd om de tips die op de loadingscreens staan helemaal te lezen. En hij staat gewoon op een harde schijf... wel heb ik 16 GB ram, wellicht helpt dat nog.

Overigens zijn er mods die bestaande steden bv wel opnemen in de worldmap zodat je daar al geen laadscherm meer hebt. Het hoeft dus niet per se een wijziging in de engine te vereisen, zolang de hardware maar krachtig genoeg is om alles wat tegelijk in een area zit in het geheugen te hebben en activiteit van te verwerken.
Dat was ook mijn grootste ergernis op de XBOX360... ondanks dat ik de game op de harde schijf geÔnstalleerd had... dit was ook bij Fallout een probleem, welke natuurlijk dezelfde engine gebruikt.
Op de pc gaan die laadschermen soms zo snel dat je de tekst niet kan lezen. Daar staat af en toe best wel handige infromatie tussen.
ssd's the trick, al helpen niet te veel mods ook wel natuurlijk :)
Skyrim II? Don't feed the trolls!!!

Maar ik ben er trouwens wel blij mee dat deze komt. Heb een hoop vrienden die Skyrim nooit hebben gespeeld en ik vind dit toch wel verplichte kost. Misschien wel beste game ooit.

Mooie mogelijkheid voor mensen om deze alsnog te spelen

[Reactie gewijzigd door PrimeTinus op 9 januari 2014 11:11]

Ik heb het op de PC gespeeld. Was echter meer bezig met modden en het steeds mooier maken. Qua game zelf heb ik het dus weinig gespeeld, ondanks het feit ik er wel veel tijd aan heb besteed. Ik zie het mezelf dus zeker kopen!
November 2011 is eerder 2 jaar geleden dan 3 jaar.

Vind het persoonlijk jammer dat we niet ieder jaar een Elder Scrolls achtige game hebben. De meeste RPG's zijn niet open world, en als ze dat al zijn dan is het meer dat je je over een paar hele kleine paden kan begeven in plaats van dat je gewoon overal op de map naartoe kan lopen.
Nou ja, je kunt je afvragen natuurlijk of je dat moet willen. De kans is groot dat de druk voor jaarlijkse releases ervoor zorgt dat de game randomization gaat gebruiken om de wereld maar op te vullen. Alles in TES games is hand-crafted. Dat kost gewoon tijd. Veel tijd.

En ik denk ook dat de langere tussenpauzes bij de TES games bijdragen aan een actievere mod community. Want wie gaat nou modden voor een game die een jaar later alweer achterhaald is?

[Reactie gewijzigd door Vayra op 9 januari 2014 11:45]

Ik wil ook geen jaarlijkse TES releases!

Gewoon andere franchises van andere publishers.
Je hebt natuurlijk nog Gothic, die was als ik het goed herinner ook behoorlijk open world.

Verder kun je natuurlijk altijd teruggrijpen naar oudere delen. Oblivion en Morrowind (met name die laatste) hebben de tand des tijds zeker doorstaan. En ook Daggerfall is erg leuk, als je door de graphics heen kunt kijken. Alleen Arena is wat mij betreft de moeite van installeren niet meer waard.
Oblivion heb ik gespeeld, Morrowind kom ik niet doorheen vanwege de slechte combat. Gothic is ook behoorlijk oud.

Maar dit bewijst mijn punt wel, open world RPG's zijn erg zeldzaam en dat is jammer.

Wat wel leuk is zijn sommige Oblivion (en straks Skyrim) mods, zoals Nehrim, die een volledige nieuwe spelwereld bevatten.
Skyrim is al een deel 5 (alhoewel het technisch gesproken al deel 7 is als ik Battlespire en Redguard meetel) :/ Dus dan krijgen we TES 5 deel 2. Dat soort nummeringen heeft Final Fantasy al geen goed gedaan, laten we het niet in nog meer games gaan gebruiken AUB :)
Hoezo? Naar mijn mening is Final Fantasy XIII-2 net als Final Fantasy XIII een dijk van een game.

Dat een 2e deel niet bij alle Final Fantasy delen even goed werd ontvangen betekent niet automatisch dat het altijd slecht is.

Ik wacht overigens nog altijd met spanning op Final Fantasy XIII-3.
Het gaat niet om Next Gen, het gaat er om, om de fans happy te houden en de fans te blijven houden ;)
Denk dat het gerucht klopt als het op de site staat.
Ben erg benieuwd hoe de graphics er uit komen te zien op de next gen consoles.
Hoop dat het een grote vooruitgang zal zijn want anders is het het voor mij niet waard om opnieuw aan te schaffen.
Een stevige PC met al die custom graphics mods maken de game een stuk aangenamer. Ik denk niet dat men voor de PS4 dezelfde mod-mogelijkheden vrijgeeft. Wees blij met het HD texture pack en ga er maar niet vanuit dat er meer dingen worden opgepoetst.
Het zou Bethesda sieren als ze met de modcommunity samenwerken en proberen om de beste mods naar deze next-gen versie te brengen, en dan met name inderdaad de 2k Texture packs en dingen als ENB en gfx injectors, de Falskaar mod enzovoort.

Het is er allemaal al, en het voegt zo enorm veel toe. Een goede combinatie visual mods brengt Skyrim zonder moeite op het niveau van gfx uit 2012. Doen ze iets dergelijks niet dan is dit gewoon lekker melken natuurlijk. Skyrim wordt al oud...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 9 januari 2014 11:31]

Bethesda werkt niet samen met de mod-community, sterker nog ze werken sommige mods actief tegen (de overhauls van morroblivion/skywind) terwijl die mods mij juist hebben bewogen om Morrowind aan te schaffen.
Werken ze het tegen?! Dat is nieuw voor mij, heb je daar een bron bij? Want waarom kom je dan met een Creation Kit vraag ik me af?
U vraagt wij draaien:
http://morroblivion.com/f.../skywind-development/2823.

Overigens wel fijn dat ze CK's voor hun games uitbrengen (pc-verkopen zouden anders massaal kelderen) maar samenwerken met de community, nee dat niet.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 9 januari 2014 11:49]

Aah, bedankt, dat verhaal inderdaad. Maar dat ging voornamelijk om het feit dat Morrowind onder licentie van Zenimax staat en niet Bethesda, wat een rechtenkwestie opleverde ivm de textures uit Morrowind. Als je wat doorzoekt zie je dat dat het struikelblok was, en geen onlogische. Skywind is zover ik weet niet verder 'tegengewerkt' omdat men inmiddels eigen textures had.

Officiele reactie, verder in het draadje:

"Hi there. Matt from from Bethesda here. We're definitely aware of the project. Someone pointed me to this thread so I thought I'd clarify for you guys.

The policy has always been that you cannot take assets from one of our games and put it in another game... even if that game is one of ours (Morrowind to Oblivion, Fallout 3 to Fallout: New Vegas, etc). Assets could be sound files, meshes, textures, etc. As such, we've closed down discussion in our official forums in the past."

[Reactie gewijzigd door Vayra op 9 januari 2014 11:55]

Zenimax=Bethesda ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/ZeniMax_Media

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 9 januari 2014 11:53]

Dat is nu zo. Maar kijk eventjes hier en je ziet dat er verschillende publishers zijn geweest voor verschillende TES games. Oa 2K en Ubisoft. De policy om assets dus niet overdraagbaar te maken tussen games is er om die reden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bethesda_Game_Studios

[Reactie gewijzigd door Vayra op 9 januari 2014 11:59]

Bethesda medewerker:
The policy has always been that you cannot take assets from one of our games and put it in another game... even if that game is one of ours (Morrowind to Oblivion, Fallout 3 to Fallout: New Vegas, etc). Assets could be sound files, meshes, textures, etc. As such, we've closed down discussion in our official forums in the past.
Conclusie Bethesda werkt NIET SAMEN met de community en in sommige gevallen is zelfs sprake van tegenwerken.
(Wat niet betekend dat ze met hun (GE)CK's geen bijdrage aan de community leveren, maar van samenwerking is in geen geval sprake)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 9 januari 2014 12:06]

Dat Morroblivion dispuut draaide er helemaal niet om dat Bethesda zogenaamd sommige mods tegenwerkt zoals je stelt.

Morroblivion gebruikte in originele vorm resources uit Morrowind. Het is onder de voorwaarden die Bethesda hanteert gewoon niet toegestaan om zonder expliciete toestemming resources uit andere games dan de titel waarvoor de mod uitgebracht wordt te gebruiken. Dat geldt voor resources uit games van derden en resources uit Bethesda games.

Mensen houden aan de voorwaarden die gelden voor de software waar ze mee werken als ze die overtreden != tegenwerken.
Conclusie Bethesda werkt NIET SAMEN met de community en in sommige gevallen is zelfs sprake van tegenwerken.
Bethesda werkt wel degelijk samen met de mod community. Er zijn genoeg Bethesda devs die modders actief een handje hebben toegestoken om bepaalde zaken uitgediept te krijgen.

Zo lang die mods originele Morrowind resources gebruiken zal Bethesda ze actief weren, daar waar ze iets te zeggen hebben, op hun officiŽle forums en op de Steam workshop, en daar waar de community er veel aan gelegen is de goede band met Bethesda te bewaren (Skyrim Nexus, en anderen). Maar weren is nog steeds geen tegenwerken, ze geven er veel meer een signaal me af bepaalde dingen niet te willen (en/of kunnen) tolereren. Het zou pas tegenwerken zijn als de auteurs achter de mods en de sites waar de mods op gehost worden met DMCA's geconfronteerd worden, en dat is voorals nog niet het geval.

Je neemt Morroblivion en Skywind, die donkergrijs zijn wat betreft het overtreden van de voorwaarden die Bethesda heeft gesteld voor het gebruik van hun software, en stelt dat Bethesda modders tegenwerkt omdat ze die mods (vanuit hun optiek terecht) weren? Dat gaat te ver imho.

Ze hebben zich juist al jaren heel erg meewerkend en oplossingsgericht opgesteld ten opzichte van de mod community. Door software ondersteuning, door persoonlijke ondersteuning van modders, enzovoorts.

Er zijn genoeg redenen dat de mod community voor Bethesda games zo groot is, en nog steeds springlevend voor bijna alle titels sinds Morrowind, en een van die reden is absoluut niet dat Bethesda ze zogenaamd tegenwerkt, in tegendeel zelfs.
Zenimax != Bethesda.

- Zenimax is eigenaar van Bethesda Game Studios, id Software, Zenimax Online Studios, Arkane Studios, etc.

- Bethesda Game Studios (auteurs van de Elder Scrolls titels en Fallout 3) is een game developer waarvan Zenimax eigenaar is.

- Bethesda Softworks een subsidiary van Zenimax welke de publishing verzorgt voor de meeste titels die door developers waarvan Zenimax eigenaar ontwikkeld worden.

Er is legaal, qua bedrijfsvoering, en qua bezetting wel degelijk een verschil tussen Bethesda Game Studios, Bethesda Softworks en Zenimax.
Ben het daar niet mee eens. De gegarandeerde release van de mod tools was juist ťťn van de selling points van de PC versie van Skyrim. Bethesda zou zichzelf in de vingers schieten als zij de modding community in de kou laten staan.

Bethesda heeft verder ook nooit actie ondernomen tegen TC's, zoals Nehrim of MERP. Die laatste is echter wel tegengehouden door Warner Bros, omdat het concurreerde met hun eigen games. Ook heeft Bethesda geen kick gegeven toen Valve geholpen heeft om de Oblivion Script Extender compatible te maken met de Steam versie van Oblivion.

Eerlijk is eerlijk. Bethesda heeft wel een aantal bedenkelijke keuzes gemaakt vanuit het oogpunt van een modder en ook op technisch vlak heeft Bethesda aardig wat steken laten vallen (NavMesh bug), maar als modder kan ik zeggen dat er geen sprake is van bewuste tegenwerking.

Het niet mogen gebruiken van assets van Game A in Game B is ook helemaal niet onlogisch. Ik heb de discussie redelijk goed gevolgd ten tijde van de release van Morrowblivion en waar het op neer kwam was dat bepaalde content niet van Bethesda zelf is, maar van 3rd parties die alleen een licentie hebben gegeven om de assets in Game A te mogen gebruiken. Dat zal dan misschien niet voor alle assets gelden, maar gezien de hoeveelheid is een alles of niks beleid niet meer dan begrijpelijk.
Bedankt voor de verdere verduidelijking, dit was mijn punt dus :)
Ik mag toch hopen op o.a. AA filtertjes, (niet dat het mij uitmaakt, want PC-gamer)
Meen je dat? Hebben deze consoles GEEN AA?
Is er dan geen vraag naar of is dit moeilijk te implementeren (deze bevatten toch hedendaagse gpu's)?

Ik stel de vraag omdat ik geen console heb, speel enkel op pc.
Jawel tuurlijk hebben die AA, maar Skyrim op de vorige generatie consoles niet. AA werd vaak niet gebruikt op Xbox360 en PS3. Zoals een PC-gamer met een minder zware machine ook AA als eerste uit zet als het spel niet vloeiend loopt (doe ik toch).
Waarschijnlijk blijven de graphics hetzelfde, misschien nu inclusief de HD textures.
Persoonlijk denk ik dat het niet een heel groot verschil gaat betekenen in graphics. Vermoedelijk zullen ze het HD texture pack toevoegen wat de PC als extra heeft gekregen, en zal het een GOTY versie met alle DLC's zijn. Hooguit dat ze nog wat tweaks doen om de belichting, textures etc nog wat op te poetsen, maar ik zou niet al te dramatische verschillen verwachten.
Het zal grafisch inderdaad niet zo'n groot verschil worden, maar met name de PS versie zal toch wel wat beter draaien. Want de PS3 versie was best wel laggy en buggy zoals bijna alle bethesda games voor dat platform.
De Xbox360 versie doet het niet veel beter wat bugs en crashes betreft, ik heb nog nooit gezien dat een spel zo vaak vastliep als Skyrim op de 360.
Ik had dit vermoeden al sinds the eerste PS4 commercials waar de typische Skyrim draak vertegenwoordigd was... zeker gezien de PS3 versie altijd gepaard ging met extra veel bugs en delays op DLC zou dat nu geen goede reclame zijn , tenzij ... het idd op PS4 zou komen.
Goede zet! Ik denk dat het veel verkocht zal worden. Er zullen genoeg console gamers zijn die wel baalden dat ze bij next-gen Skyrim aan de kant moesten zetten.
Ik denk juist dat de animo erg gering zal zijn. Het spel is al behoorlijk oud en je ziet het amper nog in de schappen liggen. De verwachting is over het algemeen dat er niets tot weinig aan de graphics zal worden gedaan behalve hd textures. Het spel is inmiddels alweer iets van 3 jaar oud.
Dat is ook zo, dit is meer voor de fans denk ik en voor de liefhebbers.
Die hebben het ondertussen ook wel grijs gespeeld denk ik zo?

Net als b.v. GTA4, dat ga je toch ook niet nog een keer opnieuw serveren op de nieuwe consoles?

Ja, veel content en vrijheid enzo, maar ik weet nou niet of het leuk is voor een 5e keer op een nieuwe console. Zeker gezien de graphics wel mooier zijn (maxed PC settings vs Xbox 360 is best een verschil) maar het kan eigenlijk niet meer mee anno 2013/2014?
Mits ze dus inderdaad alle nieuwe mods van de community meenemen, maar ik geloof daar niets van.

Dit maakt denk ik dat veel "liefhebbers" de game sowieso op de PC hebben draaien.
En je moet wel heel erg liefhebber zijn om nog eens een keer 22000 iron daggers te gaan craften op een nieuwe char.
haha 22000 iron daggers... I know that feel. Maar ja, we zullen maar zien wat de tijd ons gaat brengen ;)
Het verschil zit het er hem natuurlijk ook wel je dat gta5 al op de markt is en Skyrim nog geen opvolgende game heeft. Blijft een mogelijkheid. Ik zou het alleen een toevoeging vinden als je op de ps4 ook games kan gaan modden. Maar ja, die kans is maar klein. Beter eerst even afwachten hoe de steam machines in de smaak vallen.
Geen directe opvolger misschien, maar hoe denk je over The elder scrolls online? lijkt mij ook aardig de volgende stap.
Dan moet je wel geintereseerd zijn in MMO's
heb hem al gespeeld, tot zoverre de content prima te doen (te makkelijk) en alles wordt dus ook gesoloed :D
Ik vond het een fantastisch spel, maar om nou nog een keer het volledige bedrag te gaan betalen voor hetzelfde spel met een wat betere graphics, nou nee... Maar misschien snap ik het niet of zo...
Denk dat het ook meer voor de mensen is die Skyrim nog nooit gespeeld hebben.
Ik heb Skyrim al gekocht voor de PC en de PS3 en zou best overwegen om ook de PS4 versie te halen als alle content hier bij zit en het er leuk uit ziet. Het blijft een heerlijk spel om in te verdwalen :)
Maar waarom start je hem dan niet gewoon op de pc/ps3 op? Scheelt je 60 euro ;).
ALS Skyrim voor next gen uitkomt lijkt het succes me te staan of valt n met de kwaliteit van de graphics en met name de prijs van het product. Ik denk niet dat ik de volle mep (tegen de 70 euro) over heb voor een "oud" spel.
Zou me niet verbazen als ze er § 70 voor vragen maar dat ze er wel alle add-ons bij doen. Of dat dan desondanks nog een koopje is valt te bezien; dat ligt er maar helemaal aan hoe oud Skyrim is tegen de tijd dat het daadwerkelijk wordt uitgebracht voor next-gen consoles.
De legendary editions op de oude consoles en de pc heeft ook alle DLC. Op steam is die (in de sale) al voor 7,50 te halen...
Vind ik eerlijk gezegd een vreemde keus, de game is al aardig aan de leeftijd. Ik hoop wel dat ze de game een grafische poetsbeurt mee geven voor de next-gen consoles.
Ik vind het niet zo een vreemde keus.
Als je met relatief weinig inspanning (porten tov. spel maken) toch nog een boel geld kan verdienen... waarom dan niet doen?
Dat is waar, maar zit de consument nog wel te wachten op een game van 3 jaar geleden op de 'next-gen'. Stel dat de prijs mooi is kan het interessant zijn, maar ik verwacht dat het gewoon full-priced gaat worden.
Voor mij hoeft het eerlijk gezegd niet. Heb zowel de PS3 als de PC-versie gespeeld en ben (net als velen) tot de conclusie gekomen dat een toetsenbord en muis toch wel belangrijk zijn om het spel goed te kunnen spelen. Met een controller gaat op zich ook wel, maar ondanks dat ik een consolegamer ben vind ik het (gezien de interface) toch behelpen.

Wat Bethesda nu aan het doen is, is verouderde franchise op next-gen hardware uitbrengen om zo nogmaals te kunnen verdienen. Begrijp me niet verkeerd; ik vind Skyrim een erg leuk spel maar had liever gezien dat ze een fatsoenlijke uitbreiding hadden uitgebracht i.p.v. die kleine add-ons die je binnen de kortste keren weer hebt uitgespeeld.
Beste spel ooit maar ik heb het al op de 360 en de Legendary in Steam... Ik ga niet nog eens betalen voor hetzelfde.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True